Maar deze randdebielen zijn van alle tijden. Vroeger waren dit de zogeheten dorpsgekken. Elk dorp had er 1. En nu vinden deze gekken elkaar online. Maar ze zijn er altijd al geweest.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:53 schreef Farenji het volgende:
Ja, veel mensen denken dat de wereld kapot gaat door oorlog, kernbommen, milieuvervuiling, klimaatverandering of massa-extinctie, maar de mensheid gaat pas echt kapot door oneindige domheid en achterlijkheid, oa van dit soort debielen.
Maar wel lekker gratis geld ontvangenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maaskantje vibes:
IK BETAAL HELEMAAL NERGERS MEER VOOR
Internationale wateren. Daar kun je (bijna) alles doen wat je wilt. Maar je hoeft ook niet op hulp te rekenen als er een piraat op je boot staat of je ziek bent.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker dat is ook gebeurd in het verleden en zo zijn landen ontstaan. De wereld is nu verdeeld dus nu kan het niet meer. Wellicht een optie voor hun om naar mars te gaan?
Anderen kant.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 19:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Internationale wateren. Daar kun je (bijna) alles doen wat je wilt. Maar je hoeft ook niet op hulp te rekenen als er een piraat op je boot staat of je ziek bent.
Met iemand op Twitter discussiëren is natuurlijk geen professionele hulp.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:50 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik ken drie van zulke lui. Geloof me, praten helpt niet. Harry Hol probeert dit al zo'n 3 jaar op Twitter. Is een hopeloze zaak. Ze zijn te ver geradicaliseerd. Je kunt het vergelijken met de hersenspoeling/indoctrinatie van een sekte.
Waar, maar helaas zijn deze mensen vaak zorgmijders. Dus hoe bereik je die dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met iemand op Twitter discussiëren is natuurlijk geen professionele hulp.
Is ook lastig, dat snap ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:46 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Waar, maar helaas zijn deze mensen vaak zorgmijders. Dus hoe bereik je die dan?
Als ze de zorg mijden, dan willen ze ook vaak niet geholpen worden. Hoe help je zo iemand dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:46 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Waar, maar helaas zijn deze mensen vaak zorgmijders. Dus hoe bereik je die dan?
Die man was echt totaal niet intimiderend.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:29 schreef monkyyy het volgende:
Incassobureau Toetanchamon eropaf sturen.
Je kan maar beter gewoon betalen.![]()
We moeten gewoon eens ophouden met iedereen maar zielig te vinden en op allerlei manieren te pamperen en verwennen. Laat ze maar gewoon verrekken. Er zijn meer dan genoeg mensen met psychologische of andere problemen die níet afglijden tot autonome complottheorieaanhanger, steek daar maar energie in.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeer fascinerend en vermakelijk inderdaad. Ik heb me hier een jaar of 10 geleden al eens over verbaasd. Blijkbaar zijn ze weer in opmars. Maar deze specifieke wappies kunnen inderdaad hun leven hiermee enorm en blijvend verwoesten. Dat vind ik echt heel schrijnend. Dan zijn flat earthers toch een stuk onschuldiger en zeker zo vermakelijk
Uit de serie Filemon en de Complotten bleek keer op keer dat de mensen die vatbaar zijn voor dit soort zaken, een slechte band hebben met de samenleving. Gebrekkige opvoeding, problemen met instanties, psychische problematiek. Keer op keer komen ze in de problemen met de overheid. Sommige mensen hebben gewoon vaak ongeluk, zijn niet scherp, krijgen geen hulp, zijn ziek of zijn gewoon echt slachtoffer van fouten van gemeenten e.d. Dat is helaas allemaal een voedingsbodem voor dit soort mensen. En zie ze maar eens te overtuigen van hun ongelijk. Dat is zo goed als onmogelijk denk ik.
Niet want dat is wat ze willen en dat is helemaal niet ergquote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als ze de zorg mijden, dan willen ze ook vaak niet geholpen worden. Hoe help je zo iemand dan?
Helemaal waar!quote:Op zondag 25 juni 2023 09:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
We moeten gewoon eens ophouden met iedereen maar zielig te vinden en op allerlei manieren te pamperen en verwennen. Laat ze maar gewoon verrekken. Er zijn meer dan genoeg mensen met psychologische of andere problemen die níet afglijden tot autonome complottheorieaanhanger, steek daar maar energie in.
En in deze gevallen is het ook geprobeerd. Jezelf hardop afvragen hoe een deurwaarder afziet van beslaglegging doordat hij geen contract kan laten zien, betekent dat je uit de Telegramgroep wordt gegooid. Die groepen worden steeds meer paranoïde.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:50 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik ken drie van zulke lui. Geloof me, praten helpt niet. Harry Hol probeert dit al zo'n 3 jaar op Twitter. Is een hopeloze zaak. Ze zijn te ver geradicaliseerd. Je kunt het vergelijken met de hersenspoeling/indoctrinatie van een sekte.
Dan ontstaat gelukkig wel woonruimte voor mensen die wel gewoon kunnen deelnemen aan de samenleving.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Treurig als je zo dom bent en jezelf zo voor schut zet op het internet. Het levert natuurlijk fantastisch vermaak op maar eigenlijk is het diep treurig want deze mensen zitten binnen nu en een paar jaar in de diepe problematische schulden en zijn waarschijnlijk dakloos tegen die tijd.
En ze sleuren nog een hele lading simpele zielen die hun praatjes geloven mee..
Ik kan me voorstellen dat zo'n deurwaarder helemaal geen zin heeft in een discussie met een zwakbegaafde wanbetaler. Zonde van zijn tijd.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef El_Thijs het volgende:
Misschien gaat het langs me heen, maar ook al verklaren ze zich soeverein, ze wonen nog steeds op Nederlands grondgebied, waar Nederlandse wetten gelden. Dus in mijn ogen zou die deurwaarder ze hard uit moeten lachen en doorgaan met de uitzetting. Of denk ik te simpel nu?
Dat vooral. Dus daarom gewoon tot actie overgaan en laat die persoon maar briesen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat zo'n deurwaarder helemaal geen zin heeft in een discussie met een zwakbegaafde wanbetaler. Zonde van zijn tijd.
Net zoals ze helaas geen series meer zoals probleewijken maken zullen deze mensen ook niet op tv komen bij deurwaarders NL.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:27 schreef nils_22 het volgende:
Ik heb zoiets nog nooit gezien in Deurwaarders UK, zou wel interessante tv opleveren.
Ik ben voor. Maar goed, zal wel niet gebeuren.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:38 schreef nils_22 het volgende:
Zou wel iets zijn voor SBS6 toch, "De Wappies"? Inkijkje in het leven van die mensen, zoals Probleemwijken, of "Fans" vroeger.
Als een cameraploeg contact zoekt, staat diezelfde avond alle persoonlijke informatie over dat bedrijf in een filmpje op internet. En als iemand al zo’n demonstratie filmt, staan er twintig holbewoners omheen met een draaiende smartphone, scanderend dat de fake media niet durft toe te geven dat ze diep in hun hart kannibale pedofielen zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben voor. Maar goed, zal wel niet gebeuren.
Dat vooral ja. Wat zijn mensen diep gezonken soms.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:07 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als een cameraploeg contact zoekt, staat diezelfde avond alle persoonlijke informatie over dat bedrijf in een filmpje op internet. En als iemand al zo’n demonstratie filmt, staan er twintig holbewoners omheen met een draaiende smartphone, scanderend dat de fake media niet durft toe te geven dat ze diep in hun hart kannibale pedofielen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |