abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209459454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Qarrad het volgende:
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
In een tijd waarin AI steeds grotere stappen maakt en het verspreiden van desinformatie straks alleen nog maar makkelijker en geloofwaardiger gaat worden. Dit probleem gaat alleen maar toenemen juist.
pi_209459459
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Sinds iig corona niet meer.
Een redelijk aantal van de bekendere wappies was toen ook al 'soeverein'.
Het gros daarvan had dan wel weer een uitkering :')
Uiteraard. Plichten hebben ze niet, maar rechten wel natuurlijk.
pi_209459474
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 19:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de oorzaak is inderdaad makkelijk. Een bepaalde groep mensen met een ernstige beperking is hier vatbaar voor. Dat is altijd al zo geweest.
De ene gelooft dit, de andere in reptillians, de ander in chemtrails, de ander in dat de maanlanding nep is.
De dingen die je noemt vind ik allemaal geloofwaardiger omdat je niet kunt bewijzen dat het waar is maar ook niet dat het niet waar is, tot op zekere hoogte. Als je jezelf soeverein verklaart of je kijkt naar mensen die dat gedaan hebben en daar in volharden dan zie je dat die allemaal in diepe problemen komen. Je ziet dus dat het niet werkt en dat je er van in de problemen raakt. Als je dat dan toch doet vind ik je gekker dan wanneer je in reptillians gelooft maar verder gewoon braaf naar je werk gaat en je rekeningen betaalt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 10 juni 2023 @ 07:36:25 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209460568
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 01:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
In een tijd waarin AI steeds grotere stappen maakt en het verspreiden van desinformatie straks alleen nog maar makkelijker en geloofwaardiger gaat worden. Dit probleem gaat alleen maar toenemen juist.
Ja dat klopt. Dat neemt niet weg dat er veel winst te behalen valt op het vlak van teksten en bronnen. Valse argumenten, drogredeneringen, no real Scotsman, cherry picking, kijken wie er welk belang heeft bij een bewering (WC-eend). En vooral: algemene kennis verbreden zodat er sneller een alarmpje afgaat.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 08:47:25 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209460890
Geen discussie aangaan. Gewoon het geld met flink machtsvertoon innen bij die wappies.
pi_209461291
Jezelf Souverein verklaren, denken dat je dan geen plichten meer maar wel de rechten hebt zoals een uitkering ontvangen.

Dan maak je jezelf ook echt belachelijk.

quote:
84s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit bestaat hier al langer hoor maar sinds corona is het heel populair. Jaaaren geleden had je bijv deze figuren:

Godsamme wat een dom volk. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door HSG op 10-06-2023 09:45:25 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209461571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 01:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De dingen die je noemt vind ik allemaal geloofwaardiger omdat je niet kunt bewijzen dat het waar is maar ook niet dat het niet waar is, tot op zekere hoogte. Als je jezelf soeverein verklaart of je kijkt naar mensen die dat gedaan hebben en daar in volharden dan zie je dat die allemaal in diepe problemen komen
denk je dat de doelgroep dit onderscheid kan maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209461606
En dan pleur ik gelijk een voorbeeld van soeverein soldaat Mike op dit draadje:

Zo overtuigd van zijn gelijk, maar wat bereik je ermee: auto kwijt, schade, geïrriteerde luchtwegen, een nog hogere boete en je kan niet gewoon door naar het tuincentrum, de afhaalchinees of de outlet.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 10:28:46 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209461686
Wat een enorme idioot 8)7 8)7
Zo iemand zou vroeger een all inclusive arrangement krijgen in een groot statig gebouw in een bosrijke omgeving, met kamers met zachte witte muren.

Tegenwoordig lopen ze massaal vrij rond.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209461773
quote:

[..]
Maar we hebben als land/wereld echt een actieplan nodig om dit soort onzin en desinformatie in te dammen, te beginnen met de harde les dat niet elke mening evenveel meetelt, gevolgd door een lijn in het onderwijs die kritisch denken en het herkennen van betrouwbare informatie centraal stelt.
Ik vrees dat kritisch denken hier juist het probleem vormt eigenlijk.

Voor sommigen is het beter niet kritisch te denken omdat ze daar niet goed toe in staat zijn, een beetje wat ik heb als ik ga klussen waardoor ik beter iemand inhuur.

De boodschap ken je grenzen en besef wat je niet weet zou meer wonderen doen.
pi_209463757
Wel de lusten niet de lasten.
pi_209463876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:37 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Voor sommigen is het beter niet kritisch te denken omdat ze daar niet goed toe in staat zijn, een beetje wat ik heb als ik ga klussen waardoor ik beter iemand inhuur.

maar iedereen kan toch alles wat je wilt, zolang je je er maar voor inzet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209464064
quote:

[..]
Precies. 100.000 mensen die zichzelf voor lul zetten en in de problemen komen.

Het enige trieste hieraan is dat er mensen tussen zitten die eigenlijk gewoon (wegbezuinigde) professionele hulp nodig hebben.

Ik kan er geen medelijden (meer) mee hebben; wanneer je als een volstrekt idiote complottheorieaanhanger door het leven wenst te gaan heeft de rest van de samenleving ook geen verplichtingen meer aan je. Gewoon uit hun huis smijten, eventuele uitkering stop zetten of geen salaris meer uitbetalen (als werkgever kun je immers ook op de autonome tour gaan) en lekker laten verrekken met hun pedante zuiggedrag.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 15:32:57 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209464518
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 14:53 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik kan er geen medelijden (meer) mee hebben; wanneer je als een volstrekt idiote complottheorieaanhanger door het leven wenst te gaan heeft de rest van de samenleving ook geen verplichtingen meer aan je. Gewoon uit hun huis smijten, eventuele uitkering stop zetten of geen salaris meer uitbetalen (als werkgever kun je immers ook op de autonome tour gaan) en lekker laten verrekken met hun pedante zuiggedrag.
Ze zitten bij mij ook behoorlijk in mijn allergie, maar ik zie ook dat hier een grote groep mensen in vastzit die behoefte heeft aan psychologische begeleiding en die waarschijnlijk in hun leven niet heel veel fijne aandacht en goede kaders hebben gehad.

Ik maak mij zorgen over hoe deze mensen alleen bij elkaar positieve bevestiging vinden en tegelijk hoe de maatschappij ze uitkotst aan de ene kant, waardoor ze nog meer in die bubbel gedreven worden en hoe die zelfde maatschappij geen gezond tegengas meer lijkt te kunnen geven aan ongefundeerde meningen en elke mening op dezelfde waarde wil schatten.

Een hoop mensen worden zo meegesleurd terwijl iedereen aan de zijlijn ze uitlacht en verfoeit terwijl Gwyneth Paltrow op tv de ruimte krijgt om over vaginakristallen te bazelen.
pi_209478963
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een enorme idioot 8)7 8)7
Zo iemand zou vroeger een all inclusive arrangement krijgen in een groot statig gebouw in een bosrijke omgeving, met kamers met zachte witte muren.

Tegenwoordig lopen ze massaal vrij rond.
En deze meneer is dan een volgeling. Je hebt ook een leider, in de persoon van Youri Plate. Deze Limburger heeft schijt aan het hele systeem en schijnt zijn huis autonoom te stoken, door een aggregaat in zijn tuin. (En nu even geen flauwe grappen over accijns…)
Hij heeft allerlei brieven voor je klaarstaan, die hij samen met zijn autonome vrienden heeft opgesteld, waarmee je je zo kunt uitschrijven als lid van de vereniging die Nederland heet. En voor slechts ¤25 ben je lid van Youri’s nieuwsbrieven.
Er zijn er dus die hem volgen. Op Twitter vind je voorbeelden van brieven die ze ‘beantwoorden’ of versturen:

twitter

twitter
pi_209479014
Standaard in de modus operandi van deze beweging is iemands bevoegdheid te betwisten. Ben je niet ingeschreven bij de KVK als bevoegde (de KVK wordt ineens wel erkend als rechtsgeldig…), dan heb je de bevoegdheid niet en mag je de brief niet eens aan diegene sturen.
Voor de mensen met een sterke maag, een voorbeeld van zo’n discussie:

https://videre.fail/tandl(...)-steenbergen-lastig/
  dinsdag 13 juni 2023 @ 16:19:03 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209499498
:') :') :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209499626
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Slapend rijk worden joh, tis zo simpel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209500805
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Ik ben toch benieuwd hoe de deurwaarder tien jaar achter de tralies belandt, zonder dat dit gijzeling wordt genoemd.
pi_209501994
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:11 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En deze meneer is dan een volgeling. Je hebt ook een leider, in de persoon van Youri Plate. Deze Limburger heeft schijt aan het hele systeem en schijnt zijn huis autonoom te stoken, door een aggregaat in zijn tuin. (En nu even geen flauwe grappen over accijns…)
Hij heeft allerlei brieven voor je klaarstaan, die hij samen met zijn autonome vrienden heeft opgesteld, waarmee je je zo kunt uitschrijven als lid van de vereniging die Nederland heet. En voor slechts ¤25 ben je lid van Youri’s nieuwsbrieven.
Er zijn er dus die hem volgen. Op Twitter vind je voorbeelden van brieven die ze ‘beantwoorden’ of versturen:

[ twitter ]
[ twitter ]
Zo autonoom is die Youri echter helemaal niet; als typische inwoner van de oostelijke mijnstreek parasiteert meneer namelijk op de samenleving dankzij zijn bijstandsuitkering.
  zondag 18 juni 2023 @ 19:32:05 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209558281
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:11 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
Een van de slachtoffers van Plate:
twitter

Beter is ze wijs en gaat ze morgen naar de gemeente ipv haar huis als ambassade verklaren.

Reactie van Plate:
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 18 juni 2023 @ 19:36:56 #72
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209558365
Man man man 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 18 juni 2023 @ 19:43:24 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209558479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja zo had ik een van de gemeente die tegen mij zegt dat ik me zelf soevereine moet verklaren.
Dat zal inderdaad wel een serieuze opmerking zijn geweest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 18 juni 2023 @ 19:48:15 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209558558
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat je het niet zo meer ziet zitten om je aan te sluiten bij een regering waar je je niet meer bij voelt horen. Maar is dan de oplossing om niets meer te betalen en wel te gebruiken? Zoals die vrouw met 2 kinderen die haar hele hebben en houden kwijtraakt omdat ze nergens voor betaald.

Het bizarre is nog dat die gemeente die ze zo kut vind nog met allerlei hulp komt ook. ;(
  zondag 18 juni 2023 @ 19:53:04 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209558638
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:37 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

En het enige wat ze doen qua kritisch denken is om tegen het systeem te denken. En niet kritisch kijken of wat ze doen wel zo handig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')