Heerlijk slapenquote:Op zondag 10 september 2023 17:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geluid van vakantie, bijna overal ter wereld waar het warm is.
Woon je in een container of wat.quote:Op zondag 10 september 2023 16:52 schreef Maver24 het volgende:
Het is werkelijk niet te harde, wat een hitte. Mijn woonkamer tikt 30 graden aan. Wat een ellende
#TeamAircoquote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niet op mijn slaapkamer waar het boven de 30 is
Al zouden er 1000 krekels zitten.
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.quote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Woon je in een container of wat.
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder inquote:Op zondag 10 september 2023 16:52 schreef INViCTuS het volgende:
Nieuwe onweerskans op dinsdag
Een tweede onweerskans zien we dinsdagmiddag en -avond op de weerkaarten verschijnen, op nadering van het koufront. Indien het voldoende opwarmt zijn dan vooral langs onze oostgrens enkele forse buien mogelijk met kans op windstoten en middelgrote zomerhagel, zeer lokaal tot 2-3 cm doorsnede als maximum. De meeste en zwaarste buien lijken dinsdagavond echter voor het westen van Duitsland bestemd. Als het koufront nadert is daar op sommige plaatsen (met circa 1000 J/kg beschikbare CAPE) ook nog een bliksemshow mogelijk later in de avond.
Yep, dit hoor ik hier elke avond buitenquote:
Een badass modderfokkerquote:Op zondag 10 september 2023 17:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder in
Jaloersquote:Op zondag 10 september 2023 17:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep, dit hoor ik hier elke avond buiten
Heb ook op het zuiden. Maar zonwering is echt cruciaal (en zo'n zonnescherm kijkt ook fijner naar buitenquote:Op zondag 10 september 2023 17:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.
Hier 28 binnen
ook hier op het zuiden, gelukkig staat er een andere flat pal tegenover het zuiden waardoor ik geen zon meer heb na 18:00, maar geen zonewering tis zowiezo geen goede isolatie, als het -10 buiten is, is het ook het ook -10 binnen, zelfde geld voor 30 graden buiten, 30 graden binnen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heb ook op het zuiden. Maar zonwering is echt cruciaal (en zo'n zonnescherm kijkt ook fijner naar buiten)
Maar als het lang heet is, dan is het idd wel lastig het buiten te houden. Gelukkig wel airco. Maar zonwering scheel wel een paar graden denk ik.
RIP alvast.quote:Op zondag 10 september 2023 17:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga naar de Eifel een paar dagen. Stroom ik van het zweet zo de modder in
Iedereen maar airco’s kopen maar ondertussen alles naar binnen laten fikken.quote:Op zondag 10 september 2023 17:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een woning op het zuiden, zonder schaduw of zonwering aan de buitenzijde does the tricky.
Hier 28 binnen
Plat dak en geen beschutting. Maisonettewoningquote:Op zondag 10 september 2023 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Woon je in een container of wat.
Wie gaat er morgen even met een gasbrander naar De Bilt?quote:Op zondag 10 september 2023 16:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
2023-09-08 30,0
2023-09-09 29,5
2023-09-10 30+
Morgen eigenlijk een te kleine kans voor de beslissende laatste 30. Zoals altijd met De Bilt.
Ik ken de tropische grote soorten. Paar jaar in Zuid Amerika gewoond. Lieten ook sporen achter. Vieze beesten. Als het te warm wordt gaan ze vliegen..quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier in zuid Europa lopen deze boys de hele zomer rond
[ afbeelding ]
Komen soms ook savonds binnen via roosters en via de afvoerleidingen. Ze doen verder niks behalve dat ze enorm en vrij walgelijk zijn. Maarja...beetje anti-kakkerlakspray erop en ze liggen op hun rug.
31.8° in Ukkel (B). Een nieuw record voor 10 september, de vorige hoogste temperatuur was 28.5°, in 1895.quote:
Ah dat is wel kut ja..quote:Op zondag 10 september 2023 17:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ook hier op het zuiden, gelukkig staat er een andere flat pal tegenover het zuiden waardoor ik geen zon meer heb na 18:00, maar geen zonewering tis zowiezo geen goede isolatie, als het -10 buiten is, is het ook het ook -10 binnen, zelfde geld voor 30 graden buiten, 30 graden binnen.
RIPquote:Op zondag 10 september 2023 17:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Plat dak en geen beschutting. Maisonettewoning
Ik ben er alquote:Op zondag 10 september 2023 17:44 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wie gaat er morgen even met een gasbrander naar De Bilt?
Redelijk reeks dag records achter elkaarquote:Op zondag 10 september 2023 18:40 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
2023-09-08 30,0
2023-09-09 29,5
2023-09-10 31,1
Wel een indrukwekkend rijtje voor begin september, dat wel.
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?quote:
Een laatste avondje wijnen in de strandtent.quote:Op zondag 10 september 2023 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?
Nog heel ff dat ekte zomergevoel boys and girls. Wie weet horen jullie vannacht ook de cicadas. Neem een koud drankje en geniet drvan.
Verschrikkelijkquote:
Komende 7/8 maanden geen hitte meerquote:Op zondag 10 september 2023 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, bekijk het positief, de hitte is hierna echtwel klaar voor de rest van het jaar. Bovendien hebben dit soort nachten in juli en augustus pretty much helemaal niet plaatsgevonden, toch?
Nog heel ff dat ekte zomergevoel boys and girls. Wie weet horen jullie vannacht ook de cicadas. Neem een koud drankje en geniet drvan.
Vanaf uur of 21 terreur buienquote:Op zondag 10 september 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
Koufront morgen lijkt toch wat later pas te komen, onweer trekt nu vroeg in de nacht het land binnen vanuit het westen. Datzelfde westen krijgt echter wind van de toch nog koude Noordzee, dus daar is het afgelopen met het warme weer en onweerkansen zijn ook nihil. @:Haags toch nog die zonnige droge dag.
quote:Op zondag 10 september 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
Koufront morgen lijkt toch wat later pas te komen, onweer trekt nu vroeg in de nacht het land binnen vanuit het westen. Datzelfde westen krijgt echter wind van de toch nog koude Noordzee, dus daar is het afgelopen met het warme weer en onweerkansen zijn ook nihil. @:Haags toch nog die zonnige droge dag.
HIRLAM is het hier niet mee eens.quote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf uur of 21 terreur buien
[ twitter ]
kijk dat schild om zuid holland eens! @Nattekatquote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als je andere verwachtingen hebt, hou je jezelf voor de gek.quote:Op zondag 10 september 2023 19:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kijk dat schild om zuid holland eens! @:nattekat
Sterktequote:Op zondag 10 september 2023 19:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Verschrikkelijk
Heb hier nu 3 ventilators op mij gericht (1 plafond en 2 staande) en in die luchtstroming is het te doen (29 in woonkamer).
Maar zodra ik in de keuken of de badkamer/wc kom krijg je een klap.
Op de slaapkamer 30+
Niet leuk.
Het is hier inclusief morgen precies een week met alleen maar temperaturen van boven de 30.
Een unicum, niet alleen voor de maand september, maar over het algemeen.
Zelfs die hittegolf begin juni, die 2 weken aanhield had niet zoveel aaneengesloten dagen van 30+
Leuke rubriekquote:Op zondag 10 september 2023 19:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kijk dat schild om zuid holland eens! @:nattekat
Haha klote is dat he. Ik kan er overigens buiten (ondanks hogere temps) beter tegen dan binnen. Omdat er binnen geen luchtcirculatie is (en buiten altijd wel iets), voel ik me in huis slechter. Geeft ook druk op de orenquote:Op zondag 10 september 2023 19:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Verschrikkelijk
Heb hier nu 3 ventilators op mij gericht (1 plafond en 2 staande) en in die luchtstroming is het te doen (29 in woonkamer).
Maar zodra ik in de keuken of de badkamer/wc kom krijg je een klap.
Op de slaapkamer 30+
Niet leuk.
Het is hier inclusief morgen precies een week met alleen maar temperaturen van boven de 30.
Een unicum, niet alleen voor de maand september, maar over het algemeen.
Zelfs die hittegolf begin juni, die 2 weken aanhield had niet zoveel aaneengesloten dagen van 30+
Zonde x3quote:Op zondag 10 september 2023 22:24 schreef crystal_meth het volgende:
Morgen 28°, maar ipv van de laatste warme dag te kunnen genieten moet ik naar de begrafenis van een oom die ik 20 of 30 jaar geleden voor het laatst gesproken heb.
Ze geven 26 graden aanquote:Op zondag 10 september 2023 21:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee dat zeker niet, ik denk 28 max
De CAPE ziet er goed uit:quote:Op zondag 10 september 2023 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |