quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén fractie zijn is geen act, maar de politieke werkelijkheid. Anders zijn alle andere kamerleden die bij elkaar gaan zitten in een fractie feitelijk ook een act.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het zou zo mooi kunnen zijn.
Ik heb niet al te hoge verwachtingen van Timmermans. Landspolitiek is een ambacht wat je zoals ik het zie niet heel gemakkelijk oppakt uit andere functies. Kijk naar een succesvol burgemeester als Job Cohen en een gevierde diplomaat als Kaag. Als je met deze hoge verwachtingen de politiek betreed lijkt het alsof je alleen maar kan falen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die gozer heeft een burnout voordat hij geïnstalleerd is.......
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Natuurlijk ook niet bepaald de eerste keer dat het zou gebeuren en in veel landen zelfs erg gebruikelijk.
Hier heb je bijvoorbeeld PP-DB, waarbij DB zelf weer bestaat uit DaB!, ZB en DSB![]()
Scheelt wel dat je niet net als in Nederland met 14 (!!!) partijen zit.
Heb het idee dat de kritiek op de GL en PvdA samenwerking ook vooral komt van mensen die er electoraal best ver van verwijderd zijn. Volgens mij is het alleen maar aan te bevelen!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:40 schreef Dven het volgende: [..] Natuurlijk ook niet bepaald de eerste keer dat het zou gebeuren en in veel landen zelfs erg gebruikelijk. Hier heb je bijvoorbeeld PP-DB, waarbij DB zelf weer bestaat uit DaB!, ZB en DSB
Scheelt wel dat je niet net als in Nederland met 14 (!!!
) partijen zit.
De NOS vroeg hem daar gisteren nog naar. Hij was heel stellig dat het boek met het CDA gesloten is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat betreft Omtzigt. Nu zowel Wopke als Heerma weggaan en ook het bestuur al vervangen is. Zou het niet mogelijk zijn dat hij weer verzoent met het CDA?
En terecht, wat ze hem geflikt hebben is niet alleen door Hoekstra, Heerma en de Jonge gedaan, degenen die daar voor verantwoordelijk waren zitten er nog steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De NOS vroeg hem daar gisteren nog naar. Hij was heel stellig dat het boek met het CDA gesloten is.
Links = progressief.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mooi dat je alleen naar rechts en links kijkt, maar PvdA lijkt mij wel een enorm stuk progressiever dan het CDA of de BBB. Dat lijkt mij een groter verschil dan rechts / links.
Het bestuur is toch ook volledig vervangen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
En terecht, wat ze hem geflikt hebben is niet alleen door Hoekstra, Heerma en de Jonge gedaan, degenen die daar voor verantwoordelijk waren zitten er nog steeds.
De leden. Omtzigt is populair in delen van de partij, maar de dominante groep bliefde hem niet, omdat ze vonden dat hij deed alsof hij groter was dan de partij. Spraken honend over hem als “Sint Pieter” enzo. Deze mensen wilden de samenwerking met de VVD onder Rutte voortzetten omdat ze een rechtsere koers voorstaan en vinden dat “het CDA in de regering thuis hoort”. Dit is niet ontoevallig de groep die het sinds Verhagen voor het zeggen heeft en destijds ook voorstander was van samenwerken met de PVV. Hugo de Jonge paste ook helemaal niet in dit plaatje omdat die meer een middenkoers voorstond.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestuur is toch ook volledig vervangen?
Dan weet ik niet zo goed wie je nog meer bedoelt. Maar ik snap ook wel dat hij niet terug wil naar het CDA. Ik gok er zelfs gewoon op dat hij de politiek verlaat.
Ongelooflijk wat een stemmingmakerij. Het is volstrekt normaal dat je even belt om aan te kondigen dat je partij wellicht een MvW steunt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Nog zo’n leuk voorbeeld. Van Toorenburg vindt dat Kaag maar moet “opzouten naar de VN”. Deze lui zijn precies waarom het CDA in de touwen hangt. Het CDA als aanhanger van de VVD heeft geen toekomst, ze moeten zelf weer een eigen profiel opbouwen. Het is niet dat de ideeën en het talent ontbreken ofzo.
@:Hanca
Ik snap er ook geen reet van hè. Het CDA heeft in de basis goud in handen. En cultureel gematigd conservatieve partij, die probeert vanuit het midden bevolkingsgroepen te verbinden en die een realistisch beleid voert op het gebied van bijvoorbeeld de economie en asiel. Zonder de scherpe randjes van de VVD (“ga maar werken!”). Maar ook zonder het belerende wij weten wel wat goed voor u is-toontje van links.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk wat een stemmingmakerij. Het is volstrekt normaal dat je even belt om aan te kondigen dat je partij wellicht een MvW steunt.
Sterker: iets anders zou totaal onbeschoft zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk wat een stemmingmakerij. Het is volstrekt normaal dat je even belt om aan te kondigen dat je partij wellicht een MvW steunt.
Het CDA is juist de verbodspartij bij uitstek.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van hè. Het CDA heeft in de basis goud in handen. En cultureel gematigd conservatieve partij, die probeert vanuit het midden bevolkingsgroepen te verbinden en die een realistisch beleid voert op het gebied van bijvoorbeeld de economie en asiel. Zonder de scherpe randjes van de VVD (“ga maar werken!”). Maar ook zonder het belerende wij weten wel wat goed voor u is-toontje van links.
Dát is het DNA van de partij. Ze hebben dat hele leuren met de VVD niet nodig. Als ze gewoon hun eigen verhaal eens fatsoenlijk aan de man brengen met een aansprekend boegbeeld (m/v) dan kan je gewoon de grootste worden.
Als ze dan dat Christelijke ook nog laten varen zijn we er helemaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van hè. Het CDA heeft in de basis goud in handen. En cultureel gematigd conservatieve partij, die probeert vanuit het midden bevolkingsgroepen te verbinden en die een realistisch beleid voert op het gebied van bijvoorbeeld de economie en asiel. Zonder de scherpe randjes van de VVD (“ga maar werken!”). Maar ook zonder het belerende wij weten wel wat goed voor u is-toontje van links.
Dát is het DNA van de partij. Ze hebben dat hele leuren met de VVD niet nodig. Als ze gewoon hun eigen verhaal eens fatsoenlijk aan de man brengen met een aansprekend boegbeeld (m/v) dan kan je gewoon de grootste worden.
Vermoedelijk hebben ze veel last van de secularisatie van de maatschappij? Heb geregeld gehoord van mensen dat ze de geloofsbasis als drempel ervaren om op het CDA te stemmen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Van der Plas bij het CDA vandaan komt. Ze hebben hun eigen 'monster' gecreëerd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze dan dat Christelijke ook nog laten varen zijn we er helemaal.
Er is weinig specifiek christelijk aan het CDA. Dat je je beleid voert vanuit een bepaald ideaal (het christendom, en op basis daarvan barmhartigheid, naastenliefde en goed rentmeesterschap) is niet wezenlijk anders dan een ideologie als het het liberalisme of de sociaaldemocratie. Het is geen CU of SGP.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze dan dat Christelijke ook nog laten varen zijn we er helemaal.
Gek is dat wel. Er is echt niks christelijk aan heel het CDA.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vermoedelijk hebben ze veel last van de secularisatie van de maatschappij? Heb geregeld gehoord van mensen dat ze de geloofsbasis als drempel ervaren om op het CDA te stemmen.
Volgens mij is Van der Plas eruit gestapt omdat ze vond dat het CDA het contact met de bevolking kwijt was geraakt en te druk was met plucheplakken, niet omdat de beginselen van de partij op christelijke uitgangspunten zijn gebaseerd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Van der Plas bij het CDA vandaan komt. Ze hebben hun eigen 'monster' gecreëerd.
Nee dat is een totaal andere dimensie. Je hebt links en rechts en conservatief en progressief. SP is verre van progressief bijv.quote:
Wat is er dan zo conservatief aan de SP?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee dat is een totaal andere dimensie. Je hebt links en rechts en conservatief en progressief. SP is verre van progressief bijv.
Van al die genoemde waarden is tegenwoordig niet zo heel veel meer over als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Onze hele samenleving is ingericht op basis van het christendom. Ook het rechtssysteem. Ook onze normen en waarden. Zo goed als alles is terug te voeren op christelijke principes als naastenliefde, barmhartigheid (omzien naar de zwakkeren), vergevingsgezindheid (iedereen verdient hier een tweede kans, ook de grootste crimineel) et cetera.
Dat Nederland ondertussen grotendeels is geseculariseerd, doet aan dit gegeven niks af, of je het nou leuk vindt of niet.
Daar denken ze bij het CDA vast anders over.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gek is dat wel. Er is echt niks christelijk aan heel het CDA.
Je kan je terecht de vraag stellen wat die doorgeschoten individualisering ons nou precies heeft gebracht.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van al die genoemde waarden is tegenwoordig niet zo heel veel meer over als je het mij vraagt.
Hij stelde een hele normale vraag? Het is toch geen Rutger Castricummetje ofzo.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
Zo zo. Er is hier iemand een beetje gefrustreerd. Kees Berghuis smijt met de microfoon.
[ twitter ]
Daar ga ik niet over. Dat wordt adhv het program vastgesteld. Al zie ik dat ze in 2021 nog wel redelijk progressief zijn ingeschat maar zeker meer richting midden dan GL bijv.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er dan zo conservatief aan de SP?
Dat ze tegen bepaalde "hervormingen" zijn die alleen maar een verslechtering betekenen, maakt ze nog niet conservatief hé.
Ze zijn progressief wat betreft euthanasie, softdrugs, en gelijke rechten ongeacht geaardheid bijvoorbeeld.
Haha, nee.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Onze hele samenleving is ingericht op basis van het christendom. Ook het rechtssysteem. Ook onze normen en waarden. Zo goed als alles is terug te voeren op christelijke principes als naastenliefde, barmhartigheid (omzien naar de zwakkeren), vergevingsgezindheid (iedereen verdient hier een tweede kans, ook de grootste crimineel) et cetera.
Dat Nederland ondertussen grotendeels is geseculariseerd, doet aan dit gegeven niks af, of je het nou leuk vindt of niet.
Kortom, SP is dus gewoon progressief.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over. Dat wordt adhv het program vastgesteld. Al zie ik dat ze in 2021 nog wel redelijk progressief zijn ingeschat maar zeker meer richting midden dan GL bijv.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_spectrum
PVV is ook helemaal niet zo rechts op hun speerpunten na.
Moet je dit even vergelijken met hoe Mark Rutte eventuele 'lastige' vragen beantwoordde.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij stelde een hele normale vraag? Het is toch geen Rutger Castricummetje ofzo.
Niet bepaald de eerste partij die je noemt als je een progressieve partij moet noemen. GL, D66, PvdD. Middenmootquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kortom, SP is dus gewoon progressief.
Ja, ongetwijfeld maar het is wel een feit te noemen dat er bij het CDA nog verdomd weinig terug te vinden is van die christelijke (en katholieke) afkomst.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar denken ze bij het CDA vast anders over.
Dezelfde gedachte houdt mij ook bezig. De nadruk gaat ws. weer op rechts vs links liggen terwijl volgens mij veel kiezers veel meer in het midden zitten. Kiezers die rust willen op het politieke vlak en samenwerking in plaats van polarisatie. De vraag is alleen wie profiteert van de aanwezige ruimte op het centrum.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tja, diezelfde kiezer blijft tegelijkertijd maar iedere keer voor splinterpartijen kiezen en niet voor midden partijen dus het is dan wel aardig schizofreen van de kiezer allemaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dezelfde gedachte houdt mij ook bezig. De nadruk gaat ws. weer op rechts vs links liggen terwijl volgens mij veel kiezers veel meer in het midden zitten. Kiezers die rust willen op het politieke vlak en samenwerking in plaats van polarisatie. De vraag is alleen wie profiteert van de aanwezige ruimte op het centrum.
De CDA is bij uitstek de wij weten wat goed voor u is partij. Denk ook niet dat de VOC mentaliteit nog hoog in het vaandel staat bij veel mensen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee dat is een misvatting. Progressiviteit gaat over het absolute van mensenrechten en positieve vrijheden. Ook de SP is progressief.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee dat is een totaal andere dimensie. Je hebt links en rechts en conservatief en progressief. SP is verre van progressief bijv.
Erg kalme reactie. De meeste mensen hadden dat bloedirritantje mannetje bij voorkeur een kopstoot op z'n neus gegevenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
Zo zo. Er is hier iemand een beetje gefrustreerd. Kees Berghuis smijt met de microfoon.
[ twitter ]
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant is het wel jammer dat dit soort zaken van te voren al in de achterkamertjes zijn afgesproken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: iets anders zou totaal onbeschoft zijn.
De PVV is Wilders, enige partijlid ook dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant is het wel jammer dat dit soort zaken van te voren al in de achterkamertjes zijn afgesproken.
Zeker op een dergelijke debat dag is het vervolgens een groot toneelspel want de uitslag staat toch al vast.
Nu zonder Rutte, Hoekstra en de andere bekende gezichten zou het wel fijn zijn als ook D66 en GL/PvdA/SP/PVV eens met nieuwe gezichten komen.
Eindelijk een keer andere dynamiek.
Functie elders.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
We gaan het zien. Het kan dit keer wel eens heel anders lopen. Ik denk dat de links/rechts strijd zijn langste tijd wel gehad heeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, diezelfde kiezer blijft tegelijkertijd maar iedere keer voor splinterpartijen kiezen en niet voor midden partijen dus het is dan wel aardig schizofreen van de kiezer allemaal.
Ik hoop het op zich wel maar ik heb er niet veel vertrouwen in dt het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het kan dit keer wel eens heel anders lopen. Ik denk dat de links/rechts strijd zijn langste tijd wel gehad heeft.
Wat een zuiger. Terecht aangepakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dat best gek gezien het christendom nauwelijks nog invloed heeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vermoedelijk hebben ze veel last van de secularisatie van de maatschappij? Heb geregeld gehoord van mensen dat ze de geloofsbasis als drempel ervaren om op het CDA te stemmen.
Voor eeuwig VVD66 dus, nee dank je. Of bedoel je een gedeideologiseerde klassenbotsing binnen het politieke domein?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het kan dit keer wel eens heel anders lopen. Ik denk dat de links/rechts strijd zijn langste tijd wel gehad heeft.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Erg kalme reactie. De meeste mensen hadden dat bloedirritantje mannetje bij voorkeur een kopstoot op z'n neus gegeven
Maar dat geldt natuurlijk alleen als het hun uitkomt.quote:VVD: altijd celstraf bij geweld tegen beveiligers of journalisten
Is voorlopig nog niet bekend, maar ik verwacht één van de eerste woensdagen na half november.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer wordt de datum van de verkiezingen bekend?
Zoals ik het begrijp is het meer een principepunt waarbij de opvatting is dat een politieke partij gewoon geen religieuze achtergrond zou moeten hebben. Misschien de C laten vallen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind dat best gek gezien het christendom nauwelijks nog invloed heeft.
Dat zou erg laat zijn, geloof ook niet dat ze dat in die aanloopperiode richting Sinterklaas zouden willen doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is voorlopig nog niet bekend, maar ik verwacht één van de eerste woensdagen na half november.
Woensdag 22 of 29 november zal het dus wel worden denk ik.
Door de Kiesraad was in ieder geval al medegedeeld dat verkiezingen niet eerder dan half november konden worden gepland.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou erg laat zijn, geloof ook niet dat ze dat in die aanloopperiode richting Sinterklaas zouden willen doen.
Woensdag de 15e dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Door de Kiesraad was in ieder geval al medegedeeld dat verkiezingen niet eerder dan half november konden worden gepland.
GL/PvdA en D66 komen waarschijnlijk ook met een nieuw gezicht (al is nieuw bij Jetten of Paternotte natuurlijk betrekkelijk).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu zonder Rutte, Hoekstra en de andere bekende gezichten zou het wel fijn zijn als ook D66 en GL/PvdA/SP/PVV eens met nieuwe gezichten komen.
Eindelijk een keer andere dynamiek.
Niet altijd, het kan ook afhangen van het debat (maar dat zou nu onzin zijn). Maar dan nog bel je dan even in de pauze naar de tweede termijn. Een minister overvallen met een voorstem op een MvW is leuk voor het spektakel, maar geen fatsoenlijke manier van met elkaar om gaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant is het wel jammer dat dit soort zaken van te voren al in de achterkamertjes zijn afgesproken.
Zeker op een dergelijke debat dag is het vervolgens een groot toneelspel want de uitslag staat toch al vast.
Dat is voor mij inderdaad de motivatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het meer een principepunt waarbij de opvatting is dat een politieke partij gewoon geen religieuze achtergrond zou moeten hebben. Misschien de C laten vallen?
Het begrip "journalist" is duidelijk aan inflatie onderhevigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Wat een zuiger. Terecht aangepakt.
Dan nog kun je iemand gewoon normaal behandelen. Z'n microfoon afpakken en weggooien, kom op heyquote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het begrip "journalist" is duidelijk aan inflatie onderhevig
Nogal vreemd, omdat bij het CDA de C meer staat voor het type normen en waarden, niet voor de religie. De fractievoorzitter van de laatste jaren was niet eens christelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is voor mij inderdaad de motivatie.
Dat mag niet van die drogist.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het meer een principepunt waarbij de opvatting is dat een politieke partij gewoon geen religieuze achtergrond zou moeten hebben. Misschien de C laten vallen?
quote:
Ik ben sowieso een beetje allergisch voor een politieke partij met religieuze motivatie/roots. Dus CDA, SGP, CU etc vallen bij voorbaat af.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogal vreemd, omdat bij het CDA de C meer staat voor het type normen en waarden, niet voor de religie. De fractievoorzitter van de laatste jaren was niet eens christelijk.
Ik heb het niet gepeild hoor maar ik heb van mijn omgeving niet de indruk dat ze weten waar de letters van CDA voor staan en als ze het wel weten, dat de C ze weerhoud om op CDA te stemmen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tja, alle onderhandelaars bij het laatste regeerakkoord waren volgens mij christelijk, behalve Heerma. Rutte en Kaag zijn in elk geval actief christelijk, komen/kwamen ook vaker in een kerk dan Hoekstra. Dat zegt denk ik genoeg over het CDA.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ben sowieso een beetje allergisch voor een politieke partij met religieuze motivatie/roots. Dus CDA, SGP, CU etc vallen bij voorbaat af.
Inderdaad, het is ook vreemd om te doen alsof Nederland zoveel allergischer geworden is voor het christendom dan in de tijd dat Balkenende 4 keer achter elkaar meer dan 40 zetels haalde.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet gepeild hoor maar ik heb van mijn omgeving niet de indruk dat ze weten waar de letters van CDA voor staan en als ze het wel weten, dat de C ze weerhoud om op CDA te stemmen.
Onze wetgeving en normen en waarden zijn, of waren dat tot een paar jaar geleden, gebouwd op de Joods-christelijke normen en waarden. Beetje vreemd om juist dat aspect te laten varen omwille van wat extra stemmen. Denk meer dat de gezichten en plannen binnen de partij gewoon niet al te sterk zijn de afgelopen jaren. Die hele interne machtsstrijd met louter b-garnituur lijsttrekkers heet veel mensen doen afhaken.
Stuur ff een datumprikker anders.quote:
het zal BBB VVD CDA worden , waarbij ik denk dat Pieter terug gaat als leider van het CDAquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoe ga je dat financieel redden? Je weet toch waarom Hoekstra lijstrekker mocht worden?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Get a room, boys.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:10 schreef capricia het volgende:
Hmm..er hebben wel meer mensen zondag gebeld. Ze houden tenslotte van elkaar.![]()
[ twitter ]
Ik vind Pieter Omtzigt een geweldig politicus, maar (vooralsnog) ongeschikt als lijsttrekker. Véél te betrokken en te fragiel nog steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zal BBB VVD CDA worden , waarbij ik denk dat Pieter terug gaat als leider van het CDA
Hij is ook geen leider. En ergens tegenaan schoppen is altijd makkelijker dan het zelf doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind Pieter Omtzigt een geweldig politicus, maar (vooralsnog) ongeschikt als lijsttrekker. Véél te betrokken en te fragiel nog steeds.
Bovendien is er teveel gebeurd tussen het CDA en Pieter Omtzigt.
nee niet het CDAquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind Pieter Omtzigt een geweldig politicus, maar (vooralsnog) ongeschikt als lijsttrekker. Véél te betrokken en te fragiel nog steeds.
Bovendien is er teveel gebeurd tussen het CDA en Pieter Omtzigt.
Hij heeft nu helemaal niet de goede assistentie die hij nodig zou moeten hebben. Daarnaast is hij niet de leider die het CDA uit het slop gaat trekken. Hij zal veel stemmen opleveren voor de partij maar hij is geen leider.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee niet het CDA
Rutte en Hugo
Het cda zal hem met open armen ontvangen en goede assitentie geven die hij nu ook al heeft
Het is de enige redding van het CDA
en jhij heeft een bult op zijn kont dus hij past niet een een stoel bij het CDA bedoel jequote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij heeft nu helemaal niet de goede assistentie die hij nodig zou moeten hebben. Daarnaast is hij niet de leider die het CDA uit het slop gaat trekken. Hij zal veel stemmen opleveren voor de partij maar hij is geen leider.
Dat zeg en bedoel ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en jhij heeft een bult op zijn kont dus hij past niet een een stoel bij het CDA bedoel je
als het CDA en foto van Omtzigt heeft en zegt dat Omtzigt weer bij het CDA hoort, dan scheelt dat maar zo 10 zetels
Oh dat sowieso natuurlijk, dat slaat ook nergens opquote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan nog kun je iemand gewoon normaal behandelen. Z'n microfoon afpakken en weggooien, kom op hey
helemaal niet , ik zou nog op Omtzigt stemmen als ie bij de VVD, CU of SGP zou gaanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:45 schreef Japepk het volgende:
Toch denk ik dat in het geval van Omtzigt, het CDA hem niet versterkt. Dan zullen kiezers het zwak van hem vinden dat hij teruggaat naar de partij die hem afserveerde om maar aan de macht te blijven, en van het CDA vinden ze dat het een stelletje laaienlichters zijn. Omtzigt moet naar Caroline en ze moeten snel met die premierskandidaat komen. Als dat nog een plumpudding blijkt te zijn, wordt de VVD met Dilan weer de grootste, maar nivelleren de verschillen in zetels nog meer.
Voor Omtzigt en de politiek zou het inderdaad verstandiger zijn om zich aan te sluiten bij BBB al zal zowel Omtzigt als BBb dan wat water bij de wijn moeten doen al denk ik wel dat het de BBB helpt van het one-issue-imago af te komen. Of dat op langere termijn houdbaar is zal moeten blijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:45 schreef Japepk het volgende:
Toch denk ik dat in het geval van Omtzigt, het CDA hem niet versterkt. Dan zullen kiezers het zwak van hem vinden dat hij teruggaat naar de partij die hem afserveerde om maar aan de macht te blijven, en van het CDA vinden ze dat het een stelletje laaienlichters zijn. Omtzigt moet naar Caroline en ze moeten snel met die premierskandidaat komen. Als dat nog een plumpudding blijkt te zijn, wordt de VVD met Dilan weer de grootste, maar nivelleren de verschillen in zetels nog meer.
wat verstandig is dat kan hij best zelf uitzoeken , ik denk niet dat hij zich aan een partij wil conformeren tot op het laatste momentquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor Omtzigt en de politiek zou het inderdaad verstandiger zijn om zich aan te sluiten bij BBB al zal zowel Omtzigt als BBb dan wat water bij de wijn moeten doen al denk ik wel dat het de BBB helpt van het one-issue-imago af te komen. Of dat op langere termijn houdbaar is zal moeten blijken.
Dan kun je het zelf toch ook wel invullen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:36 schreef alpeko het volgende:
Hoe gaat VVD de belofte waarmaken dat er deze week al een nieuwe lijsttrekker benoemd gaat worden? Klaas peinst er niet over. Dilan is blijkbaar gevraagd en neemt het in overweging. Hermans zei zoiets als dat ze er over na moest denken als het haar werd gevraagd en Bosman heeft zichzelf kandidaat gesteld.
Dat zeiden ze niet, ze zeiden dat het bestuur deze week hun kandidaat naar voren schuift. Daarna zullen er verkiezingen komen, gezien de kandidaatstelling van Bosman. En deze week is nog best lang.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:36 schreef alpeko het volgende:
Hoe gaat VVD de belofte waarmaken dat er deze week al een nieuwe lijsttrekker benoemd gaat worden? Klaas peinst er niet over. Dilan is blijkbaar gevraagd en neemt het in overweging. Hermans zei zoiets als dat ze er over na moest denken als het haar werd gevraagd en Bosman heeft zichzelf kandidaat gesteld.
En je kunt lullen wat je wilt, maar onder Rutte is bij de VVD het 'clubgevoel' wel gegroeid. Die gaan hun partijnaam niet door interne strijd te grabbel gooien. Ik denk dat Bosman is gestimuleerd zich gematigd kandidaat te stellen, zodat er wat te kiezen is en men dan Dilan als gedragen kandidaat kan presenteren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:36 schreef alpeko het volgende:
Ik zie Wilders eerder terug gaan naar de vvdquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat Pieter terug gaat als leider van het CDA
ik zie mozes eerder op de FVD stemmenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik zie Wilders eerder terug gaan naar de vvd
Dat is niet nodig, in het regelement staat dat het bestuur een kandidaat voordraagt aan de algemene leden vergadering. Nergens staat het recht op verkiezingen voor deze functie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zeiden ze niet, ze zeiden dat het bestuur deze week hun kandidaat naar voren schuift. Daarna zullen er verkiezingen komen, gezien de kandidaatstelling van Bosman. En deze week is nog best lang.
Bij de NOS lees ik toch wat anders, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, in het regelement staat dat het bestuur een kandidaat voordraagt aan de algemene leden vergadering. Nergens staat het recht op verkiezingen voor deze functie.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de NOS lees ik toch wat anders, maar we zullen zien.
Uit het HR van de VVD. Lijkt me vrij duidelijk. Mits de kandidatuur van Bosman gesteund wordt door een regio/netwerk komt er gewoon een ledenraadpleging.quote:Artikel 87: Lijsttrekker
87.1 Het hoofdbestuur maakt via toezending aan alle leden bekend:
a. de naam die het landelijk bestuursoverleg voor het lijsttrekkerschap voordraagt;
b. tot welke datum thematische netwerken, de ledenvergaderingen van lokale netwerken en regio’s kandidaten kunnen stellen voor het lijsttrekkerschap. Deze datum ligt ten minste vier weken na de datum van de bekendmaking.
87.2 Indien meer dan één persoon kandidaat wordt gesteld, wordt de lijsttrekker aangewezen bij een ledenraadpleging zoals omschreven in de artikelen 33 en 35.
Dekt de lading ook stukken beter naar mijn opinie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]![]()
Maar Conservatief Democratisch Appel mag vast wel.
Ja, doorgaan hoef je niet apart aan te kondigen, ze zoekt een moment om haar stoppen bekend te maken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij duidelijk dat ze stopt als lijsttrekker.
Jezus, wat een compleet overtrokken reacties van Hermans en die persvoorlichter. Als je dit al niet kan handelen dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de politiekquote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie mozes eerder op de FVD stemmen
[ twitter ]
Kabinet is een complete desillusie geworden, in de peilingen worden ze meer dan gehalveerd en echt enthousiast is ze al maanden niet meer. Als die niet stopt vreet ik mijn schoenzolen opquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich ook terecht. Ze heeft geen enkele ambitie om Kamerlid te worden, dan moet je ook niet op de lijst gaan staan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk überhaupt met de Haagse politiek.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook maar de meeste lijsttrekkers die terugtreden vertrekken uit Den Haag omdat je anders meestal je eigen partij in de weg zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk überhaupt met de Haagse politiek.
Dat is Kees Berghuis. De opper-voorlichter van de VVDquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jezus, wat een compleet overtrokken reacties van Hermans en die persvoorlichter. Als je dit al niet kan handelen dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de politiek
Game over Kaag ook dusquote:
Rutte blijft nog zeker een jaar premier. Mischien wel (veel) langer.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk een nieuwe premier voor de VVD
\mark schiet es op
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte blijft nog zeker een jaar premier. Mischien wel (veel) langer.
Dit klopt niet hoor. Sheila Sitalsing en Petra de Koning hebben beiden een biografie geschreven over Rutte waarin hij duidelijk wordt geportretteerd als iemand die al op jonge leeftijd hunkerde naar het Torentje en eenmaal binnen tot heel veel in staat bleek om zijn machtspositie te behouden. Dat Rutte zich vol heeft ingezet voor zijn idee van het landsbelang en bereid was zich hiervoor weg te cijferen, kan daar prima naast bestaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hij zo om de macht geeft hebben zijn tegenstanders en mensen die ver van hem staan er altijd van gemaakt, mensen dicht bij hem zeggen heel wat anders (en ja, ik weet dat die niet altijd zo onpartijdig zijn).
Ik vind het vrij vreemd gezien het gewoon een uitgangspunt is om politieke vraagstukken te benaderen. Net zoals sociaaldemocratie of conservatisme.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat de overgebleven CDA'ers willen is volgens mij het Rijnlands model. En daar zijn best stemmen mee te trekken. Ze hebben alleen een vertegenwoordiger nodig die politiek vaardig is en die ook echt in het Rijnlands model geloofd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het vrij vreemd gezien het gewoon een uitgangspunt is om politieke vraagstukken te benaderen. Net zoals sociaaldemocratie of conservatisme.
Ik kende hem niet maar vind het nu al een ontzettende sukkelquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is Kees Berghuis. De opper-voorlichter van de VVD
Ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Migratiecijfers op een rij: zoveel nareizende familieleden komen er naar Nederland https://www.nu.nl/asielcr(...)-naar-nederland.html
Symboolpolitiek
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Migratiecijfers op een rij: zoveel nareizende familieleden komen er naar Nederland https://www.nu.nl/asielcr(...)-naar-nederland.html
Symboolpolitiek
Treurig en veelzeggend.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Symboolpolitiek
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.
Dit. Bovendien zijn dit ook juist de mensen die een (grote) sociale huurwoning krijgen. Arbeidsmigranten blijven vaak maar kort, zoeken zelf iets of wonen op het terrein van de boer.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.
En verder zei mijn moeder altijd : wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
In andere landen is dat effect 0, waarom in Nederland meer? Kom eens met een overtuigende bron?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.
Mijn moeder was met mij als kind niet blij als er een hele berg speelgoed in de kamer lag, ze zei dat ik dat moest opruimen en ik dan maar 1 stuk weg borg, en dan ook nog een stuk waar mijn kleine zusje mee aan het spelen is...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En verder zei mijn moeder altijd : wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Dat geeft niet als ze dan maar aan het werk gaanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
Wanneer dringt het tot je door dat de VVD de meest pro-migratie partij van Nederland is?
Misschien kunnen we ook eens zo kritisch kijken naar symboolmaatregelen voor het milieu.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Los van het feit dat dit symboolpolitiek is geweest, bijna 400.000 migranten. Dat zijn echt hallucinante cijfersquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.
hoezo dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
Wanneer dringt het tot je door dat de VVD de meest pro-migratie partij van Nederland is?
Phoe...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Heel, heel, heel, heel jammer.
Ze zijn de enige relevante partij die niks tegen arbeidsmigratie wil doen.quote:
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn de enige relevante partij die niks tegen arbeidsmigratie wil doen.
Dan wordt het dus Yeşilgözquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ah. Die is afbesteld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Of ze heeft daadwerkelijk voldoende reflecterend vermogen om te weten dat ze compleet in haar hemd gezet wordt als ze met de grote mensen mee moet doen.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is een vals argument. Nederlanders gaan inderdaad niet met 5 collega's in een huis wonen om te werken voor een karig loon omdat dat niet rendabel en plezierig is. Voor arbeidsmigranten wel, want die sparen en gaan vervolgens al dan niet tijdelijk terug. Zelfs als ze dat niet doen is hun levensstandaard velen malen hoger dan thuis, opgehokt of niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?
Allereerst omdat zij de salarissen en opties van de lager opgeleiden in Nederland verlagen. Juist dat tegen lage inkomens werken is een enorm probleem, naast het feit dat ze ook honderdduizenden huizen bezetten. Want als je dat artikel leest, zie je dat ze 39.500 gezinsleden laten over komen per jaar, dat doen ze niet als ze in een Polenhotel zitten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?
Waarschijnlijk als er een besluit over genomen is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer wordt de datum van de verkiezingen bekend?
Ze hebben niemand gehersenspoeld maar blijkbaar zien de politici in het rechterrijtje wél in dat ze arbeidsmigranten nodig hebt omdat Nederlanders het werk niet willen doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst omdat zij de salarissen en opties van de lager opgeleiden in Nederland verlagen. Juist dat tegen lage inkomens werken is een enorm probleem, naast het feit dat ze ook honderdduizenden huizen bezetten. Want als je dat artikel leest, zie je dat ze 39.500 gezinsleden laten over komen per jaar, dat doen ze niet als ze in een Polenhotel zitten.
Echt, dat zoveel mensen dit simpele verhaal niet inzien vind ik echt onbegrijpelijk. Hebben Fortuyn, Verdonk, Wilders en Baudet toch een deel van het land goed gehersenspoeld.
Of het bedrag te laag is weet ik niet, vaak zijn er gewoon CAO's op van toepassing. Wel zijn de bedragen doorgaans niet toereikend om jezelf te voorzien in reguliere huisvesting. Maar nogmaals, zij doen werk dat nodig is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Dit is een vals argument. Nederlanders gaan inderdaad niet met 5 collega's in een huis wonen om te werken voor een karig loon omdat dat niet rendabel en plezierig is. Voor arbeidsmigranten wel, want die sparen en gaan vervolgens al dan niet tijdelijk terug. Zelfs als ze dat niet doen is hun levensstandaard velen malen hoger dan thuis, opgehokt of niet.
Dus in plaats dat we de werkelijke vergoeding aan het werk geven, halen we mensen naar binnen die het met omwegen wel voor dat te lage bedrag doen. De allermooiste frame is wel dat Nederlanders zich te goed voelen of lui zijn voor dat werk. Er valt niet op te concurreren voor een Nederlander
nope, hier boven staat waarom.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben niet gehersenspoeld maar blijkbaar zien de politici in het rechterrijtje wél in dat ze arbeidsmigranten nodig hebt omdat Nederlanders het werk niet willen doen.
Dan zullen bepaalde producten duurder worden. In het bijzonder vlees en fruit, vervelend, maar niet onoverkomelijk.quote:Wat denk je dat er gebeurt als wij alle arbeidsmigranten (of de helft) er uit kicken? Ik voorspel je alvast, dat het lager gekwalificeerde zorgwerk voor een deel ook gedaan gaat worden door mensen uit het verre Azie.
Dat weet ik, dus hoef je je niet af te vragen waarom er enkel arbeidsmigranten op af komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of het bedrag te laag is weet ik niet, vaak zijn er gewoon CAO's op van toepassing. Wel zijn de bedragen doorgaans niet toereikend om jezelf te voorzien in reguliere huisvesting. Maar nogmaals, zij doen werk dat nodig is.
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Je kunt alleen maar verliezen in feite.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.
Simpel, omdat het een carriere eindiger is. Niemand gaat Rutte's succes evenaren maar zal er wel op worden afgerekend.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:07 schreef Slayage het volgende:
Waarom wil niemand Rutte opvolgen bij de vvd?
dat is altijd zo he als iemand weggaat die er enorm lang heeft gezeten. Is ook gewoon lastig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.
Oh fijn....quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:10 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat is altijd zo he als iemand weggaat die er enorm lang heeft gezeten. Is ook gewoon lastig.
Maar Dilan zal het wel worden
Is dat niet standaard bij jou en D66-politici?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
En bij D66 lijkt het balletje de kant van Jan Paternotte op te vallen. Die man zit bij mij op een of andere totaal irrationele manier heel hoog in de irritatiezone dus geen verder commentaar.
Ja, dat zou wel een goede stemmentrekker zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Paternotte is ook bepaald geen verbinder. D66 mist een type Boris van den Ham.
Nou standaard. Maar wel vaker dan gemiddeldquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat niet standaard bij jou en D66-politici?
Lijkt me een waardig opvolger van Sigrid Kaag.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
En bij D66 lijkt het balletje de kant van Jan Paternotte op te vallen. Die man zit bij mij op een of andere totaal irrationele manier heel hoog in de irritatiezone dus geen verder commentaar.
Ja, dat was al bekend. Koffieplanter in POL / Het kabinet #170 Een verloren stem op rechts toejuichenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
Hermans gaat het ook niet doen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-lijsttrekker-worden
Die opvolger staat gewoon klaar hoor, als ze die nog deze week al naar voren willen schuiven. En dat kan feitelijk maar één naam betekenen (of Klaas moet toch zijn overgehaald). Misschien nog een verkiezinkje met wat nobuddies en dat was het dan wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:07 schreef Slayage het volgende:
Waarom wil niemand Rutte opvolgen bij de vvd?
Prima, laat D66 maar zoveel zetels als mogelijk verliezen aan de GL/PvdA combi. Ik heb weinig tegen Paternotte, maar ik denk dat Jetten het beter doet als lijsttrekker.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Van het belerende toontje zijn we dan in ieder geval voorlopig niet af.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
En bij D66 lijkt het balletje de kant van Jan Paternotte op te vallen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prima, laat D66 maar zoveel zetels als mogelijk verliezen aan de GL/PvdA combi. Ik heb weinig tegen Paternotte, maar ik denk dat Jetten het beter doet als lijsttrekker.Dat denk ik ook wel. Hoe ik hem zag is wat geëvolueerd van grijze muis, meer richting degelijk / bekwaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-07-2023 21:54:31 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Waar blijkt dat uit volgens jou?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
Eerlijk gezegd toont dit hele filmpje van alles wat er tegenwoordig mis is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jezus, wat een compleet overtrokken reacties van Hermans en die persvoorlichter. Als je dit al niet kan handelen dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de politiek
Ophef!1!! En de echte problemen worden niet opgelost.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd toont dit hele filmpje van alles wat er tegenwoordig mis is.
- Een zuigende journalist die mensen lastig valt als ze naar huis gaan
- Een persvoorlichter die zich niet kan gedragen
- Een partij die van hard aanpakken houdt maar zich daar zelf schijnbaar niet kan aanzetten
- Een gekunstelde sorry dit had ik niet moeten doen
- Schreeuwende titels en oordelen op basis van een youtube fragment van 10 seconden zonder enige nuance
- De ene helft van Nederland ziet hierin zijn bevestiging dat iemand uit de politiek/ de VVD niet normaal kan reageren
- De ene andere helft ziet weer een zuigende journalist alles uit de kan halen voor een mini fragment
En uiteindelijk is niemand hier bij gebaat en lijken we welhaast vergeten te zijn hoe we normaal met elkaar om kunnen gaan.
Ja, dat vroeg ik me ook wel af, AD kopt juist dat het Jetten gaat worden: https://www.ad.nl/politie(...)-overnemen~a85fb3c9/quote:
Je krijgt waarschijnlijk een scenario als Kok en Melkert. Enorme schoenen om te vullen, maar tegelijkertijd geen eigen profiel kunnen opbouwen omdat je ook niet geloofwaardig afstand kunt nemen van de erfenis van je voorganger.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel, omdat het een carriere eindiger is. Niemand gaat Rutte's succes evenaren maar zal er wel op worden afgerekend.
Melkert had los daarvan natuurlijk ook niet de charme die een Yesilgoz wel heeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je krijgt waarschijnlijk een scenario als Kok en Melkert. Enorme schoenen om te vullen, maar tegelijkertijd geen eigen profiel kunnen opbouwen omdat je ook niet geloofwaardig afstand kunt nemen van de erfenis van je voorganger.
Had je in 2010 CDA moeten stemmen.quote:
De CDA’ers die in de jaren 0 vertrokken zijn naar met name VVD en PVV en de partij destijds groot hielden kan het christendom denk ik gestolen worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
PvdD is niet bepaald middenmoot, juist een van de meest linkse partijen van het land, ergens tussen SP en BIJ1. Al zijn de stemmers denk ik vooral wel mensen met een grote portemonnee.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet bepaald de eerste partij die je noemt als je een progressieve partij moet noemen. GL, D66, PvdD. Middenmoot
Pieter Omtzigt heeft niet zomaar ergens tegenaan gestopt maar het zelf proberen op te lossen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij is ook geen leider. En ergens tegenaan schoppen is altijd makkelijker dan het zelf doen.
Ik denk dat het voor iedereen inclusief haar zelf en haar familie beter is als ze teruggaat naar de oude werk, denk ook dat ze spijt heeft om de politiek in te gaan en het heeft onderschat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)niet-enorm~b51a1490/quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat noemde ik ze ook niet. SP is progressief gezien middenmoot.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
PvdD is niet bepaald middenmoot, juist een van de meest linkse partijen van het land, ergens tussen SP en BIJ1. Al zijn de stemmers denk ik vooral wel mensen met een grote portemonnee.
Warlord Sjoerd Sjoerdsma.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Paternotte is ook bepaald geen verbinder. D66 mist een type Boris van den Ham.
Ik ken de journalist in kwestie ook niet maar ik vind zijn openingsvraag wel meevallen hoor. Als je dáár al zo van over je theewater raakt ben je toch wel een beetje overgevoelig...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd toont dit hele filmpje van alles wat er tegenwoordig mis is.
- Een zuigende journalist die mensen lastig valt als ze naar huis gaan
- Een persvoorlichter die zich niet kan gedragen
- Een partij die van hard aanpakken houdt maar zich daar zelf schijnbaar niet kan aanzetten
- Een gekunstelde sorry dit had ik niet moeten doen
- Schreeuwende titels en oordelen op basis van een youtube fragment van 10 seconden zonder enige nuance
- De ene helft van Nederland ziet hierin zijn bevestiging dat iemand uit de politiek/ de VVD niet normaal kan reageren
- De ene andere helft ziet weer een zuigende journalist alles uit de kan halen voor een mini fragment
En uiteindelijk is niemand hier bij gebaat en lijken we welhaast vergeten te zijn hoe we normaal met elkaar om kunnen gaan.
Kan me voorstellen dat Rutte dit makkelijk weg had gelachen, of scherpe repliek had gehad.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ken de journalist in kwestie ook niet maar ik vind zijn openingsvraag wel meevallen hoor. Als je dáár al zo van over je theewater raakt ben je toch wel een beetje overgevoelig...
Je kan ook gewoon je nepste glimlach opzetten en 'geen commentaar' zeggen, het is niet dat politici dat nooit doen als ze iets gevraagd wordt waar ze liever geen antwoord op geven.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me een waardig opvolger van Sigrid Kaag.
Internet zuigt wat dat betreft, al die idioten die zich laten ophitsen. Democratie wordt er zo niet leuker op.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:23 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vooral bizar hoe Kaag en haar familie lastig gevallen (en bedreigd) zijn. Wat een klimaat er inmiddels geschapen is met 'heks' en fakkels voor haar deur.
Gekken die in groepsverband overtuigd zijn dat zij hier vanuit het WEF geïnstalleerd is, en denken daar wat aan te moeten doen.
In en in triest, als je door dit klimaat je gezin geen normaal leven kunt geven in Nederland.
En dat een aantal politici hier doodleuk aan meedoen, sterker nog, het aanwakkeren.
Dat een paar randgroeperingen elkaar op twitter lopen op te stoken is al erg genoeg, maar dat publieke figuren zoals Baudet of van 't Oever nog een scheut olie op het vuur gooien is wat mij betreft onbestaanbaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Internet zuigt wat dat betreft, al die idioten die zich laten ophitsen. Democratie wordt er zo niet leuker op.
Het lijkt soms alsof sommigen niet meer in staat zijn om onderscheid te maken tussen iemand als politicus en iemand als mens.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:23 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vooral bizar hoe Kaag en haar familie lastig gevallen (en bedreigd) zijn. Wat een klimaat er inmiddels geschapen is met 'heks' en fakkels voor haar deur.
Gekken die in groepsverband overtuigd zijn dat zij hier vanuit het WEF geïnstalleerd is, en denken daar wat aan te moeten doen.
In en in triest, als je door dit klimaat je gezin geen normaal leven kunt geven in Nederland.
En dat een aantal politici hier doodleuk aan meedoen, sterker nog, het aanwakkeren.
Ja. Die enorme Kaag-haat gaat wel iets verder dan het niet eens zijn met haar als politicus. Dat is gewoon puur haat op de persoon.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het lijkt soms alsof sommigen niet meer in staat zijn om onderscheid te maken tussen iemand als politicus en iemand als mens.
Dat is inderdaad een groot probleem en wat mij betreft gaat het volgende kabinet snoeihard inzetten op het beschermen van vrijheid van meningsuiting en elke vorm van bedreiging en intimidatie tegengaan. Het is van de gekke dat zoveel politici onder zoveel beveiliging moeten zitten en dat ook bijvoorbeeld de kroonprinses al lange tijd onder de hoogste vorm van beveiliging zit. Dat is vreselijk voor een democratie en moet eigenlijk zoveel mogelijk de kop worden ingedrukt, want momenteel is het teveel ontspoord en wordt bedreiging en intimidatie gebruikt om toch de zin te krijgen hoewel er geen democratische meerderheid is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:23 schreef capricia het volgende:
Ja in principe komt er gewoon een stemronde waar iedereen, inclusief Ton Visser, die genoeg handtekeningen heeft mee kan doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me ook wel af, AD kopt juist dat het Jetten gaat worden: https://www.ad.nl/politie(...)-overnemen~a85fb3c9/
Maar is bij D66 een verkiezing niet heel gebruikelijk? Is er een optie dat ze beide kandideren en de leden mogen kiezen wie er op 1 (en wie er op 2) komt?
En als Kaag vertrekt zal er een ander doelwit gekozen worden. Ben benieuwd wie het zal zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die enorme Kaag-haat gaat wel iets verder dan het niet eens zijn met haar als politicus. Dat is gewoon puur haat op de persoon.
Ik vind het eng en bizar gedrag.
Zouden eigenlijk strafrechtelijk vervolgd moeten worden met TBS als eis en dan na een paar jaar eens kijken of het slot open zou kunnen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat een paar randgroeperingen elkaar op twitter lopen op te stoken is al erg genoeg, maar dat publieke figuren zoals Baudet of van 't Oever nog een scheut olie op het vuur gooien is wat mij betreft onbestaanbaar.
Zeker als vrouw. Ja.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als Kaag vertrekt zal er een ander doelwit gekozen worden. Ben benieuwd wie het zal zijn.
Ondertussen bedenkt iedereen die zich in de politiek wil begeven wel driemaal voordat ze er aan beginnen, voor je het weet staan ze voor jouw deur met fakkels of trekkers.
Wat een kolder.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als vrouw. Ja.
De haat is zo intens persoonlijk.
Ook op je gezin.
Nee, dat is de realiteit vandaag de dag. Bedreigen en intimideren van politici is usance geworden.quote:
Wat een kolder. Het is geen 2002 meer hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is de realiteit vandaag de dag. Bedreigen en intimideren van politici is usance geworden.
Constateer je dat ook wel eens bij Vd Plas?quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind ook dat Sylvana Simons echt veel drek over zich heen krijgt. Ongelooflijk veel racistische haat.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een kolder. Het is geen 2002 meer hoor.
So there is no problem?quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
Dat gemiep over Kaag slaat ook nergens op, exact dezelfde dingen roepen over Rutte is in dit topic ook gewoon bon ton.
Halsema.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als vrouw. Ja.
De haat is zo intens persoonlijk.
Ook op je gezin.
Oh ja. Zij ook.quote:
Het maakt mij geen donder uit (in tegenstelling tot bepaalde mensen hier, naar het schijnt, die alleen hun bek open doen om whataboutismes er uit te gooien) of het doelwit Wilders, Halsema, Rutte, Kaag of van der Plas is, het moet afgelopen zijn met dit soort gedrag.quote:
We don’t fully know yet. Rutte and his party stressed that his decision was already made before Kaag called him to let him know that her party might vote against him in a confidence vote later that day. But on the other hand, when asked on Friday he said that if he had to decide on the spot he would continue as party leader. So something must have happened during the weekend.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:30 schreef Black_Baron het volgende:
Am I far astray by guessing Mrs Kaag owned Ruttes political future last weekend?
Dank je wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We don’t fully know yet. Rutte and his party stressed that his decision was already made before Kaag called him to let him know that her party might vote against him in a confidence vote later that day. But on the other hand, when asked on Friday he said that if he had to decide on the spot he would continue as party leader. So something must have happened during the weekend.
De Volkskrant, reported yesterday that it wasn’t a sole factor that determined Ruttes future but that he and his party had miscalculated the general response throughout parliament and that forming a new coalition after the election would be very difficult. According to them, that prompted Ruttes decision.
Welk soort gedrag? En hoe?quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het maakt mij geen donder uit (in tegenstelling tot bepaalde mensen hier, naar het schijnt, die alleen hun bek open doen om whataboutismes er uit te gooien) of het doelwit Wilders, Halsema, Rutte, Kaag of van der Plas is, het moet afgelopen zijn met dit soort gedrag.
Het kan mij geen ruk schelen wie de daders zijn of waarom ze het doen, het moet veel harder aangepakt worden.
Kaag is een elitaire balquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die enorme Kaag-haat gaat wel iets verder dan het niet eens zijn met haar als politicus. Dat is gewoon puur haat op de persoon.
Je zult in je leven veel rare ballen en ander soortige mensen tegenkomen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 02:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kaag is een elitaire bal
die had maar een probleem in haar leven, of ze nu aan Eton of aan Harvard moest gaan studeren , zeg flikker een eind op ja
Met je gezeur, Ik doe wat goed is voor Nederland,
Ja 25 miljard in de sloot flikkeren en de gewone mens bezuinigen op de huurtoeslag, donder op rare bal
maar die kan er tegen , dat is zelf een bitchquote:Op woensdag 12 juli 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind ook dat Sylvana Simons echt veel drek over zich heen krijgt. Ongelooflijk veel racistische haat.
Nee vd Plas is gewoon een tof mens , een volksmens , die stampt even in notime en volkspartij uit de grondquote:Op woensdag 12 juli 2023 01:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Constateer je dat ook wel eens bij Vd Plas?
Oh, dan is het okay.quote:Op woensdag 12 juli 2023 02:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die kan er tegen , dat is zelf een bitch
quote:Op woensdag 12 juli 2023 02:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zult in je leven veel rare ballen en ander soortige mensen tegenkomen.
Dat verklaart de haat niet.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als Kaag vertrekt zal er een ander doelwit gekozen worden. Ben benieuwd wie het zal zijn.
Ondertussen bedenkt iedereen die zich in de politiek wil begeven wel driemaal voordat ze er aan beginnen, voor je het weet staan ze voor jouw deur met fakkels of trekkers.
het is ook eeen BAL persoon, Ik doe wat goed is voor Nederldand , o ja ?? Nou flikker op danquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen populisten gebruiken het 0,000 nog wat graden argument.quote:Op woensdag 12 juli 2023 02:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee vd Plas is gewoon een tof mens , een volksmens , die stampt even in notime en volkspartij uit de grond
De T. heeft een interview met Yesilgoz gehad en ze is DE kandidaat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 05:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Het wordt Yesilgöz, aldus de Volkskrant. Zoals verwacht.
Het wordt Boswijk of Bontenbal. Woppert had het expliciet over “jong talent”.quote:Op woensdag 12 juli 2023 06:06 schreef JohnBercow het volgende:
Oh en Mona is niet beschikbaar voor het CDA.
Daarom denk ik ook niet dat Timmerfrans eraan gaat beginnen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Timmermans kan de partij echt een enorme boost geven denk ik. Je haalt met hem een bak aan ervaring binnen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook niet dat Timmerfrans eraan gaat beginnen.
En hoewel ik Timmerfrans I absoluut zou toejuichen hoop ik ergens dat ie in Brussel blijft. We hebben het afgelopen jaar meer gehad aan overkoepelende Europese wetgeving dan aan onze Nederlandse brol. En Rutte mag dan wel weg zijn, ik zie dat nog niet zo snel veranderen.
Als hij zo'n klimaatwet erdoor krijgt op Europees niveau heeft dat hier veel meer invloed dan wanneer dat landelijk zou zijn.
Als Timmermans nu weg gaat, volgt Samsom hem op en die is niet minder. En Timmermans en Samsom zijn beide volgend jaar weg als de PvdA/GL niet heel groot worden deze verkiezingen. Timmermans werd gekozen door het kabinet in de hoop dat hij voorzitter zou worden, maar de volgende keer krijgt de PvdA echt niet weer zo'n cadeautje.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook niet dat Timmerfrans eraan gaat beginnen.
En hoewel ik Timmerfrans I absoluut zou toejuichen hoop ik ergens dat ie in Brussel blijft. We hebben het afgelopen jaar meer gehad aan overkoepelende Europese wetgeving dan aan onze Nederlandse brol. En Rutte mag dan wel weg zijn, ik zie dat nog niet zo snel veranderen.
Als hij zo'n klimaatwet erdoor krijgt op Europees niveau heeft dat hier veel meer invloed dan wanneer dat landelijk zou zijn.
Nóg sterker en nóg weerbaarder zegt ze. Want het gaat al zo ontzettend goed!quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dilan wil Nederland weerbaarder maken.Die krijgt mijn stem.
Jaa daar is timmerfrans bang voor , dan gaat ie nooit de baas van europa wordenquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Timmermans nu weg gaat, volgt Samsom hem op en die is niet minder. En Timmermans en Samsom zijn beide volgend jaar weg als de PvdA/GL niet heel groot worden deze verkiezingen. Timmermans werd gekozen door het kabinet in de hoop dat hij voorzitter zou worden, maar de volgende keer krijgt de PvdA echt niet weer zo'n cadeautje.
quote:Yesilgöz wil Rutte opvolgen als VVD-leider
Demissionair minister Dilan Yesilgöz wil Mark Rutte opvolgen als leider van de VVD. In De Telegraaf zegt Yesilgöz dat ze klaarstaat om Nederland "nog sterker en weerbaarder te maken".
Yesilgöz werd al gezien als mogelijke lijsttrekker van de VVD. Eerder meldde de NOS dat ze ook de voorkeurskandidaat is van het partijbestuur, maar dat wordt vermoedelijk pas later deze week bevestigd. Het VVD-bestuur had aangekondigd deze week al een kandidaat voor te dragen, nadat Rutte maandag zijn vertrek uit de politiek had aangekondigd.
De 46-jarige Yesilgöz is sinds vorig jaar minister van Justitie en Veiligheid. Daarvoor was ze staatssecretaris en Kamerlid. Voor haar overstap naar Den Haag in 2017 was ze raadslid in Amsterdam.
De afgelopen maanden leidde ze als minister de kabinetsonderhandelingen over het migratiebeleid. Die leidden niet tot resultaat; afgelopen vrijdag viel het kabinet erover.
Premierschap?
In De Telegraaf zegt Yesilgöz klaar te zijn voor een volgende stap als partijleider en eventueel premier, "voor zover je van tevoren helemaal voorbereid kunt zijn op die rol". Ze wijst op de verschillende politieke functies die ze op lokaal en landelijk niveau heeft gehad. "Ik neem inmiddels een berg ervaring mee."
Yesilgöz is de tweede VVD'er die zich meldt voor het partijleiderschap. Maandag deed oud-Kamerlid André Bosman dat al. Er volgt daarom een ledenraadpleging.
Maandag en gisteren lieten andere VVD-prominenten al weten niet beschikbaar te zijn om Rutte op te volgen. Onder anderen Edith Schippers, Klaas Dijkhoff en Sophie Hermans bedankten.
Ze is Koerdisch......quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:00 schreef quirina het volgende:
Geen Dilan vanwege mogelijke negatieve invloed vanuit Turkije. Je weet wel.. die lange arm.
Oliedom commentaarquote:Op woensdag 12 juli 2023 09:00 schreef quirina het volgende:
Geen Dilan vanwege mogelijke negatieve invloed vanuit Turkije. Je weet wel.. die lange arm.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:00 schreef quirina het volgende:
Dat wist ik niet. Ga niet iedereen z’n roots na.quote:
Hoe cynisch ook, maar Wilders zal deze keuze toejuichen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:
Ik blijf het opvallend vinden. Breken op asiel om de boosrechtse flsnk binnen te halen en vervolgens een Turks-Koerdische vrouwelijke vluchteling als lijsttrekker kiezen. Stel dat een Yeşilgöz namens GL in de Kamer zat, dan had ze van diezelfde boosrechtse flank steeds te horen gekregen dat ze moest terugkeren naar haar eigen land...
Heeft ie al openlijk getwijfeld aan haar loyaliteit of moet ie dat nog doen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe cynisch ook, maar Wilders zal deze keuze toejuichen.
Heeft ie al gedaan. Plus suggereren dat Dilan hem onder het gras wenst.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heeft ie al openlijk getwijfeld aan haar loyaliteit of moet ie dat nog doen?
Dat deed hij in januari 2022 al: https://www.volkskrant.nl(...)ondergrens~b5a4caf1/quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heeft ie al openlijk getwijfeld aan haar loyaliteit of moet ie dat nog doen?
Hoezo? Rechts kan dit maximaal uitbuiten door te wijzen op het feit dat zij het straks geschopt heeft tot premier terwijl de rest van die lui op de bank een uitkering zitten te trekken en nog steeds moeite hebben Nederlands te praten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:
Ik blijf het opvallend vinden. Breken op asiel om de boosrechtse flsnk binnen te halen en vervolgens een Turks-Koerdische vrouwelijke vluchteling als lijsttrekker kiezen. Stel dat een Yeşilgöz namens GL in de Kamer zat, dan had ze van diezelfde boosrechtse flank steeds te horen gekregen dat ze moest terugkeren naar haar eigen land...
En dat gaat niet op voor Kauthar Bouchallikh?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Rechts kan dit maximaal uitbuiten door te wijzen op het feit dat zij het straks geschopt heeft tot premier terwijl de rest van die lui op de bank een uitkering zitten te trekken en nog steeds moeite hebben Nederlands te praten.
Prima geïntegreerd meisje, inclusief het pissen over Fortuyn's dood en de heilige kruistocht tegen anders gelovigen en de Joden, zoals we de linkerflank kennen. Hoeft van mij ook niet gecanceld te worden, maar je mag haar wel een volslagen debiel en doorgeschoten extremist vinden op basis van wat ze schrijft, zegt en tweet.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat gaat niet op voor Kauthar Bouchallikh?
Een heel deel van je post is onzin, maar ook verklaart het niet waarom ze veel meer drek over zich heen krijgt dan pakweg Tom van der Lee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima geïntegreerd meisje, inclusief het pissen over Fortuyn's dood en de heilige kruistocht tegen anders gelovigen en de Joden, zoals we de linkerflank kennen. Hoeft van mij ook niet gecanceld te worden, maar je mag haar wel een volslagen debiel en doorgeschoten extremist vinden op basis van wat ze schrijft, zegt en tweet.
Dat is wel een probleem inderdaad. Oude witte mannen worden als minderwaardig gezien in die kringen. Het zal dus wel Moorman worden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:02 schreef Geseki2 het volgende:
Vinden PDVA'ers en GL'ers het wel ok als een dikke blanke oude man de nieuwe leider wordt van de PVDA, die een vrouw vervangt?
Dat zit toch echt vooral in jouw hoofd en laat prima zien waarom je het heerlijk vind in een slachtofferrol te verblijven, inclusief je cognitieve dissonantie rondom Kauthar.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een heel deel van je post is onzin, maar ook verklaart het niet waarom ze veel meer drek over zich heen krijgt dan pakweg Tom van der Lee.
Volgens mij zijn de mensen die in een slachtofferrol zitten vooral boosrechts, inclusief de hier boven genoemde posts over de 'oude witte man', alsof mensen die links zijn die minderwaardig zouden vinden. Veel grotere nonsens kun je namelijk niet posten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zit toch echt vooral in jouw hoofd en laat prima zien waarom je het heerlijk vind in een slachtofferrol te verblijven, inclusief je cognitieve dissonantie rondom Kauthar.
Jij begint toch met de "boehoe waarom krijgt deze persoon zoveel shit over zich heen versus deze andere persoon" ? Dat is de klassieke slachtofferrol-kaart die je daar trekt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen die in een slachtofferrol zitten vooral boosrechts, inclusief de hier boven genoemde posts over de 'oude witte man', alsof mensen die links zijn die minderwaardig zouden vinden. Veel grotere nonsens kun je namelijk niet posten.
Ik doe niet "boehoe", ik constateer een feit. Kijk naar wat Kauthar Bouchallikh online over zich heen krijgt en wat Tom van der Lee over zich heen krijgt en trek een conclusie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij begint toch met de "boehoe waarom krijgt deze persoon zoveel shit over zich heen versus deze andere persoon" ? Dat is de klassieke slachtofferrol-kaart die je daar trekt.
Oh ja, maar dat was in haar oude rol. Dat soort uitspraken moeten natuurlijk wel ververst worden nu ze opgaat voor het premierschap.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heeft ie al gedaan. Plus suggereren dat Dilan hem onder het gras wenst.
Haha, Yeşilgöz was tot zo'n tien jaar geleden gewoon nog actief voor partijen als SP, GroenLinks en PvdA. Dan hebben we het dus niet over haar studententijd, maar tot diep in haar dertiger jaren. Ze zal zich vast wat naar rechts hebben ontwikkeld, maar heeft mogelijk ook gewoon ingezien dat de VVD een geschikter vehikel was om haar carrière te lanceren. Een klassiek VVD'er is ze in ieder geval sowieso niet.quote:
Wordt in ieder geval nog en ingewikkelde als Wilders kans wil maken op de regering.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, maar dat was in haar oude rol. Dat soort uitspraken moeten natuurlijk wel ververst worden nu ze opgaat voor het premierschap.
Dat gaat ook wel gebeuren. Wilders weet dat zijn kans op meeregeren met Yeşilgöz ongeveer 0 is, dus gaat hij er straks vol in om zoveel mogelijk zetels te halen. Komt hij boven de 20, heb je kans dat BBB hem er per sé bij wil.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, maar dat was in haar oude rol. Dat soort uitspraken moeten natuurlijk wel ververst worden nu ze opgaat voor het premierschap.
"Keiharde feiten" en dan met Tom van der Lee op de proppen komen wat aangeeft dat je totaal willekeurig en subjectief twee politici naast elkaar legt om vervolgens op basis van....tja, wat eigenlijk? de conclusie te trekken dat de 1 meer drek over zich heen krijgt dan de ander.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik doe niet "boehoe", ik constateer een feit. Kijk naar wat Kauthar Bouchallikh online over zich heen krijgt en wat Tom van der Lee over zich heen krijgt en trek een conclusie.
Als jij keiharde feiten gaat ontkennen, dan houdt het wel op inderdaad.
Niet willekeurig: het zijn beide kamerleden met exact dezelfde inhoud en standpunten. De verschil in drek komt dus niet door de inhoud en de standpunten en ook niet door de functie, mag jij bedenken waardoor dan wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Keiharde feiten" en dan met Tom van der Lee op de proppen komen wat aangeeft dat je totaal willekeurig en subjectief twee politici naast elkaar legt om vervolgens op basis van....tja, wat eigenlijk? de conclusie te trekken dat de 1 meer drek over zich heen krijgt dan de ander.
Stop making up imaginary scenario's in your head.
Vertel, waar zie je precies welke drek zij over zich heen krijgt over haar standpunten? Want ik zie het niet op Twitter voorbij komen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet willekeurig: het zijn beide kamerleden met exact dezelfde inhoud en standpunten. De verschil in drek komt dus niet door de inhoud en de standpunten en ook niet door de functie, mag jij bedenken waardoor dan wel.
Daarnaast heeft Kauthar natuurlijk volkomen terecht drek over haar heen gehad door dit soort shit:quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet willekeurig: het zijn beide kamerleden met exact dezelfde inhoud en standpunten. De verschil in drek komt dus niet door de inhoud en de standpunten en ook niet door de functie, mag jij bedenken waardoor dan wel.
Nee, het gaat vooral over haar uiterlijk en religie, dat bedoel ik dus. Jij zei dat het door haar standpunten kwam. Maar nee, boosrechts is alleen boos omdat iemand met een ander uiterlijk en andere religie door links niet als minderwaardig wordt gezien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel, waar zie je precies welke drek zij over zich heen krijgt over haar standpunten? Want ik zie het niet op Twitter voorbij komen.
Wauw.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:56 schreef Hanca het volgende:
Waar dan? Want nogmaals, ik zie op haar Twitter dat niet voorbij komen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het gaat vooral over haar uiterlijk en religie, dat bedoel ik dus. Jij zei dat het door haar standpunten kwam. Maar nee, boosrechts is alleen boos omdat iemand met een ander uiterlijk en andere religie door links niet als minderwaardig wordt gezien.
Ik zeg ook niet dat de gemiddelde VVDer afhaakt vanwege haar afkomst, maar de boosrechtse flank die ze wilden binnenhalen met hun standpunt en breken over asiel wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wauw.Je blijft vaak redelijk maar dit is me even een links populistisch gelul zeg. De VVD heeft al jaren goed geïntegreerde allochtonen in de partij.
Veel VVD-ers willen gewoon een harde en stevige lijn. Ook ik sta 100 procent achter de lijn die vorige week gekozen is en het vallen van het kabinet.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de gemiddelde VVDer afhaakt vanwege haar afkomst, maar de boosrechtse flank die ze wilden binnenhalen met hun standpunt en breken over asiel wel.
De gemiddelde VVDer wilde vast ook niet dat het overleg brak over 5700 kinderen. Nee, dat was om de rechterflank er bij te houden/halen. De flank die niks heeft met D66. Het deel wat dicht tegen D66 aan zit (dat deel is er ook binnen de VVD) zal de keuze voor Yeşilgöz toejuichen en wellicht komen er zelfs stemmers vanaf D66 over.
Ik had het nu specifiek over boosrechts, dat zeg ik ook. VVD was op campagne om die FvD/PVV stemmer weer binnen te hengelen of in elk geval om te voorkomen dat er meer weg liep. En dan is deze keus gewoon wel opvallend.
quote:Naast Wopke Hoekstra maakte deze week ook fractievoorzitter in de Tweede Kamer Pieter Heerma bekend niet terug te willen keren na de verkiezingen. En ook Hugo de Jonge, minister voor Volkshuisvesting en in 2020 kortstondig lijsttrekker, zei deze week het „niet logisch” te vinden om weer terug te keren op de lijst voor de Tweede Kamer. Nu zij het Binnenhof zullen verlaten zijn er CDA’ers in de top van de partij die mogelijkheden zien voor de terugkeer van Pieter Omtzigt in de partij. Hij stapte twee jaar geleden uit het CDA, onder meer omdat hij zich slecht behandeld voelde door de partijtop. In de komende weken, zo klinkt, zal gepoogd worden gesprekken met het Kamerlid te voeren om te onderzoeken of het CDA hem de omstandigheden kan bieden om weer terug te komen. Twee jaar geleden sloot Omtzigt dat zelf nog uit in de Twentse krant Tubantia. „Er waren verschillen van mening over de inhoud, dat hebben we bijvoorbeeld bij het verkiezingsprogramma en de toeslagenaffaire gezien. En er waren verschillen in hoe ik vind dat je omgaat met elkaar.”
Hadden ze maar zo'n stevige en harde lijn mbt arbeidsmigratie. Maar dat voert het heilige bedrijfsleven, dus dan is het allemaal niet zo'n probleem, die binnenkomers.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Veel VVD-ers willen gewoon een harde en stevige lijn. Ook ik sta 100 procent achter de lijn die vorige week gekozen is en het vallen van het kabinet.
Ook de weerbaarheidslijn die zij nu meteen in lijkt te zetten vind ik buitengewoon verstandig voor een land dat zich voor een groot deel zelf in het ongeluk lijkt te willen storten.
Je bedoelt dat haar politieke voorkeur je aanspreekt en daarmee een allochtoon hebt gevonden die als voorbeeld zou moeten dienen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben persoonlijk erg blij met Dilan. Een voorbeeld voor elke allochtone Nederlander. Dit is hoe je integreert en onderdeel wordt van Nederland.
Waarom een tussenpaus en geen structurele opvolger? Daarnaast heeft Rutte ook moeten groeien in z'n rol.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:19 schreef StephanL het volgende:
Wat ik al zei. Zij kan een prima tussenpaus zijn voor de VVD voor er een echt geschikte opvolger is.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar dan? Want nogmaals, ik zie op haar Twitter dat niet voorbij komen.
Wat heeft dit met weerbaarheid te maken? Weet je überhaupt wat weerbaarheid betekent?quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit vind ik sterk aan Dilan. En dit is ook wat ik bedoel met weerbaarheid.
[ twitter ]
Kan dat ze erin groeit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom een tussenpaus en geen structurele opvolger? Daarnaast heeft Rutte ook moeten groeien in z'n rol.
Mag wel wat minder eten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)r-stap-naar-den-haag
Kabinet Moorman I is aanstaande.
Uit de mond van PietjeEerdmans bovendien erg geestig, daar hij zelf altijd loopt te jammeren dat het niet over de inhoud gaat als hij op zijn inevitabele domheid wordt gewezen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij mag ook wel wat minder posten. Wat een niveau zeg.
Omdat ie dan kiezers bij de VVD kan wegtrekken met gelul over loyaliteit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:52 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat zou wilders blij zijn dat een turk de grootste kans maakt op het torentje
Ze heeft wel een dubbele nationaliteit dus da’s best fair eigenlijk. Zeg ik als een turkquote:Op woensdag 12 juli 2023 10:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ie dan kiezers bij de VVD kan wegtrekken met gelul over loyaliteit.
1e speech als ze ut wordt "bla bla wokisme bla bla extreem links".quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Yesilgoz is trouwens ook behoorlijk woke kritisch. Ik zie daar ook nog wel het een en ander van komen
Oh god, zo eentje.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:57 schreef VelitoX het volgende:
[..]
1e speech als ze ut wordt "bla bla wokisme bla bla extreem links".
Als er een gezamenlijk lijst komt en PvdA-Groelinks kunnen kiezen tussen Timmermans en Moorman, dan kunnen ze beter voor Moorman gaan denk ik. Timmermans heeft heel veel ervaring, maar als jonge frisse partij wil je toch een jong fris gezicht presenteren en niet een fossiel uit de oude politiek.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk dat Timmermans echt de Ruttestemmen over kan nemen, de mensen die het belangrijk vinden hoe Nederland er op staat in het buitenland.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als er een gezamenlijk lijst komt en PvdA-Groelinks kunnen kiezen tussen Timmermans en Moorman, dan kunnen ze beter voor Moorman gaan denk ik. Timmermans heeft heel veel ervaring, maar als jonge frisse partij wil je toch een jong fris gezicht presenteren en niet een fossiel uit de oude politiek.
Nee. Te groot visieverschil op klimaat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans echt de Ruttestemmen over kan nemen, de mensen die het belangrijk vinden hoe Nederland er op staat in het buitenland.
Nul kans geef ik dat. De kern van het volgende kabinet gaat gewoon VVD met BBB worden en één van die twee wordt de grootste.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Een heel groot deel stemt niet op de inhoud, maar op het poppetje en de uitstraling. Daarbij is er niet zo'n enorm verschil tussen de man die ooit pleitte voor GroenRechts (Rutte) en Timmermans op klimaat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee. Te groot visieverschil op klimaat.
En wat gaat Dilan daar aan doen? In een wet opschrijven dat je het recht heb je op ieder feestje als indiaan te kleden?quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit vind ik sterk aan Dilan. En dit is ook wat ik bedoel met weerbaarheid.
[ twitter ]
Ik denk dat Dilan voldoende ervaring heeft en representatief wordt geacht om veel VVD-ers te behouden. Het is geen Caroline van der Plas die je toch minder snel naast Macron ziet staan. Alleen als ze het in de verkiezingsdebat het aflegt tegen Timmermans kan het een rol gaan spelen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans echt de Ruttestemmen over kan nemen, de mensen die het belangrijk vinden hoe Nederland er op staat in het buitenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |