Wat een verschil! Fijn!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
9.4bij katten willen ze tussen de 6 en 8 zitten dus we gaan de goede kant op.
Afgelopen weken was het 33+, 25 en 20.
Zondag weer meten.
Wat een fijn berichtquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
Zondag weer meten.
Dit kan niet in de kledingbakquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je een dekbed/kussens weg doet omdat het niet meer kan, gooi je het dan alsnog in de reshare bak? Verkopen zij ook geen reststromen?
Ah, thanks!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:34 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dit kan niet in de kledingbak
Vloerbedekking: matten, tapijt (hoort bij het grofvuil)
Matrassen, kussens en dekbedden (hoort bij het grofvuil)
Natte kleding, textiel en schoenen (eerst laten drogen)
Kleren met verf- of olievlekken (bij het restafval)
Vulling van kussens of speelgoed; breigaren (bij het restafval)
Helaas...
Sorry, dit was niet de Reshare container van het Leger des heils maar een andere.quote:
O... Hm. Hm. Ok.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Sorry, dit was niet de Reshare container van het Leger des heils maar een andere.
Die van Reshare mogen dekbedden wel in, maar kussens niet
quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een goed nieuws @:Sarabi! Enorm verschil met de metingen hiervoor!
Ja, was wel even een opluchting.quote:
Bij ons zamelen ze donsdekbedden apart in. Dat wordt wel recyceld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je een dekbed/kussens weg doet omdat het niet meer kan, gooi je het dan alsnog in de reshare bak? Verkopen zij ook geen reststromen?
Wat fijn!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
Zondag weer meten.
Kip?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou deze eigenlijk met smell-o-vision moeten delen.
Traditioneel Baskische variant is een kiooenstoofpot met bot in een tomatensaus, met gerookte pepers en saffraan.
Ik doe hem zonder saus maar met half gedroogde tomaatjes en botloze kippendij gemarineerd met gerookte pepers, saffraan, knoflook (gekookt in water met ook de laurier, en dat is de basis van de marinade) en geraspte ui.
typo, fixed. Dij. Straks de oven in, op het laatst de gasbrander er over voor 'wok hei' / bbq-smaak.quote:
Leuk! Wat gaan ze ermee doen? Een afhaal-Lof der Zoetheid?quote:
Ja, Lof had natuurlijk op het laatst twee vestigingen, het afhaalloket en het restaurant. En dit meer zoals de afhaallokatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk! Wat gaan ze ermee doen? Een afhaal-Lof der Zoetheid?
Lekkerquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, Lof had natuurlijk op het laatst twee vestigingen, het afhaalloket en het restaurant. En dit meer zoals de afhaallokatie.
Omdat het in dezelfde smaakhoek zit als vanille, en voor de bakkerij vanille een tijdlang onbetaalbaar was, en we afhankelijk van baksel saffraan of tonka gebruikten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:27 schreef Vanyel het volgende:
Ow ik vergat in de vorige bijleesreactieposts nog hoe onmeunig goooorrrr ik saffraan vind en dat ik niet begrijp dat er posters zijn die ikweetnietmeerwat substitueerden met saffraan want WAAAAROOOOMMMM???
In sommige landen is het ook verboden toch?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel carcinogeen, net als kaneel.
Durf ik niet te zeggen. Het is wel verslavend lekker. Goed voor likeur ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In sommige landen is het ook verboden toch?
Dat geloof ikquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Het is wel verslavend lekker. Goed voor likeur ook.
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen themaquote:
Ik heb afgelopen week een documentaireserie gekeken op HBO over de cosmeticaindustrie. Het is werkelijk absurd wat veel mensen op hun lijf smeren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen thema
Dat hangt van de dosering af. En wat kaneel betreft: ook van de soort kaneel. Het gehalte Coumarine in Ceylon kaneel is heel laag. In Chinese of cassia-kaneel is het erg wisselend en weet je het nooit. En naast het wisselende en meestal onbekende percentage ‘werkzame stof’ is het is ook nog de vraag in hoeverre coumarine uit kruiden ook echt wordt opgenomen uit voeding. Net als bij curcumine in kurkuma bijvoorbeeld. Maar sowieso verstandig om alles met mate tot je te nemen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In huidcrème is het toch juist wel een thema? Volgens mij mag dit alleen op recept verstrekt worden in Nederland.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen thema
Ja in Amerika is het helemaal idioot.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week een documentaireserie gekeken op HBO over de cosmeticaindustrie. Het is werkelijk absurd wat veel mensen op hun lijf smeren.
Een groot aantal van de Vietnamese nagellakdames in de VS krijgt moeilijk kinderen, te kleine kinderen, krijgt borstkanker. Mensen krijgen asbestkanker door asbest in oogschaduw, gehoorproblemen door shampoo, etc. En de lobbyisten van de cosmeticagiganten geven gewoon een handvol geld aan de leden van het congres en dan is er niets meer aan de hand.
Het was wel een Amerikaanse docu. In de VS zijn slechts een 20-tal stoffen als carcinogeen aangemerkt, in de EU ruim 1300. Alsnog ben ik blij dat ik nauwelijks iets gebruik.
Hier ookquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:35 schreef yinu het volgende:
Mijn guilty pleasure op dat gebied is nagellak
Of iets kankerverwekkend is, is niet interessant, het gaat erom HOE kankerverwekkend het is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
oplosmiddelen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een groot aantal van de Vietnamese nagellakdames in de VS krijgt moeilijk kinderen, te kleine kinderen, krijgt borstkanker. Mensen krijgen asbestkanker door asbest in oogschaduw, gehoorproblemen door shampoo, etc. En de lobbyisten van de cosmeticagiganten geven gewoon een handvol geld aan de leden van het congres en dan is er niets meer aan de hand.
Nee, de dampen die vrijkomen tijdens het uitharden van de nagellak. Het zit dus niet daadwerkelijk in de nagellak dus dan is het ok aldus Amerikaquote:
Oplosmiddelen dusquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, de dampen die vrijkomen tijdens het uitharden van de nagellak. Het zit dus niet daadwerkelijk in de nagellak dus dan is het ok aldus Amerika![]()
Aubergine met honing is mijn ontdekking van het jaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou deze eigenlijk met smell-o-vision moeten delen.
Traditioneel Baskische variant is een kippenstoofpot met bot in een tomatensaus, met gerookte pepers en saffraan.
Ik doe hem zonder saus maar met half gedroogde tomaatjes en botloze kippendij gemarineerd met gerookte pepers, saffraan, knoflook (gekookt in water met ook de laurier, en dat is de basis van de marinade) en geraspte ui.
Staat sinds vanmorgen in de marinade.
Verder op het menu nog aubergine met honing uit de Picos, salade met linzen en geblakerde pimento padron, gebakken aardappels, cecina de león en gemarineerde manchego.
Is dat op deze Spaanse manier (Berenjena frita con miel de caña)?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Aubergine met honing is mijn ontdekking van het jaar![]()
Kan niet wachten om er meer te oogsten.
Hoe maak jij ze?
Wat is dat voor honing?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat op deze Spaanse manier (Berenjena frita con miel de caña)?
[ afbeelding ]
Ik hou niet zo van aubergine, maar op deze manier krijg je alles lekker…
Ah ok het zei me al niks. Kan ik ook wel eens proberenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De term 'miel' is wat verwarrend, in feite is het het melasse, oftewel stroop uit rietsuiker.
[ afbeelding ]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De term 'miel' is wat verwarrend, in feite is het het melasse, oftewel stroop uit rietsuiker.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennen
Diezelfde staat hier in de kastquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat bijv. in de sticky toffee pudding.
Klopt, hoewel die Spaanse stroop niet echt bitter is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennen
Klopt, maar euh, Alle rum wordt van Melasse of Suikerrietsap gemaakt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt, hoewel die Spaanse stroop niet echt bitter is.
Van hetzelfde suikerriet maken ze er in Andalusië ook rum van.
Ook iets bitterder dan normaal, maar ik hou daar van. En daar op een stukje suikerriet kauwen is ook niet vervelend…
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar euh, Alle rum wordt van Melasse of Suikerrietsap gemaakt.
Het geeft ook de smaak aan ketjap manis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een goede ketjap manis is niet met melasse gemaakt maar met Palmsuiker. Smaak lijkt erop maar palmsuiker maakt de ketjap manis veel complexer van smaak. Helaas slecht aan te komen, zal je naar een ruim gesorteerde toko moeten. ABC (van Heinz) was vroeger met Palmsuiker, toen melasse, nu suiker en kleurstof. Rapindo is met palmsuikerquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Het geeft ook de smaak aan ketjap manis.
Rum met een Terroir!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Ik had er niet bij gemeld dat mijn schoonouders in Salobrena, Andalusië een appartement hebben, waar wij ook regelmatig naar toe gaan. Daar vlakbij is die rumstokerij én de stroopfabriek, waar ze dus alleen maar suikerriet uit de regio voor gebruiken…
https://ronmontero.com/
Ik hou het voorlopig nog bij whisky, vind rum vaak iets te zoet…quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rum met een Terroir!
Ik ben gek op Rum, drink Rum sinds malt whiskey me niet meer smaakt.
tot een jaar of 6 geleden dronk ik graag whisky, Iers, Schots, Japans, Nederlands, maar van de ene dag op de andere vond ik het vreselijk smaken, echt gruwelijk. Net als Haddock in Kuifje en de Picarosquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hou het voorlopig nog bij whisky, vind rum vaak iets te zoet…
Bijzonder.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tot een jaar of 6 geleden dronk ik graag whisky, Iers, Schots, Japans, Nederlands, maar van de ene dag op de andere vond ik het vreselijk smaken, echt gruwelijk. Net als Haddock in Kuifje en de Picaros
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb toen na een tijdje opgegeven en een fles of 12 prachtige Malts aan mijn studerende neefje gegeven, met een Kist Cubaanse sigaren,
Geniet ervanquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder.
Ik heb nog een kleine 1000 flessen whisky staan + nog ongeveer evenveel samples, dus ik wil/kan dat voorlopig nog niet aan de kant schuiven. Het smaakt me meestal ook nog prima…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🦜
[ Bericht 57% gewijzigd door Blues op 01-08-2023 22:12:56 ]
Wat klinkt dit fijn! Goede ideeën ook. Als je een keer een mindere ervaring hebt kan je je hier weer aan optrekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Blues!
Voelt g zich al iets beter?
Eten met team was gezellig
Vooraf nog wel beetje spanning maar minder dan ik had verwacht. En nadat ik mn eten op had naar de wc gegaan en 4 minuten weg gebleven. Dat klinkt heel kort, maar voelt als een eeuwigheid. Maar uiteraard alleen voor mij, de rest aan de tafel reageerde er totaal niet op toen ik terug kwam. Degene tegenover me begon gewoon weer een gesprek met me en dat was het. Dus was fijn
. Ik had vooraf een selfie gemaakt en nadat ik thuis was op whatsapp een soort verslagje voor mezelf ingesproken. Ben van plan de selfies steeds te printen en op mn slaapkamer dan een soort collage van te maken die dus steeds verder groeit zodat ik er elke dag even aan herinnerd word wat ik allemaal al heb gedaan. En dan heb ik ook een soort reeks korte verslagjes die ik af en toe terug kan luisteren als het even lastiger is of als motivator voor een volgende
.
Ja zeker. Was erg gezellig en het was een lekkere pizza, uit een echte steenovenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat klinkt dit fijn! Goede ideeën ook. Als je een keer een mindere ervaring hebt kan je je hier weer aan optrekken.
Heb je ook kunnen genieten van gezellige gesprekken en het eten
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Blues!
Voelt g zich al iets beter?
Eten met team was gezellig
Vooraf nog wel beetje spanning maar minder dan ik had verwacht. En nadat ik mn eten op had naar de wc gegaan en 4 minuten weg gebleven. Dat klinkt heel kort, maar voelt als een eeuwigheid. Maar uiteraard alleen voor mij, de rest aan de tafel reageerde er totaal niet op toen ik terug kwam. Degene tegenover me begon gewoon weer een gesprek met me en dat was het. Dus was fijn
. Ik had vooraf een selfie gemaakt en nadat ik thuis was op whatsapp een soort verslagje voor mezelf ingesproken. Ben van plan de selfies steeds te printen en op mn slaapkamer dan een soort collage van te maken die dus steeds verder groeit zodat ik er elke dag even aan herinnerd word wat ik allemaal al heb gedaan. En dan heb ik ook een soort reeks korte verslagjes die ik af en toe terug kan luisteren als het even lastiger is of als motivator voor een volgende
.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:19 schreef Blues het volgende:
Dat was een fijne middag in avifaunaLeuke fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🦜
Lori's?
Ja, je koopt een bakje nectar en ze komen met bosjes op je af tot op je hoofd aan toe.quote:
Zo te lezen doen wij veel te weinig met de vacuummeerder.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had zondag de helft van een zakje sla vacuum getrokken in een bakje. Vanavond gegeten en was nog helemaal goed. Geen verschil met zondag. Volgende keer nog een dagje langer bewaren
Beterquote:Op woensdag 2 augustus 2023 08:05 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
OK, we hebben het zelf betaald, maar ruim ¤2600terugkrijgen van onze energieleverancier bij de jaarafrekening is altijd prima. Nu even kijken wat de zonnepanelen, die er sinds 2 januari liggen, daar precies voor invloed op hebben gehad…
Nee niet lekker, tenminste dat niet als je drinkyoghurt verwacht. Het is karnemelk met een smaakje.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:03 schreef junkiesietze het volgende:
Na te zijn bijgekomen van de paarse fanta..
Heeft iemand welleens mullermilk gedronken? lekker?
Onwijs ranzig. Echt de meest chemische smaak die je je kunt voorstellen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:03 schreef junkiesietze het volgende:
Na te zijn bijgekomen van de paarse fanta..
Heeft iemand welleens mullermilk gedronken? lekker?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:19 schreef Blues het volgende:
Dat was een fijne middag in avifaunaWat een vrolijke fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🦜
![]()
Je houdt het weer bij in je dagboekappquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:36 schreef Isabeau het volgende:
En ik zag allemaal leuke dingenAvifauna, geld terug, een gezellig etentje en ook goed nieuws aan het huisdierfront bij Sarabi
![]()
Ik ben vandaag alweer nat geregend. Het gaat nog tm de 10e regenen volgens buienradar. Dan is dat in mijn dagboekapp absoluut de langste periode geweest dat het elke dag regende.
Ik ben er mee begonnen nav een cursus over de wetenschap achter geluk. Je geeft ook elke dag aan hoe je je voelt en je koppelt 'gebeurtenissen' van die dag daar aan. Zo kan je zien wat bepaalde gebeurtenissen voor invloed hebben op hoe je je voelt. Dus ik had daar ook het weer aan toegevoegd (zonnig, warm, heet, koud, ijs, sneeuw, regen, somber). Maar het weer heeft dus maar heel weinig invloed op mijn humeur. Zonnig een klein beetje positief en heet een klein beetje negatief. Maar regen dus helemaal geen invloed.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:39 schreef Tele6 het volgende:
Je houdt het weer bij in je dagboekapp
Natgeregend boks. Het gaat telkens precies als ik de deur uit moet regenen
Ah ja. Ik heb een tijdlang ook m'n humeur en gebeurtenissen van de dag gevolgd in een app, maar vooral gebeurtenissen die ik deed en niet omstandigheden. Uiteindelijk gestopt toen m'n humeur gemiddeld een stuk beter was en ik geen zin meer had om er tijd aan te bestedenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben er mee begonnen nav een cursus over de wetenschap achter geluk. Je geeft ook elke dag aan hoe je je voelt en je koppelt 'gebeurtenissen' van die dag daar aan. Zo kan je zien wat bepaalde gebeurtenissen voor invloed hebben op hoe je je voelt. Dus ik had daar ook het weer aan toegevoegd (zonnig, warm, heet, koud, ijs, sneeuw, regen, somber). Maar het weer heeft dus maar heel weinig invloed op mijn humeur. Zonnig een klein beetje positief en heet een klein beetje negatief. Maar regen dus helemaal geen invloed.
Voor de rest dus vooral dingen die ik doe jaquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:48 schreef Tele6 het volgende:
Ah ja. Ik heb een tijdlang ook m'n humeur en gebeurtenissen van de dag gevolgd in een app, maar vooral gebeurtenissen die ik deed en niet omstandigheden. Uiteindelijk gestopt toen m'n humeur gemiddeld een stuk beter was en ik geen zin meer had om er tijd aan te besteden
De link met weer heb ik zelf nooit gelegd. Regen is idd niet zo heel storend meestal. Tenzij je in een tentje kampeert of je dak lekt.
Karnemelk en mullermilk zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:49 schreef junkiesietze het volgende:
Karnemelk(denk ik, eigenlijk nog nooit gedronken
)
Ik sla mullermilk wel over dan
wil weer eens iets nieuws ontdekken wat wel lekker is
ja euh dat zegt @derLudolfquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Karnemelk en mullermilk zijn twee totaal verschillende dingen.
DerLudolf heeft niet gelijk. Het smaakt totaal niet naar karnemelk en de dikte lijkt ook totaal niet op karnemelk. Het is allebei zuivel en daar houdt het wel mee op. Het is bijv ook niet gefermenteerd.quote:
De pittige groente/tofu gyoza die de Lidl deze week weer heeft zijn lekker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:49 schreef junkiesietze het volgende:
wil weer eens iets nieuws ontdekken wat wel lekker is
Maar Müllermilch is wel gebaseerd op karnemelk. Tenminste, die in Duitsland te de koop is wel. Het is zeker geen drinkyoghurt wat ik verwachtte en ik vond het ook echt niet lekker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DerLudolf heeft niet gelijk. Het smaakt totaal niet naar karnemelk en de dikte lijkt ook totaal niet op karnemelk. Het is allebei zuivel en daar houdt het wel mee op. Het is bijv ook niet gefermenteerd.
Daylioquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:57 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Isabeau welke app gebruik je daarvoor? Klinkt interessant!
Ik snap dat je het niet lekker vindt, het is ook wat chemisch maar het lijkt echt totaal niet op karnemelk.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:00 schreef derLudolf het volgende:
Maar Müllermilch is wel gebaseerd op karnemelk. Tenminste, die in Duitsland te de koop is wel. Het is zeker geen drinkyoghurt wat ik verwachtte en ik vond het ook echt niet lekker.
Geen ervaring - maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat verbetering gaat geven. Die bakken zijn meestal vrij klein en voor katten onprettig, schijnt. Maar wie weet heeft iemand hier wel zelf ervaring, ben ook benieuwd!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:58 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een zelfreinigende kattenbak? Als een soort laatste hoop om onze kat toch naar de kattenbak te laten gaan, in plaats van altijd te plassen op het rubberen matje ervoor.
Ah, dat is inderdaad een logische verklaring. Vervelend zeg..quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:05 schreef Myraela het volgende:
Ja allemaal al geprobeerd. Het is gewoon een kat die naar buiten wil om te plassen, dat kon in ons oude huis. Maar nu zit er geen kattenluikje in de deur en in het nieuwe huis ook niet meer.
Formaat van die automatische bakken is inderdaad ook waar ik me zorgen over maak.
Ik tag @LeeHarveyOswald even. Volgens mij hadden zij een hele goede oplossingquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:58 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een zelfreinigende kattenbak? Als een soort laatste hoop om onze kat toch naar de kattenbak te laten gaan, in plaats van altijd te plassen op het rubberen matje ervoor.
waarom denk je dat je kat dan wel een zelfreinigende kattenbak ingaat?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:58 schreef Myraela het volgende:
Je kunt de kat toch ook zelf naar binnen/buiten laten?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:05 schreef Myraela het volgende:
Ja allemaal al geprobeerd. Het is gewoon een kat die naar buiten wil om te plassen, dat kon in ons oude huis. Maar nu zit er geen kattenluikje in de deur en in het nieuwe huis ook niet meer.
Formaat van die automatische bakken is inderdaad ook waar ik me zorgen over maak.
451370943984025 x per dag.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt de kat toch ook zelf naar binnen/buiten laten?
kattenluikje maken in de deur dus? of moet je je kat nu nog weken binnen laten zodat ze niet gelijk verdwaalt buiten?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:05 schreef Myraela het volgende:
Na een hele rits pogingen met verschillende dingen hebben we nu voor Q, die een kattenbak al te vies vind als er iemand naar gekeken heeft, een tweetal kattenbakken staan met rubberen badkamermatjes er in, zodat meneer altijd droge voetjes heeft. Werkt bijzonder goed.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik tag @:LeeHarveyOswald even. Volgens mij hadden zij een hele goede oplossing
Is dat een beetje zoals voorheen die pakjes bananen Tjolk of die nep milkshakes bekertjes die je in de supermarkt kon kopen (schudden voor gebruik en dan werd het was fluffy/luchtig)?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Mullermilk lekkerSerieus! Die heerlijke chemische bananensmaak, yum. Of de chococaramelsmaak
Aubergine in plakjes, zout en bloem er op, frituren of shallow fry.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Aubergine met honing is mijn ontdekking van het jaar![]()
Kan niet wachten om er meer te oogsten.
Hoe maak jij ze?
Geweldig idee, gek dat ik er zelf niet op ben gekomen. Bedankt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:34 schreef derLudolf het volgende:
Je kunt de kat toch ook zelf naar binnen/buiten laten?
Er kan geen kattenluik in de glazen schuifdeuren.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:37 schreef junkiesietze het volgende:
kattenluikje maken in de deur dus? of moet je je kat nu nog weken binnen laten zodat ze niet gelijk verdwaalt buiten?
https://www.deraadglas.nl/glas-informatie/kattenluik-in-glasquote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er kan geen kattenluik in de glazen schuifdeuren.
De matjes leg je in de kattenbak? Hoe werkt dit precies? Dat klinkt ook nog wel als een optie, aangezien ze dus blijkbaar wel op het rubberen matje voor de kattenbak wil plassen. In combinatie met een ruimte waar zij alleen met haar kattenchip in kan, dan blijft de andere kant er tenminste ook uit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Na een hele rits pogingen met verschillende dingen hebben we nu voor Q, die een kattenbak al te vies vind als er iemand naar gekeken heeft, een tweetal kattenbakken staan met rubberen badkamermatjes er in, zodat meneer altijd droge voetjes heeft. Werkt bijzonder goed.
Ja, maar wij hebben geen vrij glas. Het is of schuifdeur, of glas waar de schuifdeur langs moet schuiven. Er zijn wel inzetstukken voor schuifdeuren, waarbij je de echte deur dus altijd op een kier laat en daar een nep stukje deur met luik tussen zet. Maar geen idee hoe dat werkt qua veiligheid en sloten etc.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:49 schreef Lonaa het volgende:
https://www.deraadglas.nl/glas-informatie/kattenluik-in-glas
Die matjes zijn poreus, dus enkel matje in kattenbak. Zodra poes plast eindigt de plas op de bodem van de kattenbak, en kan je het geheel schoonmaken zonder dat je je vloer hoeft te dweilen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
De matjes leg je in de kattenbak? Hoe werkt dit precies? Dat klinkt ook nog wel als een optie, aangezien ze dus blijkbaar wel op het rubberen matje voor de kattenbak wil plassen. In combinatie met een ruimte waar zij alleen met haar kattenchip in kan, dan blijft de andere kant er tenminste ook uit.
Maar dan maak je het dus alsnog na elk gebruik schoon?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die matjes zijn poreus, dus enkel matje in kattenbak. Zodra poes plast eindigt de plas op de bodem van de kattenbak, en kan je het geheel schoonmaken zonder dat je je vloer hoeft te dweilen.
We waren eerst wat skeptisch of het niet zou stinken en zaten al te bedenken of er iets absorberends onder moest, maar je ruikt het niet meer dan een normale kattenbak.
Tjolk ken ik niet, maar die nep milkshake is het denk ik wel mee te vergelijken. Je moet dit ook schudden. Ik hou wel van dat chemischequote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat een beetje zoals voorheen die pakjes bananen Tjolk of die nep milkshakes bekertjes die je in de supermarkt kon kopen (schudden voor gebruik en dan werd het was fluffy/luchtig)?
De TV reclame voor dat Mullermilk vind ik in ieder geval heel irritant...
Niet perse na ieder gebruik, gewoon wanneer de bakken gedaan worden. Van consequent ergens anders plassen zijn we nu naar eens per week max ergens anders plassen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar dan maak je het dus alsnog na elk gebruik schoon?
We hebben overigens nu een rubberen matje met opstaand randje, dus de vloer blijft gelukkig wel schoon. Maar het is gewoon irritant om elke ochtend wakker te worden en eerst kattenpis op te moeten ruimen.
Zal het eens met m'n man bespreken. Het klinkt wel alsof het een oplossing zou kunnen zijn. Thanks!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet perse na ieder gebruik, gewoon wanneer de bakken gedaan worden. Van consequent ergens anders plassen zijn we nu naar eens per week max ergens anders plassen.
Ik besloot daarom afgelopen nacht maar in de uitklapbare daktent te gaan slapen: die staat dan onderdak op de deelquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:48 schreef Tele6 het volgende:
Regen is idd niet zo heel storend meestal. Tenzij je in een tentje kampeert of je dak lekt.
Maar die banaantjes smaken naar banaan zoals deze tijdens de ontwikkeling daarvan smaakte.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tjolk ken ik niet, maar die nep milkshake is het denk ik wel mee te vergelijken. Je moet dit ook schudden. Ik hou wel van dat chemischeik vind schuimpjes met bananensmaak ook lekker.
Door massale kweek gingen er ziektes rond die die bananen cultivar onmogelijk maakte op grote schaal te kweken. In oa Sri Lanka kom je ze af en toe nog wel tegen, maar daar kun je sowieso onwijs veel bananenrassen krijgen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar die banaantjes smaken naar banaan zoals deze tijdens de ontwikkeling daarvan smaakte.
Deze bananensoort is inmiddels zo goed als uitgestorven. En daarvoor hebben we nu een smakeloos geval dat zich voordat als banaan.
Ja, ik ben er ook wel klaar mee. Al is het nu even droog dus ik kon een rondje oogsten.quote:
Ik weet niet eens meer wat droog is jonge.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook wel klaar mee. Al is het nu even droog dus ik kon een rondje oogsten.
Ik vond 2 komkommers, 2 augurken, 2 courgettes, een paprika, 3 boontjes, 3 frambozen, 12 blauwe bessen en een minibloemkool.
Het is echt wel heel sneu allemaal ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer wat droog is jonge.
Ik loop in de stralende zon.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer wat droog is jonge.
Ik heb beidequote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt wel heel sneu allemaal ja.
Ik probeer er niet mee bezig te zijn. Ik hoef niet te fietsen, heb geen hond, etc. Dus makkelijk. Maar ik heb ook wel dingen te doen buiten dus ik begin ook wel licht gefrustreerd te worden nu.
Ging supergoed.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:49 schreef Tuindier het volgende:
Waren de 25 pizzas wel gelukt? of soep geworden?
Had je genoeg werkruimte of deed je het in batches?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:54 schreef Lonaa het volgende:
Ging supergoed.Was beetje uitproberen want alles was onhandig, maar ik was aangenaam verrast door het resultaat.
Eh, ik was er vanuit gegaan dat je via de computer ging teamenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je genoeg werkruimte of deed je het in batches?
En mensen van de slowchat: Teams moet je installeren op je telefoonDat deed ik dus 3 minuten voor de vergadering begon.
Geen webcam op deze en geen zin om in de bibliotheek te gaan zittenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Eh, ik was er vanuit gegaan dat je via de computer ging teamen
4 soorten, 6 tegelijk in de oven, in een thermobox die niet helemaal afsluit, naar locatie brengen, op platte schaal op chafing dish leggen zonder af te dekken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je genoeg werkruimte of deed je het in batches?
En mensen van de slowchat: Teams moet je installeren op je telefoonDat deed ik dus 3 minuten voor de vergadering begon.
Klinkt efficiënt!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:41 schreef Lonaa het volgende:
4 soorten, 6 tegelijk in de oven, in een thermobox die niet helemaal afsluit, naar locatie brengen, op platte schaal op chafing dish leggen zonder af te dekken.
Ah, ik deed dat zo min mogelijk per telefoon (tenzij geen beeld nodig)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen webcam op deze en geen zin om in de bibliotheek te gaan zittenDus ik dacht even makkelijk met mijn telefoon op de bank te kunnen Teamsen.
Ik vond het ook niet zo lekker werken met de telefoon.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, ik deed dat zo min mogelijk per telefoon (tenzij geen beeld nodig)
Ik Team de hele dag op m'n telefoon. Ook als ik op kantoor zitquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen webcam op deze en geen zin om in de bibliotheek te gaan zittenDus ik dacht even makkelijk met mijn telefoon op de bank te kunnen Teamsen.
Je bent naar dat festival? Las al op Topagrar dat een aantal boeren het er maar druk mee had en dat sommigen hun erf maar hadden opgesteld voor campers en caravans.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:00 schreef Barreltje het volgende:
Groeten uit noord Duitsland....
[ afbeelding ]
Met je tijd meegaan, menselijke controle van je defect kost meer dan dat stomme rotkussentje. Vraag me wel af hoe vaak je zoiets achter elkaar kunt doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:17 schreef MadMaster het volgende:
Tijdje terug een kussentje besteld via Amazon UK, wordt net zonder aankondiging daarvan bezorgd door DHL.
Het zat verpakt in zo'n plastic transport zak die aan de achterkant over de volle breedte open gesneden was en daarna weer provisorisch aan elkaar geplakt is met tape. Kennelijk vertrouwde de douane het vierkante, zachte pakket niet of zo.
Ze hebben echter niet alleen de verpakking open gesneden, ook door de hoes van het kussen zelf is deels het mes gegaan...
Klacht indienen dus via de website.
Na het beschrijven (zonder inmiddels wel al gemaakte foto's) en indienen van het euvel kwam meteen de melding in beeld dat retourzending niet nodig was en dat het totale bedrag (rond de 25 euro, incl. verzending) meteen overgemaakt wordt.
Nette afhandeling, maar toch wel bizar dat je je geld terugkrijgt zonder dat je enig bewijs hoeft te leveren of het artikel terug moet sturen. Kennelijk is het retourneren er van en de administratieve afhandeling voor hen duurder dan de verkoop af te boeken als 'defect geleverd'...
Klantenservice is gewoon erg goed bij amazon. Ben niet voor niets al klant bij ze sinds ze bestaanquote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:17 schreef MadMaster het volgende:
Tijdje terug een kussentje besteld via Amazon UK, wordt net zonder aankondiging daarvan bezorgd door DHL.
Het zat verpakt in zo'n plastic transport zak die aan de achterkant over de volle breedte open gesneden was en daarna weer provisorisch aan elkaar geplakt is met tape. Kennelijk vertrouwde de douane het vierkante, zachte pakket niet of zo.
Ze hebben echter niet alleen de verpakking open gesneden, ook door de hoes van het kussen zelf is deels het mes gegaan...
Na het beschrijven (zonder inmiddels wel al gemaakte foto's) en indienen van het euvel kwam meteen de melding in beeld dat retourzending niet nodig was en dat het totale bedrag (rond de 25 euro, incl. verzending) meteen overgemaakt wordt.
Nette afhandeling, maar toch wel bizar dat je je geld terugkrijgt zonder dat je enig bewijs hoeft te leveren of het artikel terug moet sturen. Kennelijk is het retourneren er van en de administratieve afhandeling voor hen duurder dan de verkoop af te boeken als 'defect geleverd'...
Niet te vaak, ze zijn ook daar erg scherp op.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Met je tijd meegaan, menselijke controle van je defect kost meer dan dat stomme rotkussentje. Vraag me wel af hoe vaak je zoiets achter elkaar kunt doen.
Ik dacht dat dat iets van de jaren 80/90 wasquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom hebben alle bedden tegenwoordig ombouw en hoofdbord van stof? Ik viiiiiiiind me dat toch smerig
Spijlen liefje. Altijd spijlen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom hebben alle bedden tegenwoordig ombouw en hoofdbord van stof? Ik viiiiiiiind me dat toch smerig
Waarom stuurde je dat bericht aan het bedrijf en niet aan de Douane?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:17 schreef MadMaster het volgende:
Ik bestel bijna alles online, maar bij andere soortgelijke situaties bij andere webshops wilde men toch wel minimaal een foto hebben van het defecte artikel.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klantenservice is gewoon erg goed bij amazon. Ben niet voor niets al klant bij ze sinds ze bestaan
Ha!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom stuurde je dat bericht aan het bedrijf en niet aan de Douane?
Als het goed is, moeten die in elk opengemaakt pakket een briefje stoppen waar je verhaal kunt halen. Gebeurt natuurlijk ook wel eens niet, maar als Douane je pakket sloopt lijkt me dat Douane dat ook moet vergoeden.
Hieronder een pdf over een praktijkgeval, ook leuk om te lezen:quote:De aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van handelen van de Douane wordt beheerst door de regels van het bestuursrecht en het civiele recht. Voor vergoeding van de schade bestaat slechts aanleiding als de schade het gevolg is van een onrechtmatige daad die aan de Douane kan worden toegerekend. Of hiervan sprake is zal van geval tot geval moeten worden beoordeeld.
Omdat hij zaken heeft gedaan met de verkoper en niet met de douane.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker dat de douane die snee in het pakket heeft gemaakt, er zat geen briefje in/bij de verpakking. Maar het lijkt me echter wel aannemelijk, gezien de provisorische plakker over de snee in de verpakking.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als het goed is, moeten die in elk opengemaakt pakket een briefje stoppen waar je verhaal kunt halen. Gebeurt natuurlijk ook wel eens niet, maar als Douane je pakket sloopt lijkt me dat Douane dat ook moet vergoeden.
Ja volgens mij is de opdracht om het openmaken van dingen met zo min mogelijk schade te doen toch. Dan zou je zeggen dat je bij het opensnijden van een verpakking ook even oplet waar je nog meer in snijdt.quote:
Jij vindt het opensnijden van je pakket om drugs, wapens etc te zoeken vergelijkbaar met het te koop aanbieden van wasmachine?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat hij zaken heeft gedaan met de verkoper en niet met de douane.
Als je nieuwe oven kapot gaat neem je toch ook contact op met de verkoper en niet met Miele?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, opletten. Maar als het opensnijden rechtmatig is (en dat is het), dan is eventuele schade (bijvoorbeeld het per ongeluk stuksnijden van de inhoud) pech en komt voor rekening van de -zoek het maar uit, niet de douane in elk geval.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja volgens mij is de opdracht om het openmaken van dingen met zo min mogelijk schade te doen toch. Dan zou je zeggen dat je bij het opensnijden van een verpakking ook even oplet waar je nog meer in snijdt.
Tenzij uiteraard de scanbeelden (of MMs naam, of iets anders obscuurs) aanleiding geven te denken dat er iets in het kussen zit, dan moet het wel open.
De verzender is verantwoordelijk voor de reis van het pakketquote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij vindt het opensnijden van je pakket om drugs, wapens etc te zoeken vergelijkbaar met het te koop aanbieden van wasmachine?
Weird.
Dit klinkt imo meer als PostNL aansprakelijk stellen als ze met je servies hebben gesmeten.
Tenzij het openen dan weer was wegens verdachte inpakmethode, rare waarde of beschrijving etc. Dan had de verkoper beter zijn best moeten doen.
Als ze het pakket gescand zouden hebben en dan iets verdachts aangetroffen zouden hebben, dan zou ik er niet meteen op een botte manier een mes inzetten.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij vindt het opensnijden van je pakket om drugs, wapens etc te zoeken vergelijkbaar met het te koop aanbieden van wasmachine?
Weird.
Dit klinkt imo meer als PostNL aansprakelijk stellen als ze met je servies hebben gesmeten.
Het was verpakt in zo'n plastic zak met zelfklevende sluitflap.quote:Tenzij het openen dan weer was wegens verdachte inpakmethode, rare waarde of beschrijving etc. Dan had de verkoper beter zijn best moeten doen.
Waarbij die casus dus eigenlijk geen recht had op schadevergoeding, maar Madmaster dus wel, aangezien zijn schade niet is ontstaan door normale controle (het is niet opengesneden om in te kijken, het is kapot gesneden omdat ze het met de verpakking en al hebben opengesneden)?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ha!
[..]
Hieronder een pdf over een praktijkgeval, ook leuk om te lezen:
https://www.nationaleombu(...)07979_21-06-2012.pdf
Uit 2011. Dat is al minstens drie reorganisaties geledenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:46 schreef sigme het volgende:
Hieronder een pdf over een praktijkgeval, ook leuk om te lezen:
https://www.nationaleombu(...)07979_21-06-2012.pdf
Bedoel je dit of mis je een N?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ze het pakket gescand zouden hebben en dan iets verdachts aangetroffen zouden hebben, dan zou ik er niet meteen op een botte manier een mes inzetten.
Dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarbij die casus dus eigenlijk geen recht had op schadevergoeding, maar Madmaster dus wel, aangezien zijn schade niet is ontstaan door normale controle (het is niet opengesneden om in te kijken, het is kapot gesneden omdat ze het met de verpakking en al hebben opengesneden)?
Ik bedoel wat er staat, ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedoel je dit of mis je een N?
Ik zou er dan juist wel een mes in zetten. Liever scherp dan bot
Of ik recht heb op schadevergoeding is niet expliciet gezegd, Amazon heeft het met de terugbetaling echter wel meteen in orde gemaakt na mijn melding.quote:
En toen bleek het zachte pakketje cyaankali of natriumazide te bevattenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedoel je dit of mis je een N?
Ik zou er dan juist wel een mes in zetten. Liever scherp dan bot
Oh maar op zo'n scan kun je ook zien waar het ongeveer zit. Dus dan kun je gericht snijden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik bedoel wat er staat, ja.
Als ze een via de scan een pakket coke, pillen of zo er in hadden aangetroffen, dan zou ik er niet meteen een mes inzetten, met het risico dat je je bewijs dan overal vandaan kan vegen...
Ja, daarom schreef ik ook:quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh maar op zo'n scan kun je ook zien waar het ongeveer zit. Dus dan kun je gericht snijden.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:59 schreef MadMaster het volgende:
Als ze het pakket gescand zouden hebben en dan iets verdachts aangetroffen zouden hebben, dan zou ik er niet meteen op een botte manier een mes inzetten.
Ik weet het en dat is simpel. Die hele bakplaat invetten met groene zeep (die dikke uit een emmertje) en evt je hele oven een schaaltje ammoniak erbij 24 uur laten en je poetst het zo weer schoonquote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:24 schreef Kreator het volgende:
Weet iemand hier hoe dit heet anders dan 'ovenschaal' , of het schoon te maken is en zo nee zou er ergens een website zijn waar je die dingen kunt kopen? Moet zeggen dat het wel een erg afwijkende maat van een oude mega grote Italiaanse oven is.
[ afbeelding ]
Wetten hebben zelden te lijden van reorganisaties. Het (gebrek aan) recht op schadevergoeding volgt uit de wet, niet uit de organisatie.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uit 2011. Dat is al minstens drie reorganisaties geleden![]()
Het is maar de vraag (ik weet het ook niet) of ze nog hetzelfde handelen.
Hoewel ik dat met controleren van de genoemde pododingest wel verwacht, dat klinkt vrij ondoenlijk.
Geiler. Ik moet een bed met opbergruimte en dan niet kleine kutlaatjes, maar met een groot gat, dus zo'n kreng dat met zo'n gasliftveerding omhoog dingest. Daar kan ik er sowieso amper van vinden. En die allemaal met stoffe bekledingquote:
Probeer hier aan te komen. https://prowin.nl/nl/product/oven-und-grillreinigerquote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:34 schreef Kreator het volgende:
Oja. Bakplaat. Klinkt logisch.
Hg ovenreiniger helpt wel iets maar niet echt.
30 euroquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Probeer hier aan te komen. https://prowin.nl/nl/product/oven-und-grillreiniger
Werkt geweldig
Niet heel goed nieuws.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik zag allemaal mogelijkheden op pinterest voor zo’n ding dus uitproberen maar.
Jullie straks succes![]()
Smerig spul, gebruik dat alleen met handschoenen en beschermbrilquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Probeer hier aan te komen. https://prowin.nl/nl/product/oven-und-grillreiniger
Werkt geweldig
Nachtje in de groene zeep zetten?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:34 schreef Kreator het volgende:
Oja. Bakplaat. Klinkt logisch.
Hg ovenreiniger helpt wel iets maar niet echt.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nachtje in de groene zeep zetten?
Werkt uitstekend.quote:
Even een dikke virtuele knuffelquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
Afwijkingen gevonden, mri nodig voor verder onderzoek.
Ja dat had ik al voorgesteld maar met een bakkie ammonia erbijquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Werkt uitstekend.
Ik ken de spullen uit de Prof Keuken, die werken snel, maar is ook enorme troep.
Ik doe ook al zo’n 10 jaar met een fles. Oven, magnetron, ovenschalen, bakplaten, van alles en nogwatquote:
Ja, en keukendeur openquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Smerig spul, gebruik dat alleen met handschoenen en beschermbril
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe ook al zo’n 10 jaar met een fles. Oven, magnetron, ovenschalen, bakplaten, van alles en nogwat
Oh bahquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
Klopt ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh bah
Knuffel voor jullie beiden. G is toch geen "fan" van een mri, kan hij nu ook weer ergens anders terecht?
Nog beter, en in de oven en de deur dicht.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dat had ik al voorgesteld maar met een bakkie ammonia erbij
He gadverdamme, sterke voor G.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:33 schreef Soury het volgende:
Ik weet het en dat is simpel. Die hele bakplaat invetten met groene zeep (die dikke uit een emmertje) en evt je hele oven een schaaltje ammoniak erbij 24 uur laten en je poetst het zo weer schoon
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
Ik doe mijn rook oven ermee die is als nieuwquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]deze user weet. Evt herhalen na afwassen van zeep en onbevredigend resultaat.
Mooi klote. Sterkte.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
[..]
Niet heel goed nieuws.
Mocht het hier in de buurt zijn hebben jullie een uitvalsbasisquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt ja.
De mri moet aan een speciale 'eis' voldoen om de prostaat goed te kunnen onderzoeken.
Uro coll is nu aan t kijken waar t t beste kan.
Oh shitquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
Niet heel goed nieuws.
Dit. Alleen komende 2,5 wk nietquote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mocht het hier in de buurt zijn hebben jullie een uitvalsbasis
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:56 schreef MadMaster het volgende:
De skeur/snee in kwestie:Ziet er meer uit als een magazijnmedewerker die een omdoos (grote doos waar een aantal van het product in zit) lomp heeft opengemaakt. En door de verzender niet correct verpakt verzonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indien bij de douane, dan is dit vaak met speciaal herkenbaar tape en een stikker of papiertje.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Sterkte. Hopelijk valt het mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet heel goed nieuws.
Nee, de snee is door zowel de verzendzak, de plastic zak waarin het kussentje zelf zit én het kussentje zelf.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Ziet er meer uit als een magazijnmedewerker die een omdoos (grote doos waar een aantal van het product in zit) lomp heeft opengemaakt. En door de verzender niet correct verpakt verzonden.
Indien bij de douane, dan is dit vaak met speciaal herkenbaar tape en een stikker of papiertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan me niet voorstellen dat deze kussentjes al in een verzendzak in de omdoos zitten en dat ze het verzenden op de wijze zoals je op de foto ziet…
Ik vond het in een 'gewone' bios al best indrukwekkend qua geluid en beeldquote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:26 schreef AnneX het volgende:
@:golfer sterkte met de vervolgonderzoeken. 💐
Hopelijk snel uitsluitsel.
Vanmiddag naar Oppenheimer. Wat een verhaal. De naam kende ik, de verhalen vaag
(Als ik mij goed herinner, is die woestijn los Alomos ‘gewoon’ vergiftigd met al die nucliaire proeven.)
De psychopathologie van miskende mannen, die azen op macht, kwam ook duidelijk uit de verf. Goede dialogen. Goed spel. Alleen het geluid van ontploffingen dreunden levensecht door de zaal en in de stoel.![]()
Daarna naar de Italiaan en een overheerlijke pizza, de andere helft ging mee naar huis.![]()
#vakantie.
Dat kwam er bij mij ff uit vanochtend. En dan gaan er collega's ook nog lief doenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje Blues wat een stress en spanning
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakblik.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:24 schreef Kreator het volgende:
Weet iemand hier hoe dit heet anders dan 'ovenschaal' , of het schoon te maken is en zo nee zou er ergens een website zijn waar je die dingen kunt kopen? Moet zeggen dat het wel een erg afwijkende maat van een oude mega grote Italiaanse oven is.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik daar ooit een nieuwsartikel over voorbij zien komen. Iets met een toiletbezoek?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
WoahWe hebben net de laatste aflevering van docuserie The Jinx, the Life and Deaths of Robert Durst gezien
![]()
Dat einde![]()
![]()
![]()
Niet googlen op de afloop van de zaak als je de serie wilt zien. De samenvatting van HBO of Wikipedia van de serie is spoilervrij.
Het gaat dus over een steenrijke kerel in wiens omgeving een aantal mensen overlijden. Hij werkt zelf mee aan de serie.
Woah![]()
![]()
[..]
Niet heel goed nieuws.
Correct.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar ooit een nieuwsartikel over voorbij zien komen. Iets met een toiletbezoek?
Hier gaat het goed. Met pa. Zover te zien ook.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 23:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met jou Zet en je vader
Inpakken laat ik grotendeels over aan mijn vrouw (tot aan de onderbroeken toe), ik moet namelijk ook al grotendeels rijden. Misschien ook een optie voor jou?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:16 schreef fietsie het volgende:
Ik heb twee soort van persoonlijke emergencies:
- 1 van de disken uit mijn NAS is overleden, en de backupdisk is corrupt.
- ik moet inpakken voor vakantie
Daardoor wat minder hier.
1800 roeptquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Inpakken laat ik grotendeels over aan mijn vrouw (tot aan de onderbroeken toe), ik moet namelijk ook al grotendeels rijden. Misschien ook een optie voor jou?
Ik denk dat je prima kunt bedenken wat ik bedoelquote:
Nee, we doen vaak beide waar we goed in zijn en energie uit halen. Ik vind het juist eerder zielig voor Fietsie dat het lijkt alsof hij veel moet doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat je prima kunt bedenken wat ik bedoel
Mechelen is ook een echt leuk stadje!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:53 schreef borisz het volgende:
In sportschool nu ook zomerrooster en invallers. Heb toch al van diverse docenten yin gehad, maar deze wist er weer een eigen draai aan te geven. Een prima docenten die de oefeningen weer net even anders deed.
Ondertussen ook even aan het neuzen op hotel/airbnb voor eerste week oktober België. Ik wil verder met Floris V en dat is in rest van de wereld bekend als de GR12. Van Amsterdam naar Parijs. Bergen op Zoom de Belgische grens doe ik nog ergen tussendoor. Gelet op de route en OV ga ik voor één plek. Wrs toch ergens in Antwerpen.
Prima! Net terug van 3 weken vakantie, nu lekker rustig op het werk. Kijk wel weer uit naar september en het normale leven weer oppakken, de kinderen 9 weken van school thuis hebben is wel heftig! Maar, volgende week gaat de duutser een week met de monsters weg, dan ben ik een hele week alleen....quote:
Zat daar met een schuin oog ook al naar te kijken. Mechelen ligt op de route. Ik hoef niet in één keer het Vlaamse deel te doen. Maar vind het wel leuk om dit wandelpad verder op te pakken.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mechelen is ook een echt leuk stadje!
Ga je ook het Vlaamse deel doen onder Brussel tot aan het staartje Wallonië? Landschappelijk mooier dan het deel rondom Mechelen, vind ik persoonlijk.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:20 schreef borisz het volgende:
[..]
Zat daar met een schuin oog ook al naar te kijken. Mechelen ligt op de route. Ik hoef niet in één keer het Vlaamse deel te doen. Maar vind het wel leuk om dit wandelpad verder op te pakken.![]()
Zolang er geen vachtje op groeit.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:04 schreef AnneX het volgende:
Straks een warme lunch met een halve pizza. Dat kan toch?
Niet vergelijkbaar met opgewarmde rijst en pasta…
laat gewoon een plaat Alu of staal op maat snijden?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:51 schreef Kreator het volgende:
na 3 keer HG ovenreiniger begint de bakplaat langzaam schoner te worden.
Vervangen was geen optie. Even gebeld met de importeur, maar dat merk is al ruim 15 jaar failliet.. En de maat is uiteraard onmogelijk (60,5x37cm)
Gafferdammequote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zolang er geen vachtje op groeit.
Ben blij dat ik niet de enige ben die nu twijfelt bij alles wat ik eetquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:04 schreef AnneX het volgende:
Straks een warme lunch met een halve pizza. Dat kan toch?
Niet vergelijkbaar met opgewarmde rijst en pasta…
Ik mag hopen dat de Albert Heijn daar niet de afgekoelde pasta van de dag ervoor voor gebruikt, maar de pasta maakt zodra ze de salade maken en vervolgens actief koelt (met een chill blaster of onder een lopende kraan).quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben die nu twijfelt bij alles wat ik eetIk heb laatst een restje couscous tot dood opgewarmd. En ik durfde ook niet meer naar de saladebar van de AH to go, omdat daar ook pasta in zit.
Ik ken het product niet, maar ik ken wel mensen die bij Aldi werken en heb de vraag daar even gedropt…quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:51 schreef theUnicorn het volgende:
Hallo, ik weet niet of het hier kan. En ik heb hier nog nooit gepostdus hallo
Toen ik ''klein'' was, at ik thuis plakken kaas van de aldi en ik kwam er dus achter dat het jogging kaas heet. Er zaten dan van die wat grotere gaten in. Maarrrr het bestaat dus in z'n al geheel niet meer. Weet iemand er iets van, of dat het vervangen is door wat anders of iets? Wat op google word ik niet veel wijzer
Was Jogging niet de merknaam ?quote:
Jogging is de naam van een serie producten, ik ken het van de smeerkaas. Op Google zie je ook b.v. afbeeldingen van kwark met Jogging. Ik zou dus vooral zoeken naar een product dat er op lijkt, misschien nog te vinden in een Duitse Aldi. Duitse supermarktkaas overigensquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:51 schreef theUnicorn het volgende:
Toen ik ''klein'' was, at ik thuis plakken kaas van de aldi en ik kwam er dus achter dat het jogging kaas heet. Er zaten dan van die wat grotere gaten in. Maarrrr het bestaat dus in z'n al geheel niet meer. Weet iemand er iets van, of dat het vervangen is door wat anders of iets? Wat op google word ik niet veel wijzer
Heel triest weer, maar laat je niet door een stel hersenlozen beïnvloeden.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam terug van een vrij pijnlijke maar wel goede en kundige massage, helemaal chill.. stap uit en zie dat er weer eieren op mn ramen zijn gegooidook weer alleen bij mij. De grote vlag van de buren is al een maand weg, de kleine vlaggetjes ook al een week of twee, ik heb alleen nog het regenboogkaartje voor mn raam. Net zoals ongeveer 45 andere huizen in de straat, zowel aan mijn kant als overkant, maar alleen ik heb eieren. Camerabeelden van vandaag teruggekeken, maar kan het niet vinden
.
Ik dacht dat het wel klaar was, was al even rustig. Ben er nu alweer klaar mee. Laat me met rust, rot op, gooi eieren op je eigen huis ofzo.
Weg relaxgevoel..
Hoi en welkomquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:51 schreef theUnicorn het volgende:
Ja, fijn dat het allemaal zo snel kan. Je weet maar nooit wbt vakantieperiode en zo.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:17 schreef Blues het volgende:
update data voor g: mri 11/8 uitslag 14/8 (ook mijn werkdagen dus ik kan halen/brengen/mee enz enz)
fijn snel allemaal.
Beetje voordeel van dicht bij vuur, korte lijntjes, overleg op de gang en zoquote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:19 schreef Isabeau het volgende:
Ja, fijn dat het allemaal zo snel kan. Je weet maar nooit wbt vakantieperiode en zo.
En als het inspuit met ovenreiniger, afdekt met plasticfolie en een nacht laat staan?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:51 schreef Kreator het volgende:
na 3 keer HG ovenreiniger begint de bakplaat langzaam schoner te worden.
Vervangen was geen optie. Even gebeld met de importeur, maar dat merk is al ruim 15 jaar failliet.. En de maat is uiteraard onmogelijk (60,5x37cm)
Ja, melding inderdaad. De buurvrouwen hebben de wijkagent ook weer geappt, de ene is op vakantie en de ander is er zaterdag weer maar die weten er dus iig wel vanaf. En zelf nog via 09008844 melding gedaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:04 schreef Isabeau het volgende:
Och, vlinder, wat een ellende toch. Wat zijn er toch een nare mensenDoe je daar dan aangifte van of een melding oid?
Het is zeker niet tegen mij persoonlijk, dat is het geen enkele keer geweest - het is tegen mijn buurvrouwen. Maar het gebeurt wel elke keer (ook) bij mij. Ik was net weer een beetje dat gevoel kwijt waarbij ik bij elk geluid meteen kijk of het op camera staat etc, en dan nu dit weer. Het was een week of twee/drie rustig, maar daarvoor een week of vier lang eieren, scheldend langsfietsen, op deur trappen enzo. Onderschat niet wat het doet met je gevoel van veiligheid.. Of in elk geval met dat van mij (en nog meer mn buren). Zelfs al is het niet voor mij bedoeld, want dat heeft ze tot nu toe ook niet tegengehouden het wel bij mij te doen. Wie zegt dat het bij alleen eieren blijft. Buren hebben wekenlang hun dochter niet op de verschoontafel bij het raam durven verschonen, ik heb het onprettig gevonden bij mn ouders te gaan slapen want als er bij mij steen door ruit gaat dan zijn mn katten ook gewond en/of weg.. en ik was net van dat gevoel af.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heel triest weer, maar laat je niet door een stel hersenlozen beïnvloeden.
Het zal waarschijnlijk niet tegen jou persoonlijk bedoeld zijn…
Wat fijnquote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een idioten toch @:vlindertje89 En zo ook nog eens je zen gevoel weg
Fijn dat het zo snel gaat @:blues en @:golfer
Hele drukke dag vandaag. Van 10.00 - 16.00. Eerst tot 12.40 spreekuur (eigenlijk tot 13 uur maar we moesten ook naar een andere locatie en wat eten en daarna afspraken van 13.00 - 16.00. Lastig dat er zoveel verhalen rondgaan, iedereen gelooft ook van alles en wij zijn aan een stuk door bezig onzin verhalen te ontkrachten.
Maar och wat een trieste verhalen (en ook verzonnen) verhalen kom je tegen.
Maar zoveel zinneger werk dit
Beetje moe vol hoofd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe is het met je spanning er omheen Blues?
😘 Helpt niet hè.quote:
Logisch. Toch kut.quote:
Wat fucked up. Sterkte.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam terug van een vrij pijnlijke maar wel goede en kundige massage, helemaal chill.. stap uit en zie dat er weer eieren op mn ramen zijn gegooidook weer alleen bij mij. De grote vlag van de buren is al een maand weg, de kleine vlaggetjes ook al een week of twee, ik heb alleen nog het regenboogkaartje voor mn raam. Net zoals ongeveer 45 andere huizen in de straat, zowel aan mijn kant als overkant, maar alleen ik heb eieren. Camerabeelden van vandaag teruggekeken, maar kan het niet vinden
.
Ik dacht dat het wel klaar was, was al even rustig. Ben er nu alweer klaar mee. Laat me met rust, rot op, gooi eieren op je eigen huis ofzo.
Weg relaxgevoel..
|Nee vakantie. En prut aan het oplossen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:47 schreef Troel het volgende:
Jogging was de merknaam, ze hadden ook smeerkaas![]()
@:fietsie: wog?
Even bij een insider nagevraagd en het Jogging label was het voormalige huismerk van Aldi.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:51 schreef theUnicorn het volgende:
Zonder dergelijke shortcuts was mijn appendicitis op mijn 11e heel anders verlopen denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Beetje voordeel van dicht bij vuur, korte lijntjes, overleg op de gang en zo![]()
Het helpt echt.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zonder dergelijke shortcuts was mijn appendicitis op mijn 11e heel anders verlopen denk ik.
Niet gek dat dit veel stress geeftquote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, melding inderdaad. De buurvrouwen hebben de wijkagent ook weer geappt, de ene is op vakantie en de ander is er zaterdag weer maar die weten er dus iig wel vanaf. En zelf nog via 09008844 melding gedaan.
[..]
Het is zeker niet tegen mij persoonlijk, dat is het geen enkele keer geweest - het is tegen mijn buurvrouwen. Maar het gebeurt wel elke keer (ook) bij mij. Ik was net weer een beetje dat gevoel kwijt waarbij ik bij elk geluid meteen kijk of het op camera staat etc, en dan nu dit weer. Het was een week of twee/drie rustig, maar daarvoor een week of vier lang eieren, scheldend langsfietsen, op deur trappen enzo. Onderschat niet wat het doet met je gevoel van veiligheid.. Of in elk geval met dat van mij (en nog meer mn buren). Zelfs al is het niet voor mij bedoeld, want dat heeft ze tot nu toe ook niet tegengehouden het wel bij mij te doen. Wie zegt dat het bij alleen eieren blijft. Buren hebben wekenlang hun dochter niet op de verschoontafel bij het raam durven verschonen, ik heb het onprettig gevonden bij mn ouders te gaan slapen want als er bij mij steen door ruit gaat dan zijn mn katten ook gewond en/of weg.. en ik was net van dat gevoel af.
Nou weet ik dat de kans dat het nu ineens stenen worden klein is, maar het is gewoon geen fijn gevoel.
Wat niet wegneemt dat elk ziekenhuis een chronisch te kort aan bluesen heeft en jullie wat meer betaald motten krijgen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Het helpt echt.
Maar!
Ik ga ook heel ver voor mijn patiënten!
Dit. Want dit heb ik dus nooit begrepen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:20 schreef Sarabi het volgende:
Waarom kan je mensen niet gewoon hun leven laten leven......
Foute collectanten zijn mensen die het niet goed doen of mensen die zichzelf als Goede Doel hebben?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef borisz het volgende:
Een dag met diverse foute collectanten in het land.. Leverde vandaag wat extra werk op. Weekend
Vlinder
Fijn B dat G snel terecht kan
dat vroeg ik me ook afquote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Foute collectanten zijn mensen die het niet goed doen of mensen die zichzelf als Goede Doel hebben?
Dat vroeg ik me ook al af!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Foute collectanten zijn mensen die het niet goed doen of mensen die zichzelf als Goede Doel hebben?
Dat laatste. Of in ieder geval het is onduidelijk of het geld op de plek komt waarvoor ze zeggen om geld op te halen. Iigquote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit. Want dit heb ik dus nooit begrepen.
Beetje club soda erover. Hoppa.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En als het inspuit met ovenreiniger, afdekt met plasticfolie en een nacht laat staan?
Ik vind eieren wel een soort van duur, tegenwoordig. Misschien is het een soort misplaatste primitieve paringsdans?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Het was een doosje van 6. Of er lag heel toevallig een leeg kartonnen eierdoosje aan het einde van de straat op de weg![]()
Dát mysterie in elk geval opgelost
Nee, maar helemaal eens. Ik snap er ook niks van.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vind eieren wel een soort van duur, tegenwoordig. Misschien is het een soort misplaatste primitieve paringsdans?
Soort vrije-vorm nestelen ?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vind eieren wel een soort van duur, tegenwoordig. Misschien is het een soort misplaatste primitieve paringsdans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |