Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Nee, zó rollen de soevereinen niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Dan neem ik aan dat ze ook geen gebruik maken van infrastructuur zoals wegen, riolering en communicatienetwerken toch?
Ik vind het knap dat ze niet uitgelachen worden.... Dat verdiend mijn respect.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:28 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem: die wegen zijn geen verboden terrein, want ook dat is niet officieel uitgesproken. Daarna volgt een argumentatie vol beroepen op mensenrechten, die ik hier niet over ga typen (er circuleren aardig wat filmpjes van confrontaties met de sterke arm op het web).
Ik bewonder het optimisme, maar ik heb nog meer respect voor het geduld dat vele functionarissen bewaren in dit soort confrontaties.
Dat heet amusementquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Leipe shit is dit inderdaad. Overgewaaid uit Amerika, maar ook in o.a. het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (Reichsbürger) een groeiend fenomeen.
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets. Echt maximaal batshit.
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.quote:
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik vind het wel zorgwekkend dat mensen zo de binding met de realiteit kunnen verliezen. En soms ook gevaarlijk trouwens, zoals die Duitsers die ook enorm bewapend zijn enzo.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-rechts-extremisten
de oorzaak is inderdaad makkelijk. Een bepaalde groep mensen met een ernstige beperking is hier vatbaar voor. Dat is altijd al zo geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Los van dat het doorgaans resulteert in even dwaas als pretentieus gelul, de oorzaak is niet zo moeilijk aan te wijzen. Het gaat immers over de relatie burger-staat, en die is aan grove verandering onderhevig. Daar ligt een legitimiteitsvraag onder en de overheid schiet daarin ook tekort. De overheid heeft het sociaal contract immers verbroken.
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
alleen mensen met een zeer ernstige intellectuele beperking zijn hier vatbaar voor en percentueel is dat gelukkig maar een klein percentage van de bevolking. Zo erg is het dus allemaal niet. Die zijn makkelijk te beheersen.
Je kan het vergelijken met het circus van vroeger. Daar ging je ook heen voor aapjes kijken
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.quote:Complotten leidden volgens de AIVD al tot online bedreigingen, maar ook tot brandstichting bij GGD-locaties en het openbaar maken van adresgegevens van wetenschappers.
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, topquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/
[..]
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.
precies, percentueel klein dusquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
Meer dan 100.000 mensen en groeiend, volgens de AIVD: https://www.parool.nl/ned(...)aanhangers~bb963def/
nee hoor, ook als men zulke dingen doet kan je ze prima uitlachen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:30 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het inmiddels wel voorbij de uitlach-fase is.
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnenkort dus meer woningen beschikbaar, top
Om maar te zwijgen over de diverse uitkeringen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sinds iig corona niet meer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik dacht dat dit enkel een Amerikaans fenomeen was!
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
Of haram.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Vlak niet uit hoeveel zuilen er geen enkel belang bij hebben dat hun kinderen kritisch leren nadenken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat betreft kritisch denken is de laatste jaren door vrijwel alle scholen wel iets opgezet. Sommige mensen zijn hier nou eenmaal gevoelig voor, hoe goed het onderwijs ook is.
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.
Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
Klopt dat is inherent aan mens zijn, namelijk te worden beinvloedt door anderen. Daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
wat bedoel je?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ohja daar gaat vast ook geen precedentwerking vanuit als mensen besluiten geen enkele belasting meer te betalen en de instanties dat verder prima vinden.
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.quote:
zeker, heerlijke TV. van mij mag het wel vaker op TV.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:13 schreef 2dope het volgende:
Dit leverde wel altijd hilarische beelden op. "Ik ben een mens van Vlees en Bloed!!!11"
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jij zei toch "lekker laten gaan"? Of misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde, laat die "soevereine mensen" lekker gaan want ze doen niemand kwaad.
Ah, zo bedoel je 'lekker laten gaan'. Ik dacht iets letterlijker, als in 'gewoon toestaan want ze doen niemand kwaad'quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies dat bedoel ik ook. wat bedoel je dan met precedent werking?
Voro schulden heb je toch beslagleggingen en deurwaarders? Dat systeem werkt prima.
Sodemietersquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:
Ja dat zeker. Maar het zou wel handig zijn als het onderwijs zich niet begeeft in het politieke domein, op die manier is elke vorm van "sturende meningsvorming" of "beinvloeding" boven elke twijfel verweven.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kinderen die van hun ouders te horen krijgen dat onderwijs linkse indoctrinatie is, zijn over het algemeen best lastig te bereiken.
Ik denk niet dat ze daar zitten te wachten op wappies.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:50 schreef Peppert het volgende:
Er is nog een klein stuk dor land Bir Tawil gelegen tussen Egypte en Soedan. Het klein stukje land wordt door beide landen niet geclaimd.
Bijna nooit behalve bij die rellen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, gewoon lekker laten gaan. Ze doen bijna nooit iemand iets fysiek kwaad en mochten ze dat wel doen dan voldoen de huidige instanties voor crminimalteitbestrijding.
"Is deze ook van u meneer"?quote:
In een tijd waarin AI steeds grotere stappen maakt en het verspreiden van desinformatie straks alleen nog maar makkelijker en geloofwaardiger gaat worden. Dit probleem gaat alleen maar toenemen juist.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
Uiteraard. Plichten hebben ze niet, maar rechten wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Sinds iig corona niet meer.
Een redelijk aantal van de bekendere wappies was toen ook al 'soeverein'.
Het gros daarvan had dan wel weer een uitkering
De dingen die je noemt vind ik allemaal geloofwaardiger omdat je niet kunt bewijzen dat het waar is maar ook niet dat het niet waar is, tot op zekere hoogte. Als je jezelf soeverein verklaart of je kijkt naar mensen die dat gedaan hebben en daar in volharden dan zie je dat die allemaal in diepe problemen komen. Je ziet dus dat het niet werkt en dat je er van in de problemen raakt. Als je dat dan toch doet vind ik je gekker dan wanneer je in reptillians gelooft maar verder gewoon braaf naar je werk gaat en je rekeningen betaalt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de oorzaak is inderdaad makkelijk. Een bepaalde groep mensen met een ernstige beperking is hier vatbaar voor. Dat is altijd al zo geweest.
De ene gelooft dit, de andere in reptillians, de ander in chemtrails, de ander in dat de maanlanding nep is.
Ja dat klopt. Dat neemt niet weg dat er veel winst te behalen valt op het vlak van teksten en bronnen. Valse argumenten, drogredeneringen, no real Scotsman, cherry picking, kijken wie er welk belang heeft bij een bewering (WC-eend). En vooral: algemene kennis verbreden zodat er sneller een alarmpje afgaat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:20 schreef Accordtje het volgende:
[..]
In een tijd waarin AI steeds grotere stappen maakt en het verspreiden van desinformatie straks alleen nog maar makkelijker en geloofwaardiger gaat worden. Dit probleem gaat alleen maar toenemen juist.
Godsamme wat een dom volk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:
denk je dat de doelgroep dit onderscheid kan maken?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De dingen die je noemt vind ik allemaal geloofwaardiger omdat je niet kunt bewijzen dat het waar is maar ook niet dat het niet waar is, tot op zekere hoogte. Als je jezelf soeverein verklaart of je kijkt naar mensen die dat gedaan hebben en daar in volharden dan zie je dat die allemaal in diepe problemen komen
Ik vrees dat kritisch denken hier juist het probleem vormt eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
maar iedereen kan toch alles wat je wilt, zolang je je er maar voor inzet?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat kritisch denken hier juist het probleem vormt eigenlijk.
Voor sommigen is het beter niet kritisch te denken omdat ze daar niet goed toe in staat zijn, een beetje wat ik heb als ik ga klussen waardoor ik beter iemand inhuur.
De boodschap ken je grenzen en besef wat je niet weet zou meer wonderen doen.
Ik kan er geen medelijden (meer) mee hebben; wanneer je als een volstrekt idiote complottheorieaanhanger door het leven wenst te gaan heeft de rest van de samenleving ook geen verplichtingen meer aan je. Gewoon uit hun huis smijten, eventuele uitkering stop zetten of geen salaris meer uitbetalen (als werkgever kun je immers ook op de autonome tour gaan) en lekker laten verrekken met hun pedante zuiggedrag.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.
Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.
Ze zitten bij mij ook behoorlijk in mijn allergie, maar ik zie ook dat hier een grote groep mensen in vastzit die behoefte heeft aan psychologische begeleiding en die waarschijnlijk in hun leven niet heel veel fijne aandacht en goede kaders hebben gehad.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kan er geen medelijden (meer) mee hebben; wanneer je als een volstrekt idiote complottheorieaanhanger door het leven wenst te gaan heeft de rest van de samenleving ook geen verplichtingen meer aan je. Gewoon uit hun huis smijten, eventuele uitkering stop zetten of geen salaris meer uitbetalen (als werkgever kun je immers ook op de autonome tour gaan) en lekker laten verrekken met hun pedante zuiggedrag.
En deze meneer is dan een volgeling. Je hebt ook een leider, in de persoon van Youri Plate. Deze Limburger heeft schijt aan het hele systeem en schijnt zijn huis autonoom te stoken, door een aggregaat in zijn tuin. (En nu even geen flauwe grappen over accijns…)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een enorme idioot![]()
Zo iemand zou vroeger een all inclusive arrangement krijgen in een groot statig gebouw in een bosrijke omgeving, met kamers met zachte witte muren.
Tegenwoordig lopen ze massaal vrij rond.
Slapend rijk worden joh, tis zo simpel.quote:
Ik ben toch benieuwd hoe de deurwaarder tien jaar achter de tralies belandt, zonder dat dit gijzeling wordt genoemd.quote:
Zo autonoom is die Youri echter helemaal niet; als typische inwoner van de oostelijke mijnstreek parasiteert meneer namelijk op de samenleving dankzij zijn bijstandsuitkering.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:11 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En deze meneer is dan een volgeling. Je hebt ook een leider, in de persoon van Youri Plate. Deze Limburger heeft schijt aan het hele systeem en schijnt zijn huis autonoom te stoken, door een aggregaat in zijn tuin. (En nu even geen flauwe grappen over accijns…)
Hij heeft allerlei brieven voor je klaarstaan, die hij samen met zijn autonome vrienden heeft opgesteld, waarmee je je zo kunt uitschrijven als lid van de vereniging die Nederland heet. En voor slechts ¤25 ben je lid van Youri’s nieuwsbrieven.
Er zijn er dus die hem volgen. Op Twitter vind je voorbeelden van brieven die ze ‘beantwoorden’ of versturen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Een van de slachtoffers van Plate:quote:Op zondag 11 juni 2023 18:11 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En deze meneer is dan een volgeling. Je hebt ook een leider, in de persoon van Youri Plate. Deze Limburger heeft schijt aan het hele systeem en schijnt zijn huis autonoom te stoken, door een aggregaat in zijn tuin. (En nu even geen flauwe grappen over accijns…)
Hij heeft allerlei brieven voor je klaarstaan, die hij samen met zijn autonome vrienden heeft opgesteld, waarmee je je zo kunt uitschrijven als lid van de vereniging die Nederland heet. En voor slechts ¤25 ben je lid van Youri’s nieuwsbrieven.
Er zijn er dus die hem volgen. Op Twitter vind je voorbeelden van brieven die ze ‘beantwoorden’ of versturen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat zal inderdaad wel een serieuze opmerking zijn geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja zo had ik een van de gemeente die tegen mij zegt dat ik me zelf soevereine moet verklaren.
En het enige wat ze doen qua kritisch denken is om tegen het systeem te denken. En niet kritisch kijken of wat ze doen wel zo handig is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat kritisch denken hier juist het probleem vormt eigenlijk.
Voor sommigen is het beter niet kritisch te denken omdat ze daar niet goed toe in staat zijn, een beetje wat ik heb als ik ga klussen waardoor ik beter iemand inhuur.
De boodschap ken je grenzen en besef wat je niet weet zou meer wonderen doen.
Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:01 schreef NaarMensje het volgende:
Ik begrijp het wel als instanties zoals het CBR zoiets als "opleggingskosten" mogen rekenen, ik wens ze alle geluk van de wereld toe.
Het is gewoon misdadig en ze weten het zelfs nog zo te verpakken dat ze er zogenaamd een boterham minder om zouden eten als jij het niet zou betalen, het zijn immers gemaakte kosten. Boevenorganisaties pur sang.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.
Verder ontgaat het me waarom anti-overheid zijn je ontslaat van betalen voor je woning, parkeerplaats en zorgkosten.
Maar ze ontvangen wel een uitkering van dezelfde overheidquote:Op zondag 18 juni 2023 20:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die administratiekosten zijn inderdaad wel een beetje een trap na. Dat laat natuurlijk onverlet dat je jezelf een heleboel leed had kunnen besparen door te parkeren op een plek waar dat is toegestaan en het gevraagde parkeergeld te betalen, zonder in de waan te verkeren dat je boven het betaald parkeren verheven bent. En als je het dan toch erop waagt, dan weet je dat er een moment is dat je gesnapt wordt, met alle gevolgen van dien.
Verder ontgaat het me waarom anti-overheid zijn je ontslaat van betalen voor je woning, parkeerplaats en zorgkosten.
Ik dacht eerst wtf maar blijkbaar geloven ze dat echt. Wat gebruiken die gasten.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beter is ze wijs en gaat ze morgen naar de gemeente ipv haar huis als ambassade verklaren.
En zelfs al ‘mag’ het niet, Rusland mag ook niet zomaar Oekraïne binnenvallen, maar zit er nu wel. Dat ze maar gewaarschuwd zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst wtf maar blijkbaar geloven ze dat echt. Wat gebruiken die gasten.
[ twitter ]
Met zulk soort mensen moet je wel engelengeduld hebben hoor, man man man.quote:
Dat verhaal in het Twitterbericht is foutloos geschreven, vraag me af of het echt is.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat je het niet zo meer ziet zitten om je aan te sluiten bij een regering waar je je niet meer bij voelt horen. Maar is dan de oplossing om niets meer te betalen en wel te gebruiken? Zoals die vrouw met 2 kinderen die haar hele hebben en houden kwijtraakt omdat ze nergens voor betaald.
Het bizarre is nog dat die gemeente die ze zo kut vind nog met allerlei hulp komt ook.
Dan moet je toch het IQ van een stoeptegel hebben als je denkt dat je daar gewoon mee weg gaat komenquote:
Zou misschien wel handig zijn als ze naar de VS gaan als ik dit zo lees.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan moet je toch het IQ van een stoeptegel hebben als je denkt dat je daar gewoon mee weg gaat komen
Mijn excuses aan de stoeptegels die zich nu beledigd voelen.
Koop dan een stukje grond ergens in Alaska of zo en ga daar off-grid en geheel zelfvoorzienend wonen, qua water, voedsel en stroom.
Al betaal je ook daar nog wel belasting.
Zeer fascinerend en vermakelijk inderdaad. Ik heb me hier een jaar of 10 geleden al eens over verbaasd. Blijkbaar zijn ze weer in opmars. Maar deze specifieke wappies kunnen inderdaad hun leven hiermee enorm en blijvend verwoesten. Dat vind ik echt heel schrijnend. Dan zijn flat earthers toch een stuk onschuldiger en zeker zo vermakelijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik blijf dit soort mensen fascinerend vinden. Mijn theorie is dat iedereen vroeg of laat de realisatie heeft dat wetten en regels slechts woorden op papier zijn. De meeste mensen realiseren vervolgens dat we in een samenleving leven en je daar wetten en regels nodig hebt en dat democratie het minst slechte systeem is om dat te besturen. Maar bij een klein deel van de mensen ontstaat er kortsluiting bij die initiële realisatie en blijven vervolgens hangen in het idee dat ze zich niet aan de wetten van het land hoeven te houden, voelen zich daar geweldig bij en vinden vervolgens dat alleen zelfgemaakte afspraken gelden, uiteraard mede gevoed door allerlei bagger online. Het is vermakelijk maar kan tegelijkertijd ook verwoestend zijn voor de levens van de mensen die er voor vallen.
Dat hoeft niet hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met zulk soort mensen moet je wel engelengeduld hebben hoor, man man man.
En geen uitkering uiteraard.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind het prima om gewoon een klein stukje land ergens te reserveren voor deze mensen. Moeten ze wel zelf alles regelen, inclusief huizen bouwen, water, etc.
Waarom zou je ze overtuigen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeer fascinerend en vermakelijk inderdaad. Ik heb me hier een jaar of 10 geleden al eens over verbaasd. Blijkbaar zijn ze weer in opmars. Maar deze specifieke wappies kunnen inderdaad hun leven hiermee enorm en blijvend verwoesten. Dat vind ik echt heel schrijnend. Dan zijn flat earthers toch een stuk onschuldiger en zeker zo vermakelijk
Uit de serie Filemon en de Complotten bleek keer op keer dat de mensen die vatbaar zijn voor dit soort zaken, een slechte band hebben met de samenleving. Gebrekkige opvoeding, problemen met instanties, psychische problematiek. Keer op keer komen ze in de problemen met de overheid. Sommige mensen hebben gewoon vaak ongeluk, zijn niet scherp, krijgen geen hulp, zijn ziek of zijn gewoon echt slachtoffer van fouten van gemeenten e.d. Dat is helaas allemaal een voedingsbodem voor dit soort mensen. En zie ze maar eens te overtuigen van hun ongelijk. Dat is zo goed als onmogelijk denk ik.
Vind ik niet prima. Overlast geven ze waar ze ook zittenquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind het prima om gewoon een klein stukje land ergens te reserveren voor deze mensen. Moeten ze wel zelf alles regelen, inclusief huizen bouwen, water, etc.
Omdat we in een geciviliseerd land wonen waar we niemand laten zitten.quote:
Waarom mag je mensen niet laten zitten? Ik begrijp dat niet. Kan je dat eens uitleggen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat we in een geciviliseerd land wonen waar we niemand laten zitten.
En als dat je niet overtuigt, omdat dit soort mensen de samenleving enorm veel geld kosten.
Als je het per se puur financieel wil bekijken en niet vanuit medemenselijkheid: als het lukt om ze terug in de maatschappij te krijgen, kosten ze geen geld meer en leveren ze juist wat op.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Helpen en overtuigen kost ook geld, dat mag wel?
Waarom denk je dat dat lukt? Waarom kan iemand niet voorgoed verloren zijn bij jou?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het per se puur financieel wil bekijken en niet vanuit medemenselijkheid: als het lukt om ze terug in de maatschappij te krijgen, kosten ze geen geld meer en leveren ze juist wat op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |