SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:
Dat zou Putin wel goed uitkomen...quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:55 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt de algehele mobilisatie afgekondigd?
In de chaos van de oorlog dit allemaal opzetten?quote:
Of er staat al een vervanger klaar. Die gekochte gevangenen en mobiks zullen niet zo loyaal zijn aan de persoon Prigonogwattus en vooral hun geld en vrijheid willen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
De kans is (ongeacht het verdere verloop) hoe dan ook wel 90% dan Rusland ineens een huurleger kwijt is in de strijd in Oekraïne.
Zou hij net zo gedreven zijn als Putin om terug te gaan naar het tijdperk van de Tsaren?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Poeh, denk dat die gek er niet voor terugdeinst om een kernbom op Kiev te gooien
"wordt hem nooit natuurlijk" => daarmee bedoel ik dat dat hem nevernooitniet gaat worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Poeh, denk dat die gek er niet voor terugdeinst om een kernbom op Kiev te gooien
Exact.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Daarom. Het gaat mij allemaal wat de soepeltjes.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ssische-legerleidingquote:Wagner-baas Yevgeny Prigozhin heeft vrijdag de oorlog verklaard aan het Russische ministerie van Defensie. “Het kwaad veroorzaakt door de militaire leiding van het land moet worden gestopt”, aldus Prigozhin. “Ze hebben de levens van soldaten verwaarloosd. Ze zijn het woord ‘gerechtigheid’ vergeten. Wij zullen het terugbrengen.”
De binnenlandse oorlogsverklaring volgt op een video waarin Prigozhin zegt dat de motieven voor de invasie in Oekraïne nergens op sloegen. Volgens de Wagner-baas was er geen sprake van een dreigende Oekraïense aanval met steun van de NAVO in februari 2022. “Het ministerie van Defensie heeft de bevolking en de president proberen te misleiden.”
Zou wat zijn als ze tegen elkaar gaan vechtenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ssische-legerleiding
Dat gaat uit de hand lopen. Commando-eenheid die Prigozhin gaat vermoorden ?
Dan heeft Prigozin sowieso geen andere keuze dan er voor gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:08 schreef oheng het volgende:
Nou verdenkt Rybar Prigozhin van links met Navalny, en zijn er wilde geruchten dat Prigozhin aan de lijst van "buienlandse agenten" is toegevoegd.
Dat wordt lastig terugkrabbelen met zulke statements. Die lui lijken all-in gegaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:11 schreef Anton91 het volgende:
Hopelijk krijgen we een goede nacht
[ twitter ]
Welke uitkomst verwacht je met zekerheid te kunnen voorspellen dat je graag wilt dat dit waar is?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Eerst maar eens wat videos van Wagner vs Russische troepen zien, ik wil graag dat het waar is, maar ik moet het allemaal nog maar zien...
Ik denk dat het minder gecompliceerd is dan het lijkt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootletende voor de 21e eeuw.
Eerst maar eens wat videos van Wagner vs Russische troepen zien, ik wil graag dat het waar is, maar ik moet het allemaal nog maar zien...
Hoe dan ook, dit is geen reclame (quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootletende voor de 21e eeuw.
Ik weet het ook niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Wagner-baasje is een slecht mens maar enorme ballen heeft hij wel. Hoe hij dit ongeschonden lijkt te kunnen winnen zie ik niet, maar ik laat mij verrassen.
Dus een nuke op Wagner is een grens die we niet op moeten zoeken?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een rode lijn. We moeten immers niet willen escaleren.
En wat schieten ze er mee op. Denk je dat oekrains leger haar strategien af laat hangen van wat ze op telegram lezen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootlegende voor de 21e eeuw.
Een volledige mobilisatiequote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat schieten ze er mee op. Denk je dat oekrains leger haar strategien af laat hangen van wat ze op telegram lezen?
Dat zou een wel heel gewaagde zijn, want oproepen tot een 'coup' of hoe je het ook uitlegt, kan natuurlijk heel makkelijk uit de hand lopen gezien de geluiden die al een tijdlang vanuit de Russische krijgsmacht naar buiten komen. Dus dan zou dit een false flag zijn met het risico op een totale ontsporing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootlegende voor de 21e eeuw.
Tja Wagner beschermt her en der belangen van machtige mensen. Dit gezeik komt, in mijn ogen, doordat Putin zijn achterban elkaar de tent uit laat vechten. Als ze hem maar dienen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Wagner-baasje is een slecht mens maar enorme ballen heeft hij wel. Hoe hij dit ongeschonden lijkt te kunnen winnen zie ik niet, maar ik laat mij verrassen.
Hij is volgens mij net als Igor Girkin, een extreme hardliner wie vind dat rusland oorlog had moeten uitroepen. En nu telkens dingen roept om maar te zeggen, zie je nu wel ik had gelijk. Dit gaf geen gehoor, dus voert hij het verder op.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:03 schreef myShizzle het volgende:
[..]
"wordt hem nooit natuurlijk" => daarmee bedoel ik dat dat hem nevernooitniet gaat worden.
Maar de strijd verwelkom ik ten zeerste. Dit gaat chaos opleveren in Rusland.
Zojuist van een (imo) wel betrouwbaar accountquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:24 schreef skysherrif het volgende:
Overigens, sidenote.
Neem die berichten van het kanaal 'Bakhmut_Demon' over gevechten tussen Russisch Leger en Wagner in bakhmut voorlopoig met een korrelzout.
Voor mensen die vaak TG volgen staat het bekend als een zeer onbetrouwbaar account.
Ben benieuwd wat dat 'huge number of Wagner soldiers killed' dan ongeveer is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:24 schreef Aether het volgende:
Wagner mercenary boss says Russia bombed his troops
https://www.bbc.com/news/world-europe-66005256
Pregozhin, denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha ik weet het niet.. welke kant? :p
Ik kan me latig voorstellen dat er echt iets gaat gebeuren in Rusland zelf, MAAR dit heeft hoe dan ook implicaties.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Wagner op grote schaal het Russische leger of andere Russische doelen daadwerkelijk gaat aanvallen.
Omdat rusland compllet voor lul staat.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe weten we zo zeker dat ze geen theater aan het maken zijn?
Rusland is groot, er is veel materiaal en manschappen nu in en rond Oekraïne.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Wagner op grote schaal het Russische leger of andere Russische doelen daadwerkelijk gaat aanvallen.
Als afleiding voor een tegenoffensief ofzo?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.quote:
Met welk doel? En er vallen echte doden bij.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Russische geschiedenis gemist? Die lui volgen iedere x aantal jaar hetzelfde riedeltje, omdat ze falen om om te gaan met hun verleden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Het is niet alsof ze zich daar aan voorwaarden houden, maar dit is een prima reden om dat er door te drukkenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke voorwaarde is dan aan voldaan, waar voorheen niet aan voldaan werdt?
Alleen is het Prigozhin, wie roept dat zijn troepen aangevallen worden. Hij heeft geen strategisch belang om dit roepen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zojuist van een (imo) wel betrouwbaar account
[ afbeelding ]
Inderdaad, in dit geval zijn het echt aan beiide kanten geen lieverdjes, Prigozhin is doodeng, net als Poetin.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.
Maar het lijkt me absoluut niet wenselijk dat Wagner aan de macht zou komen, laat Shoigu en Gerasimov maar lekker doorgaan met fouten maken.
Jammer dat hij eerst 200.000+ anderen daarvoor ook graf in heeft gewerkt, vrijwel allemaal jonger dan hem.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Putin heeft z'n langste tijd gehad.
Maar dat is gezien z'n leeftijd ook wel logisch.
Natuurlijk wel, als hij serieus is om een burgeroorlog te ontkenen heeft hij toch een soort casus belli nodig. Dan maar een extra false flag.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alleen is het Prigozhin, wie roept dat zijn troepen aangevallen worden. Hij heeft geen strategisch belang om dit roepen.
Ik moet gelijk aan de Hind D van Metal Gear Solid denkenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:26 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Helicopter armed with gatling guns dispatched to the area.
Dit kan hij toch ook nooit winnen. Het blijft een huurlingenleger. Dat stort direct in als de staat echt ingrijptquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.
Maar het lijkt me absoluut niet wenselijk dat Wagner aan de macht zou komen, laat Shoigu en Gerasimov maar lekker doorgaan met fouten maken.
Ja dat lijkt me inderdaad ook wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit kan hij toch ook nooit winnen. Het blijft een huurlingenleger. Dat stort direct in als de staat echt ingrijpt
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit klinkt als een metro/trein.... bij een station?
Er was een soort consensus dat putin algehele mobilisatie niet aandurfde omdat het volk er te veel geen heil in ziet. Dat sentiment gaat niet veranderen nav dit soort spielerei.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:33 schreef Straatcommando. het volgende:
maar dit is een prima reden om dat er door te drukken
Met wat? Zo'n beetje al hun bruikbare spul is nu tegen Oekraïne ingezet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit kan hij toch ook nooit winnen. Het blijft een huurlingenleger. Dat stort direct in als de staat echt ingrijpt
Een greep naar de macht is in zo'n situatie altijd "alles of niets" denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat weg van die geflipte kolonel Kurtz in Apocalypse Now.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:30 schreef Breekfast het volgende:
Ik verwacht eerder dat Pregozhin het hazenpad zal kiezen en met zijn huurlingenleger naar Afrika vertrekt.
Het hele binnenlandse veiligheidsapparaat. Politie, geheime diensten, is ook echt nog wel voldoende leger in Rusland zelfquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met wat? Zo'n beetje al hun bruikbare spul is nu tegen Oekraïne ingezet.
Whoa... das wel serieuze shit als ze afscheid nemen van hun familie, ze weten dat vanaf vandaag alles anders zal zijn. Omdat ze nu door het Kremlin als vijand behandeld gaan worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Wagner Group fighters have been saying goodbye to their relatives over the past 24 hours and telling them to watch the TV news, which suggests that they may have had advance notice of today's dramatic events with Yevgeny Prigozhin.
Klinkt als een rijdende metro.quote:
Die zijn er wel erg vroeg mee. Beetje voorbarig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:39 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Multiple Russian sources report that the "fortress" plan has been implemented in Moscow.
"The fortress plan implies an emergency gathering of police personnel & provides readiness to repel an external attack"
ik krijg het idee dat die prigozin een beetje gepusht wordt door natoquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stel dat Prigozin aan de macht komt, hoeveel belang heeft hij dan nog om een mislukte invasie van Oekraïne voort te zetten? Kan me voorstellen dat hij dan eerst andere dingen aan z'n hoofd heeft.
Als Prigozhin in een hypothetische situatie optrekt naar het Kremlin, dan zijn die lui kansloos.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het hele binnenlandse veiligheidsapparaat. Politie, geheime diensten, is ook echt nog wel voldoende leger in Rusland zelf
Zelfde kapper ook.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat weg van die geflipte kolonel Kurtz in Apocalypse Now.
Denk dat de vliegtuigen naar Afrika normaal gesproken door het Russische leger verzorgd worden...quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:30 schreef Breekfast het volgende:
Ik verwacht eerder dat Pregozhin het hazenpad zal kiezen en met zijn huurlingenleger naar Afrika vertrekt.
Hoe? Als hij zich op een Russisch vliegveld vertoond wordt hij gearresteerd/doodgeschoten, als hij Nato-gebied betreedt wordt hij gearresteerd en naar een mooie cel in Den Haag gebracht. Het is nu alles of niets voor hem, hij kan niet meer terug.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:30 schreef Breekfast het volgende:
Maar Prigozhin roept alle Russische soldaten en veteranen op om zich aan te sluiten. Dus theoretisch zou dit nu al nodig kunnen zijn. Maar buiten dat, wat verwacht je dan? Dat ze even op Google Maps kijken hoe lang het rijden is en dan tot morgenmiddag wachten met de boel op scherp zetten? Je moet het dak repareren als het droog is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die zijn er wel erg vroeg mee. Beetje voorbarig.
Wagner kan niet naar Moscow teleporteren he. Die 25k man zit allemaal nog in Ukraine
Het ligt er aan of er nog mensen over lopen naar de kant van Prigozin.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Als Prigozhin in een hypothetische situatie optrekt naar het Kremlin, dan zijn die lui kansloos.
Kijk, wat burgers terroriseren, en wat vrouwelijke demonstranten verkrachten in een politiebusje, dat lukt nog wel. Maar als een Wagner veteraan van meerdere oorlogen met een RPG eraan komt, dan zijn die lui kansloos.
Of niet. Whatever. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat geen enkel land meer een burgeroorlog verdient dan rusland.
Wel goed dat dit filmpje gepost wordt. Dat schept direct duidelijkheid!quote:
Je denkt dat het onmogelijk is dat hij zich frustreert, en alleeen gelaten heeft gevoelt bij Bakmuht, en nwat radicaliseert richting het Kremlin of zich on overwinnelijk voelt door overwinning in Bakmuht, meer ambitiies heeft gekregen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik krijg het idee dat die prigozin een beetje gepusht wordt door nato
Wat een onzin. Wagner heeft helemaal niet de middelen om zelfstandig een oorlog te voeren tegen Rusland. In bachmut klaagden ze al dat ze niet bevoorraad werden. Wie gaat dat dan doen als ze optrekken naar Moskou?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Als Prigozhin in een hypothetische situatie optrekt naar het Kremlin, dan zijn die lui kansloos.
Kijk, wat burgers terroriseren, en wat vrouwelijke demonstranten verkrachten in een politiebusje, dat lukt nog wel. Maar als een Wagner veteraan van meerdere oorlogen met een RPG eraan komt, dan zijn die lui kansloos.
Of niet. Whatever. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat geen enkel land meer een burgeroorlog verdient dan rusland.
Ahum?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik krijg het idee dat die prigozin een beetje gepusht wordt door nato
Je bent nu hevig aan het fantaseren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoe? Als hij zich op een Russisch vliegveld vertoond wordt hij gearresteerd/doodgeschoten, als hij Nato-gebied betreedt wordt hij gearresteerd en naar een mooie cel in Den Haag gebracht. Het is nu alles of niets voor hem, hij kan niet meer terug.
Die zitten zelfs op drie verschillende continenten, maar het zou kunnen dat er wat sleeper agenten rondlopen natuurlijk. Niet genoeg voor een volle coup, misschien wel genoeg voor een paar hits op hooggeplaatste personen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wagner kan niet naar Moscow teleporteren he. Die 25k man zit allemaal nog in Ukraine
Daar is tie toch mee opgehoudenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Vandaar dat Wagner vecht tegen Oekraine????
Grapjas.
Zelf benoemde journalisten praten na elkaar alle roddels op Twitter na. En ze kennen ineens allemaal die “betrouwbare bron bij Wagner”quote:
Puur hypothetisch, maar als je Putin en zijn 3/4 directe ondergeschikten min of meer gelijktijdig weet uit te schakelen kan er een hoop gebeuren…quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Die zitten zelfs op drie verschillende continenten, maar het zou kunnen dat er wat sleeper agenten rondlopen natuurlijk. Niet genoeg voor een volle coup, misschien wel genoeg voor een paar hits op hooggeplaatste personen.
Waarom post dit account niet even een linkje?quote:
Haha ja precies dit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
Anyway, het zoveelste "this is big!", " Game changer", "Putin is in real trouble now!" geouwehoer. Morgen weer business as usual.
Er is wel iets aan de hand. Maar een gamechanger zie ik ook niet direct.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
Anyway, het zoveelste "this is big!", " Game changer", "Putin is in real trouble now!" geouwehoer. Morgen weer business as usual.
Tot nu toe was ik ook niet zo onder de indruk maar dit lijkt toch wel te escaleren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
Het enige wat een gamechanger zou zijn is een kogel door Putins hoofd zou ik denken?!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is wel iets aan de hand. Maar een gamechanger zie ik ook niet direct.
Tenzij dit de trigger is waardoor een hoop ontevreden binnen het staatsapparaat zich tegen Poetin keren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze Zelensky nog steeds vermoord?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:42 schreef speknek het volgende:
Wat een spicy news allemaal
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat Wagner echt iets kan doen, zijn veel te klein vergeleken bij de siloviki, en Prigozhin zal morgen al wel uit een raam gevallen zijn, maar ongetwijfeld is er nog wel wat vuurwerk.
eSCaLAtIe!!!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tot nu toe was ik ook niet zo onder de indruk maar dit lijkt toch wel te escaleren.
Zoals ik al zei: het maakt mij niet uit, zoalng er maar een burgeroorlog uitbreekt in rusland.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wagner heeft helemaal niet de middelen om zelfstandig een oorlog te voeren tegen Rusland. In bachmut klaagden ze al dat ze niet bevoorraad werden. Wie gaat dat dan doen als ze optrekken naar Moskou?
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
Hahah Jaja post eens de laatste keer dat deze Kremlin dreiging heeft plaatsgevonden? Welk event refereer je naar? Ben wel nieuwsgierig.....quote:
Als het wantrouwen van het regime ten opzichte van Wagner zo groot wordt dat die niet meer inzetbaar zijn in de strijd, lijkt me dat al best een grote impact.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van het Russische leger is niet veel meer over en wat er is zit grotendeels in Oekraïne en niet in Moskou. Prigozhin/zijn leger heeft (misplaatst?) zelfvertrouwen omdat ze beter presteerden dan het officiële Russische leger en omdat hij in een of ander vaag populariteitsonderzoek boven Poetin eindigde.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wagner heeft helemaal niet de middelen om zelfstandig een oorlog te voeren tegen Rusland. In bachmut klaagden ze al dat ze niet bevoorraad werden. Wie gaat dat dan doen als ze optrekken naar Moskou?
Als ze maar naar China vluchten en niet hierheen komen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het maakt mij niet uit, zoalng er maar een burgeroorlog uitbreekt in rusland.
En hoewel Prigozhin onbekend is bij grote delen van het russische slavenvolk, is het wél geliefd bij delen van het reguliere leger/nationalisten/etc.
Hoe het in de praktijk uitpakt maakt mij niet een fuck uit. Persoonlijk denk ik dat Prigozhin te vroeg was, maar whatever.. Dit is een win-win situatie voor Oekraine en dat is het enige wat telt.
hangt af waar het geld vandaan gaat komen hequote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zal voor de FvD ook ingewikkeld zijn, wie moeten ze nu steunen?
Wie biedt het meest?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zal voor de FvD ook ingewikkeld zijn, wie moeten ze nu steunen?
quote:We baden in het bloed'
Moskou is huurlingenbaas Wagner zat na 'oproep tot muiterij': Prigozjin wordt vervolgd
MOSKOU - De Russische veiligheidsdienst FSB opent een strafzaak tegen huurlingenbaas Jevgeni Prigozjin vanwege een 'oproep tot muiterij'. Dat meldt het Russische persbureau TASS. De beruchte Wagner-baas beweerde vrijdag dat Russische troepen zijn strijders in Oekraïne hebben aangevallen en zweerde daarop wraak aan Moskou.
Wagner-baas Jevgeni Prigozjin heeft het te bont gemaakt in zijn kritiek op het Russische ministerie van Defensie.
Wagnerkampen in het bezette deel van Oekraïne zouden zijn beschoten met raketten, waardoor een enorm aantal doden viel.
Prigozjin reageerde meteen woest en hield de Russische militaire leiding verantwoordelijk.
Het kwaad moet worden gestopt, zei hij in een boodschap.
Met zijn jongste uitlatingen deed Prigozjin er weer een schepje bovenop in zijn aanhoudende kritiek op Defensie in Moskou. In een reactie ontkent het Russische ministerie Wagnerstrijders, veelal geronselde gevangenen, te hebben aangevallen.
Wagnerbaas weigert Poetins voorschrift: gaat Prigozjin strijd aan met het Kremlin?
'Misleiding'
In een eerder verspreide boodschap claimt de Wagnerbaas dat de Russische politieke en militaire top het Russische volk ,,ten diepste misleidt."
Zij stellen dat Oekraïne het moeilijk heeft met zijn tegenoffensief, maar volgens Prigozjin is het precies andersom. De Oekraïense krijgsmacht zou de Russen terugdringen bij Zaporizja en Cherson. ,,
We baden in het bloed", zegt hij in een filmpje op Telegram.
'Poetin wordt voorgelogen door zijn eigen minister'
Wagner speelt een belangrijke rol bij de Russische invasie van Oekraïne, zoals bij de verovering van de stad Bachmoet. Maar Prigozjin klaagt al tijden steen en been over het gebrek aan steun, wapens en munitie uit Moskou.
Hij zei onlangs ook dat de legerleiding Vladimir Poetin, uit angst voor de president, voorliegt en de situatie op het slagveld voor de Russische troepen beter voorstelt dan in werkelijkheid het geval is.
Dus jij ziet Prigozhin wel vrolijk en vrij naar Afrika afreizen nu hij in Rusland op de lijst van staatsvijanden is beland? En wat heeft Bakhmut daar mee te maken?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent nu hevig aan het fantaseren.
Net als Bakhmut wel even teruggeven werd aan Oekraïne en verlaten werd.
Nou we weten hoe dat afliep.
Het verschil zit hem toch wel tussen een interne staatsgreep of een gevolg van een oorlog in een souverein land.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Hopelijk loopt dit succesvoller af dan die Turkse staatsgreep van een paar jaar terug. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.
quote:As of February 2023, military aid was donated by EU institutions, 45 sovereign countries, companies, and other parties.
Welke feitelijke dreiging precies? Het Twitter offensief?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:58 schreef cosmosis het volgende:
Hahah Jaja post eens de laatste keer dat deze Kremlin dreiging heeft plaatsgevonden? Welk event refereer je naar? Ben wel nieuwsgierig.....
May I quote you on that?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:53 schreef AchJa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik geloof niks. Ik zie het volgende week welquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dus jij ziet Prigozhin wel vrolijk en vrij naar Afrika afreizen nu hij in Rusland op de lijst van staatsvijanden is beland? En wat heeft Bakhmut daar mee te maken?
quote:Girkin-Strelkov accused Putin of staging the shelling of his rear camp to create a reason for a riot.
Basically, terrorist Strelkov blames terrorist Prigozhin for killing his own people on purpose. What a night! Eat each other alive, bastards!
Terrorist Girkin-Strelkov:
"After a reasonable reflection, I completely reject and consider the statement by Prigozhin that the Russian Armed Forces carried out a missile strike on Wagner's position this afternoon to be a complete lie. If there was a strike, only Wagner itself (or rather a staged one) could have carried it out (according to logic). Reason: to eliminate Wagner, it is not at all necessary to strike at some camps. It is enough to "kill" Prigozhin himself. Well, maybe someone else from his close entourage. That's all. But to hit the low-ranking soldiers and commanders is nonsense, even Shoigu and Gerasimov have enough brains to understand it. If Prigozhin and his "council of commanders" had been hit by a missile I would have believed it. But this is a lie. That's it."
Is Rob de Wijk dan pas weer te horen op de radio?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik geloof niks. Ik zie het volgende week wel
Nou ja, "zelfs de Telegraaf" ... hoe hoog heb jij de Telegraaf zitten dan?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
zelf de Telegraaf vermeld het , nou dan moet het wel waar ziijn
https://www.telegraaf.nl/(...)ozjin-wordt-vervolgd
[..]
Wat maakt het uit? De schade is al gedaan. Wagner gaat vanaf vandaag echt niet meer vechten aan de zijde van het reguliere russische leger. En ik herhaal het nogmaals: Wagner is de meest effectieve eenheid van het russische leger. De schade aan het moreel/aanzien is groot.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Hopelijk loopt dit succesvoller af dan die Turkse staatsgreep van een paar jaar terug. Maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Het orakelquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is Rob de Wijk dan pas weer te horen op de radio?
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is Rob de Wijk dan pas weer te horen op de radio?
Die weet nu niet meer welke kant ie op moet schietenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoe denk je dan Pjotr in de loopgraaf zich voelt als ie deze shitshow ziet?
Hij schrijft per ongeluk inderdaad Putin zie ik, maar bedoelt Prigozhinquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:07 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Geeft hij nu per ongeluk Putin de schuld in plaats van Prigozhin?
Zijn de Twitter berichten niet een klankbord voor de recente Wagner berichten? Misschien die feitelijke dreiging openlijk uitgedragen door de leiding van Wagner? Heb je dat gemist? Of is dat Twitter fake news?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke feitelijke dreiging precies? Het Twitter offensief?
inderdaad, maar het moment is wel veel ongelukkiger voor Poetin, het land ligt onder zeer zware sancties. Er zijn russen die oorlog voeren in belegrod tegen russen. En nu komt dit er ook bij.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Ah ok, uit z'n tekst haal ik nu dat hun 1e prioriteit nu is om Shoigu en trawanten in Moskou uit te schakelen. Pas daarna gaan ze zich focussen op het front. Dan is het wel een gepaste reactie van het Kremlin om dat noodplan nu in te schakelen.quote:
ALs UKR nu fors doorpakt dan weten de russen niet meer welke kant ze op moeten schietenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:09 schreef capricia het volgende:
Nacht van de lange messen dit.
Die Pregozhin wordt snel kalt gestelt.
Een gewone soldaat wilt vooral overleven en dat gaat makkelijker als je bij het leger van de Staat zit dan van een zakenman.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:09 schreef littlemindy het volgende:
Is het denkbaar dat Russen uit het gewone leger overlopen naar Wagner?
Uit de interviews met Russiche kijgsgevangenen komt het over alsof tenminste een deel van het Russische tegen wil en dank aan het front zit, onder leiding van corrupte machtsbeluste officieren die dreigen hen af te schieten als ze deserteren.
Met zo'n moraal moet overlopen toch aantrekkelijk zijn. Of zou Wagner dat niet accepteren gezien ze door hen zijn aangevallen?
Daar zit wel wat in, zo'n raketaanval is natuurlijk kansloos als het gaat om de Wagner top uit te schakelen en die low ranked soldaten omleggen doet verder niets.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:
Girkin-Strelkov accused Putin of staging the shelling of his rear camp to create a reason for a riot.
Basically, terrorist Strelkov blames terrorist Prigozhin for killing his own people on purpose. What a night! Eat each other alive, bastards!
Terrorist Girkin-Strelkov:
"After a reasonable reflection, I completely reject and consider the statement by Prigozhin that the Russian Armed Forces carried out a missile strike on Wagner's position this afternoon to be a complete lie. If there was a strike, only Wagner itself (or rather a staged one) could have carried it out (according to logic). Reason: to eliminate Wagner, it is not at all necessary to strike at some camps. It is enough to "kill" Prigozhin himself. Well, maybe someone else from his close entourage. That's all. But to hit the low-ranking soldiers and commanders is nonsense, even Shoigu and Gerasimov have enough brains to understand it. If Prigozhin and his "council of commanders" had been hit by a missile I would have believed it. But this is a lie. That's it."
Zeker zeer denkbaar, daar lijkt Prigozhin ook op te zinspelen.... Het is natuurlijk al sinds het begin bekend dat veel Russen naar het front gestuurd zijn onder valse voorwendselen en eigenlijk niet in Ukraine willen vechten, maar geen keus hebben om anders door hun eigen achterban neergeschoten te worden.....Best een grote groep die waarschijnlijk liever onder Progozhin Rusland bestrijdt...De interne propaganda oorlog zal extreem belangrijk worden de komende dagen...quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:09 schreef littlemindy het volgende:
Is het denkbaar dat Russen uit het gewone leger overlopen naar Wagner?
Uit de interviews met Russiche kijgsgevangenen komt het over alsof tenminste een deel van het Russische tegen wil en dank aan het front zit, onder leiding van corrupte machtsbeluste officieren die dreigen hen af te schieten als ze deserteren.
Met zo'n moraal moet overlopen toch aantrekkelijk zijn. Of zou Wagner dat niet accepteren gezien ze door hen zijn aangevallen?
Ja, of de tegenstander in de luren leggen en het gevoel geven dat het "easy" wordt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Als afleiding voor een tegenoffensief ofzo?
Ja offers brengen zijn ze wel goed in.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Met welk doel? En er vallen echte doden bij.
Ik wacht nog op Facebook, dán is het pas echt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
zelf de Telegraaf vermeld het , nou dan moet het wel waar ziijn
https://www.telegraaf.nl/(...)ozjin-wordt-vervolgd
[..]
Ja. Hij is te vroeg met zijn coup.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:15 schreef Breekfast het volgende:
Pregozhin is echt kansloos. Militair gezien is Wagner veel te klein om daadwerkelijk een bedreiging te vormen voor de macht, en ook binnen de hogere machtsposities in het Kremlin is niemand erbij gebaad om Poetin te laten vallen ten faveure van Pregozhin.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als hij in zn eentje denkt Moskou te bezetten is het redelijk kansloos, maar met 25k leger kun je strategisch wel heel veel damage doen achter de linies... Als ze in de buurt van Rostov zijn, kunnen ze toch wel extreem belangrijk zijn mbt het ontregelen van het front.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:15 schreef Breekfast het volgende:
Pregozhin is echt kansloos. Militair gezien is Wagner veel te klein om daadwerkelijk een bedreiging te vormen voor de macht, en ook binnen de hogere machtsposities in het Kremlin is niemand erbij gebaad om Poetin te laten vallen ten faveure van Pregozhin.
Putin/Kremlin heeft een soort priveleger gestationeerd bij Moskou die nog totaal niet zijn ingezet en daarvoor klaar zouden staan met een man of 20.000quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Maar hoe weet je zo zeker dat de staat ook echt ingrijpt? Je hebt heel veel infanteristen nodig om die pmc om te leggen, en wie zegt dat gasten van een jaar of 25 andere gasten van een jaar of 25 gaan killen?
Normaal gesproken is Wagner militair gezien kansloos, tenzij je hele leger in het buurland een tegenoffensief zit tegen te houden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:15 schreef Breekfast het volgende:
Heb op facebook gestaan, bedankt voor de geruststelling Tierriequote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:18 schreef hangtime het volgende:
iedereen hier is gek gemaakt door propaganda
wat een theater show en wat een onzin
morgen niks aan de hand, gaan ze gewoon verder waar ze gebleven waren
Quote voor het nageslacht.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:18 schreef hangtime het volgende:
Maar Rusland heeft nog steeds de 300k sterke Rosvargadian geheime politie om opstanden neer te knuppelenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:20 schreef oheng het volgende:
Normaal gesproken is Wagner militair gezien kansloos, tenzij je hele leger in het buurland een tegenoffensief zit tegen te houden.
Als er enorm veel onvrede is binnen het veiligheidsapparaat kunnen die dit gebruiken voor een regime change. Daar zal pregogast op gokken?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Maar hoe weet je zo zeker dat de staat ook echt ingrijpt? Je hebt heel veel infanteristen nodig om die pmc om te leggen, en wie zegt dat gasten van een jaar of 25 andere gasten van een jaar of 25 gaan killen?
Wat denk je van alle oligarchen die hun geld hebben zien verdampen sinds 24 februari 2022?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:20 schreef Breekfast het volgende:
De enige hoop van Pregozhin is dat hij een deel van het Russische leger aan zijn kant krijgt door alle frustratie bij de soldaten te mobiliseren en die te laten richten op Shoigu. Als bron van alle mislukkingen tot nu toe, als verrader, enzovoort.
Dat kan, hoewel ik de tel kwijt ben qua privelegers en de onderlinge (revaliderende) verhoudingen. Het is allemaal wel complex en houtje touwtje zo.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Putin/Kremlin heeft een soort priveleger gestationeerd bij Moskou die nog totaal niet zijn ingezet en daarvoor klaar zouden staan met een man of 20.000
Holy shit... big if true!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:21 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Russian channel DONTSTOPWAR reports that a 50km long Wagner-column has crossed the Novoshakhtinskaya border checkpoint into Russia reportedly heading for Novocherkassk (towards Rostov-on-Don).
Die oligarchs hebben ook allemaal een flink priveleger gemaaktquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Normaal gesproken is Wagner militair gezien kansloos, tenzij je hele leger in het buurland een tegenoffensief zit tegen te houden.
Qua timing is dit "ronduit klote", om maar in militaire termen te blijven.
Maar, er zijn wel degelijk redenen om putin de laan uit te sturen, omdat putin een blokkade is voor de lucratieve zaken zoals die werden gedaan vóór 24 februari 2022.
Zolang putin leeft, verliezen de oligarchs geld.
oh, FSB heeft niet Prigozhin aangemerkt als vijand van de staat?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:18 schreef hangtime het volgende:
Is dit te verifieren?quote:
Interne verdeeldheid is krachtiger dan hier wordt beschreven, als Prigozhin de leider blijkt dat hij zich opsteld, dan is dat een extreem voordeel voor het Oekrainse offensief omdat je een front achter de linies krijgt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:20 schreef Breekfast het volgende:
De enige hoop van Pregozhin is dat hij een deel van het Russische leger aan zijn kant krijgt door alle frustratie bij de soldaten te mobiliseren en die te laten richten op Shoigu. Als bron van alle mislukkingen tot nu toe, als verrader, enzovoort.
Nouja het is niet cht een priveleger, het zijn gewoon elementen van het leger, maar die wel permanent gestationeerd zijn om Putin/kremlin te bewakenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, hoewel ik de tel kwijt ben qua privelegers en de onderlinge (revaliderende) verhoudingen. Het is allemaal wel complex en houtje touwtje zo.
Je weet niet hoe loyaal die omgekochte raddraaiers zijn/blijven als het er op aankomt.
Lijkt me onzin propaganda dit.quote:
Maar die Prepo vinden zal geen sinecure zijn als hij bewust ervoor kiest om op oorlogspad te gaan met Moskou.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als er enorm veel onvrede is binnen het veiligheidsapparaat kunnen die dit gebruiken voor een regime change. Daar zal pregogast op gokken?
En als dat niet zo is hoeven ze helemaal niet heel Wagner uit te schakelen. Als de top wordt omgelegd zal de gewone huurling gewoon z'n nieuwe broodheer dienen
Of je gewoon genoeg rus militairen hebt omgekocht.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:20 schreef oheng het volgende:
Maar dat hebben ze omdat ze bang zijn voor poetin.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die oligarchs hebben ook allemaal een flink priveleger gemaakt
Denk je dat? Ik denk dat iedere huurling voor het juiste bedrag best de trekker wilt overhalen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar die Prepo vinden zal geen sinecure zijn als hij bewust ervoor kiest om op oorlogspad te gaan met Moskou.
50km lange column in noels broekjequote:
quote:Die oligarchs hebben ook allemaal een flink priveleger gemaakt
Of ze gaan hun eigen landje pakken ( 30 keeer zo groot als Nederland )quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar dat hebben ze omdat ze bang zijn voor poetin.
Ik weet zeker dat een hoop ook wordt gefabriceerd door Oekraiense GRU en een heleboel gewoon nep isquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:25 schreef Momo het volgende:
Er gaan wel heel veel verhalen nu rond aan alle kanten...
Dit ja. Ongelofelijk dat normaal intelligente mensen (bitcoinman) hier intrappen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:18 schreef hangtime het volgende:
Als er daadwerkelijk een konvooi van 50 km oprukt verwacht je daar beelden van.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
50km lange column in noels broekje
dit is nog wel het minst geloofwaardige verhaal vanavond haha
Heftig. Colones van 50 en 80KM lang als we het moeten geloven. Putin's troepen leggen geen stro breed in de weg.quote:
quote:De colonne muzikanten gaat door het checkpoint Novoshakhtinsk, de lengte van de colonne is ongeveer 50 km.
Bij het controlepunt Voloshino is de situatie hetzelfde, alleen het konvooi is 80 km en
Ga zo door. VP en grenswachten bemoeien zich niet.
Bij Novoshakhtinsk reden eerst 2 tanks aan, stapten uit
de muzikanten spraken met de grenswachten, zeiden niet tussenbeide te komen, gingen zitten en reden weg.
Ja, verschillende partijen willen hun voordeel eruit halen en waarschijnlijk ook een aantal grapjassen die leuk vinden om hun nep nieuws viral te zien gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat een hoop ook wordt gefabriceerd door Oekraiense GRU en een heleboel gewoon nep is
die column naar kiev aan begin vd oorlog was vgm nog minder, 40 ofzoquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk een konvooi van 50 km oprukt verwacht je daar beelden van.
Het gegeven dat Prigozhin als staatsvijand is aangemerkt is al extree onstabiel scenario voor Poetin. Wagner deed grotendeels van het vechten nog.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:26 schreef Breekfast het volgende:
We lopen echt veel te hard van stapel. Dat Pregozhin en Shoigu in een steeds openlijker en harder conflict zijn beland is duidelijk. Maar dat het tot een couppoging zou kunnen komen geloof ik echt geen seconde.
Dat zooitje wordt gefinancierd door Gazprom. Neem aan dat ze de geldlijn naar pmc's net zo goed beheersen als de gemiddelde gaspijplijnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Denk je dat? Ik denk dat iedere huurling voor het juiste bedrag best de trekker wilt overhalen.
De kolonne is inmiddels gegroeid tot 140 km.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heftig. Colones van 50 en 80KM lang als we het moeten geloven. Putin's troepen leggen geen stro breed in de weg.
[..]
Ja dat. En een konvooi (gathering van military) zou al veel eerder gestopt zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk een konvooi van 50 km oprukt verwacht je daar beelden van.
FSB heeft Prigozhin als staatsvijand, buitenlandse agent aangemerkt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:27 schreef kibo het volgende:
Het is niet Wagner vs Rusland, maar Wagner vs shoigu/legerleiding
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De kolonne is inmiddels gegroeid tot 140 km.
Nu al 200km zie ik. Ze staan voor Moskou.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De kolonne is inmiddels gegroeid tot 140 km.
Nog veel langer, gaat dwars door Berlijn en Parijs heen zelfs!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nu al 200km zie ik. Ze staan voor Moskou.
En dan?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
Kan dit niet een way out zijn voor Poetin om de beeldvorming te framen dat de oorlog niet meer te winnen is omdat een deel zich tegen het militaire apparaat keert?
Minder gezichtsverlies en de schuldige is die Prozjikin. Alles beter dan zeggen dat je het allemaal fout en te licht hebt ingeschat.quote:
verhaalt lijkt me dan eerderquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
Kan dit niet een way out zijn voor Poetin om de beeldvorming te framen dat de oorlog niet meer te winnen is omdat een deel zich tegen het militaire apparaat keert?
Kan ook.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
verhaalt lijkt me dan eerder
'NATO infiltranten zijn in Rusland we hebben het leger nu op korte termijn binnenlands nodig om deze mensen te verslaan we komen straks weer terug' en komen dna niet meer terug en zeggen als het gebeurd is dat de doelen van demilitarisatie gelukt zijn.
Zeggen dat de oorlog niet te winnen is gaat nooit gebeuren.
Van muzikanten hè?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet niet wat ik hier van moet denken als ik dat zo lees. Een 50km lange colonne?
Een 50km lange accordeon.quote:
Dude, dat maakt helemaal niks uit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:26 schreef Breekfast het volgende:
We lopen echt veel te hard van stapel. Dat Pregozhin en Shoigu in een steeds openlijker en harder conflict zijn beland is duidelijk. Maar dat het tot een couppoging zou kunnen komen geloof ik echt geen seconde.
Heb je linjkje?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:35 schreef nils7 het volgende:
Lol ik volg nu enkele TikTok lives maar t gaat wel los
hoe dan ook de moscowvieten blijven afzijdig en weten van niksquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet niet wat ik hier van moet denken als ik dat zo lees. Een 50km lange colonne?
Lijkt me dat dat sowieso altijd onmogelijk is. Dus als hij echt een plan heeft dan maken soldaten in moskou daar onderdeel van uit lijkt me. Anders is het sowieso kansloos.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
zou die echt dronken zijn? Dan ben je toch echt van het padje als een van de hoogste militairen in het land.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:37 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Oke beelden van een pas gewekte/dronken surovikin, in een achterafkamertje met een geweer op zijn schoot.
Dit is heel heel raar, afgezien wat hij zegt.
324 en 19.384 tanks uitgeschakeld.:)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
Hoeveel Pregozhin's hebben ze al gearresteerd?
De beelden geven wel aan dat ze de situatie erg serieus nemen iig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zou die echt dronken zijn? Dan ben je toch echt van het padje als een van de hoogste militairen in het land.
Meer in het algmeen, als top generaal stom dronken in je bunkertje, met een geweer.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De beelden geven wel aan dat ze de situatie erg serieus nemen iig.
Daar lijkt wel degelijk iets aan de hand. Het is veel te licht.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:42 schreef cosmosis het volgende:
Niets aan de hand, lekker slapen allemaal (vooral de Putinpijpers)
[ twitter ]
Los als in? Waarschijnlijk hooguit wat veiligheidstroepen. Er gaat daar echt niets gebeuren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:35 schreef nils7 het volgende:
Lol ik volg nu enkele TikTok lives maar t gaat wel los
Wat hij dus zei:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:37 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Oke beelden van een pas gewekte/dronken surovikin, in een achterafkamertje met een geweer op zijn schoot.
Dit is heel heel raar, afgezien wat hij zegt.
Er is dus echt een Wagner colonne?quote:"I have just returned by the order of the Ministry of Defence from the zero line, where our forces, our commanders, our soldiers, volunteers carry out the objective, fighting the superior enemy forces to death, take casualties, but stand on their positions.
I appeal to the leadership, commanders and fighters of PMC Wagner: Together with you, we walked a difficult path. Together with you, we fought, we took risks, we took losses, but overcome together. We are of the same blood. We are warriors.
I call on you to stop. The enemy is waiting for our internal political situation to aggravate. We shouldn’t play into the enemy’s hand in this difficult time for the country."
It needs to be done before it’s too late: to obey the will and order of the people-elected President of the Russian Federation. Stop the columns, and return them to their permanent positions and places of concentration.
To solve all problems with civil means only under the leadership of the Supreme Commander of the Russian Armed Forces.
Dude. In russische kringen is het een meme dat Gerasimov en Medvedev regelmatig stomdronken komen opdagen op openbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zou die echt dronken zijn? Dan ben je toch echt van het padje als een van de hoogste militairen in het land.
Ik geloof echt geen seconde dat Putin, de meest paranoïde man ooit, juist nu fysiek in het Kremlin aanwezig zou zijn.quote:
Nee, natuurlijk niet. Dat is een grap omdat de invasie in Oekraine ook zo begin: met een 40+km lange colonne.quote:
Collumns, meervoud.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:44 schreef Knoc het volgende:
[..]
Wat hij dus zei:
[..]
Er is dus echt een Wagner colonne?
2 dagen na de langste zomerdag in Europa en dan een heel stuk Noorderlijker dan Nederland....Dan is het om 23:00 uur nog schemerig, iets noordelijker en het wordt de hele nacht niet donker gedurende de zomer (als je ooit eens in de zomer in Scandinavië bent geweest)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:43 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Daar lijkt wel degelijk iets aan de hand. Het is veel te licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |