Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Nee, zó rollen de soevereinen niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Ik vind het knap dat ze niet uitgelachen worden.... Dat verdiend mijn respect.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:28 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).
Ik bewonder het optimisme, maar ik heb nog meer respect voor het geduld dat vele functionarissen bewaren in dit soort confrontaties.
Dat heet amusementquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.quote:
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-rechts-extremisten
de oorzaak is inderdaad makkelijk. Een bepaalde groep mensen met een ernstige beperking is hier vatbaar voor. Dat is altijd al zo geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Los van dat het doorgaans resulteert in even dwaas als pretentieus gelul, de oorzaak is niet zo moeilijk aan te wijzen. Het gaat immers over de relatie burger-staat, en die is aan grove verandering onderhevig. Daar ligt een legitimiteitsvraag onder en de overheid schiet daarin ook tekort. De overheid heeft het sociaal contract immers verbroken.
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.
Je kan het vergelijken met het circus van vroeger. Daar ging je ook heen voor aapjes kijken
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.quote:Complotten leidden volgens de AIVD al tot online bedreigingen, maar ook tot brandstichting bij GGD-locaties en het openbaar maken van adresgegevens van wetenschappers.
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, topquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/
[..]
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.
precies, percentueel klein dusquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/
nee hoor, ook als men zulke dingen doet kan je ze prima uitlachen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, top
Om maar te zwijgen over de diverse uitkeringen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sinds iig corona niet meer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
Of haram.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Vlak niet uit hoeveel zuilen er geen enkel belang bij hebben dat hun kinderen kritisch leren nadenken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.
Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
Klopt dat is inherent aan mens zijn, namelijk te worden beinvloedt door anderen. Daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
wat bedoel je?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.quote:
zeker, heerlijke TV. van mij mag het wel vaker op TV.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:
Dit leverde wel altijd hilarische beelden op. "Ik ben een mens van Vlees en Bloed!!!11"
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.
Ah, zo bedoel je 'lekker laten gaan'. Ik dacht iets letterlijker, als in 'gewoon toestaan want ze doen niemand kwaad'quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?
Voro schulden heb je toch beslagleggingen en deurwaarders? Dat systeem werkt prima.
Sodemietersquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:
Ja dat zeker. Maar het zou wel handig zijn als het onderwijs zich niet begeeft in het politieke domein, op die manier is elke vorm van "sturende meningsvorming" of "beinvloeding" boven elke twijfel verweven.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op wappies.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:50 schreef Peppert het volgende:
Er is nog een klein stuk dor land Bir Tawil gelegen tussen Egypte en Soedan. Het klein stukje land wordt door beide landen niet geclaimd.
Bijna nooit behalve bij die rellen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
"Is deze ook van u meneer"?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |