Ze zijn een beetje links lijkt het wel, alles is gratis en je hoeft niet bij te dragen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In al haar geblaat dat ze geen contract heeft met betreffende deurwaarder begrijpt ze niet dat ze wel een contract heeft met Ziggo?
Ik snap de gedachtengang hierachter niet. Ze gaan toch met hun volle verstand een contract aan bij Ziggo, de zorgverzekeraar, de bank enz enz?
Typische Zuidas mentaliteitquote:Op zondag 23 juli 2023 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
alles is gratis en je hoeft niet bij te dragen.
Het is meer "ik wil alles gratis en anderen moeten voor de kosten opdraaien".quote:Op zondag 23 juli 2023 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje links lijkt het wel, alles is gratis en je hoeft niet bij te dragen.
Vind het ook raar.
Beetje onder belastingen uit probereb te oomen. Beetje rechts wel.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje links lijkt het wel, alles is gratis en je hoeft niet bij te dragen.
Vind het ook raar.
Vastgoedbazen, horeca-ondernemers, financiele speculanten. Typisch rechts dus: alles voor mijzelf, fuck de samenleving.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is meer "ik wil alles gratis en anderen moeten voor de kosten opdraaien".
Dat klinkt erg rechtsquote:Op zondag 23 juli 2023 23:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is meer "ik wil alles gratis en anderen moeten voor de kosten opdraaien".
Mwoah, ziggo, bekeuringen, gas en licht. Zijn meer kosten.quote:Op maandag 24 juli 2023 00:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Beetje onder belastingen uit probereb te oomen. Beetje rechts wel.
Zuidas wordt ook bevolkt door linkse mensen.quote:
Jammer alleen dat de niet-wappies soms ook een dikke duim hebben.quote:
quote:Op maandag 24 juli 2023 00:32 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vastgoedbazen, horeca-ondernemers, financiele speculanten. Typisch rechts dus: alles voor mijzelf, fuck de samenleving.
Deze post gaat over mensen die zichzelf soeverein hebben verklaard. Bovendien betalen ze netjes belasting.quote:
Als je zo'n patjepeër benaderd voor welk advies dan ook ben je natuurlijk sowieso niet goed bij je hoofd.quote:
Je moet wel een nazi zijn om dat te kunnen zeggenquote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zuidas wordt ook bevolkt door linkse mensen.
Ze betalen stuk voor stuk flink mee aan onze maatschappij. Sowieso meer dan jij, al vermoed ik dat jij netto ontvanger bent gelet op de manier waarop je jezelf hier presenteert.quote:Op maandag 24 juli 2023 00:32 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vastgoedbazen, horeca-ondernemers, financiele speculanten. Typisch rechts dus: alles voor mijzelf, fuck de samenleving.
Prachtig zo'n kansparel... zo'n auto rijden.quote:
Boze huisjesmelker gespot.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze betalen stuk voor stuk flink mee aan onze maatschappij. Sowieso meer dan jij, al vermoed ik dat jij netto ontvanger bent gelet op de manier waarop je jezelf hier presenteert.
Ja, maar het zijn meestal wel de types die wel een uitkering genieten of subsidies aanvragen. Als je dan zo autonoom wilt zijn, hou dan ook je hand niet op.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens is het idee van een totale vrijstaat wel gaaf.
Dus geen regels, overheid, wetten en plichten maar op jezelf aangewezen.
Roverheid die dan ook nog eens hun uitkering stop zet!quote:Op maandag 24 juli 2023 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn meestal wel de types die wel een uitkering genieten of subsidies aanvragen. Als je dan zo autonoom wilt zijn, hou dan ook je hand niet op.
Als je echt autonoom bent ga je natuurlijk niet het voedsel van een ander eten, toch? Alles zelf verbouwen is de enige wegquote:Op maandag 24 juli 2023 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen gratis eten uit de daklozen opvang?
Groeien er frikandel speciaal aan de boom?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je echt autonoom bent ga je natuurlijk niet het voedsel van een ander eten, toch? Alles zelf verbouwen is de enige weg
autonome/soevereine mensen rijden natuurlijk enkel op wegen die ze zélf aangelegd hebben voor zichzelf, het gebruik van publieke faciliteiten zou wel een beetje tegenstrijdig zijnquote:Op maandag 24 juli 2023 14:23 schreef Momo het volgende:
Als ze een auto ongeluk krijgen, niet naar het ziekenhuis?
Inderdaad, en ook niet douchen en/of wassen met water waar ze geen belasting over betalenquote:Op maandag 24 juli 2023 14:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
autonome/soevereine mensen rijden natuurlijk enkel op wegen die ze zélf aangelegd hebben voor zichzelf, het gebruik van publieke faciliteiten zou wel een beetje tegenstrijdig zijn
Beetje de Amerikaanse redneck-staten mentaliteit. Willen allemaal vrij zijn om los van dat verschrikkelijke Washington met al zijn stomme regels en belastingen. En vrij van al die linkse steden aan de kust met hun rare ideeen.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn meestal wel de types die wel een uitkering genieten of subsidies aanvragen. Als je dan zo autonoom wilt zijn, hou dan ook je hand niet op.
Kijk dit soort mensen zijn geestesziek. De wappies zoals wij dat noemen zijn GGZ klanten. Die zou je als normaal mens geen aandacht moeten geven.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In al haar geblaat dat ze geen contract heeft met betreffende deurwaarder begrijpt ze niet dat ze wel een contract heeft met Ziggo?
Ik snap de gedachtengang hierachter niet. Ze gaan toch met hun volle verstand een contract aan bij Ziggo, de zorgverzekeraar, de bank enz enz?
Probleem is natuurlijk wel dat die mensen helaas niet in het niets oplossen als ze uit hun huis worden gezet. Linksom of rechtsom krijgt de samenleving er weer gedoe mee.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
We moeten gewoon eens ophouden met iedereen maar zielig te vinden en op allerlei manieren te pamperen en verwennen. Laat ze maar gewoon verrekken. Er zijn meer dan genoeg mensen met psychologische of andere problemen die níet afglijden tot autonome complottheorieaanhanger, steek daar maar energie in.
Ze kunnen lekker autonoom in een tentje bivakkeren, net als al die daklozen in de VS.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk wel dat die mensen helaas niet in het niets oplossen als ze uit hun huis worden gezet. Linksom of rechtsom krijgt de samenleving er weer gedoe mee.
Klopt, maar dat maakt de publieke ruimte er niet aantrekkelijker en veiliger op.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ze kunnen lekker autonoom in een tentje bivakkeren, net als al die daklozen in de VS.
Dan passen we maar repressie toe.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de publieke ruimte er niet aantrekkelijker en veiliger op.
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan passen we maar repressie toe.
Een kuil met een plastic zeil er overheen is meer dan voldoende nadat ze uit stadscentra weggeknuppeld zijn.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.
Natuurlijk niet! Die groeien aan struiken. Stukje basiskennis!quote:Op maandag 24 juli 2023 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Groeien er frikandel speciaal aan de boom?
All inclusivequote:Op maandag 24 juli 2023 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.
Moest lachen.quote:
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
Alle babymensjes komen uit de baarmoeder. In de baarmoeder dobberden zij in vruchtwater. Dat vruchtwater is zout, net als de zee. Dus mensen komen uit de zee. Dus vallen ze onder maritiem recht.
Ooh dus daar komt het maritieme recht vandaanquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
De beweging van de soeveriene mensen en hun 'claim je naam' bestaat al best een hele tijd, ik ken ze al zeker tien jaar. De persoon waardoor ik ermee in contact kwam was een kinderpsycholoog, zeker geen domoor. Ook niet psychisch ziek ofzo, gewoon een hoogopgeleide meneer met een goede baan, een heel actief sociaal leven en bevangen door een waanidee.
[..]
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.
Alle babymensjes komen uit de baarmoeder. In de baarmoeder dobberden zij in vruchtwater. Dat vruchtwater is zout, net als de zee. Dus mensen komen uit de zee. Dus vallen ze onder maritiem recht.
En over het gebruik van wegen, drinkwater, riolering, dijkbescherming etc etc etc: om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand. De overheid steelt daarmee dus de waarde van die mens, en daarmee is die mens de rest van z'n leven die dieven heus geen cent verschuldigdEigenlijk zijn al die wegen, drinkwater, etc etc gewoon van die mens! En is de overheid 'm nog geld schuldig. Dat geloven ze dus ook als ze zich soeverein verklaren, dat ze nog geld tegoed hebben van die overheid, namelijk dat geld wat de overheid voor hun geïncasseerd heeft toen ze op hun 1e dag werden ingeschreven en waar daarna nog veel winst mee gemaakt is (en riolering, wegen etc etc etc, maar dat terzijde)
Ik heb wel eens, in een verloren uurtje, wat rondgehangen op zo'n site. Maar ik zal wel te nuchter denken, kreeg het niet allemaal aan elkaar geknoopt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
De beweging van de soeveriene mensen en hun 'claim je naam' bestaat al best een hele tijd, ik ken ze al zeker tien jaar. De persoon waardoor ik ermee in contact kwam was een kinderpsycholoog, zeker geen domoor. Ook niet psychisch ziek ofzo, gewoon een hoogopgeleide meneer met een goede baan, een heel actief sociaal leven en bevangen door een waanidee.
[..]
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.
En over het gebruik van wegen, drinkwater, riolering, dijkbescherming etc etc etc: om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand. De overheid steelt daarmee dus de waarde van die mens, en daarmee is die mens de rest van z'n leven die dieven heus geen cent verschuldigdEigenlijk zijn al die wegen, drinkwater, etc etc gewoon van die mens! En is de overheid 'm nog geld schuldig. Dat geloven ze dus ook als ze zich soeverein verklaren, dat ze nog geld tegoed hebben van die overheid, namelijk dat geld wat de overheid voor hun geïncasseerd heeft toen ze op hun 1e dag werden ingeschreven en waar daarna nog veel winst mee gemaakt is (en riolering, wegen etc etc etc, maar dat terzijde)
quote:Ze doen het vreemde verzoek bij de Belastingdienst om hun 'geboortemiljoenen' terug te storten, weigeren belasting te betalen en intimideren deurwaarders die beslag komen leggen op hun spullen vanwege openstaande rekeningen. Het zijn Nederlanders die zich 'autonoom' of 'soeverein' noemen. Bij de Belastingdienst zijn inmiddels zeker 8600 van deze mensen bekend. Het gevaar van hoge schulden ligt bij hen op de loer.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:49 schreef Wantie het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)deurwaarder-schulden
[..]
Wtf...quote:Een veelgebruikte variant is een brief om 1,5 miljoen euro te eisen, de zogenoemde geboortetrust. Het idee: achter de Belastingdienst schuilt een geheim 'Trustfonds' dat onder meer wordt beheerd door de koning. Daarin stopt de staat voor elke pasgeborene 1,5 miljoen. En dat kun je opeisen.
Hmm, kan dat iets te maken hebben met het idee dat de staat mensen nodig heeft om (ten gunste van het bankenkartel oid) de schulden te dragen?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand.
Klopt, dat is wel de oorsprong ervan.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hmm, kan dat iets te maken hebben met het idee dat de staat mensen nodig heeft om (ten gunste van het bankenkartel oid) de schulden te dragen?
Er was er al eentje die iemand van een woningbouw vereniging bedreigd had, toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is wachten op de eerste berichten dat zo'n zelfverklaarde autonome burger een agent of deurwaarder neerschiet als 'ie zijn auto af wil nemen of de autonoom uit huis komt zetten.
In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruimingquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er was er al eentje die iemand van een woningbouw vereniging bedreigd had, toch?
De media bericht bij dit soort zaken echter vaak ook heel terughoudend en meld vaak liever iets algemeens dat "de verdachte persoonlijke problemen in de financiele sfeer en mogelijk een 'persoonlijkheidsstoornis' heeft" dan dat ze letterlijk benoemen dat iemand zich identificeert met de soevereine bewging of bepaalde complottheorien aanhangt.quote:Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend. De Rotterdammer noemt zichzelf een "soeverein mens". Hij heeft een brief aan de koning gestuurd, waarin hij stelt aan niemand verantwoording schuldig te zijn, behalve God.
De rechter doet op 3 november uitspraak.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In 2016 blies een "soeverein mens" al zijn woning op, op het moment dat de deurwaarders kwamen voor een ontruiming
https://www.rijnmond.nl/n(...)eigde-met-priveleger
Alweer geen domoor.quote:Arthur de B. wordt door deskundigen gezien als bovengemiddeld intelligent, narcistisch en zeer wantrouwend.
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Alweer geen domoor.
Persoonlijk vind ik dat het meest fascinerende aan dit soort bewegingen - de opvattingen over de intelligentie van mensen buiten de beweging. Je ziet het ook weer in dit topic: horden mensen die vinden dat dit nu typisch iets is voor domoren.
Ik denk dat je het met een gerust hart dom kunt noemen. Iemand kan slim zijn wat betreft het ene en dom wat betreft het andere, waar dit een goede herinnering voor lijkt te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Dom nee, naief ja.. naief om te denken dat je weg kunt komen met stoppen met betalen.
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan henquote:Op woensdag 26 juli 2023 11:19 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hoe zie jij dit? Zijn deze mensen zwakbegaafd of eenvoudigweg naïef?
Ik herinner me dat jouw broer ook in de Fabeltjesfuik is getrapt. Hoe is het nu met hem? Is hij ook soeverein geworden?
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen in dit topic spreken, maar denk wel dat 'intelligentie' in twee vormen bestaat.
Mensen met soms zeer hoge intelligentie en capaciteiten, die er ook zelf wat nuttigs mee doen en zo hun leven zelf kunnen sturen.
En soms ook mensen met misschien wel de capaciteiten en het intellect, die het niet lukt om zelf ook maar iets goed op orde te krijgen.
Die veel falen en soms met dat falen ook hard geconfronteerd worden.
Zeker bij de laatste groep zie je ook soms dat zij vervolgens anderen de schuld gaan geven van hun eigen verzaken en ze verzanden in een realiteits-vlucht.
En zulke personen komen idd makkelijk terecht in die 'autonome mens beweging' omdat die zeer toegespits lijkt op zulk een vlucht voor eigen verantwoordelijk en gekoppeld is aan een confirmation-bubble
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En dan heb je ze nog met een hoge intelligentie, gecombineerd met een stoornis als ASS, narcistische persoonlijkheidsstoornis of schizofrenie. Als je sommige van die soevereinen hoort, vermoed je zulke stoornissen meteen.
Voor een narcist is het toch heerlijk om te horen dat jij geweldig bent, maar dat je wordt tegengewerkt.
'Eén spookrijder? Ik zie er wel honderd!'.. Gebrek aan zelfreflectie is een ernstige handicap.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. Dan hoef je niks te veranderen aan je leven of aan jezelf te gaan werken. Het ligt niet aan jou, de rest van de wereld is gewoon gek geworden.
Gewoon precies nalullen wat een of andere malloot op Telegram als complottheorie heeft gedeeld, prachtig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea: https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
De teleurstelling als gevolg van onrecht is vaker de aanleiding om radicaal de andere kant op te gaan. Dat hoeft geen onrecht te zijn van overheidswege, en zelfs de beslissing hoeft nog niet verkeerd te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.
En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Ik dacht dat jij begon over een verband tussen 'hoge intelligentie' en de problemen met deurwaarders....?quote:
Wie zegt dat ze dat denken? Waarom zou het niet kunnen dat ze zodanig tegen het systeem zijn, dat ze het er ook voor over hebben om ervoor te lijden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
'doorgeslagen libertarisme' is als nat water met een hoge vochtigheidsgraad.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Bovendien is dit toch gewoon doorgeslagen libertarisme?
In welke zin?quote:
Dit heeft mijn mening wel doen veranderen. Ik dacht oprecht dat ze bijna allemaal geestesziek of zwakbegaafd waren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn broer, maar dus ik heb geen idee. Mijn schoonzus zou met haar radicalisering best een kandidaat kunnen zijn voor die beweging, maar ik besteed mijn energie niet meer aan hen
Zwakbegaafdheid lijkt me allerminst aan de orde. Veel van deze mensen zijn gewoon teleurgesteld in bepaalde instanties, de politiek, hoe hun eigen leven is geworden of hebben een bepaald trauma nooit goed kunnen verwerken. Ze gaan dat dan zoeken in externe oorzaken denk ik. Het is de schuld van instantie X, big pharma, Rutte, de woningbouw, etc.
En wat @:RM-rf zegt: intelligentie hoeft niet altijd te betekenen dat je goed om kunt gaan met tegenslagen of het leven op zich. Soms zie je bij zeer hoogbegaafde mensen dat ze op het sociale vlak wat minder begaafd zijn.
Wtf I just heard, my ears are bleeding.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:05 schreef NoCigar het volgende:
Deze mevrouw legde het een tijdje geleden al glashelder uit, lost at sea: https://www.dumpert.nl/item/100003742_bf1a9b04
Toevallig heeft-ie vorige week nog een rechtszaak gehad over hetgeen dat eind september gebeurde (politie bedreigen / intimideren + inval bij zijn ouders), hij is tijdens de zitting de rechtszaal uitgezet en gaat in hoger beroept. Een aantal weken voor de rechtszaak trokken zijn advocaten zich ook nog eens terug, waardoor hij halsoverkop een nieuwe kreeg. Bron: Videre / FB Mike Otte / Mike King.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe zou het eigenlijk met Mike Otte zijn? Die man is meerdere keren zijn auto kwijtgeraakt, heeft boete op boete gekregen, heeft zijn huis moeten verkopen ondanks zijn woede op de notaris, kon ook niet meer bij zijn ouders terecht nadat de politie hun deur in moesten beuken om bij Mike te komen en hij kon ook al geen uitkering krijgen omdat hij daarvoor gegevens moest leveren waar hij geen zin in had. En hij moest ook nog een tijd de bak in vanwege zijn recalcitrante gedrag.
Is 'King' Mike nu anoniem en alleen in een doos onder een brug zijn soevereine leven aan het leiden?
Hoeveel van die lui zullen hier hoop uit putten?quote:
Ja, dat geheime adres is ook zo mooi.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:57 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Wtf I just heard, my ears are bleeding.
[..]
Toevallig heeft-ie vorige week nog een rechtszaak gehad over hetgeen dat eind september gebeurde (politie bedreigen / intimideren + inval bij zijn ouders), hij is tijdens de zitting de rechtszaal uitgezet en gaat in hoger beroept. Een aantal weken voor de rechtszaak trokken zijn advocaten zich ook nog eens terug, waardoor hij halsoverkop een nieuwe kreeg. Bron: Videre / FB Mike Otte / Mike King.![]()
Maar verder horen we idd niet meer zo veel van hem. Laatst wilde hij bij de gemeente een geheim adres aanvragen, omdat hij inmiddels was uitgeschreven, de betreffende zeer geduldige medewerker deed veel moeite voor hem, maar na 428 uitleggen dat hij alleen tussen een woonadres en briefadres kon kiezen ving hij uiteindelijk bot (surprise!).![]()
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Het daadwerkelijk autonoom leven blijkt toch lastig:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ains-marine-marinier
Als soeverein wel lekker gebruik maken van alle publieke voorzieningen van een bestaand land? Lekker soeverein is dat. Wel de rechten, niet de plichten.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.
In duitsland is dat al wél zichtbaar... Verschillende Reichsbürger-groepen vormen al gezamelijke communes en woongroepen waarin ze zeer zelfstandig als 'selbstverwalter' bestaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfvoorzienend leven is een heel ander onderwerp. Ik zie bij de 'soevereine' mensen weinig ambitie om in de natuur te leven, zelf in hun voedsel te voorzien, geen gebruik te maken van het stroomnet, etc.
Als je een groep hebt die op 200 hectare in Drenthe probeert een zelfstandige kolonie op te bouwen en die problemen heeft met bepaalde belastingen voor bijvoorbeeld riolering dan kan ik me er echt wel wat bij voor stellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In duitsland is dat al wél zichtbaar... Verschillende Reichsbürger-groepen vormen al gezamelijke communes en woongroepen waarin ze zeer zelfstandig als 'selbstverwalter' bestaan.
Verder is er een hele grote mix tussen de 'prepper'-scene en zulke autonomen.
De duitse Verfassungsschutz die volgens mij al bijna 10 jaar deze groepen monitored, kent als betiteling "Reichsbürger- und selbstverwalter-gruppen".
https://www.verfassungssc(...)tverwalter_node.html
Verder kun je het ook niet enkel zwartwit zien .... Niet iedereen in de prepperscene wil gelijk de overheid ten val brengen en niet alle zelfvoorzienende groepen delen een eenkennige pooitieke filosofie (sterker nog, vaak zijn daarbinnen zowel zeer linkse als rechtse sentimenten gelijktijdig aanwezig en 'treffen' die soms op grote overeenkomsten) of zijn geweldbereid (hooguit is dat proces naar het bereid houden van wapens bij groepen die aan prepping doen wel een zeer natuurlijke)
En zo diep, dat ze zelfs na een uitzetting of veroordeling nog altijd denken dat dit bij het grote proces hoort van bewustwording/ontwaking/eindtijd/nieuwe wereld.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je een groep hebt die op 200 hectare in Drenthe probeert een zelfstandige kolonie op te bouwen en die problemen heeft met bepaalde belastingen voor bijvoorbeeld riolering dan kan ik me er echt wel wat bij voor stellen.
Maar deze groep is voornamelijk een illusie aan het kweken waarbij een geboortekanaal onder zeerecht valt en ze cherrypickend door de rechtboeken van meerdere landen heen gaan om onder een boete uit te komen of geen huur aan de woningbouwvereniging willen betalen.
Ik volg nu een maandje @:gdisselkoen en @:VIC20Error404 op X en wat daar voorbij komt zijn gewoon mensen die verrekte diep in het konijnenhol zitten.
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:48 schreef Aether het volgende:
Video
Steeds meer autonomen: mensen die de overheid niet erkennen
https://nos.nl/video/2484(...)erheid-niet-erkennen
Iets met "feek nieuws" en "slapende schapen die zich niet verdiepen in de wet en slaven van de overheid zijn" gok ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:59 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…
Zorgwekkend is ook dat blijkbaar steeds meer ouders hun kinderen van school weghoudenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:59 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geeft aardig weer waar het over gaat. Benieuwd hoe ze er in de Telegramgroepen op reageren…
Ik snap niet dat dat zomaar kan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zorgwekkend is ook dat blijkbaar steeds meer ouders hun kinderen van school weghouden
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mensen die zichzelf soeverein verklaren zijn echt totaalwappies en daarbij ook nog eens zeldzaam dom.
Nou ja dit zijn de stappen in het algemeen voor zover ik weetquote:
Stukje terug in topic zag je filmpje met deurwaarder bij kast van een huis met enorme SUV. Denk dat er ook wel echt mensen keihard vallen doordat ze dit soort dingen gaan geloven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.
Waarbij ze alleen maar dieper in de problemen komenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
Dit zijn mensen die zo diep in de schulden zitten dat ze allerlei dingen gaan lopen zoeken om er onderuit te komen.
Dan ben je wel mokerdom natuurlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Stukje terug in topic zag je filmpje met deurwaarder bij kast van een huis met enorme SUV. Denk dat er ook wel echt mensen keihard vallen doordat ze dit soort dingen gaan geloven.
Ze hebben het zelf niet in de gaten, die denken echt dat ze een pot met goud hebben gevonden.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarbij ze alleen maar dieper in de problemen komen
Jaquote:Op zondag 30 juli 2023 00:40 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dan ben je wel mokerdom natuurlijk.
Vanuit vrienden die nog in het onderwijs werken, hoor ik er niets van. Het zijn dus enkele uitzonderingen.quote:
Álles waait uiteindelijk overquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
Waarbij ze behalve veel schulden ook geen huis meer hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ah dus er kan dus een procedure door school gestart worden. Je hoort echter weinig tot niet of ze dat ook echt doen.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:07 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Nou ja dit zijn de stappen in het algemeen voor zover ik weet
-----------------------------------------------------------------
Waarschuwing door de school (duur: onmiddellijk):
De school zal contact opnemen met de ouders om te informeren waarom het kind afwezig is. Dit is meestal een eerste waarschuwing om het belang van regelmatig schoolbezoek te benadrukken.
Melding aan de leerplichtambtenaar (duur: enkele dagen tot weken):
Als het kind ongeoorloofd verzuimt, zal de school dit melden aan de leerplichtambtenaar van de gemeente waarin het kind woont. De ambtenaar zal onderzoek doen naar de situatie.
Gesprek met de leerplichtambtenaar (duur: enkele weken tot maanden):
De leerplichtambtenaar zal een gesprek hebben met de ouders en het kind om de reden van het verzuim te achterhalen en te kijken naar mogelijke oplossingen.
Verzuimprotocol en Halt-procedure (duur: enkele weken tot maanden):
Als het verzuim aanhoudt, kan de leerplichtambtenaar een verzuimprotocol opstellen. Hierin worden afspraken vastgelegd om het schoolverzuim terug te dringen. Als dit niet leidt tot verbetering, kan de leerplichtambtenaar de Halt-procedure inzetten, waarbij een leerstraf wordt opgelegd.
Proces-verbaal en boete (duur: enkele maanden tot een jaar):
Als alle voorgaande stappen niet tot resultaat hebben geleid, kan de leerplichtambtenaar een proces-verbaal opmaken tegen de ouders. Dit kan uiteindelijk leiden tot een boete voor de ouders.
-----------------------------------------------------------------
Dus uiteindelijk een leerstraf of boete.. Ik snap ook niet dat dit zomaar kan maar ja
Arme kinderen. Dat je opgevoed wordt door naïeve wappies en dat je weggehouden wordt bij leeftijdsgenootjes.quote:Op zondag 30 juli 2023 02:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Vanuit vrienden die nog in het onderwijs werken, hoor ik er niets van. Het zijn dus enkele uitzonderingen.
Wel heb ik wat van die uitzonderingen meegekregen wat de beweegredenen zijn:
Kernvakken als Nederlands, Engels en wiskunde zijn ervoor bedoeld om te kijken of je gehoorzaam bent en de regeltjes kunt volgen;
De zaakvakken en exacte vakken zijn bedoeld om jou de desinformatie door de strot te duwen;
De creatieve vakken zijn bedoeld om je in slaap te houden.
In die kringen wordt ook gepleit voor ‘bovenwijs’, omdat ‘onderwijs’ jou onder de wijsheid wil houden. Willem Engel heeft via-via de Bovenwijsbond opgericht, te volgen op Twitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |