SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Het regent nu wel iigquote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
echt veel neerslag wordt er de komende week nog niet verwacht
Volgens mij begrijp je me verkeerd.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een luxe om in juli met een lange broek en jas overdag rond te lopen.
Dekentje in juli, een luxe. Lol.
Ja je hebt gelijk hoor. Tegen kou kun je je kleden, bij verzengende hitte kun je je maar zover uittrekkenquote:
Ik vind dat echt afschuwelijk, jezelf helemaal in moeten pakkenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk hoor. Tegen kou kun je je kleden, bij verzengende hitte kun je je maar zover uittrekken
Ja dat bedoel ik vooral inderdaad, niet dat het luxe is om nu je elektrische deken aan te moeten zetten als je dat wilt, maar dat het luxe is dat je tegen kou nou eenmaal meer kunt doen dan tegen hittequote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk hoor. Tegen kou kun je je kleden, bij verzengende hitte kun je je maar zover uittrekken
Wat kun je buiten op straat/in de tuin tegen 30+ warmte doen? Ik sterf dan bijna dagelijk namelijk, dus alle tips zijn welkom.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind dat echt afschuwelijk, jezelf helemaal in moeten pakken
Tegen warmte kan je ook gewoon wat doen.
Iets wat voor Nederlandse begrippen wel écht serieus koud is, -5 graden. Je doet een dikke jas aan, handschoenen, muts op, etc. Is inderdaad even wat gedoe, maar dan kun je in principe wel naar buiten zonder het echt mokerkoud te krijgen, even boodschappen halen ofzo. En als het te koud is trek je een extra vest aan onder die jas. Probleem opgelost, eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind dat echt afschuwelijk, jezelf helemaal in moeten pakken
Tegen warmte kan je ook gewoon wat doen.
Beetje water doet wonderen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat kun je buiten op straat/in de tuin tegen 30+ warmte doen? Ik sterf dan bijna dagelijk namelijk, dus alle tips zijn welkom.
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen alles onder de 10 waar je je al behoorlijk voor moet inpakken, en de extreme hitte van 30+ dat hopelijk ook gewoon een zeldzaamheid blijft. Gewoon warmte is 25 graden, en dat is dikke prima.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iets wat voor Nederlandse begrippen wel écht serieus koud is, -5 graden. Je doet een dikke jas aan, handschoenen, muts op, etc. Is inderdaad even wat gedoe, maar dan kun je in principe wel naar buiten zonder het echt mokerkoud te krijgen, even boodschappen halen ofzo. En als het te koud is trek je een extra vest aan onder die jas. Probleem opgelost, eigenlijk.
Dan iets wat voor Nederlandse begrippen wel écht serieus warm is, 35 graden. Je kunt moeilijk geheel nakend naar de winkel, tenzij je in Vlaardingen woont kennelijk, dus je moet ķets aan. Maar 'lekker losse kleding' is dan nog steeds bloedheet en een mobiele bubbel met airco die je om je heen kunt hangen ofzo is nou ook nog niet echt een optie. Dus ja, daar sta je alsnog gewoon kapot te gaan. Maar wel lekker gekleed op de hitte!
Binnen blijven? Als je niet van warmte houdt, zit je toch ook niet in de tuin, lijkt me.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat kun je buiten op straat/in de tuin tegen 30+ warmte doen? Ik sterf dan bijna dagelijk namelijk, dus alle tips zijn welkom.
30+ is niet echt meer een zeldzaamheid helaas.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen alles onder de 10 waar je je al behoorlijk voor moet inpakken, en de extreme hitte van 30+ dat hopelijk ook gewoon een zeldzaamheid blijft. Gewoon warmte is 25 graden, en dat is dikke prima.
Kinderen, moestuin, soms moet je ook gewoon de deur uit voor bepaalde zaken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Binnen blijven? Als je niet van warmte houdt, zit je toch ook niet in de tuin, lijkt me.
Oh dat laatste zou best kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kinderen, moestuin, soms moet je ook gewoon de deur uit voor bepaalde zaken.
Tegen hitte kun je gewoonweg veel minder doen dan tegen kou. Dat is een feit.
30 graden is echt zo zeldzaam niet meer. En ach, voor alles onder de 10 al dik in moeten pakken is een kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar is verder ook niet het punt. Het punt is dat je bij koud weer nou eenmaal véél meer kunt doen om enigszins normaal de nodige dingen te doen buitenshuis (boodschappen, hier naartoe, daar naartoe, etc) dan bij warm weer.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen alles onder de 10 waar je je al behoorlijk voor moet inpakken, en de extreme hitte van 30+ dat hopelijk ook gewoon een zeldzaamheid blijft. Gewoon warmte is 25 graden, en dat is dikke prima.
Haha, ja.. ik kan dan weer goed tegen kou. Heb afgelopen winter geen winterjas aan gehad, hooguit een windjackquote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dat laatste zou best kunnen kloppen.
Alleen kan ik niet zoals jij uren vooruit in de vorst met mijn jas. Kou blijft kou. Hoe men ook beweert dat het gewoon op te lossen is.
Eeuwig terugkerend onderwerp hier.
Gewoon aanpassen aan de warmte, tempo omlaag, de koelte van de ochtend, de luwte van de avond opzoeken. In de middag even rustig en vooral niet naar buiten.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik kan me geen voorstelling maken hoe ik om 07:20 in januari met vrieskou op de fiets kan stappen in iets dat geen winterjas is. Maar het lijkt me geweldig als het kan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Haha, ja.. ik kan dan weer goed tegen kou. Heb afgelopen winter geen winterjas aan gehad, hooguit een windjack
Meestal gewoon T-Shirtje zelfs, thuis ook vaak de korte broek aan (immers toch 20 graden binnen..). Maar bij 20+ krijg ik het al behoorlijk warm. Vanaf de 25+ ga ik langzaam koken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me geen voorstelling maken hoe ik om 07:20 in januari met vrieskou op de fiets kan stappen in iets dat geen winterjas is. Maar het lijkt me geweldig als het kan.
32 hier, al voel ik me eerder een 80-jarige tijdens hittegolven.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:44 schreef Twieki het volgende:
Misschien kom ik over als een oude lul, maar in mijn jeugd (25 jaar geleden) waren de zomers toch wat minder warm. Een 30 graden werd amper gehaald, laat staan 35 of 40 graden.
Vroeger nog elk jaar gekampeerd, en 't ene jaar was het topweer met temperaturen van 22 - 26 graden, 't andere jaar was het hetzelfde, alleen was het dan zó nat, dat we een geul rondom onze tenten moesten graven om te voorkomen dat dat water de tent in liep. Mooie tijden.
In mijn optiek is 't nu best anders. Temperaturen van 30+ graden zijn opeens geen uitzondering meer, maar eerder regel als je kijkt naar de afgelopen jaren. Elk jaar weer een hittegolf. Dat was 25 jaar geleden niet zo.
Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die hier reageren, maar in mijn beleving zou 't gewoon een beetje stabiel moeten zijn qua temperatuur, qua neerslag en qua luchtvochtigheid. Nu lijkt het alle kanten op te gaan en dat zorgt voor extremen.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 06:20 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteravond de C.V. maar weer even aangeslingerd
Strikt genomen heb ik geen winterjas. Ik heb zo'n dure hardshell en heb liever laagjes dan zo'n dikke jas. Veel te warm. Op zich geen koukleum, maar van die benauwde hitte ben ik ook niet voor gemaakt.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me geen voorstelling maken hoe ik om 07:20 in januari met vrieskou op de fiets kan stappen in iets dat geen winterjas is. Maar het lijkt me geweldig als het kan.
Na twee stappen zweet je je al de pleuris, het is benauwd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:01 schreef Scrummie het volgende:
Jassen?
Gaat dit over het huidige weer? Het is toch heerlijk genoeg buiten om zonder jas te lopen?
Bij jou wellicht wel.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:01 schreef Scrummie het volgende:
Jassen?
Gaat dit over het huidige weer? Het is toch heerlijk genoeg buiten om zonder jas te lopen?
Qua kleding is het waardeloos.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Na twee stappen zweet je je al de pleuris, het is benauwd.
Hmm oke, ja oke. Het is hier nu 16 graden oid met wat druppels, alsnog prima om even doorheen te gaan wat mij betreft, en straks 22 graden. Praktisch windstil, dus dat zal een verschil maken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij jou wellicht wel.
Ik woon compleet ergens anders en dichtbij de kust.
Hier zat iedereen gister op de fiets al met een jas of dik vest.De wind was alles behalve prettig.
Vandaag lijkt het herfst, zo donker. 16 graden en grijs. Lekker voor de natuur.
BMI 40 of wa?quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Na twee stappen zweet je je al de pleuris, het is benauwd.
Bij lange na niet.quote:
Het is ook benauwd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Bij lange na niet.
Is er godgloeiende niemand die even kan bevestigen dat het aan de kust smerig benauwd is.
daar staat altijd wind, wat is de luchtvochtigheid, die in je app staat?quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Bij lange na niet.
Is er godgloeiende niemand die even kan bevestigen dat het aan de kust smerig benauwd is.
95% luchtvochtigheid hier.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar staat altijd wind, wat is de luchtvochtigheid, die in je app staat?
Het is idd (altijd) de wind.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hmm oke, ja oke. Het is hier nu 16 graden oid met wat druppels, alsnog prima om even doorheen te gaan wat mij betreft, en straks 22 graden. Praktisch windstil, dus dat zal een verschil maken.
Met jouw werk lijkt me laagjes ook het prettigst.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strikt genomen heb ik geen winterjas. Ik heb zo'n dure hardshell en heb liever laagjes dan zo'n dikke jas. Veel te warm. Op zich geen koukleum, maar van die benauwde hitte ben ik ook niet voor gemaakt.
https://www.rtlboulevard.(...)~:text=Jon%20Hamm%20(52)%20en%20Anna,serie%20die%20hen%20beroemd%20maakte.quote:
Herfstig hier. Bewolkt, nat, grijs en maar 15 graden. Absoluut geen zomerquote:
Het wordt vanmiddag ongeveer 22 graden in De Bilt. Klimatologisch gemiddelde maximum temperatuur rond deze tijd van het jaar gebaseerd op 1991-2020. Precies gemiddeld Nederlands zomerweer, niks herfst.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Herfstig hier. Bewolkt, nat, grijs en maar 15 graden. Absoluut geen zomer
Volgens mij lees je niet goed wat ik schreefquote:Op woensdag 28 juni 2023 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Het wordt vanmiddag ongeveer 22 graden in De Bilt. Klimatologisch gemiddelde maximum temperatuur rond deze tijd van het jaar gebaseerd op 1991-2020. Precies gemiddeld Nederlands zomerweer, niks herfst.
Zo'n dag mag er best tussen zitten als het restant van de hittegolf nog binnenshuis zit.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Herfstig hier. Bewolkt, nat, grijs en maar 15 graden. Absoluut geen zomer
Genot. Slaapkamer en woonkamer koelen lekker af. Hoop dat dit weer een weekje aanhoudt. Dan is de warmte weer uit de stenen getrokkenquote:
Bij het Markermeer in de buurt luchtvochtigheid van 95% en vreselijk benauwdquote:Op woensdag 28 juni 2023 09:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Bij lange na niet.
Heb zondag bij 28? graden 64km gefietst. Heb er erg van genoten.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:08 schreef heywoodu het volgende:
Wat een goddelijk weer om eens stevig te fietsen, maar na 70km doortrappen en flink wat tegen de wind in begon de kramp wel een beetje toe te slaan(ik had dan ook voor iets anders dan godbetert Flevoland kunnen kiezen)
Maar in elk geval geen oververhitting én na afloop met wat modder en troep voelt zo'n douche toch nog net even lekkerder
Het is benauwd ja, hier in het zuiden qua gevoel rond de 25 graden.quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
Ik houd ook wel van vochtige geurtjes ja.
22 hier. Maar ik had vandaag ook een vest aan. Vind het altijd heel snel kil thuis of op kantoor.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En ik zit hier met een binnenshuistemperatuur van 26°C
Bij een hele dag zo'n grouw weer met een zwakke westenwind denk ik niet snel aan temperaturen van ruim 24°C die vandaag in het zuid-oosten van het land bereikt zijn. Ik kan me zomers herinneren dat het bij zulk weer maar amper 18°C werd.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:51 schreef lily het volgende:
Hier ook nog 23, met de schuifpui wagenwijd open.
Maar ondanks de grijze dat was het toch nog 23/24 vandaag.
Überhaupt die bewolking. Overheerst nu al paar dagen te veel. Dat krijgen we in het herfst halfjaar wel weer.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat benauwde mag echt heel snel opbokken
Als jij die luchtvochtigheid wegneemt en een beetje zon toevoegt, dan is het top!quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:26 schreef Bocaj het volgende:
Qua temperatuur hebben we niets te klagen. 20-25![]()
~Al heb je er altijd zeikerds (Nu kan ik niet meer nakend op het strand liggen.) tussen zitten!![]()
![]()
![]()
Anderhalve dag wolken en 'het overheerst'. We hebben wekenlang warm weer en non-stop zon gehad, nu héél even niet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Überhaupt die bewolking. Overheerst nu al paar dagen te veel. Dat krijgen we in het herfst halfjaar wel weer.
Ben jij Wim uit Lomm?quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Überhaupt die bewolking. Overheerst nu al paar dagen te veel. Dat krijgen we in het herfst halfjaar wel weer.
Niet dat ik weet. Waar ligt Lomm überhaupt?quote:
Hier de laatste dagen toch wel meer, hoor. Eigenlijk beļnvloed dat de afkoeling en luchtvochtigheid juist heel erg. Daarom liever meer zonquote:Op donderdag 29 juni 2023 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Anderhalve dag wolken en 'het overheerst'. We hebben wekenlang warm weer en non-stop zon gehad, nu héél even niet.
Sorry dit was een insiders joke voor degenen die wel eens op Weerwoord kijken🤪quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Waar ligt Lomm überhaupt?
Gelachen.quote:
Nattekat is stiekem de grootste gebruiker daar.quote:
Zou zo een gebruiker kunnen worden daarquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nattekat is stiekem de grootste gebruiker daar.
In Den Helder, Katwijk, Harlingen en Damwoude kunnen ze er ook wat vanquote:
De condens staat op de voorruit en de airco heeft bijna een kraan onder de auto hangen. Niks aan zo.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
82% luchtvochtigheid, doe even normaal
ik wil je vacht wel föhnenquote:Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
82% luchtvochtigheid, doe even normaal
heb je het licht aan?quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Trekt hier een onweersbui over, het is pikkedonker
quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:09 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, doe mij die 26-28 graden met zon en luchtvochtigheid van 35-42% maar
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dit is (iig voor even) beter naar mijn smaak, maar dat het nu fijn weer is, nee.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:09 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, doe mij die 26-28 graden met zon en luchtvochtigheid van 35-42% maar
Komt een miezerbui aan hoor. Het is hier kurkdroog als ik de buienradar mag geloven, maar mijn kleding is het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 29 juni 2023 18:42 schreef Kriegel het volgende:
Wat een sof weer vandaag zeg, nul van de voorspelde regen op wat kortstondig gepis na.
En we verdrogen verder...
Al paar runs komen de 30+ temperaturen volgend weekend terug. Meerdere modellen.quote:
Te vaak weer uitersten. Morgen knake weer met een kleine 20 graden. Ook waardeloos, maar gelijk weer dik 30+ is ook niet alles. Doe maar gewoon 25/26 en een LV van 40quote:
Het nieuwe normaal. Over een jaar of 5 tot 10 is dat 35 graden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gemak waarmee 30+ op de kaarten komt te staan/het ook echt 30+ wordt deze zomer is niet best hoor.
30+ is gewoon helemaal kut in Nederland
In het huidige klimaat (1991-2020) wordt in De Bilt gemiddeld 5 keer per jaar de 30 gepasseerd. Maar in de periode 1951-1980 was dat bijvoorbeeld gemiddeld 2 a 3 dagen per jaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gemak waarmee 30+ op de kaarten komt te staan/het ook echt 30+ wordt deze zomer is niet best hoor.
30+ is gewoon helemaal kut in Nederland
Huilanders incomingquote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
Ze staan er weer in. Dikke dertigers volgend weekend
[ twitter ]
Mijn nieuwe ventilator komt woensdagquote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Kutzooi.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Lekker, laten we gelijk even 6 weken 30 graden hebben? Dan kunnen we teminste nog een beetje aan gaan wennen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Eerst zien. Vooralsnog zie ik niet meer dan 28 graden. Al het hogere = Het zou kunnen!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat het in het weekend valt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo’n dag als vandaag vind ik helemaal niet zo’n ramp eigenlijk
Even extra van genieten inderdaad als je volgend weekend ziet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Heerlijk weer zo nuquote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even extra van genieten inderdaad als je volgend weekend ziet.
Kun je tenminste dingen doen. Deze week bijna zeven uur (buiten) gesport, heerlijkquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Typisch. Ben je een paar weekjes vrij voor de schoolvakanties starten, is het precies die paar weken 10 graden koeler. Maar dan ook echt precies.
Ik wilde juist wat sightseeing doen en niet zozeer sporten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je tenminste dingen doen. Deze week bijna zeven uur (buiten) gesport, heerlijk
Dat is wel oprecht balen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Typisch. Ben je een paar weekjes vrij voor de schoolvakanties starten, is het precies die paar weken 10 graden koeler. Maar dan ook echt precies.
Ja op een dinsdag, niet in het weekend.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Snertweerquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kan me binnen ook prima vermakenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja op een dinsdag, niet in het weekend.
Geluksvogel. Je zou maar met 30+ graden vakantie hebben.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dan zou ik gaan werken en mijn vakantie (thuis dan) uitstellen. Zonde van mijn vrije dagen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geluksvogel. Je zou maar met 30+ graden vakantie hebben.
Ik heb net nog op zolder zitten bouwenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Je kan de zolderkamerautisten er echt zo uit vissen.
Poep jij op zolder?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb net nog op zolder zitten bouwen
Ik kan me hier oprecht niks meer bij voorstellen.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:08 schreef DonDruiper het volgende:
Dit is toch heerlijk.
Op je gazelle fietsje met Gaastra windjack de stevige westenwind trotseren met de tranen in de ogen. Dan lekker genieten van een chocolademelk en appeltaart ergens op een terras. Daarna voldaan op de bank met een fleece dekentje om je heen de tour kijken en aan de hutspot.
Wat nou bootje varen of bakken op het strand.
Dit is nou die heerlijke Hollandse zomer!
Genieten!
Mooi.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
De hitte lijkt van korte duur voor volgend weekend..
Waar kijk je dan?quote:Op zondag 2 juli 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
De hitte lijkt van korte duur voor volgend weekend..
Vorig jaar was ook erg winderig.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:04 schreef PzKpfw het volgende:
Kan me niet herinneren dat we andere zomers zoveel wind hadden.
Hier nog gewoon snoeiheet binnenquote:Op zondag 2 juli 2023 15:46 schreef Scjvb het volgende:
Even verfrissend na alle hitte is het wel, maar dit weertype moet idd niet al te lang gaan duren.i.i.g. doet de zon het nog!
![]()
Tot voor kort ook hier nog. Nu weer redelijk tot aardig te doen binnenshuis.quote:
Pff. Vreselijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:10 schreef INViCTuS het volgende:
EC gaat voor 35-37 graden in delen van het land op maandag. Met een nacht temperatuur van 22
[ twitter ]
Ach daarna krijgen we weerquote:
quote:Op maandag 3 juli 2023 07:10 schreef INViCTuS het volgende:
EC gaat voor 35-37 graden in delen van het land op maandag. Met een nacht temperatuur van 22
[ twitter ]
Is wel maar 1 van de lijntjes. Controle run gaat voor 25 graden maandag bij EC.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:10 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
benieuwd of er dan ook weer eens onweer bij zal zittenquote:
Momenteel comfy 27c bij een briesje. Lekker savonds buiten zitten op de veranda na een lange werkdag. Biertje erbij. Dikke prima.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:17 schreef INViCTuS het volgende:
Matig weer vandaag. Niet echt zomers. Al kon de korte broek nog wel an
Daarom maar genieten daar waar het kan. Zeker zolang de temperaturen op zich wel goed zijn. Voor je het weet begint het herfst halfjaar weer met 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Sinds het onweer vrijwel verdwenen is en de zomer alleen maar kickdown-abs aan standen kent begin ik te merken dat het me niet meer zo boeit. Ik hou van de zon, ik hou van temperaturen boven de 20 graden maar tering hee, het is alleen maar droge bakhitte of grijs en vochtig. Oh en je ziet de natuur voor je ogen verschrompelen.
Boutklimaat hebben we hier eigenlijk want de rest van het jaar is het helemaal kut
Zeker, doe ik volledig. Wat ons te wachten staat is helemaal schijt en dat icm korte dagenquote:Op maandag 3 juli 2023 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom maar genieten daar waar het kan. Zeker zolang de temperaturen op zich wel goed zijn. Voor je het weet begint het herfst halfjaar weer met 80% van de tijd grijze treurnis ohne ende.
beetje water en wind in nachtelijke urenquote:
Het enige onweer hangt ten noorden van Groningen.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:02 schreef MissHobje het volgende:
Het rommelt in De Bilt (rammelt ook vanalles op het balkon door de wind! )
Hoop het niet! Heb je elke keer van die smerige vochtige hitte afgewisseld met koele vochtige dagen. Geen ideaal zomer weer. Doe mij maar een herhaling van juni. Was eigenlijk perfect. Al ben je nu wel van dat gedram in de media over droogte afquote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:36 schreef DonDruiper het volgende:
Gaan we weer zo'n zomer krijgen van een week nat kutweer met heel veel wind en een graad of 20 en dan 2 dagen snoeihitte afgekoeld met onweer?
Rinse and repeat?
Het was helaas ook niet veelquote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige onweer hangt ten noorden van Groningen.
Het is wel een pittig regenbuitje voor als je buiten zit
Zulke zomers zuigen kont imho.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:36 schreef DonDruiper het volgende:
Gaan we weer zo'n zomer krijgen van een week nat kutweer met heel veel wind en een graad of 20 en dan 2 dagen snoeihitte afgekoeld met onweer?
Rinse and repeat?
Beter gewoon snel droog. Liever nog eerderquote:
Ik zie dit nog wel code oranje worden, dus geen zon helaasquote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Code geel maat, dan schijnt bij ons de zon. 😎
De timing maakt het voor mij geen herfststormquote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel in de avond. Nu is het gewoon een veredelde herfststorm.
Ja, zomerstormen leveren veel schade op. Dat hoeft van mij ook niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind er niks cools aan. Gaat alleen voor veel schade zorgen.
Straks maar even de tuinmeubelen en planten wat verdekt opstellenquote:
quote:
Kan je ook nog een grote versie van het plaatje posten? Twitter is kut en ik ga geen account aanmaken om daaromheen te werken.quote:
Waddeneilanden worden weggeblazen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Met name het NW kan wel eens flinke woei krijgen:
[ afbeelding ]
Texel ligt straks voor de kust van Duitsland.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, zomerstormen leveren veel schade op. Dat hoeft van mij ook niet.
Er is nog te veel onzekerheid denk ik, maar zou best alsnog kunnen komen vanavond (laat).quote:
En figuren die schijt hebben en gewoon met de caravan over een dijk gaan rijdenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]![]()
STORMEN nu. Alles vol in het blad.
kaarten zien er toch heftig uitquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Scjvb het volgende:
Zal achteraf gezien allemaal vast weer reuze te zijn meegevallenStorm in een glas water, dus.
Voor alle zekerheid toch even wat grote planten op het terras verplaatsen
Windstoten vs gemiddelde windsnelheid. Maakt wel uit.quote:
Leuke keuze voor de training morgen: in het bos, met als nadeel dat je tussen de bomen (en dus takken) fietst, of Flevoland, met als nadeel....nou ja, het is Flevoland.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Met name het NW kan wel eens flinke woei krijgen:
[ afbeelding ]
Het wordt in de gaten gehouden, maar is nu nog te vroeg. Uit de guidance van het KNMI:quote:
quote:Kennelijk zijn de beginvoorwaarden nu zodanig dat er in veel oplossingen sterke activering optreedt. Aandachtspunten voor waarschuwingen bij de randstoring zijn de windstoten bij het koufront, het windveld aan de zuidflank en de neerslagsom. Voorlopig nog een gele waarschuwingen voor windstoten, maar er bestaat een kans dat er eventueel moet worden opgeschaald naar een hogere waarschuwingsniveau.
Dat valt nog best tegen. Als er veel regen in korte tijd valt, dan stroomt het meeste water in de riolen en sloten. Niet in de grond.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:49 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, met de verwachtte regen van morgen zijn we voorlopig wel af van de berichten over droogte, lijkt mij. Alles is weer nat zat. Tijd voor een 2e juni
Grote plaatjes pleasequote:
Das hetzelfdequote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:14 schreef Nattekat het volgende:
Die tornado was trouwens gewoon een windhoos
Belangrijk verschil
Nee, niet waar.quote:
Een windhoos is toch een F0 tornado?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet waar.
Voor de kijkers is er weinig verschil, maar de interne krachten zijn heel erg anders.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:14 schreef Nattekat het volgende:
Die tornado was trouwens gewoon een windhoos
Belangrijk verschil
https://www.knmi.nl/kenni(...)n%20meters%20breedte.quote:Windhozen in Nederland
Zware windhozen, ook wel een tornado genoemd, komen is ons land maar zelden voor. Het gebied waarin ze optreden is meestal niet groter dan een smalle baan van twee tot enige tientallen kilometers lengte en enkele honderden meters breedte.
Enkel in het Engels is dat onderscheid er niet. Stop de verengelsingquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een windhoos is toch een F0 tornado?
Wervelwindquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel in het Engels is dat onderscheid er niet. Stop de verengelsing
Ziet er toch wat clickbaiteriger ingekleurd uit allemaal dan als je gewoon hier kijktquote:
Gewoon hetzelfde. Alleen de gradaties zijn andersquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet waar.
Voor de kijkers is er weinig verschil, maar de interne krachten zijn heel erg anders.
Goddank was gisteren een kantoormaandag en niet volgende week maandagquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik durf al heel voorzichtig te stellen dat zondagavond er bijzonder interessant uit ziet
Denk niet dat alles maandag nog een bende is van wat er op zondag gaat gebeurenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goddank was gisteren een kantoormaandag en niet volgende week maandag
Dat wordt drama.
Neuh, maar ik zie het wel gebeuren dat het zondagavond laat dan ineens schijtweer wordt met onweer en alles, en ik zou graag een beetje normaal slapen vóór een lange werkdagquote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk niet dat alles maandag nog een bende is van wat er op zondag gaat gebeuren
GFS gaat voor 40mm regen.
Zijn vrouw is eindelijk aan het bevallen.quote:
Nou ja, echt heel vaak komt het niet voor.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:31 schreef DemonRage het volgende:
Zo'n flinke storm in de zomer?
... ONGEKČČČČČND!!!!!
Hebben ze iig wind mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit wordt zeker een code oranje, en neigt zelfs naar weeralarm voor het westen en noorden, het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit uit gaat pakken betreft de windstoten maar in de meest extreme situatie kan weeralarm best wel eens komen aankloppen.
Mijn dochter gaat morgen op schoolkamp, ze vertrekken van noord Nederland naar zuidwest Friesland, hopelijk zijn ze daar een beetje op tijd voor het ergste komt aanwaaien.
Dat schat ik ook zo in ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit wordt zeker een code oranje, en neigt zelfs naar weeralarm voor het westen en noorden, het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit uit gaat pakken betreft de windstoten maar in de meest extreme situatie kan weeralarm best wel eens komen aankloppen.
Wind tegenquote:
ahja eerst wind tegen later op de ochtend wind meequote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wind tegenhier komt het zaakje even wat later aanzetten.
Ergste wordt hier in het noorden in de namiddag verwacht zie ik, maar dat kan nog altijd veranderen.
Springtij en storm.. beman de deltawerken!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:50 schreef aloa het volgende:
Morgen ook nog springtij...al zal dat waarschijnlijk meevallen.
Deze storm gaat heel snel, dus zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Springtij en storm.. beman de deltawerken!
Schuiven worden gesloten ouwe reus.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal zeker wel meevallen, er is immers amper wind op voorraad om het water voor de storm uit te laten opstuwen. Tegen de tijd dat het water begint te stijgen is de storm al aan landquote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:50 schreef aloa het volgende:
Morgen ook nog springtij...al zal dat waarschijnlijk meevallen.
Je neemt nou een of andere weerapp boven voorspellingen van de belangrijkste weermodellen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:30 schreef Papabear het volgende:
Neerslagvoorspelling voor Wognum (Noord-Westen) gezakt van vanmorgen ruim 35mm naar 20mm.
En die daling zal nog wel voortzetten.
Die wind valt ook wel mee. Voorspelling windkracht 3 en 4. Hetzelfde als de afgelopen weken. Blijkbaar is het allemaal zeer plaatselijk.
Komt uit het zuidwesten, komt wel goed.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |