Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of het oosten van Rusland.
On Russia's Far Eastern Frontier, Vast Stretches Of Free Land, But Little Interest
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_on_the_Far_Eastern_Hectare
Maar zonder samenleving in de buurt is het voor de meeste mensen niet zo prettig leven.
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
Ja dat is natuurlijk ook het klassieke probleem van de anarchisten en in het verlengde van de communist omdat er in groepsverband altijd een 'onderdrukker' of uitbuiter komt bovendrijven.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
En dan wordt je weer (meer) onderdrukt door de natuurlijke krachten.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.
En al op je 30e als 80 versleten wilt zijnquote:Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.
Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?quote:Op maandag 31 juli 2023 13:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.
Je kan gewoon niet leven van voedsel groeien op een klein stukje land dat van jou is.
En je mag niet zo maar een hutje bouwen en er in leven in het bos, je mag niet zo maar jagen, geen akkertjes maken.
Je kunt gewoon niet autonoom leven in Nederland.
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?
Als ze echt in de middle of nowhere in de bossen gaan leven van het land dan kan ik daar wel respect voor hebben en begrijpen.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:16 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik sta hier eigenlijk wel een beetje dubbel in, want wáár kan de soevereine mens eigenlijk terecht? Al het land is geclaimed door wat je niet erkent. Wat rest er, behalve oorlog, dan te parasiteren op de vermeende onderdrukker?
Amish betalen wel belasting over inkomsten, verkoop en onroerend goed, maar betalen geen belasting voor social security met als gevolg dat een werkeloze Amish ook nooit in aanmerking kan komen voor een uitkering.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:51 schreef Hallojo het volgende:
Hoe doen de Amish in de VS dit eigenlijk? Betalen die wel belasting?
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen danquote:Op maandag 31 juli 2023 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
ik ga dat straks bij de garage ook zeggen ,
dan hoef ik niet te betalen dus??
![]()
![]()
Life Below Zero, leuke serie, met de voetnoot: ik werd het gemekker over dat ze een rendier, vis of iets anders te eten nodig hadden snel zat maar een seizoen is vermakelijk.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:07 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.
En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welnee joh, die plaats je dan gewoon onder burgerarrestquote:Op maandag 31 juli 2023 19:54 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.
wat een maf hequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2023:6265
quote:Het (gebrek aan) inkomen van de gedaagde persoon is genegeerd door de rechtbank;
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
quote:2. De gemachtigde van de betrokkene heeft in het beroepschrift de volgende punten naar voren gebracht:
-
Er wordt ten tijde van het incident gereisd en dus niet gereden met het voertuig;
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
quote:Het feit dat de Nederlandse trias politica geen volmachten meer heeft wordt miskend, en;
De Supreme Headquarters Allied Expeditionary Forec (SHAEF) bezettingsmacht brengt het Nederlandse rechtssysteem onder USA jurisdictie en dat dient door de rechtbank te worden erkend.
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
vanaf 58:14 rechts in beeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |