abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 09:55:36 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_210091506
Op de website van Pointer:

Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.

https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen

Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 09:57:03 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_210091523
Bovenwijs ook echt :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_210091765
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bovenwijs ook echt :')
Ja, het zijn net kleine kinderen.
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 10:32:56 #4
Brabo Bastard
pi_210091899
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, het zijn net kleine kinderen.
Nou, het zijn gewoon kleine kinderen. Stampvoetend en zo als ze hun zin niet krijgen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210092438
quote:
De Twentse Jacqueline is één van hen. ,,Het is niet dat ik mezelf niet aan regels houd. Ik bepaal alleen zelf aan welke regels ik wil voldoen”, vertelt ze over haar autonome levensstijl
quote:
De eerste stappen naar ‘Autonomie’ heeft Jacqueline gezet. Ook heeft ze een diplomatiek paspoort. Maar belasting? Dat betaalt ze nog wel. Datzelfde geldt voor eventuele boetes. Ook is ze nog in loondienst. ,,Het liefst zou ik dat niet meer doen, maar ik kan de consequenties nog niet overzien. Met een eigen huis heb ik best wat te verliezen.”
quote:
Aan de wieg van verschillende ‘autonomen’ staat een vrouw uit Almelo. Met haar webshop autonoomtotaal.nl lijkt Jeannette Lohuis een spin in een vernuftig web.
Voor ¤259,00 krijg je een allin pakket waarmee je je contract met de overheid kunt opzeggen.
En als je dat goed doet hoef je niets meer te betalen...

Gedupeerden die even later te maken krijgen met huisuitzetting krijgen geen gehoor, of worden van de site verwijderd.
pi_210092479
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, het zijn gewoon kleine kinderen. Stampvoetend en zo als ze hun zin niet krijgen.
Wie ben jij?
https://www.dumpert.nl/item/100028836_d6949b04
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 11:17:54 #7
Brabo Bastard
pi_210092485
quote:
Hoe ze die tekst voorleest _O-
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 11:25:22 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_210092559
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
[..]
Voor ¤259,00 krijg je een allin pakket waarmee je je contract met de overheid kunt opzeggen.
En als je dat goed doet hoef je niets meer te betalen...

Gedupeerden die even later te maken krijgen met huisuitzetting krijgen geen gehoor, of worden van de site verwijderd.
Hoe komt ze aan een diplomatiek paspoort? :wtf:
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210092567
quote:
Nu heb ik zelf geen kinderen, dus ik weet niet hoe het precies werkt, maar als ouder schrijf toch zelf het kind in op de school naar keuze?
Dan ben je daar als ouder toch zelf mee akkoord gegaan?
pi_210092592
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:55 schreef H_T het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Ze zijn losgeslagen? Kunnen niet goed voor zichzelf meer zorgen?
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 11:30:55 #11
Brabo Bastard
pi_210092606
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:25 schreef H_T het volgende:

[..]
Feesboek.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210092633
quote:
"Wie denkt je wel dat je bent", probeert ze te zeggen. Straattaal.
pi_210092636
quote:

[..]
Printer?
We have far more in common than that which devides us..
pi_210092648
quote:

[..]
https://vincentzegel.nl/p(...)status_passport.html

Te gebruiken naast je reguliere paspoort ^O^

(Dat dan weer wel)
pi_210092651
quote:

[..]
De printer.
pi_210092667
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

(Dat dan weer wel)
Deze disclaimer op de website:
quote:
Alle documenten welke door derden worden doorverkocht, gedistribueerd en/of ingevuld zijn ongeldig.
:')
pi_210092813
Wel bijzonder dat diezelfde autonomen dan vaak wel gebruik blijven maken van een sociale huurwoning, bijstand en toeslagen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 juli 2023 @ 12:06:12 #18
39237 crew  H_T
2733
pi_210092880
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

(Dat dan weer wel)
15 euro is een koopje! Mijn paspoort was een stuk duurder. Stomme roverheid :(
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_210092921
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:06 schreef H_T het volgende:

[..]
15 euro is een koopje! Mijn paspoort was een stuk duurder. Stomme roverheid :(
Tja, je kunt hem alleen samen met je Nederlandse paspoort gebruiken *)
pi_210093117
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef De_Melkboer het volgende:
Wel bijzonder dat diezelfde autonomen dan vaak wel gebruik blijven maken van een sociale huurwoning, bijstand en toeslagen.
Wie ben jij?
pi_210093197
quote:
Dat is die wappie-activiste.. Nogal toxische dame
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 12:48:55 #22
Brabo Bastard
pi_210093206
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Droop er nogal vanaf ja.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210093247
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Gevalletje, 'ik ben een instabiele kerncentrale', het wordt vanzelf minder erg als ze wat ouder wordt. Maar nu is het omrijden.
pi_210093376
quote:
Loes Ruesink. Is best veel over/van te vinden, haar en haar man Frank. Beiden hebben echt een tik met de molen gehad.
pi_210094681
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Wie ben jij?
Ze geeft zelf het antwoord al: Het medicijn :D
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_210094821
  zondag 30 juli 2023 @ 15:26:37 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210095210
Reichsbürgerbewegung in Duitsland en Oostenrijk, Sovereign citizen movement in de VS, Freeman-on-the-land movement in Canada, burgers van het "Regno Sovrano di Gaia" (Sovereign Kingdom of Gaia) in Italië. In Tsjechië kwamen ze vorig jaar in het nieuws (daar beweren ze dat de splitsing van Tsjecho-Slowakije onwettig was)

Ook in Ierland heb je zulke types:
are we infinite or am I alone
pi_210099801
Die mensen zijn echt knettergek. Zijn dat dezelfden als diegenen die in Duitsland boodschappen doen en gaan tanken? En dan wel rondkomen van een Nederlandse WIA?
pi_210099832
Wat heeft tanken en boodschappen doen in Duitsland, als je in het grensgebied woont, in hemelsnaam te maken met autonome wappies?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210099876
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:57 schreef StateOfMind het volgende:
Wat heeft tanken en boodschappen doen in Duitsland, als je in het grensgebied woont, in hemelsnaam te maken met autonome wappies?
Dat je dan de Nederlandse staat geen belasting betaalt..
pi_210099949
Ah, want de wekelijkse boodschappen en de benzine zijn ook het enige waar btw/belasting op zit.
Voor de rest bestaan er geen andere heffingen en taksen en alleen naar door in Duitsland te tanken/boodschappen doen heb je die vermaledijde overheid toch mooi tuk.
:') 8)7

Maar goed, jij bent een hagelnieuwe user, dus of een troll accountje of kloon van gebande :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210100558
Autonoom totaal, wat een grap is dat.
Een webshop uit Almelo, met alleen maar een e-mailadres en mobiel nummer dat 4 uur per week bereikbaar is :')
Jeannette Lohuis zit achter de site autonoomtotaal.nl, iemand die volgens haar eigen LinkedIn-profiel sinds 2012 bezig is met een MBO opleiding.

Jeanette doet er alles aan om jou te laten geloven dat je autonoom kunt worden. "Lukt het niet, dan doe je het verkeerd", aldus Jeanette.

saillant detail: Autonoom Totaal is uitgeschreven in het KVK register.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/84452439000050570544
De KVK-inschrijving heeft 2 jaar lang bestaan. Gedurende die tijd heeft ze BTW moeten afdragen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210100871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En dat hun zin niet krijgen is meteen het grootste probleem. Want wappies willen maar 1 ding: gelijk hebben.
Simpeltjes :')
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Redactie FP zondag 30 juli 2023 @ 22:20:05 #35
Brabo Bastard
pi_210101138
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Autonoom totaal, wat een grap is dat.
Een webshop uit Almelo, met alleen maar een e-mailadres en mobiel nummer dat 4 uur per week bereikbaar is :')
Jeannette Lohuis zit achter de site autonoomtotaal.nl, iemand die volgens haar eigen LinkedIn-profiel sinds 2012 bezig is met een MBO opleiding.

Jeanette doet er alles aan om jou te laten geloven dat je autonoom kunt worden. "Lukt het niet, dan doe je het verkeerd", aldus Jeanette.

saillant detail: Autonoom Totaal is uitgeschreven in het KVK register.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/84452439000050570544
De KVK-inschrijving heeft 2 jaar lang bestaan. Gedurende die tijd heeft ze BTW moeten afdragen.
Lange MBO zeg. Krijgt ze stufi?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210103997
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 22:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Lange MBO zeg. Krijgt ze stufi?
Wellicht leenstelsel / DUO lening? Hoor haar al zeggen: "Die lening hoef ik niet terug te betalen want ik heb geen contract met de overheid." :')
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_210104094
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:44 schreef Perrin het volgende:
Als soeverein wel lekker gebruik maken van alle publieke voorzieningen van een bestaand land? Lekker soeverein is dat. Wel de rechten, niet de plichten.
Ik sta hier eigenlijk wel een beetje dubbel in, want wáár kan de soevereine mens eigenlijk terecht? Al het land is geclaimed door wat je niet erkent. Wat rest er, behalve oorlog, dan te parasiteren op de vermeende onderdrukker?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie FP maandag 31 juli 2023 @ 10:17:08 #38
Brabo Bastard
pi_210104099
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik sta hier eigenlijk wel een beetje dubbel in, want wáár kan de soevereine mens eigenlijk terecht? Al het land is geclaimed door wat je niet erkent. Wat rest er, behalve oorlog, dan te parasiteren op de vermeende onderdrukker?
Daarom is het ook zo'n loos begrip. Je moet dan ergens in de oceaan gaan ronddobberen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210104103
quote:

[..]
GGZ
pi_210104136
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Daarom is het ook zo'n loos begrip. Je moet dan ergens in de oceaan gaan ronddobberen.
Hebben ze volgens de eigen theorie niet een soort van natuurrecht om op het land te mogen bestaan, of kunnen ze alleen aanspraak doen op het zeerecht, dat verleend wordt door (internationaal georganiseerde) staten?

Ze lijken in ieder geval al micro-oorlogen te voeren met deurwaarders, e.d.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210104163
quote:

[..]
Laat ze met elon meevliegen met de eerste vlucht naar mars, daar is genoeg land om te claim, met wat bovenwijs omdenken kunnen ze vast wel marsmannetjes worden die op mars fantastisch gedijen in hun gedroomde soevereine samenleving. :P
pi_210104270
sinds wanneer kan je ook bellen naar een Telegram-groep? ;)
https://twitter.com/Mora_Apprez/status/1682721351323320321
pi_210104342
quote:

[..]
Eilandje maken op de Grote Oceaan en ze daar allemaal droppen, dat ze het lekker uitzoeken. :z
The only way you can be original, is to be yourself.
  Moderator / Redactie FP maandag 31 juli 2023 @ 10:40:43 #44
Brabo Bastard
pi_210104354
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Eilandje maken op de Grote Oceaan en ze daar allemaal droppen, dat ze het lekker uitzoeken. :z
Breekt er oorlog uit _O-
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 31 juli 2023 @ 10:40:47 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210104356
quote:

[..]
Wat wil die 'soevereine' mens eigenlijk? Alles zelf regelen? Met niemand anders rekening houden?

Zodra je ergens samenleeft zul je water bij de wijn moeten doen. Of je nu in Nederland samenleeft of in Niger of in Alaska of in Rusland. Overal moet je rekening houden met anderen en met de inrichting van een samenleving, tenzij je ergens op een onbewoond eiland of in de rimboe in je uppie wil overleven.

Proberen te parasiteren op een bestaande samenleving (natuurlijk een welvarende) is wel het meest kinderachtige en luie wat je kunt bedenken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210104377
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:40 schreef Perrin het volgende:
Wat wil die 'soevereine' mens eigenlijk? Alles zelf regelen? Met niemand anders rekening houden?
Ja, dat vroeg ik elders ook. Wat is het fundamentele uitgangspunt nu eigenlijk? Moet heel de wereld bevolkt worden door vrije individuen die allen recht op 'alles' binnen de wereld hebben, hetgeen uiteraard puur illusionair is?

Zelfs al geef je ze een eiland, waarom zou een afgebakend stukje land genoeg zijn? Ze blijven beperkt in wat mogelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 31-07-2023 10:54:19 ]
pi_210104431
Dit soort gekte is een combinatie van social media en teveel comfort waardoor men uit verveling niet meer weet waar men het moet zoeken met een doel in het leven.

Geboren zijn in Noorwegen, Zweden, Monaco of Denemarken zal nog wel een fractie comfortabeler zijn. Maar volgens mij mag je als gemiddelde bewoner best blij zijn dat je een Nederlandse ID op zak hebt.

Verder lijkt Somalië mij een uitstekend land voor deze mentale paupers.
  maandag 31 juli 2023 @ 11:25:53 #48
38496 Perrin
pi_210104750
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:47 schreef Beathoven het volgende:
Dit soort gekte is een combinatie van social media en teveel comfort waardoor men uit verveling niet meer weet waar men het moet zoeken met een doel in het leven.

Geboren zijn in Noorwegen, Zweden, Monaco of Denemarken zal nog wel een fractie comfortabeler zijn. Maar volgens mij mag je als gemiddelde bewoner best blij zijn dat je een Nederlandse ID op zak hebt.

Verder lijkt Somalië mij een uitstekend land voor deze mentale paupers.
Of het oosten van Rusland.

On Russia's Far Eastern Frontier, Vast Stretches Of Free Land, But Little Interest
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_on_the_Far_Eastern_Hectare

Maar zonder samenleving in de buurt is het voor de meeste mensen niet zo prettig leven.
  maandag 31 juli 2023 @ 11:34:23 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210104814
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Zet er een paar live camera's op en je hebt een prima TV programma. Brb, ff John bellen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210104915
't zijn dezelfde mensen die eerst coronademonstrant waren. eenzame lui die aandacht zoeken.
pi_210105112
Dan ook geen brandweer, geen ziekenhuis/ambulance, geen politie, geen huur/kindertoeslagen.
Helemaal niets meer.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 12:01:46 #52
5428 crew  miss_sly
pi_210105124
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of het oosten van Rusland.

On Russia's Far Eastern Frontier, Vast Stretches Of Free Land, But Little Interest
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_on_the_Far_Eastern_Hectare

Maar zonder samenleving in de buurt is het voor de meeste mensen niet zo prettig leven.
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 juli 2023 @ 12:05:38 #53
38496 Perrin
pi_210105178
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sterker nog: als deze mensen gezamenlijk ergens autonoom gaan lopen zijn, vormen ze weer een samenleving waarin regels zullen worden opgesteld om samen te leven en voor ze het in de gaten hebben is er van autonomie wederom geen sprake meer.
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.

Mijn zoon vindt zichzelf trouwens ook vaak autonoom als hij weer eens mee moet helpen met de afwas.
pi_210105195
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja dat is natuurlijk ook het klassieke probleem van de anarchisten en in het verlengde van de communist omdat er in groepsverband altijd een 'onderdrukker' of uitbuiter komt bovendrijven.
pi_210105262
quote:
9s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Exact. Er bestaat niet zoiets als 'autonoom', tenzij je in je eentje als jager/verzamelaar wil leven.
En dan wordt je weer (meer) onderdrukt door de natuurlijke krachten.
pi_210105658
quote:

[..]
En al op je 30e als 80 versleten wilt zijn
pi_210105743
quote:

Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.
Je kan gewoon niet leven van voedsel groeien op een klein stukje land dat van jou is.
En je mag niet zo maar een hutje bouwen en er in leven in het bos, je mag niet zo maar jagen, geen akkertjes maken.
Je kunt gewoon niet autonoom leven in Nederland.
  maandag 31 juli 2023 @ 13:05:47 #58
38496 Perrin
pi_210105772
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:02 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zelfs dat kan je niet echt doen, want jagen mag ook niet zomaar, zeker niet op anderman's land.
Je kan gewoon niet leven van voedsel groeien op een klein stukje land dat van jou is.
En je mag niet zo maar een hutje bouwen en er in leven in het bos, je mag niet zo maar jagen, geen akkertjes maken.
Je kunt gewoon niet autonoom leven in Nederland.
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?
pi_210105790
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee in Nederland zeker niet, maar er zijn nog zat plekken op de wereld waar je dat veel beter zou kunnen doen. Als je zo wil leven, waarom zou je dat in Nederland, een van de dichtstbevolkte samenlevingen ter wereld, willen proberen?
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 31-07-2023 13:20:31 ]
pi_210105796
Wel knap dat ze d it zo lang kunnen volhouden en ook de consequenties te omzeilen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210106152
quote:

[..]
Als ze echt in de middle of nowhere in de bossen gaan leven van het land dan kan ik daar wel respect voor hebben en begrijpen.
Maar deze mensen willen dat niet, die willen alle gemakken van Nederland maar niet de lasten.
Deze mensen zijn alleen autonoom als het hun uit komt, als er een rekening door de bus valt.
pi_210106183
Hoe doen de Amish in de VS dit eigenlijk? Betalen die wel belasting?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 31 juli 2023 @ 14:04:13 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_210106300
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:51 schreef Hallojo het volgende:
Hoe doen de Amish in de VS dit eigenlijk? Betalen die wel belasting?
Amish betalen wel belasting over inkomsten, verkoop en onroerend goed, maar betalen geen belasting voor social security met als gevolg dat een werkeloze Amish ook nooit in aanmerking kan komen voor een uitkering.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 31 juli 2023 @ 15:49:57 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210107560
ik ga dat straks bij de garage ook zeggen ,

dan hoef ik niet te betalen dus??
*O* *O* *O*
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210107936
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
ik ga dat straks bij de garage ook zeggen ,

dan hoef ik niet te betalen dus??
*O* *O* *O*
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen dan ;) .
pi_210110107
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:07 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja dat zou je in omgevingen als Alaska, noord Canada, Siberie kunnen doen, maar ja er zijn ook redenen waarom die gebieden dun bevolkt zijn.
Life Below Zero, leuke serie, met de voetnoot: ik werd het gemekker over dat ze een rendier, vis of iets anders te eten nodig hadden snel zat maar een seizoen is vermakelijk.
pi_210110532
quote:

[..]

En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210110595
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:54 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En dan nog: Ook dan zul je moeten schikken zodra er een grotere en sterkere jager/verzamelaar in de buurt komt. Als die zegt: Geef me je halve mammoet of ik sla je schedel in, houdt het op met autonoom zijn.
Welnee joh, die plaats je dan gewoon onder burgerarrest :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_210118061
Een kleine rekening voor rioolheffing niet betalen, maar wel 100 euro uitgeven aan een waardeloos ambassade-bordje. :')
pi_210154161
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2023:6265
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:54:29 #71
323876 michaelmoore
pi_210154281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n idioot heeft na een bekeuring van 94 euro hoger beroep aangetekend..... je raad het al
wat een maf he

quote:
Het (gebrek aan) inkomen van de gedaagde persoon is genegeerd door de rechtbank;
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:18:03 #72
39237 crew  H_T
2733
pi_210154489
quote:
quote:
2. De gemachtigde van de betrokkene heeft in het beroepschrift de volgende punten naar voren gebracht:

-
Er wordt ten tijde van het incident gereisd en dus niet gereden met het voertuig;
:D
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_210154731
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
vanaf 58:14 rechts in beeld
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:29:16 #74
14505 OProg
A Life in Music
pi_210159134
quote:
quote:
Het feit dat de Nederlandse trias politica geen volmachten meer heeft wordt miskend, en;

De Supreme Headquarters Allied Expeditionary Forec (SHAEF) bezettingsmacht brengt het Nederlandse rechtssysteem onder USA jurisdictie en dat dient door de rechtbank te worden erkend.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:08:52 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:12:43 #76
Brabo Bastard
pi_210159719
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Die zijn daar wel op getraind denk ik. Alhoewel ik me afvraag hoe vaak ze van deze mensen tegenkomen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_210159744
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dan heb je een heel tijdperk gemist :7

Volgens mij is zij van vitalifeiten. Hebben ook een eigen YouTube kanaal.
Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...

Tja, wie houd je dan voor de gek...
pi_210169979
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...

Als website bestaat het niet meer. Toen Beo en Bea nog in Uden woonden, hadden ze wekelijks een live met andere soevereine mensen. Qua montage nog best goed gedaan, maar de interviewtechnieken verschilden nauwelijks van de andere kanalen. De standaard dialoog tussen Bea en een soeverein:
B: dus jij bent soeverein geworre?
S: ja, ik heb eigen onderzoek gedaan.
B: wa goed van jou!
S: en dan ga je het allemaal ontdekken.
B: ja, isso.
Enzovoort.

Bea was alleen wat minder agressief naar de deurwaarders, al waren zuigende opmerkingen haar evenmin vreemd. In oktober 2013 was ze in Stadskanaal te hulp geschoten bij een klaploper die zijn geld in een verdienmodel van een soevereine kwakzalver had gestoken en daardoor zijn huur niet kon betalen, maar betaald had met een promisory note. Voor de MAVO’ers: een schuldbekentenis. Dat kan honderd keer een wettelijk legale optie zijn, maar dat betekent niet dat ieder bedrijf te allen tijde verplicht is om daarmee akkoord te gaan. Dat snappen wij, maar Bea en de haren denken een stapje hoger dan ons hier-en-nu en snappen alleen dat dat wel kan.
Ter leering ende vermaeck:
En van onze juridische bemoeial Theunissen nog een beeld: Hij loopt echter wel naakt onder zijn toga. Vast en zeker omdat hij de kale waarheid zichtbaar wil maken of dat soort symboliek.
pi_210213676
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef De_Melkboer het volgende:
Niet te vergeten ons zorgstelsel. Als je 'autonoom' bent en geen zorgverzekering wil betalen, ook niet mopperen als de ambulance je laat liggen wanneer je leeg loopt te bloeden op straat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_210213810
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:20 schreef Managarm het volgende:

[..]
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen dan ;) .
Zonder auto. Mag je noom naar huis lopen.
Go hard or go home
pi_210228574
De AIVD maakt zich steeds meer zorgen om de wappies:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210229143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De AIVD maakt zich steeds meer zorgen om de wappies:
Het zou natuurlijk eigenlijk veel leuker zijn als de AIVD zo'n rapportage als titel zou geven:

"Geplande des-informatie verloopt volgens plan: Vertrouwen in de bevolking in het vermogen van onze leiders vooruit te plannen stijgt"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:40:56 #84
323876 michaelmoore
pi_210229210
Ik vind het een doorbraak

Je kunt dus eigenlijk helemaal zonder salaris

autonoom boodschappen doen , autonoom een auto kopen
autonoom op vakantie
  maandag 14 augustus 2023 @ 09:49:38 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279175
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 augustus 2023 @ 09:57:12 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279255
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.

https://m.facebook.com/15(...)-/10218228049521764/
pi_210279367
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.

https://m.facebook.com/15(...)-/10218228049521764/
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:11:30 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210279420
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...
Echt? :') Lol!
pi_210279657
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:00 schreef Zoddie het volgende:
Dan ook geen brandweer, geen ziekenhuis/ambulance, geen politie, geen huur/kindertoeslagen.
Helemaal niets meer.
Neuh, geeft teveel gezeik.

Gewoon lekker aangeven als ze autonoom willen zijn dat dit niet in NL kan. Zoeken ze maar een plek op waar dit wel kan.

Voor de rest dit soort patienten gewoon door de standaard processen heen halen van wanbetaler etc.

Dit soort lui zijn toch niet te redden.
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:49:54 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210279725
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:38 schreef descon het volgende:

[..]
Neuh, geeft teveel gezeik.

Gewoon lekker aangeven als ze autonoom willen zijn dat dit niet in NL kan. Zoeken ze maar een plek op waar dit wel kan.

Voor de rest dit soort patienten gewoon door de standaard processen heen halen van wanbetaler etc.

Dit soort lui zijn toch niet te redden.
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
pi_210279763
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.
Wellicht dat ze dan eindelijk wakker worden.
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:58:10 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210279794
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.
Wellicht dat ze dan eindelijk wakker worden.
Nah, het is hun hoofd makkelijker dan de overheid de schuld heeft aan al hun ongemakken en ongeluk. Mensen hebben in het algemeen weinig zelfreflectie. Denk niet dat dat ooit weggaat bij de meeste van hun. Mensen vallen juist hier voor omdat ze de overheid en instanties zo erg wantrouwen dat ze dit soort zaken graag gaan geloven. (Overheid is ook zeker niet perfect maar he).
pi_210279874
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Wanbetalers zul je altijd hebben. Zullen altijd mensen zijn die niet willen of kunnen betalen.

Je moet alleen zorgen dat dit soort zaken naar alle redelijkheid zijn kwa extra kosten/proces. Daarnaast dat mensen ook met een schone lei weer kunnen beginnen (zoals je nu de schuldsanering hebt)

Als je zo graag autonoom wil zijn dan ga je maar ergens heen waar dit kan of je begint een politieke beweging om dit volgens het democratisch proces door te voeren.
pi_210280638
quote:
Tenenkrommend :X :{w 8)7

Ik heb het op een gegeven moment maar weer af gezet.
  maandag 14 augustus 2023 @ 21:44:20 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210286750
pi_210286855
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Tenenkrommend :X :{w 8)7

Ik heb het op een gegeven moment maar weer af gezet.
Ja, je voelt je hersencellen afbreken tijdens het kijken :o

Ik heb hem destijds in delen gezien. Kon het ook niet in 1 X verteren.
pi_210286930
pi_210287056
quote:
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volk }:| :X :{w
  maandag 14 augustus 2023 @ 23:02:37 #100
38496 Perrin
pi_210287506
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 22:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volk }:| :X :{w
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?
pi_210288344
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jiskefet in het echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')