abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:33:14 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209684977
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
De rechten van minderheden, lees voornamelijk Russen, zijn een beetje een moeilijk onderwerp in Oekraïne.
nog meer van licht getinte minderheden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:37:26 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209685026
twitter
pi_209685036
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraïners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.

Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekraïne.
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!
pi_209685052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!
En dat doen ze nu niet?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:39:34 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209685057
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nog meer van licht getinte minderheden
Mobiks uit het Russische achterland? Ja, die worden stevig aangepakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209685127
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat Rusland niet stopt tot ze heel Europa hebben veroverd.
_O-
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:46:28 #8
3928 Ulx
pi_209685158
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goede move wel: Eerst zegt NATO tegen Oekraïne dat ze de Wagner-opstand niet moeten steunen om duidelijk te maken dat dit een Wagner-only ding is. Vervolgens gaan ze informatie aan de pers en de Russen voeren dat er hoge Russische militairen steun gaven. Resultaat: Paranoia in het Kremlin en de start van zuiveringen in de generale staf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209685170
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dat doen ze nu niet?
Omdat het met Oekraïne niet zal stoppen. Elk land wat Rusland inneemt levert hun weer 100.000den potentiele soldaten op. Meer productie capaciteit voor wapens. En meer grondstoffen die ze nodig zullen hebben. Na een land of 5 zien landen zoals China er opeens wel brood in om hun openlijk te steunen. De situatie in de hele wereld wordt opeens instabiel. En ja, Rusland zal niet stoppen met de landen die niet bij de EU en/of NATO horen. Wanneer ze zich sterk genoeg wanen is dat hun volgend doelwit.

Rusland moet gestopt worden in Oekraïne. Ze moeten zo kapot gemaakt worden dat ze de aankomende decenia moeten werken om weer iets van een bewapend leger op te bouwen. Dat is de enige manier om Europa veilig te houden.

En Oekraïne met behulp van het westen doen meer schade aan Rusland dan Amerika in de hele koude oorlog kon doen. En het helpen van Oekraïne is nog altijd goedkoper voor ons, het westen, dan een daadwerkelijke oorlog met Rusland.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 21:47:10 #10
236264 crew  capricia
pi_209685174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet de fout maken dat Russisch spreken betekent dat je Rus bent. Veel van huis uit Russisch sprekende Oekraïners zijn zonder bezwaar overgestapt op Oekraïens omdat ze het Kremlin-regime niet bepaald konden waarderen.
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.
Geldt ook voor de Poolse minderheid in Oekraïne.
Maar je snapt de angel in dit verhaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209685211
quote:
[ twitter ]
De arrestatie van Surovikin is uitstekend nieuws, dat is de meest capabele figuur in de Russische rangen. Ik luisterde afgelopen weekend ook naar podcast, ik meen me te herinneren 'Veldheren' van Mart de Kruijf en Peter van Uhm, waarin ze stelden dat het verdwijnen van hem als gevolg van de muiterij op termijn een flink verschil op het front zou kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2023 22:53:33 ]
pi_209685219
twitter
pi_209685253
quote:

[..]
En dat doen ze nu niet?
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:52:46 #14
3928 Ulx
pi_209685261
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.
Geldt ook voor de Poolse minderheid in Oekraïne.
Maar je snapt de angel in dit verhaal.
Er zijn op dit moment iets van 100 Hongaarse scholen in Oekraïne. Hoeveel Oekraïense in Hongarije? Geen idee. Rondom nul, schat ik, gezien Orban. En een Russisch sprekende Jood kan er president worden. Dat zegt ook wel weer wat. En ik zie geen ultra-rechts/rechts-populisten lokale verkiezingen winnen, zoals bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland dit jaar.
pi_209685316
quote:

[..]
Ik denk dat Oekraïners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.

Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekraïne.
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.

Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgië komen, dan Moldavië, Kirgizië en Armenië. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Karelië weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat

Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechië, Slowakije, Roemenië en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging

En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqué voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 29-06-2023 09:17:35 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:58:52 #16
3928 Ulx
pi_209685343
twitter
pi_209685368
twitter
pi_209685401
twitter

No way dat dit de echte Putin is.

twitter

Ook maar boycotten dus.
pi_209685431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:01 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

_O-
pi_209685474
twitter
pi_209685573
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:00 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
*Red Wedding music begins to play...*
pi_209685751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russische elitetroepen zijn vorig jaar bij Kyiv en Kharkiv in de pan gehakt, dus wat er komt is hooguit elite in naam.

75% van de in het westen uitgeruste en getrainde brigades zijn overigens nog niet gezien.
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209685794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:56 schreef Sabata het volgende:

[..]
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.

Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgië komen, dan Moldavië, Kirgizië en Armenië. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Karelië weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat

Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechië, Slowakije, Roemenië en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging

En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqué voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad
Je hebt een aantal steekhoudende argumenten die logisch klinken. Dus dank voor deze goede uiteenzetting.
Vakman pur sang
pi_209685809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.
Lviv en elders in Oekraïne buiten de grote steden niet op het front en bij bezet gebied is gewoon relatief veilig. Daar kun je echt prima je ding nog wel doen. Daar kunnen ze prima blijven.
pi_209685812
twitter

Polen is weer inkopen aan het doen.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 22:32:05 #26
3928 Ulx
pi_209685855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.
En ik probeer duidelijk te maken dat het "Rusland stuurt de zwakke troepen eerst" onzin is. Wat heb je eraan? Stel, die krijgen een pak slaag, want hey, zwakke broeders, en slaan op de vlucht. Dan lopen ze de sterkere eenheden zwaar in de weg. En of die gemotiveerd raken van wegvluchtende troepen is ook nog maar de vraag. Paniek is besmettelijk.

Wat kan is dat de eenheden die nog vervoer hebben in reserve worden gehouden.
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:33:28 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209685877
quote:
[ twitter ]
Rip
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 22:34:15 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209685884
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:00 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Alle leiders in één zaal. Paranoia zal wel een westerse uitvinding zijn, maar dit is het andere uiterste :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 22:39:32 #29
3928 Ulx
pi_209685969
twitter

quote:
"By undermining Russian supply routes, Ukraine managed to liberate Rivnopil with minimal direct contact. This bodes well for the future offensive in the direction towards Mariupol"
In b4: "Duurt te lang. Je kunt beter schietend uit de heupen direct naar voren stormen anders verlies je de steun van het westen"
pi_209686024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alle leiders in één zaal. Paranoia zal wel een westerse uitvinding zijn, maar dit is het andere uiterste :D
Ik hoop dat je paranoia van Prigo bedoelt?
Want die heeft dat blijkbaar niet.

Als je dat niet bedoelde dan weet ik niet waar je het over hebt. Want als iemand het toonbeeld van paranoia is dan is dat Poetin wel.
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:44:48 #31
323876 michaelmoore
pi_209686035
quote:

[..]

.

De Baltisch staten komen dan als volgende maar dat is geen europa volgens jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:47:23 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209686069
quote:

[..]
Reserves zijn troepen die in reserve zijn. Jouw veronderstelling dat dat ook meteen kwalitatief betere troepen moeten zijn, is een veronderstelling.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 22:47:55 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209686076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik hoop dat je paranoia van Prigo bedoelt?
Want die heeft dat blijkbaar niet.

Als je dat niet bedoelde dan weet ik niet waar je het over hebt. Want als iemand het toonbeeld van paranoia is dan is dat Poetin wel.
Dat bedoelde ik.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:49:23 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209686094
quote:

[..]
En dat doen ze nu niet?
Juist cynische figuren als jij zou het huidige beleid waarbij we wapens leveren en Oekraïners de risico’s nemen enorm moeten aanspreken. Voor luttele miljarden en zonder Nederlandse slachtoffers worden de Russische offensieve mogelijkheden verwoest. Extreem goedkoop voor ons, we kopen een decennium om onze defensie weer op orde te brengen.

Moet je eens bedenken wat er makkelijk had kunnen gebeuren wanneer Oekraïne binnen weken overlopen was, NATO hopeloos verdeeld was geraakt en Putin zijn oog op de Baltische Staten had laten vallen
pi_209686125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Juist cynische figuren als jij zou het huidige beleid waarbij we wapens leveren en Oekraïners de risico’s nemen enorm moeten aanspreken. Voor luttele miljarden en zonder Nederlandse slachtoffers worden de Russische offensieve mogelijkheden verwoest. Extreem goedkoop voor ons, we kopen een decennium om onze defensie weer op orde te brengen.

Moet je eens bedenken wat er makkelijk had kunnen gebeuren wanneer Oekraïne binnen weken overlopen was, NATO hopeloos verdeeld was geraakt en Putin zijn oog op de Baltische Staten had laten vallen
Maar dan zeg je nu dat we de makkelijke weg kiezen en de Oekraïners ervoor gooien om goedkoop uit te zijn.
Ben zelf meer voor de moeilijke maar betere weg.
Vakman pur sang
pi_209686152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lviv en elders in Oekraïne buiten de grote steden niet op het front en bij bezet gebied is gewoon relatief veilig. Daar kun je echt prima je ding nog wel doen. Daar kunnen ze prima blijven.
Hahaha :)
pi_209686178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:01 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Ook maar boycotten dus.
Juist niet, bacardy, heineken, fentanyl producenten etc allemaal zoveel mogelijk producten in rusland verkopen!!!!! Gratis aan de mensen aan het front, inc. weed, heroine, ghb etc.
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:57:42 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209686182
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan zeg je nu dat we de makkelijke weg kiezen en de Oekraïners ervoor gooien om goedkoop uit te zijn.
Daar komt het wel op neer. De Russen die west-Europa probeer te veroveren is inmiddels een onzinnig idee, maar was deze oorlog vanaf dag 1 anders gelopen, was de NATO in ruzie verstrikt geraakt, had Oekraïne er alleen voor gestaan dan was dat scenario helemaal niet zo onwaarschijnlijk geweest. Minimaal de voormalige sovjetrepublieken, maximaal nog wat voormalige koloniën
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:01:13 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209686209
quote:

[..]
De kwaliteit van de troepen is zeer relevante informatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 23:01:45 #40
3928 Ulx
pi_209686215
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welke moeilijke weg? Oorlog met Rusland?
pi_209686223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke moeilijke weg? Oorlog met Rusland?
Yep, navo had (eigenlijk in 2014 al) moeten invallen
Vakman pur sang
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:07:15 #42
323876 michaelmoore
pi_209686259
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
klopt
men was bang voor de nucleare dreiging van een oorlog met Rusland, nu niet meer
pi_209686268
twitter

Ze hebben een punt. Putin heeft zichzelf van een erg zwakke kant laten zien toen hij met de rug tegen de muur stond. Zo zwak dat nu het gerucht gaat dat hij (of de overheid) Nu met de leiding van Wagner aan het onderhandelen zijn in Rusland.

Al kan ik me wel voorstellen waar deze onderhandelingen over gaan. Want Putin is natuurlijk bang om Wagner te verliezen. En er zullen wel niet veel zijn geweest die zich bij het leger aangesloten hebben. Terwijl Putin hoopte op een groot gedeelte.
pi_209686291
twitter

Zo te zien is de grote purge begonnen.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:12:10 #45
236264 crew  capricia
pi_209686309
Ik ben het niet zo eens met het idee dat Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen. Door de acties van Pregozhin.

Volgens mij gaat hij zuiveringen doorvoeren. En blijven alleen zijn getrouwen over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209686322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Zo te zien is de grote purge begonnen.
Probeer je uit de buurt van ramen en hoge gebouwen te blijven, gebeurt dit.
pi_209686349
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben het niet zo eens met het idee dat Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen. Door de acties van Pregozhin.
Ik hoor weinig mensen zeggen dat ''Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen''.

Maar dat Poetin gezichtsverlies geleden heeft, dat er weinig mensen voor Poetin opkwamen (of demonstreerden) geeft wel aan dat hij zwakker staat dan menigeen een week geleden dacht.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:19:38 #48
236264 crew  capricia
pi_209686382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik hoor weinig mensen zeggen dat ''Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen''.

Maar dat Poetin gezichtsverlies geleden heeft, dat er weinig mensen voor Poetin opkwamen (of demonstreerden) geeft wel aan dat hij zwakker staat dan menigeen een week geleden dacht.
Daar ben ik het mee eens.
En dat het hem nu wel duidelijk is wie voor of tegen hem was.

Maar de man zit gewoon stevig in het zadel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209686388
quote:

[..]
Het kan natuurlijk dat je het gewoon niet weet maar NAVO is ter verdediging, niet om aan te vallen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:21:10 #50
236264 crew  capricia
pi_209686398
quote:

[..]
De Navo ja? Bijzonder.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209686411
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens.
En dat het hem nu wel duidelijk is wie voor of tegen hem was.

Maar de man zit gewoon stevig in het zadel.
Ik denk dat hij ook nog stevig in het zadel zit. Maar hoe stevig weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft kan het ook snel voorbij zijn.
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:24:36 #52
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209686430
De fsb webcare is hier haast nog meer hardnekkig dan de dagelijkse propaganda show in Moskou. Vrijheid is a bitch.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:25:03 #53
104963 ETA
European Travel Author
pi_209686439
quote:
[ twitter ]
Ah, dat zou veel verklaren en het hele verhaal logischer maken.

Het was gewoon een ordinaire coup poging, met de bijbehorende achterkamer politiek om steun te vinden binnen de Kremlin muren. Ze hadden blijkbaar genoeg mensen overtuigd om de coup daadwerkelijk te starten.

Echter is er iets mis gegaan en is het uitgelekt. Toen verdween alle steun voor de coup. Pirogi kreeg dit door halverwege richting Moskou en keerde daarom om.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_209686442
Nou ja, hij zit in het zadel. Of je van stevig kunt spreken als verder niemand bereid is om een poot uit te steken om je in het zadel te houden is een ander verhaal.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:26:59 #55
236264 crew  capricia
pi_209686461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:25 schreef Tocadisco het volgende:
Nou ja, hij zit in het zadel. Of je van stevig kunt spreken als verder niemand bereid is om een poot uit te steken om je in het zadel te houden is een ander verhaal.
Ik denk dat er wel iets meer dan 'niemand' een poot uitstak.
Uiteindelijk zit Poetin daar nog. En de uitdager is verbannen.
De verhoudingen zijn duidelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209686462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat hij ook nog stevig in het zadel zit. Maar hoe stevig weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft kan het ook snel voorbij zijn.
Stevig?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:28:55 #57
236264 crew  capricia
pi_209686482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:27 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Stevig?
Er stonden tanks (of dat soort voertuigen) bij Moskou.
En Poetin zit er nog. En weet heel precies wie mee deed, en wie niet.
Ja. Die man zit stevig in het zadel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:30:55 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209686501
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoeveel mensen zijn echt loyaal aan Putin en hoeveel denken dat voor nu beste keuze was zaken zo te houden? Want die Wagner lui zijn waarschijnlijk helemaal een wildcard qua gedrag en wie weet wat dat met je positie doet.
pi_209686506
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Er stonden tanks bij Moskou ja, maar die pakweg 1000 kilometer van Rostov tot Moskou hebben ze afgelegd met een snelheid waar menig vakantiegonger op de route de soleil nog jaloers op zou zijn :D.
pi_209686525
quote:

[..]
Die conclusie kan je toch helemaal niet trekken? En hoe zou hij 'heel precies' weten wie er allemaal meedeed?
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:34:53 #61
236264 crew  capricia
pi_209686533
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoeveel mensen zijn echt loyaal aan Putin en hoeveel denken dat voor nu beste keuze was zaken zo te houden? Want die Wagner lui zijn waarschijnlijk helemaal een wildcard qua gedrag en wie weet wat dat met je positie doet.
Dat is nu Luka's probleem. >:)

Maar om antwoord te geven: mensen zijn dan loyaal aan de macht. En dat is daar, in dat land, Poetin. En de afvalligen daar wordt mee afgerekend.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juni 2023 @ 23:37:23 #62
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_209686553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:56 schreef Sabata het volgende:

[..]

Helemaal met je eens hoor.
Maar Karelië terugpakken van Finland? Rusland heeft dat nog altijd (sinds 1939/1940) in bezit. Finland heeft dat nooit weer terug weten te krijgen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_209686555
Morbide verhaal hoe het eraan toe gaat in de trenches tussen de Russische lijken
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209686559
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Reserves zijn troepen die in reserve zijn. Jouw veronderstelling dat dat ook meteen kwalitatief betere troepen moeten zijn, is een veronderstelling.
Nee hoor, dat is al lang en breed bekend.
pi_209686563
quote:
Wagner kon Rostov delen innemen, geen schot hoeven te lossen. Mensen op straat juichten hem toe. Die nationale garde van Poetin van 300k man niets gedaan. Wagner kon zich sneller naar Moskou bewegen dan dat hij had durven te dromen….als Oekraïne dezelfde inval had gedaan met 5k man (🤣) zaten ze binnen een dag in Moskou….zo “goed” zit de Russische verdediging van het moederland in elkaar.

quote:
En Poetin zit er nog.
Daar is dan ook alles mee gezegd.

quote:
En weet heel precies wie mee deed, en wie niet.
Nee hij heeft nog meer reden paranoïde te zijn. Een deel greep niet in, maar omarmde Wagner ook niet. Alleen een handjevol Russische strijdkrachten hebben actief actie ondernomen om Wagner proberen tegen te houden…..

quote:
Ja. Die man zit alles behalve stevig in het zadel.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209686570
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De kwaliteit van de troepen is zeer relevante informatie.
Hij had het over Kiev vorig jaar.
pi_209686582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk dat je het gewoon niet weet maar NAVO is ter verdediging, niet om aan te vallen.
Uuh, Kosovo? Libië?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juni 2023 @ 23:42:23 #68
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_209686591
quote:

[..]

Geallieerden in 1944/1945: Ik denk dat Duitsers en Nederlanders ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste. Ze vechten een oude vete uit....

1814: Ik denk dat de Noren en Zweden ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil. Ze vechten een oude vete uit ...

Grootste stierenpoep
Er zijn wel degelijk verschillen, en er zijn soevereine bepaalde grenzen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 23:43:45 #69
236264 crew  capricia
pi_209686602
Je moet je ook afvragen of je wel zit te wachten op chaos in een nucleaire mogendheid.

Zijn we daar zelf als westen wel klaar voor?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209686630
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Je moet je ook afvragen of je wel zit te wachten op chaos in een nucleaire mogendheid.

Voor deze oorlog waren we ook niet klaar, uiteindelijk heeft Europa zich tot dusver redelijk erdoor weten te improviseren. Hetzelfde geldt voor de val van de Sovjetunie, voor zulke gebeurtenissen ben je eigenlijk nooit klaar omdat er altijd verrassende wendingen zijn. Over een mogelijk uiteenvallen van Rusland maak ik me dus eigenlijk ook niet zo'n zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2023 23:47:52 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 00:01:11 #71
323876 michaelmoore
pi_209686689
quote:

goed mogelijk dat als er een tactische gegooid wordt dat Kim il Un ook zijn ICBM lieverdjes gaat smijten, maar dat weet je niet

Maar dan hebben we ook geen last meer van de klimaatverandering
  donderdag 29 juni 2023 @ 00:07:10 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209686717
quote:

[..]
Als je grand plan in geval een coup blijkbaar is: hopen dat de ander zich bedenkt, vinnik niet dat je stevig in het zadel zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_209686840
quote:

Vroeg of laat gaat die chaos er toch wel komen in Rusland zodra Poetin weg is (of dood). Poetin financiert nogal wat warlords in Rusland. De bekendste is Kadyrov. Hij financiert die mensen om leger op te bouwen zodat er in hun gebieden rustig blijft. Als dat geld weg valt en die legers stoppen te bestaan zal je in Rusland her en der opstanden zien ontstaan die niet meer makkelijk neer te slaan zijn. Ook zullen er mensen gaan strijden in Moskou zelf om de macht natuurlijk. Dan is het ook maar de vraag wat daar uitkomt plus wat doe de gewone bevolking in Rusland. Dus of we willen of niet vroeg of laat zal die chaos er toch een keer komen. Zeker nu we langzaam ook de haarschuren zien ontstaan in de macht van Poetin.
pi_209686875
Poetin is zelf natuurlijk ook volstrekt onbetrouwbaar (kijk maar die kerncentrale of het gedreig met kernwapens de hele tijd), dat moet je ook niet willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 29-06-2023 01:00:12 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 00:55:48 #75
pi_209686882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij had het over Kiev vorig jaar.
Toen werden massa's Russische elite troepen afgeslacht. Dus die zijn er niet meer. Die zijn dood, weg, kaputt, uitgefaseerd. En die heb je niet in een jaar weer terug. Dus die zijn nog steeds weg.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 29 juni 2023 @ 00:56:55 #76
pi_209686887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Uuh, Kosovo? Libië?
Kosovo was peace-enforcing. Geen aanvals-oorlog zoals een Russische inval in Ukraine.
  donderdag 29 juni 2023 @ 00:57:18 #77
pi_209686888
quote:

Ja hoor, geen probleem.
pi_209686922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ik probeer duidelijk te maken dat het "Rusland stuurt de zwakke troepen eerst" onzin is. Wat heb je eraan? Stel, die krijgen een pak slaag, want hey, zwakke broeders, en slaan op de vlucht. Dan lopen ze de sterkere eenheden zwaar in de weg. En of die gemotiveerd raken van wegvluchtende troepen is ook nog maar de vraag. Paniek is besmettelijk.

Bovendien hebben ze echt wel zwaar ingezet op het beslechten van die 'speciale militaire operatie' binnen enkele dagen, gezien hun onmiddellijke opmars naar Kiyv, en als je er zo in staat ga je niet eerst je zwakste units sturen, maar stuur je je beste boys.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209686930
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bovendien hebben ze echt wel zwaar ingezet op het beslechten van die 'speciale militaire operatie' binnen enkele dagen, gezien hun onmiddellijke opmars naar Kiyv, en als je er zo in staat ga je niet eerst je zwakste units sturen, maar stuur je je beste boys.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:12 schreef capricia het volgende:

Volgens mij gaat hij zuiveringen doorvoeren. En blijven alleen zijn getrouwen over.
Stalin deed hetzelfde in 1941/42. Tientallen generaals werden zomaar even geexecuteerd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209686937
quote:

Die rotzooi wordt gewoon uit de lucht geschoten door de superieure Patriots.
  donderdag 29 juni 2023 @ 02:00:33 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209686955
quote:

[..]
Een ander vraagstuk is wellicht nog in hoeverre dit een uitdager van Putin zelf was en niet eerder van het ministerie van defensie. Het lijkt soms alsof Putin een soortgelijke functie als de vroegere Keizer op zich heeft genomen waardoor daaronder ruimte ontstaat voor conflict tussen de hogere functionarissen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209687043

twitter

Lol! Dat zou een goede zijn. Steven Seagal die de taken van Sergei Shoigu over neemt.

https://www.newsweek.com/(...)nse-minister-1809628

Dit artikel gaat er dieper op in.

[ Bericht 25% gewijzigd door Delenlill op 29-06-2023 04:54:52 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 06:01:33 #83
323876 michaelmoore
pi_209687084
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 29-06-2023 06:05:09 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 06:04:11 #84
323876 michaelmoore
pi_209687086
quote:

Het is maar de vraag of die beroemde raketten van Poetin net zo bestaan als dat getrainde leger 2 miljoen man
of dat al het geld voor de ontwikkeling is opgstreken dor corrupte ambtenaren
ik heb nooit een raket test gezien, wel een parade met hele dikke pijpen op een vrachtwagen
  donderdag 29 juni 2023 @ 06:55:47 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209687128
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:30 schreef Momo het volgende:

[..]
dat is een hele goeie vraag.
Als je het interview kanaal bekijkt uiten veel jongeren zich a political.
ze willen zich gewoon niet uiten ze weten hoe regeringen in het westen werken en dat is nogal anders dan in hun land zelf.

veel durven zich gewoon absoluut niet te uiten in angst om opgepakt te worden.
Bij start van de oorlog zag je mensen die wel de straat op durfden ook vrijwel gelijk opgepakt worden.
Als je ook maar een negatief dingetje over poetin zegt in het openbaar vlieg je al de nor in.
Vorig jaar mocht je het woord oorlog niet eens gebruiken.
En dan hoor je dingen als Vrijheid, en anti nazi leuzen.

Man ik geloof dat je momenteel nog beter in noord korea kan zitten dan daar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 06:57:56 #86
3928 Ulx
pi_209687132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Uuh, Kosovo? Libië?
Op verzoek van de VN.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 07:01:24 #87
3928 Ulx
pi_209687139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 02:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een ander vraagstuk is wellicht nog in hoeverre dit een uitdager van Putin zelf was en niet eerder van het ministerie van defensie. Het lijkt soms alsof Putin een soortgelijke functie als de vroegere Keizer op zich heeft genomen waardoor daaronder ruimte ontstaat voor conflict tussen de hogere functionarissen.
Klopt, dat is noodzakelijk voor een dictator. Het voorkomt dat ondergeschikten te machtig worden. Het nadeel is wel dat het niet het meest efficiënte manier van doen is.
pi_209687239
De man die iedereen eerst in quarantaine plaatst voor een bezoek :')
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209687248
quote:

De vraag is vooral of de internationale gemeenschap het toe moet laten dat een onstabiel derdewereldland als Rusland over kernwapens beschikt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 07:40:37 #90
56749 BlaZ
pi_209687252
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 07:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, dat is noodzakelijk voor een dictator. Het voorkomt dat ondergeschikten te machtig worden. Het nadeel is wel dat het niet het meest efficiënte manier van doen is.
Het deed me in ieder geval denken aan de conflicten tussen Russische generaals tijdens de Franse invasie.
pi_209687261
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 06:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is maar de vraag of die beroemde raketten van Poetin net zo bestaan als dat getrainde leger 2 miljoen man
of dat al het geld voor de ontwikkeling is opgstreken dor corrupte ambtenaren
ik heb nooit een raket test gezien, wel een parade met hele dikke pijpen op een vrachtwagen
Ik hoop het maar:
https://marineschepen.nl/(...)n-getest-130123.html

https://www.hln.be/video/(...)nentale-raket-298419

Met de knaller uit 1961

Kans is groot dat er veel niet werkt, maar wel een risicotje dat er wel iets werkt.

Zeker de onderzeeers met de warheads die ze her en der hebben liggen zijn. Slecht te verdedigen.
Vakman pur sang
pi_209687359
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 06:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op verzoek van de VN.
Die bombardementen waren illegaal
quote:
The NATO bombing comes under the “use of force against the territorial integrity” of Yugoslavia and was therefore, a violation of the U.N. Charter. The Security Council, also, didn't authorize the use of force against Yugoslavia
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 08:39:04 #93
3928 Ulx
pi_209687563
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:05 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Die bombardementen waren illegaal
[..]

Dat VN deel gaat over individuele landen. Maar NAVO is geen land. En dus is NAVO is geen lid van de VN.
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:53:55 #94
323876 michaelmoore
pi_209687684
quote:

[..]
NATO mag geen oorlog voeren zelfstandig
Dat staat in het handvest , ook landen die in oorlog zijn kunnen niet toetreden

Landen die lid zijn van NATO mogen ook niet oorlog starten
Nato is om landen die aangevallen worden te verdedigen
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 08:54:58 #95
3928 Ulx
pi_209687687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Speciale Militaire Operaties worden niet genoemd.
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:55:51 #96
323876 michaelmoore
pi_209687698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Speciale Militaire Operaties worden niet genoemd.
verdedigen alleen
speciale operaties / oefeningen op eigen territorium mag wel
pi_209687718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Landen die lid zijn van NATO mogen ook niet oorlog starten
Nato is om landen die aangevallen worden te verdedigen
Je kan het altijd op een bepaalde manier verkopen he. We moeten Rusland aanvallen om Europa te verdedigen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:05:10 #98
323876 michaelmoore
pi_209687783
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je kan het altijd op een bepaalde manier verkopen he. We moeten Rusland aanvallen om Europa te verdedigen.
nee we moeten niet rusland aanvallen

NATO valt niemand aan, dat mag niet , gaat ook niet gebeuren
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 09:07:44 #99
3928 Ulx
pi_209687809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee we moeten niet rusland aanvallen

NATO valt niemand aan, dat mag niet
Rusland zei toch dat die pizzeria vol met NAVO-lui zat?

Dan hebben ze NAVO-troepen aangevallen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:09:01 #100
323876 michaelmoore
pi_209687822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland zei toch dat die pizzeria vol met NAVO-lui zat?

Dan hebben ze NAVO-troepen aangevallen.
neee dat is onzin
ik heb nergens gelezen dat ze dat zegggen
maar NATO komt niet in oorlog

Pizza kunnen ze ook thuis eten
pi_209687829
Gewoon een privé-leger oprichten om Oekraïne te bevrijden, dat noem je Mahler.
Als Rusland het kan en mag.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:13:13 #102
323876 michaelmoore
pi_209687859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zullen best een paar verdwaalde idioten rondlopen uit Europa of USA

Er zijn ook een paar halve of hele Nederlanders heen gegaan geloof ik , of ze al dood zijn weet ik niet

ik denk dat het trainen van de beste Oekrainse militairen door NATO in Engeland , Duitsland en Nederland al een hele grote stap op het randje is, maar zeer nuttig
pi_209687896
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:29 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Polen is weer inkopen aan het doen.
je bent alleen zo door 644 raketten heen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:20:59 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209687922
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
verdedigen alleen
speciale operaties / oefeningen op eigen territorium mag wel
Historisch gezien hoort Rusland bij ons. Kijk maar naar de vlag die dezelfde kleuren heeft als de onze. We mogen dus best een SMO doen op ons eigen territorium in Moskou.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:26:08 #105
323876 michaelmoore
pi_209687968
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Historisch gezien hoort Rusland bij ons. Kijk maar naar de vlag die dezelfde kleuren heeft als de onze. We mogen dus best een SMO doen op ons eigen territorium in Moskou.
we zijn al druk met het terug pakken van delen van limburg van Belgie
Bassie en Adrian zijn naar Genk gestuurd om het provincie huis te overvallen

In Lommel is een kort treffen geweest met de lokale Bescheming Bevolking troepen die een vlag wilden afpakken

In Bokrijk is een doorgang gemaakt voor onze troepen die gewapend met katatpults en knapzak ter plekke zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 29-06-2023 09:32:21 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 09:34:57 #106
3928 Ulx
pi_209688055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
je bent alleen zo door 644 raketten heen.
Valr wel mee. Elk schot is zo'n beetje raak.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 09:35:21 #107
3928 Ulx
pi_209688064
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:39:52 #108
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209688112
twitter

:{w
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:41:15 #109
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209688123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
zegt nog steeds geen klap..
pi_209688205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valr wel mee. Elk schot is zo'n beetje raak.
Dan nog moet je verdedigen tegen 1000den drones, kruisraketten en vliegtuigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:02:08 #111
3928 Ulx
pi_209688344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
zegt nog steeds geen klap..
De Russen zijn aan het strategisch hergroeperen?
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:08:28 #112
pi_209688408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.discogs.com/label/2316-Violent-Music-BV

quote:
Violent Music BV

Dutch independent record company of various artists, the two most famous being:
Vengaboys with million selling hits such as “We Like to Party! (The Vengabus)”, “Boom, Boom, Boom, Boom!!” and “We’re Going to Ibiza!” and Alice Deejay with hits such as “Better off Alone” and “Back in my Life”
quote:
Six Feet Under - Alive And Dead (CD, EP) 3984-14118-2 1996

A death metal band from Tampa, Florida, US. Founded in 1993

[ Bericht 8% gewijzigd door Papierversnipperaar op 29-06-2023 10:15:59 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:10:03 #113
3928 Ulx
pi_209688436
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:10:58 #114
pi_209688453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we zijn al druk met het terug pakken van delen van limburg van Belgie
Bassie en Adrian zijn naar Genk gestuurd om het provincie huis te overvallen

In Lommel is een kort treffen geweest met de lokale Bescheming Bevolking troepen die een vlag wilden afpakken

In Bokrijk is een doorgang gemaakt voor onze troepen die gewapend met katatpults en knapzak ter plekke zijn
[ afbeelding ]
Hé! Ik heb zaterdag een Rave in Lommel! :(
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:14:50 #115
3928 Ulx
pi_209688497
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:18:11 #116
pi_209688530
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dan hebben die Russen een hoop plezier gehad van Bahkmut. :D
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:21:14 #117
3928 Ulx
pi_209688560
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hebben die Russen een hoop plezier gehad van Bahkmut. :D
Wagner weg, Bakhmoet kwijt.

Tja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2023 @ 10:24:34 #118
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_209688596
Hoe gaat het trouwens rondom de Antonovsky brug?
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:26 #119
3928 Ulx
pi_209688750
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe gaat het trouwens rondom de Antonovsky brug?
Het is de Russen niet gelukt het bruggehoofd te vernietigen.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:41:43 #120
3928 Ulx
pi_209688833
twitter

Goed punt. Hij verzint maar een verhaaltje. Voor mijn part noemt hij de grensstreek Oekraïne en zegt hij dat de oorlog gewonnen is.
pi_209688840
https://twitter.com/anno1540/status/1674314222971265026

Israel is 'bang'. Dat vat zo ongeveer de politieke beslissingen daar, zowel binnenlands als geopolitiek wel samen. Het land mag van geluk spreken dat veel landen om hun heen nog achterlijker zijn qua politiek stelsel.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 10:45:34 #122
3928 Ulx
pi_209688893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:42 schreef theunderdog het volgende:

Israel is 'bang'. Dat vat zo ongeveer de politieke beslissingen daar, zowel binnenlands als geopolitiek wel samen. Het land mag van geluk spreken dat veel landen om hun heen nog achterlijker zijn qua politiek stelsel.
Alsof Russen ook maar in de buurt van een Iron Dome kunnen komen.
pi_209688960
quote:

De hele houding van Israël ten opzichte van Iran vertoont dan ook wel gelijkenissen met de houding van Rusland ten opzichte van Oekraïne, gek genoeg. Waarmee ik overigens Iran absoluut niet gelijk wil stellen aan Oekraïne.

Ze moeten daar heel snel van die enge Netanyahu af zien te komen. Anders gaat dat daar verkeerd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209689016
quote:

"t is niet alsof die nog niet eerder voorgekomen is (uiteenvallen van de Sovjet Unie) en dat is met veel Westerse diplomatie en humanitaire hulp en toen ook best goed verlopen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:56:32 #125
pi_209689038
quote:

pi_209689057
quote:
[ twitter ]
wat zou hij exact bedoelen met 'fully controlled by the Armed Forces from the air'?

is dat misschien een ietwat onduidelijke vertaling en gaat het om het voordeel van de hoogte dat het oekrainse offensief nu steeds beter kan uitnutten?
Of heeft Oekraine daar nu werkelijk luchtsuperioriteit over die regio?

In het laatste geval zou ik wel geinteresseerd zijn hoe dat kan, hebben de russen daar geen steun van helikopters, of hebben de oekrainers daar betere anti-lucht raketten (met genoeg bereik om die helikopters die vanaf 8-10km kunnen vuren te treffen).

Overigens moet ik wel zeggen dat de best indrukwekkende progressie die oekraine rondom Bakhmut boekt wel in zekere zin een bewijs lijkt te zijn dat de toentertijd bekritiseerde keuze die stad niet 'op te geven' en zich terug te trekken om op het geplande tegen-offensief te concentreren (in andere regios).
ik vermoed dat de kans groot is dat juist Bakhmut de eerste grotere stad is van waaruit het russische leger zich gedwongen zal zien zich terug te trekken (en juist in dat gebied heben ze geen tijd gehad hun defensieve linies op te bouwen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:59:15 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209689069
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ze moeten daar heel snel van die enge Netanyahu af zien te komen. Anders gaat dat daar verkeerd.
Nu kan ik niet zeggen dat het daar uberhaupt erg lekker gaat, dus hoeveel erger kan het worden.
Maar ik denk dat het ook lastig is als je kijkt dat een groot deel van de bevolking uit de sovjetunie, en de opvolgers, komt en daar je electoraat zit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:00:56 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209689091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wat zou hij exact bedoelen met 'fully controlled by the Armed Forces from the air'?

is dat misschien een ietwat onduidelijke vertaling en gaat het om het voordeel van de hoogte dat het oekrainse offensief nu steeds beter kan uitnutten?
Of heeft Oekraine daar nu werkelijk luchtsuperioriteit over die regio?

In het laatste geval zou ik wel geinteresseerd zijn hoe dat kan, hebben de russen daar geen steun van helikopters, of hebben de oekrainers daar betere anti-lucht raketten (met genoeg bereik om die helikopters die vanaf 8-10km kunnen vuren te treffen).

Overigens moet ik wel zeggen dat de best indrukwekkende progressie die oekraine rondom Bakhmut boekt wel in zekere zin een bewijs lijkt te zijn dat de toentertijd bekritiseerde keuze die stad niet 'op te geven' en zich terug te trekken om op het geplande tegen-offensief te concentreren (in andere regios).
ik vermoed dat de kans groot is dat juist Bakhmut de eerste grotere stad is van waaruit het russische leger zich gedwongen zal zien zich terug te trekken (en juist in dat gebied heben ze geen tijd gehad hun defensieve linies op te bouwen)
Daarbij is verlies van Bakhmut voor de Russen ook een ongekende morele dreun.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:02:01 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209689105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alsof Russen ook maar in de buurt van een Iron Dome kunnen komen.
Hoe bedoel je, Ukraine is nog steeds zwaar geinfiltreerd door de Russen. Dat zien we elke week terug in de berichten dat weer een spion is opgepakt.

Verder heb je het corruptie verhaal. Het zou goed kunnen dat na de oorlog het Iron Dome systeem op een dag verdwijnt (snachts meegenomen door een groep corrupte Ukrainse soldaten die door Iran bijvoorbeeld 100 miljoen aangeboden hebben gekregen).

Dus het is een terechte angst.

Maar Israel noemt slecht 2 redenen, terwijl er meerdere zijn. Ze willen Rusland alleen niet op ideeen brengen door het hardop te benoemen.

Rusland heeft nog 80k joden. Als ze lullig willen doen dan pakken ze die allemaal op om ze naar het front te dwingen om daar kapot geschoten te worden. Of naar Siberie sturen. Etc...

Verder kan Rusland vanuit Syrie het gps en andere communicatie netwerken in heel Israel verstoren. De enige manier om dat te stoppen is Rusland de oorlog te verklaren, geen goed idee.

Of ze leveren EW wapens aan Iran, die verkrijgt daarmee nieuwe technologie waar ze net zoals die drones tienduizenden stuks van maken en het weer aan Hezbollah, Hamas, PIJ geven die daarna schijt hebben en alle communicatie in Israel verstoren.

Er zijn echt genoeg redenen om 'neutraal' te blijven ipv Ukraine openlijk met wapens en Iron Dome te helpen en Rusland er als vijand bij te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 29-06-2023 12:01:31 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:03:09 #130
pi_209689118
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

AFU zit rondom Bahkmut on the high ground. Neem ik aan.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:05:05 #131
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209689130
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russen zijn aan het strategisch hergroeperen?
Laat men eerst maar eens strategische plaatsen veroveren.

Nu gaan de berichten dat de eersten bijna in handen zijn, maar ook dat eerst maar afwachten.

Oekraïne lijdt veel verliezen. Als je iemand als de Kruif hoort moet men over 2 weken echt een slag geslagen hebben. Lukt dat niet heb je geen bal bereikt met het offensief.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:06:03 #132
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209689142
quote:
Mis even de context, maar six feet under is natuurlijk altijd prima !
pi_209689160
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De hele houding van Israël ten opzichte van Iran vertoont dan ook wel gelijkenissen met de houding van Rusland ten opzichte van Oekraïne, gek genoeg. Waarmee ik overigens Iran absoluut niet gelijk wil stellen aan Oekraïne.

Je begrijpt toch wel dat Netanyahu maar een babyhaaitje is, in vergelijking met anderen in de Israëlische politiek?

Als je van Netanyahu af wil komen, moet je ook zorgen dat hij niet vervangen wordt met een volwassen haai. Anders bereik je alleen maar het effect dat je juist niet wilde.
pi_209689175
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209689216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:11 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Pff, oorlogje spelen is hier niets bij.
pi_209689344
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209689355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Nu gaan de berichten dat de eersten bijna in handen zijn, maar ook dat eerst maar afwachten.

Oekraïne lijdt veel verliezen. Als je iemand als de Kruif hoort moet men over 2 weken echt een slag geslagen hebben. Lukt dat niet heb je geen bal bereikt met het offensief.
13 juni was door Oekraine "officieel" aangegeven dat het tegenoffensief begonnen is. Daarnaast hebben ze ook aangegeven minimaal enkele maanden nodig te hebben voor resultaat.

Waarom is het voor mensen zo lastig ff die paar maanden te wachten in plaats van elke dag/week faal faal faal te roepen? Kan zijn dat het dan uiteindelijk faalt hoor, of net zo goed niet.

Daarnaast is er de indruk dat "Oekraine tot aan de tand toe bewapend is". Ook dat is helemaal niet waar.
Ze moeten heel goed nadenken hoe ze de beschikbare middelen inzetten want deze zijn schaars (en blijven dat, want ook wij willen het liefst doen alsof er niks aan de hand is in plaats van serieus op te schalen in wapenproductie).

En nu zie je ook weer lui schreeuwen, hey! wij houden niks over! Produceer die zooi dan. Beter waren jullie al anderhalf jaar geleden begonnen.
pi_209689377
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, Ukraine is nog steeds zwaar geinfiltreerd door de Russen. Dat zien we elke week terug in de berichten dat weer een spion is opgepakt.
Zou dat niet gewoon komen door paranoia? Zijn al die spionnen al voor een rechtbank gebracht en hebben ze zichzelf met een advocaat mogen verdedigen? Of zijn ze opgepakt op vermoedens en zonder rechtszaak in de gevangenis gesmeten, zo van: na de oorlog zullen we ze wel scheiden in werkelijke spionnen en mensen die zijn opgepakt omdat hun mening ons op dat moment niet aanstond.

Of misschien zijn het gewoon mensen die het niet eens zijn met Zelensky en tijdelijk even opgesloten moeten worden omdat Zelensky anders te veel weerstand en te veel kritiek zal krijgen?

"Geïnfiltreerd door Russen" is zo'n fijne propagandaterm. Je weet het namelijk niet totdat je het werkelijk bewezen hebt. Maar daarvoor moet het dus uitgezocht worden door een onafhankelijke rechtbank. Niemand van die 'spionnen' is voor een onafhankelijk rechtbank aangeklaagd en veroordeeld. Dus is het alleen maar het woord van Zelensky of zijn minster van binnenlandse zaken, dat het 'bewijs' levert dat het spionnen zijn. En dat zijn tactieken van dictators.

Pas dus wat beter op met je woorden, zou ik zeggen. Want als je er nog eens goed over nadenkt, zul je zien dat je er eigenlijk mee zegt dat Zelensky een dictator is die veel politieke gevangenen aan het maken is. Allerlei mensen die als 'spion' worden aangemerkt en die zonder bewijs in de gevangenis gegooid worden.

Ik zeg niet dat Zelensky politieke tegenstanders niet in de gevangenis moet gooien. Het is oorlog en er heerst een staat van beleg. Dus het mag. Maar ik zeg wel dat er geen enkel bewijs is dat Oekraïne 'zwaar geïnfiltreerd door de Russen' is.

Op zijn hoogst zijn het etnisch-Russische Oekraïners die als 'spion' in de gevangenis gegooid worden, omdat ze de schijn tegen zich hebben, of omdat het separatisten zijn.

En net als dat een Belg niet zomaar in Nederland kan infiltreren omdat hij nou eenmaal een accent heeft waar hij nooit werkelijk vanaf kan komen, kan een Rus niet in Oekraïne infiltreren omdat hij nou eenmaal een Russisch accent heeft. Voor etnische-Russische Oekraïners is dat echter anders, want die zijn vanaf hun jeugd al tweetalig en spreken Oekraïens en Russisch. Maar dat zijn dus Oekraïense separatisten en niet Russen. Die vechten voor hun eigen zaak en niet voor Poetin's zaak.

Als je er nog eens goed over nadenkt, kan het onmogelijk kloppen wat jij zegt. Op zijn minst is het bewijs voor die infiltratie zo dun als diarree.
pi_209689379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:00 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daarbij is verlies van Bakhmut voor de Russen ook een ongekende morele dreun.
het zal de interne strijd tussen de MoD-fractie van Shoigu/Gerasmiv en de GRU/Special forces/Wagner-fractie van Surovkin/Dyumin enorm verscherpen.
(die an sich ook maar twee van meerdere verschilende belangengroepen in Kemlin-cirkels zijn, daarnaast heb je machtige bureaucraten als Patrushev en de FSB/geheime dienst-kringen van Bortnikov )

Prizoghin het zien als rechtvaardiging van de putsch (die hij vermoedelijk in samenspraak met Surovkin begon), en ook in de propaganda zal de kritiek op het MoD weer groter worden... maar volgens mij bestaat tussen die twee leger-fracties uiteindelijk een soort van status-quo die ook putin het liefst wil behouden, omdat dat indirekt ook zijn macht versterkt.

Eigenlijk kan een autocratisch heerser ook snel bedreigd worden als zijn legerchefs teveel successen boeken (het wordt ook vaker gesteld dat Hitler dat gevoel had bij het offensief in het westen in 1940, dat zijn generaals teveel persoonlijk succes claimden)..
Juist een status-quo en onderling verdeelde fracties versterkt Putin als autocratisch heerser (mits hij voorkomen kan al te persoonlijk hierin betrokken te worden, wat van het weekend natuurlijk wel gebeurde).

Terugtrekking van het russisch leger uit Bakhmut zou de onrust rondom de weekend-putsch wel weer een beetje doen opvlammen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:47:19 #140
pi_209689611
quote:

[..]

Nou dat vind ik echt veel te simpel gesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:12:19 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209689904
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:27 schreef RetepV het volgende:
Zijn al die spionnen al voor een rechtbank gebracht en hebben ze zichzelf met een advocaat mogen verdedigen?
Ja. En dat jij kremlin talking points uitbraakt, en daarom natuurlijk maar ff in 1 move neerdonderd dat hun rechtspraak niet onafhankelijk kan zijn, is totaal niet relevant, peter.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:15:09 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209689951
quote:

[..]

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:18:48 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209689998
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]
Er gaat heel veel onzin rond dat de belangrijkste verdedigingslinies 50km achter de frontlinie zouden liggen en dat alles ervoor niks voorstelt, en dat verhaal van die Russische trolls wordt helaas heel breed gedragen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:19:21 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209690009
quote:
[ twitter ]
Lijkt Zalensky wel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:21:54 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209690043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er gaat heel veel onzin rond dat de belangrijkste verdedigingslinies 50km achter de frontlinie zouden liggen en dat alles ervoor niks voorstelt, en dat verhaal van die Russische trolls wordt helaas heel breed gedragen.
Je kan tellen hoeveel KM loopgraaf ze hebben, en dan het aantal troepen daardoor delen.

Dan kom je tot de conclusie dat rus een miljoen+ troepen te weinig heeft om alles goed te bemannen.
&lt;signature here&gt;.
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:22:44 #146
364681 over_hedge
pi_209690051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heeft weinig met trollen te maken. Want dat de stekste lijn een stuk naar achter is klopt gewoon.
Dat de rest niks voorstelt dan weer niet. Omdat ze prima ingegraven zitten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:24:24 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690076
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je kan tellen hoeveel KM loopgraaf ze hebben, en dan het aantal troepen daardoor delen.

Dan kom je tot de conclusie dat rus een miljoen+ troepen te weinig heeft om alles goed te bemannen.
Precies. Allemaal leuk en aardig die grote verdedigingconstructies, maar door de frontlinie breken gaat vele malen lastiger zijn. De veldslagen daarachter worden wel groter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:25:35 #148
323876 michaelmoore
pi_209690089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heeft weinig met trollen te maken. Want dat de stekste lijn een stuk naar achter is klopt gewoon.
zullen heel wat precisie raketten nodig zijn om die angst aan te jagen

HIMARS kom er maar in

quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

die jongens zouden willen dat ze thuis zitten bij de babu
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:26:43 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je hebt niets aan een sterke lijn als de vijand aan het oprukken is en je reeds enorme klappen hebt gehad. De status quo behouden is veel eenvoudiger voor de verdediger en dat is precies waarom de vaart er momenteel nog niet echt in zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209690109
twitter
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:30:35 #151
364681 over_hedge
pi_209690151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je hebt niets aan een sterke lijn als de vijand aan het oprukken is en je reeds enorme klappen hebt gehad. De status quo behouden is veel eenvoudiger voor de verdediger en dat is precies waarom de vaart er momenteel nog niet echt in zit.
Volgens mij hebben we dit gesprek al een keer eerder gehad :P En meteen mensen trolls noemen omdat jij iets anders vind is ook weer zo wat. (helemaal omdat er gewoon satelliet fotos zijn waaruit blijkt dat de sterkste verdediging idd stukje naar achter ligt)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:32:17 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we dit gesprek al een keer eerder gehad :P En meteen mensen trolls noemen omdat jij iets anders vind is ook weer zo wat. (helemaal omdat er gewoon satelliet fotos zijn waaruit blijkt dat de sterkste verdediging idd stukje naar achter ligt)
Je hebt niks aan een sterke verdediging als alles al een puinhoop is. Iedereen die verstand van zaken heeft zegt ook dat het helemaal niet raar is dat het zo traag op gang komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:33:39 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209690189
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hé! Ik heb zaterdag een Rave in Lommel! :(
Beter in Lommel raven dan in Rommel laven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:35:26 #154
364681 over_hedge
pi_209690204
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je hebt niks aan een sterke verdediging als alles al een puinhoop is. Iedereen die verstand van zaken heeft zegt ook dat het helemaal niet raar is dat het zo traag op gang komt.
Oke en nu? Veranderd niks aan het feit dat je op de satelliet fotos kan zien dat ze idd een sterke lijn hebben die verder naar achter ligt. En dus als iemand dit beweerd is het niet meteen maar een troll.

Dus waarom je blijft herhalen dat je er niks aan hebt weet ik niet helemaal. Dat doet er niet toe. En over de snelheid heb ik al helemaal niks gezegd :P Ik reageer puur op het feit dat je mensen meteen trolls noemt terwijl ze gelijk hebben in dit geval over dat er nog betere verdediging lines zijn achter waar ze nu vechten.
pi_209690213
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:36:57 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke en nu? Veranderd niks aan het feit dat je op de satelliet fotos kan zien dat ze idd een sterke lijn hebben die verder naar achter ligt. En dus als iemand dit beweerd is het niet meteen maar een troll.

Dus waarom je blijft herhalen dat je er niks aan hebt weet ik niet helemaal. Dat doet er niet toe. En over de snelheid heb ik al helemaal niks gezegd :P Ik reageer puur op het feit dat je mensen meteen trolls noemt terwijl ze gelijk hebben in dit geval over dat er nog betere verdediging lines zijn achter waar ze nu vechten.
Nee, ik heb kritiek op al die doemroepers die denken dat het hopeloos mislukt allemaal omdat de frontlinie nog niet doorbroken is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:38:24 #157
364681 over_hedge
pi_209690236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, ik heb kritiek op al die doemroepers die denken dat het hopeloos mislukt allemaal omdat de frontlinie nog niet doorbroken is.
Maar dat is een hele andere discussie :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:39:26 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690244
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar dat is een hele andere discussie :P
Nee, dat is dezelfde discussie :P

Ik denk dat die zogenaamd sterke linie minder lang stand gaat houden dan de frontlinie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:41:38 #159
364681 over_hedge
pi_209690264
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat is dezelfde discussie :P

Ik denk dat die zogenaamd sterke linie minder lang stand gaat houden dan de frontlinie.
Nee. Ik reageer op dat ze nog een sterkte frontlinie 50 km hier achter ligt. En dat klopt gewoon. (of nouja geen idee of het precies 50 is )

Of die linie stand gaat houden is een hele andere discussie
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 12:43:06 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209690283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee. Ik reageer op dat ze nog een sterkte frontlinie 50 km hier achter ligt. En dat klopt gewoon. (of nouja geen idee of het precies 50 is )

Of die linie stand gaat houden is een hele andere discussie
Ja, ze hebben iets om op terug te vallen, zonder die linie was het al meteen game over geweest als Oekraïne door de frontlinie breekt. Maar her en der lees ik mensen dingen claimen als "maar als Oekraïne niet eens door de amper bewapende frontlinie komt, hoe moet dat dan als ze bij die zeer sterke linies komen? :'(", wat gewoon onzin is natuurlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 12:44:31 #161
364681 over_hedge
pi_209690296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, ze hebben iets om op terug te vallen, zonder die linie was het al meteen game over geweest als Oekraïne door de frontlinie breekt. Maar her en der lees ik mensen dingen claimen als "maar als Oekraïne niet eens door de amper bewapende frontlinie komt, hoe moet dat dan als ze bij die zeer sterke linies komen? :'(", wat gewoon onzin is natuurlijk.
Ja dat laatste ben ik het gewoon met je eens hoor.
  donderdag 29 juni 2023 @ 12:59:51 #162
pi_209690462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar die satellietfoto's helpen de Russen niet met de bevoorrading van die posities. En zonder bevoorrading ben je als gevechtseenheid heel snel klaar met vechten.
  FOK!fotograaf donderdag 29 juni 2023 @ 13:01:19 #163
364681 over_hedge
pi_209690484
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar die satellietfoto's helpen de Russen niet met de bevoorrading van die posities. En zonder bevoorrading ben je als gevechtseenheid heel snel klaar met vechten.
Dat klopt. Maar de linie is er dus wel. Dat was een beetje het hele punt :D Dus ja laten we hopen dat het tegen die tijd idd niet zoveel voorstelt omdat ze geen bevoorrading hebben
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:54 #164
104963 ETA
European Travel Author
pi_209690672
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar de linie is er dus wel. Dat was een beetje het hele punt :D Dus ja laten we hopen dat het tegen die tijd idd niet zoveel voorstelt omdat ze geen bevoorrading hebben
Een linie is zo sterk als zijn zwakste punt. Fysieke bouwsels zoals mijnenvelden en loopgraven zijn belangrijk, net zo belangrijk zijn de manschappen en de bevoorrading. Haal 1 van de 3 dingen weg, en je lijn is een stuk minder waardevol.

Het is wel interessant te zien hoe Kherson en Kharkiv tegenaanval anders waren. Bij Kherson was de strategie om bevoorrading moeilijk te maken, terwijl in Kharkiv het snel doorstoten zodat geen mijnenvelden en uitgebreide loopgraven gebouwd konden worden.

2 verschillende strategieën die beide een ander verloop laten zien. De doomdenkers nu verwachten een voortgang zoals bij Kharkiv, terwijl men meer met een Kherson-achtige tegenaanval bezig is.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_209690725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het Kherson offensief leek ook heel lang (maanden) nauwelijks vooruit te komen, totdat het front ineens instortte. Ik heb in ieder geval nog hoop dat zoiets in andere delen van het front ook kan gebeuren.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:25:37 #166
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209690862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
13 juni was door Oekraine "officieel" aangegeven dat het tegenoffensief begonnen is. Daarnaast hebben ze ook aangegeven minimaal enkele maanden nodig te hebben voor resultaat.

Waarom is het voor mensen zo lastig ff die paar maanden te wachten in plaats van elke dag/week faal faal faal te roepen? Kan zijn dat het dan uiteindelijk faalt hoor, of net zo goed niet.

Daarnaast is er de indruk dat "Oekraine tot aan de tand toe bewapend is". Ook dat is helemaal niet waar.
Ze moeten heel goed nadenken hoe ze de beschikbare middelen inzetten want deze zijn schaars (en blijven dat, want ook wij willen het liefst doen alsof er niks aan de hand is in plaats van serieus op te schalen in wapenproductie).

En nu zie je ook weer lui schreeuwen, hey! wij houden niks over! Produceer die zooi dan. Beter waren jullie al anderhalf jaar geleden begonnen.
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou dat vind ik echt veel te simpel gesteld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik zeg helemaal niet dat het offensief al mislukt is of zoiets dergelijks.

Waar het mij om gaat is dat men voor het offensief veelal liep te verkondigen dat het een walk-over zou worden. De westerse wapens zouden gehakt maken van de Russen en diegene die wist te ontkomen zou rennen voor zijn leven.

Nu is het offensief begonnen en zwaarder dan verwacht. Vervolgens belicht men elk succesje alsof het heel wat is.

Toen de Russen begonnen met hun offensief afgelopen winter werd er gelachen toen men de eerste weken nauwelijks opschoot. En nu moet alles maar als hosanna worden gezien.

Helemaal eens dat we eerst moeten wachten tot het offensief verder gevorderd is. Die 2 weken gaf de Kruif gisteren letterlijk aan, ik heb verder geen idee, maar de verliezen schijnen niet mals te zijn en dis zit er een houdbaarheidsdatum op het offensief.

Wat ik wel zeker weet is dat de doelen zeker nog niet gehaald zijn. Loopt het op den duur vast en men is niet veel verder gekomen dan dit moet je dingen ook niet mooier maken dan ze zijn. Dat is nutteloos en respectloos tegen alle militairen die gestorven zijn voor de paar km.

Laten we hopen dat de doorbraak er komt, maar vooral ook inzien dat het Oekraïne een hoop aan het kosten is. Ongeacht de uitkomst.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:27:36 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209690900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het offensief al mislukt is of zoiets dergelijks.

Waar het mij om gaat is dat men voor het offensief veelal liep te verkondigen dat het een walk-over zou worden. De westerse wapens zouden gehakt maken van de Russen en diegene die wist te ontkomen zou rennen voor zijn leven.

Nu is het offensief begonnen en zwaarder dan verwacht. Vervolgens belicht men elk succesje alsof het heel wat is.

Toen de Russen begonnen met hun offensief afgelopen winter werd er gelachen toen men de eerste weken nauwelijks opschoot. En nu moet alles maar als hosanna worden gezien.

Helemaal eens dat we eerst moeten wachten tot het offensief verder gevorderd is. Die 2 weken gaf de Kruif gisteren letterlijk aan, ik heb verder geen idee, maar de verliezen schijnen niet mals te zijn en dis zit er een houdbaarheidsdatum op het offensief.

Wat ik wel zeker weet is dat de doelen zeker nog niet gehaald zijn. Loopt het op den duur vast en men is niet veel verder gekomen dan dit moet je dingen ook niet mooier maken dan ze zijn. Dat is nutteloos en respectloos tegen alle militairen die gestorven zijn voor de paar km.

Laten we hopen dat de doorbraak er komt, maar vooral ook inzien dat het Oekraïne een hoop aan het kosten is. Ongeacht de uitkomst.
Zijn die al massaal ingezet? Volgens mij niet ;)
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:31:40 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209690975
https://www.nu.nl/buitenl(...)l-op-kramatorsk.html
Oekraïner opgepakt vanwege verraad rond dodelijke raketaanval op Kramatorsk
Oekraïne heeft een man opgepakt op verdenking van verraad rond de dodelijke raketaanval op een drukbezochte pizzeria in Kramatorsk. De man zou auto's met militaire kentekenplaten op de parkeerplaats hebben gefilmd en de beelden hebben gedeeld met de Russen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:33:39 #169
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691001
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee, maar men is ook nog nergens doorgebroken.
En nogmaals ik zeg ook niet dat het niet gaat lukken. Maar een beetje meer realisme zou best mogen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:34:10 #170
56749 BlaZ
pi_209691008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Toch wel lijkt me. Die kerel heeft er echt de ballen verstand van.

twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:41:13 #171
56749 BlaZ
pi_209691104
quote:
84s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tsja, wat is massaal hé. Gezien de verliezen zouden we kunnen concluderen dat er toch wel enkele honderden voertuigen ingezet moeten zijn.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:41:32 #172
323876 michaelmoore
pi_209691111
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, maar men is ook nog nergens doorgebroken.
En nogmaals ik zeg ook niet dat het niet gaat lukken. Maar een beetje meer realisme zou best mogen.
ze zijn aardig op weg richting maroepol en dan kan de krim afgesneden worden
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 13:43:17 #173
236264 crew  capricia
pi_209691152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit hoop ik toch zo. O+
En dan paniek (zei ik paniek?) bij de Russen. _O_ Lange rijen bij de Krimbrug en vluchtende Russen uit hun loopgraven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:44:05 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209691179
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:35 schreef over_hedge het volgende:
Veranderd niks aan het feit dat je op de satelliet fotos kan zien dat ze idd een sterke lijn hebben die verder naar achter ligt.
De stellingen worden steeds zwakker.

Het is leuk dat de constructies van de achterse linies sterker, uitgebreider zijn, maar als de bemanning moet komen van de linies ervoor, want die worden geacht naar de volgende linie te gaan als degene waar ze nu in zitten valt, dan eindig je bij de achterste linies met nog een paar verdwaalde troepen die blijkbaar de slachtingen ervoor hebben overleeft.

Als de constructies alleen geacht worden het verschil te maken, niet combi van constructie + bemanning, waarom dan niet elke linie zo construeren als de laatste en bemanning gewoon overslaan.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 13:44:58 #175
3928 Ulx
pi_209691198
Wat is het nut van een zwakke frontlinie met daarachter een sterkere? Dat de vijand jouw loopgraven kan gebruiken?
pi_209691226
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit hoop ik toch zo. O+
En dan paniek (zei ik paniek?) bij de Russen. _O_ Lange rijen bij de Krimbrug en vluchtende Russen uit hun loopgraven.
En dan prijsschieten *O*
Kinderen altijd raak *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 13:47:43 #177
236264 crew  capricia
pi_209691264
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En dan prijsschieten *O*
Kinderen altijd raak *O*
:D
Mooi moment om de onderhandelingen te starten. Bij de beelden van vluchtende Russen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:47:47 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209691266
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:
Wat is het nut van een zwakke frontlinie met daarachter een sterkere? Dat de vijand jouw loopgraven kan gebruiken?
Als je bemanning overal optimaal is, wordt bij het vallen van een linie de linie erachter juist wel sterker. Want dan krijgt elke linie erachter immers de overlevers van de linie ervoor erbij.

Dus wat dat betreft is deze methode volgens het boekje, minus dat rus niet genoeg bemanning heeft voor al die posities.
&lt;signature here&gt;.
pi_209691277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het kost Rusland meer dan dat het Oekraine kost, maar in de Russische zienswijze is dat helemaal geen probleem. Vrouwen moeten maar meer neuken en zwanger worden.

Voor de rest heeft Oekraine ook helemaal geen keuze. Als er al een nieuwe grens gaat komen, dan hebben ze misschien paar jaar en dan begint het weer opnieuw totdat het land opgeslokt is. Als je nieuwe grenzen laat tekenen, dan bevestig je voor Rusland dat landjepik loont.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:51:31 #180
56749 BlaZ
pi_209691342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:
Je richt een linie in buiten het bereik van de vijandelijke artillerie.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:57:56 #181
56749 BlaZ
pi_209691447
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is eerder de richting van Primorsk waar men het meeste voortgang heeft geboekt. De frontlinie is vanuit Mariupol nog altijd even ver.
  donderdag 29 juni 2023 @ 13:58:54 #182
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691460
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het kost Rusland meer dan dat het Oekraine kost, maar in de Russische zienswijze is dat helemaal geen probleem. Vrouwen moeten maar meer neuken en zwanger worden.

Voor de rest heeft Oekraine ook helemaal geen keuze. Als er al een nieuwe grens gaat komen, dan hebben ze misschien paar jaar en dan begint het weer opnieuw totdat het land opgeslokt is. Als je nieuwe grenzen laat tekenen, dan bevestig je voor Rusland dat landjepik loont.
Dat eerste weten we niet eens. Over het algemeen vallen er meer slachtoffers bij de aanvallende partij. Zet je de verliezen af tegen de terreinwinst word je al helemaal moedeloos.

Ikzelf denk dat Oekraïne het al goed heeft gedaan als ze met dit offensief bijvoorbeeld een plaats als Tokmak weten te veroveren. Nu juichen dat men al bijna bij deze zee is vind ik enorm respectloos.
Stel dat de militaire hier op fok! zo moeten vechten als wat men daar moet. Al die strijd en al die slachtoffers terwijl je maar moet hopen dat het uiteindelijk zin heeft gehad. De fok!Kers zouden dan ook nog eens de pech hebben dat men weet dat er ergens op een forum enorm luchtig wordt gedaan over de hel waar je je in bevindt.

Natuurlijk moet Oekraïne, zo tragisch is de situatie ook.
pi_209691499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Toch wel lijkt me. Die kerel heeft er echt de ballen verstand van.

[ twitter ]
Hij benoemt zijn tweet "within days" in de comments. En zegt dat hij tevroeg was met zijn tweet en het pas later duidelijk was waar de Oekraïners op richtten. Namelijk attrition. Dat is wel duidelijk. De grote nacht zit vooralsnog uit zijn neus te eten.
-Rabia Al-Basri
pi_209691513
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209691547
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:05:30 #186
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691559
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Bij items geeft de 3e optie de verdedigingslinies aan.

Tussen de linies zal de boel vol met mijnen liggen.
Ik mis de bevestiging over de vele Russische slachtoffers een beetje. Ik zou absoluut niet stellen willen dat de winst bijna daar is..
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:06:26 #187
56749 BlaZ
pi_209691569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:01 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hij benoemt zijn tweet "within days" in de comments. En zegt dat hij tevroeg was met zijn tweet en het pas later duidelijk was waar de Oekraïners op richtten. Namelijk attrition. Dat is wel duidelijk. De grote nacht zit vooralsnog uit zijn neus te eten.
Dat was helemaal niet later pas duidelijk. Elke serieuze bron ging er van uit dat het een langzaam operationeel proces ging worden. Meneer Steiner heeft simpelweg geen verstand van operationele zaken.

Hier in het topic heb ik het begin Juni ook aangegeven. Met verdedigingslinies is een vlotte doorbraak niet mogelijk.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:09:55 #188
56749 BlaZ
pi_209691621
Misschien nog wat goed nieuws voor Oekraïne, bij Avdiivka heeft men een wat stukjes land ingenomen waardoor de stad wat makkelijker te bevoorraden is.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:16:01 #189
323876 michaelmoore
pi_209691681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat eerste weten we niet eens. Over het algemeen vallen er meer slachtoffers bij de aanvallende partij. Zet je de verliezen af tegen de terreinwinst word je al helemaal moedeloos.

Ikzelf denk dat Oekraïne het al goed heeft gedaan als ze met dit offensief bijvoorbeeld een plaats als Tokmak weten te veroveren. Nu juichen dat men al bijna bij deze zee is vind ik enorm respectloos.
Stel dat de militaire hier op fok! zo moeten vechten als wat men daar moet. Al die strijd en al die slachtoffers terwijl je maar moet hopen dat het uiteindelijk zin heeft gehad. De fok!Kers zouden dan ook nog eens de pech hebben dat men weet dat er ergens op een forum enorm luchtig wordt gedaan over de hel waar je je in bevindt.

Natuurlijk moet Oekraïne, zo tragisch is de situatie ook.
Ukraine moet voorwaarts
en de russen op hun eigen terrein bestrijden

pi_209691691
twitter
pi_209691735
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:21:42 #192
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691743
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ukraine moet voorwaarts
en de russen op hun eigen terrein bestrijden

Oekraïne moet nog heel wat kilometers aan Russen verdrijven. Men moet nu een offensief opzetten wat perspectief biedt, maar men moet vervolgens zelf ook nog slagkracht overhouden om mee door te kunnen vechten.
pi_209691760
twitter
pi_209691782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Oekraïne moet nog heel wat kilometers aan Russen verdrijven. Men moet nu een offensief opzetten wat perspectief biedt, maar men moet vervolgens zelf ook nog slagkracht overhouden om mee door te kunnen vechten.
Geen idee waarom dat nu zou moeten eigenlijk. Vanwege ongeduldige internetterts?
pi_209691804
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:26:28 #196
323876 michaelmoore
pi_209691805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:21 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
afsnijden is nu het doel , afsnijden naar de zwarte zee, afsnijden van bevoorrading
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:28:23 #197
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691836
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee waarom dat nu zou moeten eigenlijk. Vanwege ongeduldige internetterts?
Jij hebt liever een nutteloos offensief? Wat ze nu doen moet hout snijden als men bereiken wil wat men zegt te willen bereiken.

Nog meer zinnen die jullie eruit willen pikken ?
pi_209691858
twitter
pi_209691866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 08:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zag dit in de reacties... deze Russische generaal is of volkomen lazarus, of zit onder de verdovende middelen (het eerste lijkt me het meest waarschijnlijke):

[ twitter ]
Damn.
Ik had destijds geen idee dat dit die beruchte generaal Armageddon was.

Dit waren dus misschien zijn laatste openbare woorden (en wellicht ook zijn laatste glazen gedestilleerd).
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209691872
:')
twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:33:39 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209691888
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Psies, ik heb liever dat ze wachten tot het water weg is en dan bij een amper verdedigd stuk massaal oversteken en zo het Zuiden terugpakken. En als het de kansen flink vergroot dat ze ook wachten op de fighterjets.
pi_209691900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:06 schreef BlaZ het volgende:

Hier in het topic heb ik het begin Juni ook aangegeven. Met verdedigingslinies is een vlotte doorbraak niet mogelijk.
Ah je bent een armchair general

Duidelijk
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:34:56 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209691915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ukraine is still in the attrition phase, using just 4-5 brigades of the 35
Ik vraag me wel af wat die 31 aan het doen zijn momenteel. Enkel wachten?
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:36:25 #204
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209691940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
afsnijden is nu het doel , afsnijden naar de zwarte zee, afsnijden van bevoorrading
Hoog doel wel. Zou geweldig zijn, maar ik denk dat je ook al blij mag zijn als je dichterbij komt waardoor je de aanvoerroutes meer meer wapens kan bestoken. Misschien ook die krimbrug.
pi_209691948
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:02 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
BREAKING:
Poetin raast al 2 uur tegen topgeneraals "wtf waarom zitten er legers van ons in Irak? Waar zijn jullie gvd mee bezig? Prigo had verdomme gelijk; jullie zijn klunzen!"
pi_209691960
Niet slechts handen schudden in de menigte maar zelfs selfies lol. Die dubbelganger maakt het contrast wel heel extreem.

twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:37:34 #207
323876 michaelmoore
pi_209691963
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
BREAKING:
Poetin raast al 2 uur tegen topgeneraals "wtf waarom zitten er legers van ons in Irak? Waar zijn jullie gvd mee bezig? Prigo had verdomme gelijk; jullie zijn klunzen!"
wanneer komen er verkiezingen in Rusland ??
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:38:50 #208
56749 BlaZ
pi_209691981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Duidelijk
Zoals ik opmerkte, er was een veelvoud van bronnen die dat aangaf. Het is dus beter een bron als Steiner niet te gebruiken omdat hij duidelijk steeds onzin verkoopt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:38:52 #209
323876 michaelmoore
pi_209691983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:37 schreef 3rr0r het volgende:
Niet slechts handen schudden in de menigte maar zelfs selfies lol. Die dubbelganger maakt het contrast wel heel extreem.

[ twitter ]
ja het is echt een dubbelganger, hij lijkt er wel op maar als ie lacht dan is het een heel andere mens
Putin lacht nooit , echt nooit
en deze die staat maar te smilen
pi_209691999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:32 schreef Slayage het volgende:
:') [ twitter ]
Mocht hij gelijk hebben, dan kan hij meteen in de spiegel kijken waar dat aan zou liggen.

Misschien ziet hij de geweldige resultaten van de Brexit (laten we wel wezen, de UK draait als een tierelier) en kan hij definitief opkrassen? Moet een succesverhaal gaan worden!
(Ik persoonlijk zou Hongarije en andere Oost-Europese landen liever binnenhouden, maar met een Orbán als vriend heb je helaas geen vijanden nodig.)
pi_209692009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja het is echt een dubbelganger, hij lijkt er wel op maar als ie lacht dan is het een heel andere mens
Putin lacht nooit , echt nooit
en deze die staat maar te smilen
Ik vond in het "officiële" filmpje vooral die kushandjes verdacht.
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:41:58 #212
323876 michaelmoore
pi_209692025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik vond in het "officiële" filmpje vooral die kushandjes verdacht.
j a popie jopie doen , als de echte Putin het ziet dan scheld ie hem verrot

De echte Putin is serieus en heeft veel zorgen , deze geniet van de aandacht
pi_209692072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En komt-ie bij de rest terecht.

twitter
pi_209692095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De film Jarhead met Jake Gyllenhaal gaat oa over dit thema. Verveling tijdens het wachten op de strijd.

"It's a good 80 minutes or so into "Jarhead" before any wartime action occurs. That's supposed to reflect the real-life experiences of troops who served in the first Gulf War — in particular, the boredom and tedium between actual fighting."
-Rabia Al-Basri
pi_209692124
quote:

[..]
Mocht hij gelijk hebben, dan kan hij meteen in de spiegel kijken waar dat aan zou liggen.

Misschien ziet hij de geweldige resultaten van de Brexit (laten we wel wezen, de UK draait als een tierelier) en kan hij definitief opkrassen? Moet een succesverhaal gaan worden!
(Ik persoonlijk zou Hongarije en andere Oost-Europese landen liever binnenhouden, maar met een Orbán als vriend heb je helaas geen vijanden nodig.)
Ik moest ook denken aan de brexiteers door deze uitspraken.
-Rabia Al-Basri
pi_209692133
quote:

[..]

Ik was heel de tijd over deze reactie aan het denken :@

Vroeger toen ik nog een jong-kloddertje was heb ik hardop gehuild en veel over geschiedenis geleerd in vooral Hongarije.
pi_209692142
quote:

[..]
Er stonden BTR-70's. Dat zijn pantservoertuigen uit de jaren 70. Handig om oude vrouwtjes en scholieren mee plat te rijden, maar compleet kansloos tegen een huurlingenleger.
pi_209692151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De echte Putin is serieus en heeft veel zorgen , deze geniet van de aandacht
Ik zal je vertellen: als deze omgebouwde Poetins er helemaal klaar mee zouden zijn en zouden gaan muiten, dan zijn ze gevaarlijker en invloedrijker dan 1000 Prigozjins. Polonaise lopen op de Stars & Stripes van Sousa, met een roze stropdas meedoen aan een illegale Gay Parade; het zou binnen een paar dagen het einde van de echte Poetin betekenen. Ik hoop dat er een Russische Nederlander tussenzit die hier meeleest.
pi_209692228
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nee, training gaat gewoon door. Althans, die indruk krijg ik voor een gedeelte van de brigades, er verschijnen continue trainingsvideo's.

Een aantal is ook aan het herpositioneren, zoals bijvoorbeeld de 32e Mech Brigade schijnt van Zaporizhia front naar Kupyansk front te zijn gegaan.
pi_209692232
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik was heel de tijd over deze reactie aan het denken :@

Vroeger toen ik nog een jong-kloddertje was heb ik hardop gehuild en veel over geschiedenis geleerd in vooral Hongarije.
Zoals ik al zei: ik houd ze er dolgraag bij.

Maar Orbán is, in mijn ogen, een hele slechte zaak voor dat land. En iemand die er geen problemen mee heeft om iedere (desnoods schijn van) eenheid binnen de EU te dwarsbomen. De vraag is inmiddels, wat mij betreft: wie betaalt hem daarvoor?
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:56:35 #221
323876 michaelmoore
pi_209692243
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: ik houd ze er dolgraag bij.

Maar Orbán is, in mijn ogen, een hele slechte zaak voor dat land. En iemand die er geen problemen mee heeft om iedere (desnoods schijn van) eenheid binnen de EU te dwarsbomen. De vraag is inmiddels, wat mij betreft: wie betaalt hem daarvoor?
weet je hoeveel landbouwsubsidie hij opstrijkt

hij en zijn vrienden
  donderdag 29 juni 2023 @ 14:58:31 #222
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209692273
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, training gaat gewoon door. Althans, die indruk krijg ik voor een gedeelte van de brigades, er verschijnen continue trainingsvideo's.

Een aantal is ook aan het herpositioneren, zoals bijvoorbeeld de 32e Mech Brigade schijnt van Zaporizhia front naar Kupyansk front te zijn gegaan.
Ik kan me wel voorstellen dat men ergens het liefst hoort dat de tijd daar is om te gaan. Een zekere spanning zal men wel voelen.
pi_209692293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet je hoeveel landbouwsubsidie hij opstrijkt

hij en zijn vrienden
Er zijn meer landen die decennia lang miljoenen en miljoenen (en miljoenen) aan landbouwsubsidies opgestreken hebben en nog steeds opstrijken.
Ik heb in ieder geval nog het (ongetwijfeld naïeve) idee dat er van die subsidies tenminste nog iets ten goede komt van het land of van de bevolking van Hongarije zelf.
Van die andere centen (om in de EU chronisch dwars te liggen over politieke kwesties), die niet uit Brussel komen, weet ik wel nagenoeg zeker dat het allemaal in zijn eigen zakken (en in die van zakenvrienden) verdwijnt.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2023 @ 15:05:27 #224
3928 Ulx
pi_209692370
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je richt een linie in buiten het bereik van de vijandelijke artillerie.
Dus minstens 20 km verder? Dat is dan alweer een compleet nieuwe linie.
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:09:58 #225
56749 BlaZ
pi_209692438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus minstens 20 km verder? Dat is dan alweer een compleet nieuwe linie.
Het is niet overal 20 kilometer. Zie hier voor een overzicht: https://kyivindependent.c(...)-of-defensive-lines/
pi_209692605
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Duidelijk
Lijkt mij geen ingewikkelde conclusie dat het zonder luchtsteun niet heel makkelijk is om 15 km (ofzo) mijnenvelden in de diepte te doorbreken terwijl de artillerie en drones je om de oren vliegen :? Dan kan je nog weinig bezetting hebben, langzaam gaat het zeker.
pi_209692777
Kan het niet zo zijn dat de CIA ism Oekraïne zich veel meer heeft toegelegd op het creëren van interne onrust in Rusland?
Vakman pur sang
pi_209692786
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan het niet zo zijn dat de CIA ism Oekraïne zich veel meer heeft toegelegd op het creëren van interne onrust in Rusland?
Nee. Slotje.
pi_209692797
quote:
Kan het niet zo zijn dat de mensenwereld gewoon een chaotische plek is en de CIA lang niet achter alles zit?
pi_209692813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kan het niet zo zijn dat de mensenwereld gewoon een chaotische plek is en de CIA lang niet achter alles zit?
Ja kan ook.
Vakman pur sang
pi_209692836
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja kan ook.
Ah gelukkig. Heb even wat problemen met een computerprogramma en ik wilde de CIA al de schuld gaan geven. Maar dat hoeft dus niet meer.
pi_209692856
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah gelukkig. Heb even wat problemen met een computerprogramma en ik wilde de CIA al de schuld gaan geven. Maar dat hoeft dus niet meer.
Dat kan ook niet, CIA werkt nog met faxen.

Alle faxen natuurlijk hé
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:37:38 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209692861
quote:

[ twitter ]
Dit is zo overduidelijk iets wat de echte Putin niet zou doen dat het grappig is
pi_209692874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is niet overal 20 kilometer. Zie hier voor een overzicht: https://kyivindependent.c(...)-of-defensive-lines/
Volgens mij hoort volgens de soviet handboeken er geen 20km tussen de linies te zitten, maar eerder iets van 8km IIRC (9???). Immers, dan kan de artillerie, die achter de 2e lijn zit, de eerste lijn niet verdedigen. Een hoop russische artillerie haalt amper de 20km.

En de hele Zaporizhia landbrug is slechts 90km breed.
pi_209692947
twitter
pi_209692992
quote:
73.9% of respondents consider the use of nuclear weapons "unacceptable";
? 10.5% reported that nuclear weapons could be used "in any case";
? almost 16% of Russians supported a nuclear strike on Ukraine;
? 5.2% stated that a nuclear argument could be used "under the threat of defeat in a military operation".
twitter
pi_209693000
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209693054
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:50:34 #239
56749 BlaZ
pi_209693057
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Volgens mij hoort volgens de soviet handboeken er geen 20km tussen de linies te zitten, maar eerder iets van 8km IIRC (9???). Immers, dan kan de artillerie, die achter de 2e lijn zit, de eerste lijn niet verdedigen. Een hoop russische artillerie haalt amper de 20km.

En de hele Zaporizhia landbrug is slechts 90km breed.
Wellicht is die doctrine wat aangepast aan de realiteit met drones en langere afstandsartillerie. Het uitgraven van linies moet natuurlijk wel veilig kunnen gebeuren.
pi_209693113
twitter
pi_209693136
quote:

[ twitter ]
Wanneer je het beeld frame na frame afspeelt lijkt hij helemaal niet op de echte Putin. En de stem klopt ook niet echt. Maarja mensen daar willen geloven wat ze willen geloven.
pi_209693219
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht is die doctrine wat aangepast aan de realiteit met drones en langere afstandsartillerie. Het uitgraven van linies moet natuurlijk wel veilig kunnen gebeuren.
Nou dat viel nog best wel tegen, dat aanpassen aan de moderne tijd. Sowieso is het een feit dat ze loopgraven linies gebruiken, welk modern leger doet dat nog op deze schaal?

Maar, maakt niet uit. Het probleem is meer dat de russen in Zaporizhia met de rug tegen de zee vechten. Ze kunnen geen X aantal kilometer verliezen, want dan komt bijv. een Berdiansk en de haven van Mariupol in HIMARS bereik.

Dat is ook de reden dat de russen continue tegenaanvallen doen, ze kunnen niet rustig Oekraine laten stuklopen op hun linies.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:11:15 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209693384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
De realiteit is dat ze burgers vermoord hebben. ;(
twitter
pi_209693451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Nou dat viel nog best wel tegen, dat aanpassen aan de moderne tijd. Sowieso is het een feit dat ze loopgraven linies gebruiken, welk modern leger doet dat nog op deze schaal?
Lijkt toch aardig te werken? Anders waren de oekrainers er allang doorheen geweest.
pi_209693497
https://kyivindependent.c(...)-russia-from-the-un/

Het blijkt dat Rusland zich nooit officieel heeft ingeschreven bij de UN, dat de inschrijving nog van de Sovjet Unie is. Dus technisch gezien is er een mogelijkheid om Rusland uit de UN te gooien door een stemming te houden en af te gaan op de meeste stemmen. Daar Rusland niet officieel ingeschreven staat zou zijn Veto niet hoeven te gelden.

Maar ja de kans dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren is erg klein natuurlijk.
pi_209693559
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Alleen omdat ze weten dat ze zelf ook een gruwelijke dood sterven bij de inzet van een nucleair wapen door Rusland. Laat gelijk de enige manier zien die werkt bij Russen. Als ze ermee wegkomen heeft een groot deel geen probleem ermee of kijkt gewoon weg; dat op hetzelfde neerkomt.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:28:57 #248
56749 BlaZ
pi_209693657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Maar, maakt niet uit. Het probleem is meer dat de russen in Zaporizhia met de rug tegen de zee vechten. Ze kunnen geen X aantal kilometer verliezen, want dan komt bijv. een Berdiansk en de haven van Mariupol in HIMARS bereik.

Dat is ook de reden dat de russen continue tegenaanvallen doen, ze kunnen niet rustig Oekraine laten stuklopen op hun linies.
In elke conflictzone met voorbereide verdedigingslinies wordt dat gebruikt. Bijvoorbeeld India-Pakistan, N/Z Korea. In de tweede wereldoorlog was het minder gebruikelijk en het lijkt juist terug te komen door de mindere utiliteit van luchtmacht en tanks.
pi_209693690
twitter

Zo te zien zijn ze de rest van hun vloot in de Zwarte zee nu ook aan het camoufleren. Al kan ik nog steeds niet voorstellen dat dit gaat werken. Daar de camera's en drones van Oekraïner erg scherp zijn.
pi_209693779
twitter

En daar gaat er weer één het raam uit.

Aaah gebeurde op de 23ste zie ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 29-06-2023 17:21:40 ]
pi_209693861
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:32 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Zo te zien zijn ze de rest van hun vloot in de Zwarte zee nu ook aan het camoufleren. Al kan ik nog steeds niet voorstellen dat dit gaat werken. Daar de camera's en drones van Oekraïner erg scherp zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dazzle_camouflage
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:50:18 #252
323876 michaelmoore
pi_209693886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er zijn meer landen die decennia lang miljoenen en miljoenen (en miljoenen) aan landbouwsubsidies opgestreken hebben en nog steeds opstrijken.
Ik heb in ieder geval nog het (ongetwijfeld naïeve) idee dat er van die subsidies tenminste nog iets ten goede komt van het land of van de bevolking van Hongarije zelf.
Van die andere centen (om in de EU chronisch dwars te liggen over politieke kwesties), die niet uit Brussel komen, weet ik wel nagenoeg zeker dat het allemaal in zijn eigen zakken (en in die van zakenvrienden) verdwijnt.
https://www.businessinsid(...)iie-hongarije-orban/

En toch wil geen enkel land de EU lanbouwsubsides afschaffen en nationaal maken
Ook Nederland niet
quote:
het Europese landbouwprogramma dat jaarlijks voor meer dan 50 miljard aan subsidies uitdeelt,
quote:
Tientallen miljoenen aan Europese landbouwsubsidie gaan in Hongarije, Bulgarije en Tsjechië naar een kleine groep oligarchen
Carmen Reinicke,

Business Insider Nederland
05 nov 2019
Landbouwsubsidie
Foto: REUTERS/Laszlo Balogh

Een kleine club grootgrondbezitters in Hongarije, Tsjechië en Bulgarije profiteert volop van het Europese landbouwprogramma dat jaarlijks voor meer dan 50 miljard aan subsidies uitdeelt, meldt The New York Times.

Selam Gebrekidan, Matt Apuzzo en Benjamin Novak hebben negen maanden lang onderzoek gedaan naar het systeem en ontdekten dat een flink deel van de landbouwsubsidies naar een groep “oligarchen en politieke leiders” gaat die deals hebben gesloten met de Hongaarse overheid.

Die deals hebben de leden van de groep steenrijk gemaakt, schrijft de Amerikaanse krant.

De Europese Unie deelt de landbouwsubsidie uit op basis van hoeveel landbouwgrond boeren hebben.
Maar in bijvoorbeeld Hongarije heeft premier Viktor Orban landbouwgrond van de staat verdeeld onder zijn familie, vrienden en zakenpartners.
Daarmee kregen ze niet alleen het land, maar ook het recht op de subsidies, waardoor ze “miljoenen aan subsidies van de EU” kunnen opstrijken.

Het probleem bestaat ook buiten Hongarije. In Tsjechië hebben bedrijven die in bezit zijn van premier Andrej Babis het afgelopen jaar voor bijna 40 miljoen euro aan landbouwsubsidies opgestreken.

Ook Bulgarije heeft te kampen met het probleem en een topaanklager in Slowakije zegt dat er in zijn land sprake is van een “landbouwmaffia”.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-06-2023 17:22:18 ]
pi_209694043
quote:
Maar dit is geen "dazzle camouflage" maar gewoon zwart geverfd zoals de Bismarck in WW2. Om het schip kleiner te laten lijken?

pi_209694151
twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:47:59 #255
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209694338
quote:
Vraag het in BNW, daar horen dit soort vragen thuis, niet hier.
pi_209694433
Ik hoor nu dat er twee Oekrainse generaals zijn gedood en tot 50 militairen? Tijdens de aanval po dat restaurant afgelopen dinsdag?

Kan iemand dit verifiëren?
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:57:13 #257
56749 BlaZ
pi_209694444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:24 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Zou dit nog effect kunnen hebben op de NAVO toetreding van Zweden?
pi_209694446
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:56 schreef BjG956 het volgende:
Ik hoor nu dat er twee Oekrainse generaals zijn gedood en tot 50 militairen? Tijdens de aanval po dat restaurant afgelopen dinsdag?

Kan jij een bron noemen?
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:58:41 #259
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209694462
quote:

Franky en Koen werden abusievelijk door rus opsec gezien als ukr generaals, maar zijn slechts licht gewond.
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:59:41 #260
56749 BlaZ
pi_209694476
quote:

Dat is onzin.

Er is een bericht geweest dat er bij de aanval in Kramatorsk iemand is opgepakt die foto's van militaire kentekens heeft doorgegeven. Het kan best dat er een aantal militairen bij de aanval zijn omgekomen of gewond geraakt. Het zou gaan om een achttal doden, waaronder burgers.
pi_209694480
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kan jij een bron noemen?
Zeker, is al eerder voorbij gekomen in dit topic:

quote:
[ twitter ]
De gebruikelijke belachelijke Russische propaganda.
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:59:50 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209694481
quote:

Bron: telegram
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209694485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kan jij een bron noemen?
AD heeft het erover. Maar de bron is Rusland zelf.
En nu lees ik dat iemand is opgepakt omdat hij kentekens heeft doorgegeven van auto's van militairen. Die stonden op de parkeerplaats van dat restaurant.

Dan word het ineens een gerichte actie en niet een misshit zoals dat veel word gezegd.
pi_209694498
quote:

Volgens mij komt dit van Russische bronnen, dat mag je dus met een olietanker zout nemen.
Цой жив
pi_209694500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:00 schreef BjG956 het volgende:

[..]
AD heeft het erover. Maar de bron is Rusland zelf.
En nu lees ik dat iemand is opgepakt omdat hij kentekens heeft doorgegeven van auto's van militairen. Die stonden op de parkeerplaats van dat restaurant.

Dan word het ineens een gerichte actie en niet een misshit zoals dat veel word gezegd.
Een actie wordt niet ineens gericht omdat er toevallig ook wat militairen tussen een hele berg burgers zitten :').
pi_209694515
Volgens de Russen ja, dus 10 kilo zout.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209694516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Een actie wordt niet ineens gericht omdat er toevallig ook wat militairen tussen een hele berg burgers zitten :').
Gast, het zou gaan om twee generaals... Dat is toch wel een goede reden om een aanval te doen lijkt me.

Vandaar ook de reactie van Oekraine om die man op te pakken die kentekenplaten heeft doorgegeven.
pi_209694533
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:02 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens de Russen ja, dus 10 kilo zout.
Waarom wel geloven wat Oekraine zegt en alles wat Rusland zegt met korrels zout nemen?
Propaganda heb je aan alle kanten.
pi_209694534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:02 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Gast, het zou gaan om twee generaals... Dat is toch wel een goede reden om een aanval te doen lijkt me.

Vandaar ook de reactie van Oekraine om die man op te pakken die kentekenplaten heeft doorgegeven.
Ja want als het geen generaals waren hadden ze die vent wel laten lopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209694542
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja want als het geen generaals waren hadden ze die vent wel laten lopen
Jullie kunnen ook een keer fucking normaal reageren toch?
pi_209694556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:03 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Waarom wel geloven wat Oekraine zegt en alles wat Rusland zegt met korrels zout nemen?
Omdat Oekraïne een functionerende democratie is en Rusland een dictatuur.

Rusland spuwt enkel leugens de wereld in
pi_209694567
quote:
[ twitter ]
Die twee zusjes zijn hierbij tot generaal gepromoveerd.
pi_209694600
quote:

Niet teveel luisteren naar Russische propaganda. Als dit het geval was geweest hadden we het van Oekraïense bronnen gehoord.
pi_209694603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Omdat Oekraïne een functionerende democratie is en Rusland een dictatuur.

Rusland spuwt enkel leugens de wereld in
haha grappig...

Ik weet niet of je het weet, maar in alle oorlogen heb je propaganda. En van alle kanten.
Maar als de Oekrainers zeggen "acht doden" dan zijn het acht doden? En als de Russen zeggen "twee generaals dood" dan is het propaganda. Het kan toch zijn dat Oekraine het naar buiten downplayed en dat de werkelijkheid anders is?

In WOII werden ook allerlei zaken door de geallieerden in de doofpot gestopt en gedownplayed. Omdat het gewone volk het anders niet kon handelen. Zoals de vliegtuigen die niet meer terugkwamen van bombing. Of die honderden doden die vielen bij een oefening voor "D-day"
pi_209694611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:09 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Niet teveel luisteren naar Russische propaganda. Als dit het geval was geweest hadden we het van Oekraïense bronnen gehoord.
Ja sure. Als je naief bent wel waarschijnlijk..
pi_209694621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:10 schreef BjG956 het volgende:

[..]
haha grappig...

Ik weet niet of je het weet, maar in alle oorlogen heb je propaganda. En van alle kanten.
Maar als de Oekrainers zeggen "acht doden" dan zijn het acht doden? En als de Russen zeggen "twee generaals dood" dan is het propaganda. Het kan toch zijn dat Oekraine het naar buiten downplayed en dat de werkelijkheid anders is?

In WOII werden ook allerlei zaken door de geallieerden in de doofpot gestopt en gedownplayed. Omdat het gewone volk het anders niet kon handelen. Zoals de vliegtuigen die niet meer terugkwamen van bombing. Of die honderden doden die vielen bij een oefening voor "D-day"
Het staat los van propaganda van Oekraïne, want jij komt enkel met Russische bronnen. En daar is 100% bewezen niets van waar en als je dat wel denkt, kijk je teveel Russische tv.
pi_209694631
quote:

[..]
haha grappig...

Heb je misschien ook al eens overwogen dat beide kanten zich niet per definitie in gelijke mate schuldig maken aan het verdraaien van zaken om propagandadoeleinden? Of is dat te ingewikkeld en moet de waarheid wel ergens netjes in het midden liggen om het allemaal simpel en overzichtelijk te houden?
pi_209694649
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het staat los van propaganda van Oekraïne, want jij komt enkel met Russische bronnen. En daar is 100% bewezen niets van waar en als je dat wel denkt, kijk je teveel Russische tv.
Ik heb het van het AD. Ik kijk nooit naar Russische bronnen..

Dus ik denk dat je verkeerd zit _O-
Toch jammer dat wanneer mensen ECHT kritisch zijn ze meteen in een hokje geduwd worden.
pi_209694652
quote:

[..]
haha grappig...

Omdat de Russen bekend staan om hun propaganda deze oorlog. Keer op keer is het bewezen dat zij onwaarheden verkondigen. Zij liegen tegen iedereen. Hunzelf, hun volk, de rest van de wereld.

Natuurlijk gebruikt Oekraïne in mindere mate ook propaganda. Dat is normaal in een oorlog. Maar lang niet op zo'n grote schaal. En al helemaal niet om hun eigen volk voor te liegen over alles. Of om het westen voor te liegen. Hun propaganda is vooral gericht op Rusland zelf.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:16:18 #280
38496 Perrin
pi_209694666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:14 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Toch jammer dat wanneer mensen ECHT kritisch zijn ze meteen in een hokje geduwd worden.
Wel erbij vertellen dat het AD gewoon een Russische bron quote.
pi_209694672
quote:

[..]

Ik heb je bron in AD opgezocht.

Daar staat... 'volgens het Russische ministerie van huppeldepup' dus doe niet zo wijs, want je zet jezelf ECHT compleet voor lul

Edit:

Van AD

quote:
Het Russische ministerie van Defensie zegt dat twee Oekraïense generaals en tot vijftig militaire officieren zijn gedood bij een raketaanval op Kramatorsk op dinsdag. Ook zouden er 'tot twintig buitenlandse huurlingen en adviseurs' zijn gedood
pi_209694694
quote:

[..]
We hebben het nu toch niet over wat Oekraïne zegt?
Цой жив
pi_209694717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 17:24 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Beter leren we de arrogante moslims dat hun heilige boekjes en plekjes voor hun heilig zijn en dat de rest van de wereld vrijheid van hun religie heeft.
pi_209694723
quote:

[..]
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:25:00 #285
pi_209694750
quote:

[..]

Nee, nee. Ik ben kritisch. De rest van Fok! is verdacht en mag zich elke dag bewijzen.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:26:34 #286
38496 Perrin
pi_209694765
We hangen hier ook niet aan de lippen van het Oekraiense ministerie van Defensie, dus dat ja-maar-zij-ook-gecalimero slaat eveneens totaal de plank mis.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:27:06 #287
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_209694770
Zolang er geen namen van die generaals genoemd worden kun je het inderdaad met een flinke korrel zout nemen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_209694774
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Pas op voor je energie-rekening, vosje.
Advies is aanpassen van 13 euro naar 0 euro. Dus daar maak ik me niet druk om.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:28:48 #289
pi_209694798
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Advies is aanpassen van 13 euro naar 0 euro. Dus daar maak ik me niet druk om.
Dan staat je dus niets in de weg om er alles aan toe doen zodat Ukraine zich kan verdedigen tegen Russische agressie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 18:30:28 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209694811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Omdat Oekraïne een functionerende democratie is
Nounounou, iets te veel corruptie om het functionerend te noemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:31:05 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209694821
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:02 schreef BjG956 het volgende:

[..]

RIP Yulia en Anna. 14 jaar oud.

Deze meisjes zijn volgens de Russen dus een militair doel.
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:31:08 #292
pi_209694822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En dat word beter door het door een nog corrupter land te laten verkrachten?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 18:32:26 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209694839
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En dat word beter door het door een nog corrupter land te laten verkrachten?
Dat zeg ik niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:33:02 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209694846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Sinds die poetinpijper weg is maken ze daar flinke stappen :Y
pi_209694848
twitter
pi_209694856
quote:
Ik zeg enkel dat Oekraine ook propaganda gebruikt en dat het niet vreemd is dat wanneer er belangrijke mensen omkomen bij een aanval dit word verzwegen.
Als je een beetje kennis hebt van de geschiedenis dan weet je dit. Toen in WOII mensen voor niks stierven werd dit ook in de doofpot gestopt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:26 schreef Perrin het volgende:
We hangen hier ook niet aan de lippen van het Oekraiense ministerie van Defensie, dus dat ja-maar-zij-ook-gecalimero slaat eveneens totaal de plank mis.
Zij hebben toch beweerd dat er acht doden zijn gevallen? Of heeft de restaurant houder dit gezegd?

quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
We hebben het nu toch niet over wat Oekraïne zegt?
Jawel, die beweerden dus dat er acht doden waren gevallen...

Ik kan mij voorstellen dat je de dood van generaals en militairen verzwijgt omdat dit niet goed is voor het moraal..

En dan is de reactie van Oekraine ook veel logischer dat ze iemand oppakten die kentekens van militaire auto's doorgaf aan Rusland.. Dat zou de persoon niet doen als er een private eerste klas in het restaurant zat. Wel als er minimaal een hoge officier er zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 30-06-2023 11:28:22 ]
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:34:45 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209694864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:33 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat Oekraine ook propaganda gebruikt en dat het niet vreemd is dat wanneer er belangrijke mensen omkomen bij een aanval dit word verzwegen.
Als je een beetje kennis hebt van de geschiedenis dan weet je dit. Toen in WOII mensen voor niks stierven werd dit ook in de doofpot gestopt.
[..]
Zij hebben toch beweerd dat er acht doden zijn gevallen? Of heeft de restaurant houder dit gezegd?
[..]
Jawel, die beweerden dus dat er acht doden waren gevallen...

Ik kan mij voorstellen dat je de dood van generaals en militairen verzwijgt omdat dit niet goed is voor het moraal..

En dan is de reactie van Oekraine ook veel logischer dat ze iemand oppakten die kentekens van militaire auto's doorgaf aan Rusland.. Dat zou de persoon niet doen als er een private eerste klas in het restaurant zat. Wel als er minimaal een hoge officier er zit.
RIP Yulia en Anna. 14 jaar oud.

Deze meisjes zijn volgens de Russen dus een militair doel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 30-06-2023 11:28:29 ]
pi_209694866
twitter

Eindelijk.
pi_209694874
twitter

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')