SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Hopelijk wil Post 10 met zijn hark even langs komenquote:
Aan het zwarte duimpje te zien heb ik deze video ooit al eens bekeken.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hopelijk wil Post 10 met zijn hark even langs komen
Gruwelijk nat.quote:
Ik zit me rot te ergeren aan de regen de hele dag en blijk in het minst natte stukje NL te zittenquote:
Mensen die de open haard aansteken in Augustus...quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:41 schreef quirina het volgende:
Oh zo gek is dat niet. Hier in de buurt ruik je de open haard alweer.
Dit wordt de doodsteek voor de toerismesector van ons land. Iedereen, en dan ook iedereen, gaat volgend jaar naar het verre buitenland. Alleen ben ik bang dat klimaatpaus Timmerfrans aan de macht komt, waardoor vliegen en autorijden financieel onmogelijk worden gemaaktquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:00 schreef DonDruiper het volgende:
Sta je dan met je gezin.. 2 weken op een Nederlandse camping.. na een jaar lang hard werken.. alleen maar ellende.
En dan van ellende naar een krijspaleis samen met andere gezinnen die het anders ook niet meer weten.
Alle evenementen.. feestweken.. kermissen.. braderieën.. cancel het maar, want de komende twee weken blijft het een grote natte grijze niet stoppende treurnis.
Zuiderling gespot.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
Droog en zonnig.
Maar weer die wind, die al sinds begin dit jaar waait.
Niet eens een beetje in de buurt.quote:
Waar woon jij? Marseille?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Helemaal niet eens zo'n slechte dag hier
Jup hier ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
Droog en zonnig.
Maar weer die wind, die al sinds begin dit jaar waait.
Iemand die een dag als gisteren normaal noemt, gaat een dag dat het niet regent natuurlijk niet slecht noemen.quote:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Voor de cijferautisten onder ons: de huidige temperatuur is lager dan het langjarig gemiddelde over de hele dag. Dus inclusief de koude nachten die we ook al weken niet meer gehad hebben.
Dat is wel eens een nieuwsbericht waard, een korte periode waarin het gemiddeld zowaar ietsje kouder is dan gemiddeldquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Voor de cijferautisten onder ons: de huidige temperatuur is lager dan het langjarig gemiddelde over de hele dag. Dus inclusief de koude nachten die we ook al weken niet meer gehad hebben.
Sinds 17 juli is er welgeteld één dag geweest dat we boven normaal zaten, verder elke dag kouder dan het langjarig gemiddelde. Wat ik zei is dat de maximum temperatuur nu zelfs onder de gemiddelde dagtemperatuur zit, als reactie op iemand die het niet slecht noemde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel eens een nieuwsbericht waard, een korte periode waarin het gemiddeld zowaar ietsje kouder is dan gemiddeld
Ja, totale imminent collapse van een miljarden industrie omdat het 2 weken regent.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dit wordt de doodsteek voor de toerismesector van ons land. Iedereen, en dan ook iedereen, gaat volgend jaar naar het verre buitenland. Alleen ben ik bang dat klimaatpaus Timmerfrans aan de macht komt, waardoor vliegen en autorijden financieel onmogelijk worden gemaakt
Echt he, het overdrijf niveau hier schiet weer door het dak.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:33 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, totale imminent collapse van een miljarden industrie omdat het 2 weken regent.
Ja, dat is dus wel een nieuwsberichtje waard allemaal, het is eens wat frisser dan normaal. In tegenstelling tot wat het tegenwoordig standaard is: warmer dan gemiddeldquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sinds 17 juli is er welgeteld één dag geweest dat we boven normaal zaten, verder elke dag kouder dan het langjarig gemiddelde. Wat ik zei is dat de maximum temperatuur nu zelfs onder de gemiddelde dagtemperatuur zit, als reactie op iemand die het niet slecht noemde.
Eerlijk? Ben nu 3 dagen in NL en ik vind het oprecht meevallen. Alleen gister was beetje treurig ja. Maar verder, tot nu toe niet koud en best regelmatig de zon er tussendoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
Er gloort hoop aan het einde van de herfst periode
[ twitter ]
Maar jij maakt het net een paar dagen mee. Als je hier al een paar weken in zit, dan snak je gewoon naar echte zomer. Nu was het voor gisteren niet bereslecht, maar wel elke dag een bui, of net te koud voor blote benen, of bij uit eten gaan binnen moeten zitten. Dan heb je wel zin in echt zomers weer onderhand.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eerlijk? Ben nu 3 dagen in NL en ik vind het oprecht meevallen. Alleen gister was beetje treurig ja. Maar verder, tot nu toe niet koud en best regelmatig de zon er tussendoor.
True. Ik ben ontsnaptquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar jij maakt het net een paar dagen mee. Als je hier al een paar weken in zit, dan snak je gewoon naar echte zomer. Nu was het voor gisteren niet bereslecht, maar wel elke dag een bui, of net te koud voor blote benen, of bij uit eten gaan binnen moeten zitten. Dan heb je wel zin in echt zomers weer onderhand.
OMG KLIMAATVERANDERINGquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel eens een nieuwsbericht waard, een korte periode waarin het gemiddeld zowaar ietsje kouder is dan gemiddeld
Boeiuh! Neerslagtekort...quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:52 schreef Drass het volgende:
Neerslag tekort gaat lekker rap naar beneden. Inmiddels 166mm waar we een week geleden nog op 200 stonden.
Vooruitzichten laten ook een verdere daling zien.
Hihi, bloodymary1 klinkt een beetje bozig @dick_laurentquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Mensen die zeggen dat dit een normale Nederlandse zomer sporen niet. Het is ook in 35 jaar niet zo nat geweest in juli volgens de statistieken.
En ook niet van "we zijn zo verwend de laatste zomers". Want 2021 was ook ronduit kut. Maar dat is iedereen blijkbaar al weer vergeten. Al was die nog niet zo erg als deze.
Of een watermolen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef RamboDirk het volgende:
Die zonnepanelen kun je wel wegflikkeren en een windmolen voor in de plaats nemen.
Nou inderdaad, vooral na die maand juniquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef RamboDirk het volgende:
Die zonnepanelen kun je wel wegflikkeren en een windmolen voor in de plaats nemen.
Eerst was code geel voor vandaag, toen morgen (woensdag) voor een veel groter deel van het land en nu alleen nog voor Limburg..quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:59 schreef THEFXR het volgende:
ik heb code geel voor Limburg, vanaf 15.00-18.00 onweer en hagel buien.
Is onderwegquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:11 schreef TLC het volgende:
Ik zie op de kalender dat het 1 Augustus is, dus nu mag ik het wel vragen lijkt me zo :
krijgen we dit jaar een witte Kerst ?![]()
![]()
De hoerenwind heeft hier plaats gemaakt voor regen en meer hoerenwind.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:02 schreef PzKpfw het volgende:
Ah fijn, de regen heeft weer plaatsgemaakt voor die hoerenwind.
Deze gozer snapt niet hoe dat neerslagtekort grafiekje werkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:52 schreef Drass het volgende:
Neerslag tekort gaat lekker rap naar beneden. Inmiddels 166mm waar we een week geleden nog op 200 stonden.
Vooruitzichten laten ook een verdere daling zien.
Niet. Beetje wind, maar zon. Geen regen. Waar is die code geel voor? Zelfs nog geen tuinstoel omgewaaid.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:59 schreef THEFXR het volgende:
ik heb code geel voor Limburg, vanaf 15.00-18.00 onweer en hagel buien.
Is voor morgen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet. Beetje wind, maar zon. Geen regen. Waar is die code geel voor? Zelfs nog geen tuinstoel omgewaaid.
Volgens mij snapt die 'gozer' het primaquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze gozer snapt niet hoe dat neerslagtekort grafiekje werkt.
Meer een feit dan dat het zo hoort.quote:Er hoort minder water te vallen dan er verdampt in de zomer, dat is normaal.
Nee we hebben nog steeds een neerslagtekort. Ook al valt er nu meer water dan er verdampt. We zitten nog steeds boven het gemiddelde door de warme en droge junimaand.quote:We zijn hard op weg om een neerslagoverschot te hebben tov het langjarig gemiddelde. Bovenop de reeds zeiknatte lente die we al hebben gehad.
Er is nog steeds een neerslagtekort. Dat wil overigens niet zeggen dat het te droog is voor de boeren. Dat is afhankelijk van waar je in het groeiseizoen van de gewassen zit. Als je dicht tegen de oogst aanzit dan is het vaak gunstig als het wat droger is.quote:Er is geen tekort, al die boeren zijn al volop bezig met het lozen van water.
klopt helemaal, nog niet eens regen hier, als ze zo blijven doorgaan, geeft niemand meer om code geel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet. Beetje wind, maar zon. Geen regen. Waar is die code geel voor? Zelfs nog geen tuinstoel omgewaaid.
Hardop gelachen, dankjewel voor dit staaltje comedy.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:59 schreef grimselman het volgende:
Er is nog steeds een neerslagtekort
Kijk, neerslagtekort is 166mmquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hardop gelachen, dankjewel voor dit staaltje comedy.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:12 schreef grimselman het volgende:
[..]
Kijk, neerslagtekort is 166mm
[ afbeelding ]
quote:
Wat is je punt dan? Vast niet moeilijk om uit te leggen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, je begrijpt mijn hele punt dus niet, doe niet alsof het aan mij ligt.
Dat de term 'neerslagtekort' in deze context gewoon achterlijk is. Er is geen tekort, het is gewoon zomer. In heel Nederland staat het grondwater waar het moet staan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:15 schreef grimselman het volgende:
[..]
[..]
Wat is je punt dan? Vast niet moeilijk om uit te leggen.
Het begin was zo mooiquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:12 schreef grimselman het volgende:
[..]
Kijk, neerslagtekort is 166mm
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de term 'neerslagtekort' in deze context gewoon achterlijk is. Er is geen tekort, het is gewoon zomer. In heel Nederland staat het grondwater waar het moet staan.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de term 'neerslagtekort' in deze context gewoon achterlijk is. Er is geen tekort, het is gewoon zomer. In heel Nederland staat het grondwater waar het moet staan.
Dat het de laatste tijd veel geregend heeft wil niet zeggen dat er geen neerslagtekort is. Kijk maar naar de grafiek van het knmi. Dat het misschien niet zo voelt is een ander ding maar we zitten hier op een weer subforum en dan is het hanteren van de knmi definitie van een neerslagtekort wel zo logisch.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zit iets boven het gemiddelde nog.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel meer hoge druk, droger en zon zo lijkt het:quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Hopen op een mooie 2e helft van augustus en daarna nazomer
Niets aan de handquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:36 schreef Drass het volgende:
[..]
https://waterberichtgeving.rws.nl/owb/droogtemonitor
Speciaal voor je nattepoes
De spaanse hitte lijkt richting Nederland te trekken over een dag of 10.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:39 schreef NM07 het volgende:
[..]
Wel meer hoge druk, droger en zon zo lijkt het: [ afbeelding ]
Daarna hoge druk bij Polen en laag ten westen van Ierland. Hét recept voor grote warmte. Inderdaad nog ver weg maar wel interessant misschien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:44 schreef aloa het volgende:
[..]
De spaanse hitte lijkt richting Nederland te trekken over een dag of 10.
Lange termijn nog.
Staat al een tijdje in de kaarten idd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:47 schreef NM07 het volgende:
[..]
Daarna hoge druk bij Polen en laag ten westen van Ierland. Hét recept voor grote warmte. Inderdaad nog ver weg maar wel interessant misschien.
Muah. Heb even gekeken naar de kaartjes, maar dit gaat echt geen supercells opleveren. Korte heftige buitjes zoals op het kaartje in die tweet, maar geen georganiseerde cellen. CAPE is ook best aan de lage kant.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen misschien terreur buien. Maar kijk die pluim ook onderin bij dat verhaal. Poh, wat een sneu ding
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:44 schreef aloa het volgende:
[..]
De spaanse hitte lijkt richting Nederland te trekken over een dag of 10.
Lange termijn nog.
Blijft lange terrmijn, maar staat er al een tijdje in.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niets van te merken overigens in de pluim.
Vaag dat dit er niet in staat, de warmste run in de knmi pluim is 27 graden aan goor plakweer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Blijft lange terrmijn, maar staat er al een tijdje in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is dan ook GFS.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaag dat dit er niet in staat, de warmste run in de knmi pluim is 27 graden aan goor plakweer.
Dat weekend is het begin van mijn zomervakantie. Mooi dat er weer een augustuszomer aan de horizon van de weermodellen verschijnt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Blijft lange terrmijn, maar staat er al een tijdje in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn vaak de mooistequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat weekend is het begin van mijn zomervakantie. Mooi dat er weer een augustuszomer aan de horizon van de weermodellen verschijnt.
* DemonRage houdt van augustuszomers
Die gaat ook voor plakweerquote:
Augustus kan, icm de kortere avonden, heel plezant warm weer opleverenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:47 schreef Nattekat het volgende:
Run P07 van GFS gaat voor 26 graden en een dauwpunt van 9 graden, klinkt uitstekend
Denk enkel een van haar zussen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:30 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Komt ze morgen ff langs of niet ?
EC heeft er ook zin in? Nieuwste run:quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat weekend is het begin van mijn zomervakantie. Mooi dat er weer een augustuszomer aan de horizon van de weermodellen verschijnt.
* DemonRage houdt van augustuszomers
Vanaf volgende week woensdag/donderdag alquote:Op woensdag 2 augustus 2023 05:56 schreef quirina het volgende:
Vanaf 13 augustus weer wat droger weer?
Een snoeihete zomer vanaf midden augustus?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat een extreme droefenis.
Iedereen die dit fijn vindt gun ik wel wat er nu aan zit te komen
Laat maar komen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een snoeihete zomer vanaf midden augustus?
Met al dat vocht in de grond zal dat wel lekker benauwd wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een snoeihete zomer vanaf midden augustus?
Maakt niet uit. Als de zon maar schijnt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met al dat vocht in de grond zal dat wel lekker benauwd worden
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als de zon maar schijnt.![]()
Benauwd is het al zo vaak.
Hier staat ie alquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wel alle lampen aan. Ben nog aan het overwegen de kerstboom op te zetten
Suffer!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ga denk ik wel even met Ryanair bellen... Ik wist oprecht niet dat hun vliegtuigen zo lang onderweg waren...
Ik vertrok op 30 juli en kwam blijkbaar aan op 25 oktober.
Het neerslagtekort zit nog steeds boven het mediaanquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:36 schreef INViCTuS het volgende:
Iemand die nu nog over droogte begint moet even dimmen
Weer iemand die dit grafiekje niet begrijpt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het neerslagtekort zit nog steeds boven het mediaan
[ afbeelding ]
Kom het dan mansplainen dan. Ga ik wel liefjes ja knikken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer iemand die dit grafiekje niet begrijpt.
Echt hoor....
Zie je dat mooie blauwe lijntje? Dat is de mediaan. Het gemiddelde zitten we nu al onder, maar die wordt flink vertekend door de uitschieters. Er is geen tekort, het is normaal voor deze tijd van het jaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Kom het dan mansplainen dan. Ga ik wel liefjes ja knikken.
Dank voor deze echt verhelderende uitlegquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie je dat mooie blauwe lijntje? Dat is de mediaan. Het gemiddelde zitten we nu al onder, maar die wordt flink vertekend door de uitschieters. Er is geen tekort, het is normaal voor deze tijd van het jaar.
Moeilijk hè, toegeven dat je ernaast zit?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dank voor deze echt verhelderende uitleg/s
Misschien moet je even het verschil tussen mediaan en gemiddelde (dat niet op deze grafiek staat) uitleggen voor de non-wiskundigen onder ons, ik denk dat dat bedoeld werd.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moeilijk hè, toegeven dat je ernaast zit?
Er is geen droogte, klaar.
Weet jij wel wat een neerslagtekort inhoudt?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moeilijk hè, toegeven dat je ernaast zit?
Er is geen droogte, klaar.
Is prima bekend, no worries.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Misschien moet je even het verschil tussen mediaan en gemiddelde (dat niet op deze grafiek staat) uitleggen voor de non-wiskundigen onder ons, ik denk dat dat bedoeld werd.
Welnee, dit is gewoon iemand met een agenda. Begin juni was ze ook al één van de eersten die even uitgebreid uit ging leggen waarom de droogte op dat moment verschrikkelijk was, terwijl het toen net eindelijk 2 weken droog was na een verschrikkelijk nat voorjaar. Het grondwaterpeil was in heel het land voor het eerst in jaren weer waar ie hoort te zijn bij aanvang van de zomer, en die droge juni heeft echt niet zo'n grote impact gehad. De impact die er al was is nu meer dan goed gemaakt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Misschien moet je even het verschil tussen mediaan en gemiddelde (dat niet op deze grafiek staat) uitleggen voor de non-wiskundigen onder ons, ik denk dat dat bedoeld werd.
Tekort aan neerslag hebben we iig nietquote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Weet jij wel wat een neerslagtekort inhoudt?
Schade? Serieus, ik denk dat dit schadelijker is. Veel gewassen die verrotten in de grond omdat het veel te nat is. Los van dat kunnen de boeren überhaupt het land niet op. Hoeveel snedes gras hebben ze binnen kunnen halen? Denk veel te weinigquote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:18 schreef Kriegel het volgende:
Oh, oke dan. Nee, inderdaad, op dit moment is de schade van eind mei + juni wel weer ingehaald.
Maar goed, het is zoals het is. Of wasquote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Om een impressie te geven:
In juli 1982 waren er 17 dagen waar meer dan 50% van de theoretische maximale zonneschijn gehaald werd. In 2023 waren dat er 13. In het sobere 1981 (dat was pas een kutzomer) waren het er nog steeds 7, maar ook 4 dagen dat het tussen de 46 en 50% zat, tegenover 0 in 2023.
Dus zelfs deze enorme baggerzomer in 1981 met een gemiddelde maandtemperatuur van 2 graden onder normaal had een soortgelijk aantal mooie dagen in juli, maar wel een warm voorjaar en een warme eerste helft van augustus om de teleurstellende juni en juli goed te maken.
Eens kijken of we er in augustus overheen kunnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Oh, gevonden
Juli 1981 had 10 dagen met meer dan een uur aan neerslag, juli 2023 had er 12.
Juli 1981 had 16 dagen met meer dan 0mm neerslag, juli 2023 had er 22.
En wederom: 1981 was zelfs voor die tijd een hele trieste zomer. I rest my case, koffie wel verdiend
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:58 schreef Papabear het volgende:
Wij gaan volgende week vrijdag twee weekjes naar Drenthe. Droog weer met een graadje of 22 is prima. Dan kun je tenminste nog wat leuks ondernemen
HeT iS WiSsElVaLlIgquote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:02 schreef INViCTuS het volgende:
En nog steeds mensen op twitter die dit recht proberen te praten. Sowieso heb ik toch geen donder te maken met zomers van vroeger
Drenthe is altijd mooi. Zelfs als het regent in de mooiste provincie van Nederland. Kom je volgende week ook op de Jack's Racing Day?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:58 schreef Papabear het volgende:
Wij gaan volgende week vrijdag twee weekjes naar Drenthe. Droog weer met een graadje of 22 is prima. Dan kun je tenminste nog wat leuks ondernemen
Daar ga ik ook heen met mijn neefje op de zondag. Vorig jaar levend verbrand, hoewel het volgens mij niet eens bloedheet was die dagquote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Drenthe is altijd mooi. Zelfs als het regent in de mooiste provincie van Nederland. Kom je volgende week ook op de Jack's Racing Day?
Assen staat niet op onze planning. Maar we gaan wel andere leuke dingen doen. We zitten ook een stukje lager, Schoonebeekquote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Drenthe is altijd mooi. Zelfs als het regent in de mooiste provincie van Nederland. Kom je volgende week ook op de Jack's Racing Day?
Prima dagje vandaag.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ontstaan stevige buien nu boven België.
Gisteren wel, vandaag vooralsnog matig..quote:
Gras zal wel meevallen. Zodra het een week mooi droog is geweest kunnen ze eigenlijk al wel maaien. Er zit nu ook wel zodanig veel vocht in de grond dat de daarop volgende snede al min of meer verzekerd is. Maïs zal dit jaar top zijn. Aardappelen enzo zullen inderdaad wel veel risico lopen nu.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Schade? Serieus, ik denk dat dit schadelijker is. Veel gewassen die verrotten in de grond omdat het veel te nat is. Los van dat kunnen de boeren überhaupt het land niet op. Hoeveel snedes gras hebben ze binnen kunnen halen? Denk veel te weinig
Dan zou ik naar het Veenmuseum gaan en het Drents Museum. Fijne vakantie!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:19 schreef Papabear het volgende:
[..]
Assen staat niet op onze planning. Maar we gaan wel andere leuke dingen doen. We zitten ook een stukje lager, Schoonebeek
Veenpark sowieso, doen we elk jaar. Boomkroonpad, bij slecht weer het Cowboy en Indianenpark in Coevorden (gaan twee kinderen van 8 en 9 mee). Aquarena in Emmen, Ellert en Brammert misschien nog. Verder zien we welquote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:31 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dan zou ik naar het Veenmuseum gaan en het Drents Museum. Fijne vakantie!
Degene die dat dachten moeten terug naar de weerschool, want de atmosfeer was echt een bende van april tot eind juni. Geen duidelijk standvast hogedrukgebied, gewoon net mazzel gehad. Nu is alles stabiel, maar kut.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:54 schreef Ponsai het volgende:
Tsjezus, het lijkt wel herfst buiten.
Wat is er eigenlijk mis gegaan aan de lange termijn voorspelling door onze weerheren//dames?
Ik dacht in mei of juni te horen dat we een lange droge warme zomer zouden krijgen. Nou, dat was een flop
Nee, het is WISSELVALLIGquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Degene die dat dachten moeten terug naar de weerschool, want de atmosfeer was echt een bende van april tot eind juni. Geen duidelijk standvast hogedrukgebied, gewoon net mazzel gehad. Nu is alles stabiel, maar kut.
Niet voor niets dat die onweersbuien nu ontstaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:47 schreef Drass het volgende:
Zon komt door en meteen tandjes broeierig.
Die 25+'ers waar ik gisteren mee warm gemaakt werd zijn alweer foetsiequote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:56 schreef Bocaj het volgende:
Houd vol mensen, over een week ofzo wordt het beter... Echt waar, Scout's honour!
Ik zie 4 dagen droger en daarna meteen weer een herhaling van wat het nu is. (Nat.)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:56 schreef Bocaj het volgende:
Houd vol mensen, over een week ofzo wordt het beter... Echt waar, Scout's honour!
Wat is een Meso?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:42 schreef Drass het volgende:
Update van Estofex voor Duitsland, kans op een Meso.
Inderdaad. Die zon maakt het er niet echt aangenamer op. Luchtvochtigheid van 80 a 90 procentquote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet voor niets dat die onweersbuien nu ontstaan.
Temp is goed, alleen way too vochtig! (Klammig)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:26 schreef Pisces29 het volgende:
Wel een lekkere temperatuur, ondanks dat je uit je panty waait.
Als de zon er doorheen is, zijn alle wereldproblemen gewoon weer opgelost.
Mesoscale Discussionquote:
daar dan?quote:
Absoluut.quote:
Dit klinkt uitstekend.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Absoluut.
Zomer 2021 was de zomer van zware buien
Nu de meteorologische herfst is begonnen, kunnen we de definitieve balans van de afgelopen zomer opmaken. Het was de zomer van de zware buien, kunnen we nu wel zeggen. Op maar liefst 16 dagen werd ergens in het land een neerslaghoeveelheid van de 50 millimeter of meer gemeten, het oude record was 14 dagen in 2006. Landelijk viel gemiddeld 262 mm tegen 235 mm normaal. Verder was het somber met gemiddeld over het land slechts 618 zonuren tegen 641 normaal. Met in De Bilt gemiddeld 17,7 graden was de zomer 0,2 graden warmer dan gebruikelijk, maar het aantal zomerse en tropische dagen bleef achter.
Komende dagen 37-41quote:
Nog altijd beter dan deze troep.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Absoluut.
Zomer 2021 was de zomer van zware buien
Nu de meteorologische herfst is begonnen, kunnen we de definitieve balans van de afgelopen zomer opmaken. Het was de zomer van de zware buien, kunnen we nu wel zeggen. Op maar liefst 16 dagen werd ergens in het land een neerslaghoeveelheid van de 50 millimeter of meer gemeten, het oude record was 14 dagen in 2006. Landelijk viel gemiddeld 262 mm tegen 235 mm normaal. Verder was het somber met gemiddeld over het land slechts 618 zonuren tegen 641 normaal. Met in De Bilt gemiddeld 17,7 graden was de zomer 0,2 graden warmer dan gebruikelijk, maar het aantal zomerse en tropische dagen bleef achter.
Ga lekker naar Spanje. Elke zomer je geklaag aan horen hier is geen pretje. En dan ben je nog wel mod. Je zou beter moeten weten. Je komt een beetje in de buurt van Paul.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan deze troep.
Ga weg man met je act.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ga lekker naar Spanje. Elke zomer je geklaag aan horen hier is geen pretje. En dan ben je nog wel mod. Je zou beter moeten weten. Je komt een beetje in de buurt van Paul.
Ik voer geen act op. Ben gewoon mezelf. Ik vind het gewoon jammer dat als het even regent dat jij weer voorbij komt met je geklaag. Ik vind zelf: als je het niet aan staat hier, ga gewoon ergens anders naar toe. In de EU mag je overal wonen waar je wilt, en werken ook. Mensen die hier klagen over het weer, die kunnen gewoon naar Frankrijk, Italië of Spanje. Daar mag je gewoon wonen en werken. En je hebt altijd warm weer.quote:
Brrrrrrrrrrrrrrr koud hoor!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Komende dagen 37-41daarna gelukkig weer een stapje terug nasr temperaturen rond de 29-32.
Ben inmiddels wel klaar met de zomer. Laat de herfst maar beginnen!
Mijn vakantie begint volgende week vrijdag, ik heb hoop.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:26 schreef Remco het volgende:
Altijd bijzonder hoe emotioneel mensen op weer reageren. Prachtige juni gehad met hittegolf en alles en nu valt het net 3 weken even wat tegen. Jammer voor werkend Nederland dat dit net in de bouwvak valt maar dat kan gewoon gebeuren als je in Nederland woont. Temperatuur ligt op het langjarig gemiddelde en de neerslag is meer, maar vorig jaar en 2018-2020 was juist extreem de andere kant op.
Oké.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je ooit een tijd op de Antillen hebt gewoont, waar het gewoon maandenlang niet regent, dan ga je regen enorm waarderen. Regen is een zegen. Ik zie het als een geschenk van God. Ik vind het kortzichtig als je een hekel aan regen hebt, omdat je het dan hebt over jezelf. Regen is belangrijk voor de natuur, voor de ecologie. Ik geniet van het weer nu, want ik vrees dat over een tiental jaren het hier nog warmer en droger wordt.
En ja, ik werk bij een klimaat-toko. En ik ben links.
Ik vind het werken aan een beter klimaat zeer belangrijk. De uitspraak van Maarten van Rossem gisteren vond ik een hele goede, die erop neerkwam dat er te dramatisch over wordt gedaan en dat je dan met "een glaasje drank buiten de ineenstorting af gaat wachten." Dat is niet de bedoeling. We gaan de goede kant op.quote:
3? Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is. Je kan hier helemaal niets mee, de hele zomer valt letterlijk in het water. Waar ik vrij slecht op ga zijn mensen die continu blijven zeggen dat het wel mee zou vallen, dat zijn in mijn ogen gewoon figuren die nooit buiten komen en de hele dag als rasechte FOK!ers met alle gordijnen dicht naar een beeldscherm zitten te staren. Ja, leuk voor die mensen dat ze een excuus hebben om geen leven te hebben, maar de minachting richting mensen die hun vakantie in het water zien vallen is echt om te kotsen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:26 schreef Remco het volgende:
Altijd bijzonder hoe emotioneel mensen op weer reageren. Prachtige juni gehad met hittegolf en alles en nu valt het net 3 weken even wat tegen. Jammer voor werkend Nederland dat dit net in de bouwvak valt maar dat kan gewoon gebeuren als je in Nederland woont. Temperatuur ligt op het langjarig gemiddelde en de neerslag is meer, maar vorig jaar en 2018-2020 was juist extreem de andere kant op.
Gisteren ging ik de hond uitlaten en het was zonnig weer dus geen paraplu mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je ooit een tijd op de Antillen hebt gewoont, waar het gewoon maandenlang niet regent, dan ga je regen enorm waarderen. Regen is een zegen. Ik zie het als een geschenk van God. Ik vind het kortzichtig als je een hekel aan regen hebt, omdat je het dan hebt over jezelf. Regen is belangrijk voor de natuur, voor de ecologie. Ik geniet van het weer nu, want ik vrees dat over een tiental jaren het hier nog warmer en droger wordt.
Met een hont ben je toch eigenlijk een beetje weerbestendigquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gisteren ging ik de hond uitlaten en het was zonnig weer dus geen paraplu mee.
En plotsklaps was er een stortbui, en ik was 30 minuten van huis.
Ik moet zeggen dat ik het op dat moment niet echt kon waarderen
Joh, ben jij nou een kerel? En die verzopen vakanties. Het is al eeuwen zo dat in juni en juli de meeste regen valt. September is vaak warm.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is.
Echt stoer jij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, ben jij nou een kerel? En die verzopen vakanties. Het is al eeuwen zo dat in juni en juli de meeste regen valt. September is vaak warm.
Als je in Spanje had gewoont had je een goed punt. Maar als je verwacht dat als jij vakantie hebt het 25 graden en zonnig is woon je gewoon in het verkeerde land. We hebben hier een zeeklimaat met zachte winters en koele zomers, dan kun je niet van een zonnige warme vakantie uitgaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3? Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is. Je kan hier helemaal niets mee, de hele zomer valt letterlijk in het water. Waar ik vrij slecht op ga zijn mensen die continu blijven zeggen dat het wel mee zou vallen, dat zijn in mijn ogen gewoon figuren die nooit buiten komen en de hele dag als rasechte FOK!ers met alle gordijnen dicht naar een beeldscherm zitten te staren. Ja, leuk voor die mensen dat ze een excuus hebben om geen leven te hebben, maar de minachting richting mensen die hun vakantie in het water zien vallen is echt om te kotsen.
Waarom is het voor zo veel mensen zo verschrikkelijk moeilijk om niet in uitersten te denken? Alsof het alleen maar 25+ en volop zon of 5 weken praktisch onafgebroken regenachtig kan zijn. Niets ertussenin, geen nuances.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Als je in Spanje had gewoont had je een goed punt. Maar als je verwacht dat als jij vakantie hebt het 25 graden en zonnig is woon je gewoon in het verkeerde land. We hebben hier een zeeklimaat, dan kun je niet van een zonnige warme vakantie uitgaan.
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoekquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Dan kunnen mensen na hun werk ook nog van mooi weer genieten of in het weekend wat leuks doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Straks als ik (ploeg 2) vakantie heb wordt het prachtig weer en moet ploeg 1 weer aan de bak
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieën.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoek
Mijn hond heeft een enorme hekel aan regen en water.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met een hont ben je toch eigenlijk een beetje weerbestendig
Het is gewoon een natuurlijk iets. Komt verder niks of niemand bij kijken, maar dat terzijde. Op de Antillen heb je nou eenmaal een ander klimaat. Veel mensen zijn hier echt niet rijk. Echt erge droogte hebben we hier ook echt absoluut niet. Wel een water beleid dat beter kan. Mensen klagen omdat het zomervakantie is en het in juli 75% van de beschikbare tijd overdag regende, grijs was en enigszins fris, dus dat is dan gewoon terecht. Dat is niet prettig in je vakantie, niet voor de horeca (terrasjes), recreatie sector, niet voor campings en noem er zo nog maar een aantal op. Regenen doet het hier van oktober t/m maart namelijk ook al vrij regelmatig.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieën.
Toen ik in Nederland kwam, viel me als het eerste op dat mensen zoveel klagen, terwijl ze ontzettend rijk zijn. Op de Antillen wordt veel minder geklaagd, terwijl daar veel armoede is en veel droogte. Ik was stomverbaasd toen ik in Nederland kwam en de mensen aanhoorde. Ik dacht echt: je moest eens weten hoe het op andere delen van de wereld is. En dan kijk je naar de Rijdende rechter en zie je mensen elkaar doodwensen om een boom, om een paar blaadjes. Terwijl ze volgevreten de volgende sigaret opsteken en dat gewoon kunnen betalen. Dan denk ik wel eens: besef eens hoe goed je het hebt.
De rijdende rechterquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieën.
Toen ik in Nederland kwam, viel me als het eerste op dat mensen zoveel klagen, terwijl ze ontzettend rijk zijn. Op de Antillen wordt veel minder geklaagd, terwijl daar veel armoede is en veel droogte. Ik was stomverbaasd toen ik in Nederland kwam en de mensen aanhoorde. Ik dacht echt: je moest eens weten hoe het op andere delen van de wereld is. En dan kijk je naar de Rijdende rechter en zie je mensen elkaar doodwensen om een boom, om een paar blaadjes. Terwijl ze volgevreten de volgende sigaret opsteken en dat gewoon kunnen betalen. Dan denk ik wel eens: besef eens hoe goed je het hebt.
Dit zijn twee compleet verschillende onderwerpen: economie en weer.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
straks is het EINDELIJK weer eens warm en krijg je weer zuchtende mensen "wAt Is HeT WaRm hE?"quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De rijdende rechterkijkgenot.
Verder slechts deels eens met je geneuzel. Punt is vooral dat overal waar je té voor plaatst iets is wat men uiteindelijk gaat missen. Té veel regen = mensen willen zon. Té veel zon/droogte = mensen willen regen. 🤷🏻♂️
Mensen die klagen over broeierig bij 20 graden zijn nog nooit in zuid oost Azie geweest.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:47 schreef Drass het volgende:
Zon komt door en meteen tandjes broeierig.
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:46 schreef NM07 het volgende:
Staat er een zuidelijke aanvoer te wachten? Volgens EC wel: [ afbeelding ]
Klopt maar toch zegt de Oper van EC wel iets op 7 dagen. Ff gemiddelde afwachten idd.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.
GFS heeft helemaal geen warme runs. EC heeft helaas geen ensemble uitdraai, maar het zou met niets verbazen als de oper de uitschieter is. Zou er niet al te veel op rekenen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:56 schreef NM07 het volgende:
[..]
Klopt maar toch zegt de Oper van EC wel iets op 7 dagen. Ff gemiddelde afwachten idd.
En als ik nou zou geloven dat regen van God kwam, wat maakt het dan nou uit. Ik doe er niemand kwaad mee en zeker jou niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoek
Altijd doen! Voegt wel wat toe en je hebt water voor de drogere periodes.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
Het gaat weer helemaal los hier.
Ik wil nu ook een regenton voor de tuin aanschaffen.
Nee, zeker niet. Helemaal zelf weten. Maar HIER of HIER staat precies uitgelegd waar het vandaan komt/ontstaat, dus dat ontkracht sowieso al het andere en is gewoon een feit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En als ik nou zou geloven dat regen van God kwam, wat maakt het dan nou uit. Ik doe er niemand kwaad mee en zeker jou niet.
Zonnepanelen in Nederland?! Geldverspilling, kan nooit uitquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:Djeez graag je mening hierover.
Oktober heeft vaak een hogedrukgebied boven Hongarije. En omdat een hogedrukgebied met de klok meedraait, krijgen we Zuid-Europese warmte over ons heen. Ik heb oktobers meegemaakt in Nederland met hoge temperaturen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:30 schreef Seeburg54 het volgende:
Net 1,5 week vakantie gehad nu, ben op de helft. Iets minder regen had van mij wel gemogen, maar ik heb dit liever dan 30+ graden. Eigenlijk is alles boven de 25 gr al te veel. De herfst is mijn seizoen, vaak nog lekker zacht zomerweer in september, heerlijk.
En dan zeker 3 wedstrijden op zondag moeten spelenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:05 schreef Wereldgozer het volgende:
Tennis al twee keer afgelast
SAD @:Zipportal @:monkyyy
Dan valt er nog meer regenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En dan zeker 3 wedstrijden op zondag moeten spelen
Racket nog heel? @lenny_leonardquote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon de gulden middenweg is altijd moeilijk hier. Misschien dus meteen weer van dit naar heet
[ twitter ]
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.
Niet uit de tas gehaald, dus neem aan van welquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Racket nog heel? @:lenny_leonard
Wetter.de, 36 graden voor NRWquote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn weer app geeft zaterdag 12 augustus 31 graden aan..
Nou, daar gaan we weerquote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Perfect!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Hahaha, het is ook echt alles of niets hier hè.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Perfect!
Mooi begin van mijn vakantie en goed voor evenementen.
[ afbeelding ]
35°C zelfs volgens de oper-run!(is nog ver vooruit en aan verandering onderhevig)
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Perfect!
Mooi begin van mijn vakantie en goed voor evenementen.
[ afbeelding ]
35°C zelfs volgens de oper-run!(is nog ver vooruit en aan verandering onderhevig)
Past wel mooi bij de hedendaagse maatschappij. Zelfs in dit topic wordt er zo gepolariseerdquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja stop er maar weer mee, het weer in dit land is echt niet leuk meer op deze manier. Er was ooit eens weer wat niet tussen 0 en 100 procent slingerde.
Meteen weer die nasty ass 30+
ga weg, NL is een kutland waar je 25 soort belastingen betaald en nog kutweer ookquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wel veel onzekerheid nog voor alles na woensdag.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
GFS doet nu ook mee. Zal het dan toch?![]()
Het is maar voor korte duur, maar op dit moment heb ik vrede met alles.
Dit is al meer dan één dronken oper van EC, nu zijn EC en GFS allebei voor optie warmte aan het gaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel veel onzekerheid nog voor alles na woensdag.
Wel precies in het weekend, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
GFS doet nu ook mee. Zal het dan toch?![]()
Het is maar voor korte duur, maar op dit moment heb ik vrede met alles.
30+ mag alleen met luchtvochtigheid van 30/35quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja stop er maar weer mee, het weer in dit land is echt niet leuk meer op deze manier. Er was ooit eens weer wat niet tussen 0 en 100 procent slingerde.
Meteen weer die nasty ass 30+
Heb je hem wel op Nederland gezet?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je hem wel op Nederland gezet?
Hier geeft ie voor die datum 24 aan.
In de week van 10 tot en met 15 augustus geeft veel minder regen aan en zonnig/bewolkt weer aan met 24-25 graden.
Daarna weer vooral regen.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
30+ mag alleen met luchtvochtigheid van 30/35
Jaquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Apple-app geeft dat aan. Dus laten we die aanhouden voor volgende week!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier geeft ie voor die datum 24 aan.
In de week van 10 tot en met 15 augustus geeft veel minder regen aan en zonnig/bewolkt weer aan met 24-25 graden.
Daarna weer vooral regen.
Hier niks.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Ongekend die bak water die er nu valt
Hou maar lekker bij jequote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Ongekend die bak water die er nu valt
Airco kan ook verwarmen. Just saying.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is wel een gaaf ding!
Ik zou mijn airco wel eens uit willen proberen.
Word hier zo moedeloos vanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |