Zouden ze zoveel moeite hebben gedaan als Henk En Ingrid erin hadden gezeten?quote:

Henk en Ingrid hebben geen geld voor een prive tripje met een onderzeer naar de titanic.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zouden ze zoveel moeite hebben gedaan als Henk En Ingrid erin hadden gezeten?

Hadden ze een keer een prijs gewonnen door te liken en te retweeten, hebben ze dit weerquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben geen geld voor een prive tripje met een onderzeer naar de titanic.

Boeiend, er komen volgende week, en de week erna en de week erna, en de week erna weer 500 nieuwe vluchtelingen.quote:

Ja precies klop jezelf even op de schouder omdat je daarvoor submariner ervaring nodig hebt of zo.quote:

Graag gedaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:38 schreef nietzman het volgende:
Ja precies klop jezelf even op de schouder omdat je daarvoor submariner ervaring nodig hebt of zo.

Dit soort dingen moet ook weer niet te veilig, he. Als je achteraf niet minstens drie therapeuten de man nodig hebt om ooit nog te functioneren is het ook gewoon een flutervaring voor je 250k.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is helemaal geen duikboot maar een hobby bouwproject van een amateur dat bestuurd wordt met een Madcatz controller van 3 tientjes.

Dat is wss de Here die ons nogmaals roept. Opdat wij ons bekeren van onze zonden voor het te laat is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe zit het nu met die klopgeluiden?
quote:Openbaring 3:20 NBG51
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Tony zet natuurlijk gewoon de brander er op.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:40 schreef lunatic1985 het volgende:
Wie een beetje naar Discovery Channel / Nat Geo kijkt weet dat dit gewoon goed afloopt.
Morgen worden ze door het schip van Sig Hansen gespot, die toevallig net met zijn verrekijker de goede richting uitkeek en iets wits ziet dobberen. Daar aangekomen blijken ze net niet de goede maat steeksleutel bij zich te hebben om de bouten van het luikje open te maken. Na radiocontact blijkt alleen de dredge van Tony Beets in de buurt en die heeft toevallig nog de juiste steeksleutel liggen. Na een gescript gesprekje tussen Tony en Sig, wil Tony na even nadenken de steeksleutel wel uitlenen. Sig haast zich naar de Titan en kan de inzittende nog net op tijd uit de capsule bevrijden.

Deels gelijk, deels allebei eigen risico. Snap ook niet waarom er zoveel moeite wordt gedaan voor deze figuren.quote:

Ja het is een beetje op leeuwen schieten en raar staan te kijken dat je opgevreten wordtquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
mijn medelijden houd zich binnen enige grenzen, als je dit soort tripjes wil doen, accepteer je de risico's. Mochten ze gered worden mogen ze van mij de rekening van de reddingsactie betalen.

Mischien omdat deze nog leven en de vluchtelingen zijn (helaas) al verdronken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Deels gelijk, deels allebei eigen risico. Snap ook niet waarom er zoveel moeite wordt gedaan voor deze figuren.

quote:
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen h? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.quote:In een persbericht schrijft de Griekse kustwacht rond 11.00 uur een melding over het schip te hebben ontvangen. Een reddingsboot voer uit en een helikopter werd uitgezonden om poolshoogte te nemen. De kustwacht zag dat het schip te veel opvarenden had en niemand reddingsvesten droeg, maar stelde ook vast dat het met een constante snelheid een vaste koers voer.
De kustwacht meldde verder dat opvarenden herhaaldelijk meldden geen hulp nodig te hebben. "We willen alleen maar doorvaren naar Itali", zou de boodschap zijn geweest. Desalniettemin werd aan twee vrachtschepen gevraagd hun koers aan te passen, zodat er hulp kon worden geboden. Die schepen leverden water en voedsel.
Het uitgezonden schip van de kustwacht naderde het vaartuig dinsdagavond laat, maar bleef op afstand. Het zag hoe het schip kort na 02.00 uur naar rechts afweek, een scherpe bocht naar links maakte en kapseisde. Binnen een kwartier was het schip gezonken, op zo'n 75 kilometer van de Griekse kust, een plek waar de zee kilometers diep is.
De overlevenden die uit het water konden worden gered, zijn opgevangen in loodsen in de stad Kalamta.

Die breekt de bouten met zijn blote handen afquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tony zet natuurlijk gewoon de brander er op.

Ohquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[..]
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen h? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.

Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien omdat deze nog leven en de vluchtelingen zijn (helaas) al verdronken.

Dat is geen inclusieve opmerkingquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Geen vrouwen dus in die duikboot.

En daar gaan we weer. Voor de asielzoekers is en weer een nieuw topic. Daar kan al het betreffende mededogen gepost worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.

Zo had ik het ook gelezen idd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[..]
Het is niet alsof ze niet geprobeerd hebben te helpen h? Ze weigeren eerst hulp. En toen het mis ging moest de kustwacht razendsnel 700 mensen, waarvan een groot deel niet kan zwemmen en geen reddingsvest draagt, uit het water halen. Dat is me nogal een taak.

Ik heb het niet over asielzoekers. Dus waarom je daarover begint is mij een raadsel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
En daar gaan we weer. Voor de asielzoekers is en weer een nieuw topic. Daar kan al het betreffende mededogen gepost worden.
NWS / Tientallen migranten verdronken bij Gran Canaria, waaronder een baby.

Jemig er zijn mensen in doods nood. Jij zou ook uit uit je auto die over de kop in een sloot ligt gered willen worden. Het gaat om mensen levens niet om geld. Wat ben jij waard?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit is zo vreselijk duur. Kan je beter dat geld geven aan zorginstellingen zodat die mensen kunnen helpen zonder verzekering met ziektes waar ze niet om gevraagd hebben. Als je toch mensen wil redden, waarom dan deze die zo'n extreem risico nemen.

Ja, ze nemen wel een extreem risico, en ze worden ook door die mensensmokkelaars nog heel erg euh......Ja, ik weet even geen ander woord dan genaaid.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]

Post hier uw mededogen:quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, ze nemen wel een extreem risico, en ze worden ook door die mensensmokkelaars nog heel erg euh......Ja, ik weet even geen ander woord dan genaaid.
Het risico is al groot, en dan krijgen ze ook nog een half-lekke rubberboot waar ze met het driedubbele aantal mensen in moeten dan is toegestaan.
Das eigenlijk een beetje hetzelfde als met die duikboot van die maffe Amerikaan

Dit is toch wel even wat anders dan uit de sloot gehaald worden. Dit is een ongelofelijk dom risico wat ze zelf nemen en de rest van de samenleving krijgt de miljoenenrekening gepresenteerd voor het belachelijke gedrag van deze mensen. Dan heb ik liever dat geld gaat naar mensen die ook zorg nodig hebben en het niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Jemig er zijn mensen in doods nood. Jij zou ook uit uit je auto die over de kop in een sloot ligt gered willen worden. Het gaat om mensen levens niet om geld. Wat ben jij waard?

Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt mequote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef matthijst het volgende:
Ook op het gebied van infrastructuur en ruimtelijke ordening wordt gerekend en geraamd met de prijs van een mensenleven, uitgedrukt in de eenheid Value of a Statistical Life (VOSL). 'Die waarde ligt in Nederland nu op zo'n 2,7 miljoen,' zegt vervoerseconoom Wim Wijnen van adviesbureau W2Economics.

Ik denk eerder o euro.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt me

Er zijn er genoeg die met een slok op in die situatie belanden laat die dan maar liggenquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit is toch wel even wat anders dan uit de sloot gehaald worden. Dit is een ongelofelijk dom risico wat ze zelf nemen en de rest van de samenleving krijgt de miljoenenrekening gepresenteerd voor het belachelijke gedrag van deze mensen. Dan heb ik liever dat geld gaat naar mensen die ook zorg nodig hebben en het niet kunnen betalen.

500,euro voor die hele boot vluchtelingen. 13.5 miljoen voor die 5 in die duikboot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou dat wel eens wereldwijd willen zien. In sommige landen moet dat echt op 1 euro liggen lijkt me

Ik gok standaard op nul, maar dat er wel een uitzondering te maken valt wanneer iemand geld heeft / bekend is / media aandacht weet te krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]

Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die met een slok op in die situatie belanden laat die dan maar liggen

Ik zuip totat ik verzuipquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?

Het kan de beste overkomen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op de bodem van de oceaan in een duikboot? Wat voor leven leid jij?

Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:03 schreef probeer het volgende:
Fuck, als ik filmpjes kijk over die eigenaar en hoe hij over zijn project praat, krijg ik toch sterk de neiging tot een "laat maar lekker verzuipen" sentiment. Met zijn "och, veiligheidsmaatregelen zitten maar in de weg" houding.

Als gevolg van zijn eigen ziekelijke zelfoverschatting idd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.

Nee, dit soort mensen verandert niet en nooit; leven niet in de realiteit, denken alles beter te weten, nemen geen advies van anderen aan, maar zien dat vooral als ongepaste kritiek.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:11 schreef K21 het volgende:
Heb zo het vermoeden dat, als hij hier ooit nog levend uitkomt, hij intussen wel van mening veranderd is.
En anders wel nadat hij financieel is leeggetrokken door een paar rechtszaken.

Hij betaald nu een hoge prijs. Ze zulllen het waarschijnlijk niet overleven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dit soort mensen verandert niet en nooit; leven niet in de realiteit, denken alles beter te weten, nemen geen advies van anderen aan, maar zien dat als kritiek.
Kijk maar naar die medewerker die feedback gaf dat dat apparaat minder veilig genoeg was. Die kerel kreeg meteen ontslag.

Beter dat hij dan zelf degene is die de dupe wordt van zijn domme houding. Ipv nog een andere bestuurder/kapitein.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar als ik het goed heb gelezen zit hij zelf in die duikboot.

Ik vermoed dat ze worden gered*, maar dat heeft dan helemaal NIETS met de kwaliteiten van deze betrokkene te maken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij betaalt nu een hoge prijs. Ze zulllen het waarschijnlijk niet overleven.

Hahahaha.... Zou me niet eens verbazenquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het kan de beste overkomen.
Avondje zuipen, enorme kater, en als je wakker bent kom je erachter dat je op de zeebodem ligt in een brakke duikboot

quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Als gevolg van zijn eigen ziekelijke zelfoverschatting idd.
En waar hij met hij met zijn manipulatieve en roekeloze gedrag nog even vijf anderen meeneemt. Mensen waarop Alberto Stegeman zich altijd in zijn uitzendingen op focust.
Er zullen vast wel mensen zijn die dit gedrag herkennen. En als het compleet fout gaat, is het nooit hun schuld.
Maar de vier inzittenden gaan deze man gedurende dit tripje iig wat beter leren kennen. Maar in het begin hebben ze altijd de meest fantastische verhalen en is er helemaal niks aan de hand. En voordat je het weet, zit je diep in de oceaan shit.

quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:09 schreef Maron het volgende:
Je hoort tegenwoordig zo vaak dat Orca’s boten beuken, en roeren kapot maken..
Misschien is er zoiets aan de hand..(of de batterijen van de remote leeg)

Hele goeie filmquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:20 schreef BillDauterive het volgende:
Voor de mensen die benieuwd zijn hoe claustrofobisch het aanvoelt, raad ik de film Buried aan.

Zit er een camera in dat ding zodat ze later alles terug kunnen zien. Je zou toch verwachten van wel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Zit je lekker in totale paniek ergens onder in zee. Maar nog iets minder dan 20 uur zuurstof dus? Spannend.

Nee, die schaamt zich dan nergens voor en zal ook geen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als ze dit overleven allemaal, zou die CEO dan even onderduiken om aan alle media aandacht te ontkomen?

Ik snap dit niet. Wat heeft dat te maken met een 4 km onderzee boot?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:25 schreef Tengano het volgende:
Victor 6000 bijna ter plaatse....
Dat ding zit dus aan een kabel zodat je kunt zien wat er ter plaatste gebeurt en je kunt dat ding natuurlijk besturen. Een veel veiliger principe; dan heb je altijd contact met je ROV (zolang de kabel in tact is).
[ twitter ]

Het is allemaal ingedekt dat er dingen fout gaan weten de passagiers.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me af, als ze dit overleven allemaal, zou die CEO dan even onderduiken om aan alle media aandacht te ontkomen?

De Victor 6000 is de ROV van dat Franse schip dat onderweg is. En dat ding weegt 4 ton staat er.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Wat heeft dat te maken met een 4 km onderzee boot?

Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitjequote:Op woensdag 21 juni 2023 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, die schaamt zich dan nergens voor en zal ook geen verantwoordelijkheid nemen.
Standaard reaktie van dit soort mensen.
En als je ze aanvalt vallen ze direct jou aan. Witchhunt!! overdreven, onzin, etc.

Ik kreeg de indruk dat ie de boot afhieldquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitje

quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat ie de boot afhield

Hij is wel de meest verantwoordelijke voor deze situatie of niet. Het is zijn schuitje waarvan hij alle veiligheidseisen maar overdreven vond en het allemaal beter wist.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
Wat lul je nou die gozer zit in het zelfde schuitje

Ik acht de kans op redding op minder dan 1%. Geen idee waar jij het idee vandaan haalt dat er een planning zou bestaan waarin dat moment gepland had moeten zijn, een dergelijke planning bestaat gewoon niet. Terugvinden is vooral extreem veel mazzel hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze worden gered*, maar dat heeft dan helemaal NIETS met de kwaliteiten van deze betrokkene te maken.
(*) Alhoewel ik de tijd nu wel vind dringen. Dat ding had qua planning allang gevonden moeten zijn.

Tja ik weet het ook niet meer, als ik in een met bouten afgesloten duik ding stap heb ik wel mijn eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij is wel de meest verantwoordelijke voor deze situatie of niet. Het is zijn schuitje waarvan hij alle veiligheidseisen maar overdreven vond en het allemaal beter wist.

In 1968 was er ook nog nooit een man on the moon geweest.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Er is nog nooit iemand gered van de dieptes waarop dat ding ligt.

Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Zit je lekker in totale paniek ergens onder in zee. Maar nog iets minder dan 20 uur zuurstof dus? Spannend.

Voornamelijk veel grotere andere brokstukken van de Titanic, de boilers, schoorsteen, etc. Speld in een hooiberg tenzij 'ie op het wrak zelf vast is komen te zitten. .quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:35 schreef mcmlxiv het volgende:
De kans is groot dat de locatie geen mooie vlakke oceaanbodem is, maar een soort onderzee-gebergte waar zo'n mini-subje perfect in kan verdwijnen.

quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

Dat is alles behalve comfortabel natuurlijk. Maar het feit dat ze niet zo actief zijn, speelt wat dat betreft gelukkig in hun voordeel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".

Hoor wie klopt daar kind'ren,quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:

Valt wel mee hoor, als je toch dood bent.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:38 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Niet alleen zuurstof is een issue, er schijnt ook amper drinken aan boord te zijn. Dat is na 3 dagen ook wel "een dingetje".

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |