Ja, doorgaan hoef je niet apart aan te kondigen, ze zoekt een moment om haar stoppen bekend te maken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij duidelijk dat ze stopt als lijsttrekker.
Jezus, wat een compleet overtrokken reacties van Hermans en die persvoorlichter. Als je dit al niet kan handelen dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de politiekquote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie mozes eerder op de FVD stemmen
[ twitter ]
Kabinet is een complete desillusie geworden, in de peilingen worden ze meer dan gehalveerd en echt enthousiast is ze al maanden niet meer. Als die niet stopt vreet ik mijn schoenzolen opquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich ook terecht. Ze heeft geen enkele ambitie om Kamerlid te worden, dan moet je ook niet op de lijst gaan staan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk überhaupt met de Haagse politiek.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook maar de meeste lijsttrekkers die terugtreden vertrekken uit Den Haag omdat je anders meestal je eigen partij in de weg zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk überhaupt met de Haagse politiek.
Dat is Kees Berghuis. De opper-voorlichter van de VVDquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jezus, wat een compleet overtrokken reacties van Hermans en die persvoorlichter. Als je dit al niet kan handelen dan moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de politiek
Game over Kaag ook dusquote:
Rutte blijft nog zeker een jaar premier. Mischien wel (veel) langer.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
eindelijk een nieuwe premier voor de VVD
\mark schiet es op
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte blijft nog zeker een jaar premier. Mischien wel (veel) langer.
Dit klopt niet hoor. Sheila Sitalsing en Petra de Koning hebben beiden een biografie geschreven over Rutte waarin hij duidelijk wordt geportretteerd als iemand die al op jonge leeftijd hunkerde naar het Torentje en eenmaal binnen tot heel veel in staat bleek om zijn machtspositie te behouden. Dat Rutte zich vol heeft ingezet voor zijn idee van het landsbelang en bereid was zich hiervoor weg te cijferen, kan daar prima naast bestaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hij zo om de macht geeft hebben zijn tegenstanders en mensen die ver van hem staan er altijd van gemaakt, mensen dicht bij hem zeggen heel wat anders (en ja, ik weet dat die niet altijd zo onpartijdig zijn).
Ik vind het vrij vreemd gezien het gewoon een uitgangspunt is om politieke vraagstukken te benaderen. Net zoals sociaaldemocratie of conservatisme.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het meer een principepunt waarbij de opvatting is dat een politieke partij gewoon geen religieuze achtergrond zou moeten hebben. Misschien de C laten vallen?
Wat de overgebleven CDA'ers willen is volgens mij het Rijnlands model. En daar zijn best stemmen mee te trekken. Ze hebben alleen een vertegenwoordiger nodig die politiek vaardig is en die ook echt in het Rijnlands model geloofd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het vrij vreemd gezien het gewoon een uitgangspunt is om politieke vraagstukken te benaderen. Net zoals sociaaldemocratie of conservatisme.
Ik kende hem niet maar vind het nu al een ontzettende sukkelquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is Kees Berghuis. De opper-voorlichter van de VVD
Ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Migratiecijfers op een rij: zoveel nareizende familieleden komen er naar Nederland https://www.nu.nl/asielcr(...)-naar-nederland.html
Symboolpolitiek
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Migratiecijfers op een rij: zoveel nareizende familieleden komen er naar Nederland https://www.nu.nl/asielcr(...)-naar-nederland.html
Symboolpolitiek
Treurig en veelzeggend.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:05 schreef jcdragon het volgende:
Symboolpolitiek
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.
Dit. Bovendien zijn dit ook juist de mensen die een (grote) sociale huurwoning krijgen. Arbeidsmigranten blijven vaak maar kort, zoeken zelf iets of wonen op het terrein van de boer.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.
En verder zei mijn moeder altijd : wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
In andere landen is dat effect 0, waarom in Nederland meer? Kom eens met een overtuigende bron?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had best meer kunnen zijn als je ook de beeldvorming meerekent die afstraalt in de landen waar migratie vandaan komt.
Mijn moeder was met mij als kind niet blij als er een hele berg speelgoed in de kamer lag, ze zei dat ik dat moest opruimen en ik dan maar 1 stuk weg borg, en dan ook nog een stuk waar mijn kleine zusje mee aan het spelen is...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En verder zei mijn moeder altijd : wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Dat geeft niet als ze dan maar aan het werk gaanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
Wanneer dringt het tot je door dat de VVD de meest pro-migratie partij van Nederland is?
Misschien kunnen we ook eens zo kritisch kijken naar symboolmaatregelen voor het milieu.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Los van het feit dat dit symboolpolitiek is geweest, bijna 400.000 migranten. Dat zijn echt hallucinante cijfersquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS had het uitgerekend, de maatregel scheelde 5700 mensen. Van 403.000 migranten naar 397.300 migranten dus. Dat is inderdaad symboolpolitiek.
hoezo dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
Wanneer dringt het tot je door dat de VVD de meest pro-migratie partij van Nederland is?
Phoe...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Heel, heel, heel, heel jammer.
Ze zijn de enige relevante partij die niks tegen arbeidsmigratie wil doen.quote:
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn de enige relevante partij die niks tegen arbeidsmigratie wil doen.
Dan wordt het dus Yeşilgözquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ah. Die is afbesteld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Of ze heeft daadwerkelijk voldoende reflecterend vermogen om te weten dat ze compleet in haar hemd gezet wordt als ze met de grote mensen mee moet doen.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn de enige relevante partij die niks tegen arbeidsmigratie wil doen.
Dit is een vals argument. Nederlanders gaan inderdaad niet met 5 collega's in een huis wonen om te werken voor een karig loon omdat dat niet rendabel en plezierig is. Voor arbeidsmigranten wel, want die sparen en gaan vervolgens al dan niet tijdelijk terug. Zelfs als ze dat niet doen is hun levensstandaard velen malen hoger dan thuis, opgehokt of niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?
Allereerst omdat zij de salarissen en opties van de lager opgeleiden in Nederland verlagen. Juist dat tegen lage inkomens werken is een enorm probleem, naast het feit dat ze ook honderdduizenden huizen bezetten. Want als je dat artikel leest, zie je dat ze 39.500 gezinsleden laten over komen per jaar, dat doen ze niet als ze in een Polenhotel zitten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HIer hebben we al vaker over gedabatteerd. Maar hoezo ga je zo te hoop tegen arbeidsmigranten die minimaal behuisd zijn en werken tegen salarissen waar jij en ik onze neus voor ophalen?
Waarschijnlijk als er een besluit over genomen is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer wordt de datum van de verkiezingen bekend?
Ze hebben niemand gehersenspoeld maar blijkbaar zien de politici in het rechterrijtje wél in dat ze arbeidsmigranten nodig hebt omdat Nederlanders het werk niet willen doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst omdat zij de salarissen en opties van de lager opgeleiden in Nederland verlagen. Juist dat tegen lage inkomens werken is een enorm probleem, naast het feit dat ze ook honderdduizenden huizen bezetten. Want als je dat artikel leest, zie je dat ze 39.500 gezinsleden laten over komen per jaar, dat doen ze niet als ze in een Polenhotel zitten.
Echt, dat zoveel mensen dit simpele verhaal niet inzien vind ik echt onbegrijpelijk. Hebben Fortuyn, Verdonk, Wilders en Baudet toch een deel van het land goed gehersenspoeld.
Of het bedrag te laag is weet ik niet, vaak zijn er gewoon CAO's op van toepassing. Wel zijn de bedragen doorgaans niet toereikend om jezelf te voorzien in reguliere huisvesting. Maar nogmaals, zij doen werk dat nodig is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Dit is een vals argument. Nederlanders gaan inderdaad niet met 5 collega's in een huis wonen om te werken voor een karig loon omdat dat niet rendabel en plezierig is. Voor arbeidsmigranten wel, want die sparen en gaan vervolgens al dan niet tijdelijk terug. Zelfs als ze dat niet doen is hun levensstandaard velen malen hoger dan thuis, opgehokt of niet.
Dus in plaats dat we de werkelijke vergoeding aan het werk geven, halen we mensen naar binnen die het met omwegen wel voor dat te lage bedrag doen. De allermooiste frame is wel dat Nederlanders zich te goed voelen of lui zijn voor dat werk. Er valt niet op te concurreren voor een Nederlander
nope, hier boven staat waarom.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben niet gehersenspoeld maar blijkbaar zien de politici in het rechterrijtje wél in dat ze arbeidsmigranten nodig hebt omdat Nederlanders het werk niet willen doen.
Dan zullen bepaalde producten duurder worden. In het bijzonder vlees en fruit, vervelend, maar niet onoverkomelijk.quote:Wat denk je dat er gebeurt als wij alle arbeidsmigranten (of de helft) er uit kicken? Ik voorspel je alvast, dat het lager gekwalificeerde zorgwerk voor een deel ook gedaan gaat worden door mensen uit het verre Azie.
Dat weet ik, dus hoef je je niet af te vragen waarom er enkel arbeidsmigranten op af komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of het bedrag te laag is weet ik niet, vaak zijn er gewoon CAO's op van toepassing. Wel zijn de bedragen doorgaans niet toereikend om jezelf te voorzien in reguliere huisvesting. Maar nogmaals, zij doen werk dat nodig is.
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Je kunt alleen maar verliezen in feite.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.
Simpel, omdat het een carriere eindiger is. Niemand gaat Rutte's succes evenaren maar zal er wel op worden afgerekend.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:07 schreef Slayage het volgende:
Waarom wil niemand Rutte opvolgen bij de vvd?
dat is altijd zo he als iemand weggaat die er enorm lang heeft gezeten. Is ook gewoon lastig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, niemand van de VVD top wil Rutte opvolgen. Leuke erfenis.
Oh fijn....quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:10 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat is altijd zo he als iemand weggaat die er enorm lang heeft gezeten. Is ook gewoon lastig.
Maar Dilan zal het wel worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |