Het is geen poppenkast.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:30 schreef Nober het volgende:
Waarom eigenlijk geen punten voor pole position, snelste pitstop, meeste auto's ingehaald, langste stint?
En eindejaarsbonuspunten voor vaakst Q3 gehaald, minste uitgevallen, meeste in de punten gefinisht.
laten we er een soort van MTV awards van maken, met punten voor beste gekleede coureur, leukste interview performance, season hottie etcquote:Op zondag 30 juli 2023 10:30 schreef Nober het volgende:
Waarom eigenlijk geen punten voor pole position, snelste pitstop, meeste auto's ingehaald, langste stint?
En eindejaarsbonuspunten voor vaakst Q3 gehaald, minste uitgevallen, meeste in de punten gefinisht.
Dat is een zekere +3 voor Lewis.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:35 schreef Ferdii het volgende:
[..]
laten we er een soort van MTV awards van maken, met punten voor beste gekleede coureur, leukste interview performance, season hottie etc
Eens. Hij lijkt inderdaad de Hamilton Rosberg periode met Verstappen Perez te vergelijken, ipv de periode met Bottas.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er waren wel 3 hele seizoenen van de 8, waar er 2 auto's de mogelijkheid hadden om te "vechten". Per saldo zat je naar hetzelfde te kijken.
En bij de eerste de beste kans haalden ze de ultieme 2e rijder.
Goed argument voor bijna alles wat hij noemt, op één na: een punt voor poleposition is natuurlijk niet zo heel vreemd, dat is gewoon puur op eerlijke prestatie gebaseerdquote:
Daar kan ik dan nog wel mijn akkoord voor geven.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goed argument voor bijna alles wat hij noemt, op één na: een punt voor poleposition is natuurlijk niet zo heel vreemd, dat is gewoon puur op eerlijke prestatie gebaseerd
Lauda kon genieten van goede prestaties, ook van buiten het Mercedes kamp. Ook was hij eerlijker.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lauda haalde de scherpe randjes er van af
Wat? Dat Piastri naar Mercedes gaat? Al besproken.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nieuws in het vorige topic gemist, en ik ben nu te bang om te kijken.
Ja, leuk geprobeerd.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat? Dat Piastri naar Mercedes gaat? Al besproken.
Nounounou, doe nou niet of Red Bull geen dominante auto heeft, en alsof Lewis maar een lulletje is en niet kan rijden.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:07 schreef XL het volgende:
[..]
Het verschil tussen dominant car en dominant driver. Mercedes had een dominant car, Red Bull heeft een dominant driver. Hamilton had duels met al zijn teamgenoten. Verstappen heeft dat niet en aangezien Perez, Ricciardo, Albon, Gasly, Sainz het naast andere coureurs allemaal prima doen gaat voor mij het koekenbakker tweede rijder verhaal niet meer op
Heeft nu nachtmerries over een kangaroe die op hem jaagt. Arme Sergio.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Perez is wakker geworden uit zijn F1 WK-droom
Kangoeroequote:Op zondag 30 juli 2023 11:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Heeft nu nachtmerries over een kangaroe die op hem jaagt. Arme Sergio.
Leuke voor Lollipop manquote:
Dat is inderdaad wat te makkelijk, ik denk ook dat Verstappen heel speciaal is en Hamilton minder maar je kan een coureur natuurlijk nooit verwijten dat hij kampioen wordt en wat je nu ook ziet bij Verstappen is dat hij zo hard gaat als nodig, dat heeft Hamilton ook vaak gehad in de dominante Mercedes jaren, cruisen naar de overwinning vanaf pole.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Nounounou, doe nou niet of Red Bull geen dominante auto heeft, en alsof Lewis maar een lulletje is en niet kan rijden.
Tuurlijk stijgt Max gigantisch boven het veld uit, dat kun je niet ontkennen, maar je moet het team ook mee hebben zitten, en dat heeft ie nu.
Te laat geremd en toen ervoor gekozen om te proberen te auto heel te houden. Tsja.. onder omstandigheden de juiste keuze. Wel zijn fout.quote:
Hier buiten schijnt de zon, wel veel bewolking, maar denk niet dat het nog om gaat slaan.quote:
Ben jij nou op het circuit ofwa?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier buiten schijnt de zon, wel veel bewolking, maar denk niet dat het nog om gaat slaan.
Wat doe je dan nog hier?!quote:Op zondag 30 juli 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee. Als ik naar Spa ga, is het daar 25+ en volle bak zon.
Het regentquote:Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier buiten schijnt de zon, wel veel bewolking, maar denk niet dat het nog om gaat slaan.
Nog niet noemenswaardig, zo te zienquote:
Weer een race afgekapt door de SCquote:Op zondag 30 juli 2023 12:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nog niet noemenswaardig, zo te zien
Edit: nu wel.
Flink wat glijpartijen in La Source
Die keek hij dan ook zojuistquote:
Straks gewoon racen hoorquote:
En toch denk ik dat de RB van nu minder dominant is dan de MB van toen. En dat baseer ik dan met name op de tweede rijders. Bottas en zeker Rosberg zaten er veel dichter op dan Perez.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat te makkelijk, ik denk ook dat Verstappen heel speciaal is en Hamilton minder maar je kan een coureur natuurlijk nooit verwijten dat hij kampioen wordt en wat je nu ook ziet bij Verstappen is dat hij zo hard gaat als nodig, dat heeft Hamilton ook vaak gehad in de dominante Mercedes jaren, cruisen naar de overwinning vanaf pole.
Ik schakel wel om 13:55 in (uur vroeger in Portugal), moet nog even een rij tegels leggen.quote:
MAXIEquote:
Je ka net zo goed de F1TV voorbeschouwing kijken, daar komen al die interviews ook weer in voor.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik schakel wel om 13:55 in (uur vroeger in Portugal), moet nog even een rij tegels leggen.
Ik kijk alleen de race, ben niet zo van voor- en nabeschouwingen.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ka net zo goed de F1TV voorbeschouwing kijken, daar komen al die interviews ook weer in voor.
Het is leuk om een beetje op te warmen voor het begint, maar nabeschouwing kan me wel gestolen worden, daar is het internet voor.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:54 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik kijk alleen de race, ben niet zo van voor- en nabeschouwingen.
Heeft ook te maken met de drivability van de Red Bull. Die wordt dusdanig gemaakt dat Verstappen er het meest uit kan halen, waarmee Perez en andere coureurs automatisch meer moeite hebben met de auto.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat de RB van nu minder dominant is dan de MB van toen. En dat baseer ik dan met name op de tweede rijders. Bottas en zeker Rosberg zaten er veel dichter op dan Perez.
Het komt er denk ik gewoon op neer dat de RB niet zo'n heel makkelijk te besturen auto is (als je alle snelheid er uit wil halen), terwijl dat bij de Mercedes makkelijker was. M.a.w., met de Mercedes kon 'iedereen' 2e worden achter Lewis en met de RB is dat lastiger.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat te makkelijk, ik denk ook dat Verstappen heel speciaal is en Hamilton minder maar je kan een coureur natuurlijk nooit verwijten dat hij kampioen wordt en wat je nu ook ziet bij Verstappen is dat hij zo hard gaat als nodig, dat heeft Hamilton ook vaak gehad in de dominante Mercedes jaren, cruisen naar de overwinning vanaf pole.
'Toto beseft het nog niet'quote:Op zondag 30 juli 2023 12:59 schreef Zorro het volgende:
Toto beseft het nog niet maar hij zegt eigenlijk dat Verstappen veel beter is dan Hamilton ooit was. Die moest nl vechten met zijn teamgenoot omdat de auto hun beiden voorop zette maar onderling er niet zo'n heel groot verschil was. Zelfs niet met expliciet 2e rijder Bottas.
Bij RB is de auto ook goed maar komt er niemand in de buurt van Max. Wie je er ook naast zet.
Daarom. Hij bedoelde het niet, maar hij zegt het daarmee wel.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:07 schreef Sked het volgende:
[..]
'Toto beseft het nog niet'
Dus hij bedoelde dat ook helemaal niet.
En als Bottas een goede dag had werd hem vanuit de pits verteld dat hij Hamilton voor moest laten.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Het komt er denk ik gewoon op neer dat de RB niet zo'n heel makkelijk te besturen auto is (als je alle snelheid er uit wil halen), terwijl dat bij de Mercedes makkelijker was. M.a.w., met de Mercedes kon 'iedereen' 2e worden achter Lewis en met de RB is dat lastiger.
Dat komt toch omdat de Mercedes-dominantie grotendeels werd veroorzaakt door een dominante motor, terwijl de RB het vooral van het superieure aero-design moet hebben.
Let wel, ik zit hiermee Lewis niet te bashen, maar probeer te zeggen dat het voor Checo nu waarschijnlijk een stuk moeilijker is dan het voor Bottas was bij Mercedes om z'n teammaat een beetje bij te houden.
Ik erger me gewoon weer aan Toto, die in feite nu zegt dat RB in Perez een 'te slechte' 2e rijder heeft gekozen, terwijl hij zelf schoothondje Bottas naast Lewis zette. Ik denk dat het voor de RB veel moeilijker te voorspellen is wie er echt (en consistent) snel mee kan zijn.
Kwestie van interpretatie.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom. Hij bedoelde het niet, maar hij zegt het daarmee wel.
En 1 voor de best crowd!quote:Op zondag 30 juli 2023 10:35 schreef Ferdii het volgende:
[..]
laten we er een soort van MTV awards van maken, met punten voor beste gekleede coureur, leukste interview performance, season hottie etc
Ja, dat dus. En dan de brutaliteit hebben om te zeggen dat het nu saai is omdat Max Verstappen de meeste races wint. Alsof Mercedes dat niet jarenlang voor Lewis Hamilton georchestreerd heeft. Hoe vaak heeft Bottas niet te horen gekregen dat-ie voor Lewis aan de kant moest. Alsof dat leuk was om naar te kijken.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als Bottas een goede dag had werd hem vanuit de pits verteld dat hij Hamilton voor moest laten.
Of je beseft dat Perez niet beter is dan middelmaat, de enige die Max tot nu toe enig zins bij kon houden is Ricciardo.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met de drivability van de Red Bull. Die wordt dusdanig gemaakt dat Verstappen er het meest uit kan halen, waarmee Perez en andere coureurs automatisch meer moeite hebben met de auto.
Nee, hij bedoelt te zeggen dat de Mercedes-dominantie leuker was om naar te kijken dan de huidige Verstappen-dominantie.quote:
Wat komt nadat Verstappen teamleider werd toen Ricciardo wegging zodat hij de ontwikkeling van de auto naar zijn hand toe zette. Sindsdien is Max de enige die consistent goed presteert met de Red Bull.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Of je beseft dat Perez niet beter is dan middelmaat, de enige die Max tot nu toe enig zins bij kon houden is Ricciardo.
Je snapt zelf ook wel dat dit gewoon dikke onzin is? Of denk je serieus dat ze een auto bouwen waar maar 1 coureur van het team goed mee kan rijden.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat komt nadat Verstappen teamleider werd toen Ricciardo wegging zodat hij de ontwikkeling van de auto naar zijn hand toe zette. Sindsdien is Max de enige die consistent goed presteert met de Red Bull.
4 teams nog niet dus. Valt we mee met “bijna allemaal”quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef Nattekat het volgende:
Dit is imo het beste seizoen los van Verstappen die we in jaren hebben gehad. Tijdens Mercedes dominantie was het alleen maar de vraag of Ferrari of Red Bull sneller was dat weekend, nu hebben we al bijna alle teams op het podium gehad.
Williams moet ook nog, hup Albon!
Volgens mij hebben we de laatste jaren gezien dat Verstappen vaak de enige is die goed met de auto overweg kan. Bewijs ligt er gewoon klip en klaar. Is puur een beleidskeuze van Red Bull. En die pakt goed uit.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat dit gewoon dikke onzin is? Of denk je serieus dat ze een auto bouwen waar maar 1 coureur van het team goed mee kan rijden.
Je bent het dus niet eens met wat hij zegt. Dat mag natuurlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt te zeggen dat de Mercedes-dominantie leuker was om naar te kijken dan de huidige Verstappen-dominantie.
Ten eerste: Dat maken we zelf wel uit, Toto.
En ten tweede: Ongewild benadruk je hiermee hoe goed Max is.
De auto wordt NIET gebouwd op Verstappen. Bron: Newey.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we de laatste jaren gezien dat Verstappen vaak de enige is die goed met de auto overweg kan. Bewijs ligt er gewoon klip en klaar. Is puur een beleidskeuze van Red Bull. En die pakt goed uit.
Red Bull bouwt de snelst mogelijke auto. Max haalt dat eruit, anderen niet. Maar als ze de auto zo zouden bouwen dat meer coureurs er alles uit konden halen, was-ie niet zo snel als-ie nu is. Per saldo ga je dan dus achteruit.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we de laatste jaren gezien dat Verstappen vaak de enige is die goed met de auto overweg kan. Bewijs ligt er gewoon klip en klaar. Is puur een beleidskeuze van Red Bull. En die pakt goed uit.
Volgens die logica kunnen we vandaag Rosberg ipv Russell in de 2e Mercedes zetten en dan verslaat hij Hamilton.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Of je beseft dat Perez niet beter is dan middelmaat, de enige die Max tot nu toe enig zins bij kon houden is Ricciardo.
Of Max is gewoon uitzonderlijk talent die er meer uit haalt dan dat teamgenoten kunnen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch dat hij dat zegt, dan zouden ze partijdig lijken.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De auto wordt NIET gebouwd op Verstappen. Bron: Newey.
Maar wel met karakteristieken die Max fijn vindt. En als hij dat eruit haalt hebben ze gelijk. Maar dan wordt de auto dus wel volgens Verstappen zijn voorkeur gebouwd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Bull bouwt de snelst mogelijke auto. Max haalt dat eruit, anderen niet. Maar als ze de auto zo zouden bouwen dat meer coureurs er alles uit konden halen, was-ie niet zo snel als-ie nu is. Per saldo ga je dan dus achteruit.
Nu ja, er waren mensen (hier) die zeiden dat ze én te lang moesten wachten (ivm uitstel door wedstrijdleiding), én dat het 'te kort" werd - in rondes.quote:Op zondag 30 juli 2023 08:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als dat de norm is kun je alleen nog in de zandbak een sprint doen. In Oostenrijk regende het ook, hier ook en ik heb twee leuke sprints gezien. Ik vind dat juist een argument om dit soort banen te kiezen.
quote:Op zondag 30 juli 2023 09:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heb je het nog niet gehoord dan? Die nieuwe versnellingsbak is een speciale. Die heeft 1 vooruit en 8 achteruit.
Albon heeft gezegd dat-ie van een scherpe auto houdt, maar schrok van hoe scherp de Red Bull is en dat-ie moeite had om daarmee te rijden. Maar daarmee zegt-ie niet dat dit niet het snelst mogelijke ontwerp is. Hij was alleen zelf de limiterende factor, ipv de auto.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Albon heeft aangegeven dat ze auto zeer zeker wel op Max wordt gebouwd, dat vind ik zelf een iets meer objectieve bron.
Ten eerste is dat natuurlijk absoluut geen objectieve bron, als er iemand belang heeft bij dat soort excuses is het wel de teammaat die er achter staat.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch dat hij dat zegt, dan zouden ze partijdig lijken.
Albon heeft aangegeven dat ze auto zeer zeker wel op Max wordt gebouwd, dat vind ik zelf een iets meer objectieve bron.
En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Albon heeft gezegd dat-ie van een scherpe auto houdt, maar schrok van hoe scherp de Red Bull is en dat-ie moeite had om daarmee te rijden. Maar daarmee zegt-ie niet dat dit niet het snelst mogelijke ontwerp is. Hij was alleen zelf de limiterende factor, ipv de auto.
Albon objectiever dan Newey? Waarom vind je een teamgenoot die het aflegde tegen Verstappen objectiever dan de ontwerper vd auto?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch dat hij dat zegt, dan zouden ze partijdig lijken.
Nee, niet "zoals Max het fijn vindt" maar gewoon wat objectief het snelst is. Max kan daarmee omgaan, anderen tot nu toe wat minder.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar wel met karakteristieken die Max fijn vindt. En als hij dat eruit haalt hebben ze gelijk. Maar dan wordt de auto dus wel volgens Verstappen zijn voorkeur gebouwd.
Niet om vervelend te doen, maar heb je hier ook een bron bij? Want anders blijft het in een welles-nietus hangen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.
Het punt is dat een auto met onderstuur nooit zo snel is als een auto die op het scherpst van de snede opereert. Je moet er alleen als coureur mee om kunnen gaan, want het is moeilijk om veel vertrouwen te hebben in een twitchy auto die op elk moment onder je vandaan kan schuiven. Dat is wat de 2e man bij Red Bull tot nu toe steeds genekt heeft, maar niemand ontkent dat als je er wel mee om kan gaan het onder de streep sneller is dan een auto die trager reageert.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.
is ook niet helemaal waar, want een heel klein beetje onderstuur is niet erg en kan je juist tijdens de race heel erg goed helpenquote:Op zondag 30 juli 2023 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een auto met onderstuur nooit zo snel is als een auto die op het scherpst van de snede opereert. Je moet er alleen als coureur mee om kunnen gaan, want het is moeilijk om veel vertrouwen te hebben in een twitchy auto die op elk moment onder je vandaan kan schuiven. Dat is wat de 2e man bij Red Bull tot nu toe steeds genekt heeft, maar niemand ontkent dat als je er wel mee om kan gaan het onder de streep sneller is dan een auto die trager reageert.
Als naast Perez een tweede Perez had gezeten, dan hadden we gedacht dat de RB een 'middelmatig' snelle auto was.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Bull bouwt de snelst mogelijke auto. Max haalt dat eruit, anderen niet. Maar als ze de auto zo zouden bouwen dat meer coureurs er alles uit konden halen, was-ie niet zo snel als-ie nu is. Per saldo ga je dan dus achteruit.
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt te zeggen dat de Mercedes-dominantie leuker was om naar te kijken dan de huidige Verstappen-dominantie.
Ten eerste: Dat maken we zelf wel uit, Toto.
En ten tweede: Ongewild benadruk je hiermee hoe goed Max is.
Met coureurs die elke week klaagden dat de auto te moeilijk te besturen was.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als naast Perez een tweede Perez had gezeten, dan hadden we gedacht dat de RB een 'middelmatig' snelle auto was.
Hij heeft Max altijd goed gevonden. Hij bespeelt z'n publiek en hoopt de FIA te beïnvloeden. Zoals altijd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.
Ik vind dat er weinig reden is om te twijfelen aan de bevinding die hij heeft gedaan en heeft weergegeven in een interview, vandaar dat ik er niet aan twijfel.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten eerste is dat natuurlijk absoluut geen objectieve bron, als er iemand belang heeft bij dat soort excuses is het wel de teammaat die er achter staat.
Het is wat je zelf al zegt: dit is natuurlijk geen toeval. Red Bull weet wat Max wil, en zet dat in de auto. Dat is logisch, want hij haalt de performance eruit en wordt ermee wereldkampioen. Maar voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je geen strijd hebt met een ander team, want anders kan je niet met twee mannen voor de punten vechten tijdens de races.quote:Ten tweede is hij er op teruggekomen: https://racingnews365.nl/(...)bedoelde-het-niet-zo
Ten derde is het natuurlijk niet zo dat omdat iemand goed met een auto kan omgaan die auto ook op hem gemaakt is. Kan ook gewoon een kwestie zijn van toevallig goed met bepaalde eigenschappen kunnen omgaan. Dat is misschien niet het meest waarschijnlijk, maar niet zo onwaarschijnlijk dat je het meteen als optie kunt afschrijven en kunt roepen ‘hij kan er goed mee dus het is op hem gebouwd’.
Ik ben er geen groot voorstander van, maar dat komt meer door de invulling ervan. Ik bezoek elk jaar een race, en dan is zo’n sprint format absoluut leuker dan het traditionele format. Waar ze van mij vanaf moeten is dat je na VT1 niks meer aan de auto mag aanpassen. Dat vind ik echt onzin. Het is ook kunstmatig (in de hoop dat topteams het fout hebben), het past niet bij dat F1 het beste van het beste is. Waarom zou je niks meer aanpassen? Als ze dat eruit halen, de sprints op leuke circuits plannen en niet te vaak dan ben ik best voorstander.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Nu ja, er waren mensen (hier) die zeiden dat ze én te lang moesten wachten (ivm uitstel door wedstrijdleiding), én dat het 'te kort" werd - in rondes.
Mss dan niet ca 100 km sprint, maar 150 km sprint? Dan zijn het meer rondjes, al begreep ik dat het ook van de lengte van het betreffende circuit afhangt hoeveel rondjes er dan dus op het bord overblijven.
En dat verplicht op FW starten had in Spa ook wel een verrassend effect, lol: het halve veld in ronde 1 pitten, de andere helft in ronde 2 - voor inters![]()
Dus opnieuw nog een medestander [op FOK!] vóór Sprintweekenden gevonden?![]()
(ze zijn an sich dun gezaaid![]()
)
Wolff heeft dit en vorig jaar al meerdere malen aangegeven dat Verstappen de beste van de wereld is.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.
Ricciardo kondigde augustus 2018 aan te vertrekken, en dat is natuurlijk net in de periode dat de auto voor 2019 werd gebouwd, waar Ricciardo geen aandeel in meer zal hebben met betrekking tot de ontwikkeling. Maar Max waarschijnlijk wel. En Max had natuurlijk een staat van dienst op dat moment, dus ik kan me goed voorstellen dat ze veel naar Max luisterden.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar heb je hier ook een bron bij? Want anders blijft het in een welles-nietus hangen.
Nogmaals, niet om vervelend te doen maar ‘ik kan me goed voorstellen dat’ en ‘waarschijnlijk’ is natuurlijk geen serieuze onderbouwing. Dit is gewoon borrelpraat zo. Op zich niets mis mee, maar laten we dat wel even vaststellen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ricciardo kondigde augustus 2018 aan te vertrekken, en dat is natuurlijk net in de periode dat de auto voor 2019 werd gebouwd, waar Ricciardo geen aandeel in meer zal hebben met betrekking tot de ontwikkeling. Maar Max waarschijnlijk wel. En Max had natuurlijk een staat van dienst op dat moment, dus ik kan me goed voorstellen dat ze veel naar Max luisterden.
Ik vind van niet. Als Ricciardo bij het team weggaat is de enige die aan de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar (als coureur) werkt Verstappen. Dus dan is het logisch dat ze ook naar Verstappen zijn visie luisteren. Vind jij van niet dan?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, niet om vervelend te doen maar ‘ik kan me goed voorstellen dat’ en ‘waarschijnlijk’ is natuurlijk geen serieuze onderbouwing. Dit is gewoon borrelpraat zo. Op zich niets mis mee, maar laten we dat wel even vaststellen.
Blauw.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zijn de weerberichten vanaf Spa?
Heb je nu een date met haar?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren naar de wok (E10) tijdens de sprintrace.
Denk je dat je veilig bent door niet naar je telefoon te kijken? Nope... zat een meid een tafeltje verderop die ineens riep "Alonso is eruit".
Ik heb maar heel subtiel gemeld dat ik het nog moest zien
Waar je aan voorbij gaat is dat wanneer het ene scenario logischer is dan het andere dat niet hoeft te betekenen dat dat scenario ook klopt. En ook niet dat er niet nog een derde scenario kan spelen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Als Ricciardo bij het team weggaat is de enige die aan de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar (als coureur) werkt Verstappen. Dus dan is het logisch dat ze ook naar Verstappen zijn visie luisteren. Vind jij van niet dan?
En zeker als de twee daaropvolgende teamgenoten van Verstappen moeite hebben met de besturing van de auto is dat wel een opvallend iets.
Was ze zelf geen hard pass?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik daar een speciale pas voor had moeten aanvragen.
Wel een spoiler (alert).quote:Op zondag 30 juli 2023 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Was ze zelf geen hard pass?
Oprotten naar huis als je liever televisie kijktquote:Op zondag 30 juli 2023 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Denk je dat je veilig bent door niet naar je telefoon te kijken? Nope... zat een meid een tafeltje verderop die ineens riep "Alonso is eruit".
Ja... op één of andere manier is er altijd wel iemand die het verknalt.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:49 schreef Sked het volgende:
[..]
Oprotten naar huis als je liever televisie kijkt
Als ik me goed herinner was Ricciardo's 'visie' toen: bij Renault-motoren blijven en niet overstappen naar Honda.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Als Ricciardo bij het team weggaat is de enige die aan de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar (als coureur) werkt Verstappen. Dus dan is het logisch dat ze ook naar Verstappen zijn visie luisteren. Vind jij van niet dan?
En zeker als de twee daaropvolgende teamgenoten van Verstappen moeite hebben met de besturing van de auto is dat wel een opvallend iets.
Geld, dat was zijn visie.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was Ricciardo's 'visie' toen: bij Renault-motoren blijven en niet overstappen naar Honda.
quote:Op zondag 30 juli 2023 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik daar een speciale pas voor had moeten aanvragen.
Max heeft gewonnen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... op één of andere manier is er altijd wel iemand die het verknalt.
Ook irritant op een verjaardag op zondag, altijd weer net iemand die op z'n telefoon kijkt en dan triomfantelijk roept "Max heeft gewonnen".
En bedankt...
Ah, E10, goed bereikbare locatie welquote:Op zondag 30 juli 2023 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
In dat jaar was het nog een spoilerquote:Op zondag 30 juli 2023 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max heeft gewonnen.
Het is zo voorspelbaar dat het niet eens meer een spoiler is
Een echte spoiler zou zijn dat ie niet gewonnen heeft.
Ja, als je in Friesland woontquote:Op zondag 30 juli 2023 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, E10, goed bereikbare locatie wel
Nou, ik was dus niet thuis, keek even naar de live-timing halverwege op m'n telefoon en zag dat Piastri aan de leiding lag. Dan schrik je toch even als je verder geen context hebtquote:Op zondag 30 juli 2023 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max heeft gewonnen.
Het is zo voorspelbaar dat het niet eens meer een spoiler is
Een echte spoiler zou zijn dat ie niet gewonnen heeft.
Het hele McLaren team dacht hetzelfde, en die hadden de contextquote:Op zondag 30 juli 2023 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik was dus niet thuis, keek even naar de live-timing halverwege op m'n telefoon en zag dat Piastri aan de leiding lag. Dan schrik je toch even als je verder geen context hebt
Als bepaalde verschijnselen in patronen zich voordoen dan vind ik het waarschijnlijk om het scenario wat ik heb geschetst reëel te achten. Maar ja hard bewijs heb ik inderdaad niet, ik heb geen inzage in de interne politiek van Red Bull Racing. Voordat we echt weten wat er zich heeft voorgedaan zijn we misschien wel decennia verder, naarmate er meer bekend wordt door interviews of boeken. Op dit moment zullen ze niet van de daken schreeuwen (als het waar is) dat dit hun modus operandi is.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar je aan voorbij gaat is dat wanneer het ene scenario logischer is dan het andere dat niet hoeft te betekenen dat dat scenario ook klopt. En ook niet dat er niet nog een derde scenario kan spelen.
Natuurlijk is het opvallend. Maar uit een enkel iets dat opvalt kun je niet zulke verregaande conclusies trekken.
Mijn vader had een dagje uit tijdens Spanje 2016, het gebeurt zelden dat ie een race mist normaal. Die was niet blijquote:Op zondag 30 juli 2023 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In dat jaar was het nog een spoiler
Ja, dat is wel lullig idd. Die race had ik ook voor geen goud willen missen. Straatfeest!quote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn vader had een dagje uit tijdens Spanje 2016, het gebeurt zelden dat ie een race mist normaal. Die was niet blij
Ik vond het nog meevallen dat Verstappen op P2 de baan op kwam.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik was dus niet thuis, keek even naar de live-timing halverwege op m'n telefoon en zag dat Piastri aan de leiding lag. Dan schrik je toch even als je verder geen context hebt
Ja, die heeft nog aardig lopen trappen in dat ene rondje. Dat zag je ook wel aan de voorsprong die hij opbouwde.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het nog meevallen dat Verstappen op P2 de baan op kwam.
Lewis H. in het kwadraat?!quote:Op zondag 30 juli 2023 13:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Met coureurs die elke week klaagden dat de auto te moeilijk te besturen was.
Ik heb die opname nog altijd op mijn computer staanquote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is wel lullig idd. Die race had ik ook voor geen goud willen missen. Straatfeest!
Speciaal een Ziggo Go enkele race gekocht om het te kunnen zien. Daarna gelijk een abonnement afgeslotenquote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is wel lullig idd. Die race had ik ook voor geen goud willen missen. Straatfeest!
Vroeg of laat kan je ze wel weer ergens downloaden.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb die opname nog altijd op mijn computer staan
Wat had ik graag Abu Dhabi ook willen hebben
Maar ik had geen manier meer om op te nemen.
Ja, had inderdaad ook wel verwacht dat er een aantal hard genoeg door zouden stampen om hem tot een 5e/6e plek terug te duwen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het nog meevallen dat Verstappen op P2 de baan op kwam.
Perez heeft niet eens de snelheid/consistentie om al die races te winnen al zou Verstappen telkens uitvallen. Eerste races leek het er nog op dat Alonso kon aanhaken maar dat is intussen ook wel verleden tijd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat een luxe heeft Max op dit moment. Die kan gewoon 4 races thuisblijven / uitvallen en dan nog prima aan de leiding blijven.
Dat staat allemaal op F1TV.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb alles tot en met 2015 compleet, daarna mis ik nog wat seizoenen.
bandjes waren toch niet meer nodig, dus dan kun je ze ook wel kapot trappenquote:Op zondag 30 juli 2023 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, die heeft nog aardig lopen trappen in dat ene rondje. Dat zag je ook wel aan de voorsprong die hij opbouwde.
Damn dat is niet leuk.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn vader had een dagje uit tijdens Spanje 2016, het gebeurt zelden dat ie een race mist normaal. Die was niet blij
Ja, in de praktijk kan Max wss wel 6 races vakantie nemen en dan nog op voorsprong staanquote:Op zondag 30 juli 2023 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez heeft niet eens de snelheid/consistentie om al die races te winnen al zou Verstappen telkens uitvallen. Eerste races leek het er nog op dat Alonso kon aanhaken maar dat is intussen ook wel verleden tijd.
Gewoon na de zomerstop niet meer terugkomen en toch het kampioenschap winnen. Het kan gewoonquote:Op zondag 30 juli 2023 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, in de praktijk kan Max wss wel 6 races vakantie nemen en dan nog op voorsprong staan
Strategische race genot.quote:
Die race is bij mij ook echt een core memory. Het gebeurde in die tijd niet vaak dat ik vol spanning begon aan een race.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Damn dat is niet leuk.
1 van een die momenten in mijn leven waar ik elke keer kippenvel krijg als ik het zie,
Als ik dat had gemist had ik mezelf geslagen![]()
In z'n achteruit.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen wint met een 4-stopper dus.
Hoe vaak gaat de rest dan wel niet stoppen? Want de RB lijkt wel consistent minder last van bandendegradatie te hebben.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen wint met een 4-stopper dus.
Gewoon kwalificatierondjes op de softs.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe vaak gaat de rest dan wel niet stoppen? Want de RB lijkt wel consistent minder last van bandendegradatie te hebben.
Uitgang pits is ook riskant, hebben we gezien vandaag.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:13 schreef StephanL het volgende:
Als ze maar niet spinnen naar de grid toe
Daar zou ik wel om moeten lachenquote:Op zondag 30 juli 2023 14:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
Perez ramt Lewis eraf naar aanleiding van gisteren
Was maar voor 2 coureurs, de rest had geen problemenquote:Op zondag 30 juli 2023 14:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uitgang pits is ook riskant, hebben we gezien vandaag.
Herhaling van 1998quote:Op zondag 30 juli 2023 14:16 schreef RAVW het volgende:
ik schakel net in maar ze rijden nu al .. wat zijn ze nu aan het doen dit is toch de race niet ?
Rondjes rijden, wennen aan de droogte, daarna naar de gridquote:Op zondag 30 juli 2023 14:16 schreef RAVW het volgende:
ik schakel net in maar ze rijden nu al .. wat zijn ze nu aan het doen dit is toch de race niet ?
We kunnen volgende week een terugkijk sessie doenquote:
Liters gekomen, al gaat niks boven het geluid van de BRM's met hun V16 uit 1953.quote:
Goeie start was dat wel. Als dat nu zou gebeuren hadden we een hele magere herstart qua aantal auto's. Jammer dat ze de T cars afgeschaft hebben.quote:
Ik mis de T-carsquote:Op zondag 30 juli 2023 14:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Goeie start was dat wel. Als dat nu zou gebeuren hadden we een hele magere herstart qua aantal auto's. Jammer dat ze de T cars afgeschaft hebben.
66 was ook niet verkeerdquote:Op zondag 30 juli 2023 14:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Liters gekomen, al gaat niks boven het geluid van de BRM's met hun V16 uit 1953.
Oja, ik dacht dat dat het laatste jaar met V12s was, maar Ferrari was 2 jaar daarvoor al overstag.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:20 schreef Wertha het volgende:
[..]
1998 was 3.0 V10, tenzij je hier iets heel anders bedoeld.
V6 is echt pure armoede vergeleken met een V8 of liever nog een V10.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
V6 is ook mooi. Lekker verfijnde loop en niet zo'n herrie. Vind ik dan
Adrian Newey zegt dat jouw claim onzin is maar ongetwijfeld weet jij het beter dan de man die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de RBR F1 auto's.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat komt nadat Verstappen teamleider werd toen Ricciardo wegging zodat hij de ontwikkeling van de auto naar zijn hand toe zette. Sindsdien is Max de enige die consistent goed presteert met de Red Bull.
Als het over personenauto's gaat dan wel een VR6 aub, die klinken toch heel wat toffer dan een reguliere V6 of 6 in lijn.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
V6 is ook mooi. Lekker verfijnde loop en niet zo'n herrie. Vind ik dan
Haas-troep.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:21 schreef StephanL het volgende:
Hulkenberg al stuk in de garage.
Kijken of dat gemaakt kan worden.
de Renault RS01 F1 V6 Turbo was ook niet verkeerd hoorquote:Op zondag 30 juli 2023 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
V6 is echt pure armoede vergeleken met een V8 of liever nog een V10.
Maar ik snap wel waarom ze ervoor hebben gekozen destijds.
Als dat klopt heeft Verstappen geen enkele inspraak in de ontwikkeling van de auto. Ik denk daar persoonlijk anders over.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Adrian Newey zegt dat jouw claim onzin is maar ongetwijfeld weet jij het beter dan de man die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de RBR F1 auto's.
Newey stelt zonder enig voorbehoud dat zijn team de snelst mogelijke auto bouwt die ze kunnen bouwen en dat het aan de coureurs is om de snelheid eruit te halen en niet dat ze een auto bouwen voor een coureur.
Ik denk dat in 1997 Minardi nog met een aangepaste V12 reed om aan de reglementen te voldoen, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij waren zij de laatste die de overstap naar V10 maakten.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, ik dacht dat dat het laatste jaar met V12s was, maar Ferrari was 2 jaar daarvoor al overstag.
Maar even goed
Ja, zoals gezegd, jij weet het beter dan de man verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de RBR F1 auto.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dat klopt heeft Verstappen geen enkele inspraak in de ontwikkeling van de auto. Ik denk daar persoonlijk anders over.
In het geval van Haas is het niet eens zo'n gek idee om de weekenden na de zaterdag gewoon af te doen als afgerond. /squote:Op zondag 30 juli 2023 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haas-troep.
Die kunnen de zondagen net zo goed in bed blijven liggen.
weet nog eind jaren 90 begin2000 moest je altijd je TV een stuk zachter zettenquote:Op zondag 30 juli 2023 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
De V10's heb ik nog live mee mogen maken destijds in Duitsland.
Dat geluid als het veld in het begin nog dicht op elkaar rijdt en dan met 300km/u oid voorbij komt![]()
![]()
Dat ging echt door merg en been![]()
![]()
Pure oor porno![]()
![]()
Ze hebben dit jaar gegokt op een ervaren rijdersduo maar als die auto gewoon niet goed is, en het technische gedeelte van het team ook niet, dan heb je gewoon een probleem.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In het geval van Haas is het niet eens zo'n gek idee om de weekenden na de zaterdag gewoon af te doen als afgerond. /s
Dat team komt zo ontzettend veel talent, en know-how tekort om met enige regelmaat resultaat te halen uit de zondag.
2022 was daar wel het beste voorbeeld van, de eerste helft van het seizoen had er veel, veel meer in gezeten dan dat gerealiseerd werd.
Ferrari in 1995 is 100% zeker de laatste.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:28 schreef Wertha het volgende:
[..]
Ik denk dat in 1997 Minardi nog met een aangepaste V12 reed om aan de reglementen te voldoen, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij waren zij de laatste die de overstap naar V10 maakten.
//nee, dit klopt allemaal niet. Sommige teams reden met V8 motoren.
jaar of 5-6 geleden reden ze op spa nog met die double seaters een rondje, waren er twee. Nou, wat een verschil qua geluid met de echte F1 auto's op dat moment. Je hoorde die 2 het hele circuit doorgalmenquote:Op zondag 30 juli 2023 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
De V10's heb ik nog live mee mogen maken destijds in Duitsland.
Dat geluid als het veld in het begin nog dicht op elkaar rijdt en dan met 300km/u oid voorbij komt![]()
![]()
Dat ging echt door merg en been![]()
![]()
Pure oor porno![]()
![]()
We are checking..quote:Op zondag 30 juli 2023 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari in 1995 is 100% zeker de laatste.
Ik zou me vooral als ferrari zijnde zorgen maken, die dingen vreten banden, zie je ook tijdens races, de eerste paar rondes gaat het goed, en zo rondje 10 stoort de snelheid compleet inelkaar omdat ze er dan al doorheen zijn, en dan is Spa nog een stuk langer ookquote:Op zondag 30 juli 2023 14:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe vaak gaat de rest dan wel niet stoppen? Want de RB lijkt wel consistent minder last van bandendegradatie te hebben.
Chevy heeft deze informatie direct uit de playstationquote:Op zondag 30 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Adrian Newey zegt dat jouw claim onzin is maar ongetwijfeld weet jij het beter dan de man die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de RBR F1 auto's.
Newey stelt zonder enig voorbehoud dat zijn team de snelst mogelijke auto bouwt die ze kunnen bouwen en dat het aan de coureurs is om de snelheid eruit te halen en niet dat ze een auto bouwen voor een coureur.
Moi aussi.quote:
Ik zat in het stadion, maar ze hadden de f1 op het grote scherm gezet, werkelijk niemand keek meer naar het voetbal.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is dat met dezelfde commentatoren als bij het wielrennen?quote:
Het is niet efficient om zoveel toeren te maken. Sowieso betekent een enorme geluidsproductie dat energie verloren gaat aan andere dingen dan hard vooruit bewegen.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:39 schreef Nattekat het volgende:
Een V6 met hoge toeren kan ook gewoon een leuk geluid produceren, dat moeten ze weer gewoon invoeren
NL of frans geblaat ? en welke belg ?quote:
Canvas Belgquote:
Correct.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan je compenseren met langere versnellingen. Vroegah was V10 gewoon het snelst.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet efficient om zoveel toeren te maken. Sowieso betekent een enorme geluidsproductie dat energie verloren gaat aan andere dingen dan hard vooruit bewegen.
Ooh ik weet nu weer waar ik mee in de war was.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Luxe!quote:
Oke heb hemquote:
Ja, het is wel snel, maar niet efficiënt. Uitgedrukt in snelheid per liter benzine is de huidige generatie vele malen beter dan waar ze vroeger mee reden.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan je compenseren met langere versnellingen. Vroegah was V10 gewoon het snelst.
Hij heeft zich wel mooi uitgedost.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan weet je al meteen dat het niets is.
Rode duivel.quote:
Zeg een beetje meer respect graagquote:
Zal vast beter zijn dan wat ik vaak bij de Amerikaanse raceklasses hoorquote:
Maar ook die V10 zou geen 20000 toeren draaien als er te weinig brandstof de motor in gaat vanwege de flow limit.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan je compenseren met langere versnellingen. Vroegah was V10 gewoon het snelst.
Gewoon overschakelen naar bio-brandstofquote:Op zondag 30 juli 2023 14:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar ook die V10 zou geen 20000 toeren draaien als er te weinig brandstof de motor in gaat vanwege de flow limit.
Gijp.gifquote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Denk dat Rieu dat beter gaat doen
Dat zou ik 1000 keer liever zien dat wat ze nu voor 2026 bedacht hebben inderdaad.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon overschakelen naar bio-brandstof
Er is ook echt niemand die zit te wachten op die 2026 troepquote:Op zondag 30 juli 2023 14:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat zou ik 1000 keer liever zien dat wat ze nu voor 2026 bedacht hebben inderdaad.
Hoe groot is je huis dat je daar 12 minuten over doet?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga naar beneden, de tv aanzetten. En als ik terugkom... gaan we racen
Hier hebben we gelukkig geen slechte zangersquote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef TwenteFC het volgende:
Max weet weer waarom die voor Nederland heeft gekozen, zo de knetter wat pijnlijk
bio brandstof is niet de oplossing, synthetic fuel kan je weer motoren gaan opschroeven zonder co2-effect.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon overschakelen naar bio-brandstof
Gelukkig was ze wel goed in hockey.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Hier hebben we gelukkig geen slechte zangers
Misschien heeft ie wel een HELE slechte motoriek?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:50 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hoe groot is je huis dat je daar 12 minuten over doet?
Sow!quote:Op zondag 30 juli 2023 14:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een HELE slechte motoriek?
Even de buizen opwarmenquote:Op zondag 30 juli 2023 14:50 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Wie doen daar de becommentariëring?quote:
Ik heb het over de Belgische commentator, he? Toch bijzonder.quote:
Wat is er gebeurd ?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef TwenteFC het volgende:
Max weet weer waarom die voor Nederland heeft gekozen, zo de knetter wat pijnlijk
Kun je hem niet kwalijk nemen. Hij heeft niemand meer die ze voor hem uit kan doen, of z'n tas kan dragen of een elastiekje in z'n haren doet.quote:
Klopt ook gewoonquote:Op zondag 30 juli 2023 14:53 schreef spapaars het volgende:
En Norris heeft ook Belgisch bloed, volgens de Belg.
Ja zijn moeder is Vlaamse,quote:
Die maken in Nederland de dienst uit. De toppers, Peter Beensen, Wolter Kroezen etc.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Hier hebben we gelukkig geen slechte zangers
Vreemd dat hij geen vervanging daarvoor heeft eigenlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Kun je hem niet kwalijk nemen. Hij heeft niemand meer die ze voor hem uit kan doen, of z'n tas kan dragen of een elastiekje in z'n haren doet.
Denk eerder dat hij nog een tv met lampen heeft.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:50 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Stroll ook.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:53 schreef spapaars het volgende:
En Norris heeft ook Belgisch bloed, volgens de Belg.
quote:Op zondag 30 juli 2023 14:56 schreef Rianne84 het volgende:
Ik ga hier weer weg. Vanavond terugkijken. Veel plezier allemaal
Hier.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Waar zijn mijn vrienden @:Coco en @:Sked ?
100%. Rieu gaat zijn uitmuntende reputatie echt niet te grabbel gooien.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Denk dat Rieu dat beter gaat doen
We zullen je de uitslag wel DM'enquote:Op zondag 30 juli 2023 14:56 schreef Rianne84 het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2023 14:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
We zullen je de uitslag wel DM'en
Nooooooquote:Op zondag 30 juli 2023 14:56 schreef Rianne84 het volgende:
jep was de verwachting!quote:
Why thank you.quote:
Snoeptomaatjes en snackkomkommerquote:
Het is Spa, dus jaquote:
Forum Opties | |
---|---|