Wat een verschil! Fijn!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
9.4bij katten willen ze tussen de 6 en 8 zitten dus we gaan de goede kant op.
Afgelopen weken was het 33+, 25 en 20.
Zondag weer meten.
Wat een fijn berichtquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
Zondag weer meten.
Dit kan niet in de kledingbakquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je een dekbed/kussens weg doet omdat het niet meer kan, gooi je het dan alsnog in de reshare bak? Verkopen zij ook geen reststromen?
Ah, thanks!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:34 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dit kan niet in de kledingbak
Vloerbedekking: matten, tapijt (hoort bij het grofvuil)
Matrassen, kussens en dekbedden (hoort bij het grofvuil)
Natte kleding, textiel en schoenen (eerst laten drogen)
Kleren met verf- of olievlekken (bij het restafval)
Vulling van kussens of speelgoed; breigaren (bij het restafval)
Helaas...
Sorry, dit was niet de Reshare container van het Leger des heils maar een andere.quote:
O... Hm. Hm. Ok.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Sorry, dit was niet de Reshare container van het Leger des heils maar een andere.
Die van Reshare mogen dekbedden wel in, maar kussens niet
quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een goed nieuws @:Sarabi! Enorm verschil met de metingen hiervoor!
Ja, was wel even een opluchting.quote:
Bij ons zamelen ze donsdekbedden apart in. Dat wordt wel recyceld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je een dekbed/kussens weg doet omdat het niet meer kan, gooi je het dan alsnog in de reshare bak? Verkopen zij ook geen reststromen?
Wat fijn!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Sarabi het volgende:
Zondag weer meten.
Kip?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou deze eigenlijk met smell-o-vision moeten delen.
Traditioneel Baskische variant is een kiooenstoofpot met bot in een tomatensaus, met gerookte pepers en saffraan.
Ik doe hem zonder saus maar met half gedroogde tomaatjes en botloze kippendij gemarineerd met gerookte pepers, saffraan, knoflook (gekookt in water met ook de laurier, en dat is de basis van de marinade) en geraspte ui.
typo, fixed. Dij. Straks de oven in, op het laatst de gasbrander er over voor 'wok hei' / bbq-smaak.quote:
Leuk! Wat gaan ze ermee doen? Een afhaal-Lof der Zoetheid?quote:
Ja, Lof had natuurlijk op het laatst twee vestigingen, het afhaalloket en het restaurant. En dit meer zoals de afhaallokatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk! Wat gaan ze ermee doen? Een afhaal-Lof der Zoetheid?
Lekkerquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, Lof had natuurlijk op het laatst twee vestigingen, het afhaalloket en het restaurant. En dit meer zoals de afhaallokatie.
Omdat het in dezelfde smaakhoek zit als vanille, en voor de bakkerij vanille een tijdlang onbetaalbaar was, en we afhankelijk van baksel saffraan of tonka gebruikten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:27 schreef Vanyel het volgende:
Ow ik vergat in de vorige bijleesreactieposts nog hoe onmeunig goooorrrr ik saffraan vind en dat ik niet begrijp dat er posters zijn die ikweetnietmeerwat substitueerden met saffraan want WAAAAROOOOMMMM???
In sommige landen is het ook verboden toch?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel carcinogeen, net als kaneel.
Durf ik niet te zeggen. Het is wel verslavend lekker. Goed voor likeur ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In sommige landen is het ook verboden toch?
Dat geloof ikquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Het is wel verslavend lekker. Goed voor likeur ook.
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen themaquote:
Ik heb afgelopen week een documentaireserie gekeken op HBO over de cosmeticaindustrie. Het is werkelijk absurd wat veel mensen op hun lijf smeren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen thema
Dat hangt van de dosering af. En wat kaneel betreft: ook van de soort kaneel. Het gehalte Coumarine in Ceylon kaneel is heel laag. In Chinese of cassia-kaneel is het erg wisselend en weet je het nooit. En naast het wisselende en meestal onbekende percentage ‘werkzame stof’ is het is ook nog de vraag in hoeverre coumarine uit kruiden ook echt wordt opgenomen uit voeding. Net als bij curcumine in kurkuma bijvoorbeeld. Maar sowieso verstandig om alles met mate tot je te nemen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In huidcrème is het toch juist wel een thema? Volgens mij mag dit alleen op recept verstrekt worden in Nederland.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hydroquinon is die reden ook ongewenst als fotochemie. Verder wordt het in huidcrème gebruikt en lijkt het daar geen thema
Ja in Amerika is het helemaal idioot.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week een documentaireserie gekeken op HBO over de cosmeticaindustrie. Het is werkelijk absurd wat veel mensen op hun lijf smeren.
Een groot aantal van de Vietnamese nagellakdames in de VS krijgt moeilijk kinderen, te kleine kinderen, krijgt borstkanker. Mensen krijgen asbestkanker door asbest in oogschaduw, gehoorproblemen door shampoo, etc. En de lobbyisten van de cosmeticagiganten geven gewoon een handvol geld aan de leden van het congres en dan is er niets meer aan de hand.
Het was wel een Amerikaanse docu. In de VS zijn slechts een 20-tal stoffen als carcinogeen aangemerkt, in de EU ruim 1300. Alsnog ben ik blij dat ik nauwelijks iets gebruik.
Hier ookquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:35 schreef yinu het volgende:
Mijn guilty pleasure op dat gebied is nagellak
Of iets kankerverwekkend is, is niet interessant, het gaat erom HOE kankerverwekkend het is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
oplosmiddelen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een groot aantal van de Vietnamese nagellakdames in de VS krijgt moeilijk kinderen, te kleine kinderen, krijgt borstkanker. Mensen krijgen asbestkanker door asbest in oogschaduw, gehoorproblemen door shampoo, etc. En de lobbyisten van de cosmeticagiganten geven gewoon een handvol geld aan de leden van het congres en dan is er niets meer aan de hand.
Nee, de dampen die vrijkomen tijdens het uitharden van de nagellak. Het zit dus niet daadwerkelijk in de nagellak dus dan is het ok aldus Amerikaquote:
Oplosmiddelen dusquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, de dampen die vrijkomen tijdens het uitharden van de nagellak. Het zit dus niet daadwerkelijk in de nagellak dus dan is het ok aldus Amerika![]()
Aubergine met honing is mijn ontdekking van het jaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou deze eigenlijk met smell-o-vision moeten delen.
Traditioneel Baskische variant is een kippenstoofpot met bot in een tomatensaus, met gerookte pepers en saffraan.
Ik doe hem zonder saus maar met half gedroogde tomaatjes en botloze kippendij gemarineerd met gerookte pepers, saffraan, knoflook (gekookt in water met ook de laurier, en dat is de basis van de marinade) en geraspte ui.
Staat sinds vanmorgen in de marinade.
Verder op het menu nog aubergine met honing uit de Picos, salade met linzen en geblakerde pimento padron, gebakken aardappels, cecina de león en gemarineerde manchego.
Is dat op deze Spaanse manier (Berenjena frita con miel de caña)?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Aubergine met honing is mijn ontdekking van het jaar![]()
Kan niet wachten om er meer te oogsten.
Hoe maak jij ze?
Wat is dat voor honing?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat op deze Spaanse manier (Berenjena frita con miel de caña)?
[ afbeelding ]
Ik hou niet zo van aubergine, maar op deze manier krijg je alles lekker…
Ah ok het zei me al niks. Kan ik ook wel eens proberenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De term 'miel' is wat verwarrend, in feite is het het melasse, oftewel stroop uit rietsuiker.
[ afbeelding ]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De term 'miel' is wat verwarrend, in feite is het het melasse, oftewel stroop uit rietsuiker.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennen
Diezelfde staat hier in de kastquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat bijv. in de sticky toffee pudding.
Klopt, hoewel die Spaanse stroop niet echt bitter is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Melasse is een smaak waar je aan gewend moet raken, is veel bitterder dan de Stroop die we in NL kennen
Klopt, maar euh, Alle rum wordt van Melasse of Suikerrietsap gemaakt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt, hoewel die Spaanse stroop niet echt bitter is.
Van hetzelfde suikerriet maken ze er in Andalusië ook rum van.
Ook iets bitterder dan normaal, maar ik hou daar van. En daar op een stukje suikerriet kauwen is ook niet vervelend…
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar euh, Alle rum wordt van Melasse of Suikerrietsap gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |