SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog meer van licht getinte minderhedenquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
De rechten van minderheden, lees voornamelijk Russen, zijn een beetje een moeilijk onderwerp in Oekrane.
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.
Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekrane.
En dat doen ze nu niet?quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!
Mobiks uit het Russische achterland? Ja, die worden stevig aangepakt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog meer van licht getinte minderheden
quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Rusland niet stopt tot ze heel Europa hebben veroverd.
Goede move wel: Eerst zegt NATO tegen Oekrane dat ze de Wagner-opstand niet moeten steunen om duidelijk te maken dat dit een Wagner-only ding is. Vervolgens gaan ze informatie aan de pers en de Russen voeren dat er hoge Russische militairen steun gaven. Resultaat: Paranoia in het Kremlin en de start van zuiveringen in de generale staf.quote:
Omdat het met Oekrane niet zal stoppen. Elk land wat Rusland inneemt levert hun weer 100.000den potentiele soldaten op. Meer productie capaciteit voor wapens. En meer grondstoffen die ze nodig zullen hebben. Na een land of 5 zien landen zoals China er opeens wel brood in om hun openlijk te steunen. De situatie in de hele wereld wordt opeens instabiel. En ja, Rusland zal niet stoppen met de landen die niet bij de EU en/of NATO horen. Wanneer ze zich sterk genoeg wanen is dat hun volgend doelwit.quote:
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet de fout maken dat Russisch spreken betekent dat je Rus bent. Veel van huis uit Russisch sprekende Oekraners zijn zonder bezwaar overgestapt op Oekraens omdat ze het Kremlin-regime niet bepaald konden waarderen.
De arrestatie van Surovikin is uitstekend nieuws, dat is de meest capabele figuur in de Russische rangen. Ik luisterde afgelopen weekend ook naar podcast, ik meen me te herinneren 'Veldheren' van Mart de Kruijf en Peter van Uhm, waarin ze stelden dat het verdwijnen van hem als gevolg van de muiterij op termijn een flink verschil op het front zou kunnen maken.quote:
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.quote:
Er zijn op dit moment iets van 100 Hongaarse scholen in Oekrane. Hoeveel Oekraense in Hongarije? Geen idee. Rondom nul, schat ik, gezien Orban. En een Russisch sprekende Jood kan er president worden. Dat zegt ook wel weer wat. En ik zie geen ultra-rechts/rechts-populisten lokale verkiezingen winnen, zoals bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland dit jaar.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.
Geldt ook voor de Poolse minderheid in Oekrane.
Maar je snapt de angel in dit verhaal.
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.
Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekrane.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:01 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
No way dat dit de echte Putin is.
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russische elitetroepen zijn vorig jaar bij Kyiv en Kharkiv in de pan gehakt, dus wat er komt is hooguit elite in naam.
75% van de in het westen uitgeruste en getrainde brigades zijn overigens nog niet gezien.
Je hebt een aantal steekhoudende argumenten die logisch klinken. Dus dank voor deze goede uiteenzetting.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.
Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgi komen, dan Moldavi, Kirgizi en Armeni. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Kareli weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat
Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechi, Slowakije, Roemeni en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging
En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqu voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad
Lviv en elders in Oekrane buiten de grote steden niet op het front en bij bezet gebied is gewoon relatief veilig. Daar kun je echt prima je ding nog wel doen. Daar kunnen ze prima blijven.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.
En ik probeer duidelijk te maken dat het "Rusland stuurt de zwakke troepen eerst" onzin is. Wat heb je eraan? Stel, die krijgen een pak slaag, want hey, zwakke broeders, en slaan op de vlucht. Dan lopen ze de sterkere eenheden zwaar in de weg. En of die gemotiveerd raken van wegvluchtende troepen is ook nog maar de vraag. Paniek is besmettelijk.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.
Alle leiders in n zaal. Paranoia zal wel een westerse uitvinding zijn, maar dit is het andere uiterstequote:
In b4: "Duurt te lang. Je kunt beter schietend uit de heupen direct naar voren stormen anders verlies je de steun van het westen"quote:"By undermining Russian supply routes, Ukraine managed to liberate Rivnopil with minimal direct contact. This bodes well for the future offensive in the direction towards Mariupol"
Ik hoop dat je paranoia van Prigo bedoelt?quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle leiders in n zaal. Paranoia zal wel een westerse uitvinding zijn, maar dit is het andere uiterste
.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Reserves zijn troepen die in reserve zijn. Jouw veronderstelling dat dat ook meteen kwalitatief betere troepen moeten zijn, is een veronderstelling.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.
Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hoop dat je paranoia van Prigo bedoelt?
Want die heeft dat blijkbaar niet.
Als je dat niet bedoelde dan weet ik niet waar je het over hebt. Want als iemand het toonbeeld van paranoia is dan is dat Poetin wel.
Juist cynische figuren als jij zou het huidige beleid waarbij we wapens leveren en Oekraners de risico’s nemen enorm moeten aanspreken. Voor luttele miljarden en zonder Nederlandse slachtoffers worden de Russische offensieve mogelijkheden verwoest. Extreem goedkoop voor ons, we kopen een decennium om onze defensie weer op orde te brengen.quote:
Maar dan zeg je nu dat we de makkelijke weg kiezen en de Oekraners ervoor gooien om goedkoop uit te zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Juist cynische figuren als jij zou het huidige beleid waarbij we wapens leveren en Oekraners de risico’s nemen enorm moeten aanspreken. Voor luttele miljarden en zonder Nederlandse slachtoffers worden de Russische offensieve mogelijkheden verwoest. Extreem goedkoop voor ons, we kopen een decennium om onze defensie weer op orde te brengen.
Moet je eens bedenken wat er makkelijk had kunnen gebeuren wanneer Oekrane binnen weken overlopen was, NATO hopeloos verdeeld was geraakt en Putin zijn oog op de Baltische Staten had laten vallen
Hahahaquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lviv en elders in Oekrane buiten de grote steden niet op het front en bij bezet gebied is gewoon relatief veilig. Daar kun je echt prima je ding nog wel doen. Daar kunnen ze prima blijven.
Juist niet, bacardy, heineken, fentanyl producenten etc allemaal zoveel mogelijk producten in rusland verkopen!!!!! Gratis aan de mensen aan het front, inc. weed, heroine, ghb etc.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:01 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
No way dat dit de echte Putin is.
[ twitter ]
Ook maar boycotten dus.
Daar komt het wel op neer. De Russen die west-Europa probeer te veroveren is inmiddels een onzinnig idee, maar was deze oorlog vanaf dag 1 anders gelopen, was de NATO in ruzie verstrikt geraakt, had Oekrane er alleen voor gestaan dan was dat scenario helemaal niet zo onwaarschijnlijk geweest. Minimaal de voormalige sovjetrepublieken, maximaal nog wat voormalige koloninquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan zeg je nu dat we de makkelijke weg kiezen en de Oekraners ervoor gooien om goedkoop uit te zijn.
Ben zelf meer voor de moeilijke maar betere weg.
De kwaliteit van de troepen is zeer relevante informatie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke moeilijke weg? Oorlog met Rusland?quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan zeg je nu dat we de makkelijke weg kiezen en de Oekraners ervoor gooien om goedkoop uit te zijn.
Ben zelf meer voor de moeilijke maar betere weg.
Yep, navo had (eigenlijk in 2014 al) moeten invallenquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke moeilijke weg? Oorlog met Rusland?
kloptquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Yep, navo had (eigenlijk in 2014 al) moeten invallen
Probeer je uit de buurt van ramen en hoge gebouwen te blijven, gebeurt dit.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien is de grote purge begonnen.
Ik hoor weinig mensen zeggen dat ''Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen''.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben het niet zo eens met het idee dat Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen. Door de acties van Pregozhin.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoor weinig mensen zeggen dat ''Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen''.
Maar dat Poetin gezichtsverlies geleden heeft, dat er weinig mensen voor Poetin opkwamen (of demonstreerden) geeft wel aan dat hij zwakker staat dan menigeen een week geleden dacht.
Het kan natuurlijk dat je het gewoon niet weet maar NAVO is ter verdediging, niet om aan te vallen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Navo ja? Bijzonder.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook nog stevig in het zadel zit. Maar hoe stevig weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft kan het ook snel voorbij zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
En dat het hem nu wel duidelijk is wie voor of tegen hem was.
Maar de man zit gewoon stevig in het zadel.
Ah, dat zou veel verklaren en het hele verhaal logischer maken.quote:
Ik denk dat er wel iets meer dan 'niemand' een poot uitstak.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:25 schreef Tocadisco het volgende:
Nou ja, hij zit in het zadel. Of je van stevig kunt spreken als verder niemand bereid is om een poot uit te steken om je in het zadel te houden is een ander verhaal.
Stevig?quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat hij ook nog stevig in het zadel zit. Maar hoe stevig weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft kan het ook snel voorbij zijn.
Er stonden tanks (of dat soort voertuigen) bij Moskou.quote:
Hoeveel mensen zijn echt loyaal aan Putin en hoeveel denken dat voor nu beste keuze was zaken zo te houden? Want die Wagner lui zijn waarschijnlijk helemaal een wildcard qua gedrag en wie weet wat dat met je positie doet.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel iets meer dan 'niemand' een poot uitstak.
Uiteindelijk zit Poetin daar nog. En de uitdager is verbannen.
De verhoudingen zijn duidelijk.
Er stonden tanks bij Moskou ja, maar die pakweg 1000 kilometer van Rostov tot Moskou hebben ze afgelegd met een snelheid waar menig vakantiegonger op de route de soleil nog jaloers op zou zijnquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Er stonden tanks (of dat soort voertuigen) bij Moskou.
En Poetin zit er nog. En weet heel precies wie mee deed, en wie niet.
Ja. Die man zit stevig in het zadel.
Die conclusie kan je toch helemaal niet trekken? En hoe zou hij 'heel precies' weten wie er allemaal meedeed?quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En Poetin zit er nog. En weet heel precies wie mee deed, en wie niet.
Ja. Die man zit stevig in het zadel.
Dat is nu Luka's probleem.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn echt loyaal aan Putin en hoeveel denken dat voor nu beste keuze was zaken zo te houden? Want die Wagner lui zijn waarschijnlijk helemaal een wildcard qua gedrag en wie weet wat dat met je positie doet.
Helemaal met je eens hoor.quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.
Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgi komen, dan Moldavi, Kirgizi en Armeni. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Kareli weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat
Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechi, Slowakije, Roemeni en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging
En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqu voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad
Nee hoor, dat is al lang en breed bekend.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Reserves zijn troepen die in reserve zijn. Jouw veronderstelling dat dat ook meteen kwalitatief betere troepen moeten zijn, is een veronderstelling.
Wagner kon Rostov delen innemen, geen schot hoeven te lossen. Mensen op straat juichten hem toe. Die nationale garde van Poetin van 300k man niets gedaan. Wagner kon zich sneller naar Moskou bewegen dan dat hij had durven te dromen….als Oekrane dezelfde inval had gedaan met 5k man (🤣) zaten ze binnen een dag in Moskou….zo “goed” zit de Russische verdediging van het moederland in elkaar.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:28 schreef capricia het volgende:
Daar is dan ook alles mee gezegd.quote:En Poetin zit er nog.
Nee hij heeft nog meer reden paranode te zijn. Een deel greep niet in, maar omarmde Wagner ook niet. Alleen een handjevol Russische strijdkrachten hebben actief actie ondernomen om Wagner proberen tegen te houden…..quote:En weet heel precies wie mee deed, en wie niet.
quote:Ja. Die man zit alles behalve stevig in het zadel.
Hij had het over Kiev vorig jaar.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De kwaliteit van de troepen is zeer relevante informatie.
Uuh, Kosovo? Libi?quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat je het gewoon niet weet maar NAVO is ter verdediging, niet om aan te vallen.
Geallieerden in 1944/1945: Ik denk dat Duitsers en Nederlanders ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste. Ze vechten een oude vete uit....quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor deze oorlog waren we ook niet klaar, uiteindelijk heeft Europa zich tot dusver redelijk erdoor weten te improviseren. Hetzelfde geldt voor de val van de Sovjetunie, voor zulke gebeurtenissen ben je eigenlijk nooit klaar omdat er altijd verrassende wendingen zijn. Over een mogelijk uiteenvallen van Rusland maak ik me dus eigenlijk ook niet zo'n zorgen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Je moet je ook afvragen of je wel zit te wachten op chaos in een nucleaire mogendheid.
Zijn we daar zelf als westen wel klaar voor?
goed mogelijk dat als er een tactische gegooid wordt dat Kim il Un ook zijn ICBM lieverdjes gaat smijten, maar dat weet je nietquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Je moet je ook afvragen of je wel zit te wachten op chaos in een nucleaire mogendheid.
Als je grand plan in geval een coup blijkbaar is: hopen dat de ander zich bedenkt, vinnik niet dat je stevig in het zadel zit.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Vroeg of laat gaat die chaos er toch wel komen in Rusland zodra Poetin weg is (of dood). Poetin financiert nogal wat warlords in Rusland. De bekendste is Kadyrov. Hij financiert die mensen om leger op te bouwen zodat er in hun gebieden rustig blijft. Als dat geld weg valt en die legers stoppen te bestaan zal je in Rusland her en der opstanden zien ontstaan die niet meer makkelijk neer te slaan zijn. Ook zullen er mensen gaan strijden in Moskou zelf om de macht natuurlijk. Dan is het ook maar de vraag wat daar uitkomt plus wat doe de gewone bevolking in Rusland. Dus of we willen of niet vroeg of laat zal die chaos er toch een keer komen. Zeker nu we langzaam ook de haarschuren zien ontstaan in de macht van Poetin.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Toen werden massa's Russische elite troepen afgeslacht. Dus die zijn er niet meer. Die zijn dood, weg, kaputt, uitgefaseerd. En die heb je niet in een jaar weer terug. Dus die zijn nog steeds weg.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij had het over Kiev vorig jaar.
Kosovo was peace-enforcing. Geen aanvals-oorlog zoals een Russische inval in Ukraine.quote:
Ja hoor, geen probleem.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Bovendien hebben ze echt wel zwaar ingezet op het beslechten van die 'speciale militaire operatie' binnen enkele dagen, gezien hun onmiddellijke opmars naar Kiyv, en als je er zo in staat ga je niet eerst je zwakste units sturen, maar stuur je je beste boys.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ik probeer duidelijk te maken dat het "Rusland stuurt de zwakke troepen eerst" onzin is. Wat heb je eraan? Stel, die krijgen een pak slaag, want hey, zwakke broeders, en slaan op de vlucht. Dan lopen ze de sterkere eenheden zwaar in de weg. En of die gemotiveerd raken van wegvluchtende troepen is ook nog maar de vraag. Paniek is besmettelijk.
Wat kan is dat de eenheden die nog vervoer hebben in reserve worden gehouden.
Bovendien hebben ze echt wel zwaar ingezet op het beslechten van die 'speciale militaire operatie' binnen enkele dagen, gezien hun onmiddellijke opmars naar Kiyv, en als je er zo in staat ga je niet eerst je zwakste units sturen, maar stuur je je beste boys.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ik probeer duidelijk te maken dat het "Rusland stuurt de zwakke troepen eerst" onzin is. Wat heb je eraan? Stel, die krijgen een pak slaag, want hey, zwakke broeders, en slaan op de vlucht. Dan lopen ze de sterkere eenheden zwaar in de weg. En of die gemotiveerd raken van wegvluchtende troepen is ook nog maar de vraag. Paniek is besmettelijk.
Wat kan is dat de eenheden die nog vervoer hebben in reserve worden gehouden.
Stalin deed hetzelfde in 1941/42. Tientallen generaals werden zomaar even geexecuteerd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben het niet zo eens met het idee dat Poetin nu enorm zwak staat en dat alles wel even om gaat vallen. Door de acties van Pregozhin.
Volgens mij gaat hij zuiveringen doorvoeren. En blijven alleen zijn getrouwen over.
Die rotzooi wordt gewoon uit de lucht geschoten door de superieure Patriots.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Een ander vraagstuk is wellicht nog in hoeverre dit een uitdager van Putin zelf was en niet eerder van het ministerie van defensie. Het lijkt soms alsof Putin een soortgelijke functie als de vroegere Keizer op zich heeft genomen waardoor daaronder ruimte ontstaat voor conflict tussen de hogere functionarissen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of die beroemde raketten van Poetin net zo bestaan als dat getrainde leger 2 miljoen manquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
dat is een hele goeie vraag.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn echt loyaal aan Putin en hoeveel denken dat voor nu beste keuze was zaken zo te houden? Want die Wagner lui zijn waarschijnlijk helemaal een wildcard qua gedrag en wie weet wat dat met je positie doet.
Op verzoek van de VN.quote:
Klopt, dat is noodzakelijk voor een dictator. Het voorkomt dat ondergeschikten te machtig worden. Het nadeel is wel dat het niet het meest efficinte manier van doen is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 02:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een ander vraagstuk is wellicht nog in hoeverre dit een uitdager van Putin zelf was en niet eerder van het ministerie van defensie. Het lijkt soms alsof Putin een soortgelijke functie als de vroegere Keizer op zich heeft genomen waardoor daaronder ruimte ontstaat voor conflict tussen de hogere functionarissen.
De vraag is vooral of de internationale gemeenschap het toe moet laten dat een onstabiel derdewereldland als Rusland over kernwapens beschikt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
Het deed me in ieder geval denken aan de conflicten tussen Russische generaals tijdens de Franse invasie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 07:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, dat is noodzakelijk voor een dictator. Het voorkomt dat ondergeschikten te machtig worden. Het nadeel is wel dat het niet het meest efficinte manier van doen is.
Ik hoop het maar:quote:Op donderdag 29 juni 2023 06:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of die beroemde raketten van Poetin net zo bestaan als dat getrainde leger 2 miljoen man
of dat al het geld voor de ontwikkeling is opgstreken dor corrupte ambtenaren
ik heb nooit een raket test gezien, wel een parade met hele dikke pijpen op een vrachtwagen
Die bombardementen waren illegaalquote:
quote:The NATO bombing comes under the “use of force against the territorial integrity” of Yugoslavia and was therefore, a violation of the U.N. Charter. The Security Council, also, didn't authorize the use of force against Yugoslavia
Dat VN deel gaat over individuele landen. Maar NAVO is geen land. En dus is NAVO is geen lid van de VN.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:05 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Die bombardementen waren illegaal
[..]
NATO mag geen oorlog voeren zelfstandigquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Speciale Militaire Operaties worden niet genoemd.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NATO mag geen oorlog voeren zelfstandig
Dat staat in het handvest , ook landen die in oorlog zijn kunnen niet toetreden
verdedigen alleenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Speciale Militaire Operaties worden niet genoemd.
Je kan het altijd op een bepaalde manier verkopen he. We moeten Rusland aanvallen om Europa te verdedigen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NATO mag geen oorlog voeren zelfstandig
Dat staat in het handvest , ook landen die in oorlog zijn kunnen niet toetreden
Landen die lid zijn van NATO mogen ook niet oorlog starten
Nato is om landen die aangevallen worden te verdedigen
nee we moeten niet rusland aanvallenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je kan het altijd op een bepaalde manier verkopen he. We moeten Rusland aanvallen om Europa te verdedigen.
Rusland zei toch dat die pizzeria vol met NAVO-lui zat?quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we moeten niet rusland aanvallen
NATO valt niemand aan, dat mag niet
neee dat is onzinquote:Op donderdag 29 juni 2023 09:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland zei toch dat die pizzeria vol met NAVO-lui zat?
Dan hebben ze NAVO-troepen aangevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |