daar dan?quote:
Absoluut.quote:
Dit klinkt uitstekend.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Absoluut.
Zomer 2021 was de zomer van zware buien
Nu de meteorologische herfst is begonnen, kunnen we de definitieve balans van de afgelopen zomer opmaken. Het was de zomer van de zware buien, kunnen we nu wel zeggen. Op maar liefst 16 dagen werd ergens in het land een neerslaghoeveelheid van de 50 millimeter of meer gemeten, het oude record was 14 dagen in 2006. Landelijk viel gemiddeld 262 mm tegen 235 mm normaal. Verder was het somber met gemiddeld over het land slechts 618 zonuren tegen 641 normaal. Met in De Bilt gemiddeld 17,7 graden was de zomer 0,2 graden warmer dan gebruikelijk, maar het aantal zomerse en tropische dagen bleef achter.
Komende dagen 37-41quote:
Nog altijd beter dan deze troep.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Absoluut.
Zomer 2021 was de zomer van zware buien
Nu de meteorologische herfst is begonnen, kunnen we de definitieve balans van de afgelopen zomer opmaken. Het was de zomer van de zware buien, kunnen we nu wel zeggen. Op maar liefst 16 dagen werd ergens in het land een neerslaghoeveelheid van de 50 millimeter of meer gemeten, het oude record was 14 dagen in 2006. Landelijk viel gemiddeld 262 mm tegen 235 mm normaal. Verder was het somber met gemiddeld over het land slechts 618 zonuren tegen 641 normaal. Met in De Bilt gemiddeld 17,7 graden was de zomer 0,2 graden warmer dan gebruikelijk, maar het aantal zomerse en tropische dagen bleef achter.
Ga lekker naar Spanje. Elke zomer je geklaag aan horen hier is geen pretje. En dan ben je nog wel mod. Je zou beter moeten weten. Je komt een beetje in de buurt van Paul.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan deze troep.
Ga weg man met je act.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ga lekker naar Spanje. Elke zomer je geklaag aan horen hier is geen pretje. En dan ben je nog wel mod. Je zou beter moeten weten. Je komt een beetje in de buurt van Paul.
Ik voer geen act op. Ben gewoon mezelf. Ik vind het gewoon jammer dat als het even regent dat jij weer voorbij komt met je geklaag. Ik vind zelf: als je het niet aan staat hier, ga gewoon ergens anders naar toe. In de EU mag je overal wonen waar je wilt, en werken ook. Mensen die hier klagen over het weer, die kunnen gewoon naar Frankrijk, Italiė of Spanje. Daar mag je gewoon wonen en werken. En je hebt altijd warm weer.quote:
Brrrrrrrrrrrrrrr koud hoor!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Komende dagen 37-41daarna gelukkig weer een stapje terug nasr temperaturen rond de 29-32.
Ben inmiddels wel klaar met de zomer. Laat de herfst maar beginnen!
Mijn vakantie begint volgende week vrijdag, ik heb hoop.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:26 schreef Remco het volgende:
Altijd bijzonder hoe emotioneel mensen op weer reageren. Prachtige juni gehad met hittegolf en alles en nu valt het net 3 weken even wat tegen. Jammer voor werkend Nederland dat dit net in de bouwvak valt maar dat kan gewoon gebeuren als je in Nederland woont. Temperatuur ligt op het langjarig gemiddelde en de neerslag is meer, maar vorig jaar en 2018-2020 was juist extreem de andere kant op.
Oké.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je ooit een tijd op de Antillen hebt gewoont, waar het gewoon maandenlang niet regent, dan ga je regen enorm waarderen. Regen is een zegen. Ik zie het als een geschenk van God. Ik vind het kortzichtig als je een hekel aan regen hebt, omdat je het dan hebt over jezelf. Regen is belangrijk voor de natuur, voor de ecologie. Ik geniet van het weer nu, want ik vrees dat over een tiental jaren het hier nog warmer en droger wordt.
En ja, ik werk bij een klimaat-toko. En ik ben links.
Ik vind het werken aan een beter klimaat zeer belangrijk. De uitspraak van Maarten van Rossem gisteren vond ik een hele goede, die erop neerkwam dat er te dramatisch over wordt gedaan en dat je dan met "een glaasje drank buiten de ineenstorting af gaat wachten." Dat is niet de bedoeling. We gaan de goede kant op.quote:
3? Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is. Je kan hier helemaal niets mee, de hele zomer valt letterlijk in het water. Waar ik vrij slecht op ga zijn mensen die continu blijven zeggen dat het wel mee zou vallen, dat zijn in mijn ogen gewoon figuren die nooit buiten komen en de hele dag als rasechte FOK!ers met alle gordijnen dicht naar een beeldscherm zitten te staren. Ja, leuk voor die mensen dat ze een excuus hebben om geen leven te hebben, maar de minachting richting mensen die hun vakantie in het water zien vallen is echt om te kotsen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:26 schreef Remco het volgende:
Altijd bijzonder hoe emotioneel mensen op weer reageren. Prachtige juni gehad met hittegolf en alles en nu valt het net 3 weken even wat tegen. Jammer voor werkend Nederland dat dit net in de bouwvak valt maar dat kan gewoon gebeuren als je in Nederland woont. Temperatuur ligt op het langjarig gemiddelde en de neerslag is meer, maar vorig jaar en 2018-2020 was juist extreem de andere kant op.
Gisteren ging ik de hond uitlaten en het was zonnig weer dus geen paraplu mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je ooit een tijd op de Antillen hebt gewoont, waar het gewoon maandenlang niet regent, dan ga je regen enorm waarderen. Regen is een zegen. Ik zie het als een geschenk van God. Ik vind het kortzichtig als je een hekel aan regen hebt, omdat je het dan hebt over jezelf. Regen is belangrijk voor de natuur, voor de ecologie. Ik geniet van het weer nu, want ik vrees dat over een tiental jaren het hier nog warmer en droger wordt.
Met een hont ben je toch eigenlijk een beetje weerbestendigquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gisteren ging ik de hond uitlaten en het was zonnig weer dus geen paraplu mee.
En plotsklaps was er een stortbui, en ik was 30 minuten van huis.
Ik moet zeggen dat ik het op dat moment niet echt kon waarderen
Joh, ben jij nou een kerel? En die verzopen vakanties. Het is al eeuwen zo dat in juni en juli de meeste regen valt. September is vaak warm.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is.
Echt stoer jij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, ben jij nou een kerel? En die verzopen vakanties. Het is al eeuwen zo dat in juni en juli de meeste regen valt. September is vaak warm.
Als je in Spanje had gewoont had je een goed punt. Maar als je verwacht dat als jij vakantie hebt het 25 graden en zonnig is woon je gewoon in het verkeerde land. We hebben hier een zeeklimaat met zachte winters en koele zomers, dan kun je niet van een zonnige warme vakantie uitgaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
3? Ik stond 1 juli al op een verzopen festival, en op het weekend erna na is het sinds dien bijna een constante dat het kutweer is. Je kan hier helemaal niets mee, de hele zomer valt letterlijk in het water. Waar ik vrij slecht op ga zijn mensen die continu blijven zeggen dat het wel mee zou vallen, dat zijn in mijn ogen gewoon figuren die nooit buiten komen en de hele dag als rasechte FOK!ers met alle gordijnen dicht naar een beeldscherm zitten te staren. Ja, leuk voor die mensen dat ze een excuus hebben om geen leven te hebben, maar de minachting richting mensen die hun vakantie in het water zien vallen is echt om te kotsen.
Waarom is het voor zo veel mensen zo verschrikkelijk moeilijk om niet in uitersten te denken? Alsof het alleen maar 25+ en volop zon of 5 weken praktisch onafgebroken regenachtig kan zijn. Niets ertussenin, geen nuances.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Als je in Spanje had gewoont had je een goed punt. Maar als je verwacht dat als jij vakantie hebt het 25 graden en zonnig is woon je gewoon in het verkeerde land. We hebben hier een zeeklimaat, dan kun je niet van een zonnige warme vakantie uitgaan.
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoekquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Dan kunnen mensen na hun werk ook nog van mooi weer genieten of in het weekend wat leuks doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Straks als ik (ploeg 2) vakantie heb wordt het prachtig weer en moet ploeg 1 weer aan de bak
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieėn.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoek
Mijn hond heeft een enorme hekel aan regen en water.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met een hont ben je toch eigenlijk een beetje weerbestendig
Het is gewoon een natuurlijk iets. Komt verder niks of niemand bij kijken, maar dat terzijde. Op de Antillen heb je nou eenmaal een ander klimaat. Veel mensen zijn hier echt niet rijk. Echt erge droogte hebben we hier ook echt absoluut niet. Wel een water beleid dat beter kan. Mensen klagen omdat het zomervakantie is en het in juli 75% van de beschikbare tijd overdag regende, grijs was en enigszins fris, dus dat is dan gewoon terecht. Dat is niet prettig in je vakantie, niet voor de horeca (terrasjes), recreatie sector, niet voor campings en noem er zo nog maar een aantal op. Regenen doet het hier van oktober t/m maart namelijk ook al vrij regelmatig.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieėn.
Toen ik in Nederland kwam, viel me als het eerste op dat mensen zoveel klagen, terwijl ze ontzettend rijk zijn. Op de Antillen wordt veel minder geklaagd, terwijl daar veel armoede is en veel droogte. Ik was stomverbaasd toen ik in Nederland kwam en de mensen aanhoorde. Ik dacht echt: je moest eens weten hoe het op andere delen van de wereld is. En dan kijk je naar de Rijdende rechter en zie je mensen elkaar doodwensen om een boom, om een paar blaadjes. Terwijl ze volgevreten de volgende sigaret opsteken en dat gewoon kunnen betalen. Dan denk ik wel eens: besef eens hoe goed je het hebt.
De rijdende rechterquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik blijf het zien als een geschenk. Of het nou van een god is of van iets anders. Op de Antillen hebben we jaren meegemaakt dat er geen enkele drup viel. Ik kan je zeggen, als de wolken dan op een moment gaan samenpakken aan de horizon, dan ga je op je blote knieėn.
Toen ik in Nederland kwam, viel me als het eerste op dat mensen zoveel klagen, terwijl ze ontzettend rijk zijn. Op de Antillen wordt veel minder geklaagd, terwijl daar veel armoede is en veel droogte. Ik was stomverbaasd toen ik in Nederland kwam en de mensen aanhoorde. Ik dacht echt: je moest eens weten hoe het op andere delen van de wereld is. En dan kijk je naar de Rijdende rechter en zie je mensen elkaar doodwensen om een boom, om een paar blaadjes. Terwijl ze volgevreten de volgende sigaret opsteken en dat gewoon kunnen betalen. Dan denk ik wel eens: besef eens hoe goed je het hebt.
Dit zijn twee compleet verschillende onderwerpen: economie en weer.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
straks is het EINDELIJK weer eens warm en krijg je weer zuchtende mensen "wAt Is HeT WaRm hE?"quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De rijdende rechterkijkgenot.
Verder slechts deels eens met je geneuzel. Punt is vooral dat overal waar je té voor plaatst iets is wat men uiteindelijk gaat missen. Té veel regen = mensen willen zon. Té veel zon/droogte = mensen willen regen. 🤷🏻♂️
Mensen die klagen over broeierig bij 20 graden zijn nog nooit in zuid oost Azie geweest.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:47 schreef Drass het volgende:
Zon komt door en meteen tandjes broeierig.
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:46 schreef NM07 het volgende:
Staat er een zuidelijke aanvoer te wachten? Volgens EC wel: [ afbeelding ]
Klopt maar toch zegt de Oper van EC wel iets op 7 dagen. Ff gemiddelde afwachten idd.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.
GFS heeft helemaal geen warme runs. EC heeft helaas geen ensemble uitdraai, maar het zou met niets verbazen als de oper de uitschieter is. Zou er niet al te veel op rekenen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:56 schreef NM07 het volgende:
[..]
Klopt maar toch zegt de Oper van EC wel iets op 7 dagen. Ff gemiddelde afwachten idd.
En als ik nou zou geloven dat regen van God kwam, wat maakt het dan nou uit. Ik doe er niemand kwaad mee en zeker jou niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet hoe regen ontstaat, of wel? Anders zou je dat hier wel omschrijven. Als het ergens niet vandaan komt, dat is het wel als iets van een god. Volstrekt onmogelijk. Het komt echt uit een wolk. Wat denkt zo'n god dan, laat ik in peking even honderden millimeters droppen en de boel onder water zetten en sommige gebieden maanden niks geven? Koekoek
Altijd doen! Voegt wel wat toe en je hebt water voor de drogere periodes.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
Het gaat weer helemaal los hier.
Ik wil nu ook een regenton voor de tuin aanschaffen.
Nee, zeker niet. Helemaal zelf weten. Maar HIER of HIER staat precies uitgelegd waar het vandaan komt/ontstaat, dus dat ontkracht sowieso al het andere en is gewoon een feit.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:02 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En als ik nou zou geloven dat regen van God kwam, wat maakt het dan nou uit. Ik doe er niemand kwaad mee en zeker jou niet.
Zonnepanelen in Nederland?! Geldverspilling, kan nooit uitquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:Djeez graag je mening hierover.
Oktober heeft vaak een hogedrukgebied boven Hongarije. En omdat een hogedrukgebied met de klok meedraait, krijgen we Zuid-Europese warmte over ons heen. Ik heb oktobers meegemaakt in Nederland met hoge temperaturen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:30 schreef Seeburg54 het volgende:
Net 1,5 week vakantie gehad nu, ben op de helft. Iets minder regen had van mij wel gemogen, maar ik heb dit liever dan 30+ graden. Eigenlijk is alles boven de 25 gr al te veel. De herfst is mijn seizoen, vaak nog lekker zacht zomerweer in september, heerlijk.
En dan zeker 3 wedstrijden op zondag moeten spelenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:05 schreef Wereldgozer het volgende:
Tennis al twee keer afgelast
SAD @:Zipportal @:monkyyy
Dan valt er nog meer regenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En dan zeker 3 wedstrijden op zondag moeten spelen
Racket nog heel? @lenny_leonardquote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon de gulden middenweg is altijd moeilijk hier. Misschien dus meteen weer van dit naar heet
[ twitter ]
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De oper van EC is een uitschieter, het gemiddelde laat helemaal geen warmte zien.
Niet uit de tas gehaald, dus neem aan van welquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Racket nog heel? @:lenny_leonard
Wetter.de, 36 graden voor NRWquote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn weer app geeft zaterdag 12 augustus 31 graden aan..
Nou, daar gaan we weerquote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Perfect!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Hahaha, het is ook echt alles of niets hier hč.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Perfect!
Mooi begin van mijn vakantie en goed voor evenementen.
[ afbeelding ]
35°C zelfs volgens de oper-run!(is nog ver vooruit en aan verandering onderhevig)
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Perfect!
Mooi begin van mijn vakantie en goed voor evenementen.
[ afbeelding ]
35°C zelfs volgens de oper-run!(is nog ver vooruit en aan verandering onderhevig)
Past wel mooi bij de hedendaagse maatschappij. Zelfs in dit topic wordt er zo gepolariseerdquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja stop er maar weer mee, het weer in dit land is echt niet leuk meer op deze manier. Er was ooit eens weer wat niet tussen 0 en 100 procent slingerde.
Meteen weer die nasty ass 30+
ga weg, NL is een kutland waar je 25 soort belastingen betaald en nog kutweer ookquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wel veel onzekerheid nog voor alles na woensdag.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
GFS doet nu ook mee. Zal het dan toch?![]()
Het is maar voor korte duur, maar op dit moment heb ik vrede met alles.
Dit is al meer dan één dronken oper van EC, nu zijn EC en GFS allebei voor optie warmte aan het gaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel veel onzekerheid nog voor alles na woensdag.
Wel precies in het weekend, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
GFS doet nu ook mee. Zal het dan toch?![]()
Het is maar voor korte duur, maar op dit moment heb ik vrede met alles.
30+ mag alleen met luchtvochtigheid van 30/35quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja stop er maar weer mee, het weer in dit land is echt niet leuk meer op deze manier. Er was ooit eens weer wat niet tussen 0 en 100 procent slingerde.
Meteen weer die nasty ass 30+
Heb je hem wel op Nederland gezet?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb je hem wel op Nederland gezet?
Hier geeft ie voor die datum 24 aan.
In de week van 10 tot en met 15 augustus geeft veel minder regen aan en zonnig/bewolkt weer aan met 24-25 graden.
Daarna weer vooral regen.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
30+ mag alleen met luchtvochtigheid van 30/35
Jaquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Apple-app geeft dat aan. Dus laten we die aanhouden voor volgende week!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier geeft ie voor die datum 24 aan.
In de week van 10 tot en met 15 augustus geeft veel minder regen aan en zonnig/bewolkt weer aan met 24-25 graden.
Daarna weer vooral regen.
Hier niks.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Ongekend die bak water die er nu valt
Hou maar lekker bij jequote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Ongekend die bak water die er nu valt
Airco kan ook verwarmen. Just saying.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is wel een gaaf ding!
Ik zou mijn airco wel eens uit willen proberen.
Word hier zo moedeloos vanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |