SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Welke sport?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:57 schreef Nattekat het volgende:
godzijdank ga ik weer binnen trainen vanaf volgende week.
Waterpolo.quote:
Dat is wel begrijpelijk dan, ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterpolo.
Er is een reden dat ik de eerste ben die zit te zaniken over de temperaturen als het een kutzomer is
Normaal kan ik het wel redelijk goed hebben, maar nu is het gewoon bijna niet meer te doen. Overdag warmt het niet op en 's avonds koelt het genadeloos hard af. Dat was vorig jaar in de laatste week wel heel anders.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is wel begrijpelijk dan, ja.
Ik ben koud zeewater (surfen) wel gewend en toch haat ik kou ook.
Ik ga dit weekend op toernooi, in een buitenbad. Met deze temperaturen is dat niet heel fijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterpolo.
Er is een reden dat ik de eerste ben die zit te zaniken over de temperaturen als het een kutzomer is
Nu nog? Ik dacht dat het toernooiseizoen na dit weekend over was.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend op toernooi, in een buitenbad. Met deze temperaturen is dat niet heel fijn.
En reken maar dat die water temperatuur niet echt meer zal stijgen idd, en door de regen en kou wordt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Normaal kan ik het wel redelijk goed hebben, maar nu is het gewoon bijna niet meer te doen. Overdag warmt het niet op en 's avonds koelt het genadeloos hard af. Dat was vorig jaar in de laatste week wel heel anders.
Vaak toch nog wel 1 of 2 weekenden van september toch? Vorig jaar was het echt heerlijk weer, nu neem ik maar een extra trui mee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu nog? Ik dacht dat het toernooiseizoen na dit weekend over was.
Voor mij was het na één verregend toernooi deze zomer ook wel leuk geweest
Dagen zijn nu sowieso te kort om nog echt alles op te warmen. Dan liever gewoon lekker nazomeren zodat de zon nog wat gedaan krijgt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En reken maar dat die water temperatuur niet echt meer zal stijgen idd, en door de regen en kou wordt het alleen maar erger.
Andere kant ben best blij dat we nu gewoon even normaal oer Hollands weertje hebben
Nah dat is niet waar. Midden NL heeft morgen ongeveer 13u en 40 minuten aan daglicht, tegenover 13u en 7 minuten hier in Spanje.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dagen zijn nu sowieso te kort om nog echt alles op te warmen. Dan liever gewoon lekker nazomeren zodat de zon nog wat gedaan krijgt.
Nee, als die zon schijnt voel je hem echt nog wel. Tuurlijk telt de kracht ook wel, maar deze zonkracht met de daglengte van juli doet het nog wel prima hoor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah dat is niet waar. Midden NL heeft morgen ongeveer 13u en 40 minuten aan daglicht, tegenover 13u en 7 minuten hier in Spanje.
Jullie hebben dus een dik half uur langer licht. Het zal hem inmiddels meer zitten in de lagere zonkracht denk ik.
Vanaf zaterdag ziet het er beter uit. 1-2 weken 20-24 graden, als het goed isquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:54 schreef dick_laurent het volgende:
Alweer 10 graden in midden NL... pohhh. 🥶
Dat is prima natuurlijk ja. Ik bedoelde meer die avond temperatuur.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf zaterdag ziet het er beter uit. 1-2 weken 20-24 graden, als het goed is
Nee, maar dat kon toch de halve zomer al niet door het herfstige weerquote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is prima natuurlijk ja. Ik bedoelde meer die avond temperatuur.
Lekker buiten kunnen zitten na zonsondergang is er nu niet meer bij geloof ik in de lage landen.
20-24 graden genotquote:
Zeker fijn dat dat dit weekend gaat lukken.quote:
Haha true. Ik zat hier dus gisteravond buiten en voor het eerst dat ik dacht van, ha… voelt vrij koeltjes. Toen keek ik ff naar de actuele temp, en stond er 25cquote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar dat kon toch de halve zomer al niet door het herfstige weer.
Regenquote:
Ik naar de auto. Even tanken voor 1.80 en boodschappen doen in Duitsland.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
Regen![]()
![]()
Ik moet zo naar het station lopen, en dan is regen niet fijn
Ik ga morgen (als de lui van de zonnepanelen tenminste snel klaar zijn) nog even naar DE, en anders vrijdag. Ben er vaak twee keer per week te vinden.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik naar de auto. Even tanken voor 1.80 en boodschappen doen in Duitsland.
Vanmiddag al shet goed is ook nog wel zon
Wow! Cool!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:37 schreef Frutsel het volgende:
Schaamteloze crosspost...
[ twitter ]
Zie ook
Weather Phenomenon St. Elmo's Fire
https://en.wikipedia.org/wiki/St._Elmo%27s_fire
Gelukkig heb jij mooie rubberen kaplaarzen!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:54 schreef Djeez het volgende:
Wolkbreuk in Assen, straten staan blank
Uiteraard. Ook hier in het Noorden gaan de kinderen volgende week weer naar school. En dan wordt het altijd prachtig weerquote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:16 schreef INViCTuS het volgende:
hopelijk hele maand september nog![]()
![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Ik ben volgende week ook weer aan het werk, al moet ik zeggen dat de eerste ploeg 3 weken lang klote weer hebben gehad en daar tref ik het toch wel mee naast de enkele buien die zijn gevallenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Ook hier in het Noorden gaan de kinderen volgende week weer naar school. En dan wordt het altijd prachtig weer
Waarom noemen ze dat nazomer? Het is toch nog gewoon zomer. Als er in oktober van dat warme weer is, dan is er sprake van nazomer. Indian Summer. Ouwe wijvenzomer. Dat is van eind september tot november. Niet nu.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:16 schreef INViCTuS het volgende:
hopelijk hele maand september nog![]()
![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Ze hebben maar alvast nazomer genoemd omdat we daarna de ijstijd ingaanquote:Op woensdag 30 augustus 2023 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom noemen ze dat nazomer? Het is toch nog gewoon zomer. Als er in oktober van dat warme weer is, dan is er sprake van nazomer. Indian Summer. Ouwe wijvenzomer. Dat is van eind september tot november. Niet nu.
Omdat het 1 september meteorologisch gezien herfst is.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom noemen ze dat nazomer? Het is toch nog gewoon zomer. Als er in oktober van dat warme weer is, dan is er sprake van nazomer. Indian Summer. Ouwe wijvenzomer. Dat is van eind september tot november. Niet nu.
Boh, genot dit.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:10 schreef INViCTuS het volgende:
prima pluim dit. vrijwel alleen maar 22+. mag mag wel een maand (of 2) aanhouden
[ twitter ]
Precies niks mis mee. Overigens zal oktober nooit zo heel warm meer worden met het beperkte aantal uren zon en de kracht daarvan. Maar als het de hele maand 14-18 zal worden, dan is dat wel prima. Zeer prima om buiten aan het werk te zijn ook. Na 1 echte zomermaand en 2 tegenvallende mag het de komende periode wel lang droog, zonnig en aangenaam worden qua temperatuur.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat dit een opmaat is naar (opnieuw) een zeer droge en warme Oktober.
Vorig jaar was oktober heerlijk. Maar toen was de zee ook 5 graden warmer dan nu.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Precies niks mis mee. Overigens zal oktober nooit zo heel warm meer worden met het beperkte aantal uren zon en de kracht daarvan. Maar als het de hele maand 14-18 zal worden, dan is dat wel prima. Zeer prima om buiten aan het werk te zijn ook. Na 1 echte zomermaand en 2 tegenvallende mag het de komende periode wel lang droog, zonnig en aangenaam worden qua temperatuur.
[ twitter ]
En koeler wisselvalliger weer hier. Dikke prima. Regen is inmiddels wel wenselijk en veel kouder dan 25 graden gaat het hier toch niet snel wordenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:45 schreef INViCTuS het volgende:
Krachtig hoog blijft wel even op zijn plaats
[ twitter ]
Als die nou 2 maanden eerder was dan hadden we een verrekte hete zomer.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:45 schreef INViCTuS het volgende:
Krachtig hoog blijft wel even op zijn plaats
[ twitter ]
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En koeler wisselvalliger weer hier. Dikke prima. Regen is inmiddels wel wenselijk en veel kouder dan 25 graden gaat het hier toch niet snel worden
Ook veel mooiere zomer. Nu schrijven alsnog overal dat de zomer zo geweldig was, maar dat komt allemaal door juni.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 17:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als die nou 2 maanden eerder was dan hadden we een verrekte hete zomer.
Zelf eentje maken of onderhoud?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zon, bui, zon bui etc etc, gelukkig heb ik eind van de middag nog even aan de tuinbank kunnen werken
Zelf 1 aan het maken en neem daar rustig de tijd voor maar wil het nu wel even af hebben, morgen even zwemmen met mijn gezin dus weekend maar even kijken, komende periode wordt zomers als ik het zo bekijkquote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zelf eentje maken of onderhoud?
Prima weer vandaag.
Zonnig hiero.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog even een dagje doorbijten met grijs en regenachtig weer
Nattekat zou september rücksichtslos onder herfst categoriseren. Want eindeloze droevige, donkere natte treurnis.quote:Op vrijdag 1 september 2023 09:12 schreef INViCTuS het volgende:
Meteorologische herfst is begonnen, dus het goede nieuws is dat we steeds dichterbij de lente komen die over een halfjaar begint. Het slechte nieuws is dat dat nog lang duurt en we eerst 5 maanden herfst door moeten. September tel ik niet mee
Nee, september nog niet. Ik zou dat ook nooit zeggen. Meestal begint dat rond de tijd als de tijd verzet moet worden. Dan heb je ongeveer 5 maanden lang 80% van de tijd herfstige grijze/bewolkte treurnis. Tot oud en nieuw is dat altijd wel goed vol te houden, maar daarna het liefst z.s.m lente.quote:Op vrijdag 1 september 2023 09:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nattekat zou september rücksichtslos onder herfst categoriseren. Want eindeloze droevige, donkere natte treurnis.
Heel juli en augustus niet zo'n mooie week gehad, dus niet zo sip. 30 net wel/net niet. En anders lekker aangenaam warm met koelere nachten en uitbundig veel zon. Wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 1 september 2023 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bijna een week lang 30 graden. Wat een kut begin van september
Haha, jij spoort echt niet.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bijna een week lang 30 graden. Wat een kut begin van september
Is het bij mij zowaar beter dan het altijd mooie microklimaat in Limburg?quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, jij spoort echt niet.
Nee zo'n dag als vandaag, dat is lekker. Oneindige zeik.
Hier gelukkig droog, maar wel wederom grijs. Gelukkig gaan de komende 2 weken dat compenseren met heel veel zon. Hebben we ook wel verdiend. Als we iets kunnen missen de rest van de maand dan is het wel regen en grijze treurnisquote:Op vrijdag 1 september 2023 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk gaat het hierom natuurlijk.quote:Weinig droge dagen in juli
Met gemiddeld 110 mm tegen normaal 78 mm regen was juli nat. Er waren maar weinig droge dagen: op slechts drie dagen werd nergens in Nederland neerslag gemeten. De zomerstorm Poly bracht naast veel wind ook veel regen, vooral in het midden. Op 9 juli gaf het KNMI voor het oosten code oranje uit voor onweersbuien. De laatste tien dagen van juli verliepen zeer nat.
Zeer natte eerste augustushelft
Augustus was met gemiddeld 107 (normaal 83 mm) nat. De eerste helft van augustus verliep zeer nat. Op 6 augustus viel veel regen, op veel plaatsen 30-50 mm, in de omgeving van Purmerend viel circa 70 mm.
https://www.knmi.nl/neder(...)erzichten/2023/zomer
Of als die slechte julimaand. Zo wil 'ie het graag, kennelijk.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Want tussen 18 graden en regen of 30 graden zit niks in.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zo werkt dat nietquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ach, misschien gaan september en oktober flink compenseren.
Iets minder warm, 20-25 met mooie zon.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heel juli en augustus niet zo'n mooie week gehad, dus niet zo sip. 30 net wel/net niet. En anders lekker aangenaam warm met koelere nachten en uitbundig veel zon. Wat wil je nog meer
[ twitter ]
Of de zomer is verplaatstquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet
Zomer is afgelopen, komt niet meer goed.
Voor jou misschien, voor een ander werkt dat misschien heel andersquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet
Maar komt niet goed kan niet meer. Alles is nu en wat geweest is dat is klaar. Nu komt er goed, mooi, droog en warm weer aan.quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet
Te laat wel. Moestuin is kak dit jaar met de hoeveelheid neerslagquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar komt niet goed kan niet meer. Alles is nu en wat geweest is dat is klaar. Nu komt er goed, mooi, droog en warm weer aan.
winter producten erin, dan kan het nog prima ;Pquote:Op vrijdag 1 september 2023 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Te laat wel. Moestuin is kak dit jaar met de hoeveelheid neerslag
quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:17 schreef DemonRage het volgende:
Eerste dag van de meteorologische herfst...
[ afbeelding ]
Wat doet die zomerpluim hier?
Hittegolf potentiequote:Op vrijdag 1 september 2023 13:17 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wel lopen qua tropische dagen nog flink achter, dus dit is een poging om dat een beetje in te halenquote:Op vrijdag 1 september 2023 13:17 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Goedmakertje voor juli en augustusquote:Op vrijdag 1 september 2023 13:17 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:16 schreef cherrycoke het volgende:
Lekker tyfus benauwd vandaag 80% luchtvochtigheid en nul win bah
Ow...quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mjah... ook met de komende zomerwarmte worden dauwpunten van 20°C verwacht. Da's iets minder aangenaam.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mjah... ook met de komende zomerwarmte worden dauwpunten van 20°C verwacht. Da's iets minder aangenaam.
september is standaard al veel vochtiger.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In september is dat toch al heel anders dan wanneer het echt hoogzomer is. Het duurt in de ochtend al langer voor het echt heet is, het is veel korter echt heet en het koelt veel eerder af omdat de zon al eerder ondergaat.quote:Op vrijdag 1 september 2023 16:25 schreef Elan het volgende:
Elke pluim is warmer dan de vorige, inmiddels al drie dagen boven de 30 nuhittegolf incoming
Ok. En nu?quote:Op vrijdag 1 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In september is dat toch al heel anders dan wanneer het echt hoogzomer is. Het duurt in de ochtend al langer voor het echt heet is, het is veel korter echt heet en het koelt veel eerder af omdat de zon al eerder ondergaat.
Mwa de hitte is een ding maar de dauwpunten zijn niet mals, alles boven de 20 is ronduit walgelijk of het nu dag of nacht is. Een airco is in veel woningen ronduit noodzakelijk geworden.quote:Op vrijdag 1 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In september is dat toch al heel anders dan wanneer het echt hoogzomer is. Het duurt in de ochtend al langer voor het echt heet is, het is veel korter echt heet en het koelt veel eerder af omdat de zon al eerder ondergaat.
En nu kan je zelf wel invullen dat het dus een veel kortere periode overdag echt heet is en het over het algemeen ook wel draaglijker zal zijn. Alleen de luchtvochtigheid ligt wellicht wat hoogquote:
Dus wat wil je nu precies zeggen?quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En nu kan je zelf wel invullen dat het dus een veel kortere periode overdag echt heet is en het over het algemeen ook wel draaglijker zal zijn. Alleen de luchtvochtigheid ligt wellicht wat hoog
quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ow...
Weet je, dan hoeft het van mij plots ook niet meer.
Bril niet op? Of begrijp je het gewoon niet?quote:
Oktober 2018 hebben we nog 25 graden gehad. Dat weet ik nog omdat hier de jaarmarkt toen was en ik voor het eerst in korte broek heen kon.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Precies niks mis mee. Overigens zal oktober nooit zo heel warm meer worden met het beperkte aantal uren zon en de kracht daarvan. Maar als het de hele maand 14-18 zal worden, dan is dat wel prima. Zeer prima om buiten aan het werk te zijn ook. Na 1 echte zomermaand en 2 tegenvallende mag het de komende periode wel lang droog, zonnig en aangenaam worden qua temperatuur.
[ twitter ]
Of wel afbouw is begonnen, eens kijken wat ervan overblijft de komende dagenquote:
Zeker, staat allemaal al.. alleen had graag wat langer van extra komkommertjes en tomaatjes genoten. Nu alleen wat in de kas/overdekt staat. Rest is vrij bagger.quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
winter producten erin, dan kan het nog prima ;P
We hadden toen drinkpauze bij het voetballen destijds in oktober wegens hitte. Nooit eerder vertoondquote:Op vrijdag 1 september 2023 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oktober 2018 hebben we nog 25 graden gehad. Dat weet ik nog omdat hier de jaarmarkt toen was en ik voor het eerst in korte broek heen kon.
Mwoh, an sich wel lekkere temps toch? Overdag korte broekenweer en 's avonds koelt het rap genoeg af om geen plaknachten te hebben.quote:Op vrijdag 1 september 2023 22:56 schreef kilon het volgende:
Het is zoals te verwachten. Zodra de scholen overal weer zijn begonnen wordt het weer lekker benauwd en warm.
Ah, zat net te denken of we wel eens eerder 30ers in september hebben gehad. Ja, dus.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef Elan het volgende:
Overigens hebben we in 2016 nog veel later in de maand september een hittegolf gehad.
25-28 is noem ik ook niet echte hitte ofzo. Gewoon warm. Wellicht wat onprettig met de hoge luchtvochtigheidquote:Op zaterdag 2 september 2023 01:29 schreef Elan het volgende:
Pluim is al iets ingedimd geen dertigers meer all over de place en de hitte lijkt een week of zo te duren. 26/28 is alsnog vrij warm maar niets extreems, zeker in september.
Door de droge ondergrond zeker. Dat zal je lerenquote:Op zaterdag 2 september 2023 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
Herfstweekend. Morgen 50mm regen hier verwacht!dat gaat wellicht problemen geven.
Tsja. Hoort er ook bij hier, zeker in het najaar. Plus, wij wonen ongeveer halverwege op een heuvel, we zitten dus niet op het laagste punt. Merendeel van het water stroomt onze straat uit naar beneden. Dus voor ons huis zelf maak ik me niet direct zorgen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Door de droge ondergrond zeker. Dat zal je leren
Een hoogtelaagje gaat een beetje rondtollen boven Spanje en Portugal
Hoeveel zijn er vorig jaar eigenlijk gebruikt?quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Stormnamen voor nieuwe seizoen
Wordt wel een partij water verwacht in sommige gebieden. Alleen de gebieden waar het het hardst nodig is, in het zuidwesten (andalusie e.d), daar valt weer weinig tot niks.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja. Hoort er ook bij hier, zeker in het najaar. Plus, wij wonen ongeveer halverwege op een heuvel, we zitten dus niet op het laagste punt. Merendeel van het water stroomt onze straat uit naar beneden. Dus voor ons huis zelf maak ik me niet direct zorgen.
Flink wat typisch Nederlandse namen. Gerrit (Hiemstra), Piet (Paulusma), Henk...quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Stormnamen voor nieuwe seizoen
Ja maar het is september dus is het 's morgens koeler en duurt het langer voor het echt heet is en koelt hrlet ook weer sneller af!quote:Op zaterdag 2 september 2023 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Pluim voor zuidoost is simpelweg heet te noemen. Vanaf dinsdag mogelijk 6-7 dagen op rij op of rond 30 graden..
Ideaal is dat. In de avond alles openquote:Op zaterdag 2 september 2023 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar het is september dus is het 's morgens koeler en duurt het langer voor het echt heet is en koelt hrlet ook weer sneller af!
Inderdaad, hopelijk daarmee ook geen plaknachtenquote:Op zaterdag 2 september 2023 18:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Ideaal is dat. In de avond alles open
Dauwpunt ligt wel erg hoog. Vanaf dinsdag boven de 18 graden...quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, hopelijk daarmee ook geen plaknachten
Alles wentquote:Op zaterdag 2 september 2023 18:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dauwpunt ligt wel erg hoog. Vanaf dinsdag boven de 18 graden...
quote:
Vind je het goed als we die pas bestellen voor december?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:20 schreef TLC het volgende:
Een heel dik pak sneeuw lijkt me ook weleens heel lekker
Haha, stel je aan joh, het wordt geen 45+ ofzoquote:Op zondag 3 september 2023 07:38 schreef Bocaj het volgende:
Goed, weer een zeer warm weekje voor de boeg.
Dit zijn namelijk geen temperaturen om geen rekening mee te houden in je dagelijkse doen en laten.
De middag kun je sowieso wel afschrijven qua buitenactiviteiten. Tenzij strand, terras, zwembad etc.
Maar wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar het is september dus is het 's morgens koeler en duurt het langer voor het echt heet is en koelt hrlet ook weer sneller af!
Dat vraag ik me bij jou nog altijd af jaquote:Op zondag 3 september 2023 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier precies mee zeggen?
Met minima van 10-15 is dat niet echt iets om je zorgen over te maken inderdaad.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een regionale hittegolf staat iig in de verwachting voor waar ik woon.
Dat wordt daarna weer alles tegen elkaar open zetten om de warmte uit huis te jagen.
Gelukkig koelt het in de nachten nog enigszins af.
De meteorologische zomer begon met een hittegolf.quote:
Horrorwinterquote:Op zondag 3 september 2023 12:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De meteorologische zomer begon met een hittegolf.
De meteorologische herfst begint met een hittegolf.
Dus als we deze trend doorzetten dan ben ik wel benieuwd naar de pluim op 1 december.Een week met extreem zacht weer tot 20°C? Barbecuen met Sinterklaas?
Heerlijk inderdaad, met 20 graden is het ook niet idioot heet.quote:Op zondag 3 september 2023 13:32 schreef MissHobje het volgende:
Wat een zaalig weertje vandaag, lekker even in de zon geweest om aan te sterken, doet me goed! En dan ern prachtige week tegemoet
Een week lang 30 graden is warm!quote:Op zondag 3 september 2023 08:57 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Haha, stel je aan joh, het wordt geen 45+ ofzo
Een week geleden, ja.quote:Op zondag 3 september 2023 15:02 schreef Zwansen het volgende:
Die voorspelde terrorbuien in de Alpen vielen volgens mij wel mee? Of heb ik het een beetje gemist in het nieuws?
quote:Op zondag 3 september 2023 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
Afgelopen nacht terreurbuien gehad. Helaas lag ik te tukken dus heb ik niet iets er van kunnen vastleggen ofzo… maar schrok wel op gegeven moment wakker van mega harde onweersklap.
Vandaag wel nog flinke bak wind hier maar de regen is nu meer voor het binnenland.
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.quote:Op maandag 4 september 2023 08:42 schreef Nattekat het volgende:
Is dit die warmte die voor halverwege augustus in de kaarten stond maar waar niets van gekomen is?
Deels.quote:Op maandag 4 september 2023 08:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Flauw. Het mooie weer in mijn introductieweek maakte het juist zo mooi.quote:Op maandag 4 september 2023 08:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit zijn de weergoden die studenten trollen.
Ik zou gewoon full Borat gaanquote:Op maandag 4 september 2023 09:05 schreef Salina het volgende:
Boys (en girls), ik ben er ook.
[ afbeelding ]
Hele week zon en lekker warm weer genot.
Weet niet wat ik aan moet trekken eigenlijk, lange of korte broek. Moet wel naar kantoor eerst.
quote:Op maandag 4 september 2023 09:05 schreef Salina het volgende:
Boys (en girls), ik ben er ook.
[ afbeelding ]
Hele week zon en lekker warm weer genot.Zo'n ANWB afritsbroek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er nog zo een geloof ik, maar al jaren niet meer gebruikt!quote:
Dit is ook een optie, dank! Ik neem het in overweging.quote:Op maandag 4 september 2023 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou gewoon full Borat gaan
[ afbeelding ]
Zat wolken hier de hele dag geweest, dus klopte welquote:Op zondag 3 september 2023 23:04 schreef ddx het volgende:
Hoe kan die europese radar dat dan aangeven, terwijl er niets aan de hand is ? (en ook niet als je de nl radar bekijkt)
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.quote:Op maandag 4 september 2023 09:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flauw. Het mooie weer in mijn introductieweek maakte het juist zo mooi.
Ik ben ook getrolld overigens. Gelukkig dit weekend toch nog één activiteit met mooi weer gehad
De Leidse introweek was zelfs de week daarvoor al. Die hadden wel redelijk weer te pakken.quote:Op maandag 4 september 2023 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.
Maar wel meteen zonder jas buiten wat kunnen gaan eten ipv rennend voor bui #183, prima toch.quote:Op maandag 4 september 2023 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Introweek is al voorbij, nu beginnen juist de colleges.
Ik vind het zelf ook wel fijn, niet alleen voor de studenten maar ook voor mij zelf.quote:Op maandag 4 september 2023 15:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar wel meteen zonder jas buiten wat kunnen gaan eten ipv rennend voor bui #183, prima toch.
Ja, liever weken terug gehad, maar ja.
Die nachten nu maken alles goed, in juni was dit ook zo zaligquote:Op maandag 4 september 2023 15:23 schreef Elan het volgende:
Gelukkig relatief lage nachttemperaturen, las ergens dat als we dit scenario in juli hadden gehad het makkelijk 40 graden had kunnen worden.
quote:
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.quote:Op maandag 4 september 2023 15:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die nachten nu maken alles goed, in juni was dit ook zo zaligAls je maar sávonds en snachts kunt koelen maakt het mij niet uit hoe heet overdag
Jawel, op de heetste dagen lagen de nachtelijke temperaturen meestal zo rond 13-15 graden, met 2-3 uitschieters naar 17-19 graden.quote:Op maandag 4 september 2023 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.
Kan me bijna niet voorstellen dat als het overdag 30 graden is het zakt naar 14/15 graden. Maar wellicht in september wel
Apart hoe dat werkt werkt dan, 25 juni was warm maar de nacht verliep inderdaad relatief koel met 15 graden. Terwijl je dan zo'n beetje op de langste dag van het jaar zit.quote:Op maandag 4 september 2023 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, op de heetste dagen lagen de nachtelijke temperaturen meestal zo rond 13-15 graden, met 2-3 uitschieters naar 17-19 graden.
De temperatuur ligt in september langere tijd rond het minimum en in juni langere tijd rond het maximum. Het kan nog steeds 30 graden worden, maar het zal in de avond niet lang 25+ zijn, terwijl het in juni tot diep in de avond rond de 30 kan blijven.quote:Op maandag 4 september 2023 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Apart hoe dat werkt werkt dan, 25 juni was warm maar de nacht verliep inderdaad relatief koel met 15 graden. Terwijl je dan zo'n beetje op de langste dag van het jaar zit.
Barcelona is bijvoorbeeld ook 29 graden de komende dagen maar daar elke nacht tropennachten met minima daar weer niet niet onder de 22/23 graden. Luchtvochtigheid is zeer laag. Dus waaraan ligt dat dan?
Maar in juni was het ook helemaal niet lang warm blijkbaar. Tropennachten in juni zijn redelijk schaars. De nachttemperaturen zijn nu ongeveer gelijk met juni terwijl de dagen aanzienlijk korter zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De temperatuur ligt in september langere tijd rond het minimum en in juni langere tijd rond het maximum. Het kan nog steeds 30 graden worden, maar het zal in de avond niet lang 25+ zijn, terwijl het in juni tot diep in de avond rond de 30 kan blijven.
De gemiddelde temperatuur over de hele dag genomen ligt lager.
De tropische dagen in juni hadden een gemiddelde dagtemperatuur van 24-25 graden. De tropische dagen van deze week gaan de 22 niet eens halen volgens de huidige prognose.quote:Op maandag 4 september 2023 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar in juni was het ook helemaal niet lang warm blijkbaar. Tropennachten in juni zijn redelijk schaars. De nachttemperaturen zijn nu ongeveer gelijk met juni terwijl de dagen aanzienlijk korter zijn.
Ja waren heel koel, dat maakte juni weer zo fijn..nog het frisse van het koude seizoen en de warmte overdag.quote:Op maandag 4 september 2023 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juni waren de nachten heel niet koel toch? Maar de dagen waren dan ook een heel stuk langer als nu.
Kan me bijna niet voorstellen dat als het overdag 30 graden is het zakt naar 14/15 graden. Maar wellicht in september wel
Huh? Hoezo niet, ik zie 30+ staan. En vandaag was het al 27. Of zit er weer heel veel verschil in in het land.quote:Op maandag 4 september 2023 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De tropische dagen van deze week gaan de 22 niet eens halen volgens de huidige prognose.
Leren jullie daar in het dal van Limburg geen begrijpend lezen?quote:Op maandag 4 september 2023 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh? Hoezo niet, ik zie 30+ staan. En vandaag was het al 27. Of zit er weer heel veel verschil in in het land.
Sta je nu met armen en benen wijd op straat te genieten?quote:Op maandag 4 september 2023 17:16 schreef Dven het volgende:
Hele dag al aan het miezeren bij een graad of 18. Lekker Hollands
Hehe, zo heet was het de afgelopen dagen niet. Rond de 30°C. Maar ik vind zo'n dagje ertussen altijd wel lekker.quote:Op maandag 4 september 2023 17:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sta je nu met armen en benen wijd op straat te genieten?
Juni was met ongekende afstand de beste en mooiste maand van het jaar. Misschien wel in 5 jaar. Lage luchtvochtigheid, relatief frisse nachten, weinig tot geen regen en aangenaam warm. Echte vieze hitte was er niet.quote:Op maandag 4 september 2023 16:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja waren heel koel, dat maakte juni weer zo fijn..nog het frisse van het koude seizoen en de warmte overdag.
Jouw contreien wordt wel erg nat. Eigenlijk vooral in delen Griekenland. Dit moet niet gaan gebeurenquote:Op maandag 4 september 2023 17:16 schreef Dven het volgende:
Hele dag al aan het miezeren bij een graad of 18. Lekker Hollands
Dit benaderd perfectie iddquote:Op maandag 4 september 2023 18:06 schreef Elan het volgende:
Koelt nu al redelijk wat af qua gevoelstemperatuur, je merkt dat de zon al aanzienlijk heeft ingeboet qua kracht. Eigenlijk alleen maar genieten van deze nazomer.
Zeker, nu maar hopen dat het zo blijft want dit was de koelste dag uit de seriequote:Op maandag 4 september 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit benaderd perfectie idd
Op weerwoord denken ze hier anders over. "Pure horror" vinden ze het.quote:Op maandag 4 september 2023 18:06 schreef Elan het volgende:
Koelt nu al redelijk wat af qua gevoelstemperatuur, je merkt dat de zon al aanzienlijk heeft ingeboet qua kracht. Eigenlijk alleen maar genieten van deze nazomer.
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?quote:Op maandag 4 september 2023 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
Aan onderstaande grafiek te zien valt het aantal dagen met 20+ nog best mee eigenlijk. Of juist tegen. Er zijn er dus 230-250 onder de 20. Zo'n zee-klimaat is het eigenlijk ook gewoon niet.
Maar moet je nagaan dat sommige jaren vroeger wel heel erg triest en zielig waren. Nog geen 50-60 dagen met 20 graden. G'dumme wat is dat treurig
[ twitter ]
Beetje klimaatverandering is ok.quote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?![]()
Dat ons zee-klimaat eigenlijk een vaak net niet klimaat is. Wel fijn dat het er elk jaar meer worden en gemiddeld genomen de winters steeds zachter. Scheelt toch weer stoken.quote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?![]()
dan weten we al wat dat gaat worden. #Debilletjequote:Op maandag 4 september 2023 19:56 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Zes/zeven kansen voor De Bilt om net wel/niet een hittegolf te halen.
Ja, op maandag gaan we concluderen dat die ene 29.9 toch een 30 had moeten zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dan weten we al wat dat gaat worden. #Debilletje
vandaag overigens 25.2quote:Op maandag 4 september 2023 20:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, op maandag gaan we concluderen dat die ene 29.9 toch een 30 had moeten zijn.
Heb ook ff lopen koekeloeren daar...quote:Op maandag 4 september 2023 19:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord denken ze hier anders over. "Pure horror" vinden ze het.![]()
maar betreft wat dan?quote:Op maandag 4 september 2023 20:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb ook ff lopen koekeloeren daar...
De woorden horrorscenario en ongekend komen weer veelvuldig voorbij.
Zeer lang aanhouden van hitte en/of een nieuwe opstoot van hitte halverwege september.quote:
Ah, dus ze overdrijven weer eens daarquote:Op maandag 4 september 2023 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeer lang aanhouden van hitte en/of een nieuwe opstoot van hitte halverwege september.
De kaarten van GFS OPER zien er totaan het einde best wel gloeiend uit.
GFS OPER serieus nemenquote:Op maandag 4 september 2023 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeer lang aanhouden van hitte en/of een nieuwe opstoot van hitte halverwege september.
De kaarten van GFS OPER zien er totaan het einde best wel gloeiend uit.
Serieusquote:Op maandag 4 september 2023 19:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 september 2023 19:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
GFS is vrij accuraat de laatste tijd.quote:Op maandag 4 september 2023 21:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ah, dus ze overdrijven weer eens daar.
Griekenland staat wel een potentiële ramp te wachten ja. Hier valt het behoorlijk mee, buiten een klein gedeelte in de bergen. Eigenlijk het weer dat het wat mij betreft de gehele zomer wel mag zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 18:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jouw contreien wordt wel erg nat. Eigenlijk vooral in delen Griekenland. Dit moet niet gaan gebeuren
[ twitter ]
WKN / Griekenland: Na hitte en bosbranden volgt de zondvloedquote:Op maandag 4 september 2023 18:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jouw contreien wordt wel erg nat. Eigenlijk vooral in delen Griekenland. Dit moet niet gaan gebeuren
[ twitter ]
Geeft niet. Water genoeg gehadquote:Op dinsdag 5 september 2023 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
T/m maandag gewoon heet met elke dag rond 30 graden hier in het ZO. En ook daarna weliswaar koeler maar nog altijd droog en zonnig weer. September lijkt extreem droog te gaan verlopen, terwijl het vorig jaar juist een bovengemiddeld natte maand was.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Griekenland staat wel een potentiële ramp te wachten ja. Hier valt het behoorlijk mee, buiten een klein gedeelte in de bergen. Eigenlijk het weer dat het wat mij betreft de gehele zomer wel mag zijn.
[ afbeelding ]
Beetje hetzelfde als in NL zie ik nu
Klopt, maar niet extreem veel ofzo:quote:
https://www.knmi.nl/over-(...)hoeveelheid-neerslagquote:Hoewel sommige mensen het gevoel hadden dat het alsmaar regende, viel dat in de cijfers best mee: met landelijk gemiddeld 242 millimeter neerslag tegen normaal 224 millimeter viel er iets meer dan de normale hoeveelheid neerslag. De neerslagduur deze zomer was ook vrijwel normaal, gemiddeld viel er 117 uur neerslag tegen normaal 118 uur. Uiteraard zijn er wel grote verschillen in de afzonderlijke maanden.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar niet extreem veel ofzo:
[..]
https://www.knmi.nl/over-(...)hoeveelheid-neerslag
Goh niet verwacht deze reactie. De cijfers liegen niet.quote:
Nee nee, je moet heel specifiek de 3 zomermaanden nemen om conclusies te trekken. Dus juni is verplicht, anders past het niet in iemands straatje en dat moeten we niet willen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:59 schreef Zorro het volgende:
KNMI statistieken voor Eindhoven. Gesorteerd op neerslag van Juli tot nu.
[ afbeelding ]
Viel wel mee
Zonquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je eigen bron noemt zowel juli als augustus zeer nat, je pikt gewoon dat ene stukje eruit dat in je eigen straatje past om weer lekker de cijferautist uit te hangen. Over voorspelbaar gesproken.
En wij maar klagen over een paar druppels per dagquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:09 schreef Dven het volgende:
Oke oke. Ook hier in het zuiden toch behoorlijk nat
[ afbeelding ]
Hee zo’n ligstoel heb ik ook!quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:09 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Ja maar dat past niet in het straatje.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dat de zomer als geheel erg nat is, dat is onzin. Redelijk gemiddeld.
teringjantjequote:Op dinsdag 5 september 2023 11:09 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben nu heel nieuwsgierig wat het verhaal van die auto is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:09 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, maar niemand hier had het over de meteorologische zomer. Men heeft het vooral over de zomervakantie en de meest recente weken. Kan je wel continu juni erbij gaan betrekken om een punt te maken, maar niemand geeft een neuk om het weer van 3 maanden geleden omdat de afgelopen 2 maanden juist triest waren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zon
Juni - extreem zonnig
Juli - normaal
Augustus - normaal
Conclusie: zomer = bovengemiddeld zonnig
Neerslag
Juni - extreem droog
Juli - veel te nat
Augustus - te nat (waarbij het vooral op 1-2 dagen veel te nat was, verder normale augustus)
Conclusie: veel te droog begin, veel te nat midden en gemiddeld einde van de zomer met één/twéé zeiknatte dagen)
Temperatuur:
Juni - veel te hoog
Juli - normaal
Augustus - normaal
Conclusie: warme zomer.
Eindconclusie
Gemiddeld genomen een zonnige, warme tot gemiddeld warme zomer met een onevenredig verdeelde hoeveelheid neerslag. Zomer an sich is niet te nat, alleen niet juist verdeeld.
Jawel, want de cijfers van het KNMI gaan over de meterologische zomer. Dat dat voor jou niet telt boeit verder niemand.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
Leuk, maar niemand hier had het over de meteorologische zomer.
Het punt is dat het dus niet over de meteorologische zomer gaat maar over de vakanties die voor veel mensen in het water is gevallen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, want de cijfers van het KNMI gaan over de meterologische zomer. Dat dat voor jou niet telt boeit verder niemand.
Het gaat juist wel 9m de meteorologische zomer. En "zomervakantie" is nogal relatief, genoeg mensen die hun zomervakantie in juni of zelfs begin september hebben.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, maar niemand hier had het over de meteorologische zomer. Men heeft het vooral over de zomervakantie en de meest recente weken. Kan je wel continu juni erbij gaan betrekken om een punt te maken, maar niemand geeft een neuk om het weer van 3 maanden geleden omdat de afgelopen 2 maanden juist triest waren.
Dat zal best, maar dat staat los van de cijfers die het KNMI presenteert over de zomer in z’n geheel. Dat de verdeling verkeerd is uitgepakt is zeker vervelend te noemen, maar dat is geen reden om de feitelijke cijfers als onjuist of belachelijk te bestempelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het punt is dat het dus niet over de meteorologische zomer gaat maar over de vakanties die voor veel mensen in het water is gevallen.
Dat gewapper met cijfers ook altijd..
Nou ja, niemand hier op één persoon na. Dat ben jij.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, want de cijfers van het KNMI gaan over de meterologische zomer. Dat dat voor jou niet telt boeit verder niemand.
Waarom telt juni niet mee dan?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, niemand hier op één persoon na. Dat ben jij.
Dat doe ik dan ook niet, de "zomer" is voor veel mensen wanneer ze vakantie hebben en daarnaast is weer ook beleving. En we kunnen er echt niet omheen dat juli heel matig was en daarom een dikke stempel er op heeft gedrukt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat staat los van de cijfers die het KNMI presenteert over de zomer in z’n geheel. Dat de verdeling verkeerd is uitgepakt is zeker vervelend te noemen, maar dat is geen reden om de feitelijke cijfers als onjuist of belachelijk te bestempelen.
Dat stelt ook niemand. De zomer (juni, juli, augustus) is gemiddeld genomen: zonnig, warm tot gemiddeld warm, maar wel met een onevenredig verdeelde hoeveelheid neerslag. Zomer an sich is niet te nat, alleen niet juist verdeeld.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, de "zomer" is voor veel mensen wanneer ze vakantie hebben en daarnaast is weer ook beleving. En we kunnen er echt niet omheen dat juli heel matig was en daarom een dikke stempel er op heeft gedrukt.
Dat vindt jij. Maar goed, dat blijft toch een eeuwige discussie en welles nietus gedram. Voor iedereen is dat anders. Zonder juni mee te rekenen was het gewoon vrij matig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat stelt ook niemand. De zomer (juni, juli, augustus) is gemiddeld genomen: zonnig, warm tot gemiddeld warm, maar wel met een onevenredig verdeelde hoeveelheid neerslag. Zomer an sich is niet te nat, alleen niet juist verdeeld.
Dat voor veel mensen de vakantie in het water is gevallen kan best kloppen. En dat sterkt dan het gevoel van een overdreven natte zomer. Dat is ook logisch.
Maar gemiddeld genomen is de zomer van 2023 niet zo dramatisch als menigeen hier wilt doen geloven.
We praten langs elkaar heen. Een gemiddelde is cijfermatig berekend en het klopt dan ook, maar het is mega irritant als iemand zegt dat zijn/de zomer in het water is gevallen om dan maar klinisch met cijfers te gaan strooien om een niet bestaand punt te maken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat stelt ook niemand. De zomer (juni, juli, augustus) is gemiddeld genomen: zonnig, warm tot gemiddeld warm, maar wel met een onevenredig verdeelde hoeveelheid neerslag. Zomer an sich is niet te nat, alleen niet juist verdeeld.
Dat voor veel mensen de vakantie in het water is gevallen kan best kloppen. En dat sterkt dan het gevoel van een overdreven natte zomer. Dat is ook logisch.
Maar gemiddeld genomen is de zomer van 2023 niet zo dramatisch als menigeen hier wilt doen geloven.
Waarom zou je juni niet meerekenen? Omdat het dan te positief wordt?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat vindt jij. Maar goed, dat blijft toch een eeuwige discussie en welles nietus gedram. Voor iedereen is dat anders. Zonder juni mee te rekenen was het gewoon vrij matig.
Met al dat noodweer in zuid-europa misschien wel hierheen gedrevenquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hee zo’n ligstoel heb ik ook!
Zwembandjes vergeten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben nu heel nieuwsgierig wat het verhaal van die auto is.
Complete onzin.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:59 schreef bloodymary1 het volgende: Nooit langer dan twee dagen achter elkaar droog.
Zo kan ik het ook, zonder juli en augustus was het geweldig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat vindt jij. Maar goed, dat blijft toch een eeuwige discussie en welles nietus gedram. Voor iedereen is dat anders. Zonder juni mee te rekenen was het gewoon vrij matig.
Ik ben aan huis gekluisterd ..baal er wel beetje van. Maar wel lekker ontbijten in het zonnetje op balkon en einde middag aan de andere kant is ook fijnquote:Op maandag 4 september 2023 23:44 schreef Bocaj het volgende:
Komende 6 of 7 dagen SAUNA!
[ afbeelding ]
Het strand (als je er redelijk dichtbij woont) is misschien nu minder druk met alle scholen weer begonnen.
Vind wel dat je overdrijft.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Met al dat noodweer in zuid-europa misschien wel hierheen gedreven
Zonder juni was het ook vrij matig (te nat). Dat vind ik ook hoor. Maar de zomer als geheel bekijkend neem je juni toch gewoon mee? Waarom zouden we dat nu ineens niet doen, dat is me oprecht een raadsel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was het twee weken 28+, was ie toen stuk?quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien deze week een keer de airco op kantoor aan dan, die is in de winter gehangen en heeft tot nu toe alleen nog als verwarming gefungeerd. Zou vorig jaar wel anders zijn geweest.
Maar nee, dit jaar was helemaal fantastisch hoor...!
Nee, toen zat ik drie weken in Italie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni was het twee weken 28+, was ie toen stuk?
Je moet ook niet de warmste weken van het jaar op vakantie gaan he. Dan valt het natuurlijk altijd tegenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, toen zat ik drie weken in Italie.
Moet je nou gelijk weer de spot drijven hier?quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind wel dat je overdrijft.
Eerst dacht ik 'beetje modderig'. Daarna zag ik wat die oppervlaktes in het midden zijnquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:29 schreef Dven het volgende:
Wat 290mm regen met je camping doet
[ afbeelding ]
Zitten we al bijna aan. 29.4 hier in de tuin.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:50 schreef cherrycoke het volgende:
Zeg hallo, mij was 30 graden belooft wat s dit
Poh, wat een water. Hier kan je je ook eigenlijk niet tegen wapenenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:29 schreef Dven het volgende:
Wat 290mm regen met je camping doet
[ afbeelding ]
Haha, ja die wilden we hier juist meemaken. Daarom gingen we in juni... En lekker lang licht en niet zo achterlijk druk overal. Toptijd om te gaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet ook niet de warmste weken van het jaar op vakantie gaan he. Dan valt het natuurlijk altijd tegen![]()
Wij gingen ook vaak in juni en september. Alleen altijd alpen en dan ligt er nog relatief veel sneeuw op de hofere gebieden. Maar juist wel mooi met watervallen etc.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja die wilden we hier juist meemaken. Daarom gingen we in juni... En lekker lang licht en niet zo achterlijk druk overal. Toptijd om te gaan.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
Bijna het idee dat de zomer opnieuw begonnen is en niet het idee dat het september is
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |