Die zijn daar wel op getraind denk ik. Alhoewel ik me afvraag hoe vaak ze van deze mensen tegenkomen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Dan heb je een heel tijdperk gemistquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wacht, hebben we al tien jaar van deze mafkezen? Bonuspunten voor die deurwaarder die ontzettend rustig blijft.
Als website bestaat het niet meer. Toen Beo en Bea nog in Uden woonden, hadden ze wekelijks een live met andere soevereine mensen. Qua montage nog best goed gedaan, maar de interviewtechnieken verschilden nauwelijks van de andere kanalen. De standaard dialoog tussen Bea en een soeverein:quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je een heel tijdperk gemist![]()
Volgens mij is zij van vitalifeiten. Hebben ook een eigen YouTube kanaal.
Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...
Tja, wie houd je dan voor de gek...
Niet te vergeten ons zorgstelsel. Als je 'autonoom' bent en geen zorgverzekering wil betalen, ook niet mopperen als de ambulance je laat liggen wanneer je leeg loopt te bloeden op straat.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:59 schreef De_Melkboer het volgende:
Wel bijzonder dat diezelfde autonomen dan vaak wel gebruik blijven maken van een sociale huurwoning, bijstand en toeslagen.
Zonder auto. Mag je noom naar huis lopen.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Inderdaad en je mag autonoom naar huis gaan lopen dan.
Het zou natuurlijk eigenlijk veel leuker zijn als de AIVD zo'n rapportage als titel zou geven:quote:Op woensdag 9 augustus 2023 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De AIVD maakt zich steeds meer zorgen om de wappies:
Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je een heel tijdperk gemist![]()
Volgens mij is zij van vitalifeiten. Hebben ook een eigen YouTube kanaal.
Ik weet nog een filmpje waarbij ze een vriend interviewde, die had vastgezeten en de politie een rekening had gestuurd voor de onkosten van de ontvoering. In het filmpje liet hij een bankafschrift zien waarop de politie iets van 30.000 euro had overgemaakt met als omschrijving ontvoering of zo ...
Tja, wie houd je dan voor de gek...
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Michel is nog actief. Corona is nep volgens hem, hoe verrassend.
https://m.facebook.com/15(...)-/10218228049521764/
Echt?quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij was ook een keertje bij een Telegraaf podcast waarin hij uitlegde waarom de aarde plat is...
Neuh, geeft teveel gezeik.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:00 schreef Zoddie het volgende:
Dan ook geen brandweer, geen ziekenhuis/ambulance, geen politie, geen huur/kindertoeslagen.
Helemaal niets meer.
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:38 schreef descon het volgende:
[..]
Neuh, geeft teveel gezeik.
Gewoon lekker aangeven als ze autonoom willen zijn dat dit niet in NL kan. Zoeken ze maar een plek op waar dit wel kan.
Voor de rest dit soort patienten gewoon door de standaard processen heen halen van wanbetaler etc.
Dit soort lui zijn toch niet te redden.
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
Nah, het is hun hoofd makkelijker dan de overheid de schuld heeft aan al hun ongemakken en ongeluk. Mensen hebben in het algemeen weinig zelfreflectie. Denk niet dat dat ooit weggaat bij de meeste van hun. Mensen vallen juist hier voor omdat ze de overheid en instanties zo erg wantrouwen dat ze dit soort zaken graag gaan geloven. (Overheid is ook zeker niet perfect maar he).quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan volledig aan zichzelf te danken.
Wellicht dat ze dan eindelijk wakker worden.
Wanbetalers zul je altijd hebben. Zullen altijd mensen zijn die niet willen of kunnen betalen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat wel een probleem worden als je teveel van dit soort lui krijgt. Zelfs als ze stoppen ermee dan moeten ze nog jaren geld terug betalen/in de schulden zitten.
Tenenkrommendquote:
quote:
Ja, je voelt je hersencellen afbreken tijdens het kijkenquote:Op maandag 14 augustus 2023 12:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Tenenkrommend![]()
![]()
Ik heb het op een gegeven moment maar weer af gezet.
Heldenquote:
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volkquote:
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:18 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Je ziet de zwakbegaafdheid aan die domme koppen af. Wat een volk![]()
![]()
Jiskefet in het echt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
die stem hebben we eerder gehoord; dit is de gitaarspelende nep-advocaat die 10 jaar geleden figureerde bij een huis-uitzetting van een ander soeverein (lees: gestoord) mens.
vanaf 58:14 rechts in beeld
Achterlijk stupide is het nieuwe intellectueel.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?
En ze krijgen soms ook nog een platform op tvquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:02 schreef Perrin het volgende:
Is niet erg als je bij de domste helft hoort verder, maar waarom dan dat zo rondbazuinen?
Dit twitteraccount is echt goud. Hopelijk monitoren instanties dit.quote:
Maar dan ben je er nog niet. Inmiddels heeft die Roelant (voor autonomen:quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf een artikel over "staatsgek" / "Yourist" Youri Plate, die met zijn "juridische kantoor" soevereinwappies helpt dichter naar de afgrond helpt. Gezien het kort geding dat er aan komt, komt daar snel een einde aan, en terecht. Dit soort spinnen in het web moeten aangepakt worden, zij zijn de bron van het kwaad in deze "autonome beweging":
https://videre.fail/staatsgek-youri-plate-in-de-telegraaf/
Dat hebben de PGM mensen bepaald. De Post Meester Groep.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 13:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Maar dan ben je er nog niet. Inmiddels heeft die Roelant (voor autonomen:oelant.) ook veel invloed. Die komt ook wel overtuigender over dan Youri, dus dit circus speelt nog een tijdje door.
Een andere vraag. Ik verdiep me aardig in dit onderwerp, maar het is me nog altijd een raadsel waar die afwijkende interpunctie vandaan komt. :waarom : allemaal : dubbele: punten; ?
Sterker nog, ze willen er voor betaald worden. Zie de 1.5 miljoen euro claim voor hun geboorte trust fund.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Autonoom ben je als je op een ongeclaimd eilandje zit en zelfvoorzienend bent.
Niet als je alle gemakken van een moderne samenleving wil benutten zonder er voor te betalen.
Kort gezegd bestaat autonomie niet dus?!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Autonoom ben je als je op een ongeclaimd eilandje zit en zelfvoorzienend bent.
Niet als je alle gemakken van een moderne samenleving wil benutten zonder er voor te betalen.
De uno card royale. Wel brutaal.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, ze willen er voor betaald worden. Zie de 1.5 miljoen euro claim voor hun geboorte trust fund.
Voor een select gezelschap, wellicht. Niet hoe deze pipo's het voor zich zien.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:56 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Kort gezegd bestaat autonomie niet dus?!
Ja, maar waarom? Wat is de achterliggende gedachte?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:16 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat hebben de PGM mensen bepaald. De Post Meester Groep.
Jawel je mag best een paar meter weiland afzetten en claimen dat dit je land is.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:56 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ja ok sommige eppsteiners misschienquote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De uno card royale. Wel brutaal.
[..]
Voor een select gezelschap, wellicht. Niet hoe deze pipo's het voor zich zien.
Zo zie je maar hoe autonomie anders geïnterpreteerd kan wordenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jawel je mag best een paar meter weiland afzetten en claimen dat dit je land is.
Als je de VN weet te overtuigen dat je echt soeverein bent en erkend wordt door allerlei andere landen dan is het goed.
Maar lukt dat je niet staat het je vrij je te verdedigen natuurlijk.
Ik begreep dat de Wagner groep weer wat werk zoekt dus het kan zeker.
Dat is best een lange uitleg vol met vaagheden, e.d.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Wat is de achterliggende gedachte?
Wel in Slowjamastanquote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:56 schreef Emmerdeur het volgende:
Grappig, de Volkskrant kwam vandaag ook met een offensief.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:39 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf een artikel over "staatsgek" / "Yourist" Youri Plate, die met zijn "juridische kantoor" soevereinwappies helpt dichter naar de afgrond helpt. Gezien het kort geding dat er aan komt, komt daar snel een einde aan, en terecht. Dit soort spinnen in het web moeten aangepakt worden, zij zijn de bron van het kwaad in deze "autonome beweging":
https://videre.fail/staatsgek-youri-plate-in-de-telegraaf/
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wel in Slowjamastan
https://www.theguardian.c(...)on-california-desert
[ afbeelding ]
daarentegen zijn Croc's daar wél weer verboden (terecht)
Eek, hij krijgt onderaan de streep toch nog 5.500 euro!quote:
Daar zijn nu precies deurwaarders, inbeslagname en loonbeslag voor uitgevonden.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eek, hij krijgt onderaan de streep toch nog 5.500 euro!
Dat is natuurlijk op voordat de belastingdienst het gaat terugvorderen...
Klopt, maar wat een werk weer, en net wat pech is het een kale kip.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn nu precies deurwaarders, inbeslagname en loonbeslag voor uitgevonden.
In vrijwel alle gevallen is het geen kwestie van niet kunnen betalen, eerder niet willen betalen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar wat een werk weer, en met wat pech is het een kale kip.
Vergeet niet de invloed van social media, het heet niet voor niets de fabeltjesfuik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik blijf het mateloos fascinerend vinden dat mensen gevoelig zijn voor dit soort initiatieven. Ik ben van mening dat, en dat zie je ook bij mensen die vallen voor complottheorieën, het te makkelijk gedacht is dat het simpele zielen zijn. In sommige gevallen zie je mensen die gemiddeld begaafd of hoger zijn. Ik denk dat dit mensen zijn die maatschappelijk de boot hebben gemist, niet hun potentie kunnen inlossen door allerlei omstandigheden en deze onvrede richting de maatschappij omzetten naar dit soort ideeën.
En dat alles zonder kostbare tijd te verspillen aan jarenlange universitaire studies, maar gewoon wat youtube filmpjes kijken en naar dingen te kijken die op Feesboek hebben gestaanquote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
we hebben het over een zeer kleine groep mensen. dezelfde mensen die zichzelf als deskundige zien op het gebied van virologie, landbouw, epidemie, vaccinologie. En nu dus blijkbaar deskundig op het gebied van financiën en politiek.
Ooit zag ik de vergelijking dat het verschil tussen een leek en een deskundige op het gebied van één van die onderwerpen is alsof een schaakgrootmeester tegen een gemiddeld 5 jarig kind gaat schaken. Maar dat snappen die mensen absoluut niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
En dat alles zonder kostbare tijd te verspillen aan jarenlange universitaire studies, maar gewoon wat youtube filmpjes kijken en naar dingen te kijken die op Feesboek hebben gestaan
Die JP Theunissen heeft nog iets economisch gestudeerd, geloof ik. En Micha Kat - niet autonoom, wel wap - is afgestudeerd classicus. De inmiddels zwijgende Oppergek Erik is afgestudeerd econoom en nog iets (drs. en MSc.). Stuk voor stuk wel volledig de weg kwijt en zelf in de waan op het juiste spoor te zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik blijf het mateloos fascinerend vinden dat mensen gevoelig zijn voor dit soort initiatieven. Ik ben van mening dat, en dat zie je ook bij mensen die vallen voor complottheorieën, het te makkelijk gedacht is dat het simpele zielen zijn. In sommige gevallen zie je mensen die gemiddeld begaafd of hoger zijn. Ik denk dat dit mensen zijn die maatschappelijk de boot hebben gemist, niet hun potentie kunnen inlossen door allerlei omstandigheden en deze onvrede richting de maatschappij omzetten naar dit soort ideeën.
Terwijl het zoooo makkelijk is om te kijken wat je de afgelopen jaren gemiddeld daadwerkelijk hebt verbruikt, en je dus heel makkelijk kunt uitrekenen wat je zou moeten betalen om quitte te spelen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
100 vond ik wel genoegWat dacht ze dat zou gaan gebeuren?
quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat die over een tijdje wel kan genieten van koude douches (als ze wel het water blijft betalen) en gezellig kaarsjes aan in de avondquote:Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaat het niet om, ze pretenderen dat ze geen overheidsheffingen hoeven te betalen omdat ze zich autonoom verklaren en dan komen ze op een dergelijk bedrag uit.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Terwijl het zoooo makkelijk is om te kijken wat je de afgelopen jaren gemiddeld daadwerkelijk hebt verbruikt, en je dus heel makkelijk kunt uitrekenen wat je zou moeten betalen om quitte te spelen.
Of liever nog, iets meer te betalen zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Maar lukraak een bedrag noemen 'omdat je dat wel genoeg vindt' is ronduit
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dat alles zonder kostbare tijd te verspillen aan jarenlange universitaire studies, maar gewoon wat youtube filmpjes kijken en naar dingen te kijken die op Feesboek hebben gestaan
Laatst nog een discussie met iemand over, die zei dat YouTube een betrouwbare bron was, omdat YouTube elke video fact checktquote:
Ik vermoed dat deze dat enkel zegt bij videos die een narratief weergeven, dat hij of zij ook wil horen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laatst nog een discussie met iemand over, die zei dat YouTube een betrouwbare bron was, omdat YouTube elke video fact checkt
Dat er wellicht andere factoren mee spelen verandert wat mij betreft niets aan het feit dat de mensen die hier voor vallen ontiegelijk dom zijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze dat enkel zegt bij videos die een narratief weergeven, dat hij of zij ook wil horen.
De veelvoud aan uitingen en opinies zijn vooral een hemel voor selectief redeneren en cherry-picking.
Tevens draagt men met bepaalde vooroordelen-bevestigende uitingen eraan bij dat mensen ook andere meningen of inzichtingen serieus kunnen toehoren en afwegen.
Dat zie je overigens ook soms bij mensen die meer breed gedragen opinies en meningen graag horen.
Regelmatig merk je daar evenzeer de trend van het 'makkelijk' belachelijk maken van andersdenkenden;
Persoonlijk hou ik niet van het al te snel roepen dat iedereen die dat 'Autonoom/soeverein'-denken volgt, gewoon erg dom zou zijn of 'wappies'....
Niet dat ik het een erg slimme gedachtegang vind, maar ik denk wel dat de reden dat zulke gedachtegamgen toenemen gecompliceerder ligt, het ook samenhangt met een maatschappelijke positie die bepaalde mensen hebben en hun financiele situatie of juist hun kansen hun situatie te verbeteren (of bepaalde problemen, ik vermoed veelal private schulden).
Het is ook bijwerking van een maatschappij waarin er een steeds groter verschil tussen winnaars en verlirzers bestaat.
De kansengelijkheid is dat an sich de toegang tot kredieten, de toegang tot onderwijs (met een studieschuld tot gevolg) wel voor iedereen bestaat... Maar het verschil tussen de mensen die daarover controle behouden en zelfstandig hun keuzes kunnen blijven maken, en een andere groep die juist in een schuldenval terechtkomt.
Juist dat idee van 'zelf-bestemming' is iets waar deze mensen vooral naar wilen streven, omdat het steeds verder af lijkt te liggen van waarover ze nog controle lijken te hebben.
het probleem is dat het wel lekker bevestigend klinkt door simpel te roepen dat "die mensen ontiegelijk dom" zijn, maar eigenlijk doe je hooguit exact hetzelfde wat zij doen.. een bepaald narratief dat je wel bevalt en waarin je graag wil geloven onderschrijven en dan doen alsof daarmee het hele probleem opgelost is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat er wellicht andere factoren mee spelen verandert wat mij betreft niets aan het feit dat de mensen die hier voor vallen ontiegelijk dom zijn.
Die andere factoren waar je over rept spelen voor vele andere mensen ook en die komen niet op dit dwaalpad terecht. Het verschil tussen mensen die hier wel of niet in terechtkomen is wel degelijk dat de mensen die er in trappen pijnlijk dom zijn.
Zoals gezegd spelen die factoren voor ons allemaal. De meeste mensen trappen niet in die waanzin. Ik ben er van overtuigd dat het voornaamste verschil wel degelijk domheid is. Dat is geen verwijt aan die mensen maar een simpele constatering.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het probleem is dat het wel lekker bevestigend klinkt door simpel te roepen dat "die mensen ontiegelijk dom" zijn, maar eigenlijk doe je hooguit exact hetzelfde wat zij doen.. een bepaald narratief dat je wel bevalt en waarin je graag wil geloven onderschrijven en dan doen alsof daarmee het hele probleem opgelost is.
Het probleem van deze groep groeit echter en verdwijnt niet door die mensen "dom" of "allemaal wappies" te gaan noemen.
Juist daarom is het wel goed kritischer te kijken hoe het kan ontstan dat dit soort mensen in zulke situaties terechtkomen en waarom hun response ook gefaciliteerd kan worden...
Ik denk zelf dat sociale media daarin overigens een heel grote rol spelen, alswel de nadruk op confirmation-bubbles die steeds sterker ontstaan in onze maatschappij (waarin mensen vooral het contact zoeken met gelijkdenkenden en dan gaan roepen dat iedereen die anders-denkt gelijk 'dom' is, een 'wappie' of een 'schaap', terwijl zij van zichzelf denken dat ze 'wakker', 'ontwaakt' of in het engels 'woke' zouden zijn, iig beter dan die 'dommerikken')
Nu is YT de laatste jaren ook wel aan het censureren geslagen (althans, imo nog niet genoeg), maar als mensen daar hun account opgeheven zien worden, verhuizen ze gewoon naar Bitchute of Brighteon, waar dat veel minder gebeurt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laatst nog een discussie met iemand over, die zei dat YouTube een betrouwbare bron was, omdat YouTube elke video fact checkt
Gvdquote:Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef Momo het volgende:
100 vond ik wel genoeg Wat dacht ze dat zou gaan gebeuren?
Ik geef hooguit aan dat er een hoop mensen oordelen (mensen zouden 'dom' zijn) en vervolgens het bestaan van een probleem ontkennen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoals gezegd spelen die factoren voor ons allemaal. De meeste mensen trappen niet in die waanzin. Ik ben er van overtuigd dat het voornaamste verschil wel degelijk domheid is. Dat is geen verwijt aan die mensen maar een simpele constatering.
Ik (en jij waarschijnlijk ook) ziet ook verhalen en filmpjes voorbij komen van mensen die beweren dat door jezelf soeverein te verklaren al je problemen verdwijnen. We gebruiken allemaal dezelfde social media.
Je moet het probleem niet complexer maken dan het is. Sommige mensen zijn dom en domme mensen komen eerder in de problemen omdat ze het kritisch vermogen missen om onzin eruit te filteren.
Ik vind drugsgebruikers niet echt vergelijkbaar met mensen die bij hun volle verstand zijn en denken dat ze geen belasting hoeven betalen als ze zichzelf soeverein verklaren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik geef hooguit aan dat er een hoop mensen oordelen (mensen zouden 'dom' zijn) en vervolgens het bestaan van een probleem ontkennen.
Ook veel bedelaars hebben veelal een drugsprobleem en dat hangt zeker samen met hun verdere problematiek.
enkel te gaan stellen dat die dugsgebruikers maar 'dom' zijn is echter egen oplossing voor het gegeven dat er een grote groep in zo'n situatie terechtkomt en het is juist erg zinvol wel te kijken naar achterliggende problematiek die ervoor zorgt dat mensen die veelal heus niet allemaal "gewoon dom" zijn in zulke situaties terecht kunnen komen.
dat is niet het gecompliceerd maken, maar juist een aanzet naar een betere omgang ermee en het voorkomen dat zo'n groep steeds meer en grotere schade doet aan de maatschappij (wat die autonomen-groepen zeker opleveren)
helaas vinden veel mensen het leuker en 'onderhoudzamer' om gewoon maar wat te roepen over "dat dat zulke domme mensen zijn" op basis van een populistische deeluitsnede op internet die dan de meest treurige en extreme gevallen eruit haalt en hen een beetje belachelijk presenteert zonder dat iemand verder een context ervaart
Veel mensen willen een godsvermogen betalen om statussymbolen als autos en merktasjes aan te schaffen omdat deze mensen zich gek laten maken door reclames en andere gelul, noemen we deze ook dom?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sommige mensen betalen ook voor ingestraald water of flesjes water wat men homeopathie noemt.
Nee waarom zou je die dom noemen? Als je je zaakjes op orde hebt, je rekeningen betaalt en dan nog voldoende geld over houdt voor merktasjes en dure auto's, en je houdt daar van dan moet je het vooral kopen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel mensen willen een godsvermogen betalen om statussymbolen als autos en merktasjes aan te schaffen omdat deze mensen zich gek laten maken door reclames en andere gelul, noemen we deze ook dom?
Moet volgens hun sowieso met 'natte inkt' ondertekend worden anders geld dat contract niet. Kunnen ze alsnog op hem stemmen zonder gevolgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:27 schreef zuchtje het volgende:
Ik vraag me af wat de soevereine mensen vinden van Omtzigts' "nieuwe sociale contract"
Dat nieuwe sociale contract uit Den Haag zal wel niet getekend worden zodat ze nergens aan vast zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |