Beetje de Amerikaanse redneck-staten mentaliteit. Willen allemaal vrij zijn om los van dat verschrikkelijke Washington met al zijn stomme regels en belastingen. En vrij van al die linkse steden aan de kust met hun rare ideeen.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn meestal wel de types die wel een uitkering genieten of subsidies aanvragen. Als je dan zo autonoom wilt zijn, hou dan ook je hand niet op.
Kijk dit soort mensen zijn geestesziek. De wappies zoals wij dat noemen zijn GGZ klanten. Die zou je als normaal mens geen aandacht moeten geven.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In al haar geblaat dat ze geen contract heeft met betreffende deurwaarder begrijpt ze niet dat ze wel een contract heeft met Ziggo?
Ik snap de gedachtengang hierachter niet. Ze gaan toch met hun volle verstand een contract aan bij Ziggo, de zorgverzekeraar, de bank enz enz?
Probleem is natuurlijk wel dat die mensen helaas niet in het niets oplossen als ze uit hun huis worden gezet. Linksom of rechtsom krijgt de samenleving er weer gedoe mee.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
We moeten gewoon eens ophouden met iedereen maar zielig te vinden en op allerlei manieren te pamperen en verwennen. Laat ze maar gewoon verrekken. Er zijn meer dan genoeg mensen met psychologische of andere problemen die níet afglijden tot autonome complottheorieaanhanger, steek daar maar energie in.
Ze kunnen lekker autonoom in een tentje bivakkeren, net als al die daklozen in de VS.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk wel dat die mensen helaas niet in het niets oplossen als ze uit hun huis worden gezet. Linksom of rechtsom krijgt de samenleving er weer gedoe mee.
Klopt, maar dat maakt de publieke ruimte er niet aantrekkelijker en veiliger op.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ze kunnen lekker autonoom in een tentje bivakkeren, net als al die daklozen in de VS.
Dan passen we maar repressie toe.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de publieke ruimte er niet aantrekkelijker en veiliger op.
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan passen we maar repressie toe.
Een kuil met een plastic zeil er overheen is meer dan voldoende nadat ze uit stadscentra weggeknuppeld zijn.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.
Natuurlijk niet! Die groeien aan struiken. Stukje basiskennis!quote:Op maandag 24 juli 2023 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Groeien er frikandel speciaal aan de boom?
All inclusivequote:Op maandag 24 juli 2023 18:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijgen ze wel mooi gratis wonen in het staatshotel.
Moest lachen.quote:
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:40 schreef Tijn het volgende:
Kheb laatst deze video erover gekeken, waarin ze het o.a. ook heeft over het "maritiem recht" waar sommige van die figuren over beginnen. En hoe ze geloven dat wanneer je je kind registreert bij de overheid, je feitelijk je kind aan de staat verkoopt of zoiets.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
Alle babymensjes komen uit de baarmoeder. In de baarmoeder dobberden zij in vruchtwater. Dat vruchtwater is zout, net als de zee. Dus mensen komen uit de zee. Dus vallen ze onder maritiem recht.
Ooh dus daar komt het maritieme recht vandaanquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
De beweging van de soeveriene mensen en hun 'claim je naam' bestaat al best een hele tijd, ik ken ze al zeker tien jaar. De persoon waardoor ik ermee in contact kwam was een kinderpsycholoog, zeker geen domoor. Ook niet psychisch ziek ofzo, gewoon een hoogopgeleide meneer met een goede baan, een heel actief sociaal leven en bevangen door een waanidee.
[..]
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.
Alle babymensjes komen uit de baarmoeder. In de baarmoeder dobberden zij in vruchtwater. Dat vruchtwater is zout, net als de zee. Dus mensen komen uit de zee. Dus vallen ze onder maritiem recht.
En over het gebruik van wegen, drinkwater, riolering, dijkbescherming etc etc etc: om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand. De overheid steelt daarmee dus de waarde van die mens, en daarmee is die mens de rest van z'n leven die dieven heus geen cent verschuldigdEigenlijk zijn al die wegen, drinkwater, etc etc gewoon van die mens! En is de overheid 'm nog geld schuldig. Dat geloven ze dus ook als ze zich soeverein verklaren, dat ze nog geld tegoed hebben van die overheid, namelijk dat geld wat de overheid voor hun geïncasseerd heeft toen ze op hun 1e dag werden ingeschreven en waar daarna nog veel winst mee gemaakt is (en riolering, wegen etc etc etc, maar dat terzijde)
Ik heb wel eens, in een verloren uurtje, wat rondgehangen op zo'n site. Maar ik zal wel te nuchter denken, kreeg het niet allemaal aan elkaar geknoopt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
De beweging van de soeveriene mensen en hun 'claim je naam' bestaat al best een hele tijd, ik ken ze al zeker tien jaar. De persoon waardoor ik ermee in contact kwam was een kinderpsycholoog, zeker geen domoor. Ook niet psychisch ziek ofzo, gewoon een hoogopgeleide meneer met een goede baan, een heel actief sociaal leven en bevangen door een waanidee.
[..]
Over dat maritieme recht, daar heb ik me eens in verdiept. Niet het maritiem recht, maar hun idee waarom het op hun (en op ons allemaal, als we ons maar zouden soevereinen) van toepassing is. Het is een vrij idiote redenering, maar een kniesoor die daarop let.
En over het gebruik van wegen, drinkwater, riolering, dijkbescherming etc etc etc: om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand. De overheid steelt daarmee dus de waarde van die mens, en daarmee is die mens de rest van z'n leven die dieven heus geen cent verschuldigdEigenlijk zijn al die wegen, drinkwater, etc etc gewoon van die mens! En is de overheid 'm nog geld schuldig. Dat geloven ze dus ook als ze zich soeverein verklaren, dat ze nog geld tegoed hebben van die overheid, namelijk dat geld wat de overheid voor hun geïncasseerd heeft toen ze op hun 1e dag werden ingeschreven en waar daarna nog veel winst mee gemaakt is (en riolering, wegen etc etc etc, maar dat terzijde)
quote:Ze doen het vreemde verzoek bij de Belastingdienst om hun 'geboortemiljoenen' terug te storten, weigeren belasting te betalen en intimideren deurwaarders die beslag komen leggen op hun spullen vanwege openstaande rekeningen. Het zijn Nederlanders die zich 'autonoom' of 'soeverein' noemen. Bij de Belastingdienst zijn inmiddels zeker 8600 van deze mensen bekend. Het gevaar van hoge schulden ligt bij hen op de loer.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:49 schreef Wantie het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)deurwaarder-schulden
[..]
Wtf...quote:Een veelgebruikte variant is een brief om 1,5 miljoen euro te eisen, de zogenoemde geboortetrust. Het idee: achter de Belastingdienst schuilt een geheim 'Trustfonds' dat onder meer wordt beheerd door de koning. Daarin stopt de staat voor elke pasgeborene 1,5 miljoen. En dat kun je opeisen.
Hmm, kan dat iets te maken hebben met het idee dat de staat mensen nodig heeft om (ten gunste van het bankenkartel oid) de schulden te dragen?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:05 schreef sigme het volgende:
om voor mij niet geheel opgehelderde redenen menen de soevereinen dat mensen geld waard zijn voor de overheid en dat de overheid elke nieuwe mens 'verkoopt' (aan.. ? ) zodra het mens wordt ingeschreven in de burgerlijke stand.
Klopt, dat is wel de oorsprong ervan.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hmm, kan dat iets te maken hebben met het idee dat de staat mensen nodig heeft om (ten gunste van het bankenkartel oid) de schulden te dragen?
Er was er al eentje die iemand van een woningbouw vereniging bedreigd had, toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is wachten op de eerste berichten dat zo'n zelfverklaarde autonome burger een agent of deurwaarder neerschiet als 'ie zijn auto af wil nemen of de autonoom uit huis komt zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |