Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:01 schreef NaarMensje het volgende:
Ik begrijp het wel als instanties zoals het CBR zoiets als "opleggingskosten" mogen rekenen, ik wens ze alle geluk van de wereld toe.
Het is gewoon misdadig en ze weten het zelfs nog zo te verpakken dat ze er zogenaamd een boterham minder om zouden eten als jij het niet zou betalen, het zijn immers gemaakte kosten. Boevenorganisaties pur sang.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.
Verder ontgaat het me waarom anti-overheid zijn je ontslaat van betalen voor je woning, parkeerplaats en zorgkosten.
Maar ze ontvangen wel een uitkering van dezelfde overheidquote:Op zondag 18 juni 2023 20:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.
Verder ontgaat het me waarom anti-overheid zijn je ontslaat van betalen voor je woning, parkeerplaats en zorgkosten.
Ik dacht eerst wtf maar blijkbaar geloven ze dat echt. Wat gebruiken die gasten.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beter is ze wijs en gaat ze morgen naar de gemeente ipv haar huis als ambassade verklaren.
En zelfs al ‘mag’ het niet, Rusland mag ook niet zomaar Oekraïne binnenvallen, maar zit er nu wel. Dat ze maar gewaarschuwd zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst wtf maar blijkbaar geloven ze dat echt. Wat gebruiken die gasten.
[ twitter ]
Met zulk soort mensen moet je wel engelengeduld hebben hoor, man man man.quote:
Dat verhaal in het Twitterbericht is foutloos geschreven, vraag me af of het echt is.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat je het niet zo meer ziet zitten om je aan te sluiten bij een regering waar je je niet meer bij voelt horen. Maar is dan de oplossing om niets meer te betalen en wel te gebruiken? Zoals die vrouw met 2 kinderen die haar hele hebben en houden kwijtraakt omdat ze nergens voor betaald.
Het bizarre is nog dat die gemeente die ze zo kut vind nog met allerlei hulp komt ook.
Dan moet je toch het IQ van een stoeptegel hebben als je denkt dat je daar gewoon mee weg gaat komenquote:
Zou misschien wel handig zijn als ze naar de VS gaan als ik dit zo lees.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan moet je toch het IQ van een stoeptegel hebben als je denkt dat je daar gewoon mee weg gaat komen
Mijn excuses aan de stoeptegels die zich nu beledigd voelen.
Koop dan een stukje grond ergens in Alaska of zo en ga daar off-grid en geheel zelfvoorzienend wonen, qua water, voedsel en stroom.
Al betaal je ook daar nog wel belasting.
Zeer fascinerend en vermakelijk inderdaad. Ik heb me hier een jaar of 10 geleden al eens over verbaasd. Blijkbaar zijn ze weer in opmars. Maar deze specifieke wappies kunnen inderdaad hun leven hiermee enorm en blijvend verwoesten. Dat vind ik echt heel schrijnend. Dan zijn flat earthers toch een stuk onschuldiger en zeker zo vermakelijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik blijf dit soort mensen fascinerend vinden. Mijn theorie is dat iedereen vroeg of laat de realisatie heeft dat wetten en regels slechts woorden op papier zijn. De meeste mensen realiseren vervolgens dat we in een samenleving leven en je daar wetten en regels nodig hebt en dat democratie het minst slechte systeem is om dat te besturen. Maar bij een klein deel van de mensen ontstaat er kortsluiting bij die initiële realisatie en blijven vervolgens hangen in het idee dat ze zich niet aan de wetten van het land hoeven te houden, voelen zich daar geweldig bij en vinden vervolgens dat alleen zelfgemaakte afspraken gelden, uiteraard mede gevoed door allerlei bagger online. Het is vermakelijk maar kan tegelijkertijd ook verwoestend zijn voor de levens van de mensen die er voor vallen.
Dat hoeft niet hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met zulk soort mensen moet je wel engelengeduld hebben hoor, man man man.
En geen uitkering uiteraard.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind het prima om gewoon een klein stukje land ergens te reserveren voor deze mensen. Moeten ze wel zelf alles regelen, inclusief huizen bouwen, water, etc.
Waarom zou je ze overtuigen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeer fascinerend en vermakelijk inderdaad. Ik heb me hier een jaar of 10 geleden al eens over verbaasd. Blijkbaar zijn ze weer in opmars. Maar deze specifieke wappies kunnen inderdaad hun leven hiermee enorm en blijvend verwoesten. Dat vind ik echt heel schrijnend. Dan zijn flat earthers toch een stuk onschuldiger en zeker zo vermakelijk
Uit de serie Filemon en de Complotten bleek keer op keer dat de mensen die vatbaar zijn voor dit soort zaken, een slechte band hebben met de samenleving. Gebrekkige opvoeding, problemen met instanties, psychische problematiek. Keer op keer komen ze in de problemen met de overheid. Sommige mensen hebben gewoon vaak ongeluk, zijn niet scherp, krijgen geen hulp, zijn ziek of zijn gewoon echt slachtoffer van fouten van gemeenten e.d. Dat is helaas allemaal een voedingsbodem voor dit soort mensen. En zie ze maar eens te overtuigen van hun ongelijk. Dat is zo goed als onmogelijk denk ik.
Vind ik niet prima. Overlast geven ze waar ze ook zittenquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind het prima om gewoon een klein stukje land ergens te reserveren voor deze mensen. Moeten ze wel zelf alles regelen, inclusief huizen bouwen, water, etc.
Omdat we in een geciviliseerd land wonen waar we niemand laten zitten.quote:
Waarom mag je mensen niet laten zitten? Ik begrijp dat niet. Kan je dat eens uitleggen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat we in een geciviliseerd land wonen waar we niemand laten zitten.
En als dat je niet overtuigt, omdat dit soort mensen de samenleving enorm veel geld kosten.
Als je het per se puur financieel wil bekijken en niet vanuit medemenselijkheid: als het lukt om ze terug in de maatschappij te krijgen, kosten ze geen geld meer en leveren ze juist wat op.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Helpen en overtuigen kost ook geld, dat mag wel?
Waarom denk je dat dat lukt? Waarom kan iemand niet voorgoed verloren zijn bij jou?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het per se puur financieel wil bekijken en niet vanuit medemenselijkheid: als het lukt om ze terug in de maatschappij te krijgen, kosten ze geen geld meer en leveren ze juist wat op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |