En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Albon heeft gezegd dat-ie van een scherpe auto houdt, maar schrok van hoe scherp de Red Bull is en dat-ie moeite had om daarmee te rijden. Maar daarmee zegt-ie niet dat dit niet het snelst mogelijke ontwerp is. Hij was alleen zelf de limiterende factor, ipv de auto.
Albon objectiever dan Newey? Waarom vind je een teamgenoot die het aflegde tegen Verstappen objectiever dan de ontwerper vd auto?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch dat hij dat zegt, dan zouden ze partijdig lijken.
Albon heeft aangegeven dat ze auto zeer zeker wel op Max wordt gebouwd, dat vind ik zelf een iets meer objectieve bron.
Nee, niet "zoals Max het fijn vindt" maar gewoon wat objectief het snelst is. Max kan daarmee omgaan, anderen tot nu toe wat minder.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar wel met karakteristieken die Max fijn vindt. En als hij dat eruit haalt hebben ze gelijk. Maar dan wordt de auto dus wel volgens Verstappen zijn voorkeur gebouwd.
Niet om vervelend te doen, maar heb je hier ook een bron bij? Want anders blijft het in een welles-nietus hangen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.
Het punt is dat een auto met onderstuur nooit zo snel is als een auto die op het scherpst van de snede opereert. Je moet er alleen als coureur mee om kunnen gaan, want het is moeilijk om veel vertrouwen te hebben in een twitchy auto die op elk moment onder je vandaan kan schuiven. Dat is wat de 2e man bij Red Bull tot nu toe steeds genekt heeft, maar niemand ontkent dat als je er wel mee om kan gaan het onder de streep sneller is dan een auto die trager reageert.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En die scherpte van het insturen is toch wel zeer waarschijnlijk te danken aan het feit dat Verstappen de auto van toen heeft ontwikkeld. Met als gevolg dat de ene na de andere teamgenoot het team werd uitgestuurd.
is ook niet helemaal waar, want een heel klein beetje onderstuur is niet erg en kan je juist tijdens de race heel erg goed helpenquote:Op zondag 30 juli 2023 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een auto met onderstuur nooit zo snel is als een auto die op het scherpst van de snede opereert. Je moet er alleen als coureur mee om kunnen gaan, want het is moeilijk om veel vertrouwen te hebben in een twitchy auto die op elk moment onder je vandaan kan schuiven. Dat is wat de 2e man bij Red Bull tot nu toe steeds genekt heeft, maar niemand ontkent dat als je er wel mee om kan gaan het onder de streep sneller is dan een auto die trager reageert.
Als naast Perez een tweede Perez had gezeten, dan hadden we gedacht dat de RB een 'middelmatig' snelle auto was.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Bull bouwt de snelst mogelijke auto. Max haalt dat eruit, anderen niet. Maar als ze de auto zo zouden bouwen dat meer coureurs er alles uit konden halen, was-ie niet zo snel als-ie nu is. Per saldo ga je dan dus achteruit.
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt te zeggen dat de Mercedes-dominantie leuker was om naar te kijken dan de huidige Verstappen-dominantie.
Ten eerste: Dat maken we zelf wel uit, Toto.
En ten tweede: Ongewild benadruk je hiermee hoe goed Max is.
Met coureurs die elke week klaagden dat de auto te moeilijk te besturen was.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als naast Perez een tweede Perez had gezeten, dan hadden we gedacht dat de RB een 'middelmatig' snelle auto was.
Hij heeft Max altijd goed gevonden. Hij bespeelt z'n publiek en hoopt de FIA te beïnvloeden. Zoals altijd.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.
Ik vind dat er weinig reden is om te twijfelen aan de bevinding die hij heeft gedaan en heeft weergegeven in een interview, vandaar dat ik er niet aan twijfel.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten eerste is dat natuurlijk absoluut geen objectieve bron, als er iemand belang heeft bij dat soort excuses is het wel de teammaat die er achter staat.
Het is wat je zelf al zegt: dit is natuurlijk geen toeval. Red Bull weet wat Max wil, en zet dat in de auto. Dat is logisch, want hij haalt de performance eruit en wordt ermee wereldkampioen. Maar voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je geen strijd hebt met een ander team, want anders kan je niet met twee mannen voor de punten vechten tijdens de races.quote:Ten tweede is hij er op teruggekomen: https://racingnews365.nl/(...)bedoelde-het-niet-zo
Ten derde is het natuurlijk niet zo dat omdat iemand goed met een auto kan omgaan die auto ook op hem gemaakt is. Kan ook gewoon een kwestie zijn van toevallig goed met bepaalde eigenschappen kunnen omgaan. Dat is misschien niet het meest waarschijnlijk, maar niet zo onwaarschijnlijk dat je het meteen als optie kunt afschrijven en kunt roepen ‘hij kan er goed mee dus het is op hem gebouwd’.
Ik ben er geen groot voorstander van, maar dat komt meer door de invulling ervan. Ik bezoek elk jaar een race, en dan is zo’n sprint format absoluut leuker dan het traditionele format. Waar ze van mij vanaf moeten is dat je na VT1 niks meer aan de auto mag aanpassen. Dat vind ik echt onzin. Het is ook kunstmatig (in de hoop dat topteams het fout hebben), het past niet bij dat F1 het beste van het beste is. Waarom zou je niks meer aanpassen? Als ze dat eruit halen, de sprints op leuke circuits plannen en niet te vaak dan ben ik best voorstander.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Nu ja, er waren mensen (hier) die zeiden dat ze én te lang moesten wachten (ivm uitstel door wedstrijdleiding), én dat het 'te kort" werd - in rondes.
Mss dan niet ca 100 km sprint, maar 150 km sprint? Dan zijn het meer rondjes, al begreep ik dat het ook van de lengte van het betreffende circuit afhangt hoeveel rondjes er dan dus op het bord overblijven.
En dat verplicht op FW starten had in Spa ook wel een verrassend effect, lol: het halve veld in ronde 1 pitten, de andere helft in ronde 2 - voor inters![]()
Dus opnieuw nog een medestander [op FOK!] vóór Sprintweekenden gevonden?![]()
(ze zijn an sich dun gezaaid![]()
)
Wolff heeft dit en vorig jaar al meerdere malen aangegeven dat Verstappen de beste van de wereld is.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Toto inmiddels Max ook wel echt goed vindt hoor.
Ricciardo kondigde augustus 2018 aan te vertrekken, en dat is natuurlijk net in de periode dat de auto voor 2019 werd gebouwd, waar Ricciardo geen aandeel in meer zal hebben met betrekking tot de ontwikkeling. Maar Max waarschijnlijk wel. En Max had natuurlijk een staat van dienst op dat moment, dus ik kan me goed voorstellen dat ze veel naar Max luisterden.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar heb je hier ook een bron bij? Want anders blijft het in een welles-nietus hangen.
Nogmaals, niet om vervelend te doen maar ‘ik kan me goed voorstellen dat’ en ‘waarschijnlijk’ is natuurlijk geen serieuze onderbouwing. Dit is gewoon borrelpraat zo. Op zich niets mis mee, maar laten we dat wel even vaststellen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ricciardo kondigde augustus 2018 aan te vertrekken, en dat is natuurlijk net in de periode dat de auto voor 2019 werd gebouwd, waar Ricciardo geen aandeel in meer zal hebben met betrekking tot de ontwikkeling. Maar Max waarschijnlijk wel. En Max had natuurlijk een staat van dienst op dat moment, dus ik kan me goed voorstellen dat ze veel naar Max luisterden.
Ik vind van niet. Als Ricciardo bij het team weggaat is de enige die aan de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar (als coureur) werkt Verstappen. Dus dan is het logisch dat ze ook naar Verstappen zijn visie luisteren. Vind jij van niet dan?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, niet om vervelend te doen maar ‘ik kan me goed voorstellen dat’ en ‘waarschijnlijk’ is natuurlijk geen serieuze onderbouwing. Dit is gewoon borrelpraat zo. Op zich niets mis mee, maar laten we dat wel even vaststellen.
Blauw.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zijn de weerberichten vanaf Spa?
Heb je nu een date met haar?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren naar de wok (E10) tijdens de sprintrace.
Denk je dat je veilig bent door niet naar je telefoon te kijken? Nope... zat een meid een tafeltje verderop die ineens riep "Alonso is eruit".
Ik heb maar heel subtiel gemeld dat ik het nog moest zien
Waar je aan voorbij gaat is dat wanneer het ene scenario logischer is dan het andere dat niet hoeft te betekenen dat dat scenario ook klopt. En ook niet dat er niet nog een derde scenario kan spelen.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Als Ricciardo bij het team weggaat is de enige die aan de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar (als coureur) werkt Verstappen. Dus dan is het logisch dat ze ook naar Verstappen zijn visie luisteren. Vind jij van niet dan?
En zeker als de twee daaropvolgende teamgenoten van Verstappen moeite hebben met de besturing van de auto is dat wel een opvallend iets.
Was ze zelf geen hard pass?quote:Op zondag 30 juli 2023 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik daar een speciale pas voor had moeten aanvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |