BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Nog erger stel je komt aan de oppervlakte, wat waarschijnlijk een opluchting is. Kan je er nog niet uitWat een hel moeten die gasten in die kist ondergaan. Het is een beetje levend begraven worden.
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:09 schreef JeMoeder het volgende:
Wel een avontuur zo, zeker waar voor je 250k.
Nou hoeven ze dat ding alleen nog maar te vinden. Je zou bijna denken dat dat ding beter geīmplodeerd was geweest. Nu dagenlang afzien en lijden in dat kleine klotedingquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:07 schreef Tengano het volgende:
New updates.
Goed nieuws in onderstaande video.
[ twitter ]
Dat moet het bedrijf dan afdragen, die toeristen niet. Die hebben een tour geboekt en dan mag je ervan uitgaan dat alles goed geregeld is, helemaal voor 250k de kop.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk isquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat moet het bedrijf dan afdragen, die toeristen niet. Die hebben een tour geboekt en dan mag je ervan uitgaan dat alles goed geregeld is, helemaal voor 250k de kop.
Wellicht houdt zoiets in de VS stand, maar in Nederland zijn zogenaamde 'vrijstellingsverklaringen' niet rechtsgeldig.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk is
Serieus?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.
Ik hoop dan dat deze signalen nog steeds worden gehoord en dat men de locatie van de onderzeeër in nood snel weet vast te stellen en tijdig gered kunnen worden. De tijd begint wel ontzettend te dringen nu.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:07 schreef Tengano het volgende:
New updates.
Goed nieuws in onderstaande video.
[ twitter ]
Laten we maar hopen dat dat ding zo 'hoog' mogelijk ligt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:19 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dan dat deze signalen nog steeds worden gehoord en dat men de locatie van de onderzeeër in nood snel weet vast te stellen en tijdig gered kunnen worden. De tijd begint wel ontzettend te dringen nu.
Ze tekenen ook ervoor staat ergens diep in dit topic van een journalist die al een week in zijn broek scheet maar het toch heeft gedaan. Er was nogal een lijstquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk is
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:24 schreef HyperViper het volgende:
Die mensen in dat ding zullen de spanning wel voelen nu. Tijd begint te dringen.
quote:US Coast Guard official says search will continue 'as long as opportunity for survival'
The US Coast Guard's Rear Admiral John Mauger - who is heading up the search for Titan - said teams will continue to search for the submersible "as long as there's an opportunity for survival", the BBC is reporting.
Mr Mauger told CBS News the underwater noises detected yesterday are a "target" of the operation, though the source of the sounds is unknown.
He noted there are a lot of metal objects at the wreck site, with further analysis needed to understand the science behind it.
Mr Mauger said the search is complex and crews involved in the international rescue effort are working hard.
Neem dat alles maar met een grote zak zout.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:14 schreef Tengano het volgende:
In die video hoor ik dus dat er al twee ROV's geimplodeerd zijn (check zelf op 1:09) tijdens het zoeken op de zeebodem omdat ze die diepte niet aankonden.
Dat hebben ze bij de briefing mogelijk achterwege gelaten om geen verder verontrustende signalen af te geven.
En zelfs Biden schijnt er nu bij betrokken te zijn.
Of Save Our Socks, Shoot on Sitequote:
Ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat het niet betrouwbaar isquote:
Zit hij er ook in?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:14 schreef Tengano het volgende:
En zelfs Biden schijnt er nu bij betrokken te zijn.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat het niet betrouwbaar is
Wie gaat het anders betalen? Zal wel iets in de waiver staan die ze getekend hebben. Ik baseer me hier ook op de papieren die je moet tekenen als je gaat scuba-duiken. Als je daar een ongeluk krijgt ben je in principe ook zelf 100 procent verantwoordelijk, en de kosten kunnen heel erg hoog oplopen.quote:
Precies, niet betrouwbaar.quote:
Save Our Shipquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Of Save Our Socks, Shoot on Site
Technisch gezien staat het helemaal nergens voor
quote:The expression "Save Our Ship" was probably coined by sailors to signal for help from a vessel in distress.
Wat maakt dat geld nou uit voor die mensen. Die zwemmen er in. Die hebben er alles voor over om dit te overleven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:33 schreef Farenji het volgende:
Wie gaat het anders betalen? Zal wel iets in de waiver staan die ze getekend hebben. Ik baseer me hier ook op de papieren die je moet tekenen als je gaat scuba-duiken. Als je daar een ongeluk krijgt ben je in principe ook zelf 100 procent verantwoordelijk, en de kosten kunnen heel erg hoog oplopen.
Nee, die zwemmen nu in de oceaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat maakt dat geld nou uit voor die mensen. Die zwemmen er in.
Er zit wel een vermogen in die verzegelde kistquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:30 schreef TLC het volgende:
Wellicht had 1 van de passagiers kritiek op putin, dus een beetje het thee of uit het raam vallen verhaal
Nu?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:24 schreef HyperViper het volgende:
Die mensen in dat ding zullen de spanning wel voelen nu. Tijd begint te dringen.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:43 schreef Zopiclon het volgende:
https://nypost.com/2023/0(...)tm_source=reddit.com
“Psychologically, what is the killer for people in terms of maintaining calmness is dealing with uncertainty,” he said. “It’s really important to be able to surrender to that lack of uncertainty and just focus on what you have control of.
“What those people have in control of on that submarine is remaining calm and getting to know each other, but also trying not to talk too much, so they’re not using up any oxygen,” D’Arienzo said.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie keuzes maken, binnen de ruimte die je daarvoor hebt, en er naar handelen.
Heb nog nergens gelezen hoe lang de batterijen het kunnen uithouden. Zonder stroom hebben ze geen verwarming, en de CO2 scrubbers zullen dan ook niet werken. Dan zou de CO2 misschien dodelijk kunnen worden voordat de zuurstof op is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:35 schreef valentijn101 het volgende:
1000 GMT (6 a.m. ET) - Ruwe deadline voor wanneer de lucht in de duikboot opraakt, gebaseerd op de schatting van de U.S. Coast Guard. Volgens de specificaties heeft het vaartuig nog 96 uur luchtvoorraad vanaf het moment dat het verzegeld is. Dit hangt af van de intactheid van het vaartuig en andere factoren, zoals of de duikboot nog stroom heeft in de ijzige diepten.
Aan de andere kant wordt je compleet gestoord als er te lang stiltes vallen. Of mensen gaan irritante tikjes, geluidjes uiten/ontwikkelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:43 schreef Zopiclon het volgende:
https://nypost.com/2023/0(...)tm_source=reddit.com
“Psychologically, what is the killer for people in terms of maintaining calmness is dealing with uncertainty,” he said. “It’s really important to be able to surrender to that lack of uncertainty and just focus on what you have control of.
“What those people have in control of on that submarine is remaining calm and getting to know each other, but also trying not to talk too much, so they’re not using up any oxygen,” D’Arienzo said.
Houston, ....quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de kapitein van de submarine het slechte nieuws verteld heeft.
En koude batterijen leveren ook minder capaciteit op.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:46 schreef crystal_meth het volgende:
Heb nog nergens gelezen hoe lang de batterijen het kunnen uithouden. Zonder stroom hebben ze geen verwarming, en de CO2 scrubbers zullen dan ook niet werken. Dan zou de CO2 misschien dodelijk kunnen worden voordat de zuurstof op is.
Gentlemen, it is time to pray. O lord....quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de kapitein van de submarine het slechte nieuws verteld heeft.
Nog een kleine gangbang voor ze dood gaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Denk even dat je zo al dagen bij elkaar opgesloten zitzal lekker ruiken in die duikboot.
en dan ruzie maken wie de urine van die indier mag opdrinkenquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Denk even dat je zo al dagen bij elkaar opgesloten zitzal lekker ruiken in die duikboot.
Als dit geen film met Tom Hanks wordt..quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan ruzie maken wie de urine van die indier mag opdrinken![]()
Het lijkt me bij uitstek iets dat je beter kan ervaren in VR (virutal reality). Met onbemande subs voldoende beeldmateriaal verzamelen om een gedetailleerd 3-D model te maken, waar je dan virtueel langs kan varen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik zou daar zelf niet naar beneden willen, ik heb genoeg aan de film en documentaires
Lijkt mij een raar sfeertje als ze beseffen dat ze het niet gaan overleven als ze dat al niet zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog een kleine gangbang voor ze dood gaan
Als je de verhalen leest van de bemanning van duikboten in de 2 wereldoorlog, dan stonk het daar nogal, en dat ware grote dingen, met toiletten. Dit is alleen maar een buisquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb er geen ervaring mee maar geur kan je aan wennen. Ik denk niet dat het het ergste is. Angst welquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Die ziet er nu al uit alsof hij een maand in dat ding zit.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dit geen film met Tom Hanks wordt..
Dat heb je inderdaad zelf niet doorquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee maar geur kan je aan wennen.
Eh nee dat was vanaf dag één al duidelijkquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Geen vrouwen dus in die duikboot.
Ik schakel wat laat in, excuus.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Eh nee dat was vanaf dag één al duidelijk
quote:
Ja boze beesten, geef ze eens ongelijk. Ze wonen daarquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:09 schreef Maron het volgende:
Je hoort tegenwoordig zo vaak dat Orca’s boten beuken, en roeren kapot maken..
Misschien is er zoiets aan de hand..(of de batterijen van de remote leeg)
Vind ik ook.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja boze beesten, geef ze eens ongelijk. Ze wonen daar
The deepest dive known for a killer whale, performed under experimental conditions, was 259 meterquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:09 schreef Maron het volgende:
Kan toch ook gebeurd zijn toen ze onderweg naar beneden/boven waren?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
The deepest dive known for a killer whale, performed under experimental conditions, was 259 meter
Ze waren nog niet zo lang onderweg toen alles uitvielquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
The deepest dive known for a killer whale, performed under experimental conditions, was 259 meter
Denk niet dat ze anderhalf uur over 250 meter hebben gedaan. Als ze 2 uur over 4km doen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan toch ook gebeurd zijn toen ze onderweg naar beneden/boven waren?
Als die Titanic missies niks meer worden, dan zal OceanGate zich wel op dat soort excursies gaan richten dan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
Ik vond een artikel over een "Titan submarine" op de website van NASA. Maar gaat over een voorstel om met een onderzeeër de zeeën van Titan (de grootste maan van saturnus) te verkennen.
https://www.nasa.gov/cont(...)he-depths-of-kraken/
Zouden ze zoveel moeite hebben gedaan als Henk En Ingrid erin hadden gezeten?quote:
Henk en Ingrid hebben geen geld voor een prive tripje met een onderzeeër naar de titanic.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zouden ze zoveel moeite hebben gedaan als Henk En Ingrid erin hadden gezeten?
Hadden ze een keer een prijs gewonnen door te liken en te retweeten, hebben ze dit weerquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben geen geld voor een prive tripje met een onderzeeër naar de titanic.
Boeiend, er komen volgende week, en de week erna en de week erna, en de week erna weer 500 nieuwe vluchtelingen.quote:
Ja precies klop jezelf even op de schouder omdat je daarvoor submariner ervaring nodig hebt of zo.quote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:38 schreef nietzman het volgende:
Ja precies klop jezelf even op de schouder omdat je daarvoor submariner ervaring nodig hebt of zo.
Dit soort dingen moet ook weer niet te veilig, he. Als je achteraf niet minstens drie therapeuten de man nodig hebt om ooit nog te functioneren is het ook gewoon een flutervaring voor je 250k.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is helemaal geen duikboot maar een hobby bouwproject van een amateur dat bestuurd wordt met een Madcatz controller van 3 tientjes.
Dat is wss de Here die ons nogmaals roept. Opdat wij ons bekeren van onze zonden voor het te laat is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe zit het nu met die klopgeluiden?
quote:Openbaring 3:20 NBG51
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Tony zet natuurlijk gewoon de brander er op.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:40 schreef lunatic1985 het volgende:
Wie een beetje naar Discovery Channel / Nat Geo kijkt weet dat dit gewoon goed afloopt.
Morgen worden ze door het schip van Sig Hansen gespot, die toevallig net met zijn verrekijker de goede richting uitkeek en iets wits ziet dobberen. Daar aangekomen blijken ze net niet de goede maat steeksleutel bij zich te hebben om de bouten van het luikje open te maken. Na radiocontact blijkt alleen de dredge van Tony Beets in de buurt en die heeft toevallig nog de juiste steeksleutel liggen. Na een gescript gesprekje tussen Tony en Sig, wil Tony na even nadenken de steeksleutel wel uitlenen. Sig haast zich naar de Titan en kan de inzittende nog net op tijd uit de capsule bevrijden.
Deels gelijk, deels allebei eigen risico. Snap ook niet waarom er zoveel moeite wordt gedaan voor deze figuren.quote:
Ja het is een beetje op leeuwen schieten en raar staan te kijken dat je opgevreten wordtquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
mijn medelijden houd zich binnen enige grenzen, als je dit soort tripjes wil doen, accepteer je de risico's. Mochten ze gered worden mogen ze van mij de rekening van de reddingsactie betalen.
Mischien omdat deze nog leven en de vluchtelingen zijn (helaas) al verdronken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Deels gelijk, deels allebei eigen risico. Snap ook niet waarom er zoveel moeite wordt gedaan voor deze figuren.
quote:
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen hč? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.quote:In een persbericht schrijft de Griekse kustwacht rond 11.00 uur een melding over het schip te hebben ontvangen. Een reddingsboot voer uit en een helikopter werd uitgezonden om poolshoogte te nemen. De kustwacht zag dat het schip te veel opvarenden had en niemand reddingsvesten droeg, maar stelde ook vast dat het met een constante snelheid een vaste koers voer.
De kustwacht meldde verder dat opvarenden herhaaldelijk meldden geen hulp nodig te hebben. "We willen alleen maar doorvaren naar Italië", zou de boodschap zijn geweest. Desalniettemin werd aan twee vrachtschepen gevraagd hun koers aan te passen, zodat er hulp kon worden geboden. Die schepen leverden water en voedsel.
Het uitgezonden schip van de kustwacht naderde het vaartuig dinsdagavond laat, maar bleef op afstand. Het zag hoe het schip kort na 02.00 uur naar rechts afweek, een scherpe bocht naar links maakte en kapseisde. Binnen een kwartier was het schip gezonken, op zo'n 75 kilometer van de Griekse kust, een plek waar de zee kilometers diep is.
De overlevenden die uit het water konden worden gered, zijn opgevangen in loodsen in de stad Kalamáta.
Die breekt de bouten met zijn blote handen afquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tony zet natuurlijk gewoon de brander er op.
Ohquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[..]
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen hč? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.
Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien omdat deze nog leven en de vluchtelingen zijn (helaas) al verdronken.
Dat is geen inclusieve opmerkingquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Geen vrouwen dus in die duikboot.
En daar gaan we weer. Voor de asielzoekers is en weer een nieuw topic. Daar kan al het betreffende mededogen gepost worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.
Zo had ik het ook gelezen idd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[..]
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen hč? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.
Ik heb het niet over asielzoekers. Dus waarom je daarover begint is mij een raadsel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
En daar gaan we weer. Voor de asielzoekers is en weer een nieuw topic. Daar kan al het betreffende mededogen gepost worden.
NWS / Tientallen migranten verdronken bij Gran Canaria, waaronder een baby.
Jemig er zijn mensen in doods nood. Jij zou ook uit uit je auto die over de kop in een sloot ligt gered willen worden. Het gaat om mensen levens niet om geld. Wat ben jij waard?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.
Ja, ze nemen wel een extreem risico, en ze worden ook door die mensensmokkelaars nog heel erg euh......Ja, ik weet even geen ander woord dan genaaid.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Post hier uw mededogen:quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, ze nemen wel een extreem risico, en ze worden ook door die mensensmokkelaars nog heel erg euh......Ja, ik weet even geen ander woord dan genaaid.
Het risico is al groot, en dan krijgen ze ook nog een half-lekke rubberboot waar ze met het driedubbele aantal mensen in moeten dan is toegestaan.
Das eigenlijk een beetje hetzelfde als met die duikboot van die maffe Amerikaan
Dit is toch wel even wat anders dan uit de sloot gehaald worden. Dit is een ongelofelijk dom risico wat ze zelf nemen en de rest van de samenleving krijgt de miljoenenrekening gepresenteerd voor het belachelijke gedrag van deze mensen. Dan heb ik liever dat geld gaat naar mensen die ook zorg nodig hebben en het niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Jemig er zijn mensen in doods nood. Jij zou ook uit uit je auto die over de kop in een sloot ligt gered willen worden. Het gaat om mensen levens niet om geld. Wat ben jij waard?
Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt mequote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef matthijst het volgende:
Ook op het gebied van infrastructuur en ruimtelijke ordening wordt gerekend en geraamd met de prijs van een mensenleven, uitgedrukt in de eenheid Value of a Statistical Life (VOSL). 'Die waarde ligt in Nederland nu op zo'n ¤ 2,7 miljoen,' zegt vervoerseconoom Wim Wijnen van adviesbureau W2Economics.
Ik denk eerder o euro.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt me
Er zijn er genoeg die met een slok op in die situatie belanden laat die dan maar liggenquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit is toch wel even wat anders dan uit de sloot gehaald worden. Dit is een ongelofelijk dom risico wat ze zelf nemen en de rest van de samenleving krijgt de miljoenenrekening gepresenteerd voor het belachelijke gedrag van deze mensen. Dan heb ik liever dat geld gaat naar mensen die ook zorg nodig hebben en het niet kunnen betalen.
500,euro voor die hele boot vluchtelingen. 13.5 miljoen voor die 5 in die duikboot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt me
Ik gok standaard op nul, maar dat er wel een uitzondering te maken valt wanneer iemand geld heeft / bekend is / media aandacht weet te krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die met een slok op in die situatie belanden laat die dan maar liggen
Ik zuip totat ik verzuipquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?
Het kan de beste overkomen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?
Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:03 schreef probeer het volgende:
Fuck, als ik filmpjes kijk over die eigenaar en hoe hij over zijn project praat, krijg ik toch sterk de neiging tot een "laat maar lekker verzuipen" sentiment. Met zijn "och, veiligheidsmaatregelen zitten maar in de weg" houding.
Als gevolg van zijn eigen ziekelijke zelfoverschatting idd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.
Nee, dit soort mensen verandert niet en nooit; leven niet in de realiteit, denken alles beter te weten, nemen geen advies van anderen aan, maar zien dat vooral als ongepaste kritiek.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:11 schreef K21 het volgende:
Heb zo het vermoeden dat, als hij hier ooit nog levend uitkomt, hij intussen wel van mening veranderd is.
En anders wel nadat hij financieel is leeggetrokken door een paar rechtszaken.
Hij betaald nu een hoge prijs. Ze zulllen het waarschijnlijk niet overleven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dit soort mensen verandert niet en nooit; leven niet in de realiteit, denken alles beter te weten, nemen geen advies van anderen aan, maar zien dat als kritiek.
Kijk maar naar die medewerker die feedback gaf dat dat apparaat minder veilig genoeg was. Die kerel kreeg meteen ontslag.
Beter dat hij dan zelf degene is die de dupe wordt van zijn domme houding. Ipv nog een andere bestuurder/kapitein.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.
Ik vermoed dat ze worden gered*, maar dat heeft dan helemaal NIETS met de kwaliteiten van deze betrokkene te maken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij betaalt nu een hoge prijs. Ze zulllen het waarschijnlijk niet overleven.
Hahahaha.... Zou me niet eens verbazenquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het kan de beste overkomen.
Avondje zuipen, enorme kater, en als je wakker bent kom je erachter dat je op de zeebodem ligt in een brakke duikboot
quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Als gevolg van zijn eigen ziekelijke zelfoverschatting idd.
En waar hij met hij met zijn manipulatieve en roekeloze gedrag nog even vijf anderen meeneemt. Mensen waarop Alberto Stegeman zich altijd in zijn uitzendingen op focust.
Er zullen vast wel mensen zijn die dit gedrag herkennen. En als het compleet fout gaat, is het nooit hun schuld.
Maar de vier inzittenden gaan deze man gedurende dit tripje iig wat beter leren kennen. Maar in het begin hebben ze altijd de meest fantastische verhalen en is er helemaal niks aan de hand. En voordat je het weet, zit je diep in de oceaan shit.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:09 schreef Maron het volgende:
Hele goeie filmquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:20 schreef BillDauterive het volgende:
Voor de mensen die benieuwd zijn hoe claustrofobisch het aanvoelt, raad ik de film Buried aan.
Zit er een camera in dat ding zodat ze later alles terug kunnen zien. Je zou toch verwachten van wel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Zit je lekker in totale paniek ergens onder in zee. Maar nog iets minder dan 20 uur zuurstof dus? Spannend.
Nee, die schaamt zich dan nergens voor en zal ook geen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als ze dit overleven allemaal, zou die CEO dan even onderduiken om aan alle media aandacht te ontkomen?
Ik snap dit niet. Wat heeft dat te maken met een 4 km onderzee boot?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:25 schreef Tengano het volgende:
Victor 6000 bijna ter plaatse....
Dat ding zit dus aan een kabel zodat je kunt zien wat er ter plaatste gebeurt en je kunt dat ding natuurlijk besturen. Een veel veiliger principe; dan heb je altijd contact met je ROV (zolang de kabel in tact is).
[ twitter ]
Het is allemaal ingedekt dat er dingen fout gaan weten de passagiers.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als ze dit overleven allemaal, zou die CEO dan even onderduiken om aan alle media aandacht te ontkomen?
De Victor 6000 is de ROV van dat Franse schip dat onderweg is. En dat ding weegt 4 ton staat er.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Wat heeft dat te maken met een 4 km onderzee boot?
Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitjequote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, die schaamt zich dan nergens voor en zal ook geen verantwoordelijkheid nemen.
Standaard reaktie van dit soort mensen.
En als je ze aanvalt vallen ze direct jou aan. Witchhunt!! overdreven, onzin, etc.
Ik kreeg de indruk dat ie de boot afhieldquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitje
quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat ie de boot afhield
Hij is wel de meest verantwoordelijke voor deze situatie of niet. Het is zijn schuitje waarvan hij alle veiligheidseisen maar overdreven vond en het allemaal beter wist.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitje
Ik acht de kans op redding op minder dan 1%. Geen idee waar jij het idee vandaan haalt dat er een planning zou bestaan waarin dat moment gepland had moeten zijn, een dergelijke planning bestaat gewoon niet. Terugvinden is vooral extreem veel mazzel hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze worden gered*, maar dat heeft dan helemaal NIETS met de kwaliteiten van deze betrokkene te maken.
(*) Alhoewel ik de tijd nu wel vind dringen. Dat ding had qua planning allang gevonden moeten zijn.
Tja ik weet het ook niet meer, als ik in een met bouten afgesloten duik ding stap heb ik wel mijn eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij is wel de meest verantwoordelijke voor deze situatie of niet. Het is zijn schuitje waarvan hij alle veiligheidseisen maar overdreven vond en het allemaal beter wist.
In 1968 was er ook nog nooit een man on the moon geweest.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Er is nog nooit iemand gered van de dieptes waarop dat ding ligt.
Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Zit je lekker in totale paniek ergens onder in zee. Maar nog iets minder dan 20 uur zuurstof dus? Spannend.
Voornamelijk veel grotere andere brokstukken van de Titanic, de boilers, schoorsteen, etc. Speld in een hooiberg tenzij 'ie op het wrak zelf vast is komen te zitten. .quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
De kans is groot dat de locatie geen mooie vlakke oceaanbodem is, maar een soort onderzee-gebergte waar zo'n mini-subje perfect in kan verdwijnen.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is alles behalve comfortabel natuurlijk. Maar het feit dat ze niet zo actief zijn, speelt wat dat betreft gelukkig in hun voordeel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".
Hoor wie klopt daar kind'ren,quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Valt wel mee hoor, als je toch dood bent.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".
Zeer goede film. Daar moest ik ook echt van bijkomen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:20 schreef BillDauterive het volgende:
Voor de mensen die benieuwd zijn hoe claustrofobisch het aanvoelt, raad ik de film Buried aan.
Mjah, dat begrijp ik ook wel. Hij kan weinig betekenen, dus dan maar het beste ervan maken, toch?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:52 schreef matthijst het volgende:
Haha, die familie.
Z'n stiefzoon. Lekker aan 't partyen.
[ afbeelding ]
Je moet je energie en de zuurstof sparen om het zo lang mogelijk vol te houden en jezelf zo de meeste kans op een succesvolle redding te geven. En continue blijven hakken maakt je niet beter hoorbaar of vindbaar. En denk even aan het feit dat die jongens maar 1 fles water bij zich hadden....quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Die klopgeluiden kunnen ook van een andere boot afkomstig zijn.
Ze gingen om het half uur. Kan me niet voorstellen dat je in volle paniek 30 min wacht en dan loopt te kloppen.
Ken je het gouden eiquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:51 schreef S_E het volgende:
[..]
Zeer goede film. Daar moest ik ook echt van bijkomen.
Het is iig belangrijk dat wij niet in paniek raken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een extreme terror als je je inbeeldt dat je in dat onderzeeërtje zit zeg. Gewoon rustig ademen. Straks gaan die gasten apeshit en slopen ze de boel zelf, uit paniek ofzo.
Je bent al lang knock out door de CO2 voordat de zuurstof op is. 40.000 ppm, dat is 4%, is dodelijk.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Je mag hopen dat de onderzeeër geimplodeerd is en dat het binnen een seconde gedaan is.
In een kleine buis en in het donker op de oceaanbodem wachten tot de zuurstof op is lijkt mij echt een verschrikkelijke dood.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:55 schreef Tengano het volgende:
Als het goed is moet Steve zo weer live gaan, maar ik heb dat linkje niet.
Ik vermoed dat ze dat hele wrak nooit hebben gezien.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voornamelijk veel grotere andere brokstukken van de Titanic, de boilers, schoorsteen, etc. Speld in een hooiberg tenzij 'ie op het wrak zelf vast is komen te zitten. .
Schijnt wel gangbaar te zijn binnen, iig, de Franse marine.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Die klopgeluiden kunnen ook van een andere boot afkomstig zijn.
Ze gingen om het half uur. Kan me niet voorstellen dat je in volle paniek 30 min wacht en dan loopt te kloppen.
Een rivier in Afrikaquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Mjah, dat begrijp ik ook wel. Hij kan weinig betekenen, dus dan maar het beste ervan maken, toch?
Tja, als 'ie ver bovende bodem is geīmplodeerd gaat 'ie op in het veld aan rotzooi. Onderdelen kunnen door de stroming nog best een eind weg terecht komen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:03 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vermoed dat ze dat hele wrak nooit hebben gezien.
Bij een implosie hadden ze dat geluid wel waargenomen, geluid reikt héél ver onder water.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, als 'ie ver bovende bodem is geīmplodeerd gaat 'ie op in het veld aan rotzooi. Onderdelen kunnen door de stroming nog best een eind weg terecht komen.
Nee, als ze geen lucht meer hebben worden ze spookyquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:10 schreef Tengano het volgende:
Press conference om 1 PM staat er. Is dat 19:00 onze tijd?
Nog 18 uur air left. Dat is wel spooky hoor.....
Ja spoorloos idd niet te verwarren met de remakequote:Op woensdag 21 juni 2023 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook gelijk aan, Spoorloos.
En dan zou je ook nog de omtrek in kilometers erbij moeten denken idd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Als vergelijking, ze zijn op zoek naar dat puntje. Succes
Maar wel vier dagen in doodsangst gezeten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:10 schreef StateOfMind het volgende:
Schijnt dat het wel een relatief vredige dood is om op die manier te gaan.
Je schijnt in de laatste paar minuten erg slaperig te worden en dan in slaap te vallen voordat alle zuurstof op is.
Maar toch, de wetenschap dat zodra je moe wordt morgenmiddag het er bijna op zit lijkt me vreselijk
Zo zal het ook gegaan zijn denk/hoop ik.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Je mag hopen dat de onderzeeër geimplodeerd is en dat het binnen een seconde gedaan is.
En dan zitten wij hier al die tijd voor de kat ze kut te posten zekerquote:
Wij zitten hier gewoon vrijwilligquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:37 schreef Gunner het volgende:
Waarom worden er zoveel resources ingezet voor zoiets. En wie betaald dat eigenlijk
Ook zonder dit incident doen we dat hier.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan zitten wij hier al die tijd voor de kat ze kut te posten zeker
Dankjewel,quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:34 schreef Tengano het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ste-onderzeeer-titan
Hoe komt die stadsbus daaro?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Als vergelijking, ze zijn op zoek naar dat puntje. Succes
wappie gespotquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
Dankjewel,
Maar dit is toch volkomen ongeloofwaardig.
Om geklop waar te nemen moet je toch in de buurt zijn lijkt me, het filmscript wordt op voorhand alvast geschreven.
Dit soort dingen maakt me kwaad, er wordt gigantisch verdient aan deze coverage.
Nou ja, we kunnen het erover hebben, hoe het anders had gekund, of er op voorhand zaken beter geregeld hadden moeten worden, hoe realistisch het is dat er nog iemand te redden valt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:36 schreef Tengano het volgende:
En dan zitten wij hier al die tijd voor de kat ze kut te posten zeker
Geluid reikt zeer ver onder water.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel,
Om geklop waar te nemen moet je toch in de buurt zijn lijkt me, het filmscript wordt op voorhand alvast geschreven.
Dit soort dingen maakt me kwaad, er wordt gigantisch verdient aan deze coverage.
Jij denkt aan een soort Bananensplit?quote:
LOLquote:
Hoeveel geluid produceert een implosie van 4 kubieke meter op een diepte van een paar kilometer?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij een implosie hadden ze dat geluid wel waargenomen, geluid reikt héél ver onder water.
Dan had je er toch bij moeten zijn? Of hoor je die uren later ookquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij een implosie hadden ze dat geluid wel waargenomen, geluid reikt héél ver onder water.
Dus dat dat niet gehoord is stemt gunstig wat dat betreft.
Het slechte nieuws is echter dat a) de tijd nu echt dringt, en b) dat men geen idee heeft waar ze zijn.
Als je het leven niet wil snappen stop er dan gewoon mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel,
Denk ook een beetje aan ons iddquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als je het leven niet wil snappen stop er dan gewoon mee.
Ja echt he? Spielberg zit al te wachtenquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel,
Geen vaccinatie = wappiequote:
Ik heb een kaartje over voor een expeditiequote:Op woensdag 21 juni 2023 18:49 schreef Za het volgende:
[..]
Geen vaccinatie = wappie
Avondklok is waanzin = wappie
Geen miljarden voor Ukraine= wappie
Geen geslachtsveranderende operaties voor minderjarigen = wappie
Niet overal die Pride vlaggen = wappie
Biden niet echt coherent vinden = wappie
Geen geklop van bootje op zeebodem = wappie
Ik denk dat mensen hun gesprekspartner gewoon nooit moeten onderschatten, de mooiste gesprekken heb je met mensen die een andere mening hebben.
Iemand die over om het even wat een andere mening heeft als jij voor wappie uitmaken is een zwaktebod.
Als dit soort dingen je kwaad maken heb je serieuze hulp nodig. Dan ben je echt doorgeflipt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Geluiden vanaf de zeebodem, 3800 meter diep?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:42 schreef StateOfMind het volgende:
Geluid reikt zeer ver onder water.
Daarnaast barst het nu al dagen van de gespecialiseerde boten en vliegtuigen die oa sonar en geluiden kunnen waarnemen.
Plus nog de ontelbare boeien van de VS die daar rond dobberen.
Andere mening is helemaal prima, maar dan moet diegene zijn of haar opvattingen wel fatsoenlijk kunnen beargumenteren, anders kan en doe ik er helemaal niks mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:49 schreef Za het volgende:
Ik denk dat mensen hun gesprekspartner gewoon nooit moeten onderschatten, de mooiste gesprekken heb je met mensen die een andere mening hebben.
Het probleem met deze categorie mensen die jij bedoelt, is dat er maar 1 waarheid en mening bestaat; en dat is die van hun. Dat is geen gesprek hebben met iemand. Dat heet een monoloog. En als je het niet met die mensen eens bent, dan ben je in dit geval dus een zwakkeling of is er iets anders mis met je.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:49 schreef Za het volgende:
Geen vaccinatie = wappie
Iemand die over om het even wat een andere mening heeft als jij voor wappie uitmaken is een zwaktebod.
Wat ik me er van kan herinneren ben ik het in de meeste gevallen met je oneens, maar het dikgedrukte kan ik in veel gevallen beamen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:49 schreef Za het volgende:
[..]
Geen vaccinatie = wappie
Zet ze in een afgesloten cabine en het gesprek is andersquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Andere mening is helemaal prima, maar dan moet diegene zijn of haar opvattingen wel fatsoenlijk kunnen beargumenteren, anders kan en doe ik er helemaal niks mee.
Is de aarde rond of plat?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:54 schreef Za het volgende:
[..]
Geluiden vanaf de zeebodem, 3800 meter diep?
Waanzin.
Nee, het is wel mogelijk.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel,
Nee het is smerig, er zijn 5 mensen overleden, op een nare manier, en er is 24/7 coverage over een zgnde reddingsoperatie, waarbij bewust de indruk wordt gewekt dat ze nog in leven zijn want ze kloppen tegen het bootjequote:Op woensdag 21 juni 2023 18:51 schreef HyperViper het volgende:
Als dit soort dingen je kwaad maken heb je serieuze hulp nodig. Dan ben je echt doorgeflipt.
hopen dat er een hemel is , met bier en lekkere wijvenquote:Op woensdag 21 juni 2023 18:59 schreef kibo het volgende:
Stel:
Je zit daar met zn 5en, met nog voor een paar uur zuurstof.
Op een of andere manier lijkt de redding nabij, maar gaat nog 10 uur duren.
Wat ga je doen?
Zeg dat maar tegen een walvis. Die doen niet anders.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:54 schreef Za het volgende:
Geluiden vanaf de zeebodem, 3800 meter diep?
Waanzin.
Scenario: als ze gered worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:00 schreef Za het volgende:
[..]
Nee het is smerig, er zijn 5 mensen overleden, op een nare manier, en er is 24/7 coverage over een zgnde reddingsoperatie, waarbij bewust de indruk wordt gewekt dat ze nog in leven zijn want ze kloppen tegen het bootje, en zijn te redden, alles om de kijkers aan de tv te kluisteren (VS).
Het is misselijkmakend.
Stay tuned for more coverage on Oceangate!
Kijk, een realistische update prima, maar er een RLS circus van maken, met een minuten timer is dat niet.
Heb je enig idée wat een bak water is van 4 km diep en hoppa een kilometer of twee in de ronte dat is al niet te behappen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:00 schreef Papabear het volgende:
Geluid onder water kan een afstand tot zo'n 24 kilometer bereiken.
Zijn ze zondag al begonnen met kloppen of pas vandaag?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als je gewoon niet snapt dat geluid onder water zich veel beter verplaatst ben je gewoon hartstikke dom.
Dat is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Heb je enig idée wat een bak water is van 4 km diep en hoppa een kilometer of twee in de ronte dat is al niet te behappen.
Joh, doe normaal man. Het gaat hier om mensenlevens, niet om jou. Idioot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Scenario: als ze gered worden.
HET WAS ALLEMAAL FAKE EN OPGEZET.
Allemaal voor de centen.
Nee dat is niet te overzien zo diep en veelquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal.
Is er een timer in beeld?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:01 schreef Tengano het volgende:
Press Conference begint mensen.
Zet CNN aan.
Ja sorry. Mijn sonarbootje was toen nog niet op zee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn ze zondag al begonnen met kloppen of pas vandaag?
Is die zuurstof opgeteld voor 5 personen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:59 schreef kibo het volgende:
Stel:
Je zit daar met zn 5en, met nog voor een paar uur zuurstof.
Op een of andere manier lijkt de redding nabij, maar gaat nog 10 uur duren.
Wat ga je doen?
Effe dimmen man.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja sorry. Mijn sonarbootje was toen nog niet op zee.
Stond al wel op standby hoor, want alles voor de centen.
Waar staat de timer nu op?
Rustig maar hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:03 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, doe normaal man. Het gaat hier om mensenlevens, niet om jou. Idioot.
Niet als je een horloge om hebtquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:04 schreef TLC het volgende:
Ook al leven ze nog -amper- die mensen moeten nu onderhand toch ook wel alle besef van tijd kwijt zijn ?
Dan is dat financieel gezien geen handige zet. Zo een duik met de Titan duurt normaal gesproken 12 uur.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Scenario: als ze gered worden.
HET WAS ALLEMAAL FAKE EN OPGEZET.
Allemaal voor de centen.
Oh please neem Beau van Erven Dorens mee, mocht het misgaan dan vraagt hij heel begripvol wat er door je heengaat.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:50 schreef Soury het volgende:
Ik heb een kaartje over voor een expeditie
Ik zie het ook heel somber voor ze in, tenzij wonderen nog bestaan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Heb je enig idée wat een bak water is van 4 km diep en hoppa een kilometer of twee in de ronte dat is al niet te behappen.
Als het werkt dan werkt hetquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega wist te vertellen dat ze 7 van die Logitech controllers aan boord hebben. Bij Mediamarkt liggen ze voor 39,95 euro
Amerikaanse atoom onderzeeërsquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega wist te vertellen dat ze 7 van die Logitech controllers aan boord hebben. Bij Mediamarkt liggen ze voor 39,95 euro
Ja bijna, het is zeer onrealistisch, vooral die PlayStation stijl controller.quote:
Dit is toch missie 6?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan is dat financieel gezien geen handige zet. Zo een duik met de Titan duurt normaal gesproken 12 uur.
Dus dan is er nu al 229.000 x 5 euro aan omzet derving.
Ze hebben al 200 keer zonder (grote) problemen gedoken met die Titan.
Wat veel absurder is, dat defensie leveranciers gigantische bedragen vragen voor wat gewoon een Playstation Controler is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ja bijna, het is zeer onrealistisch, vooral die PlayStation stijl controller.
Maar goed het is realiteit.
Je zou toch zeggen dat je met 3 wel safe bent.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kan natuurlijk heel goed dat intern de componenten een stuk hoogwaardiger zijn dan diegene die je zelf in de winkel van de plank kan kopen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat veel absurder is, dat defensie leveranciers gigantische bedragen vragen voor wat gewoon een Playstation Controler is.
Ergens betwijfel ik dat eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk heel goed dat intern de componenten een stuk hoogwaardiger zijn dan diegene die je zelf in de winkel van de plank kan kopen.
Dat lijkt me ookquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk heel goed dat intern de componenten een stuk hoogwaardiger zijn dan diegene die je zelf in de winkel van de plank kan kopen.
iedereen weet dat ze allang morsdood zijnquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:26 schreef Tengano het volgende:
Dit was best wel een magere persconferentie.
Geen bevestiging dat het SOS signalen waren en ook niet waar het op leek. En ook niet eens of ze nou echt om het half uur waren. Het lijkt er ook wel een beetje op alsof ze de beschikbare info bewust een beetje achter houden om niet te veel hoop te wekken en het publiek voor te bereiden op een minder wenselijke uitkomst.
Nee, de interne componenten zullen exact hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat hoeft echt niet zo veel te betekenen hoor. Weet je wat je allemaal met een Raspberry Pi kan knutselen? Dat het een playstation controller is betekend niet automatisch dat het troep is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat veel absurder is, dat defensie leveranciers gigantische bedragen vragen voor wat gewoon een Playstation Controler is.
Dat kan maar in de duurdere spelbesturing word gebruik gemaakt van Hall effect als ik het goed omschrijf, niet van een simpele potentio meter.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ergens betwijfel ik dat eerlijk gezegd.
Met Hall effect heb je een aan of uit (low or high) schakeling. Met die joysticks heb je twee potiometers aan zo'n stickje.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat kan maar in de duurdere spelbesturing word gebruik gemaakt van Hall effect als ik het goed omschrijf, niet van een simpele potentio meter.
Het zou dus heel goed mogelijk zijn dat ook al lijkt het uiterlijk op dezelfde die je voor 30 euro koopt dat het juist veel hoogwaardiger is.
Maargoed, dat is natuurlijk ook gewoon speculatie van mijn kant.
Ze kunnen hier nog wel even mee voort, de lokalisatie van de duikboot, opdat de lichamen geborgen kunnen worden, dus dit duurt nog wel even.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:26 schreef Tengano het volgende:
Dit was best wel een magere persconferentie.
Geen bevestiging dat het SOS signalen waren en ook niet waar het op leek. En ook niet eens of ze nou echt om het half uur waren. Het lijkt er ook wel een beetje op alsof ze de beschikbare info bewust een beetje achter houden om niet te veel hoop te wekken en het publiek voor te bereiden op een minder wenselijke uitkomst.
Er werd zelfs al een beetje gehint over hoe ze deze expeditie eventueel zouden gaan eindigen; eerst in overleg met de familie.
HAL. (IBM)quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat kan maar in de duurdere spelbesturing word gebruik gemaakt van Hall effect als ik het goed omschrijf, niet van een simpele potentio meter.
Het zou dus heel goed mogelijk zijn dat ook al lijkt het uiterlijk op dezelfde die je voor 30 euro koopt dat het juist veel hoogwaardiger is.
Maargoed, dat is natuurlijk ook gewoon speculatie van mijn kant.
https://thegamingsetup.com/guides/hall-effect-joysticksquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met Hall effect heb je een aan of uit (low or high) schakeling. Met die joysticks heb je twee potiometers aan zo'n stickje.
Dat is niet hetzelfde.
Joystick controller: aan de voorkant en rechts zitten twee potentiometers.
@:Spectrumanalyser kan dit wel verduidelijken.
[ afbeelding ]
Aha, dus het is toch geen low high schakeling. Goed om te weten, dankjewel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:37 schreef bedachtzaam het volgende:
https://thegamingsetup.com/guides/hall-effect-joysticks
Die zijn al dood. Al lokaliseren ze de duikboot nu die krijgen ze nooit zo snel aan de oppervlakte.quote:
In die kleine capsule zit toch niet afdoende zuurstof voor zoveel uren voor 5 man.quote:
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over die geluiden? Eerder was er een expert aan het woord die zei dat zulke geluiden ook geproduceerd kunnen worden door losse metalen onderdelen van de Titanic. Tja. Het lijkt me een beetje een strohalm, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:43 schreef pietkanarie het volgende:
Wat een nachtmerrie 😒 dat de inzittenden nog leven lijkt me wel realistisch, gezien de geluiden die er gehoord zijn.
Maar de hoeveelheid zuurstof wordt nu wel erg krap. Nog tot morgenochtend (misschien - als het hen lukt om zo weinig mogelijk zuurstof te gebruiken - nog wat uurtjes langer) dus er moet nu wel echt een doorbraak komen. Dat het in ieder geval gelokaliseerd wordt. Zolang dat niet zo is is redding natuurlijk nog heel ver weg.
Wat is er geheimzinnig aan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over die geluiden? Eerder was er een expert aan het woord die zei dat zulke geluiden ook geproduceerd kunnen worden door losse metalen onderdelen van de Titanic. Tja. Het lijkt me een beetje een strohalm, eerlijk gezegd.
Die expert heb ik niet gehoord. Als de geluiden inderdaad precies elk half uur waren dan klinkt het meer als door mensen geproduceerd dan door losse metalen Titanic-onderdelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over die geluiden? Eerder was er een expert aan het woord die zei dat zulke geluiden ook geproduceerd kunnen worden door losse metalen onderdelen van de Titanic. Tja. Het lijkt me een beetje een strohalm, eerlijk gezegd.
Ja dat snap ik wel duidelijk kan niemand zijn toch?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze er vaag over deden op de persconferentie.
Viel mij ook op idd. Het komt op mij over dat ze niet te veel hoop willen wekken. En gisteren toen ze die geluiden dus al gehoord hadden, hebben ze er bij de persconferentie ook al geen melding van gemaakt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd, het zou standaard zijn om op het uur of half uur te kloppen en enkele mensen in die duikboot zullen goed weten wat te doen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Iedereen weet altijd meer dan ze vertellen, Hans.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen.
Hoezo? Wat maakt het uit als ze wel open en transparant zijn. Wat is er mis met de waarheid?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen weet altijd meer dan ze vertellen, Hans.
Je gaat niet alles op tafel leggen. Jammer voor FOK!-detectives....
Wat zouden ze meer moeten weten? Net zo veel als jij en ik.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen en kiezen er bewust voor om niet 100% transparant te zijn.
Ongetwijfeld met een bepaald doel dus.
En dat geeft bij mij een beetje een somber gevoel...
Die zijn verloren en dood. Tjaquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoezo? Wat maakt het uit als ze wel open en transparant zijn. Wat is er mis met de waarheid?
Wat is dan het ergste dat er kan gebeuren als ze dat vertellen.
En voor jou heet ik gewoon meneer Tengano trouwens.
Ze zouden kunnen bevestigen of het daadwerkelijk om het half uur was. Hij zei dat hij dat niet precies wist. Dat is gelul natuurlijk. Voor het onderzoek is dat juist harstikke cruciale informatie zodat je weet dat het een daadwerkelijk berekend en gepland geluid is overeenkomstig met regels voor noodgevallen in zo'n situatie.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:57 schreef Soury het volgende:
Wat zouden ze meer moeten weten? Net zo veel als jij en ik.
Wappie gespotquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen en kiezen er bewust voor om niet 100% transparant te zijn.
Ongetwijfeld met een bepaald doel dus.
En dat geeft bij mij een beetje een somber gevoel...
Flessen zuurstof. En een chemische scrubber die CO2 absorbeert.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:43 schreef Za het volgende:
[..]
In die kleine capsule zit toch niet afdoende zuurstof voor zoveel uren voor 5 man.
Hoe zit dit precies?
Dit moet genoeg zijn:quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Maar goed, hoe ga je dat kolereding naar boven halen vanaf verpletterende diepte?
quote:Product description
It is a specially developed double-sided magnet. It consists of a durable steel body, which is surface treated for longer life, and a strong neodymium magnet, which is up to 6 times stronger than a ferrite magnet. It has an active surface on two sides and each has a holding force of 1000 kg. It glides well along the bottom of a lake, river or pond and effectively captures the surrounding metal objects.
Unlike a single-sided magnet, this magnet has two active sides, with which you can collect metal objects more efficiently. The magnet is supplied with a suspension eye which is connected to the magnet by means of a thread. A rope or chain can be attached to the hanging eye and the magnet is ready for an adventurous search for treasures in the water. It is recommended to choose a rope or chain with sufficient force, able to tighten the magnet together with the catch weighing 2000 kg.
In addition to helping you find treasures in the water, you can use the magnet for other purposes. It is also ideal for finding fallen tools or sewage wrenches, finding keys in the grass or cleaning wells from scrap metal.
Don't forget your safety! The holding force of the magnet is so great that it could cause serious injuries due to improper handling. The magnet can attract metal objects from a great distance and at high speed.
Make sure that no part of the human body gets between the magnet and the metal object. This would result in devastating injuries. Never stand under a magnet with attached scrap metal. There is a risk of spontaneous release of the transferred material and personal injury. This magnet must not be used as a load magnet for carrying metal objects in production plants.
The stated holding force of the magnet is determined at room temperature (20 ° C) in contact with a mild structural steel material with a polished surface at least 30 mm thick per stroke perpendicular to the surface (1 kg ? 10 N). In exceptional cases, the difference in holding force may be -10% of the stated values, but in general this value will be exceeded. The holding force acting on the shear is about 1/3 of the stated holding force of the magnet under the above-mentioned conditions. As the thickness of the material to be attached decreases, so does the holding force of the magnet.
https://www.magnety.eu/magnet-fishing/fishing-magnet-2-x-1000-kg/
Maar dan adem je dezelfde ruftzuurstof in uit andermans bekquote:Op woensdag 21 juni 2023 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Flessen zuurstof. En een chemische scrubber die CO2 absorbeert.
Ze moeten minder zuurstof meenemen dan een duiker zou nodig hebben, want de meeste zuurstof adem je weer uit, bij een duiker gaat die verloren, in een duikboot niet.
4 km kabel ? Ok dat gaat um niet wordenquote:Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Maar goed, hoe ga je dat kolereding naar boven halen vanaf verpletterende diepte?
Ik kan alleen maar een kabel met een gigantische magneet voor de geest halen die een beetje als een drone te besturen is met kleine propellertjes zodat ie aanklikt. Iemand anders nog suggesties?
Ballast verwijderen of drijfvermogen toevoegen aan de sub zelf als ie nog intact is, dan dobbert ie vanzelf omhoog.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kan alleen maar een kabel met een gigantische magneet voor de geest halen die een beetje als een drone te besturen is met kleine propellertjes zodat ie aanklikt. Iemand anders nog suggesties?
Magneet.. is tricky aangezien ding veel rondingen heeft kan dit er zo weer afglijden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Flessen zuurstof? Zuurstof wordt giftig onder water. Een gesloten systeem bestaat overigens ook, dan adem je het niet uit. Maar op die diepte heb je een druk die je lichaam niet aan kan. En de zuurstof uit een normale mix ook al niet. Het zal dus sowieso in het bootje blijven zijn, en die op de een of andere manier bergen. Maar ze hebben amper nog lucht aan boord, dus al zouden ze ze nu vinden wordt het een uitdagingquote:Op woensdag 21 juni 2023 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Flessen zuurstof. En een chemische scrubber die CO2 absorbeert.
Ze moeten minder zuurstof meenemen dan een duiker zou nodig hebben, want de meeste zuurstof adem je weer uit, bij een duiker gaat die verloren, in een duikboot niet.
Nee, maar ik gok dat er ook wel wat ijzeren componenten op dat ding zitten. Als het alleen maar RVS is, dan hebben ze pech inderdaad en dan valt deze optie af.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:16 schreef Basp1 het volgende:
Werkt die magneet ook met de titanium huid?
Dat ding had diverse mogelijkheden om naar boven te komen wellicht dobberen ze ergensquote:Op woensdag 21 juni 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ballast verwijderen of drijfvermogen toevoegen aan de sub zelf als ie nog intact is, dan dobbert ie vanzelf omhoog.
Zuurstof wordt giftig bij te hoge concentratie of te hoge luchtdruk. Maar de druk in de cabine is gewoon zelfde als op zeeniveau.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Flessen zuurstof? Zuurstof wordt giftig onder water. Een gesloten systeem bestaat overigens ook, dan adem je het niet uit. Maar op die diepte heb je een druk die je lichaam niet aan kan. En de zuurstof uit een normale mix ook al niet. Het zal dus sowieso in het bootje blijven zijn, en die op de een of andere manier bergen. Maar ze hebben amper nog lucht aan boord, dus al zouden ze ze nu vinden wordt het een uitdaging
Vier kilometer is niks hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:13 schreef Soury het volgende:
[..]
4 km kabel ? Ok dat gaat um niet worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |