SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ja zaaalig..knal net ook alles openquote:Op vrijdag 8 september 2023 21:57 schreef INViCTuS het volgende:
Koelt alweer mooi af. Raampjes open zo
Lijden zul je.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef Nattekat het volgende:
Het begin van deze warme periode was wel erg fijn, maar het wordt me nu toch echt veel te benauwd
Koelt redelijk af in de nacht, dat scheelt nog. Moet er niet aan denken dat je de hele week ook nog eens 23 graden hebt in de nacht.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:46 schreef Nattekat het volgende:
Het begin van deze warme periode was wel erg fijn, maar het wordt me nu toch echt veel te benauwd
Ja echt genieten ditquote:Op zaterdag 9 september 2023 07:11 schreef TommyL0204 het volgende:
Overal 99 of 100% luchtvochtigheid nu
100% ook hier en 14 graden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 07:11 schreef TommyL0204 het volgende:
Overal 99 of 100% luchtvochtigheid nu
Raampje open, was hier nog wel te doen.quote:
Gewoon airco aan en ik overleef de nachten wel. Het enige wat lijdt is mijn portemonnee.quote:
Nu snap ik al dat gezweet ook een stuk beterquote:Op zaterdag 9 september 2023 08:46 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is dus hoe het voelt. Klam wakker worden in een sleazy motelletje in Hua Hin.
Thailand heeft me nooit getrokken maar ik ben inmiddels bijna gefascineerd om toch eens te gaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:46 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is dus hoe het voelt. Klam wakker worden in een sleazy motelletje in Hua Hin.
Is andere warmte, briesje uit zee. @dick_laurentquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Thailand heeft me nooit getrokken maar ik ben inmiddels bijna gefascineerd om toch eens te gaan.Alleen die vieze stranden.
![]()
Bali is toch ook zo klam, hoor je niemand over.
In de zuidelijke staten van de VS toch net zo erg. Sowieso is het daar in de zomer tyfus heet met nachten die standaard tussen de 20 en 25 graden liggen. Lijkt mij precies niksquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Thailand heeft me nooit getrokken maar ik ben inmiddels bijna gefascineerd om toch eens te gaan.Alleen die vieze stranden.
![]()
Bali is toch ook zo klam, hoor je niemand over.
Dat lijkt me geweldig reizen wbt natuur. Ik wil wel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de zuidelijke staten van de VS toch net zo erg. Sowieso is het daar in de zomer tyfus heet met nachten die standaard tussen de 20 en 25 graden liggen. Lijkt mij precies niks
Mist lost op omdat het warmer wordt, niet omdat het dauwpunt daalt. Mocht je willenquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Nog steeds mistig hier. Wordt wel minder.
Dat wordt lekker plakkerig
Hou eens op met mansplainen zeg.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mist lost op omdat het warmer wordt, niet omdat het dauwpunt daalt. Mocht je willen
Misschien dat onweer een maandag verzachtquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb nog geen zin in maandag. 't is net weekend.
Niets in het westen, dus neequote:Op zaterdag 9 september 2023 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat onweer een maandag verzacht
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat onweer een maandag verzacht
Ow, ja. VS heeft ontzettend veel mooie gebieden met dito natuur e.d. Alleen het klimaat en weer in sommige gebieden trekt me minderquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geweldig reizen wbt natuur. Ik wil wel.
Wanneer hadden wij voor het laatst echt goed onweer? Kan het me nauwelijks heugen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niets in het westen, dus nee
Tradities @:Haags
Het heeft deze zomer een keer midden in de nacht geonweerd, werd ik wakker van. Maar echt een knallend einde van mooi weer is heel lang geleden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Wanneer hadden wij voor het laatst echt goed onweer? Kan het me nauwelijks heugen.
Dat maakt het reizen buiten Europa voor mij juist leuk: andere mensen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, ja. VS heeft ontzettend veel mooie gebieden met dito natuur e.d. Alleen het klimaat en weer in sommige gebieden trekt me minder. En veel zuidelijke staten zitten vol met achterlijke rednecks. Er zijn echt veel debieltjes in de VS
True. En de meest debiele en kutte mensen van NL zitten voor mijn gevoel vooral in de hoofdstad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat maakt het reizen buiten Europa voor mij juist leuk: andere mensen.
Achterlijke bekrompen debieltjes heb je net zo goed in Twente en Overijssel.
overal aircoquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de zuidelijke staten van de VS toch net zo erg. Sowieso is het daar in de zomer tyfus heet met nachten die standaard tussen de 20 en 25 graden liggen. Lijkt mij precies niks
In zekere zin. Maar hoef niet alles te ontmoeten. Maar baseer dat vooral op verhalen van mensen die ik daar ken(de) en docu's van Louis Theroux.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah, dus precies zoals hierquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kom jij zelf uit het oosten? Daar heb ik dan precies de mening over dat ze niet ruimdenkend, bekrompen en onopgeleide boeren zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. En de meest debiele en kutte mensen van NL zitten voor mijn gevoel vooral in de hoofdstad.
Gristus wat een arrogant, dom, gefrustreerd volk kom je je daar tegen zeg
Je weet toch. Hij komt uit Maastricht en woonde in Uuuuuu.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kom jij zelf uit het oosten? Daar heb ik dan precies de mening over dat ze niet ruimdenkend, bekrompen en onopgeleide boeren zijn.Eigenlijk veel provincies buiten de randstad.
Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn, anders werd het nog drukker bevolkt in bepaalde provincies.
Deze zomer dus bijna 3 weken in Zutphen doorgebracht. Moet zeggen dat ik het echt een mooie en fijne stad vind. Relaxte mensen over t algemeen. En klein genoeg dat het niet té stads voelt, maar weer net groot genoeg dat je ook weer niet t gevoel hebt in een dorpsgat te zitten. Plus, mega mooie binnenstadquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je weet toch. Hij komt uit Maastricht en woonde in Uuuuuu.
Ik woon wel redelijk in het Oosten, maar kan me niet vinden in wat jij zegt. Al woon ik wel in een stad en niet platteland. Oosten Achterhoek en niet Twente
quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kom jij zelf uit het oosten? Daar heb ik dan precies de mening over dat ze niet ruimdenkend, bekrompen en onopgeleide boeren zijn.Eigenlijk veel provincies buiten de randstad.
Gelukkig maar dat we allemaal anders zijn, anders werd het nog drukker bevolkt in bepaalde provincies.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. En de meest debiele en kutte mensen van NL zitten voor mijn gevoel vooral in de hoofdstad.
Gristus wat een arrogant, dom, gefrustreerd volk kom je je daar tegen zeg
De atmosfeer staat op ontploffen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, maandag en dinsdag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
[..]
De atmosfeer staat op ontploffen?
Zutphen. Geen wonder dat je kotst op onze mooie grote hoofdstad. Lol.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze zomer dus bijna 3 weken in Zutphen doorgebracht. Moet zeggen dat ik het echt een mooie en fijne stad vind. Relaxte mensen over t algemeen. En klein genoeg dat het niet té stads voelt, maar weer net groot genoeg dat je ook weer niet t gevoel hebt in een dorpsgat te zitten. Plus, mega mooie binnenstad
Quote jij bewust niet de post die als eerste een klacht had?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
[..]
De atmosfeer staat op ontploffen?
Ja, het voelt net anders.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Het is een raar weertje vandaag. Kan het niet beschrijven, maar heeft iets weg van een zwembad. Niet broeierig, maar ook niet de pure hitte van een paar dagen terug.
Maastricht is zeker ook heel mooi! Maar Zutphen ook hoor. Wel eens geweest uberhaupt?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zutphen. Geen wonder dat je kotst op onze mooie grote hoofdstad. Lol.
Even tussendoor: Maastricht is toch veel toffer dan Zutphen?![]()
Maar dan moet je vandaag of maandag wel die 30 halen en dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:41 schreef Nattekat het volgende:
Voorspelling voor morgen is weer omhoog gegaan. Misschien toch die landelijke hittegolf.
Morgen gaat echt afhangen van wanneer het koufront komt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dan moet je vandaag of maandag wel die 30 halen en dat betwijfel ik.
Dat komt pas maandagavond. Anyway een landelijke hiitegolf gaan we niet halen want daar hebben we nog twee dertigers voor nodig.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Morgen gaat echt afhangen van wanneer het koufront komt.
Lekker man.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maastricht is zeker ook heel mooi! Maar Zutphen ook hoor. Wel eens geweest uberhaupt?
Amsterdam is kwa architectuur uiteraard wel mooi en uniek. Het is alleen imo totaal verpest door hordes ranzig intoxicated toeristenvolk die voor obvious reasons komen, én arrogant hip kut import volk die zichzelf nu de shit vinden omdat "waaaauw" ze in Amsterdam wonen.
Maar anyway. Dit heeft verder weinig met het weer te maken.
@:Geschiedkundige ben je al gesmolten inmiddels?
@:Salina heb je je mankini al aan?
Groetjes vanaf het strand met een zeebriesje! @:Rambodirk
[ afbeelding ]
de bilt is gewoon een kut locatie om een hittegolf te meten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Toch nog net ff die 30,0°C aantikken hier in Eindhoven.5e dag op rij
Terwijl Westdorpe, Ell en Maastricht het al eerder bereikt hebben.
Daar is het op een of andere manier bijna altijd net iets koeler dan de omringende KNMI stations wanneer we heel warm weer hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de bilt is gewoon een kutl ocatie om een hittegolf te meten.
het zou gewoon het gemiddelde moeten zijn van de twaalf provincies.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar is het op een of andere manier bijna altijd net iets koeler dan de omringende KNMI stations wanneer we heel warm weer hebben.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de bilt is gewoon een kutl ocatie om een hittegolf te meten.
Het slaat sowieso als kut op Dirk dat een landelijke hittegolf alleen geldt als de Bilt een hittegolf heeft. Alles ten oosten en ten zuiden van Ede zit al dagen in een hittegolf. Terwijl ze in de kop van noord holland en de waddeneilanden nooit een hittegolf hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar is het op een of andere manier bijna altijd net iets koeler dan de omringende KNMI stations wanneer we heel warm weer hebben.
Vanochtend erg vochtig mistig naar zaalig koel (17graadjes) vanmiddag idd best prima..minder heet dan gisterquote:
Klopt..meet station staat net in een soort mini weiland omringt door mini bos en flink slootjes, dorp zelf is altijd warmer. Vind dat ook erg vertekenendquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de bilt is gewoon een kut locatie om een hittegolf te meten.
Volgens mij daalt het toch naar 23-24 gradenquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zie trouwens dat de meeste regen voor volgende week weg is en de temps ook weer omhoog zijn gegaan.
Oja, bedoelde ik ook. Morgen lijkt een zekerheid, maar het blijft De Bilt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:43 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat komt pas maandagavond. Anyway een landelijke hiitegolf gaan we niet halen want daar hebben we nog twee dertigers voor nodig.
Buiten is het heerlijk, maar binnen totaal nietquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
Nu met 23 toch een lekker zwoel zomeravondje
Daarom zit ik nu buitenquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Buiten is het heerlijk, maar binnen totaal niet
Ik ook, maar ik moet er toch aan geloven om een keer naar bed te gaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Daarom zit ik nu buiten![]()
Wel veel muggen
We gunnen @Nattekat een windstil momentje.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:23 schreef ACT-F het volgende:
Twenthe onbewolkt 18,8 97% ZZO 0
Windstil. Zo koelt het binnen nooit af hč
Ach, het is weekendquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik moet er toch aan geloven om een keer naar bed te gaan.![]()
In mijn volgende woning komt 100 procent een split unit airco in de slaapkamer. De rest is niet relevant.
Het is trouwens wel behoorlijk vochtig
quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We gunnen @:nattekat een windstil momentje.
Hier ook, in alle hoeken hangen ze welquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:22 schreef Beathoven het volgende:
De verwachting van oploop naar 26 graden volgende week zaterdag is inmiddels gecorrigeerd naar een 23 piek, daarna zakt het weer in volgens de modellen.
Ps Is het jullie trouwens ook opgevallen dat september de maand van de kruisspin lijkt. Ik zie ze hier massaal buitenhangen.
Ik hoop dat de kruisspinnen alle klootzakmuggen opeten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:22 schreef Beathoven het volgende:
De verwachting van oploop naar 26 graden volgende week zaterdag is inmiddels gecorrigeerd naar een 23 piek, daarna zakt het weer in volgens de modellen.
Ps Is het jullie trouwens ook opgevallen dat september de maand van de kruisspin lijkt. Ik zie ze hier massaal buitenhangen.
Hij zet gewoon zijn turbo-airconditioner aan en ziet er vervolgens zo uit:quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We gunnen @:nattekat een windstil momentje.
Spreek voor jezelf zeg, ik zit er wel op te wachten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:59 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Keek je toevallig in de spiegel? Echt hou eens op met dat altijd maar uitleggen. Daar zit echt niemand op te wachten.
Aircogenot klokje rond. Morgen alleen wedstrijd voetballen op kunstgras. Nou heerlijk.bij 32 graden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maastricht is zeker ook heel mooi! Maar Zutphen ook hoor. Wel eens geweest uberhaupt?
Amsterdam is kwa architectuur uiteraard wel mooi en uniek. Het is alleen imo totaal verpest door hordes ranzig intoxicated toeristenvolk die voor obvious reasons komen, én arrogant hip kut import volk die zichzelf nu de shit vinden omdat "waaaauw" ze in Amsterdam wonen.
Maar anyway. Dit heeft verder weinig met het weer te maken.
@:Geschiedkundige ben je al gesmolten inmiddels?
@:Salina heb je je mankini al aan?
Groetjes vanaf het strand met een zeebriesje! @:Rambodirk
[ afbeelding ]
In het binnenland jaquote:Op zondag 10 september 2023 09:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Viel mee vond ik..was toch best koel vannacht..zaaalig geslapen
Ik heb het al over komende nacht.quote:Op zondag 10 september 2023 09:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Viel mee vond ik..was toch best koel vannacht..zaaalig geslapen
Vraag me af in wat voor buurt Rambodirk woontquote:Op zondag 10 september 2023 09:01 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk zwoele nieuw-hollandse nachten, waaiertje aan, raampje open. Exotische geluiden van buiten. Eritrees mannenfeestje op standje stadionspeaker, luidruchtig en onaangepast. Geuren uit verre landen die naar binnen waaien. Extra blokje nat hout op het vuur voor de rookontwikkeling. Prachtig nachtje. Het klimaat past zich aan de mensen aan. Heerlijk genieten dit mensen, dat vrije vakantiegevoel in september. Nieuw-hollands genieten.
Zwetenquote:Op zondag 10 september 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
27 graden om 11:45 in het westen. Op 10 september. Je verzint het niet.
28 graden ondertussen bij Rotterdam en Hoek van Hollandquote:Op zondag 10 september 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
27 graden om 11:45 in het westen. Op 10 september. Je verzint het niet.
De voorspelde buien ontstaan op het koufront en dat trekt morgenmiddag over Nederland.quote:Op zondag 10 september 2023 12:59 schreef cherrycoke het volgende:
wat een vieze kleffe bende, lekker dagje om niks te doen
[ afbeelding ]
vanmiddag al onweer?
[ afbeelding ]
zie ik het verkeerd?
Die spinnenwebben herinneren je er wel aan dat we al in september zitten.quote:Op zondag 10 september 2023 14:10 schreef Pisces29 het volgende:
Ik loop inmiddels 4 keer per dag met m’n hoofd door een spinnenweb. Zowel in de voor- als achtertuin.![]()
M’n handdoeken van het zwemmen drogen niet snel vandaag. Normaal zijn ze na tien minuten droog?
Het stikt idd van die Beesten.quote:Op zondag 10 september 2023 14:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die spinnenwebben herinneren je er wel aan dat we al in september zitten.
Vooral vervelend als je net je haar goed hebt zitten en je loopt vervolgens met je bakkes door rondvliegend spinnenrag of een spinnenweb en dat begint dan te trekken in je haar.
Waar ik de laatste dagen veel last van heb is de berkensmalsnuit (ook wel berkenwants):quote:
Ben je mooi klaar mee.quote:Op zondag 10 september 2023 14:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar ik de laatste dagen veel last van heb is de berkensmalsnuit (ook wel berkenwants):
[ afbeelding ]
Er staan namelijk een paar berkenbomen bij m'n flat en die trekken die kutbeestjes aan. Het vervelende daaraan is dat ze op allerlei manieren proberen binnen te komen in je woning en beschutte plekjes zoeken en dat kan dus ook in elektrische apparaten met ventilatieopeningen zijn.En als je ze probeert te pakken dan gaan ze meuren.
Ik heb meer moeite met die spin die dan in m’n nek of in m’n haar zit.quote:Op zondag 10 september 2023 14:20 schreef DemonRage het volgende:
Vooral vervelend als je net je haar goed hebt zitten en je loopt vervolgens met je bakkes door rondvliegend spinnenrag of een spinnenweb en dat begint dan te trekken in je haar.
Huuu.quote:Op zondag 10 september 2023 14:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar ik de laatste dagen veel last van heb is de berkensmalsnuit (ook wel berkenwants):
[ afbeelding ]
Er staan namelijk een paar berkenbomen bij m'n flat en die trekken die kutbeestjes aan. Het vervelende daaraan is dat ze op allerlei manieren proberen binnen te komen in je woning en beschutte plekjes zoeken en dat kan dus ook in elektrische apparaten met ventilatieopeningen zijn.En als je ze probeert te pakken dan gaan ze meuren.
Spinnen zijn prachtige beestenquote:Op zondag 10 september 2023 14:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met die spin die dan in m’n nek of in m’n haar zit.
Niet als ze, als je het zolderraam open wil doen, op je blote schouder vallenquote:Op zondag 10 september 2023 14:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Spinnen zijn prachtige beesten![]()
Ik vind zo'n web altijd mooi om te zien, vooral op een mistige herfst ochtend dat de druppels eraan hangen
Zijn wel nuttige beestjes. Ze vangen muggenquote:Op zondag 10 september 2023 14:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niet als ze, als je het zolderraam open wil doen, op je blote schouder vallen
Was een flinke joekel.
Mijn pantoffel echter ook
Horren ookquote:Op zondag 10 september 2023 14:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Zijn wel nuttige beestjes. Ze vangen muggen
Hier in zuid Europa lopen deze boys de hele zomer rondquote:Op zondag 10 september 2023 14:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 september 2023 15:19 schreef Donna het volgende:
Holy. Wanneer werd dit een insecten topic?
Ril.
Wat is de lengte van zo’n ding?quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier in zuid Europa lopen deze boys de hele zomer rond
[ afbeelding ]
Komen soms ook savonds binnen via roosters en via de afvoerleidingen. Ze doen verder niks behalve dat ze enorm en vrij walgelijk zijn. Maarja...beetje anti-kakkerlakspray erop en ze liggen op hun rug.
Ik heb overal horren maar bij het thuiskomen of vertrekken komt het gewoon mee naar binnen. Maar dat zal met een meer Almere betegelde tuin wellicht minder zijn. Ik heb veel planten en struiken.quote:
@onlogisch wil graag jouw struik eens zien.quote:Op zondag 10 september 2023 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb overal horren maar bij het thuiskomen of vertrekken komt het gewoon mee naar binnen. Maar dat zal met een meer Almere betegelde tuin wellicht minder zijn. Ik heb veel planten en struiken.
Niemand lacht.quote:Op zondag 10 september 2023 15:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
@:onlogisch wil graag jouw struik eens zien.
Amerikaanse kakkerlak, neem ik aan?quote:Op zondag 10 september 2023 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kunnen wel rond de 4 a 5cm worden. Best flinke units.
La cucaracha espańolaquote:Op zondag 10 september 2023 17:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Amerikaanse kakkerlak, neem ik aan?
Geluid van vakantie, bijna overal ter wereld waar het warm is.quote:
Heerlijk slapenquote:Op zondag 10 september 2023 17:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geluid van vakantie, bijna overal ter wereld waar het warm is.
Woon je in een container of wat.quote:Op zondag 10 september 2023 16:52 schreef Maver24 het volgende:
Het is werkelijk niet te harde, wat een hitte. Mijn woonkamer tikt 30 graden aan. Wat een ellende
#TeamAircoquote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niet op mijn slaapkamer waar het boven de 30 is
Al zouden er 1000 krekels zitten.
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.quote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Woon je in een container of wat.
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder inquote:Op zondag 10 september 2023 16:52 schreef INViCTuS het volgende:
Nieuwe onweerskans op dinsdag
Een tweede onweerskans zien we dinsdagmiddag en -avond op de weerkaarten verschijnen, op nadering van het koufront. Indien het voldoende opwarmt zijn dan vooral langs onze oostgrens enkele forse buien mogelijk met kans op windstoten en middelgrote zomerhagel, zeer lokaal tot 2-3 cm doorsnede als maximum. De meeste en zwaarste buien lijken dinsdagavond echter voor het westen van Duitsland bestemd. Als het koufront nadert is daar op sommige plaatsen (met circa 1000 J/kg beschikbare CAPE) ook nog een bliksemshow mogelijk later in de avond.
Yep, dit hoor ik hier elke avond buitenquote:
Een badass modderfokkerquote:Op zondag 10 september 2023 17:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder in
Jaloersquote:Op zondag 10 september 2023 17:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep, dit hoor ik hier elke avond buiten
Heb ook op het zuiden. Maar zonwering is echt cruciaal (en zo'n zonnescherm kijkt ook fijner naar buitenquote:Op zondag 10 september 2023 17:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.
Hier 28 binnen
ook hier op het zuiden, gelukkig staat er een andere flat pal tegenover het zuiden waardoor ik geen zon meer heb na 18:00, maar geen zonewering tis zowiezo geen goede isolatie, als het -10 buiten is, is het ook het ook -10 binnen, zelfde geld voor 30 graden buiten, 30 graden binnen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heb ook op het zuiden. Maar zonwering is echt cruciaal (en zo'n zonnescherm kijkt ook fijner naar buiten)
Maar als het lang heet is, dan is het idd wel lastig het buiten te houden. Gelukkig wel airco. Maar zonwering scheel wel een paar graden denk ik.
RIP alvast.quote:Op zondag 10 september 2023 17:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder in
Iedereen maar airco’s kopen maar ondertussen alles naar binnen laten fikken.quote:Op zondag 10 september 2023 17:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.
Hier 28 binnen
Plat dak en geen beschutting. Maisonettewoningquote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Woon je in een container of wat.
Wie gaat er morgen even met een gasbrander naar De Bilt?quote:Op zondag 10 september 2023 16:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
2023-09-08 30,0
2023-09-09 29,5
2023-09-10 30+
Morgen eigenlijk een te kleine kans voor de beslissende laatste 30. Zoals altijd met De Bilt.
Ik ken de tropische grote soorten. Paar jaar in Zuid Amerika gewoond. Lieten ook sporen achter. Vieze beesten. Als het te warm wordt gaan ze vliegen..quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier in zuid Europa lopen deze boys de hele zomer rond
[ afbeelding ]
Komen soms ook savonds binnen via roosters en via de afvoerleidingen. Ze doen verder niks behalve dat ze enorm en vrij walgelijk zijn. Maarja...beetje anti-kakkerlakspray erop en ze liggen op hun rug.
31.8° in Ukkel (B). Een nieuw record voor 10 september, de vorige hoogste temperatuur was 28.5°, in 1895.quote:
Ah dat is wel kut ja..quote:Op zondag 10 september 2023 17:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ook hier op het zuiden, gelukkig staat er een andere flat pal tegenover het zuiden waardoor ik geen zon meer heb na 18:00, maar geen zonewering tis zowiezo geen goede isolatie, als het -10 buiten is, is het ook het ook -10 binnen, zelfde geld voor 30 graden buiten, 30 graden binnen.
RIPquote:Op zondag 10 september 2023 17:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Plat dak en geen beschutting. Maisonettewoning
Ik ben er alquote:Op zondag 10 september 2023 17:44 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wie gaat er morgen even met een gasbrander naar De Bilt?
Redelijk reeks dag records achter elkaarquote:Op zondag 10 september 2023 18:40 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
2023-09-08 30,0
2023-09-09 29,5
2023-09-10 31,1
Wel een indrukwekkend rijtje voor begin september, dat wel.
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?quote:
Een laatste avondje wijnen in de strandtent.quote:Op zondag 10 september 2023 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?
Nog heel ff dat ekte zomergevoel boys and girls. Wie weet horen jullie vannacht ook de cicadas. Neem een koud drankje en geniet drvan.
Verschrikkelijkquote:
Komende 7/8 maanden geen hitte meerquote:Op zondag 10 september 2023 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?
Nog heel ff dat ekte zomergevoel boys and girls. Wie weet horen jullie vannacht ook de cicadas. Neem een koud drankje en geniet drvan.
Vanaf uur of 21 terreur buienquote:Op zondag 10 september 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
Koufront morgen lijkt toch wat later pas te komen, onweer trekt nu vroeg in de nacht het land binnen vanuit het westen. Datzelfde westen krijgt echter wind van de toch nog koude Noordzee, dus daar is het afgelopen met het warme weer en onweerkansen zijn ook nihil. @:Haags toch nog die zonnige droge dag.
quote:Op zondag 10 september 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
Koufront morgen lijkt toch wat later pas te komen, onweer trekt nu vroeg in de nacht het land binnen vanuit het westen. Datzelfde westen krijgt echter wind van de toch nog koude Noordzee, dus daar is het afgelopen met het warme weer en onweerkansen zijn ook nihil. @:Haags toch nog die zonnige droge dag.
HIRLAM is het hier niet mee eens.quote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf uur of 21 terreur buien
[ twitter ]
kijk dat schild om zuid holland eens! @Nattekatquote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als je andere verwachtingen hebt, hou je jezelf voor de gek.quote:Op zondag 10 september 2023 19:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kijk dat schild om zuid holland eens! @:nattekat
Sterktequote:Op zondag 10 september 2023 19:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Verschrikkelijk
Heb hier nu 3 ventilators op mij gericht (1 plafond en 2 staande) en in die luchtstroming is het te doen (29 in woonkamer).
Maar zodra ik in de keuken of de badkamer/wc kom krijg je een klap.
Op de slaapkamer 30+
Niet leuk.
Het is hier inclusief morgen precies een week met alleen maar temperaturen van boven de 30.
Een unicum, niet alleen voor de maand september, maar over het algemeen.
Zelfs die hittegolf begin juni, die 2 weken aanhield had niet zoveel aaneengesloten dagen van 30+
Leuke rubriekquote:Op zondag 10 september 2023 19:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kijk dat schild om zuid holland eens! @:nattekat
Haha klote is dat he. Ik kan er overigens buiten (ondanks hogere temps) beter tegen dan binnen. Omdat er binnen geen luchtcirculatie is (en buiten altijd wel iets), voel ik me in huis slechter. Geeft ook druk op de orenquote:Op zondag 10 september 2023 19:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Verschrikkelijk
Heb hier nu 3 ventilators op mij gericht (1 plafond en 2 staande) en in die luchtstroming is het te doen (29 in woonkamer).
Maar zodra ik in de keuken of de badkamer/wc kom krijg je een klap.
Op de slaapkamer 30+
Niet leuk.
Het is hier inclusief morgen precies een week met alleen maar temperaturen van boven de 30.
Een unicum, niet alleen voor de maand september, maar over het algemeen.
Zelfs die hittegolf begin juni, die 2 weken aanhield had niet zoveel aaneengesloten dagen van 30+
Zonde x3quote:Op zondag 10 september 2023 22:24 schreef crystal_meth het volgende:
Morgen 28°, maar ipv van de laatste warme dag te kunnen genieten moet ik naar de begrafenis van een oom die ik 20 of 30 jaar geleden voor het laatst gesproken heb.
Ze geven 26 graden aanquote:Op zondag 10 september 2023 21:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet, ik denk 28 max
De CAPE ziet er goed uit:quote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ twitter ]
https://www.youtube.com/shorts/bwBtb1-K6REquote:Op zondag 10 september 2023 23:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Orkaanseizoen
(Dit is de man achter estofex)
Orkaan categorie 3 krachtquote:Op zondag 10 september 2023 23:14 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/shorts/bwBtb1-K6RE
zulke taferelen?
Morgen in kantoor hele dag met aircoquote:Op zondag 10 september 2023 23:42 schreef Elan het volgende:
Morgen gaat wel echt hel worden voor een hoop mensen hier.
Aangezien er met dezelfde luchtvochtigheid al op grote schaal geklaagd werd over benauwdheid toen het amper 20 graden was
Blijft langer warm dan gisteren idd. Nu maar hopen op mooi vuurwerk morgen.quote:Op zondag 10 september 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Morgen in kantoor hele dag met airco
Voor nu buiten is het 24 graden, in de woonkamer 28 en in de slaapkamer waar ik de airco aan heb staan is deze net naar 20 gegaan
Of zulke:quote:Op zondag 10 september 2023 23:14 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/shorts/bwBtb1-K6RE
zulke taferelen?
Welke buien.quote:Op maandag 11 september 2023 00:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Blijft langer warm dan gisteren idd. Nu maar hopen op mooi vuurwerk morgen.
Op de buienradar is trouwens te zien dat Zeeland nog wat pittige buien voor de kiezen krijgt vannacht. #jelly
Lachequote:Op zondag 10 september 2023 23:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Orkaanseizoen
(Dit is de man achter estofex)
Ik zweet mij nu al de tyfusquote:Op zondag 10 september 2023 23:42 schreef Elan het volgende:
Morgen gaat wel echt hel worden voor een hoop mensen hier.
Aangezien er met dezelfde luchtvochtigheid al op grote schaal geklaagd werd over benauwdheid toen het amper 20 graden was
Het weer heeft mij zelfs terug gejaagd naar bed in plaats van naar Duitsland te gaan voor boodschappenquote:
Dat klinkt beter dan een trein zonder aircoquote:Op maandag 11 september 2023 09:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het weer heeft mij zelfs terug gejaagd naar bed in plaats van naar Duitsland te gaan voor boodschappen
Er mag niks aan/tegen de gevel van de verhuurder helaas, maar een mobiele airco komt er volgende zomer wel.quote:Op zondag 10 september 2023 19:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sterkte
Airco geen optie voorbkomende jaren?
quote:Op maandag 11 september 2023 10:33 schreef Beathoven het volgende:
Waarom loop ik hier koffie te drinken? :’)
Welke voorspellingen? Ik zie hooguit 20 graden en wisselvallig in de pluim?quote:Op maandag 11 september 2023 12:06 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Lol volgend weekend gewoon weer 30 graden als de voorspellingen zo blijven.
Vrijdag t/m maandag 24-26 zuid en oost Nederland. Dat is toch helemaal primaquote:Op maandag 11 september 2023 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke voorspellingen? Ik zie hooguit 20 graden en wisselvallig in de pluim?
Veel te optimistisch!quote:Op maandag 11 september 2023 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijdag t/m maandag 24-26 zuid en oost Nederland. Dat is toch helemaal prima
Ik zie gewoon 20 graden staan op woensdag.quote:Op maandag 11 september 2023 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Serieus![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat het zou afkoelen vanaf woensdag
Ok man.quote:Op maandag 11 september 2023 12:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik wil, na vandaag, geen 30ers meer zien op de kaart!
Indien toch zeg ik mij FOK! account op!
Zal een hele aderlating zijn voor FOK! als Bocaj het pand gaat verlaten.quote:
28,4 nu en stijgende.quote:Op maandag 11 september 2023 12:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik zal morgen een wereldwijd temperatuurkaartje posten!quote:Op maandag 11 september 2023 12:49 schreef Bocaj het volgende:
Jaaa!!!! GENOTquote:Op maandag 11 september 2023 13:24 schreef byah het volgende:
Hier aan de kust keldert de temperatuur even de laatste paar uur, zon is weg, dus alle ramen staan open. Kom maar op met die herfst
quote:Op maandag 11 september 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Leiden frisjes en bewolkt. Hier is er niets meer over van de zomer.
Dat zou ik heel grappig vindenquote:Op maandag 11 september 2023 12:06 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Lol volgend weekend gewoon weer 30 graden als de voorspellingen zo blijven.
Trčs fantastique!quote:Op maandag 11 september 2023 11:56 schreef Elan het volgende:
Richting het weekend gaat de kachel gewoon weer aan, lekker alweer 27 graden vrijdag
Niet bepaald verrassend, toch?quote:Op maandag 11 september 2023 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
Geen officiėle hittegolf. Typisch wel weer
Die kans was al verkeken toen zaterdag op 29 bleef hangen.quote:Op maandag 11 september 2023 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
Hier is het heerlijk..ik haalden net de kinderen op en ze zijn flink blij want er wordt zometeen blijkbaar veel gezwommenquote:Op maandag 11 september 2023 13:56 schreef heywoodu het volgende:
10 graden tussen oost en west, de kust geniet, het oosten brandt weg.
Nieuw Beerta 30,0:quote:Op maandag 11 september 2023 12:49 schreef Bocaj het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heus nietquote:Op maandag 11 september 2023 14:46 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een gezeur![]()
Deze tempraturen zijn in 2050 een aangenaam frisse dag in maart.
Ik hoorde mijn naamquote:Op maandag 11 september 2023 14:12 schreef Nober het volgende:
Er valt een bui in Schubbekutteveen, code rood!!
[..]
Het is nu 30 graden hierquote:Op maandag 11 september 2023 14:51 schreef Donna het volgende:
De temperatuur neemt af en het gaat harder waaien
Het was 28 hier, nu 26 en met het windje is het goed te doenquote:Op maandag 11 september 2023 15:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is nu 30 graden hier
Pas na 17-18u gaat het afkoelen.
27,9. goed ingeschatquote:Op zondag 10 september 2023 21:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet, ik denk 28 max
bloedheet hierquote:Op maandag 11 september 2023 15:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is nu 30 graden hier
Pas na 17-18u gaat het afkoelen.
wat een weeldequote:Op maandag 11 september 2023 15:47 schreef essnhills het volgende:
Het is in Hoorn met 19,9 inmiddels kouder dan vannacht (20,2)
Alles lekker open
Wat heerlijk! Ik smelt nog weg hier in Zwolle, 29 inmiddels binnen. Waar blijft de regen!quote:Op maandag 11 september 2023 15:47 schreef essnhills het volgende:
Alles lekker open
Hoelaat begint die ongein dan?quote:Op maandag 11 september 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags ik zou alvast alles naar binnen halen, dat verdomde regen ontstaat te ver westelijk.
man, het was bloedheet, records gebroken, maar geen hittegolf?? wat is dat voor corruptie??quote:Op maandag 11 september 2023 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
Dat zou je eigenlijk niet verwachten. Hele dag bewolkt en nu ineens zonnigquote:
Jaloers.quote:Op maandag 11 september 2023 15:47 schreef essnhills het volgende:
Alles lekker open
Het is pas officieel als het in De Bilt een hittegolf is.quote:Op maandag 11 september 2023 16:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, het was bloedheet, records gebroken, maar geen hittegolf?? wat is dat voor corruptie??
Laat maar, het dondert helemaal in elkaar.quote:Op maandag 11 september 2023 17:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zou je eigenlijk niet verwachten. Hele dag bewolkt en nu ineens zonnig
quote:Op maandag 11 september 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat maar, het dondert helemaal in elkaar.
Zal wel alleen in de westelijke helft zijnquote:
Ja echt he..nou punten kost het mij sowieso.quote:Op zondag 10 september 2023 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ze geven 26 graden aangelukkig maar anders had het me nog aantal strafpunten gekost
Hier wordt het nog gewoon 29/30 graden
Ten noorden van Hoorn ook.quote:Op maandag 11 september 2023 15:47 schreef essnhills het volgende:
Alles lekker open
Hier nog precies niet draaglijk.quote:Op maandag 11 september 2023 17:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja echt he..nou punten kost het mij sowieso.
Het is een stuk dragelijker nu zaaaalig
Ik zag de spruiten dit weekend weer in de winkel.quote:Op maandag 11 september 2023 17:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier nog precies niet draaglijk.
Ik eet wel boerenkool vanavond. Kan wel, vind ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |