SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:
Dat zou Putin wel goed uitkomen...quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:55 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt de algehele mobilisatie afgekondigd?
In de chaos van de oorlog dit allemaal opzetten?quote:
Of er staat al een vervanger klaar. Die gekochte gevangenen en mobiks zullen niet zo loyaal zijn aan de persoon Prigonogwattus en vooral hun geld en vrijheid willen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
De kans is (ongeacht het verdere verloop) hoe dan ook wel 90% dan Rusland ineens een huurleger kwijt is in de strijd in Oekraïne.
Zou hij net zo gedreven zijn als Putin om terug te gaan naar het tijdperk van de Tsaren?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Poeh, denk dat die gek er niet voor terugdeinst om een kernbom op Kiev te gooien
"wordt hem nooit natuurlijk" => daarmee bedoel ik dat dat hem nevernooitniet gaat worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Poeh, denk dat die gek er niet voor terugdeinst om een kernbom op Kiev te gooien
Exact.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Daarom. Het gaat mij allemaal wat de soepeltjes.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ssische-legerleidingquote:Wagner-baas Yevgeny Prigozhin heeft vrijdag de oorlog verklaard aan het Russische ministerie van Defensie. “Het kwaad veroorzaakt door de militaire leiding van het land moet worden gestopt”, aldus Prigozhin. “Ze hebben de levens van soldaten verwaarloosd. Ze zijn het woord ‘gerechtigheid’ vergeten. Wij zullen het terugbrengen.”
De binnenlandse oorlogsverklaring volgt op een video waarin Prigozhin zegt dat de motieven voor de invasie in Oekraïne nergens op sloegen. Volgens de Wagner-baas was er geen sprake van een dreigende Oekraïense aanval met steun van de NAVO in februari 2022. “Het ministerie van Defensie heeft de bevolking en de president proberen te misleiden.”
Zou wat zijn als ze tegen elkaar gaan vechtenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ssische-legerleiding
Dat gaat uit de hand lopen. Commando-eenheid die Prigozhin gaat vermoorden ?
Dan heeft Prigozin sowieso geen andere keuze dan er voor gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:08 schreef oheng het volgende:
Nou verdenkt Rybar Prigozhin van links met Navalny, en zijn er wilde geruchten dat Prigozhin aan de lijst van "buienlandse agenten" is toegevoegd.
Dat wordt lastig terugkrabbelen met zulke statements. Die lui lijken all-in gegaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:11 schreef Anton91 het volgende:
Hopelijk krijgen we een goede nacht
[ twitter ]
Welke uitkomst verwacht je met zekerheid te kunnen voorspellen dat je graag wilt dat dit waar is?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Eerst maar eens wat videos van Wagner vs Russische troepen zien, ik wil graag dat het waar is, maar ik moet het allemaal nog maar zien...
Ik denk dat het minder gecompliceerd is dan het lijkt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootletende voor de 21e eeuw.
Eerst maar eens wat videos van Wagner vs Russische troepen zien, ik wil graag dat het waar is, maar ik moet het allemaal nog maar zien...
Hoe dan ook, dit is geen reclame (quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootletende voor de 21e eeuw.
Ik weet het ook niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Wagner-baasje is een slecht mens maar enorme ballen heeft hij wel. Hoe hij dit ongeschonden lijkt te kunnen winnen zie ik niet, maar ik laat mij verrassen.
Dus een nuke op Wagner is een grens die we niet op moeten zoeken?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk een rode lijn. We moeten immers niet willen escaleren.
En wat schieten ze er mee op. Denk je dat oekrains leger haar strategien af laat hangen van wat ze op telegram lezen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootlegende voor de 21e eeuw.
Een volledige mobilisatiequote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat schieten ze er mee op. Denk je dat oekrains leger haar strategien af laat hangen van wat ze op telegram lezen?
Dat zou een wel heel gewaagde zijn, want oproepen tot een 'coup' of hoe je het ook uitlegt, kan natuurlijk heel makkelijk uit de hand lopen gezien de geluiden die al een tijdlang vanuit de Russische krijgsmacht naar buiten komen. Dus dan zou dit een false flag zijn met het risico op een totale ontsporing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zou dit geen false flag van Rusland kunnen zijn? Wagner/Prigozhin als zondebok, een soort dolkstootlegende voor de 21e eeuw.
Tja Wagner beschermt her en der belangen van machtige mensen. Dit gezeik komt, in mijn ogen, doordat Putin zijn achterban elkaar de tent uit laat vechten. Als ze hem maar dienen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Wagner-baasje is een slecht mens maar enorme ballen heeft hij wel. Hoe hij dit ongeschonden lijkt te kunnen winnen zie ik niet, maar ik laat mij verrassen.
Hij is volgens mij net als Igor Girkin, een extreme hardliner wie vind dat rusland oorlog had moeten uitroepen. En nu telkens dingen roept om maar te zeggen, zie je nu wel ik had gelijk. Dit gaf geen gehoor, dus voert hij het verder op.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:03 schreef myShizzle het volgende:
[..]
"wordt hem nooit natuurlijk" => daarmee bedoel ik dat dat hem nevernooitniet gaat worden.
Maar de strijd verwelkom ik ten zeerste. Dit gaat chaos opleveren in Rusland.
Zojuist van een (imo) wel betrouwbaar accountquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:24 schreef skysherrif het volgende:
Overigens, sidenote.
Neem die berichten van het kanaal 'Bakhmut_Demon' over gevechten tussen Russisch Leger en Wagner in bakhmut voorlopoig met een korrelzout.
Voor mensen die vaak TG volgen staat het bekend als een zeer onbetrouwbaar account.
Ben benieuwd wat dat 'huge number of Wagner soldiers killed' dan ongeveer is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:24 schreef Aether het volgende:
Wagner mercenary boss says Russia bombed his troops
https://www.bbc.com/news/world-europe-66005256
Pregozhin, denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha ik weet het niet.. welke kant? :p
Ik kan me latig voorstellen dat er echt iets gaat gebeuren in Rusland zelf, MAAR dit heeft hoe dan ook implicaties.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Wagner op grote schaal het Russische leger of andere Russische doelen daadwerkelijk gaat aanvallen.
Omdat rusland compllet voor lul staat.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe weten we zo zeker dat ze geen theater aan het maken zijn?
Rusland is groot, er is veel materiaal en manschappen nu in en rond Oekraïne.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Wagner op grote schaal het Russische leger of andere Russische doelen daadwerkelijk gaat aanvallen.
Als afleiding voor een tegenoffensief ofzo?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.quote:
Met welk doel? En er vallen echte doden bij.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Russische geschiedenis gemist? Die lui volgen iedere x aantal jaar hetzelfde riedeltje, omdat ze falen om om te gaan met hun verleden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:27 schreef Mansjester het volgende:
Het is niet alsof ze zich daar aan voorwaarden houden, maar dit is een prima reden om dat er door te drukkenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke voorwaarde is dan aan voldaan, waar voorheen niet aan voldaan werdt?
Alleen is het Prigozhin, wie roept dat zijn troepen aangevallen worden. Hij heeft geen strategisch belang om dit roepen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zojuist van een (imo) wel betrouwbaar account
[ afbeelding ]
Inderdaad, in dit geval zijn het echt aan beiide kanten geen lieverdjes, Prigozhin is doodeng, net als Poetin.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.
Maar het lijkt me absoluut niet wenselijk dat Wagner aan de macht zou komen, laat Shoigu en Gerasimov maar lekker doorgaan met fouten maken.
Jammer dat hij eerst 200.000+ anderen daarvoor ook graf in heeft gewerkt, vrijwel allemaal jonger dan hem.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Putin heeft z'n langste tijd gehad.
Maar dat is gezien z'n leeftijd ook wel logisch.
Natuurlijk wel, als hij serieus is om een burgeroorlog te ontkenen heeft hij toch een soort casus belli nodig. Dan maar een extra false flag.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alleen is het Prigozhin, wie roept dat zijn troepen aangevallen worden. Hij heeft geen strategisch belang om dit roepen.
Ik moet gelijk aan de Hind D van Metal Gear Solid denkenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:26 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Helicopter armed with gatling guns dispatched to the area.
Dit kan hij toch ook nooit winnen. Het blijft een huurlingenleger. Dat stort direct in als de staat echt ingrijptquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mocht er werkelijk een burgeroorlog zijn hoop ik dat het vooral veel troepen kost aan beide kanten.
Maar het lijkt me absoluut niet wenselijk dat Wagner aan de macht zou komen, laat Shoigu en Gerasimov maar lekker doorgaan met fouten maken.
Ja dat lijkt me inderdaad ook wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit kan hij toch ook nooit winnen. Het blijft een huurlingenleger. Dat stort direct in als de staat echt ingrijpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |