abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209455225
Op de website van Pointer:

Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.

https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen

Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
pi_209455241
Een belangrijkere vraag: waarom gaan deurwaarders oeverloze discussies aan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 18:23:20 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209455261
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209455273
Gewoon hun werk doen en die mensen kaalplukken en verder negeren.
Die claims van hun inlijsten zodat er nog wat te lachen valt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209455302
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).
Ik bewonder het optimisme, maar ik heb nog meer respect voor het geduld dat vele functionarissen bewaren in dit soort confrontaties.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 18:30:22 #6
7380 Treinhomo
Hatebreed, Salt-n-Pepa, KLF.
pi_209455318
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, zó rollen de soevereinen niet.
Music lovers are spoilt for choice
there's pop, rock, country, classical, punk,
hip-hop, rap, reggae and dance
and for people who don't like music, there's jazz.
pi_209455325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:28 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).
Ik bewonder het optimisme, maar ik heb nog meer respect voor het geduld dat vele functionarissen bewaren in dit soort confrontaties.
Ik vind het knap dat ze niet uitgelachen worden.... Dat verdiend mijn respect.

Waa er laatst ook niet een fokker met deze waanbeelden? Ik zal even proberen dat topic te zoeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 juni 2023 @ 18:38:16 #8
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_209455419
Volg @gdisselkoen op twitter. Daar komt alle gekkigheid van die figuren voorbij.

Enkele pareltjes:
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
Water towers can fly! :D
  vrijdag 9 juni 2023 @ 18:40:48 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209455441
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.

Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
pi_209455476
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.

Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
Dat heet amusement
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 juni 2023 @ 18:48:01 #11
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_209455522
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:

Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:

Water towers can fly! :D
pi_209455542
Los van dat het doorgaans resulteert in even dwaas als pretentieus gelul, de oorzaak is niet zo moeilijk aan te wijzen. Het gaat immers over de relatie burger-staat, en die is aan grove verandering onderhevig. Daar ligt een legitimiteitsvraag onder en de overheid schiet daarin ook tekort. De overheid heeft het sociaal contract immers verbroken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 18:53:08 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209455569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heet amusement
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.

https://nos.nl/artikel/24(...)e-rechts-extremisten
  Humorvolste user 2022 vrijdag 9 juni 2023 @ 18:54:29 #14
459912 FlippingCoin
pi_209455589
Geef mij maar mijn eigen land regel ik alles zelf wel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209455651
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:23:46 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209455875
Bestaat SOPN nog?
We have always been at war with Eastasia.
pi_209455886
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:53 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.

https://nos.nl/artikel/24(...)e-rechts-extremisten
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.

Je kan het vergelijken met het circus van vroeger. Daar ging je ook heen voor aapjes kijken
pi_209455900
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Los van dat het doorgaans resulteert in even dwaas als pretentieus gelul, de oorzaak is niet zo moeilijk aan te wijzen. Het gaat immers over de relatie burger-staat, en die is aan grove verandering onderhevig. Daar ligt een legitimiteitsvraag onder en de overheid schiet daarin ook tekort. De overheid heeft het sociaal contract immers verbroken.
de oorzaak is inderdaad makkelijk. Een bepaalde groep mensen met een ernstige beperking is hier vatbaar voor. Dat is altijd al zo geweest.
De ene gelooft dit, de andere in reptillians, de ander in chemtrails, de ander in dat de maanlanding nep is.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:29:13 #19
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209455913
Incassobureau Toetanchamon eropaf sturen.

Je kan maar beter gewoon betalen. _O_
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:30:00 #20
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209455922
Tweede topic vandaag in de categorie net als je denkt dat je alles gehoord en gezien hebt. Wat enorme triest.
With love :*
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:30:41 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209455933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.

Je kan het vergelijken met het circus van vroeger. Daar ging je ook heen voor aapjes kijken
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/

quote:
Complotten leidden volgens de AIVD al tot online bedreigingen, maar ook tot brandstichting bij GGD-locaties en het openbaar maken van adresgegevens van wetenschappers.
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.
pi_209455973
Autonoom burger zijn :')
Niet het leidsel krachtig ter hand nemen en eigenhandig het uitverkoren volk naar de top der wereldorde leiden :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 juni 2023 @ 19:33:47 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209455975
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/
[..]
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, top ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209455980
quote:
precies, percentueel klein dus
pi_209455999
quote:
nee hoor, ook als men zulke dingen doet kan je ze prima uitlachen. _O_

Ooit toen ik jong was, was er ook zo iemand met waanideeen in mijn wijk. Geregeld pieste ik bijna in mijn broek van het lachen, samen met nog velen.... een enkele keer bekommerde iemand zich om hem totdat hij erachter kwam dat zo iemand onhelpbaar is en ook geen hulp wil.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 19:39:45 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209456050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, top ^O^
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.

Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.

Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
pi_209456120
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Om maar te zwijgen over de diverse uitkeringen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209456150
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
Sinds iig corona niet meer.
Een redelijk aantal van de bekendere wappies was toen ook al 'soeverein'.
Het gros daarvan had dan wel weer een uitkering :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209456279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
Incelfrikandel
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:02:56 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209456301
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209456348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Of haram.
Incelfrikandel
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:09:30 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209456407
quote:

[..]
Vlak niet uit hoeveel zuilen er geen enkel belang bij hebben dat hun kinderen kritisch leren nadenken.

twitter
pi_209456437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.

Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.

nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
  Eindredactie Games vrijdag 9 juni 2023 @ 20:13:21 #34
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209456463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_209456465
quote:

[..]
Klopt dat is inherent aan mens zijn, namelijk te worden beinvloedt door anderen. Daar is ook niks mis mee.
  Eindredactie Games vrijdag 9 juni 2023 @ 20:13:53 #36
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209456469
Dit leverde wel altijd hilarische beelden op. "Ik ben een mens van Vlees en Bloed!!!11" _O-
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_209456470
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.
wat bedoel je?
  Eindredactie Games vrijdag 9 juni 2023 @ 20:14:47 #38
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209456480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat bedoel je?
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.
pi_209456481
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:
Dit leverde wel altijd hilarische beelden op. "Ik ben een mens van Vlees en Bloed!!!11" _O-
zeker, heerlijke TV. van mij mag het wel vaker op TV.
pi_209456493
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:14 schreef 2dope het volgende:

[..]
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?
Voro schulden heb je toch beslagleggingen en deurwaarders? Dat systeem werkt prima.
  Eindredactie Games vrijdag 9 juni 2023 @ 20:16:57 #41
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209456512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?
Voro schulden heb je toch beslagleggingen en deurwaarders? Dat systeem werkt prima.
Ah, zo bedoel je 'lekker laten gaan'. Ik dacht iets letterlijker, als in 'gewoon toestaan want ze doen niemand kwaad' :+ Mea culpa
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:28:26 #42
65846 Bocaj
Emilia Clarke Forever!
pi_209456634
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:

Sodemieters :')
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:35:16 #43
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209456715
Tja zo had ik een van de gemeente die tegen mij zegt dat ik me zelf soevereine moet verklaren.

Als je echt soevereine verklaard
Dat zeg je eigenlijk je Nederlandse burgerschap op.
Geen uitkering en geen geld

Gevraagt of dat wel zo goed idee is.
Aangezien je dan ook niet kan werken of een bank.

Tja als je graag als zwerver wilt leven.
En statiegeld flessen gaat zoeken voor je eten .
Moet je dat vooral doen.

https://www.vice.com/nl/a(...)ederlandse-staat-143

Maar goed.
Mensen doen maar en zoeken het maar uit.

Maar je kan ook dit doen.

https://www.rijksoverheid(...)-bij-gemoedsbezwaren

Gemoedsbezwaar tegen de
Uwv
Leger
Pensioen
Aow
Zorgtoeslag.
Belastingdienst.

Dus tja tegen de uwv kan je dat beter wel gaan doen.
Je betaalt nu premie voor arbeids ongeschiktheid.
Maar je inkomen moet zo hoog zijn dat je boven bepaalde % loon komt.
Waar dik 80% van werkende bevolking niet eens komt.
We praten dus over dik 4000 euro per maand verdienen
En aangezien de minimale loon omhoog gaat.
Gaat dat bedrag steeds verder hoger worden.
Zeker nu 1 juli 2023 minimaal loon op bijna 2000 euro bruto zit .

Waar ik in 2018 door de uwv op 2200euro bruto maar 24.8 % ben afkeurd .
En 100% eigen werk niet meer kan doen.
pi_209456814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja dat zeker. Maar het zou wel handig zijn als het onderwijs zich niet begeeft in het politieke domein, op die manier is elke vorm van "sturende meningsvorming" of "beinvloeding" boven elke twijfel verweven.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209456870
Er is nog een klein stuk dor land Bir Tawil gelegen tussen Egypte en Soedan. Het klein stukje land wordt door beide landen niet geclaimd. Het is een idee voor deze soevereine en autonome mensen om zich daar te vestigen als autonoom entiteit ver van de samenleving. Dan mogen ze in alle rust zelf alles op poten gaan zetten zoals infrastructuur, schoon drinkwater, sanitaire voorzieningen en voedsel ver verwijderd van een onderdrukkende maatschappij. De reden dat de mens overging van band, stam, staat en zelfs internationale allianties is omdat zo veel meer mogelijk is in zo'n groot verbond.
pi_209456947
Gevolg van de bezuinigingen op de GGZ.
pi_209456961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:50 schreef Peppert het volgende:
Er is nog een klein stuk dor land Bir Tawil gelegen tussen Egypte en Soedan. Het klein stukje land wordt door beide landen niet geclaimd.
Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op wappies.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 22:23:59 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209458006
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bijna nooit behalve bij die rellen.
pi_209459447
quote:
"Is deze ook van u meneer"?
"Dat gaat je helemaal niks aan, dat is mijn eigendom"

En bedankt... _O-
pi_209459452
Mensen die zichzelf soeverein verklaren zijn echt totaalwappies en daarbij ook nog eens zeldzaam dom.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')