Zaaaaaaligquote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:51 schreef Myraela het volgende:
JONGENS IK KIJK WEER 'WE ZIJN ER BIJNA', NU IS M'N ZOMER COMPLEET.
Ik heb als life goal dat ik zo wil zijn als ik 70 benquote:
Same. Ik kijk nu al uit naar de borrel met uitgerekend 1 gehaktballetje per persoon.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:02 schreef Molo het volgende:
Ik heb als life goal dat ik zo wil zijn als ik 70 ben
Omg stiekem achterna reizen voor live entertainment!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Zaaaaaalig
Ik kwam dus op de bonnefooi aan op een camping ergens paar weken terug, en toen zat er een soortgelijke groep, van de ANWB. Inclusief vlag in het midden van 'hun' veldje![]()
![]()
Ik heb weleens verteld over mijn hoogbejaarde buren hequote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Same. Ik kijk nu al uit naar de borrel met uitgerekend 1 gehaktballetje per persoon.
Leeft gluurbuur nog eigenlijk?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb weleens verteld over mijn hoogbejaarde buren he
Die maakten altijd lijstjes waar je dan kon aangeven met een vinkje welke snack of snacks je wilde.
Exact dat werd dan klaargemaakt en op een schoteltje uitgedeeld
Heerlijk spontaan
Heeeeeeeerlijk wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
Die maakten altijd lijstjes waar je dan kon aangeven met een vinkje welke snack of snacks je wilde.
Heerlijk spontaan
Soort van groupiesquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg stiekem achterna reizen voor live entertainment!
Ik vraag me dan af wat ze met de restanten deden als er in totaal bijv. maar 4 blokjes kaas, 3 plakjes worst en 1 augurk aangevinkt was...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk spontaan
Oma had altijd te veel in huis, maar het moest ook op als het open gingquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Same. Ik kijk nu al uit naar de borrel met uitgerekend 1 gehaktballetje per persoon.
Twee weken terug een houten jas aangetrokken toevalligquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Leeft gluurbuur nog eigenlijk?
Goedkopie plakje leverworst, blokje kaas etcquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heeeeeeeerlijk wel.Wel goede snacks, of ging het echt per blokje kaas?
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af wat ze met de restanten deden als er in totaal bijv. maar 4 blokjes kaas, 3 plakjes worst en 1 augurk aangevinkt was...
Bevroren taartquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:26 schreef Myraela het volgende:
Mijn oma stopt alles gewoon in de vriezer. De pech is dan alleen dat als je aankomt en een punt taart aangeboden krijgt, dat die dan meestal nog half bevroren is.
Lang volgehouden alsnog.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Twee weken terug een houten jas aangetrokken toevallig
Zijn vrouw leeft nog wel, al vraag ik me af hoe lang nog
Ik ook, maar ik noem het limonade.quote:
96 gewordenquote:
Ja ik ook, maar niet op die crap die die mensen altijd voorschotelenquote:
Met 55 met pensioen? in 1982?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
96 geworden
41 jaar met pensioen geweest
Ik wee tniet of het daat is, of dat het gewoon een kwestie is van zuinig zijn omdaat ze de oorlog meegemaakt hebben?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar niet op die crap die die mensen altijd voorschotelen
Jarenlang bakte ze speculaas voor de straat met Sinterklaas
Maar dan met amper specerijen erin en met de goedkoopste margarine erin. Walgelijk
Ging altijd zo de kliko in hier
Zijn diepgelovige mensen, denk dat ze door hun levenswijze zichzelf alvast op aarde straften voor de zonden van de mens ofzo
Siquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met 55 met pensioen? in 1982?
Ja sorry, was het sarcasmebordje vergetenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wee tniet of het daat is, of dat het gewoon een kwestie is van zuinig zijn omdaat ze de oorlog meegemaakt hebben?
Welke whisky?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:53 schreef MadMaster het volgende:
Zo naar Rotterdam.
Whisky ophalen en vanavond naar het honkbal daar.
Hopelijk een win-win situatie...
Om precies te zijn:quote:
Mensen zijn domquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ben doorgegaan naar het volgende kneuter-programma. 'Waar doen ze het van?' gaat over de financiele situatie van mensen. Zit er enorm groot gezin dat met moeite rondkomt. Maar dan wel trots vertellen over de 'huur' tv. En dat was top, want je hoeft maar 49 euro per maand te betalen en dan heb je een enorm grote tv. Ze hebben dezelfde constructie ook voor andere apparatuur overigens.
Waarom doen mensen dat soort dingen.
Hey die Kavalan heb ik stomtoevallig weleens gedronken, geen kenner hier hoor trouwensquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om precies te zijn:
Longmorn 2012 Archives - Bottled for ARen
Kavalan Selection - Port Cask for The Netherlands
Glen Garioch 2011 Archives
Al een tijdje geleden besteld en bestellingen haal ik dan eens in de zoveel tijd op, als ik in de buurt ben...
Jaloers, heb alles al gezienquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik kijk al een paar weken elke werkdag Kopen zonder kijken en ben het nog steeds niet zat
Ik hoor daar van alles over maar nog niks van gezienquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaloers, heb alles al gezien![]()
Zelfs de Belgische![]()
Kijk nu b&b vol liefde dat is eigenlijk ook gewoon geweldig.
goddamn mensen zijn domquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ben doorgegaan naar het volgende kneuter-programma. 'Waar doen ze het van?' gaat over de financiele situatie van mensen. Zit er enorm groot gezin dat met moeite rondkomt. Maar dan wel trots vertellen over de 'huur' tv. En dat was top, want je hoeft maar 49 euro per maand te betalen en dan heb je een enorm grote tv. Ze hebben dezelfde constructie ook voor andere apparatuur overigens.
De kans dat je specifiek die Kavalan hebt gedronken is vrij klein.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey die Kavalan heb ik stomtoevallig weleens gedronken, geen kenner hier hoor trouwens
Bij de Whiskybase winkel aan de Zwaanshals.quote:Waar ga je halen? En is het voor een gelegenheid?
B&B? het is echt een aanrader.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoor daar van alles over maar nog niks van gezien
Ook niet van plan, want tijdverspilling, maar toch. Nieuwsgierig
Nee niet specifiek díe iddquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kans dat je specifiek die Kavalan hebt gedronken is vrij klein.
Er zijn nu ruim 4.000 verschillende single cask bottelingen van hen verschenen...
[..]
Bij de Whiskybase winkel aan de Zwaanshals.
Is niet voor een speciale gelegenheid.
Ik ben whisky liefhebber/-verzamelaar en investeer in het Whiskybase imperium (een samenhang van de website met de grootste whisky database ter wereld, een eigen whisky label (Archives), de winkel, investering in vaten whisky én een bemiddelings-/verhandelplatform voor verzamelaars)...
Ok dit wordt nu wel serieus moeilijk om te negeren qua adviesquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
B&B? het is echt een aanrader.
Ze hebben natuurlijk bewust allemaal rare vogels uitgekozen, het is te grappig.
Bij welke festivals kan ik je eventueel aan de andere kant van de stand begroeten?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee niet specifiek díe idd
En flinke serieuze hobby dat
Er staat hier van alles in huis, ik drink alleen af en toe mee. En bezoek samen wat festivals, maar kennis is echt zeer beknopt bij mij.
Hiervoor hoef je me niet uit te nodigen bij je stand...quote:Van make up weet ik dan weer alles
De domme kinderen zien domme dingen en denken dat dat normaal isquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen zijn dom
Die doen domme dingen
Krijgen domme kinderen
Die doen ook domme dingen
En krijgen weer domme kinderen
Etc etc
Jaaaaa, daar geniet ik ook van. En vind ik extra interessant nadat we in het oude huis ineens een gezin met 8 kinderen naast ons hadden wonen. Hoe ze dat in een huis proppen, het financieel doen en qua aandacht verdelen. Fascinerend.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:45 schreef Morgane89 het volgende:
Over 1,5e week begint een huis vol weer
Tegen die tijd weer even NPO Plus nemen, heerlijke serie om te bingen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:45 schreef Morgane89 het volgende:
Over 1,5e week begint een huis vol weer
Nee, nog nooit gezien. Leuk?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie allemaal al van "naar bed" genoten?
Smullen!quote:
Dat gezinnetje met het plan om het huis te verkopen en dan maar in een camper te gaan wonen omdat dat voordeliger is. Als het nou je droom is om in een camper te leven, maar anders snap ik echt niet waarom je zoiets bedenkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu ook aan het smullen van waar doen ze het vanIk zou ook oprecht geld overhebben voor iemand die mn financiën eens doorkamt...
Ik zou het echt doen als het me heel veel kostenbesparing op zou leveren in een situatie waarin een megaschuld weggewerkt moet worden ofzo. Maar ALLEEN. Nooit met anderen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat gezinnetje met het plan om het huis te verkopen en dan maar in een camper te gaan wonen omdat dat voordeliger is. Als het nou je droom is om in een camper te leven, maar anders snap ik echt niet waarom je zoiets bedenkt.
Haagse iigquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij welke festivals kan ik je eventueel aan de andere kant van de stand begroeten?
[..]
Hiervoor hoef je me niet uit te nodigen bij je stand...
Is een hele hype op youtube en andere kanalen van amerikanen die in een camper wonen. Heeft alles te doen met onbetaalbare huizen in Californie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat gezinnetje met het plan om het huis te verkopen en dan maar in een camper te gaan wonen omdat dat voordeliger is. Als het nou je droom is om in een camper te leven, maar anders snap ik echt niet waarom je zoiets bedenkt.
Ik ken het online vooral van de studenten die in Nederland in een verbouwd busje zitten. Maar dit is een gezinnetje met kinderen. Nu in een overvol rommelig huis, en zelfs nog nooit in een camper op vakantie geweest.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is een hele hype op youtube en andere kanalen van amerikanen die in een camper wonen. Heeft alles te doen met onbetaalbare huizen in Californie.
Vertellen allemaal hoe geweldig het is. Lijkt mij een nachtmerrie. In mijn eentje, voor een week of 2-3 op vakantie, wellicht, maar dan nog,.
Horrorquote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ken het online vooral van de studenten die in Nederland in een verbouwd busje zitten. Maar dit is een gezinnetje met kinderen. Nu in een overvol rommelig huis, en zelfs nog nooit in een camper op vakantie geweest.
Mij niet bellen.
Omdat ze op school niet echt hebben leren rekenen, slechts geleerd hun examens te halen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:01 schreef Myraela het volgende:
Waren vooral bezig met neuken zo te lezenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Omdat ze op school niet echt hebben leren rekenen, slechts geleerd hun examens te halen.
Dat was ik ook. Het sluit elkaar niet uitquote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Waren vooral bezig met neuken zo te lezen
In dit geval wel zo te zienquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Het sluit elkaar niet uit
Ja, de prijzen zijn zeer gestegen, gevoeld is mijn kar boodschappen meer dan 1/3 duurder geworden.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben vooral verbaasd hoe goedkoop alles in 2020 nog was
Mensen die in 1965 geboren zijn of later krijgen de rekening, en hoe later je geboren bent, hoe hoger die is.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Jan_Onderwater dat pensioen was waarschijnlijk na 40 dienstjaren overheid (had mijn vader ook, ging op 57 jarige leeftijd met pensioen)
Ter "excuus" Mijn vader werkte ook nog op zaterdagochtend. Deed naast zijn werk nog opleidingen in de avonduren (zowel school als studeren) want daar kreeg je toen geen tijd voor.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen die in 1965 geboren zijn of later krijgen de rekening, en hoe later je geboren bent, hoe hoger die is.
Jammer!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Afgewezen voor baan. Excuses voor de latere reactie dan beloofd en ze hebben 2 kandidaten met meer relevante ervaring.
He verdorie, jammerquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Afgewezen voor baan. Excuses voor de latere reactie dan beloofd en ze hebben 2 kandidaten met meer relevante ervaring.
Wat goed van je! En veel plezier straksquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jammer!Hadden ze ook meer inhoudelijke info dan dat? Zo nee, zou ik ze zeker nog even vragen!
Ik ga vanavond even borrelen bij een vriendin voor haar verjaardag samen met een andere vriendin, en ga met die andere vriendin meerijden. Ze appte gisteren of ze me zal oppikken en ik heb meteen ja gezegd. Geen excuusjes of smoesjes bedacht, gewoon ja gezegd en over twee uur staat ze hier voor de deur. Zie beetje op tegen autorit zelf, maar is wel maar twintig minuutjes en ik weet dat zodra we hier wegrijden de spanning wegtrekt. En wel veel zin in het borrelen zelf.
Nee was gewoon een (voor hem) hele goeie regeling om eruit te kunnen met behoud van van alles en nog wat. Gebeurde vaker in de jaren 80quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Suf geluld en veel geleerd.
Wist wel dat VWN een goed opgezette organisatie is, maar daar kan menig bedrijf nog wat van leren
@:Jan_Onderwater dat pensioen was waarschijnlijk na 40 dienstjaren overheid (had mijn vader ook, ging op 57 jarige leeftijd met pensioen)
Jammer @:Tele6 Op naar de volgende
Ouderwetse borrelhapjes hadden vrienden laatst. En toch, iedereen viel er op aan en vroeg "volgende keer ook bowl graag". Maar echt, blokjes kaas met een zilveruitje of ananas, gekookt ei gerold in rookworst, gevuld ei en als klapper plakjes salami want knoflook![]()
Gelukkig was de wijn wel goed en geen kellergeister.
Snelsnel binnenkort hoop ik!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:13 schreef MadMaster het volgende:
Rotterdam helaas niet gehaald.
Even wat wezen eten onderweg en daarna op de parkeerplaats onwel geworden. Draaierig geworden, even buiten westen geraakt en daardoor in elkaar geklapt met mijn hoofd op de straat. Tanden door mijn lip, bloeden als een rund.
Een vriendelijke passant heeft me geholpen door water te halen.
Die is bij me gebleven totdat ik weer stabiel was. Gaat weer goed nu. Wordt zo opgehaald door echtgenote en een vriendin.
Maar even niet rijden dus.
Denk dat mijn suikerspiegel te hoog was, heb ik af en toe last van. De milkshake zal net te veel zijn geweest, gok ik. Maar weer bloed laten checken binnenkort...
Tot zover het nieuws aan het front...
Thanks!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:MadMaster wat naar! Schrikken ook. Fijn dat iemand even bij je is gebleven. Verstandig om je bloed weer even te laten checken ja! Doe rustig aan, en laat je vrouw je evt keertje wakker maken vannacht gezien hoofd op straat en zo. Beterschap!
Morgen al wat mij betreft, als de huisarts beschikbaar is...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Snelsnel binnenkort hoop ik!
Au.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:40 schreef Myraela het volgende:
Maar ik zou het niet aan een ander geven. Maar mijn moeder bewaard bijvoorbeeld het bodempje uit de fles voor mij.![]()
Mijn vader deed dat in 1999, al heet het dan VUT natuurlijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met 55 met pensioen? in 1982?
Gadver joh, schrikken! En lopende en niet achter het stuur al last?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:19 schreef MadMaster het volgende:
Morgen al wat mij betreft, als de huisarts beschikbaar is...
Jeetje MMquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:13 schreef MadMaster het volgende:
Rotterdam helaas niet gehaald.
Even wat wezen eten onderweg en daarna op de parkeerplaats onwel geworden. Draaierig geworden, even buiten westen geraakt en daardoor in elkaar geklapt met mijn hoofd op de straat. Tanden door mijn lip, bloeden als een rund.
Een vriendelijke passant heeft me geholpen door water te halen.
Die is bij me gebleven totdat ik weer stabiel was. Gaat weer goed nu. Wordt zo opgehaald door echtgenote en een vriendin.
Maar even niet rijden dus.
Denk dat mijn suikerspiegel te hoog was, heb ik af en toe last van. De milkshake zal net te veel zijn geweest, gok ik. Maar weer bloed laten checken binnenkort...
Tot zover het nieuws aan het front...
De spoedarts had gezegd dat de mensen van de bloedbank waarschijnlijk zijn leven hadden gered. Maar ja, waarom gaat iemand niet zelf naar een dokter als je zoiets voelt? Misschien klein begonnen en een beetje ongemerkt steeds erger geworden? Ik kan het hem ook niet vragen, hij is twee jaar geleden overleden. Dik 10+ jaar na dat aneurysme overigens.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks!
Oh en @:Isabeau, jouw oomhet is bij mij gelukkig ook wel gewoon een rechte lijn zegmaar, het voelt niet als ineens een extra kloppend 'rondje' in mn buik ofzo
. Dat hij dat ook nooit eerder ergens gemeld had ofzo
die mensen bij de bloedbank zullen ook wel geschrokken zijn geweest haha.
Tsja, ik heb eens in een onderzoek gezeten waarin mensen die dat deden geīnterviewd werden over hun redenen. Wij zaten dan aan de andere zijde van een doorkijkspiegel (echt waar!). Ik heb drie interviews bijgewoond en de leners waren allemaal mensen uit de onderste regionen van de samenleving.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:01 schreef Myraela het volgende:
Wat is dit?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:53 schreef Myraela het volgende:
Terwijl ik die foto zoek, zitten ze weer in een kringetje hoor.
Mijn suikerspiegel is soms aan de hoge kant, maar volgens de huisarts heb ik geen diabetes, volgens de lange termijn suikerspiegel resultaten 2 jasr geleden.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Gadver joh, schrikken! En lopende en niet achter het stuur al last?
Heb je diabetes?
Mo maar checken! Beterschap en duik je bed in thuis!
Ja manquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn suikerspiegel is soms aan de hoge kant, maar volgens de huisarts heb ik geen diabetes, volgens de lange termijn suikerspiegel resultaten 2 jasr geleden.
Volgens mijzelf zo langzamerhand wel.
Het is gewoon doodeng dat je zo tegen de vlakte gaat...
Progrestaartquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:26 schreef Myraela het volgende:
Mijn oma stopt alles gewoon in de vriezer. De pech is dan alleen dat als je aankomt en een punt taart aangeboden krijgt, dat die dan meestal nog half bevroren is.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu ook aan het smullen van waar doen ze het vanIk zou ook oprecht geld overhebben voor iemand die mn financiën eens doorkamt...
Die is allang ontkracht door poging de resultaten te reproduceren. Slecht onderzoek, slechte onderzoeksopzet, ongeldige conclusies en niet reproduceerbaar. Maar wel media-geniek en eindeloos gereproduceerd als waarheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:54 schreef Tuindier het volgende:
Vergeet niet dat het hebben van geldzorgen het lastiger maakt om goede financiele beslissingen te nemen.
bron
Friesland is toch anders dan ik me herinner.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:39 schreef fietsie het volgende:
Ik was er even niet / minder.
Want ik deed dit:
[ afbeelding ]
Ja ik liep van daar bovenop (die naaldbomen) naar daar beneden (die huisjes) en toen hierheen om dat op de foto te zetten..quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Friesland is toch anders dan ik me herinner.
Wellicht eens een cursus zelfrespect en eigendunk overwegen. Je meeste posts blinken uit in een gebrek hieraan.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik had 19:00 de deur uit gemoeten naar sportclub maar zat nog te balen van die sollicitatie. Zo jammer want sportclub was zulke goede afleiding geweest.
Er komen vast nog wel andere posities waarop ik zou kunnen solliciteren.
Als m'n contract in februari afloopt (en ik verwacht eigenlijk niet dat het verlengd kan worden) dan kan ik altijd minder kieskeurig worden met waar ik naar solliciteer.
Ik had me niet gerealiseerd hoeveel ik al was begonnen om me vast te klampen aan het idee van "ik solliciteer nu voor iets en dan kan ik straks weg van waar ik nu zit" (met de scheldende collega's, en de collega die me "even een taakje" geeft waar ik vervolgens totaal niet uitkom, en het eeuwige gedoe over dat ik eigenlijk nergens bijhoor en nergens over geīnformeerd word omdat ik de enige ben met deze functie, enz enz)
Ik stel me eigenlijk ook aan. Een jongen van mijn studie is na z'n afstuderen als fietskoerier gaan werken en nu werkt hij voor een bouwer van obstacle runs. Vriendin van me heeft haar studie helemaal niet afgemaakt en verdient nu meer dan ik in de IT. Er is overal genoeg te doen.
Ben ergens toch ook bang dat m'n 2 jaar eruit liggen tijdens m'n master de boel er niet beter op heeft gemaakt. Ik kon niet vanuit m'n master in een PhD doorstromen want 1) ik was nog aan het beter worden en m'n leven op orde krijgen en 2) ik heb vanuit huis, ziek en wel m'n master afgerond dus ik sprak al die mensen niet, m'n contacten en netwerk waren al verwaterd voor ik de master überhaupt af had
Cochem ofzo?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:39 schreef fietsie het volgende:
Ik was er even niet / minder.
Want ik deed dit:
[ afbeelding ]
Dat was dit:quote:
Ik zag een binairy large objectquote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kans dat je specifiek die Kavalan hebt gedronken is vrij klein.
Er zijn nu ruim 4.000 verschillende single cask bottelingen van hen verschenen...
[..]
Bij de Whiskybase winkel aan de Zwaanshals.
Is niet voor een speciale gelegenheid.
Ik ben whisky liefhebber/-verzamelaar en investeer in het Whiskybase imperium (een samenhang van de website met de grootste whisky database ter wereld, een eigen whisky label (Archives), de winkel, investering in vaten whisky én een bemiddelings-/verhandelplatform voor verzamelaars)...
Helaas is 'The Ultimate' niet meer wat het is geweestquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:17 schreef sigme het volgende:
* sigme heeft zojuist het laatste glas uit de fles 'single malt whisky, strathisla, 1987' op.
Binnenkort maar een nieuwe fles halen, deze was fijn, maar ik zoek bij mijn slijter een andere mooie uit de collectie van 'The Ultimate'![]()
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:18 schreef sigme het volgende:
@:Madmaster wat doe je nou?
Sterkte man, en ik hoop dat je iets vindt om dit onder controle te krijgen. Doodeng zulke grapjes.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:20 schreef Tele6 het volgende:
@:MadMasterik hoop dat de dokters je goed nakijken want dit wil je niet zomaar nog een keer doen
Tsja, het zat niet in de planning.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:22 schreef AnneX het volgende:
Jee MadMaster toch. Wat een schrik zeg!
Hopelijk gauw uitsluitsel wat er speelt! Op je hoofd![]()
Kom je kammen bij mij? En mij onderwijzen?quote:
Zoveel is er qua label/bottelaar bij The Ultimate/Van Wees niet veranderd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Helaas is 'The Ultimate' niet meer wat het is geweest
Was dat deze?quote:Anyways, ik ben al jaren op zoek naar iets wat goed vergelijkbaar is met die Strathisla. Heb je een aanbeveling?
Ja er komt weer een volgende.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik had 19:00 de deur uit gemoeten naar sportclub maar zat nog te balen van die sollicitatie. Zo jammer want sportclub was zulke goede afleiding geweest.
Als m'n contract in februari afloopt (en ik verwacht eigenlijk niet dat het verlengd kan worden) dan kan ik altijd minder kieskeurig worden met waar ik naar solliciteer.
Ik had me niet gerealiseerd hoeveel ik al was begonnen om me vast te klampen aan het idee van "ik solliciteer nu voor iets en dan kan ik straks weg van waar ik nu zit" (met de scheldende collega's, en de collega die me "even een taakje" geeft waar ik vervolgens totaal niet uitkom, en het eeuwige gedoe over dat ik eigenlijk nergens bijhoor en nergens over geīnformeerd word omdat ik de enige ben met deze functie, enz enz)
Ik stel me eigenlijk ook aan. Een jongen van mijn studie is na z'n afstuderen als fietskoerier gaan werken en nu werkt hij voor een bouwer van obstacle runs. Vriendin van me heeft haar studie helemaal niet afgemaakt en verdient nu meer dan ik in de IT. Er is overal genoeg te doen.
Ben ergens toch ook bang dat m'n 2 jaar eruit liggen tijdens m'n master de boel er niet beter op heeft gemaakt. Ik kon niet vanuit m'n master in een PhD doorstromen want 1) ik was nog aan het beter worden en m'n leven op orde krijgen en 2) ik heb vanuit huis, ziek en wel m'n master afgerond dus ik sprak al die mensen niet, m'n contacten en netwerk waren al verwaterd voor ik de master überhaupt af had
En alles bij elkaar geen reden om naar de spoed te gaan? Of de hap?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tsja, het zat niet in de planning.
Maar ik ben inmiddels weer thuis. Zonder whisky en honkbal moet ik maar via de stream bekijken.
Bijna 3 uur bivakkeren op een vage parkeerplaats langs de snelweg tussen Delft en Rotterdam wil je als man alleen ook niet…
Die link kan ik niet openen, deze was het https://www.whiskybase.co(...)w#whisky-note-holderquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoveel is er qua label/bottelaar bij The Ultimate/Van Wees niet veranderd.
Hun aanbod is nog redelijk stabiel, zowel qua bottelingen als qua kwaliteit.
Maar in algemene zin heeft het whisky aanbod wel aan kwaliteit ingeboet.
[..]
Was dat deze?
https://www.whiskybase.co(...)w#whisky-note-holder
Wat een indekrochtenzoekskillsquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Helaas is 'The Ultimate' niet meer wat het is geweest
Anyways, ik ben al jaren op zoek naar iets wat goed vergelijkbaar is met die Strathisla. Heb je een aanbeveling?
Zodra je weer recht op je voeten staat
Zat/lag je op een fijne ontmoetingsplek?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tsja, het zat niet in de planning.
Maar ik ben inmiddels weer thuis. Zonder whisky en honkbal moet ik maar via de stream bekijken.
Bijna 3 uur bivakkeren op een vage parkeerplaats langs de snelweg tussen Delft en Rotterdam wil je als man alleen ook niet…
Zoeken op ' sigme' en '1987' in POL -> dat geeft maar 1 resultaat (niet helemaal, maar de rest is makkelijk eruit te filteren)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Nee, dit was hetzelfde als wat ik 2 jaar geleden heb meegemaakt, waarna ik 4 dagen zonder resultaat op de hartbewaking heb gelegen. Alles was toen qua hart in orde, alleen was mijn suikerspiegel vlak na het voorval toen ruim 18…quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
En alles bij elkaar geen reden om naar de spoed te gaan? Of de hap?
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is in hemelsnaam de bedoeling van de functie strijkvrij op je droger? Dat is maar 20 minuten? Dus dan hoef je niet te strijken, maar is het wel nog nat. Verwaaaarring.wanneer je het antwoord hebt, zet het svp hier evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Zelfde link, er is ook maar 1 Strathisla 1987 van The Ultimate.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Die link kan ik niet openen, deze was het https://www.whiskybase.co(...)w#whisky-note-holder
edit~: ik kan m'n eiegn link niet openen, maar die ja
Zou ik nuchter doen en dan je glucose laten prikken en urine meenemen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dit was hetzelfde als wat ik 2 jaar geleden heb meegemaakt, waarna ik 4 dagen zonder resultaat op de hartbewaking heb gelegen. Alles was toen qua hart in orde, alleen was mijn suikerspiegel vlak na het voorval toen ruim 18…
Onlangs was ik ook wat draaierig, maar dat was thuis. Even rustig blijven zitten en toen trok het weer weg.
Nu liep ik van de eetschuur naar de auto en werd ik draaierig.
Ik herkende het symptoom van 2 jaar geleden, raakte niet in paniek en wist dat ik even rustig aan moest doen.
Ik stond daarom even tegen de auto aan geleund en net nadat de chauffeur van de net gearriveerde auto naast me vroeg of het OK ging, viel ik dus toch even weg en daardoor op de grond. Ben verder niet echt buiten bewustzijn geweest…
Nu voel ik me weer OK, morgen meld ik me bij de huisarts.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelfde link, er is ook maar 1 Strathisla 1987 van The Ultimate.
Zal morgen eens kijken wat er nu op dat gebied verkrijgbaar is en meld me dan weer…
Er zit een foodcourt bij dat tankstation, maar op de Burger King na is alles daar gesloten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Zat/lag je op een fijne ontmoetingsplek?![]()
Strathisla heeft normaal gesproken niet of nauwelijks turf, dus dat is een bijzonder vat geweest.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Nou, ik ben al zo'n 18 jaar geīnteresseerd in een opvolger, het heeft geen haast
Die '87 die single malt single cast was ongewoon turvig.
Dank zuster!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Zou ik nuchter doen en dan je glucose laten prikken en urine meenemen.
Groetjes, Zuster B.
Nou, milde turf kan ik wel aankomen, vrijwel elke Islay voldoet dan.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Strathisla heeft normaal gesproken niet of nauwelijks turf, dus dat is een bijzonder vat geweest.
Staat ook niet op het label ('oak cask' kan van alles zijn). Maar milde turf/rook heeft je voorkeur?
Dit @Tele6quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wellicht eens een cursus zelfrespect en eigendunk overwegen. Je meeste posts blinken uit in een gebrek hieraan.
(Niet als trollreactie bedoeld)
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, milde turf kan ik wel aankomen, vrijwel elke Islay voldoet dan.
Ik zoek een met ZWARE turf. Eentje die proeft alsof het is gebrouwen door een veenlijk dat een van de resterende vingerstompjes in de whisky verloren is.
Nee, dat was een van de redenen waarom ik er eerst jarenlang steeds naast zat bij pogingen zo'n whisky weer te vindenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt/zoekt, maar kan Strathisla dus niet in dat hokje passen...
Conclusie voor de volgende keer.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Tele6 het volgende:
Zal even kijken wat ik op dat gebied nog open heb staan. Kan daarvan wel wat samples voor je meenemen volgende week...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat was een van de redenen waarom ik er eerst jarenlang steeds naast zat bij pogingen zo'n whisky weer te vinden
Oeh!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal even kijken wat ik op dat gebied nog open heb staan. Kan daarvan wel wat samples voor je meenemen volgende week...
Dan proef je het thuis maar.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh!
Maar ik kan dan niet proeven, want drank uitspugen vind ik sund en rijden met drank een doodzonde.
Klink reuze interessant. Maar zorg jij nou maar eerst voor jezelfquote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan proef je het thuis maar.
Ik regel wel sample flesjes…
Daar bedenken wij wil een fijn prijsje voorquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kom je kammen bij mij? En mij onderwijzen?
Kosda?
nu ben ik bangquote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar bedenken wij wil een fijn prijsje voor
Goed, dank je.quote:
Succes!quote:Ik mag zo naar de steunkousen opmeting hopelijk weer even lucht aan de benen
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is in hemelsnaam de bedoeling van de functie strijkvrij op je droger? Dat is maar 20 minuten? Dus dan hoef je niet te strijken, maar is het wel nog nat. Verwaaaarring.Waarom gebruik je in hemelsnaam een droger, het droogt goed buiten nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Het gaat de afgelopen weken prima met de trein. En ik zie geen werkzaamheden op de ns-website voor mijn station? Misschien maken ze iets af waarbij het treinverkeer geen hinder ondervindt?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:17 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau hoe staat het met jouw trein perikelen? Jouw station zag ik ook nog voorbijkomen met werkzaamheden.
Op de site van Pro Rail staan de diverse werkzaamheden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat de afgelopen weken prima met de trein. En ik zie geen werkzaamheden op de ns-website voor mijn station? Misschien maken ze iets af waarbij het treinverkeer geen hinder ondervindt?
@:derLudolf en waar komt deze jongedame vandaan?
Ik ben deze dagen niet echt druk omdat ze de hort op zijnquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op de site van Pro Rail staan de diverse werkzaamheden.
Goed dat het weer prima gaat.
derLudolf is er maar druk mee.![]()
Iedereen die het nodig heeft. Extra sterkte, succes en geluk vandaag.
#thoughts & prayers
Op de site van Prorail staat ook dat het project is afgerond. Er wordt nog een overweg wat aangepast, maar dat heeft verder geen gevolgen voor het treinverkeer. Op de website van de NS kan je ook zoeken op werkzaamheden per traject.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op de site van Pro Rail staan de diverse werkzaamheden.
Goed dat het weer prima gaat.
derLudolf is er maar druk mee.![]()
Iedereen die het nodig heeft. Extra sterkte, succes en geluk vandaag.
#thoughts & prayers
Ellendig, Troelquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:41 schreef Troel het volgende:
Blues, g, heel veel succes vandaag![]()
Ik ga vannavond in het huis van vriendlief slapen. Heb uren wakker gelegen totdat om half 4 de muziek stopte van de zomerfeesten. Als ik maandag fit wil zijn en heb ik nu al mijn slaap nodig en vannacht gaat het ook tot 3 uur door.
Als dat meisje helemaal verliefd is en het voor jou niet zo veel voorstelt, is het mogelijk niet heel netjes om in te gaan op haar interesse. Dus als je wat doet, wel goed duidelijk zijn van te voren. Veel plezierquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:15 schreef derLudolf het volgende:
Deelnemers zijn sinds woensdag weer een aantal dagen op pad zonder geld, telefoon etc. Enkel een fiets, matrasje, een tent en een Nokia.
Gisteren hebben we de groepjes opgezocht. Een van de deelnemers reageerde echt teleurgesteld dat ze werd bezocht door iemand anders en niet door mij. Wat moet ik naar nou weer mee?Ze is sowieso nog geen 20. Dacht dat het gewoon een spontaan ding is die met iedereen steeds een praatje aan knoopt en houdt van eten en daarom regelmatig even in de keuken langs kwam.
Benieuwd hoe ver ze gaat... Ze ziet er zeker niet onaardig uit
Saillant detail is dat er dus geen vergunning isquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op de site van Prorail staat ook dat het project is afgerond. Er wordt nog een overweg wat aangepast, maar dat heeft verder geen gevolgen voor het treinverkeer. Op de website van de NS kan je ook zoeken op werkzaamheden per traject.
[..]
Ellendig, TroelDatz e een vergunning hebben tot 3 uur verbaast me wel. De mensen die die vergunningen uitgeven werken zeker alleen van maandag - vrijdag van 9 tot 5.
En gipszakken? Zodat de zwachtels niet nat worden? En dan veilig op een krukje onder de douche? Voor het geval dat je je nog niet oud genoeg voeldequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was voor (bijna) niets. Wel veel info gekregen maar was misschien handig wanneer ze op de site hadden gezet dat de zwachtels erom hadden moeten zitten.
Nu pas 1 september een afspraak om aan te meten (en dan duurt het nog 2 weken) en daarvoor in zelfde patroon zwachtelen, maar dan moeten de zwachtels er bij de huisarts afgehaald worden. Dat zou betekenen dat ik ruim 4 weken niet kan douchen, echt daar moet ik niet aan denken Straks maar even overleggen bij de HA of dan thuiszorg ingeschakeld kan worden.
Oh, dat is idd gewoon ruk dan. Lekkere handhaving.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:59 schreef Troel het volgende:
Saillant detail is dat er dus geen vergunning isDe vergunning is voor de zomerfeesten van vrijdag tot en met zondag. En dat gaat wel tot laat, maar a la. Maar de hele week vooraf wordt er dus op de feestweide muziek gemaakt door de 'uitzendcombinatie'.
En die plaatsen dus ook rustig dit soort berichten op facebook:
https://www.facebook.com/(...)DkN4piw4WjCvVv6T5E7l
Dat zegt al wel genoeg denk ik. En het is elk jaar opnieuw en het wordt dus blijkbaar gewoon gedoogd, En normaal vind ik het niet fijn, maar soit. Maar nu is het echt gewoon ruk.
Dat zou allemaal ook kunnen. Straks even overleggen met ze. Gelukkig zit de apotheek in hetzelfde gebouw. Ik moet er niet aan denken, 4 weken niet douchen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:00 schreef Troel het volgende:
[..]
En gipszakken? Zodat de zwachtels niet nat worden? En dan veilig op een krukje onder de douche? Voor het geval dat je je nog niet oud genoeg voelde
Ok boomer Harmquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom gebruik je in hemelsnaam een droger, het droogt goed buiten nu
Sorry, maar wat een onzinquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was voor (bijna) niets. Wel veel info gekregen maar was misschien handig wanneer ze op de site hadden gezet dat de zwachtels erom hadden moeten zitten.
Nu pas 1 september een afspraak om aan te meten (en dan duurt het nog 2 weken) en daarvoor in zelfde patroon zwachtelen, maar dan moeten de zwachtels er bij de huisarts afgehaald worden. Dat zou betekenen dat ik ruim 4 weken niet kan douchen, echt daar moet ik niet aan denken Straks maar even overleggen bij de HA of dan thuiszorg ingeschakeld kan worden.
Ik las terug, schrikkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:05 schreef MadMaster het volgende:
Huisarts bezocht, onderzoek is gestart…
Ook nog een optie. Net voor het opnieuw zwachtelen dan. Want die zwachtels gaan nat worden, maar dan hoef je daar niet te lang mee rond te lopen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:00 schreef Troel het volgende:
[..]
En gipszakken? Zodat de zwachtels niet nat worden? En dan veilig op een krukje onder de douche? Voor het geval dat je je nog niet oud genoeg voelde
Voorlopig alleen bloed- en urine onderzoek nu (alles netjes afgestaan vanmorgen op advies van zuster @Blues ) en op basis daarvan eventueel een vervolg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik las terug, schrikken
Wat voor onderzoek gaan ze doen?
Ik vond het ook al meer als iets met bloeddruk/bloeddoorstroming klinken. Maar met die rare suikers is het logisch dat je daar ook aan denkt. Hopelijk snel duidelijkheid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voorlopig alleen bloed- en urine onderzoek nu (alles netjes afgestaan vanmorgen op advies van zuster @:Blues ) en op basis daarvan eventueel een vervolg.
Volgens de huisarts duidt de periode van draaierigheid/het gevoel van wegtrekken van mijn bloed uit mijn lichaam voorafgaande aan het flauw vallen niet direct op diabetes, ondanks de hogere suikerspiegel die ik wel heb. Vandaag 3 keer gemeten en alle keren boven de 8.0.
Even afwachten dus maar, maandag volgen de uitslagen van bloed en urine…
Mijn bloeddruk is nu prima, saturatie ook…quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vond het ook al meer als iets met bloeddruk/bloeddoorstroming klinken. Maar met die rare suikers is het logisch dat je daar ook aan denkt. Hopelijk snel duidelijkheid.
Dan heb ik het verkeerd beschreven denk ik. Volgens het aanmeetbedrijf moet de assistente de zwachtels eraf halen en dan meteen weer opnieuw zwachtelen. Dus wel hetzelfde patroon, maar momenteel doe ik het als volgt (voor het gemak de tijden erbij). 15.30 afspraak zwachtelen, dan om 14 uur zwachtels eraf (oprollen, kutwerk) douchen en om 15.15 naar de praktijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzinIn het kader van slechte voorlichting dan.
Zwachtels moeten NOOIT vier weken achter elkaar blijven zitten. Niet gezond en tegen die tijd zijn ze er vanzelf al afgevallen door slinkende benen, loslaten pleisters en ander gedoe.
Bedoelen ze niet dat je nu door moet met hetzelfde patroon als je al had? Thuis zwachtels af, douchen, zwachtelen door huisarts of thuiszorg en dan een keertje met zwachtels om naar het meetmoment, waar ze je dan weer inzwachtelen waardoor je 1 douchemoment mist?
Ik weet niet hoe lang er nu tussen douchen en weer inzwachtelen zit, maar als ze dat te lang vinden ivm reistijd dan zou ik de thuiszorg inschakelen. Dan kun je met hen afstemmen hoe laat ze komen (al kan daar ook een half uur tijdsverschil in zitten) en kun je vooraf douchen.
Mijn vader heeft dat ook een aantal keer gehad. Een keertje bij het uitlaten van de hond, maar ook een keer in de nacht toen hij naar het toilet geweest was. Overigens is het bij hem volledig weggetrokken sinds hij is afgevallen zijn diabetes II ook foetsie is. Maar ook hij hoorde inderdaad dat het los stond van de diabetes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voorlopig alleen bloed- en urine onderzoek nu (alles netjes afgestaan vanmorgen op advies van zuster @:Blues ) en op basis daarvan eventueel een vervolg.
Volgens de huisarts duidt de periode van draaierigheid/het gevoel van wegtrekken van mijn bloed uit mijn lichaam voorafgaande aan het flauw vallen niet direct op diabetes, ondanks de hogere suikerspiegel die ik wel heb. Vandaag 3 keer gemeten en alle keren boven de 8.0.
Even afwachten dus maar, maandag volgen de uitslagen van bloed en urine…
Weet je ook wat daar uitgekomen is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn vader heeft dat ook een aantal keer gehad. Een keertje bij het uitlaten van de hond, maar ook een keer in de nacht toen hij naar het toilet geweest was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet je ook wat daar uitgekomen is?
Mijn huisarts noemde wel acute hypotensie, maar dat wordt dus nog onderzocht…Exact dat werd genoemd inderdaad. Zie ook mijn edit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mijn pa werd wel gezegd dat het vaker voorkwam bij mannen van zijn leeftijd. Maar die wilde ik je niet meegegeven omdaat je volgens mij wat jonger bent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet je ook wat daar uitgekomen is?
Mijn huisarts noemde wel acute hypotensie, maar dat wordt dus nog onderzocht…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt ook vaker voor bij pubers. Onschuldig, maar hun hart en vatenstelsel kan de snel groeiende lijven dan niet altijd bijhouden.
Bij volwassenen blijft het vaak bij dit verschijnsel. Zonder duidelijke oorzaak. Waardoor het vooral vervelend (en soms letterlijk pijnlijk, als je omdondert) wordt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik word meestal jonger geschat dan dat ik ben…quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Exact dat werd genoemd inderdaad. Zie ook mijn edit.
Bij mijn pa werd wel gezegd dat het vaker voorkwam bij mannen van zijn leeftijd. Maar die wilde ik je niet meegegeven omdaat je volgens mij wat jonger bent
Ik neem aan dat je nog geen 65 bent tochquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik word meestal jonger geschat dan dat ik ben…
Ik denk dat als alle medische kennis en -ervaring hier bij elkaar gebracht wordt er een goed adviesorgaan uit kan voortkomen…quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Komt ook vaker voor bij pubers. Onschuldig, maar hun hart en vatenstelsel kan de snel groeiende lijven dan niet altijd bijhouden.
Bij volwassenen blijft het vaak bij dit verschijnsel. Zonder duidelijke oorzaak. Waardoor het vooral vervelend (en soms letterlijk pijnlijk, als je omdondert) wordt.
Ik had zo'n klasgenootje inderdaad. Die donderde steeds om, paar keer per week. Toen ze in de klas kwam werd dat verteld en na een paar keer kijk je niet meer raar op, maar de eerste keren was het best eng. Maar ik kan me echt niet herinneren of ze nou ziek was. Was ook een zeer vervelende griet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bij volwassenen blijft het vaak bij dit verschijnsel. Zonder duidelijke oorzaak. Waardoor het vooral vervelend (en soms letterlijk pijnlijk, als je omdondert) wordt.
Nee, over 8 jaar moet dat het geval zijn…quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nog geen 65 bent toch
Dan valt het wel mee met hoeveel jonger ik je inschattequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, over 8 jaar moet dat het geval zijn…
Mictiesyncope is een vrij bekende bij mannen. 's Nachts flauw vallen omdat je aan het plassen bent. Iets met nervus vagus stimulatie, vertraagde hartslag en een plotse bloeddrukdaling = flauwte.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:49 schreef Troel het volgende:
Mijn vader heeft dat ook een aantal keer gehad. Een keertje bij het uitlaten van de hond, maar ook een keer in de nacht toen hij naar het toilet geweest was. Overigens is het bij hem volledig weggetrokken sinds hij is afgevallen zijn diabetes II ook foetsie is. Maar ook hij hoorde inderdaad dat het los stond van de diabetes.
(Overigens zijn er hier wel veel andere zaken natuurlijk ook, dus het zegt helemaal niets, dus je hebt heir eigenlijk niets aan)
Dat laatste heb ik dus 2 jaar geleden ook gehad, na een soortgelijk voorval, waarbij ik een suikerspiegel had van 18.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:01 schreef Troel het volgende:
Overigens was hier het meest irritante dat mijn pa al zolang ik weet een hernia heeft en hij echt lelijk ten val kwam. Maar dus ook al vrij snel aan verschrikkelijke pijnstillers zat omdat de pijn gewoon niet te harden was. En met een ambulance opgehaald worden als je met de hond uit gaat is eng zeg maar.
Dat is matig zeg. Daar ga je ook niet meer terug. Ben je weer helemaal beter? Er was iets met je bloedplaatjes ofzo toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:20 schreef anndb het volgende:
Nou ik ben weer uit het ziekenhuis, dacht ga even naar de slager voor kipdij. Dus stap in een slager waar ik normaal niet kom (want de normale is op vakantie) en vraag of ze kippenbouten uit kunnen benen gezien er in de vitrine alleen kipfilet en die kippenbouten lagen. Daar heb ik het te druk voor zei ze, terwijl ik de enige was in de hele slagerij.
Goed, geen idee waarom die een slagerij heeft.... Toen maar naar de supermarkt gereden, daar hadden ze het wel.
Bloedplaatjes te laag inderdaad en suiker veel te hoog. Nu aan de insuline en zo, dus "beter" sja, maargoed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is matig zeg. Daar ga je ook niet meer terug. Ben je weer helemaal beter? Er was iets met je bloedplaatjes ofzo toch?
Kneuterig & Kreator. Twee woorden die niet bij elkaar lijken te passen. Maar heel veel (kneuterig) plezier morgen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:58 schreef Kreator het volgende:
Morgen groots dorpsfeest hier en familie heeft al een tent langsgebracht, statafels. etc.
Ons huis zit op de route. Het is kneuterig. Maar wel gezellig. denk dat er morgen 30/40 man op de oprit staat hier.
#plsdon'tDox.
Ondanks dat ik wel gelezen had dat je in het ziekenhuis lag, verwachtte ik een spectaculair verhaal dat je door de slager het ziekenhuis ingemept was ofzo. Zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:20 schreef anndb het volgende:
Nou ik ben weer uit het ziekenhuis, dacht ga even naar de slager voor kipdij. Dus stap in een slager waar ik normaal niet kom (want de normale is op vakantie) en vraag of ze kippenbouten uit kunnen benen gezien er in de vitrine alleen kipfilet en die kippenbouten lagen. Daar heb ik het te druk voor zei ze, terwijl ik de enige was in de hele slagerij.
Goed, geen idee waarom die een slagerij heeft.... Toen maar naar de supermarkt gereden, daar hadden ze het wel.
To be fair: de uitdrukking “een kerel waar je het af en toe gezellig mee hebt “ is in mijn hoofd alleen interpreteerbaar als een eufemisme voor seks en niet als vriendschap.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:15 schreef Troel het volgende:
Ik vind de kerkdorpse kneuterigheid hier tot op zekere hoogte heerlijk. Het hebben van maar 1 kroeg waar dus iedereen naar toe gaat, dat men naar je omkijkt, noem maar op. Maar niet: het zich bemoeien als je omgaat met een vrijgezelle kerel waar je het af en toe gezellig mee hebt, maar echt alleen een vriendschappelijke relatie hebt enzo.
Ik had me aangemeld om vanavond te helpen met het barwerk in Tirolerstijl (mijn dirndl ligt al klaar) en morgen zou ik helpen met de boogschietworkshop, maar dat zit er dit jaar dus niet in. En dat vind ik echt oprecht jammer, want het gros van de mensen is hier echt leuk
het scheelt wel klauwen vol met geld.
Ow nee, dat hebben we nooit gedaan. We gingen regelmatig gezellig wat drinken en hebben een paar keer gezoend, that's itquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:47 schreef Tuindier het volgende:
[..]
To be fair: de uitdrukking “een kerel waar je het af en toe gezellig mee hebt “ is in mijn hoofd alleen interpreteerbaar als een eufemisme voor seks en niet als vriendschap.
Jaaaa, superleuk+quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Culi tip https://www.cinemaculinair.nl/nl_nl/
Echt heel tof, film én eten. Ik ben er al een paar keer geweest. Deze keer ga ik naar Chef!
Kaartjes zijn vanochtend in de verkoop gegaan, als je wil gaan dan moet je niet te lang wachten want meestal gaan ze snel.
Da's inderdaad leuk. Deden ze voor Corona hier ook wel (kennisje van mij kookte) maar ik was steeds te laat voor kaartjes. Ga dat nu weer in de gaten houden, hopelijk komt het terug.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Echt heel tof, film én eten. Ik ben er al een paar keer geweest. Deze keer ga ik naar Chef!
Kaartjes zijn vanochtend in de verkoop gegaan, als je wil gaan dan moet je niet te lang wachten want meestal gaan ze snel.
Wat gaaf! En wat jammer dat ik zo onmogelijk ben qua etenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe ben je met drank?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat gaaf! En wat jammer dat ik zo onmogelijk ben qua eten
Haha, die keuze zou ik nooit maken. Ik vind af en toe een drankje echt wel lekker, maar ben niet van bittere dingen. Meestal ben ik de bobquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe ben je met drank?
Ik ben een keer via hen naar een James Bond film geweest waarin we alle drankjes kregen. Ik was de bob, vriendin weet er weinig meer van
Als Bob had ik daar een leuke en lekkere avond. Opgelost, slotjequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Haha, die keuze zou ik nooit maken. Ik vind af en toe een drankje echt wel lekker, maar ben niet van bittere dingen. Meestal ben ik de bob
Groet Paahtriesiejoah van mijquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Zit bij de ha in wachtkamer, zeer ongeduldige dame tegenover me (dr loopt 10 min uit) maar die heeft zulke enorme nepwimpers, in moet blijven kijken. Ze komen bijna voorbij haar neus. Dat kan toch niet lekker voelen
Als je niemand kent is het niet leuk. Dat is met al dit soort feestjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:
Ik ben vorige week naar het bloemencorso gaan kijken hier door het dorp. Ik vond het een tegenvaller en ben na een paar auto's weggegaan omdat ik het te warm vond.Ik moet nog wennen aan de dorpse kneuterigheid, denk ik.
Oh, expres de schoomfam ontwijken door een straat verder te gaan staan, was dus niet de way-to-go?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je niemand kent is het niet leuk. Dat is met al dit soort feestjes.
Kreislaufquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mictiesyncope is een vrij bekende bij mannen. 's Nachts flauw vallen omdat je aan het plassen bent. Iets met nervus vagus stimulatie, vertraagde hartslag en een plotse bloeddrukdaling = flauwte.
quote:
Toch zeker 4 weken. Maar goed, als het even wil lekker 's morgens douchen voordat de zwachtelaar komt. Vind het af en toe helemaal niet erg om aan de wastafel te wassen maar niet als ik nog ergens heen moet. Dan voel ik me na douchen toch een stuk frisser.quote:
Hahah inderdaad, genoeg mensen die een bob zoekenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als Bob had ik daar een leuke en lekkere avond. Opgelost, slotje
Voor het goede doel en meer dooddoeners.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Toch zeker 4 weken. Maar goed, als het even wil lekker 's morgens douchen voordat de zwachtelaar komt. Vind het af en toe helemaal niet erg om aan de wastafel te wassen maar niet als ik nog ergens heen moet. Dan voel ik me na douchen toch een stuk frisser.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:05 schreef Blues het volgende:
Biopt was niet fijn.
Ik mocht en kon een uur eerder naar huis, konden we samen.
Lieve coll![]()
Nu voor g eindelijk een week geen gesodemieter meer aan zijn lijf en begint t wachten op 30/8.
Pff, langquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:05 schreef Blues het volgende:
Biopt was niet fijn.
Ik mocht en kon een uur eerder naar huis, konden we samen.
Lieve coll![]()
Nu voor g eindelijk een week geen gesodemieter meer aan zijn lijf en begint t wachten op 30/8.
Is het eten ook echt lekker?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vind het lekker. Geen haute cuisine maar gewoon ook erg lollig hoe je als het ware mee eet met de film.quote:
Met je bolle pens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, expres de schoomfam ontwijken door een straat verder te gaan staan, was dus niet de way-to-go?
Je krijgt ook nog de film erbij heaquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze moeten dus in heel hoog tempo heel veel van hetzelfde uitlopen, dus het is idd geen haute cuisine. Als je het puur voor het eten doet, kun je je geld beter ergens anders uitgeven.
Vind het concept heel tof maar dan is Rotterdam toch ff te ver.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind het lekker. Geen haute cuisine maar gewoon ook erg lollig hoe je als het ware mee eet met de film.
Jaaa....een halve appelkruimel (een hele doe ik een jaar mee denk ik)quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vraag het even hier omdat ik de meeters van hier al ken en dat vind ik wel fijn als ik ga voorschieten:
VLAAICALL!
@:madmaster een rijstevlaai zonderslagroom
@:Lucky-Strike een kronselevlaai met sjoëm (je kunt ook een halve bestellen, en dan nog een andere halve vlaai erbij![]()
Nog iemand anders die volgende week vlaai mee naar huis wil?
Is dat niet waarom bezopen jongens zo vaak verzuipen als ze in de gracht gaan plassen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ow, ik had op jou moeten reagerenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mictiesyncope is een vrij bekende bij mannen. 's Nachts flauw vallen omdat je aan het plassen bent. Iets met nervus vagus stimulatie, vertraagde hartslag en een plotse bloeddrukdaling = flauwte.
Dat weet ik niet, zou kunnen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat niet waarom bezopen jongens zo vaak verzuipen als ze in de gracht gaan plassen?
Bloemen konten voor de corso morgenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:53 schreef Myraela het volgende:
Of het is vrijdagavond en mensen hebben een leven.
Ik ging wandelen om 8 uur (ok, niet helemaal niets gedaan) en het miezerde zelfs een beetje. En was lekker koel. Dat is nu wel heel erg veranderd. Plakweer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lokale meertjes zijn tof![]()
Ik ga morgen in eentje zwemmen.
Raar weer zeg! Vanmorgen was het echt nog fris zo rond een uur of 11. Maar een uur later was de temperatuur ineens een graad of vijf gestegen en nu is het buiten gewoon vies plakkerig.
Airco op je werk? Toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging wandelen om 8 uur (ok, niet helemaal niets gedaan) en het miezerde zelfs een beetje. En was lekker koel. Dat is nu wel heel erg veranderd. Plakweer.
Yessssquote:
Zo zonde van je tijdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:45 schreef sigme het volgende:
Ik wandelde een rondje op m'n nieuwe veiligheidsschoenen en nu heb ik een nieuwe blaar. En ik fietste naar de pakketkluizenmuur op 5km van hier, maar ik bleek geen afhaalcode te hebben dus morgen ga ik nog een keertje.
En voor de rest heb ik uren verspild aan hersenloos scrollen op imgur
Piraten klassieker, Marjan Bergerquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:53 schreef Vanyel het volgende:
K'heb een relaasie
Met mn combinaasie
Tralala
Soms. Maar ik werk vooral alleen, dus dan kan die gewoon lager of uitquote:
Ik was even op het balkon, gewoon niet lekker buiten, plakkerig warmquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:32 schreef fietsie het volgende:
Ik ben gaan motorrijden de hele avond, om iig wat verkoeling te hebben.
Doorwaairitsen open voor en achter, scherm omlaag en gewoon rondjes karren over smalle Friese dijkjes...
Dit klinkt wel helemaal fantastisch.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:36 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben net nog even 1,5u in het zwembad gelegen, dat was wel heerlijk koel.
Ik droomde dat ik bij de brandweer zat en een heel landhuis mocht blussenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:borisz!
Mijn wekker ging net midden in een droom waarin ik met mn moeder en broertje op vakantie was en in een huisje zat op 5min lopen bij de hockeyscharreleikel van vorig jaar (wat op zichzelf al heel raar is, want hij woont 10min lopen bij mij vandaan) en ik 's nachts weggesneakt was om even bij hem langs te gaan.
No clue why want ik heb al 1.5 jaar geen seks meer met hem gehad en zelfs al bijna 1.5 jaar niet eens meer met m gezoend. Ik wijt het maar aan te warm op de slaapkamer, dan ga ik altijd raar dromen.
Soms mis ik de tijd dat ik een bijbaantje had bij de afhaal van een Indische tokoquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:06 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen, waar is dat mooie weer dat ons beloofd is?
Gisteren bij vrienden thuis één van de lekkerste Indonesische rijsttafels ooit gegeten.
Alles door hen zelf gemaakt, de hele dag daarvoor in de keuken gestaan…![]()
Gefeliciteerd borisz!
In mijn geval de vroegere vriendengroep. Een had gewerkt bij zo’n toko in de keuken en een ander had Indonesische roots. Wanneer die twee een dagje gingen kokenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Soms mis ik de tijd dat ik een bijbaantje had bij de afhaal van een Indische toko
Oe, alleen de geur al…quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Soms mis ik de tijd dat ik een bijbaantje had bij de afhaal van een Indische toko
Succes met het wassen van het beddegoed dan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik droomde dat ik bij de brandweer zat en een heel landhuis mocht blussen
En nu? Helemaal niet eten?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:37 schreef Myraela het volgende:
Ik had zin in een broodje kaas met gekookt ei. Eitje al aan het koken, blijkt de kaas niet goed. Geen alternatief anders dan vega filet americain. Om er na een hap achter te komen dat dat echt totaal niet is waar je zin in hebt en je hele broodje maar weg te gooien.
#firstworldproblems
Dezequote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gefeliciteerd Borisz!
Wat voor bier is horrorbier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |