Ja, dat geheime adres is ook zo mooi.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:57 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Wtf I just heard, my ears are bleeding.
[..]
Toevallig heeft-ie vorige week nog een rechtszaak gehad over hetgeen dat eind september gebeurde (politie bedreigen / intimideren + inval bij zijn ouders), hij is tijdens de zitting de rechtszaal uitgezet en gaat in hoger beroept. Een aantal weken voor de rechtszaak trokken zijn advocaten zich ook nog eens terug, waardoor hij halsoverkop een nieuwe kreeg. Bron: Videre / FB Mike Otte / Mike King.![]()
Maar verder horen we idd niet meer zo veel van hem. Laatst wilde hij bij de gemeente een geheim adres aanvragen, omdat hij inmiddels was uitgeschreven, de betreffende zeer geduldige medewerker deed veel moeite voor hem, maar na 428 uitleggen dat hij alleen tussen een woonadres en briefadres kon kiezen ving hij uiteindelijk bot (surprise!).![]()
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Het daadwerkelijk autonoom leven blijkt toch lastig:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ains-marine-marinier
Als soeverein wel lekker gebruik maken van alle publieke voorzieningen van een bestaand land? Lekker soeverein is dat. Wel de rechten, niet de plichten.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.
In duitsland is dat al wél zichtbaar... Verschillende Reichsbürger-groepen vormen al gezamelijke communes en woongroepen waarin ze zeer zelfstandig als 'selbstverwalter' bestaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.
Als je een groep hebt die op 200 hectare in Drenthe probeert een zelfstandige kolonie op te bouwen en die problemen heeft met bepaalde belastingen voor bijvoorbeeld riolering dan kan ik me er echt wel wat bij voor stellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In duitsland is dat al wél zichtbaar... Verschillende Reichsbürger-groepen vormen al gezamelijke communes en woongroepen waarin ze zeer zelfstandig als 'selbstverwalter' bestaan.
Verder is er een hele grote mix tussen de 'prepper'-scene en zulke autonomen.
De duitse Verfassungsschutz die volgens mij al bijna 10 jaar deze groepen monitored, kent als betiteling "Reichsbürger- und selbstverwalter-gruppen".
https://www.verfassungssc(...)tverwalter_node.html
Verder kun je het ook niet enkel zwartwit zien .... Niet iedereen in de prepperscene wil gelijk de overheid ten val brengen en niet alle zelfvoorzienende groepen delen een eenkennige pooitieke filosofie (sterker nog, vaak zijn daarbinnen zowel zeer linkse als rechtse sentimenten gelijktijdig aanwezig en 'treffen' die soms op grote overeenkomsten) of zijn geweldbereid (hooguit is dat proces naar het bereid houden van wapens bij groepen die aan prepping doen wel een zeer natuurlijke)
En zo diep, dat ze zelfs na een uitzetting of veroordeling nog altijd denken dat dit bij het grote proces hoort van bewustwording/ontwaking/eindtijd/nieuwe wereld.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je een groep hebt die op 200 hectare in Drenthe probeert een zelfstandige kolonie op te bouwen en die problemen heeft met bepaalde belastingen voor bijvoorbeeld riolering dan kan ik me er echt wel wat bij voor stellen.
Maar deze groep is voornamelijk een illusie aan het kweken waarbij een geboortekanaal onder zeerecht valt en ze cherrypickend door de rechtboeken van meerdere landen heen gaan om onder een boete uit te komen of geen huur aan de woningbouwvereniging willen betalen.
Ik volg nu een maandje @:gdisselkoen en @:VIC20Error404 op X en wat daar voorbij komt zijn gewoon mensen die verrekte diep in het konijnenhol zitten.
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:48 schreef Aether het volgende:
Video
Steeds meer autonomen: mensen die de overheid niet erkennen
https://nos.nl/video/2484(...)erheid-niet-erkennen
Iets met "feek nieuws" en "slapende schapen die zich niet verdiepen in de wet en slaven van de overheid zijn" gok ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:59 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…
Zorgwekkend is ook dat blijkbaar steeds meer ouders hun kinderen van school weghoudenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:59 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…
Ik snap niet dat dat zomaar kan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zorgwekkend is ook dat blijkbaar steeds meer ouders hun kinderen van school weghouden
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mensen die zichzelf soeverein verklaren zijn echt totaalwappies en daarbij ook nog eens zeldzaam dom.
Nou ja dit zijn de stappen in het algemeen voor zover ik weetquote:
Stukje terug in topic zag je filmpje met deurwaarder bij kast van een huis met enorme SUV. Denk dat er ook wel echt mensen keihard vallen doordat ze dit soort dingen gaan geloven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.
Waarbij ze alleen maar dieper in de problemen komenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.
Dan ben je wel mokerdom natuurlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Stukje terug in topic zag je filmpje met deurwaarder bij kast van een huis met enorme SUV. Denk dat er ook wel echt mensen keihard vallen doordat ze dit soort dingen gaan geloven.
Ze hebben het zelf niet in de gaten, die denken echt dat ze een pot met goud hebben gevonden.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarbij ze alleen maar dieper in de problemen komen
Jaquote:Op zondag 30 juli 2023 00:40 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dan ben je wel mokerdom natuurlijk.
Vanuit vrienden die nog in het onderwijs werken, hoor ik er niets van. Het zijn dus enkele uitzonderingen.quote:
Álles waait uiteindelijk overquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
Waarbij ze behalve veel schulden ook geen huis meer hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ah dus er kan dus een procedure door school gestart worden. Je hoort echter weinig tot niet of ze dat ook echt doen.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:07 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Nou ja dit zijn de stappen in het algemeen voor zover ik weet
-----------------------------------------------------------------
Waarschuwing door de school (duur: onmiddellijk):
De school zal contact opnemen met de ouders om te informeren waarom het kind afwezig is. Dit is meestal een eerste waarschuwing om het belang van regelmatig schoolbezoek te benadrukken.
Melding aan de leerplichtambtenaar (duur: enkele dagen tot weken):
Als het kind ongeoorloofd verzuimt, zal de school dit melden aan de leerplichtambtenaar van de gemeente waarin het kind woont. De ambtenaar zal onderzoek doen naar de situatie.
Gesprek met de leerplichtambtenaar (duur: enkele weken tot maanden):
De leerplichtambtenaar zal een gesprek hebben met de ouders en het kind om de reden van het verzuim te achterhalen en te kijken naar mogelijke oplossingen.
Verzuimprotocol en Halt-procedure (duur: enkele weken tot maanden):
Als het verzuim aanhoudt, kan de leerplichtambtenaar een verzuimprotocol opstellen. Hierin worden afspraken vastgelegd om het schoolverzuim terug te dringen. Als dit niet leidt tot verbetering, kan de leerplichtambtenaar de Halt-procedure inzetten, waarbij een leerstraf wordt opgelegd.
Proces-verbaal en boete (duur: enkele maanden tot een jaar):
Als alle voorgaande stappen niet tot resultaat hebben geleid, kan de leerplichtambtenaar een proces-verbaal opmaken tegen de ouders. Dit kan uiteindelijk leiden tot een boete voor de ouders.
-----------------------------------------------------------------
Dus uiteindelijk een leerstraf of boete.. Ik snap ook niet dat dit zomaar kan maar ja
Arme kinderen. Dat je opgevoed wordt door naïeve wappies en dat je weggehouden wordt bij leeftijdsgenootjes.quote:Op zondag 30 juli 2023 02:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Vanuit vrienden die nog in het onderwijs werken, hoor ik er niets van. Het zijn dus enkele uitzonderingen.
Wel heb ik wat van die uitzonderingen meegekregen wat de beweegredenen zijn:
Kernvakken als Nederlands, Engels en wiskunde zijn ervoor bedoeld om te kijken of je gehoorzaam bent en de regeltjes kunt volgen;
De zaakvakken en exacte vakken zijn bedoeld om jou de desinformatie door de strot te duwen;
De creatieve vakken zijn bedoeld om je in slaap te houden.
In die kringen wordt ook gepleit voor ‘bovenwijs’, omdat ‘onderwijs’ jou onder de wijsheid wil houden. Willem Engel heeft via-via de Bovenwijsbond opgericht, te volgen op Twitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |