abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 09:55:36 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_210091506
Op de website van Pointer:

Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.

https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen

Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 09:57:03 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_210091523
Bovenwijs ook echt :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_210091765
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bovenwijs ook echt :')
Ja, het zijn net kleine kinderen.
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 10:32:56 #4
Brabo Bastard
pi_210091899
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, het zijn net kleine kinderen.
Nou, het zijn gewoon kleine kinderen. Stampvoetend en zo als ze hun zin niet krijgen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210092438
quote:
De Twentse Jacqueline is één van hen. ,,Het is niet dat ik mezelf niet aan regels houd. Ik bepaal alleen zelf aan welke regels ik wil voldoen”, vertelt ze over haar autonome levensstijl
quote:
De eerste stappen naar ‘Autonomie’ heeft Jacqueline gezet. Ook heeft ze een diplomatiek paspoort. Maar belasting? Dat betaalt ze nog wel. Datzelfde geldt voor eventuele boetes. Ook is ze nog in loondienst. ,,Het liefst zou ik dat niet meer doen, maar ik kan de consequenties nog niet overzien. Met een eigen huis heb ik best wat te verliezen.”
quote:
Aan de wieg van verschillende ‘autonomen’ staat een vrouw uit Almelo. Met haar webshop autonoomtotaal.nl lijkt Jeannette Lohuis een spin in een vernuftig web.
Voor ¤259,00 krijg je een allin pakket waarmee je je contract met de overheid kunt opzeggen.
En als je dat goed doet hoef je niets meer te betalen...

Gedupeerden die even later te maken krijgen met huisuitzetting krijgen geen gehoor, of worden van de site verwijderd.
pi_210092479
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, het zijn gewoon kleine kinderen. Stampvoetend en zo als ze hun zin niet krijgen.
Wie ben jij?
https://www.dumpert.nl/item/100028836_d6949b04
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 11:17:54 #7
Brabo Bastard
pi_210092485
quote:
Hoe ze die tekst voorleest _O-
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 11:25:22 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_210092559
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
[..]
Voor ¤259,00 krijg je een allin pakket waarmee je je contract met de overheid kunt opzeggen.
En als je dat goed doet hoef je niets meer te betalen...

Gedupeerden die even later te maken krijgen met huisuitzetting krijgen geen gehoor, of worden van de site verwijderd.
Hoe komt ze aan een diplomatiek paspoort? :wtf:
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210092567
quote:
Nu heb ik zelf geen kinderen, dus ik weet niet hoe het precies werkt, maar als ouder schrijf toch zelf het kind in op de school naar keuze?
Dan ben je daar als ouder toch zelf mee akkoord gegaan?
pi_210092592
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:55 schreef H_T het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Ze zijn losgeslagen? Kunnen niet goed voor zichzelf meer zorgen?
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 11:30:55 #11
Brabo Bastard
pi_210092606
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:25 schreef H_T het volgende:

[..]
Feesboek.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210092633
quote:
"Wie denkt je wel dat je bent", probeert ze te zeggen. Straattaal.
pi_210092636
quote:

[..]
Printer?
We have far more in common than that which devides us..
pi_210092648
quote:

[..]
https://vincentzegel.nl/p(...)status_passport.html

Te gebruiken naast je reguliere paspoort ^O^

(Dat dan weer wel)
pi_210092651
quote:

[..]
De printer.
pi_210092667
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

(Dat dan weer wel)
Deze disclaimer op de website:
quote:
Alle documenten welke door derden worden doorverkocht, gedistribueerd en/of ingevuld zijn ongeldig.
:')
pi_210092813
Wel bijzonder dat diezelfde autonomen dan vaak wel gebruik blijven maken van een sociale huurwoning, bijstand en toeslagen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 12:06:12 #18
39237 crew  H_T
2733
pi_210092880
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

(Dat dan weer wel)
15 euro is een koopje! Mijn paspoort was een stuk duurder. Stomme roverheid :(
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_210092921
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:06 schreef H_T het volgende:

[..]
15 euro is een koopje! Mijn paspoort was een stuk duurder. Stomme roverheid :(
Tja, je kunt hem alleen samen met je Nederlandse paspoort gebruiken *)
pi_210093117
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef De_Melkboer het volgende:
Wel bijzonder dat diezelfde autonomen dan vaak wel gebruik blijven maken van een sociale huurwoning, bijstand en toeslagen.
Wie ben jij?
pi_210093197
quote:
Dat is die wappie-activiste.. Nogal toxische dame
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 12:48:55 #22
Brabo Bastard
pi_210093206
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Droop er nogal vanaf ja.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210093247
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Gevalletje, 'ik ben een instabiele kerncentrale', het wordt vanzelf minder erg als ze wat ouder wordt. Maar nu is het omrijden.
pi_210093376
quote:
Loes Ruesink. Is best veel over/van te vinden, haar en haar man Frank. Beiden hebben echt een tik met de molen gehad.
pi_210094681
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Wie ben jij?
Ze geeft zelf het antwoord al: Het medicijn :D
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_210094821
  zondag 30 juli 2023 @ 15:26:37 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210095210
Reichsbürgerbewegung in Duitsland en Oostenrijk, Sovereign citizen movement in de VS, Freeman-on-the-land movement in Canada, burgers van het "Regno Sovrano di Gaia" (Sovereign Kingdom of Gaia) in Italië. In Tsjechië kwamen ze vorig jaar in het nieuws (daar beweren ze dat de splitsing van Tsjecho-Slowakije onwettig was)

Ook in Ierland heb je zulke types:
are we infinite or am I alone
pi_210099801
Die mensen zijn echt knettergek. Zijn dat dezelfden als diegenen die in Duitsland boodschappen doen en gaan tanken? En dan wel rondkomen van een Nederlandse WIA?
pi_210099832
Wat heeft tanken en boodschappen doen in Duitsland, als je in het grensgebied woont, in hemelsnaam te maken met autonome wappies?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210099876
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
Wat heeft tanken en boodschappen doen in Duitsland, als je in het grensgebied woont, in hemelsnaam te maken met autonome wappies?
Dat je dan de Nederlandse staat geen belasting betaalt..
pi_210099949
Ah, want de wekelijkse boodschappen en de benzine zijn ook het enige waar btw/belasting op zit.
Voor de rest bestaan er geen andere heffingen en taksen en alleen naar door in Duitsland te tanken/boodschappen doen heb je die vermaledijde overheid toch mooi tuk.
:') 8)7

Maar goed, jij bent een hagelnieuwe user, dus of een troll accountje of kloon van gebande :W
A murky, forgotten land.
pi_210100558
Autonoom totaal, wat een grap is dat.
Een webshop uit Almelo, met alleen maar een e-mailadres en mobiel nummer dat 4 uur per week bereikbaar is :')
Jeannette Lohuis zit achter de site autonoomtotaal.nl, iemand die volgens haar eigen LinkedIn-profiel sinds 2012 bezig is met een MBO opleiding.

Jeanette doet er alles aan om jou te laten geloven dat je autonoom kunt worden. "Lukt het niet, dan doe je het verkeerd", aldus Jeanette.

saillant detail: Autonoom Totaal is uitgeschreven in het KVK register.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/84452439000050570544
De KVK-inschrijving heeft 2 jaar lang bestaan. Gedurende die tijd heeft ze BTW moeten afdragen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210100871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En dat hun zin niet krijgen is meteen het grootste probleem. Want wappies willen maar 1 ding: gelijk hebben.
Simpeltjes :')
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 22:20:05 #35
Brabo Bastard
pi_210101138
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Autonoom totaal, wat een grap is dat.
Een webshop uit Almelo, met alleen maar een e-mailadres en mobiel nummer dat 4 uur per week bereikbaar is :')
Jeannette Lohuis zit achter de site autonoomtotaal.nl, iemand die volgens haar eigen LinkedIn-profiel sinds 2012 bezig is met een MBO opleiding.

Jeanette doet er alles aan om jou te laten geloven dat je autonoom kunt worden. "Lukt het niet, dan doe je het verkeerd", aldus Jeanette.

saillant detail: Autonoom Totaal is uitgeschreven in het KVK register.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/84452439000050570544
De KVK-inschrijving heeft 2 jaar lang bestaan. Gedurende die tijd heeft ze BTW moeten afdragen.
Lange MBO zeg. Krijgt ze stufi?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210103997
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 22:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Lange MBO zeg. Krijgt ze stufi?
Wellicht leenstelsel / DUO lening? Hoor haar al zeggen: "Die lening hoef ik niet terug te betalen want ik heb geen contract met de overheid." :')
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_210104094
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:44 schreef Perrin het volgende:
Als soeverein wel lekker gebruik maken van alle publieke voorzieningen van een bestaand land? Lekker soeverein is dat. Wel de rechten, niet de plichten.
Ik sta hier eigenlijk wel een beetje dubbel in, want wáár kan de soevereine mens eigenlijk terecht? Al het land is geclaimed door wat je niet erkent. Wat rest er, behalve oorlog, dan te parasiteren op de vermeende onderdrukker?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie FP maandag 31 juli 2023 @ 10:17:08 #38
Brabo Bastard
pi_210104099
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik sta hier eigenlijk wel een beetje dubbel in, want wáár kan de soevereine mens eigenlijk terecht? Al het land is geclaimed door wat je niet erkent. Wat rest er, behalve oorlog, dan te parasiteren op de vermeende onderdrukker?
Daarom is het ook zo'n loos begrip. Je moet dan ergens in de oceaan gaan ronddobberen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210104103
quote:

[..]
GGZ
pi_210104136
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Daarom is het ook zo'n loos begrip. Je moet dan ergens in de oceaan gaan ronddobberen.
Hebben ze volgens de eigen theorie niet een soort van natuurrecht om op het land te mogen bestaan, of kunnen ze alleen aanspraak doen op het zeerecht, dat verleend wordt door (internationaal georganiseerde) staten?

Ze lijken in ieder geval al micro-oorlogen te voeren met deurwaarders, e.d.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210104163
quote:

[..]
Laat ze met elon meevliegen met de eerste vlucht naar mars, daar is genoeg land om te claim, met wat bovenwijs omdenken kunnen ze vast wel marsmannetjes worden die op mars fantastisch gedijen in hun gedroomde soevereine samenleving. :P
pi_210104270
sinds wanneer kan je ook bellen naar een Telegram-groep? ;)
https://twitter.com/Mora_Apprez/status/1682721351323320321
pi_210104342
quote:

[..]
Eilandje maken op de Grote Oceaan en ze daar allemaal droppen, dat ze het lekker uitzoeken. :z
  Moderator / Redactie FP maandag 31 juli 2023 @ 10:40:43 #44
Brabo Bastard
pi_210104354
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Eilandje maken op de Grote Oceaan en ze daar allemaal droppen, dat ze het lekker uitzoeken. :z
Breekt er oorlog uit _O-
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 31 juli 2023 @ 10:40:47 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210104356
quote:

[..]
Wat wil die 'soevereine' mens eigenlijk? Alles zelf regelen? Met niemand anders rekening houden?

Zodra je ergens samenleeft zul je water bij de wijn moeten doen. Of je nu in Nederland samenleeft of in Niger of in Alaska of in Rusland. Overal moet je rekening houden met anderen en met de inrichting van een samenleving, tenzij je ergens op een onbewoond eiland of in de rimboe in je uppie wil overleven.

Proberen te parasiteren op een bestaande samenleving (natuurlijk een welvarende) is wel het meest kinderachtige en luie wat je kunt bedenken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210104377
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:40 schreef Perrin het volgende:
Wat wil die 'soevereine' mens eigenlijk? Alles zelf regelen? Met niemand anders rekening houden?
Ja, dat vroeg ik elders ook. Wat is het fundamentele uitgangspunt nu eigenlijk? Moet heel de wereld bevolkt worden door vrije individuen die allen recht op 'alles' binnen de wereld hebben, hetgeen uiteraard puur illusionair is?

Zelfs al geef je ze een eiland, waarom zou een afgebakend stukje land genoeg zijn? Ze blijven beperkt in wat mogelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 31-07-2023 10:54:19 ]
pi_210104431
Dit soort gekte is een combinatie van social media en teveel comfort waardoor men uit verveling niet meer weet waar men het moet zoeken met een doel in het leven.

Geboren zijn in Noorwegen, Zweden, Monaco of Denemarken zal nog wel een fractie comfortabeler zijn. Maar volgens mij mag je als gemiddelde bewoner best blij zijn dat je een Nederlandse ID op zak hebt.

Verder lijkt Somalië mij een uitstekend land voor deze mentale paupers.
  maandag 31 juli 2023 @ 11:25:53 #48
38496 Perrin
pi_210104750
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:47 schreef Beathoven het volgende:
Dit soort gekte is een combinatie van social media en teveel comfort waardoor men uit verveling niet meer weet waar men het moet zoeken met een doel in het leven.

Geboren zijn in Noorwegen, Zweden, Monaco of Denemarken zal nog wel een fractie comfortabeler zijn. Maar volgens mij mag je als gemiddelde bewoner best blij zijn dat je een Nederlandse ID op zak hebt.

Verder lijkt Somalië mij een uitstekend land voor deze mentale paupers.
Of het oosten van Rusland.

On Russia's Far Eastern Frontier, Vast Stretches Of Free Land, But Little Interest
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_on_the_Far_Eastern_Hectare

Maar zonder samenleving in de buurt is het voor de meeste mensen niet zo prettig leven.
  maandag 31 juli 2023 @ 11:34:23 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210104814
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Zet er een paar live camera's op en je hebt een prima TV programma. Brb, ff John bellen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210104915
't zijn dezelfde mensen die eerst coronademonstrant waren. eenzame lui die aandacht zoeken.
pi_210105112
Dan ook geen brandweer, geen ziekenhuis/ambulance, geen politie, geen huur/kindertoeslagen.
Helemaal niets meer.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 12:01:46 #52
5428 crew  miss_sly
pi_210105124
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of het oosten van Rusland.

On Russia's Far Eastern Frontier, Vast Stretches Of Free Land, But Little Interest
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_on_the_Far_Eastern_Hectare

Maar zonder samenleving in de buurt is het voor de meeste mensen niet zo prettig leven.
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 juli 2023 @ 12:05:38 #53
38496 Perrin
pi_210105178
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.

Mijn zoon vindt zichzelf trouwens ook vaak autonoom als hij weer eens mee moet helpen met de afwas.
pi_210105195
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja dat is natuurlijk ook het klassieke probleem van de anarchisten en in het verlengde van de communist omdat er in groepsverband altijd een 'onderdrukker' of uitbuiter komt bovendrijven.
pi_210105262
quote:
9s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.
En dan wordt je weer (meer) onderdrukt door de natuurlijke krachten.
pi_210105658
quote:

[..]
En al op je 30e als 80 versleten wilt zijn
pi_210105743
quote:

Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.
Je kan gewoon niet leven van voedsel groeien op een klein stukje land dat van jou is.
En je mag niet zo maar een hutje bouwen en er in leven in het bos, je mag niet zo maar jagen, geen akkertjes maken.
Je kunt gewoon niet autonoom leven in Nederland.
  maandag 31 juli 2023 @ 13:05:47 #58
38496 Perrin
pi_210105772
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:02 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.
Je kan gewoon niet leven van voedsel groeien op een klein stukje land dat van jou is.
En je mag niet zo maar een hutje bouwen en er in leven in het bos, je mag niet zo maar jagen, geen akkertjes maken.
Je kunt gewoon niet autonoom leven in Nederland.
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?
pi_210105790
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 31-07-2023 13:20:31 ]
pi_210105796
Wel knap dat ze d it zo lang kunnen volhouden en ook de consequenties te omzeilen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210106152
quote:

[..]
Als ze echt in de middle of nowhere in de bossen gaan leven van het land dan kan ik daar wel respect voor hebben en begrijpen.
Maar deze mensen willen dat niet, die willen alle gemakken van Nederland maar niet de lasten.
Deze mensen zijn alleen autonoom als het hun uit komt, als er een rekening door de bus valt.
pi_210106183
Hoe doen de Amish in de VS dit eigenlijk? Betalen die wel belasting?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 31 juli 2023 @ 14:04:13 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_210106300
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:51 schreef Hallojo het volgende:
Hoe doen de Amish in de VS dit eigenlijk? Betalen die wel belasting?
Amish betalen wel belasting over inkomsten, verkoop en onroerend goed, maar betalen geen belasting voor social security met als gevolg dat een werkeloze Amish ook nooit in aanmerking kan komen voor een uitkering.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 31 juli 2023 @ 15:49:57 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210107560
ik ga dat straks bij de garage ook zeggen ,

dan hoef ik niet te betalen dus??
*O* *O* *O*
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210107936
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
ik ga dat straks bij de garage ook zeggen ,

dan hoef ik niet te betalen dus??
*O* *O* *O*
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen dan ;) .
pi_210110107
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:07 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.
Life Below Zero, leuke serie, met de voetnoot: ik werd het gemekker over dat ze een rendier, vis of iets anders te eten nodig hadden snel zat maar een seizoen is vermakelijk.
pi_210110532
quote:

[..]

En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210110595
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:54 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.
Welnee joh, die plaats je dan gewoon onder burgerarrest :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_210118061
Een kleine rekening voor rioolheffing niet betalen, maar wel 100 euro uitgeven aan een waardeloos ambassade-bordje. :')
pi_210154161
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2023:6265
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:54:29 #71
323876 michaelmoore
pi_210154281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
wat een maf he

quote:
Het (gebrek aan) inkomen van de gedaagde persoon is genegeerd door de rechtbank;
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:18:03 #72
39237 crew  H_T
2733
pi_210154489
quote:
quote:
2. De gemachtigde van de betrokkene heeft in het beroepschrift de volgende punten naar voren gebracht:

-
Er wordt ten tijde van het incident gereisd en dus niet gereden met het voertuig;
:D
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_210154731
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
vanaf 58:14 rechts in beeld
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:29:16 #74
14505 OProg
A Life in Music
pi_210159134
quote:
quote:
Het feit dat de Nederlandse trias politica geen volmachten meer heeft wordt miskend, en;

De Supreme Headquarters Allied Expeditionary Forec (SHAEF) bezettingsmacht brengt het Nederlandse rechtssysteem onder USA jurisdictie en dat dient door de rechtbank te worden erkend.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:08:52 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:12:43 #76
Brabo Bastard
pi_210159719
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Die zijn daar wel op getraind denk ik. Alhoewel ik me afvraag hoe vaak ze van deze mensen tegenkomen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210159744
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dan heb je een heel tijdperk gemist :7

Volgens mij is zij van vitalifeiten. Hebben ook een eigen YouTube kanaal.
Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...

Tja, wie houd je dan voor de gek...
pi_210169979
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...

Als website bestaat het niet meer. Toen Beo en Bea nog in Uden woonden, hadden ze wekelijks een live met andere soevereine mensen. Qua montage nog best goed gedaan, maar de interviewtechnieken verschilden nauwelijks van de andere kanalen. De standaard dialoog tussen Bea en een soeverein:
B: dus jij bent soeverein geworre?
S: ja, ik heb eigen onderzoek gedaan.
B: wa goed van jou!
S: en dan ga je het allemaal ontdekken.
B: ja, isso.
Enzovoort.

Bea was alleen wat minder agressief naar de deurwaarders, al waren zuigende opmerkingen haar evenmin vreemd. In oktober 2013 was ze in Stadskanaal te hulp geschoten bij een klaploper die zijn geld in een verdienmodel van een soevereine kwakzalver had gestoken en daardoor zijn huur niet kon betalen, maar betaald had met een promisory note. Voor de MAVO’ers: een schuldbekentenis. Dat kan honderd keer een wettelijk legale optie zijn, maar dat betekent niet dat ieder bedrijf te allen tijde verplicht is om daarmee akkoord te gaan. Dat snappen wij, maar Bea en de haren denken een stapje hoger dan ons hier-en-nu en snappen alleen dat dat wel kan.
Ter leering ende vermaeck:
En van onze juridische bemoeial Theunissen nog een beeld: Hij loopt echter wel naakt onder zijn toga. Vast en zeker omdat hij de kale waarheid zichtbaar wil maken of dat soort symboliek.
pi_210213676
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef De_Melkboer het volgende:
Niet te vergeten ons zorgstelsel. Als je 'autonoom' bent en geen zorgverzekering wil betalen, ook niet mopperen als de ambulance je laat liggen wanneer je leeg loopt te bloeden op straat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_210213810
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:20 schreef Managarm het volgende:

[..]
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen dan ;) .
Zonder auto. Mag je noom naar huis lopen.
Go hard or go home
pi_210228574
De AIVD maakt zich steeds meer zorgen om de wappies:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210229143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De AIVD maakt zich steeds meer zorgen om de wappies:
Het zou natuurlijk eigenlijk veel leuker zijn als de AIVD zo'n rapportage als titel zou geven:

"Geplande des-informatie verloopt volgens plan: Vertrouwen in de bevolking in het vermogen van onze leiders vooruit te plannen stijgt"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:40:56 #84
323876 michaelmoore
pi_210229210
Ik vind het een doorbraak

Je kunt dus eigenlijk helemaal zonder salaris

autonoom boodschappen doen , autonoom een auto kopen
autonoom op vakantie
  maandag 14 augustus 2023 @ 09:49:38 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279175
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 augustus 2023 @ 09:57:12 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279255
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.

https://m.facebook.com/15(...)-/10218228049521764/
pi_210279367
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.

https://m.facebook.com/15(...)-/10218228049521764/
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:11:30 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279420
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...
Echt? :') Lol!
pi_210279657
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:00 schreef Zoddie het volgende:
Dan ook geen brandweer, geen ziekenhuis/ambulance, geen politie, geen huur/kindertoeslagen.
Helemaal niets meer.
Neuh, geeft teveel gezeik.

Gewoon lekker aangeven als ze autonoom willen zijn dat dit niet in NL kan. Zoeken ze maar een plek op waar dit wel kan.

Voor de rest dit soort patienten gewoon door de standaard processen heen halen van wanbetaler etc.

Dit soort lui zijn toch niet te redden.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 10:49:54 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210279725
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:38 schreef descon het volgende:

[..]
Neuh, geeft teveel gezeik.

Gewoon lekker aangeven als ze autonoom willen zijn dat dit niet in NL kan. Zoeken ze maar een plek op waar dit wel kan.

Voor de rest dit soort patienten gewoon door de standaard processen heen halen van wanbetaler etc.

Dit soort lui zijn toch niet te redden.
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
pi_210279763
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.
Wellicht dat ze dan eindelijk wakker worden.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 10:58:10 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210279794
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.
Wellicht dat ze dan eindelijk wakker worden.
Nah, het is hun hoofd makkelijker dan de overheid de schuld heeft aan al hun ongemakken en ongeluk. Mensen hebben in het algemeen weinig zelfreflectie. Denk niet dat dat ooit weggaat bij de meeste van hun. Mensen vallen juist hier voor omdat ze de overheid en instanties zo erg wantrouwen dat ze dit soort zaken graag gaan geloven. (Overheid is ook zeker niet perfect maar he).
pi_210279874
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Wanbetalers zul je altijd hebben. Zullen altijd mensen zijn die niet willen of kunnen betalen.

Je moet alleen zorgen dat dit soort zaken naar alle redelijkheid zijn kwa extra kosten/proces. Daarnaast dat mensen ook met een schone lei weer kunnen beginnen (zoals je nu de schuldsanering hebt)

Als je zo graag autonoom wil zijn dan ga je maar ergens heen waar dit kan of je begint een politieke beweging om dit volgens het democratisch proces door te voeren.
pi_210280638
quote:
Tenenkrommend :X :{w 8)7

Ik heb het op een gegeven moment maar weer af gezet.
  maandag 14 augustus 2023 @ 21:44:20 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210286750
pi_210286855
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Tenenkrommend :X :{w 8)7

Ik heb het op een gegeven moment maar weer af gezet.
Ja, je voelt je hersencellen afbreken tijdens het kijken :o

Ik heb hem destijds in delen gezien. Kon het ook niet in 1 X verteren.
pi_210286930
pi_210287056
quote:
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volk }:| :X :{w
  maandag 14 augustus 2023 @ 23:02:37 #100
38496 Perrin
pi_210287506
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 22:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volk }:| :X :{w
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?
pi_210288344
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jiskefet in het echt.
pi_210289026
quote:
9s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?
Achterlijk stupide is het nieuwe intellectueel.
pi_210291321
quote:
9s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:02 schreef Perrin het volgende:

En ze krijgen soms ook nog een platform op tv :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210301884
Vandaag in de Telegraaf een artikel over "staatsgek" / "Yourist" Youri Plate, die met zijn "juridische kantoor" soevereinwappies helpt dichter naar de afgrond helpt. Gezien het kort geding dat er aan komt, komt daar snel een einde aan, en terecht. Dit soort spinnen in het web moeten aangepakt worden, zij zijn de bron van het kwaad in deze "autonome beweging":

https://videre.fail/staatsgek-youri-plate-in-de-telegraaf/
  woensdag 16 augustus 2023 @ 11:15:18 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210302240
:+
twitter
pi_210303137
quote:
84s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dit twitteraccount is echt goud. Hopelijk monitoren instanties dit. ^O^
pi_210304076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf een artikel over "staatsgek" / "Yourist" Youri Plate, die met zijn "juridische kantoor" soevereinwappies helpt dichter naar de afgrond helpt. Gezien het kort geding dat er aan komt, komt daar snel een einde aan, en terecht. Dit soort spinnen in het web moeten aangepakt worden, zij zijn de bron van het kwaad in deze "autonome beweging":

Maar dan ben je er nog niet. Inmiddels heeft die Roelant (voor autonomen: :roelant.) ook veel invloed. Die komt ook wel overtuigender over dan Youri, dus dit circus speelt nog een tijdje door.

Een andere vraag. Ik verdiep me aardig in dit onderwerp, maar het is me nog altijd een raadsel waar die afwijkende interpunctie vandaan komt. :waarom : allemaal : dubbele: punten; ?
  Forum Admin woensdag 16 augustus 2023 @ 14:02:02 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210304454
Autonoom ben je als je op een ongeclaimd eilandje zit en zelfvoorzienend bent.

Niet als je alle gemakken van een moderne samenleving wil benutten zonder er voor te betalen. :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210304609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 13:37 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Maar dan ben je er nog niet. Inmiddels heeft die Roelant (voor autonomen: :roelant.) ook veel invloed. Die komt ook wel overtuigender over dan Youri, dus dit circus speelt nog een tijdje door.

Een andere vraag. Ik verdiep me aardig in dit onderwerp, maar het is me nog altijd een raadsel waar die afwijkende interpunctie vandaan komt. :waarom : allemaal : dubbele: punten; ?
Dat hebben de PGM mensen bepaald. De Post Meester Groep.
pi_210304902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

Niet als je alle gemakken van een moderne samenleving wil benutten zonder er voor te betalen. :')
Sterker nog, ze willen er voor betaald worden. Zie de 1.5 miljoen euro claim voor hun geboorte trust fund.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 14:52:51 #111
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210305073
Het zijn ook allemaal klaplopers he. Gewoon wild om zich heen aan het slaan met juridische argumenten die ze zelf niet begrijpen omdat ze niet met geld om kunnen gaan.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210305105
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

Kort gezegd bestaat autonomie niet dus?!
  Forum Admin woensdag 16 augustus 2023 @ 15:06:54 #113
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210305227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sterker nog, ze willen er voor betaald worden. Zie de 1.5 miljoen euro claim voor hun geboorte trust fund.
De uno card royale. Wel brutaal.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:56 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Voor een select gezelschap, wellicht. Niet hoe deze pipo's het voor zich zien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210305416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:16 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Dat hebben de PGM mensen bepaald. De Post Meester Groep.
Ja, maar waarom? Wat is de achterliggende gedachte?
  woensdag 16 augustus 2023 @ 15:30:25 #115
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210305558
quote:

[..]
Jawel je mag best een paar meter weiland afzetten en claimen dat dit je land is.
Als je de VN weet te overtuigen dat je echt soeverein bent en erkend wordt door allerlei andere landen dan is het goed.

Maar lukt dat je niet staat het je vrij je te verdedigen natuurlijk.
Ik begreep dat de Wagner groep weer wat werk zoekt dus het kan zeker.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210305975
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De uno card royale. Wel brutaal.
[..]
Voor een select gezelschap, wellicht. Niet hoe deze pipo's het voor zich zien.
Ja ok sommige eppsteiners misschien
Deze pipo’s zijn gewoon dwarse kleuters _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 15:30 schreef nils7 het volgende:

[..]
Jawel je mag best een paar meter weiland afzetten en claimen dat dit je land is.
Als je de VN weet te overtuigen dat je echt soeverein bent en erkend wordt door allerlei andere landen dan is het goed.

Maar lukt dat je niet staat het je vrij je te verdedigen natuurlijk.
Ik begreep dat de Wagner groep weer wat werk zoekt dus het kan zeker.
Zo zie je maar hoe autonomie anders geďnterpreteerd kan worden :D
pi_210306451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 15:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ja, maar waarom? Wat is de achterliggende gedachte?
Dat is best een lange uitleg vol met vaagheden, e.d.

TLDR:
zo maken ze zich kenbaar dat ze autonoom zijn, van vlees en bloed.
pi_210306551
quote:
Wel in Slowjamastan
https://www.theguardian.c(...)on-california-desert

daarentegen zijn Croc's daar wél weer verboden (terecht)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210306705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

Grappig, de Volkskrant kwam vandaag ook met een offensief.
pi_210306770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 16:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wel in Slowjamastan
https://www.theguardian.c(...)on-california-desert

[ afbeelding ]

daarentegen zijn Croc's daar wél weer verboden (terecht)
_O-

Eens :D
pi_210307035
quote:
84s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Eek, hij krijgt onderaan de streep toch nog 5.500 euro!
Dat is natuurlijk op voordat de belastingdienst het gaat terugvorderen...
pi_210307048
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 17:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eek, hij krijgt onderaan de streep toch nog 5.500 euro!
Dat is natuurlijk op voordat de belastingdienst het gaat terugvorderen...
Daar zijn nu precies deurwaarders, inbeslagname en loonbeslag voor uitgevonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2023 17:42:37 ]
pi_210307565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 17:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar zijn nu precies deurwaarders, inbeslagname en loonbeslag voor uitgevonden.
Klopt, maar wat een werk weer, en net wat pech is het een kale kip.
pi_210307745
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar wat een werk weer, en met wat pech is het een kale kip.
In vrijwel alle gevallen is het geen kwestie van niet kunnen betalen, eerder niet willen betalen.
En dat geeft een boel onnodige kosten, die de autonoom wel degelijk mag gaan betalen.
pi_210307792
Ik blijf het mateloos fascinerend vinden dat mensen gevoelig zijn voor dit soort initiatieven. Ik ben van mening dat, en dat zie je ook bij mensen die vallen voor complottheorieën, het te makkelijk gedacht is dat het simpele zielen zijn. In sommige gevallen zie je mensen die gemiddeld begaafd of hoger zijn. Ik denk dat dit mensen zijn die maatschappelijk de boot hebben gemist, niet hun potentie kunnen inlossen door allerlei omstandigheden en deze onvrede richting de maatschappij omzetten naar dit soort ideeën.
pi_210307948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik blijf het mateloos fascinerend vinden dat mensen gevoelig zijn voor dit soort initiatieven. Ik ben van mening dat, en dat zie je ook bij mensen die vallen voor complottheorieën, het te makkelijk gedacht is dat het simpele zielen zijn. In sommige gevallen zie je mensen die gemiddeld begaafd of hoger zijn. Ik denk dat dit mensen zijn die maatschappelijk de boot hebben gemist, niet hun potentie kunnen inlossen door allerlei omstandigheden en deze onvrede richting de maatschappij omzetten naar dit soort ideeën.
Vergeet niet de invloed van social media, het heet niet voor niets de fabeltjesfuik.
pi_210308353
we hebben het over een zeer kleine groep mensen. dezelfde mensen die zichzelf als deskundige zien op het gebied van virologie, landbouw, epidemie, vaccinologie. En nu dus blijkbaar deskundig op het gebied van financiën en politiek.
pi_210308485
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
we hebben het over een zeer kleine groep mensen. dezelfde mensen die zichzelf als deskundige zien op het gebied van virologie, landbouw, epidemie, vaccinologie. En nu dus blijkbaar deskundig op het gebied van financiën en politiek.
En dat alles zonder kostbare tijd te verspillen aan jarenlange universitaire studies, maar gewoon wat youtube filmpjes kijken en naar dingen te kijken die op Feesboek hebben gestaan _O_
pi_210308723
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

En dat alles zonder kostbare tijd te verspillen aan jarenlange universitaire studies, maar gewoon wat youtube filmpjes kijken en naar dingen te kijken die op Feesboek hebben gestaan _O_
Ooit zag ik de vergelijking dat het verschil tussen een leek en een deskundige op het gebied van één van die onderwerpen is alsof een schaakgrootmeester tegen een gemiddeld 5 jarig kind gaat schaken. Maar dat snappen die mensen absoluut niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210318059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Die JP Theunissen heeft nog iets economisch gestudeerd, geloof ik. En Micha Kat - niet autonoom, wel wap - is afgestudeerd classicus. De inmiddels zwijgende Oppergek Erik is afgestudeerd econoom en nog iets (drs. en MSc.). Stuk voor stuk wel volledig de weg kwijt en zelf in de waan op het juiste spoor te zitten.
pi_210319289
Joh, de brug tussen intelligentie en wijsheid ligt vol met drempels in de vorm van psychologische/emotionele aspecten, levensomstandigheden, (sub)cultuur, etc.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 17:07:47 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210369260

100 vond ik wel genoeg :D Wat dacht ze dat zou gaan gebeuren?
pi_210369457
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Terwijl het zoooo makkelijk is om te kijken wat je de afgelopen jaren gemiddeld daadwerkelijk hebt verbruikt, en je dus heel makkelijk kunt uitrekenen wat je zou moeten betalen om quitte te spelen.
Of liever nog, iets meer te betalen zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Maar lukraak een bedrag noemen 'omdat je dat wel genoeg vindt' is ronduit :')
pi_210369477
Geen medelijden met zulks een domheid |:(
  Moderator / Redactie FP maandag 21 augustus 2023 @ 19:26:28 #135
Brabo Bastard
pi_210370994
quote:
[ afbeelding ]

_O-
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210371144
quote:
[ afbeelding ]

Ik denk dat die over een tijdje wel kan genieten van koude douches (als ze wel het water blijft betalen) en gezellig kaarsjes aan in de avond O+ En wassen op de hand en zo.
pi_210371281
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Terwijl het zoooo makkelijk is om te kijken wat je de afgelopen jaren gemiddeld daadwerkelijk hebt verbruikt, en je dus heel makkelijk kunt uitrekenen wat je zou moeten betalen om quitte te spelen.
Of liever nog, iets meer te betalen zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Maar lukraak een bedrag noemen 'omdat je dat wel genoeg vindt' is ronduit :')
Daar gaat het niet om, ze pretenderen dat ze geen overheidsheffingen hoeven te betalen omdat ze zich autonoom verklaren en dan komen ze op een dergelijk bedrag uit.

Goed, dat wordt dus weer een gevalletje deurwaarders en uiteindelijk afsluiting want er is geen energie bedrijf wat in die onzin mee gaat.
pi_210374458
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
pi_210375820
quote:
Laatst nog een discussie met iemand over, die zei dat YouTube een betrouwbare bron was, omdat YouTube elke video fact checkt :7
pi_210376050
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Laatst nog een discussie met iemand over, die zei dat YouTube een betrouwbare bron was, omdat YouTube elke video fact checkt :7
Ik vermoed dat deze dat enkel zegt bij videos die een narratief weergeven, dat hij of zij ook wil horen.

De veelvoud aan uitingen en opinies zijn vooral een hemel voor selectief redeneren en cherry-picking.
Tevens draagt men met bepaalde vooroordelen-bevestigende uitingen eraan bij dat mensen ook andere meningen of inzichtingen serieus kunnen toehoren en afwegen.

Dat zie je overigens ook soms bij mensen die meer breed gedragen opinies en meningen graag horen.
Regelmatig merk je daar evenzeer de trend van het 'makkelijk' belachelijk maken van andersdenkenden;

Persoonlijk hou ik niet van het al te snel roepen dat iedereen die dat 'Autonoom/soeverein'-denken volgt, gewoon erg dom zou zijn of 'wappies'....
Niet dat ik het een erg slimme gedachtegang vind, maar ik denk wel dat de reden dat zulke gedachtegamgen toenemen gecompliceerder ligt, het ook samenhangt met een maatschappelijke positie die bepaalde mensen hebben en hun financiele situatie of juist hun kansen hun situatie te verbeteren (of bepaalde problemen, ik vermoed veelal private schulden).

Het is ook bijwerking van een maatschappij waarin er een steeds groter verschil tussen winnaars en verlirzers bestaat.
De kansengelijkheid is dat an sich de toegang tot kredieten, de toegang tot onderwijs (met een studieschuld tot gevolg) wel voor iedereen bestaat... Maar het verschil tussen de mensen die daarover controle behouden en zelfstandig hun keuzes kunnen blijven maken, en een andere groep die juist in een schuldenval terechtkomt.

Juist dat idee van 'zelf-bestemming' is iets waar deze mensen vooral naar wilen streven, omdat het steeds verder af lijkt te liggen van waarover ze nog controle lijken te hebben.
pi_210376773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 07:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik vermoed dat deze dat enkel zegt bij videos die een narratief weergeven, dat hij of zij ook wil horen.

De veelvoud aan uitingen en opinies zijn vooral een hemel voor selectief redeneren en cherry-picking.
Tevens draagt men met bepaalde vooroordelen-bevestigende uitingen eraan bij dat mensen ook andere meningen of inzichtingen serieus kunnen toehoren en afwegen.

Dat zie je overigens ook soms bij mensen die meer breed gedragen opinies en meningen graag horen.
Regelmatig merk je daar evenzeer de trend van het 'makkelijk' belachelijk maken van andersdenkenden;

Persoonlijk hou ik niet van het al te snel roepen dat iedereen die dat 'Autonoom/soeverein'-denken volgt, gewoon erg dom zou zijn of 'wappies'....
Niet dat ik het een erg slimme gedachtegang vind, maar ik denk wel dat de reden dat zulke gedachtegamgen toenemen gecompliceerder ligt, het ook samenhangt met een maatschappelijke positie die bepaalde mensen hebben en hun financiele situatie of juist hun kansen hun situatie te verbeteren (of bepaalde problemen, ik vermoed veelal private schulden).

Het is ook bijwerking van een maatschappij waarin er een steeds groter verschil tussen winnaars en verlirzers bestaat.
De kansengelijkheid is dat an sich de toegang tot kredieten, de toegang tot onderwijs (met een studieschuld tot gevolg) wel voor iedereen bestaat... Maar het verschil tussen de mensen die daarover controle behouden en zelfstandig hun keuzes kunnen blijven maken, en een andere groep die juist in een schuldenval terechtkomt.

Juist dat idee van 'zelf-bestemming' is iets waar deze mensen vooral naar wilen streven, omdat het steeds verder af lijkt te liggen van waarover ze nog controle lijken te hebben.
Dat er wellicht andere factoren mee spelen verandert wat mij betreft niets aan het feit dat de mensen die hier voor vallen ontiegelijk dom zijn.

Die andere factoren waar je over rept spelen voor vele andere mensen ook en die komen niet op dit dwaalpad terecht. Het verschil tussen mensen die hier wel of niet in terechtkomen is wel degelijk dat de mensen die er in trappen pijnlijk dom zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210376853
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat er wellicht andere factoren mee spelen verandert wat mij betreft niets aan het feit dat de mensen die hier voor vallen ontiegelijk dom zijn.

Die andere factoren waar je over rept spelen voor vele andere mensen ook en die komen niet op dit dwaalpad terecht. Het verschil tussen mensen die hier wel of niet in terechtkomen is wel degelijk dat de mensen die er in trappen pijnlijk dom zijn.
het probleem is dat het wel lekker bevestigend klinkt door simpel te roepen dat "die mensen ontiegelijk dom" zijn, maar eigenlijk doe je hooguit exact hetzelfde wat zij doen.. een bepaald narratief dat je wel bevalt en waarin je graag wil geloven onderschrijven en dan doen alsof daarmee het hele probleem opgelost is.

Het probleem van deze groep groeit echter en verdwijnt niet door die mensen "dom" of "allemaal wappies" te gaan noemen.
Juist daarom is het wel goed kritischer te kijken hoe het kan ontstan dat dit soort mensen in zulke situaties terechtkomen en waarom hun response ook gefaciliteerd kan worden...

Ik denk zelf dat sociale media daarin overigens een heel grote rol spelen, alswel de nadruk op confirmation-bubbles die steeds sterker ontstaan in onze maatschappij (waarin mensen vooral het contact zoeken met gelijkdenkenden en dan gaan roepen dat iedereen die anders-denkt gelijk 'dom' is, een 'wappie' of een 'schaap', terwijl zij van zichzelf denken dat ze 'wakker', 'ontwaakt' of in het engels 'woke' zouden zijn, iig beter dan die 'dommerikken')
pi_210376956
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het probleem is dat het wel lekker bevestigend klinkt door simpel te roepen dat "die mensen ontiegelijk dom" zijn, maar eigenlijk doe je hooguit exact hetzelfde wat zij doen.. een bepaald narratief dat je wel bevalt en waarin je graag wil geloven onderschrijven en dan doen alsof daarmee het hele probleem opgelost is.

Het probleem van deze groep groeit echter en verdwijnt niet door die mensen "dom" of "allemaal wappies" te gaan noemen.
Juist daarom is het wel goed kritischer te kijken hoe het kan ontstan dat dit soort mensen in zulke situaties terechtkomen en waarom hun response ook gefaciliteerd kan worden...

Ik denk zelf dat sociale media daarin overigens een heel grote rol spelen, alswel de nadruk op confirmation-bubbles die steeds sterker ontstaan in onze maatschappij (waarin mensen vooral het contact zoeken met gelijkdenkenden en dan gaan roepen dat iedereen die anders-denkt gelijk 'dom' is, een 'wappie' of een 'schaap', terwijl zij van zichzelf denken dat ze 'wakker', 'ontwaakt' of in het engels 'woke' zouden zijn, iig beter dan die 'dommerikken')
Zoals gezegd spelen die factoren voor ons allemaal. De meeste mensen trappen niet in die waanzin. Ik ben er van overtuigd dat het voornaamste verschil wel degelijk domheid is. Dat is geen verwijt aan die mensen maar een simpele constatering.

Ik (en jij waarschijnlijk ook) ziet ook verhalen en filmpjes voorbij komen van mensen die beweren dat door jezelf soeverein te verklaren al je problemen verdwijnen. We gebruiken allemaal dezelfde social media.

Je moet het probleem niet complexer maken dan het is. Sommige mensen zijn dom en domme mensen komen eerder in de problemen omdat ze het kritisch vermogen missen om onzin eruit te filteren.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210378524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu is YT de laatste jaren ook wel aan het censureren geslagen (althans, imo nog niet genoeg), maar als mensen daar hun account opgeheven zien worden, verhuizen ze gewoon naar Bitchute of Brighteon, waar dat veel minder gebeurt.

quote:
100 vond ik wel genoeg Wat dacht ze dat zou gaan gebeuren?
Gvd _O- ja ik vind 100 ook wel genoeg maar zo werkt het natuurlijk niet met al die omhoog geschoten tarieven door de oorlog en inflatie waardoor de markt er nu heel anders uitziet. >:O
pi_210379284
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zoals gezegd spelen die factoren voor ons allemaal. De meeste mensen trappen niet in die waanzin. Ik ben er van overtuigd dat het voornaamste verschil wel degelijk domheid is. Dat is geen verwijt aan die mensen maar een simpele constatering.

Ik (en jij waarschijnlijk ook) ziet ook verhalen en filmpjes voorbij komen van mensen die beweren dat door jezelf soeverein te verklaren al je problemen verdwijnen. We gebruiken allemaal dezelfde social media.

Je moet het probleem niet complexer maken dan het is. Sommige mensen zijn dom en domme mensen komen eerder in de problemen omdat ze het kritisch vermogen missen om onzin eruit te filteren.
Ik geef hooguit aan dat er een hoop mensen oordelen (mensen zouden 'dom' zijn) en vervolgens het bestaan van een probleem ontkennen.

Ook veel bedelaars hebben veelal een drugsprobleem en dat hangt zeker samen met hun verdere problematiek.

enkel te gaan stellen dat die dugsgebruikers maar 'dom' zijn is echter egen oplossing voor het gegeven dat er een grote groep in zo'n situatie terechtkomt en het is juist erg zinvol wel te kijken naar achterliggende problematiek die ervoor zorgt dat mensen die veelal heus niet allemaal "gewoon dom" zijn in zulke situaties terecht kunnen komen.

dat is niet het gecompliceerd maken, maar juist een aanzet naar een betere omgang ermee en het voorkomen dat zo'n groep steeds meer en grotere schade doet aan de maatschappij (wat die autonomen-groepen zeker opleveren)

helaas vinden veel mensen het leuker en 'onderhoudzamer' om gewoon maar wat te roepen over "dat dat zulke domme mensen zijn" op basis van een populistische deeluitsnede op internet die dan de meest treurige en extreme gevallen eruit haalt en hen een beetje belachelijk presenteert zonder dat iemand verder een context ervaart
pi_210379460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik geef hooguit aan dat er een hoop mensen oordelen (mensen zouden 'dom' zijn) en vervolgens het bestaan van een probleem ontkennen.

Ook veel bedelaars hebben veelal een drugsprobleem en dat hangt zeker samen met hun verdere problematiek.

enkel te gaan stellen dat die dugsgebruikers maar 'dom' zijn is echter egen oplossing voor het gegeven dat er een grote groep in zo'n situatie terechtkomt en het is juist erg zinvol wel te kijken naar achterliggende problematiek die ervoor zorgt dat mensen die veelal heus niet allemaal "gewoon dom" zijn in zulke situaties terecht kunnen komen.

dat is niet het gecompliceerd maken, maar juist een aanzet naar een betere omgang ermee en het voorkomen dat zo'n groep steeds meer en grotere schade doet aan de maatschappij (wat die autonomen-groepen zeker opleveren)

helaas vinden veel mensen het leuker en 'onderhoudzamer' om gewoon maar wat te roepen over "dat dat zulke domme mensen zijn" op basis van een populistische deeluitsnede op internet die dan de meest treurige en extreme gevallen eruit haalt en hen een beetje belachelijk presenteert zonder dat iemand verder een context ervaart
Ik vind drugsgebruikers niet echt vergelijkbaar met mensen die bij hun volle verstand zijn en denken dat ze geen belasting hoeven betalen als ze zichzelf soeverein verklaren.

Het probleem is wat mij betreft dat mensen dit soort onzin verspreiden, maar dat mag, en dat domme mensen het niet als onzin herkennen. Ingewikkelder is het in mijn ogen niet. Mensen geloven liever wat op feesboek heeft gestaan dan officiële documenten van de deurwaarder, rechter of belastingdienst. Dat is echt pure domheid.

Sommige mensen betalen ook voor ingestraald water of flesjes water wat men homeopathie noemt.
pi_210379645
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Sommige mensen betalen ook voor ingestraald water of flesjes water wat men homeopathie noemt.
Veel mensen willen een godsvermogen betalen om statussymbolen als autos en merktasjes aan te schaffen omdat deze mensen zich gek laten maken door reclames en andere gelul, noemen we deze ook dom?
pi_210380052
Ik vraag me af wat de soevereine mensen vinden van Omtzigts' "nieuwe sociale contract"

Dat nieuwe sociale contract uit Den Haag zal wel niet getekend worden zodat ze nergens aan vast zitten :')
pi_210382412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Veel mensen willen een godsvermogen betalen om statussymbolen als autos en merktasjes aan te schaffen omdat deze mensen zich gek laten maken door reclames en andere gelul, noemen we deze ook dom?
Nee waarom zou je die dom noemen? Als je je zaakjes op orde hebt, je rekeningen betaalt en dan nog voldoende geld over houdt voor merktasjes en dure auto's, en je houdt daar van dan moet je het vooral kopen.

Ik vind de vergelijking als een tang op een varken slaan.
pi_210384368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:27 schreef zuchtje het volgende:
Ik vraag me af wat de soevereine mensen vinden van Omtzigts' "nieuwe sociale contract"

Dat nieuwe sociale contract uit Den Haag zal wel niet getekend worden zodat ze nergens aan vast zitten :')
Moet volgens hun sowieso met 'natte inkt' ondertekend worden anders geld dat contract niet. Kunnen ze alsnog op hem stemmen zonder gevolgen.
pi_210384407
quote:
Rotterdam bezorgd om toenemend aantal ‘soevereinen’ die zich buiten samenleving plaatsen
Rotterdam maakt zich zorgen om het toenemend aantal mensen dat zich buiten de maatschappij plaatst.
De gemeente heeft via verschillende kanalen brieven van inwoners ontvangen die zich ‘autonoom en soeverein’ verklaren, stelt het college van burgemeester en wethouders. ,,Daarnaast zijn we op de hoogte van een klein aantal gevallen van inwoners dat schulden opbouwt door niet aan betalingsverplichtingen te voldoen en daarbij verklaart autonoom of soeverein te zijn.”

,,In Rotterdam zijn we op dit moment bezig met het opbouwen van kennis over deze beweging en het kunnen herkennen van signalen”, schrijft het college in antwoord op vragen van CU-raadslid Tjalling Vonk. Er zijn nog geen gevallen bekend van ouders die hun kind weigeren naar school te sturen, of die als gevolg van hun overtuiging en weigering uit huis zijn gezet.

Omvang
De gemeente is bezig om een beeld op te bouwen van de omvang van het probleem en wil dat ambtenaren die contact hebben met burgers, weten hoe ze moeten omgaan met mensen met zo’n overtuiging. ,,Wat de situatie lastig maakt, is dat personen met een autonome of soevereine overtuiging vaak geen contact met de overheid willen hebben. Ook niet voor hulp.” Vonk stelde zijn vragen na een artikel in het AD over het fenomeen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)g-plaatsen~a67ce33f/
pi_210391668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:27 schreef zuchtje het volgende:

Geen idee wat de Telegramgroepen erover zeggen, maar de wappen zijn al klaar met hem. De vriendin van Willem Engel en een aantal FvD’ers heeft hem al in de hoek van de infiltranten geduwd. Infiltrant namens de elite, om de wakkeren weer terug onder controle te krijgen.
pi_210391709
Hoe verzinnen ze het toch _O- :')
pi_210392559
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 13:37 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft één of andere dwaas gezegd dat dan je naam niet in 'het systeem' van de overheid gezet kan worden omdat het verboden tekens bevat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_210666731
Net een interessante reportage over dit onderwerp op Radio 1. Pointer heeft er een halve uitzending aan gewijd.

https://pointer.kro-ncrv.(...)teeds-in-de-schulden
pi_210666821
Mag je als souverein mens nog wel op fok komen?
pi_210666836
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Alleen met een abonnement.
pi_210666855
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:52 schreef Magister_Artium het volgende:
Net een interessante reportage over dit onderwerp op Radio 1. Pointer heeft er een halve uitzending aan gewijd.

https://pointer.kro-ncrv.(...)teeds-in-de-schulden
Cursussen autonoom leven geven en een bon inclusief BTW afgeven, dat is echt triest.
pi_210666893
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:02 schreef Managarm het volgende:

[..]
Cursussen autonoom leven geven en een bon inclusief BTW afgeven, dat is echt triest.
Geen belastingen erkennen, maar wel btw heffen. :')
pi_210667051
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:02 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat is een strikvraag of je wel echt geschikt bent. Niet intrappen dus.
  Moderator / Redactie FP zondag 17 september 2023 @ 22:22:49 #162
Brabo Bastard
pi_210668438
quote:
Kom jij maar eens mee :(
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210670062
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat is een strikvraag of je wel echt geschikt bent. Niet intrappen dus.
Je mag dus niet zelf bepalen of je autonoom wilt zijn of niet..
Bijzonder...
pi_210670089
quote:
Je bedoelt of je als levend mens op fok mag komen.
Als een mens van vlees en bloed.
Als iemand die geen contract heeft.

Mag je bij Fok een gebruikersnaam hebben die begint en eindigt met een dubbele punt?
pi_210670097
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Je bedoelt of je als levend mens op fok mag komen.
Als een mens van vlees en bloed.
Als iemand die geen contract heeft.

Mag je bij Fok een gebruikersnaam hebben die begint en eindigt met een dubbele punt?
Er zal bovendien een contract met Danny moeten komen, ondertekend met een natte handtekening.

Daarnaast heb je een internetverbinding nodig, waarvoor ook eerst een natte handtekening moet worden gezet.
pi_210670107
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er zal bovendien een contract met Danny moeten komen, ondertekend met een natte handtekening.

Daarnaast heb je een internetverbinding nodig, waarvoor ook eerst een natte handtekening moet worden gezet.
Fok moet een akte van sessie kunnen tonen.
De souverein zal nooit cookies accepteren want hij gaat geen contract aan.
pi_210754237
quote:
‘Onafhankelijke’ René bestelde pistool om zijn kinderen te leren schieten: ‘Vrij mens draagt wapen’
Als soeverein wilde hij ‘onafhankelijk leven en zichzelf kunnen verdedigen’. Daarom bestelde de 48-jarige René C. vuurwapens via berichtendienst Signal. Die bestelling kwam echter niet bij een wapenhandelaar terecht, maar bij een undercoveragent.

C. krijgt van de rechter nu achttien maanden cel opgelegd, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk met een proeftijd van drie jaar. Dat hij vuurwapens en kogels wilde bestellen, acht de rechtbank bewezen. Maar dat hij een soort abonnement wilde afsluiten en de wapens zou verspreiden onder ex-militairen, daar is de rechter niet van overtuigd.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden nog een straf van vijf jaar cel tegen de man. Tijdens de afspraak met de undercover zei C. dat de wapens juist wel bedoeld waren om te verdelen onder mensen met hetzelfde gedachtegoed, de common law community.

Mensen die zichzelf beschouwen als soeverein of autonoom, vinden dat zij geen contract hebben getekend met de overheid. Daarom weigeren ze bijvoorbeeld huur te betalen, of belasting. Het gedachtegoed van de Rotterdammer baart het OM zorgen. ,,Een klein deel bereidt zich voor op een gewapende strijd”, zei de officier over autonomen. ,,Mensen scheiden zich af van de maatschappij en volgens de AIVD is radicalisering een reëel risico. Dat kan tot gewelddadige escalaties leiden.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)aagt-wapen~af031391/
pi_210754883
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 23:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een milde straf.

Edit: het artikel is groter dan hier is gedeeld. Na het lezen van het volledige artikel snap ik de straf beter.

[ Bericht 11% gewijzigd door potjecreme op 26-09-2023 07:21:53 ]
pi_210754965
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hoe verzinnen ze het toch _O- :')
Helaas is dit echt. Mensen die zichzelf "soeverein" verklaren, weigeren belasting te betalen maar wel willen profiteren van de sociale voorzieningen. Die hebben geen idee in wat voor ellende zij zichzelf werpen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210755835
En weer een uitzetting: https://videre.fail/totaa(...)is-gezet-de-beelden/

De overtuiging recht te hebben op gratis wonen is niet alleen narcistisch, maar ook zo diepgeworteld, dat het leidt tot dit soort tragische ontwikkelingen. Op Telegram, als ik de bronnen op X mag geloven, zijn er al mensen blij dat de energieleverancier akkoord gaat met een persoonlijke betalingsregeling van enkele tientjes per maand, alsof het alleen het voorschot is. Het gaat echter om de eindafrekening, dus de voorschotten lopen gewoon door. Ze hebben niet allemaal een camera, maar de volgende beslagleggingen liggen op de loer.
pi_211493775
Hoge Raad bezorgd over 'autonomen': 'Kwetsbare burgers die verder wegzakken'
https://nos.nl/l/2500032

De president van de Hoge Raad slaat alarm over het groeiend aantal Nederlanders dat zich 'autonoom' of 'soeverein' verklaart. De Hoge Raad, de hoogste rechter in straf-, civiele en belastingzaken, laat zich zelden in het openbaar uit over maatschappelijke problemen. In dit geval doet president Dineke de Groot in dagblad Trouw dat wel, omdat ze aandacht wil vragen voor de onderliggende problemen van deze burgers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211493936
Ik denk dat je deze mensen niet kunt redden of helpen, want zij zitten zó diep erin dat ze hulp niet als hulp zien en alles wat naar overheid riekt pertinent zullen wantrouwen.

Wellicht als ze op straat terecht komen dat de ogen gaan, maar de meesten zullen ook daar wel de overheid van de schuld geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gajes_Octavianus op 02-12-2023 10:33:36 ]
pi_211493975
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:05 schreef Aether het volgende:
Hoge Raad bezorgd over 'autonomen': 'Kwetsbare burgers die verder wegzakken'
https://nos.nl/l/2500032

De president van de Hoge Raad slaat alarm over het groeiend aantal Nederlanders dat zich 'autonoom' of 'soeverein' verklaart. De Hoge Raad, de hoogste rechter in straf-, civiele en belastingzaken, laat zich zelden in het openbaar uit over maatschappelijke problemen. In dit geval doet president Dineke de Groot in dagblad Trouw dat wel, omdat ze aandacht wil vragen voor de onderliggende problemen van deze burgers.
Och God, de bekende stuip waarin totale idioten weer arme, kwetsbare mensen zijn waar we vooral medelijden mee moeten hebben en die met belastinggeld gepamperd moeten worden. :|W
pi_211494003
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Och God, de bekende stuip waarin totale idioten weer arme, kwetsbare mensen zijn waar we vooral medelijden mee moeten hebben en die met belastinggeld gepamperd moeten worden. :|W
Gevalletje eigen schuld dikke bult, absoluut geen medelijden met dit volk
pi_211494348
Beter richt men zich op de opruiers, de Youri Plates' en dergelijke en pakt men die hard aan, om te voorkomen dat meer mensen die soeverein-fuik ingezogen worden.

Eenmaal in die fuik is het afgelopen.
pi_211494627
Plate is al hard aangepakt. Hij mag van de rechter geen 'juridische' informate meer verstrekken.
Helaas zijn er meer van deze figuren, zoals Roeland Meijs, die blijft beweren dat je het betalen van huur aan de woningbouw kunt zien als een gift.

Mensen die zichzelf autonoom of soeverein vinden zijn pure egoisten. Het is alleen maar ik, ik, ik, totdat de problemen te groot zijn dan moeten anderen bijspringen en doneren. Soms hadden deze mensen al problemen, zoals een gokverslaving.
pi_211494833
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plate is al hard aangepakt. Hij mag van de rechter geen 'juridische' informate meer verstrekken.
Helaas zijn er meer van deze figuren, zoals Roeland Meijs, die blijft beweren dat je het betalen van huur aan de woningbouw kunt zien als een gift.

Mensen die zichzelf autonoom of soeverein vinden zijn pure egoisten. Het is alleen maar ik, ik, ik, totdat de problemen te groot zijn dan moeten anderen bijspringen en doneren. Soms hadden deze mensen al problemen, zoals een gokverslaving.
Daarbij is verlies de ultieme winst. Als jij je huis kwijtraakt, is dat voor sommigen een overwinning, omdat ze denken weer een ‘overheidsmisdrijf’ erbij hebben in hun strijd.
pi_211494916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:27 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Daarbij is verlies de ultieme winst. Als jij je huis kwijtraakt, is dat voor sommigen een overwinning, omdat ze denken weer een ‘overheidsmisdrijf’ erbij hebben in hun strijd.
Wanneer ze uit hun huis gesmeten worden met hun autonome gejank zie ik dat als overwinning voor ons allemaal; op die wijze komt immers een huis beschikbaar voor mensen die wél een bijdrage vormen aan de samenleving.
pi_211495348
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wanneer ze uit hun huis gesmeten worden met hun autonome gejank zie ik dat als overwinning voor ons allemaal; op die wijze komt immers een huis beschikbaar voor mensen die wél een bijdrage vormen aan de samenleving.
het nadeel is wel dat ze de criminaliteit ingaan en mensen die een brijdage vormen gaan lastigvallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211495491
Protesteren autonomen ook tegen toeslagen en teruggaves?
pi_211495532
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat we medelijden met deze mensen moeten hebben. Zelf kan kan ik er soms wel om lachen. Toch is het beter om ze wel te helpen. Bijvoorbeeld omdat ze kinderen hebben of omdat we er als maatschappij niet op vooruit gaan als deze mensen allemaal op straat belanden.
pi_211495612
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:55 schreef grimselman het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat we medelijden met deze mensen moeten hebben. Zelf kan kan ik er soms wel om lachen. Toch is het beter om ze wel te helpen. Bijvoorbeeld omdat ze kinderen hebben of omdat we er als maatschappij niet op vooruit gaan als deze mensen allemaal op straat belanden.
En dus "mag" de werkende burger, boven op o.a. de stijgende lasten door inflatie, ook nog eens de financiële zorg voor dit soort egoďstische parasieten op zich nemen.
pi_211495675
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:06 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En dus "mag" de werkende burger, boven op o.a. de stijgende lasten door inflatie, ook nog eens de financiële zorg voor dit soort egoďstische parasieten op zich nemen.
Integendeel. Autonomen die nu niet afhankelijk zijn van de overheid zullen dat wel worden als je ze laat aanmodderen. Boete’s, rechtzaken, inbeslagname’s totdat ze financieel aan de grond zitten en een beroep op de bijstand moeten doen. De autonomen die nu afhankelijk zijn van de overheid zullen dat blijven.
Je moet als overheid ook niet de financiële zorg op je nemen maar zorgen dat deze mensen uit het autonomen bubbeltje komen.

Over het belangrijkste punt, namelijk de kinderen hoor ik je niet.
pi_211495710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:15 schreef grimselman het volgende:

[..]
Integendeel. Autonomen die nu niet afhankelijk zijn van de overheid zullen dat wel worden als je ze laat aanmodderen. Boete’s, rechtzaken, inbeslagname’s totdat ze financieel aan de grond zitten en een beroep op de bijstand moeten doen. De autonomen die nu afhankelijk zijn van de overheid zullen dat blijven.
Je moet als overheid ook niet de financiële zorg op je nemen maar zorgen dat deze mensen uit het autonomen bubbeltje komen.

Over het belangrijkste punt, namelijk de kinderen hoor ik je niet.
Hun ouders horen uit de ouderlijke macht ontzet te worden.

Ik kan er totaal geen medelijden mee hebben wanneer zulke autonome parasieten, net als bijv. al die crystal meth junks in de VS, in een tentje op straat eindigen. Play stupid games, win stupid prizes.

Daarbij hoop ik wel dat de politie hen uit de weg knuppelt wanneer ze het uitzicht voor normale mensen verpesten.

[ Bericht 14% gewijzigd door spicymchaggis op 02-12-2023 14:26:04 ]
pi_211495746
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hun ouders horen uit de ouderlijke macht ontzet te worden.
Dat is een heel zwaar middel. Dat zou je kunnen doen als ze op straat gezet worden. Dus als je dat kunt voorkomen dan hoef je daar ook niet op terug te grijpen. Voor de kinderen beter.
pi_211495801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:21 schreef grimselman het volgende:

[..]
Dat is een heel zwaar middel. Dat zou je kunnen doen als ze op straat gezet worden. Dus als je dat kunt voorkomen dan hoef je daar ook niet op terug te grijpen. Voor de kinderen beter.
Die kinderen gaan een kansloze toekomst tegemoet met zulke ouders, voor zowel hen zelf als voor de samenleving zou het beter zijn wanneer hun gestoorde ouders de mogelijkheid ontnomen wordt nog meer mensen(levens) te verpesten.
pi_211495889
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die kinderen gaan een kansloze toekomst tegemoet met zulke ouders, voor zowel hen zelf als voor de samenleving zou het beter zijn wanneer hun gestoorde ouders de mogelijkheid ontnomen wordt nog meer mensen(levens) te verpesten.
Ik zou het beter vinden om zowel de kinderen als de ouders te helpen. Het uit de ouderlijke macht zetten is ook behoorlijk schadelijk voor kinderen.
Een deel van deze mensen is ook misleid door misinformatie en als je dat tegen kunt gaan zullen er ook minder nieuwe gevallen komen.
pi_211495928
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef grimselman het volgende:

[..]
Ik zou het beter vinden om zowel de kinderen als de ouders te helpen. Het uit de ouderlijke macht zetten is ook behoorlijk schadelijk voor kinderen.
Een deel van deze mensen is ook misleid door misinformatie en als je dat tegen kunt gaan zullen er ook minder nieuwe gevallen komen.
Help liever mensen die buiten hun schuld (werkgever failliet, inflatie, wat dan ook) in de financiële problemen komen, maar wél altijd braaf aan de samenleving af- en bijgedragen hebben. Dat de verspreiders van autonome misinformatie opgepakt en veroordeeld dienen te worden staat buiten kijf, maar wanneer je in hun leugens trapt hoort dat eerst en vooral je eigen probleem te zijn en niet van je medeburgers die wél braaf hun rekeningen en belasting betalen.
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:44:15 #189
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_211495937
Beter maakt die hoge raad zich zorgen over de corruptie in de overheid dan de mensen die daar genoeg van hebben en souverain willen zijn.
pi_211495944
Hierover zullen wij het niet eens worden.
pi_211495949
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:44 schreef Strijder_ het volgende:
Beter maakt die hoge raad zich zorgen over de corruptie in de overheid dan de mensen die daar genoeg van hebben en souverain willen zijn.
Autonome parasiet gespot.
pi_211496003
quote:
Spellen ze souverein zo op die misinformatie websites?
pi_211496130
quote:
Sow
pi_211496139
quote:
Hey we hebben een soeverein in het topic.

Vind je ook dat de hoge raad zich druk moet maken over de hagelslagverpakking?
pi_211496363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 15:12 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Hey we hebben een soeverein in het topic.

Vind je ook dat de hoge raad zich druk moet maken over de hagelslagverpakking?
dat vind ik niet. Ik vind wel dat ze zich eens mogen uitspraken over FOK.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211496893
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:55 schreef H_T het volgende:
Op de website van Pointer:

Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.

https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen

Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Mooi dan hieven dex burgers zich ook niet te houden aan door de overheid zelf verzonnen regeltjes. Opzich zit er wel iets in dezet manier van denken.
pi_211496935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

Precies. Zulke nare dwarsliggers wil je niet in je vrienden/kennissenkring. Binnen je familie ligt het helaas was lastiger.
pi_211496947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:50 schreef Beathoven het volgende:
Nope. Hun uitkeringen ontvangen ze uiteraard met alle liefde.
Hypocriet rotvolk :r
pi_211496995
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:50 schreef Beathoven het volgende:
Zorgtoeslag is omlaag gegaan, dus dat zou reden voor protest kunnen zijn.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 2 december 2023 @ 16:59:11 #200
Brabo Bastard
pi_211496998
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:49 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Precies. Zulke nare dwarsliggers wil je niet in je vrienden/kennissenkring. Binnen je familie ligt het helaas was lastiger.
Lijkt me ook best kut, elke verjaardag aanhoren dat ze autonoom zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211497052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
dan ga je toch niet naar die verjaardag...
Ik ga bv niet naar verjaardagen van sommige familieleden omdat ik daar het risico loop iemand te ontmoeten waar ik me aan erger. Dan kies ik ervoor om niet te gaan.
pi_211497742
Ik ben ook benieuwd wanneer :roeland: wordt aangepakt. Voor wie hem niet kent: de loopjongen van Youri Plate, die er niet voor terugdeinst om zich te bemoeien met huisuitzettingen.
pi_211503074
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zorgtoeslag is omlaag gegaan, dus dat zou reden voor protest kunnen zijn.
Maar als autonoom heb je toch niets met de staat en belastingen en toeslagen nodig?

Stel dat je een ontvangen toeslag van een autonoom (die alle brieven aan de belastingdienst terugstuurt) steelt, dan zou er geen rechtszaak moeten volgen want dan komt dat geld ze niet toe.
pi_211503184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als ze echt autonoom waren dan zou je niet veel verjaardagen in gebruikelijke setting kunnen vieren want dan waren ze al lang illegaal geweest en van land tot land getrokken om ergens houvast te zoeken. Wellicht kun je ergens in de Russische toendra nog een huisje bouwen uit het zicht en autonoom leven.

Men “speelt” alsof men autonoom is of beter gezegd half autonoom is. Wel rechten en geen plichten.

Ik vind dat we uiteindelijk de “staatszorgplicht” voor mensen die autonomie willen echt achter ons moeten laten en deze wappies de illegaliteit in moeten duwen.

Geen belastingen en geen toeslagen en rechtsgang wordt dan ook lastig want als ze consequent zijn accepteren ze de NL rechtsstaat ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 03-12-2023 10:36:02 ]
pi_211503248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 18:06 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik ben ook benieuwd wanneer :roeland: wordt aangepakt. Voor wie hem niet kent: de loopjongen van Youri Plate, die er niet voor terugdeinst om zich te bemoeien met huisuitzettingen.
Ik wilde de dubbele punten om Roelands naam erbij zetten, want zo noemt hij zich nu eenmaal, maar de techniek moet ervan braken… :r :+
pi_211555255
quote:
Complotdenker Huig Plug moet vier maanden de cel in voor smaad, opruiing en stalking
De rechtbank in Breda heeft vrijdag negen maanden cel, waarvan vijf voorwaardelijk opgelegd aan de bekende complotdenker Huig Plug (55). De rechtbank stelt dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan stalking, opruiing en smaad. De Katwijker beschuldigde slachtoffers op sociale media van kindermisbruik en kindermoord.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-stalking~ae5dedec/
Eindelijk celstraf
pi_211562987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Eindelijk celstraf
Nou ja, hij is voorlopig nog op vrije voeten, vanwege het hoger beroep.
Zodra dat eenmaal voor een rechter is geweest dan mag 'ie de cel in.
pi_211608894
Een van de breinen achter de Nederlandse beweging, Youri Plate, schijnt te zijn opgepakt. De FIOD heeft een vraagje.

https://videre.fail/breaking-staatsgek-youri-plate-opgepakt/
pi_211612000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:01 schreef Magister_Artium het volgende:
Een van de breinen achter de Nederlandse beweging, Youri Plate, schijnt te zijn opgepakt. De FIOD heeft een vraagje.

Ronald Hilgers is ook opgepakt om dezelfde feiten.
pi_211625223
Ik zie dat op de website van Youri Plate inmiddels een grote rectificatie is geplaatst n.a.v. de verloren rechtszaak.
Wie nu nog daarover heen kijkt en alsnog diensten van die club wil afnemen is behoorlijk in de war :P
  Moderator / Redactie FP vrijdag 15 december 2023 @ 10:06:06 #211
Brabo Bastard
pi_211625241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:04 schreef Dutch_view het volgende:
Ik zie dat op de website van Youri Plate inmiddels een grote rectificatie is geplaatst n.a.v. de verloren rechtszaak.
Wie nu nog daarover heen kijkt en alsnog diensten van die club wil afnemen is behoorlijk in de war :P
Warries? :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211625276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 10:04 schreef Dutch_view het volgende:
Dat is wel precies de juiste doelgroep
pi_211626394
quote:

BATSAAAAAAA! _O_
pi_211628460
quote:
Een van de breinen
'breinen' is niet bepaald een passende term :{
die gast bezit minder hersencellen dan de doorsnee FEBO-kroket
pi_211796127
Hier is de uitspraak te lezen in de zaak Youri Plate :P

https://uitspraken.rechts(...)hPWWA9yE0PVhrQ9NYHsU

Het is lachen _O-

Zomaar wat grepen uit de gerechtelijke uitspraak:

quote:
2.3.
.... Zijn verhaal is ongericht, warrig, moeilijk te volgen, maar bovenal juridisch nonsens.

quote:
2.6.
[appellant] heeft geen enkele notie van procedureregels en mogelijke (en zinvolle) verweren in het (burgerlijk) recht. Hierdoor maakt hij brokken voor zijn klant.
:6

Maar blijkbaar is hij hardleers en wil begin 2024 zelf een incassobureau beginnen en langs instanties gaan.
Kan nog leuk worden *O*

donderdag 28 december 2023 @ 16:13:00 #216
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211798116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:37 schreef Dutch_view het volgende:

Het is lachen _O-

[..]
[..]

Maar blijkbaar is hij hardleers en wil begin 2024 zelf een incassobureau beginnen en langs instanties gaan.
Kan nog leuk worden *O*

[ afbeelding ]
Dat taalniveau ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 28 december 2023 @ 16:23:03 #217
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_211798313
Ik heb best wel medelijden met de soevereinen en dat is afgetekend door de griffier en de notaris.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_211798457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:37 schreef Dutch_view het volgende:

Het is lachen _O-

[..]
[..]

Kan nog leuk worden *O*

[ afbeelding ]
Geweldig toch, ik zit altijd met popcorn klaar als ik weer wat lees over deze gekkies. Puur vermaak.
pi_211799225
Autonomen/soevereinen zijn gewoon de ultieme conservatieven: zij alleen maar rechten en geen plichten en de rest moet dat mogelijk maken.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211995147
Soevereine gekkie verliest zijn sociale huurwoning omdat hij van mening was dat hij niet gebonden was aan de huurovereenkomst als soeverein mens en gestopt was met het betalen van de huur.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2023:6891

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 11-01-2024 18:04:59 ]
pi_211995372
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 17:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Soevereine gekkie verliest zijn sociale huurwoning omdat hij van mening was dat hij niet gebonden was aan de huurovereenkomst als soeverein mens en gestopt was met het betalen van de huur.

Dat was dus een vriendje van :roeland:, die zich door hem liet bijstaan. Beide heren zijn medio december opgepakt wegens bedreiging.
Ik vermoed dat hij, als hij nu vrij is, doodleuk in zijn huurwoning tegen de bierkaai gaat vechten. Hopelijk neemt iemand dat op, dan kunnen we lachen (en huilen om de eventuele gezinsleden die van deze waandenkbeelden het slachtoffer zijn geworden).
pi_211995541
quote:

_O_ _O-
A murky, forgotten land.
pi_211995621
En dan die ¤ 60,51 euro per maand die 'ie overmaakte naar de woningcorporatie _O-
pi_211996399
quote:

Ergens wel zielig dat mensen zo diep zinken. Je weet letterlijk waar je met een contract voor tekent en met een ondertekening is dat precies wat het is en is dat dansje qua rechtszaak rond de harde contractbreuk al een vooraf gelopen race.

Soeverein zijn als los van een staat op zich werkte wellicht een stuk beter in oudere tijden waarin je de wereld kon doorzwerven van hutje naar hutje. Toen namen ze het niet zo nauw met controles en was alles nogal handjeklap. Maar onder contracten kwam je ook toen niet uit met een dom excuus.
pi_211996591
Met een soeverein is geen normaal gesprek te voeren. In veel gevallen waren er al problemen zoals schulden en/of gokverslaving.
Heb een jongen ontmoet die maar bleef praten over hoe hij soeverein was en nergens voor zou betalen. Nadat de klus klaar was waar we voor waren ingehuurd, ging hij rechtstreeks met zijn vergoeding naar het casino.
pi_211996881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met een soeverein is geen normaal gesprek te voeren. In veel gevallen waren er al problemen zoals schulden en/of gokverslaving.
Heb een jongen ontmoet die maar bleef praten over hoe hij soeverein was en nergens voor zou betalen. Nadat de klus klaar was waar we voor waren ingehuurd, ging hij rechtstreeks met zijn vergoeding naar het casino.
Ik heb ook meer het idee dat ze strijd zoeken in plaats van vrijheid en dat deze strijd geen hoger doel heeft maar dat de strijd zelf een afleiding van de problemen is die ze hebben.

Voor vrijheid zit je met de wieg in Nederland op zich helemaal niet slecht als je het met de wereld vergelijkt. Sterk paspoort, sociaal vangnet en economisch prima qua ondergrond
pi_211999916
quote:

_O-

Nu ook in de landelijke media:
https://www.ad.nl/wonen/m(...)et-korting~a48325c4/
pi_211999951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 18:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
En dan die ¤ 60,51 euro per maand die 'ie overmaakte naar de woningcorporatie _O-
Eigenlijk zou de rechter dit als schenking aan de woningcorporatie moeten zien. Daar die man dat zo noemde. En zichzelf zag als donateur die een schenking deed. En dus de volledige huur eisen over die maanden. Inclusief die 10 procent.

Niet dat dit zoveel uitmaakt in praktijk. Daar hij het gehele openstaande bedrag hoogst waarschijnlijk toch niet kan betalen.

Ook kan die man niet goed rekenen. Hij had het over een 10 procent schenking. Wat neerkomt op 60,05. Al is dat verschil niet echt denderend.
pi_212000528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:10 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Eigenlijk zou de rechter dit als schenking aan de woningcorporatie moeten zien. Daar die man dat zo noemde. En zichzelf zag als donateur die een schenking deed. En dus de volledige huur eisen over die maanden. Inclusief die 10 procent.

Niet dat dit zoveel uitmaakt in praktijk. Daar hij het gehele openstaande bedrag hoogst waarschijnlijk toch niet kan betalen.

Ook kan die man niet goed rekenen. Hij had het over een 10 procent schenking. Wat neerkomt op 60,05. Al is dat verschil niet echt denderend.
Die woningbouwvereniging krijgt dus de volle huur plus de schenking, die gaat meer betalen in plaats van minder.
pi_212000568
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Die woningbouwvereniging krijgt dus de volle huur plus de schenking, die gaat meer betalen in plaats van minder.
Wat ik had gelezen was dat de huur over 6 maanden ging. Maart tot en met augustus. En dat hij hiervoor 3300 euro moest betalen. 600x6 is 3600. Dus hij betaald maar iets van 90 procent van de huur. Lijkt mij dat die 10 procent die hij geschenkt heeft als huurbetaling wordt gezien door de rechter. En waarschijnlijk ook door de woningbouw.
pi_212000572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:10 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een rechter iets anders moet doen dan wat er nu gedaan wordt en dat is niet het spel van idiotie meespelen. Voorkomt ook dat advocaten van die groep wappies daarin een kansje gaan uitbuiten omdat het wat afwijkt van de lijn.
pi_212000614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik denk niet dat een rechter iets anders moet doen dan wat er nu gedaan wordt en dat is niet het spel van idiotie meespelen. Voorkomt ook dat advocaten van die groep wappies daarin een kansje gaan uitbuiten omdat het wat afwijkt van de lijn.
Dat is ook zo. Die wappies en hun advocaten zouden zoiets gelijk aangrijpen om verder te procederen. En het zou een verkeerd precedent kunnen scheppen.
pi_212001081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:18 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Die wappies en hun advocaten zouden zoiets gelijk aangrijpen om verder te procederen. En het zou een verkeerd precedent kunnen scheppen.
Klopt, ze toetsen het contract en de situatie en dat is kat-in-het-bakkie. Met iets anders creeer je bovendien je eigen strijd en erken je daarmee onbedoeld dat ze zich "autonoom" opstellen. Wat weer een hele andere dimensie geeft aan het gebeuren.

De media is er wel vrij in om ze een spiegel voor te houden.
pi_212084080
En weer een paar kleine luyden die zich vastklampen aan de oneliners, bot vangen en op straat staan:

twitter
pi_212092004
Dat is Haarstudio Image van Alebeek in Schijndel.
https://haarstudioimagevanalebeek.com/
quote:
Hetty

Hetty, de drijvende kracht achter Image, gaat verder dan alleen haarstyling. Ze begrijpt dat klanten niet alleen een nieuwe look zoeken, maar ook innerlijke balans en vertrouwen.
op de website staat met kleine lettertjes iets over dat geboortetrust geneuzel.
namelijk 'CQV.LLC LAW of one'. Daarmee wil Hetty haar kapsalon als ambasade laten overkomen 8)7
pi_212092663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 15:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat is Haarstudio Image van Alebeek in Schijndel.
https://haarstudioimagevanalebeek.com/
[..]
op de website staat met kleine lettertjes iets over dat geboortetrust geneuzel.
namelijk 'CQV.LLC LAW of one'. Daarmee wil Hetty haar kapsalon als ambasade laten overkomen 8)7
:') |:(

Hadden ze goed gezien in Maaskantje.
pi_212093805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
:') |:(

Hadden ze goed gezien in Maaskantje.
pi_212094038
het verhaal is nog gekker. De eigenaresse van de kapperszaak heeft in November een soort vergadering gehouden van gekkies. Ze noemen het zelf een tribunaal 8)7 :') |:(
Tijdens die bijeenkomst hebben ze besloten geen belasting meer te betalen.
Mevrouw vond het een mooie dag omdat ze de airco en de lamp niet meegenomen hebben :')

bron: interview met mevrouw neusbel vanaf 3:48
https://twitter.com/i/status/1748043721315168516

[ Bericht 11% gewijzigd door spectrumanalyser op 19-01-2024 18:51:15 ]
pi_212094102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:24 schreef Magister_Artium het volgende:
En weer een paar kleine luyden die zich vastklampen aan de oneliners, bot vangen en op straat staan:

[ twitter ]
Je zou maar het beroep deurwaarder hebben en dit soort onkruid steeds tegen te komen.. wat een armoe zeg.

En dat gelul van die agent ook, er is geen discussie nodig. Leg het 1 keer uit en daarna ga je naar binnen en zeg je toedeloe mother fuckers.
pi_212094186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:49 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je zou maar het beroep deurwaarder hebben en dit soort onkruid steeds tegen te komen.. wat een armoe zeg.

En dat gelul van die agent ook, er is geen discussie nodig. Leg het 1 keer uit en daarna ga je naar binnen en zeg je toedeloe mother fuckers.
Ik zou er als deurwaarder of agent echt het geduld niet voor op kunnen brengen om zo rustig te blijven.

Ik denk dat ze bij de briefing op het politiebureau lootjes trekken wie de lul is als er weer een soeverein op het programma staat :D
A murky, forgotten land.
pi_212094563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
het verhaal is nog gekker. De eigenaresse van de kapperszaak heeft in November een soort vergadering gehouden van gekkies. Ze noemen het zelf een tribunaal 8)7 :') |:(
Tijdens die bijeenkomst hebben ze besloten geen belasting meer te betalen.
Mevrouw vond het een mooie dag omdat ze de airco en de lamp niet meegenomen hebben :')

bron: interview met mevrouw neusbel vanaf 3:48
https://twitter.com/i/status/1748043721315168516
Knettergek

Is er dan niemand in de omgeving van zo'n vrouw (partner, broer/zus, kinderen) die zegt "Hetty doe normaal"?
pi_212094572
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Knettergek

Is er dan niemand in de omgeving van zo'n vrouw (partner, broer/zus, kinderen) die zegt "Hetty doe normaal"?
nee joh, die mensen moet je mijden als de pest....
pi_212094590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:49 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

ik zou ze uitlachen en daarom kan ik beter geen deurwaarder worden. Hetzefde met een agent, als ik een agent zou zijn dan vallen er doden. Daarom ben ik ook geen agent.
pi_212094626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zou ze uitlachen en daarom kan ik beter geen deurwaarder worden.
Als deurwaarder is het je beroep en liever deze mensen dan agressieve lui, maar als politieagent lijkt me dat je zoiets hebt ik heb wel wat beters te doen.
pi_212094659
quote:

Knettergek

Al deze mensen missen een goed klankbord. En wat hersencellen.
pi_212094828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Al deze mensen missen een goed klankbord. En wat hersencellen.
Ik weet niet. De omgeving kan wel klankborden, maar als de man of vrouw blijft volharden, niet open staat voor tegenargumenten en er zelfs ruzie ontstaat kan ik me voorstellen dat de naaste omgeving het onderwerp uit de weg gaat, al is het alleen al om de vrede te bewaren. Mensen mijden zoals Sjors zegt is soms lastig als het bloedverwanten zijn.
pi_212094908
Dit verzint deze kapster niet allemaal zelf. Ze heeft het over ene Jeanette. Dat zal de dame van Autonoomtotaal zijn, Jeanette Lohuis. Dat blijft toch een grote grap. Lohuis verkoopt allemaal zooi om zogenaamd geen belasting meer te betalen, intussen betaalt ze zelf wel belasting over de producten die ze verkoopt in die webshop.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:55:47 #248
38496 Perrin
pi_212095045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit verzint deze kapster niet allemaal zelf. Ze heeft het over ene Jeanette. Dat zal de dame van Autonoomtotaal zijn, Jeanette Lohuis. Dat blijft toch een grote grap. Lohuis verkoopt allemaal zooi om zogenaamd geen belasting meer te betalen, intussen betaalt ze zelf wel belasting over de producten die ze verkoopt in die webshop.
Oplichterij is van alle tijden. De voorraad goedgelovige dodo's is eindeloos.
pi_212095796
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:32 schreef Isabeau het volgende:
Al deze mensen missen een goed klankbord.
dat betwijfel ik
pi_212095811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Mensen mijden zoals Sjors zegt is soms lastig als het bloedverwanten zijn.
daar is niks lastigs aan.
pi_212096209
quote:

[..]
Knettergek

er is een goede kans dat met mevrouw Hettie geen normaal gesprek meer mogelijk is. Op alles wat je inbrengt krijg je het verwijt dat je in dienst bent van de overheid. Ik verwacht dat de familie van Hettie geen contact meer wilt.
pi_212096504
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zou er als deurwaarder of agent echt het geduld niet voor op kunnen brengen om zo rustig te blijven.

Ik denk dat ze bij de briefing op het politiebureau lootjes trekken wie de lul is als er weer een soeverein op het programma staat :D
Ik heb een tijdje bij de woningbouwvereniging gewerkt en daar kwam je dus ook echt alles tegen aan flamboyante personages. Daar kwam de deurwaarder, politie, etc etc ook nogal eens aan te pas. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk was van het engelengeduld wat die mensen kunnen hebben. Vooral van onze deurwaarder was ik echt onder de indruk. Was altijd tot op het laatst op zoek naar oplossingen voor mensen en bleef altijd 100% correct.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212096614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het vermogen van mensen om voor zichzelf goed te praten wat ze anderen verwijten is ook heel groot hč. En voor doorgedraaide idealisten heiligt het doel dan al snel de middelen.
pi_212098671
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er is een goede kans dat met mevrouw Hettie geen normaal gesprek meer mogelijk is. Op alles wat je inbrengt krijg je het verwijt dat je in dienst bent van de overheid. Ik verwacht dat de familie van Hettie geen contact meer wilt wil.
Sorry, ben nu eenmaal erg precies op spelling. Ontopic: het kan nog bonter, door van je af te krijsen en het hele Youridisch woordenboek voor te dragen. Zo ook in Limburg, op een witte winterdag, waar een ex-partner zijn halve ton komt opeisen via de deurwaarder. Maar omdat die verzuimt een blauwe vingerafdruk achter te laten en het DNA-profiel van hemzelf en de politieagenten van dienst niet prijsgeeft, is het, Youriaans gezien, niet rechtsgeldig. Vecht maar eens tegen die bierkaai…

twitter
pi_212098767
Aanvullend: tijdens al deze ontruimingen zijn al deze gidsen en dienstbare deskundigen in geen velden of wegen te bekennen. En dan nog geloven de slachtoffers blindelings dat ze op de goede weg zitten en dat ze geholpen worden bij voldoende bewezen trouw.
Zelfs in een sekte gaan de volgelingen nog minder trouw mee.
pi_212098849
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[ twitter ]
*politieagent betreedt pand
Soeverein: "Bel de politie"
pi_212098855
Dat engelengeduld ook. Als je met zo'n malloten te maken hebt laat je de politie ze maar uit voorzorg arresteren. Heb je al dit gezeik niet.
pi_212098859
Simpel op te lossen. Paspoort intrekken. Dan een verbod om je te begeven op nederlandse wegen. Blijf maar lekker thuis. Geen enkelle overheids diensten verlenen. Geen zorg. Geen school voor hun kinderen. Etc.

Maar dat mag zeker weer niet van de wet 🥲
pi_212098860
Wel vreemd toch dat ze zich op een soort Nederlandse wet beroepen. Ze vragen om een mandaat, getekend contract met natte handtekening in het blauw, van de koning ofzo, en beroepen zich dus op vaststaande regels die ergens zouden staan. Maar ondertussen erkennen ze de wet niet en staan ze als natuurlijk persoon van vlees en bloed overal buiten. Ben je nou vrij of ben je toch aan allerlei regels en symbolen verbonden?
pi_212099684
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 01:56 schreef DrDentz het volgende:
emd toch dat ze zich op een soort Nederlandse wet beroepen. Ze vragen om een mandaat, getekend contract met natte handtekening in het blauw, van de koning ofzo, en beroepen zich dus op vaststaande regels die ergens zouden staan. Maar ondertussen erkennen ze de wet niet en staan ze als natuurlijk persoon van vlees en bloed overal buiten. Ben je nou vrij of ben je toch aan allerlei regels en symbolen verbond
Jij verwacht enige logica van dat soort lui?
pi_212099758
quote:
Wel vreemd toch dat ze zich op een soort Nederlandse wet beroepen. Ze vragen om een mandaat, getekend contract met natte handtekening in het blauw, van de koning ofzo, en beroepen zich dus op vaststaande regels die ergens zouden staan. Maar ondertussen erkennen ze de wet niet en staan ze als natuurlijk persoon van vlees en bloed overal buiten. Ben je nou vrij of ben je toch aan allerlei regels en symbolen verbonden?
Youri plate is daar echt een held in! Eerst roepen dat rechtbanken e.d. geen bevoegdheden hebben en een maand later vol trots roepen dat hij stempels van de rechter en griffier heeft gekregen. :D

Zoooooo jongens....
pi_212100053
quote:
Je denkt te moeilijk
pi_212100061
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 01:07 schreef Magister_Artium het volgende:
Aanvullend: tijdens al deze ontruimingen zijn al deze gidsen en dienstbare deskundigen in geen velden of wegen te bekennen. En dan nog geloven de slachtoffers blindelings dat ze op de goede weg zitten en dat ze geholpen worden bij voldoende bewezen trouw.
Als het niet werkt dan doe je iets verkeerd
pi_212101381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 01:07 schreef Magister_Artium het volgende:
Ja, hee, het geld is op, daar valt niets meer te halen op dat moment. Op naar het volgende slachtoffer.
pi_212101438
Welkom bij Vereniging Jurisprudentie Juridisch Kantoor Plate
Onze Vereniging is opgericht om samen als 1 front tegen de staat der Nederlanden op te treden. Dankzij onze volledige rechtsbevoegdheid kunnen we erachter komen of de tegenpartij wel bevoegd is om zijn functie uit te voeren, we zijn erachter gekomen dat vele gewoon bij een Vereniging of een Stichting werken en dat de bestuursleden alleen bevoegd zijn om een besluit te nemen.

Omdat we achter de grootste zwendel van 1810 zijn gekomen blijkt dat iedereen maar wat doet zonder bevoegd te zijn. De eed die is afgelegd is niet geldig, dit had ook vastgelegd moeten worden met de Benoemer en de Notaris. Dat heet deelnemen aan een publiekrechtelijke rechtspersoon, dan zijn de Ambtenaren of Rechters ook een openbaar lichaam, Art 2.1 b.w. en Art 134 grondwet. Dankzij de WOO verzoeken hebben we een beeld gekregen wie er wel en wie er niet bevoegd zijn, dit is schrikbarend. In Januari 2020 zijn al 80% van de ambtenaren zichtbaar hun rechtspositie kwijtgeraakt en niemand in Nederland die dit raar vond.

In juni 2021 is de WBTR (Wet Bestuur & Toezicht Rechtspersonen) gekomen, zo is er een beeld gekomen wie er wel nog bevoegd waren om een besluit te nemen. En daar zitten we nu in. Wij als Vereniging kunnen nu met onze leden de tegenaanval aangaan tegen alle verenigingen, stichtingen, corporaties en B.V’s. Iedereen zal nu wel zijn bevoegdheid moeten laten zien, dus ben je bevoegd om een handtekening te zetten en een besluit te nemen.

Ieder lid krijgt zijn eigen Lidmaatschap ter kennisgeving waarmee men aantoont dat men wordt beschermd door Vereniging Plate met volledige rechtsbevoegdheid en dat onze leden achter elkaar staan.

Dus 1 team 1 taak.

Dit is gewoon wartaal doorspekt met losse juridische termen. Hoeveel moet je blowen om op basis hiervan de strijd aan te durven gaan met deurwaarders en politie?..
pi_212101676
Youri Plate heeft zelfs twijfels of de sneeuw wel echte sneeuw is.
Met dat in gedachte blijft het bijzonder dat mensen vertrouwen hebben in de 'juridische' kennis van Plate.
pi_212101814
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met dat in gedachte blijft het bijzonder dat mensen vertrouwen hebben in de 'juridische' kennis van Plate.
Zijn klantenkring twijfelt daar ook aan verwacht ik.
pi_212159349
quote:
Mevrouw wordt vastgepakt bij de arm en claimt meteen letselschade :')
Denk eerder dat ze flinke letselschade heeft in haar hoofd :7
Verder mooi filmpje :D
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:12:58 #269
323876 michaelmoore
pi_212159429
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 10:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar als autonoom heb je toch niets met de staat en belastingen en toeslagen nodig?

Stel dat je een ontvangen toeslag van een autonoom (die alle brieven aan de belastingdienst terugstuurt) steelt, dan zou er geen rechtszaak moeten volgen want dan komt dat geld ze niet toe.
je mag een autonoom ook gerust beroven , want de politie gaan ze niet nodig hebben
ze zijn autonoom dus doen ze alles zelf
pi_212160547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je mag een autonoom ook gerust beroven , want de politie gaan ze niet nodig hebben
ze zijn autonoom dus doen ze alles zelf
De lifehacktips beginnen binnen te druppelen.
pi_212160737
Pure virtue-signalling ook. Alsof die vrouw dr uitzetting staat te filmen om het "tegen te houden".....

Die filmpjes worden op een of andere telegram gezet zodat ze lekker kunnen cirkeljerken.
pi_212161385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo’n type loopt waarschijnlijk ook verwondert rond door het bos en vraagt zichzelf af of het hele verhaal rondom bomen wel klopt, of bloemen wel echt zijn en of vogels bestaan.

Ik heb het vaker aangekaart maar wappies van dit kaliber zijn best bijzonder. Zowel in mijn persoonlijke omgeving als in het openbaar (zie ook Janet Ossebaard of ,oprichter van Niburu, Anton Teuber, Micha Kat of Willem Engel). Dit zijn geen domme mensen maar ook niet briljant. Het zijn mensen die tussen hbo en de universiteit zitten en in staat zijn om kritisch te denken.

Ergens along the way verliezen zij het spoor echter en slaan ze een weg in waarin zij alles ‘kritisch’ bekijken en daardoor niet meer kunnen filteren wat de waarheid is en wat niet. Mogelijk komt dat omdat je bij bijv. alle grote organisaties zoals de Belastingdienst, ons justitiële apparaat en andere entiteiten altijd wel zaken als corruptie kunt vinden en je dus een confirmation bias hebt.

Vind het echt erg interessant altijd. Overigens staat buiten kijf dat het feit dat ze altijd prediken voor de minder heldere lichten onder ons en juist hen in de problemen brengen zo onethisch als de pest is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzakoppo op 25-01-2024 08:57:06 ]
pi_212166957
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Zo’n type loopt waarschijnlijk ook verwondert rond door het bos en vraagt zichzelf af of het hele verhaal rondom bomen wel klopt, of bloemen wel echt zijn en of vogels bestaan.

Ik heb het vaker aangekaart maar wappies van dit kaliber zijn best bijzonder. Zowel in mijn persoonlijke omgeving als in het openbaar (zie ook Janet Ossebaard of ,oprichter van Niburu, Anton Teuber, Micha Kat of Willem Engel). Dit zijn geen domme mensen maar ook niet briljant. Het zijn mensen die tussen hbo en de universiteit zitten en in staat zijn om kritisch te denken.

Ergens along the way verliezen zij het spoor echter en slaan ze een weg in waarin zij alles ‘kritisch’ bekijken en daardoor niet meer kunnen filteren wat de waarheid is en wat niet. Mogelijk komt dat omdat je bij bijv. alle grote organisaties zoals de Belastingdienst, ons justitiële apparaat en andere entiteiten altijd wel zaken als corruptie kunt vinden en je dus een confirmation bias hebt.

Vind het echt erg interessant altijd. Overigens staat buiten kijf dat het feit dat ze altijd prediken voor de minder heldere lichten onder ons en juist hen in de problemen brengen zo onethisch als de pest is.
Die twijfel geldt voor een grote groep, maar ik vraag me af of de mensen die je met naam noemt, ook uit goedgelovigheid handelen. In Micha Kat zie ik een psychopaat, die ervan geniet om te choqueren en die constant de grenzen van zijn eigen normen en waarden verlegt, om ze daarna weer te overschrijden.
In Anton Teuben zie ik, met zijn alternatieve waarheden op Pateo, een paranoďde stoornis. Als het een niet klopt, klopt de rest ook wel niet. Als de overheid het bestaan van ufo’s ontkent en hij ze wel gezien heeft, dan moet de overheid wel iets te verbergen hebben. Met anekdotische bewijzen en potsierlijke logica probeert hij te onderbouwen dat koningin Wilhelmina geen biologische dochter kan zijn van koning Willem III.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om één verhaal niet schokkend genoeg is, zou stadhouder Willem V ook buitenechtelijk zijn verwekt, is Juliana een koekoeksjong en in werkelijkheid een Veluwse boerendochter, omdat het werkelijke prinsesje Down zou hebben, is de verwisselde Juliana verkracht door prins Hendrik en was prins Claus pedoseksueel, wat dan weer erfelijk is, waardoor koningin Máxima welkom is in Davos.
Volgt u het nog? Dan Pim Fortuyn die door een Lockerbie-terrorist zou zijn doodgeschoten in opdracht van Ad Melkert, Geert Wilders die door de geheime diensten als marionet is opgezet en Balkenende die door George Bush als stadhouder is geďnstalleerd.

En Willem Engel? Daarin zie ik een klassieke narcist, niet een als zodanig gelabelde zeurpiet, maar eentje die aan alle DSM-criteria voldoet. Parasiteert op zijn volgelingen, doet alsof hij liefde predikt en gaat er dan gauw vandoor om voor de bevolking te mediteren.
pi_212167457
Laatst was er een openbare veiling bij een kapperszaak, doordat de eigenaresse geen belasting wil betalen.
In December 2023 was een 'volksraad' bijeen gekomen, waar unaniem een besluit werd genomen voor de eigenaresse van de kapperszaak.

Hopeloos verloren figuren. Je zou willen dat het een sketch is.
pi_212173577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 19:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst was er een openbare veiling bij een kapperszaak, doordat de eigenaresse geen belasting wil betalen.
In December 2023 was een 'volksraad' bijeen gekomen, waar unaniem een besluit werd genomen voor de eigenaresse van de kapperszaak.

Onsamenhangend verhaal dat door nog zo’n tien man publiek serieus wordt genomen… |:(
pi_212173683
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 19:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

Een 'volksraad' , een jury beëdigd, als je denkt dat je alles wel zo'n beetje hebt gezien kan het nog gekker _O- ;(
Het zal je familie maar zijn ;(
  vrijdag 26 januari 2024 @ 11:26:42 #277
38496 Perrin
pi_212174363
Die LARPen dat ze niet verstandelijk gehandicapt zijn :{
pi_212174552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 10:22 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Een 'volksraad' , een jury beëdigd, als je denkt dat je alles wel zo'n beetje hebt gezien kan het nog gekker _O- ;(
Het zal je familie maar zijn ;(
Hardop gelachen om de volksraad.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 11:45:27 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212174559
quote:

Wat is dit? :') _O-
pi_212177569
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 11:45 schreef Starhopper het volgende:

Een soort bizar toneelstukje. En allemaal kijken ze er serieus bij.
pi_212177915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 17:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een soort bizar toneelstukje. En allemaal kijken ze er serieus bij.
Je vraagt je vaak af of ze echt door hebben dat dit allemaal nergens op slaat. Dat ze geen rechtsgeldige beslissing nemen, snappen ze hopelijk nog wel.
pi_212178209
Die mensen zitten in een socialmedia-bubbel, kijken de hele tijd dit soort filmpjes, dus dan gaan we er zelf ook een maken.

Een grote act om een filmpje op je wappie-telegram te gooien zodat iedereen kan zien hoe autonoom je wel niet bent.
pi_212185653
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 11:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een heerlijk toneelstuk opgevoerd door 100%NL luisteraars.
Wilt u ook een conflict met de Belastingdienst? Maak een afspraak bij de kapsalon van Hetty.
pi_212185960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 18:07 schreef havanagila het volgende:
Die mensen zitten in een socialmedia-bubbel, kijken de hele tijd dit soort filmpjes, dus dan gaan we er zelf ook een maken.

Een grote act om een filmpje op je wappie-telegram te gooien zodat iedereen kan zien hoe autonoom je wel niet bent.
Zoooo autonoom _O_
Zonder huis _O_
Zonder zaak _O_
Wie wil dat nou niet _O_
A murky, forgotten land.
pi_212198494
quote:

Mooie vondst op YouTube. ^O^

Er is ook niemand die iets positief in de commentaar sectie over deze video post wat toch opvallend is. Ik had wel een berg wappie commentaren daar verwacht. :D
pi_212198520
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mooie vondst op YouTube. ^O^

Er is ook niemand die iets positief in de commentaar sectie over deze video post wat toch opvallend is. Ik had wel een berg wappie commentaren daar verwacht. :D
het is het kanaal van Guus Disselkoen. Daar blijven wappen ver van weg.
De video is vermoedelijk in een wappie-telegramkanaal verspreid. Guus volgt dat kanaal.
pi_212198567
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
het is het kanaal van Guus Disselkoen. Daar blijven wappen ver van weg.
De video is vermoedelijk in een wappie-telegramkanaal verspreid. Guus volgt dat kanaal.
Dan nog zou ik verwachten dat er wappiegroepjes zich verenigen om hun zelfonderzoek te promoten en de antiwappie teksten aldaar als echte strijders te bestrijden. :D
pi_212198619
quote:

Het kan nog gekker dus, de mooiste vond ik nog de speciale bedden die je van je vaccinatie af konden helpen, kostte maar een paar honderd euro per sessie.
pi_212198634
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het kan nog gekker dus, de mooiste vond ik nog de speciale bedden die je van je vaccinatie af konden helpen, kostte maar een paar honderd euro per sessie.
Koekoek 8)7 _O-
A murky, forgotten land.
pi_212198735
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik zou dat verongelijkt blęrende autonome zeikwijf het liefst op haar eigen tuinhek spietsen, met haar gedram.
Vlad III, jij hier _O_
A murky, forgotten land.
pi_212198962
Net als de figuren die een (nep-) nieuwsbericht delen met grote verontwaardiging erbij, terwijl gewoon onder het bericht staat 'meer fake nieuws volgt', van auteur 'Coke de dealer'. _O-
pi_212199076
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net als de figuren die een (nep-) nieuwsbericht delen met grote verontwaardiging erbij, terwijl gewoon onder het bericht staat 'meer fake nieuws volgt', van auteur 'Coke de dealer'. _O-
Zo zien wij dat, omdat we niet wakker zijn.
Maar een wakkere autonoom die ziet daarin de hand van het WEF, die op die manier het volk probeert te conditioneren.
pi_212199500
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar een wakkere autonoom die ziet daarin de hand van het WEF, die op die manier het volk probeert te conditioneren.
Je vergeet een hele rits namen te noemen van allerlei prominenten, dat hoort erbij.
pi_212199507
quote:
11s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vlad III, jij hier _O_
De babbelbox is in de straat en vraagt: "Is een natte handtekening in bloedrood net zo rechtsgeldig als een in blauw?"
pi_212199526
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh zo wakker, kritisch, nadenkend :D

Dan liever niet wakker, met een dak boven mijn hoofd, dan wakker (van de kou) onder de brug :7
A murky, forgotten land.
pi_212199554
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 11:38 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De babbelbox is in de straat en vraagt: "Is een natte handtekening in bloedrood net zo rechtsgeldig als een in blauw?"
_O_

De opvolger van Vlad de Spietser schijnt een enorme barbecue liefhebber te zijn geweest :Y

Hij ging de geschiedenis in als Vlad de Spieser :Y)
A murky, forgotten land.
  zondag 28 januari 2024 @ 11:47:48 #297
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212199602
Ik ga stuk hoor, ze noemen zich nu "de beneficiaire"
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  zondag 28 januari 2024 @ 12:22:25 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212199927
quote:
3s.gif Op zondag 28 januari 2024 11:47 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ga stuk hoor, ze noemen zich nu "de beneficiaire"
Is dat niet een andere stroming? Die gelooft dat er bij je geboorte een trustfonds is aangemaakt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 28 januari 2024 @ 12:37:28 #299
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212200106
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:22 schreef zalkc het volgende:

[..]
Is dat niet een andere stroming? Die gelooft dat er bij je geboorte een trustfonds is aangemaakt?
Een groepje wat eerst dus het ene was heeft de hele groep omgedoopt naar het andere.

En is toe aan de volgende stap

Redelijk sektarisch
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212200114
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:22 schreef zalkc het volgende:

[..]
De letterlijke betekenis is dat ze wel geld willen ontvangen maar niets willen betalen.
Het is een term die je bij een erfenis weleens voorbij hoort komen. Als je een erfenis beneficair aanvaard dan voorkom je dat je met een schuld opgezadeld raakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')