quote:Rotterdam bezorgd om toenemend aantal ‘soevereinen’ die zich buiten samenleving plaatsen
Rotterdam maakt zich zorgen om het toenemend aantal mensen dat zich buiten de maatschappij plaatst.
De gemeente heeft via verschillende kanalen brieven van inwoners ontvangen die zich ‘autonoom en soeverein’ verklaren, stelt het college van burgemeester en wethouders. ,,Daarnaast zijn we op de hoogte van een klein aantal gevallen van inwoners dat schulden opbouwt door niet aan betalingsverplichtingen te voldoen en daarbij verklaart autonoom of soeverein te zijn.”
,,In Rotterdam zijn we op dit moment bezig met het opbouwen van kennis over deze beweging en het kunnen herkennen van signalen”, schrijft het college in antwoord op vragen van CU-raadslid Tjalling Vonk. Er zijn nog geen gevallen bekend van ouders die hun kind weigeren naar school te sturen, of die als gevolg van hun overtuiging en weigering uit huis zijn gezet.
Omvang
De gemeente is bezig om een beeld op te bouwen van de omvang van het probleem en wil dat ambtenaren die contact hebben met burgers, weten hoe ze moeten omgaan met mensen met zo’n overtuiging. ,,Wat de situatie lastig maakt, is dat personen met een autonome of soevereine overtuiging vaak geen contact met de overheid willen hebben. Ook niet voor hulp.” Vonk stelde zijn vragen na een artikel in het AD over het fenomeen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)g-plaatsen~a67ce33f/
Geen idee wat de Telegramgroepen erover zeggen, maar de wappen zijn al klaar met hem. De vriendin van Willem Engel en een aantal FvD’ers heeft hem al in de hoek van de infiltranten geduwd. Infiltrant namens de elite, om de wakkeren weer terug onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:27 schreef zuchtje het volgende:
Ik vraag me af wat de soevereine mensen vinden van Omtzigts' "nieuwe sociale contract"
Dat nieuwe sociale contract uit Den Haag zal wel niet getekend worden zodat ze nergens aan vast zitten
Waarschijnlijk heeft één of andere dwaas gezegd dat dan je naam niet in 'het systeem' van de overheid gezet kan worden omdat het verboden tekens bevat.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 13:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een andere vraag. Ik verdiep me aardig in dit onderwerp, maar het is me nog altijd een raadsel waar die afwijkende interpunctie vandaan komt. :waarom : allemaal : dubbele: punten; ?
Alleen met een abonnement.quote:Op zondag 17 september 2023 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Mag je als souverein mens nog wel op fok komen?
Cursussen autonoom leven geven en een bon inclusief BTW afgeven, dat is echt triest.quote:Op zondag 17 september 2023 19:52 schreef Magister_Artium het volgende:
Net een interessante reportage over dit onderwerp op Radio 1. Pointer heeft er een halve uitzending aan gewijd.
https://pointer.kro-ncrv.(...)teeds-in-de-schulden
Geen belastingen erkennen, maar wel btw heffen.quote:Op zondag 17 september 2023 20:02 schreef Managarm het volgende:
[..]
Cursussen autonoom leven geven en een bon inclusief BTW afgeven, dat is echt triest.
Dat is een strikvraag of je wel echt geschikt bent. Niet intrappen dus.quote:Op zondag 17 september 2023 20:02 schreef Managarm het volgende:
[..]
Cursussen autonoom leven geven en een bon inclusief BTW afgeven, dat is echt triest.
Kom jij maar eens meequote:Op zondag 17 september 2023 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Je mag dus niet zelf bepalen of je autonoom wilt zijn of niet..quote:Op zondag 17 september 2023 20:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat is een strikvraag of je wel echt geschikt bent. Niet intrappen dus.
Je bedoelt of je als levend mens op fok mag komen.quote:Op zondag 17 september 2023 19:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Er zal bovendien een contract met Danny moeten komen, ondertekend met een natte handtekening.quote:Op maandag 18 september 2023 07:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je bedoelt of je als levend mens op fok mag komen.
Als een mens van vlees en bloed.
Als iemand die geen contract heeft.
Mag je bij Fok een gebruikersnaam hebben die begint en eindigt met een dubbele punt?
Fok moet een akte van sessie kunnen tonen.quote:Op maandag 18 september 2023 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zal bovendien een contract met Danny moeten komen, ondertekend met een natte handtekening.
Daarnaast heb je een internetverbinding nodig, waarvoor ook eerst een natte handtekening moet worden gezet.
quote:‘Onafhankelijke’ René bestelde pistool om zijn kinderen te leren schieten: ‘Vrij mens draagt wapen’
Als soeverein wilde hij ‘onafhankelijk leven en zichzelf kunnen verdedigen’. Daarom bestelde de 48-jarige René C. vuurwapens via berichtendienst Signal. Die bestelling kwam echter niet bij een wapenhandelaar terecht, maar bij een undercoveragent.
C. krijgt van de rechter nu achttien maanden cel opgelegd, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk met een proeftijd van drie jaar. Dat hij vuurwapens en kogels wilde bestellen, acht de rechtbank bewezen. Maar dat hij een soort abonnement wilde afsluiten en de wapens zou verspreiden onder ex-militairen, daar is de rechter niet van overtuigd.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden nog een straf van vijf jaar cel tegen de man. Tijdens de afspraak met de undercover zei C. dat de wapens juist wel bedoeld waren om te verdelen onder mensen met hetzelfde gedachtegoed, de common law community.
Mensen die zichzelf beschouwen als soeverein of autonoom, vinden dat zij geen contract hebben getekend met de overheid. Daarom weigeren ze bijvoorbeeld huur te betalen, of belasting. Het gedachtegoed van de Rotterdammer baart het OM zorgen. ,,Een klein deel bereidt zich voor op een gewapende strijd”, zei de officier over autonomen. ,,Mensen scheiden zich af van de maatschappij en volgens de AIVD is radicalisering een reëel risico. Dat kan tot gewelddadige escalaties leiden.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)aagt-wapen~af031391/
Wat een milde straf.quote:
Helaas is dit echt. Mensen die zichzelf "soeverein" verklaren, weigeren belasting te betalen maar wel willen profiteren van de sociale voorzieningen. Die hebben geen idee in wat voor ellende zij zichzelf werpen.quote:
Och God, de bekende stuip waarin totale idioten weer arme, kwetsbare mensen zijn waar we vooral medelijden mee moeten hebben en die met belastinggeld gepamperd moeten worden.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:05 schreef Aether het volgende:
Hoge Raad bezorgd over 'autonomen': 'Kwetsbare burgers die verder wegzakken'
https://nos.nl/l/2500032
De president van de Hoge Raad slaat alarm over het groeiend aantal Nederlanders dat zich 'autonoom' of 'soeverein' verklaart. De Hoge Raad, de hoogste rechter in straf-, civiele en belastingzaken, laat zich zelden in het openbaar uit over maatschappelijke problemen. In dit geval doet president Dineke de Groot in dagblad Trouw dat wel, omdat ze aandacht wil vragen voor de onderliggende problemen van deze burgers.
Gevalletje eigen schuld dikke bult, absoluut geen medelijden met dit volkquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Och God, de bekende stuip waarin totale idioten weer arme, kwetsbare mensen zijn waar we vooral medelijden mee moeten hebben en die met belastinggeld gepamperd moeten worden.
Daarbij is verlies de ultieme winst. Als jij je huis kwijtraakt, is dat voor sommigen een overwinning, omdat ze denken weer een ‘overheidsmisdrijf’ erbij hebben in hun strijd.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plate is al hard aangepakt. Hij mag van de rechter geen 'juridische' informate meer verstrekken.
Helaas zijn er meer van deze figuren, zoals Roeland Meijs, die blijft beweren dat je het betalen van huur aan de woningbouw kunt zien als een gift.
Mensen die zichzelf autonoom of soeverein vinden zijn pure egoisten. Het is alleen maar ik, ik, ik, totdat de problemen te groot zijn dan moeten anderen bijspringen en doneren. Soms hadden deze mensen al problemen, zoals een gokverslaving.
Wanneer ze uit hun huis gesmeten worden met hun autonome gejank zie ik dat als overwinning voor ons allemaal; op die wijze komt immers een huis beschikbaar voor mensen die wél een bijdrage vormen aan de samenleving.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:27 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Daarbij is verlies de ultieme winst. Als jij je huis kwijtraakt, is dat voor sommigen een overwinning, omdat ze denken weer een ‘overheidsmisdrijf’ erbij hebben in hun strijd.
het nadeel is wel dat ze de criminaliteit ingaan en mensen die een brijdage vormen gaan lastigvallen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer ze uit hun huis gesmeten worden met hun autonome gejank zie ik dat als overwinning voor ons allemaal; op die wijze komt immers een huis beschikbaar voor mensen die wél een bijdrage vormen aan de samenleving.
Ik lees nergens dat we medelijden met deze mensen moeten hebben. Zelf kan kan ik er soms wel om lachen. Toch is het beter om ze wel te helpen. Bijvoorbeeld omdat ze kinderen hebben of omdat we er als maatschappij niet op vooruit gaan als deze mensen allemaal op straat belanden.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Och God, de bekende stuip waarin totale idioten weer arme, kwetsbare mensen zijn waar we vooral medelijden mee moeten hebben en die met belastinggeld gepamperd moeten worden.
En dus "mag" de werkende burger, boven op o.a. de stijgende lasten door inflatie, ook nog eens de financiële zorg voor dit soort egoïstische parasieten op zich nemen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:55 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat we medelijden met deze mensen moeten hebben. Zelf kan kan ik er soms wel om lachen. Toch is het beter om ze wel te helpen. Bijvoorbeeld omdat ze kinderen hebben of omdat we er als maatschappij niet op vooruit gaan als deze mensen allemaal op straat belanden.
Integendeel. Autonomen die nu niet afhankelijk zijn van de overheid zullen dat wel worden als je ze laat aanmodderen. Boete’s, rechtzaken, inbeslagname’s totdat ze financieel aan de grond zitten en een beroep op de bijstand moeten doen. De autonomen die nu afhankelijk zijn van de overheid zullen dat blijven.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En dus "mag" de werkende burger, boven op o.a. de stijgende lasten door inflatie, ook nog eens de financiële zorg voor dit soort egoïstische parasieten op zich nemen.
Hun ouders horen uit de ouderlijke macht ontzet te worden.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:15 schreef grimselman het volgende:
[..]
Integendeel. Autonomen die nu niet afhankelijk zijn van de overheid zullen dat wel worden als je ze laat aanmodderen. Boete’s, rechtzaken, inbeslagname’s totdat ze financieel aan de grond zitten en een beroep op de bijstand moeten doen. De autonomen die nu afhankelijk zijn van de overheid zullen dat blijven.
Je moet als overheid ook niet de financiële zorg op je nemen maar zorgen dat deze mensen uit het autonomen bubbeltje komen.
Over het belangrijkste punt, namelijk de kinderen hoor ik je niet.
Dat is een heel zwaar middel. Dat zou je kunnen doen als ze op straat gezet worden. Dus als je dat kunt voorkomen dan hoef je daar ook niet op terug te grijpen. Voor de kinderen beter.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hun ouders horen uit de ouderlijke macht ontzet te worden.
Die kinderen gaan een kansloze toekomst tegemoet met zulke ouders, voor zowel hen zelf als voor de samenleving zou het beter zijn wanneer hun gestoorde ouders de mogelijkheid ontnomen wordt nog meer mensen(levens) te verpesten.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:21 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is een heel zwaar middel. Dat zou je kunnen doen als ze op straat gezet worden. Dus als je dat kunt voorkomen dan hoef je daar ook niet op terug te grijpen. Voor de kinderen beter.
Ik zou het beter vinden om zowel de kinderen als de ouders te helpen. Het uit de ouderlijke macht zetten is ook behoorlijk schadelijk voor kinderen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die kinderen gaan een kansloze toekomst tegemoet met zulke ouders, voor zowel hen zelf als voor de samenleving zou het beter zijn wanneer hun gestoorde ouders de mogelijkheid ontnomen wordt nog meer mensen(levens) te verpesten.
Help liever mensen die buiten hun schuld (werkgever failliet, inflatie, wat dan ook) in de financiële problemen komen, maar wél altijd braaf aan de samenleving af- en bijgedragen hebben. Dat de verspreiders van autonome misinformatie opgepakt en veroordeeld dienen te worden staat buiten kijf, maar wanneer je in hun leugens trapt hoort dat eerst en vooral je eigen probleem te zijn en niet van je medeburgers die wél braaf hun rekeningen en belasting betalen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik zou het beter vinden om zowel de kinderen als de ouders te helpen. Het uit de ouderlijke macht zetten is ook behoorlijk schadelijk voor kinderen.
Een deel van deze mensen is ook misleid door misinformatie en als je dat tegen kunt gaan zullen er ook minder nieuwe gevallen komen.
Autonome parasiet gespot.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:44 schreef Strijder_ het volgende:
Beter maakt die hoge raad zich zorgen over de corruptie in de overheid dan de mensen die daar genoeg van hebben en souverain willen zijn.
Spellen ze souverein zo op die misinformatie websites?quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:44 schreef Strijder_ het volgende:
Beter maakt die hoge raad zich zorgen over de corruptie in de overheid dan de mensen die daar genoeg van hebben en souverain willen zijn.
Sowquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:44 schreef Strijder_ het volgende:
Hey we hebben een soeverein in het topic.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:44 schreef Strijder_ het volgende:
dat vind ik niet. Ik vind wel dat ze zich eens mogen uitspraken over FOK.quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hey we hebben een soeverein in het topic.
Vind je ook dat de hoge raad zich druk moet maken over de hagelslagverpakking?
Mooi dan hieven dex burgers zich ook niet te houden aan door de overheid zelf verzonnen regeltjes. Opzich zit er wel iets in dezet manier van denken.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:55 schreef H_T het volgende:
Op de website van Pointer:
Deurwaarders zoals Erik Hamer krijgen tijdens hun werk steeds vaker te maken met burgers die zichzelf autonoom of soeverein verklaren. Aan financiële verplichtingen, zoals het betalen van belastingen, hoeven deze burgers niet te voldoen, vinden zijzelf. Hamer maakt zich zorgen en hij is niet de enige. Ook de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwde onlangs in een rapportage voor deze beweging.
https://pointer.kro-ncrv.(...)die-weigeren-betalen
Heel nieuw is dit natuurlijk niet. Rond 2010 begon de soevereine beweging (ik claim mijn naam) met het onderscheid tussen je lichaam en je BSN. Sommigen gingen daar nog verder in, door te beweren dat ze door die scheiding dus niet verplicht waren om belasting of huur te betalen, met alle gevolgen van dien. Nadat de meeste fanatiekelingen uit hun huis waren gezet, werd het stil.
Sinds Corona hebben mensen als Youri Plate het soevereine verhaal nieuw leven ingeblazen. Voor hem een verdienmodel, voor de volgers een financieel debacle in aantocht. Doordat deurwaarders niet aan door zichzelf autonoom verklarende burgers verzonnen regeltjes voldoen, hoeft niet betaald te worden en volgen enorme, oeverloze discussies.
Nou lijkt het mij niet fijn om een deurwaarder te ontvangen, maar dit gaat wel heel ver. Wat ik me vooral afvraag: waarom gaan nog steeds zoveel mensen mee in deze gedachtespinsels?
Precies. Zulke nare dwarsliggers wil je niet in je vrienden/kennissenkring. Binnen je familie ligt het helaas was lastiger.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plate is al hard aangepakt. Hij mag van de rechter geen 'juridische' informate meer verstrekken.
Helaas zijn er meer van deze figuren, zoals Roeland Meijs, die blijft beweren dat je het betalen van huur aan de woningbouw kunt zien als een gift.
Mensen die zichzelf autonoom of soeverein vinden zijn pure egoisten. Het is alleen maar ik, ik, ik, totdat de problemen te groot zijn dan moeten anderen bijspringen en doneren. Soms hadden deze mensen al problemen, zoals een gokverslaving.
Nope. Hun uitkeringen ontvangen ze uiteraard met alle liefde.quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:50 schreef Beathoven het volgende:
Protesteren autonomen ook tegen toeslagen en teruggaves?
Zorgtoeslag is omlaag gegaan, dus dat zou reden voor protest kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2023 13:50 schreef Beathoven het volgende:
Protesteren autonomen ook tegen toeslagen en teruggaves?
Lijkt me ook best kut, elke verjaardag aanhoren dat ze autonoom zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2023 16:49 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Precies. Zulke nare dwarsliggers wil je niet in je vrienden/kennissenkring. Binnen je familie ligt het helaas was lastiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |