BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Nog erger stel je komt aan de oppervlakte, wat waarschijnlijk een opluchting is. Kan je er nog niet uitWat een hel moeten die gasten in die kist ondergaan. Het is een beetje levend begraven worden.
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:09 schreef JeMoeder het volgende:
Wel een avontuur zo, zeker waar voor je 250k.
Nou hoeven ze dat ding alleen nog maar te vinden. Je zou bijna denken dat dat ding beter geïmplodeerd was geweest. Nu dagenlang afzien en lijden in dat kleine klotedingquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:07 schreef Tengano het volgende:
New updates.
Goed nieuws in onderstaande video.
[ twitter ]
Dat moet het bedrijf dan afdragen, die toeristen niet. Die hebben een tour geboekt en dan mag je ervan uitgaan dat alles goed geregeld is, helemaal voor 250k de kop.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk isquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat moet het bedrijf dan afdragen, die toeristen niet. Die hebben een tour geboekt en dan mag je ervan uitgaan dat alles goed geregeld is, helemaal voor 250k de kop.
Wellicht houdt zoiets in de VS stand, maar in Nederland zijn zogenaamde 'vrijstellingsverklaringen' niet rechtsgeldig.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk is
Serieus?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze zullen ook moeten lappen voor de reddingsacties, die zijn echt niet gratis. Zou me niks verbazen als dat meer dan 250k kost.
Ik hoop dan dat deze signalen nog steeds worden gehoord en dat men de locatie van de onderzeeër in nood snel weet vast te stellen en tijdig gered kunnen worden. De tijd begint wel ontzettend te dringen nu.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:07 schreef Tengano het volgende:
New updates.
Goed nieuws in onderstaande video.
[ twitter ]
Laten we maar hopen dat dat ding zo 'hoog' mogelijk ligt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:19 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dan dat deze signalen nog steeds worden gehoord en dat men de locatie van de onderzeeër in nood snel weet vast te stellen en tijdig gered kunnen worden. De tijd begint wel ontzettend te dringen nu.
Ze tekenen ook ervoor staat ergens diep in dit topic van een journalist die al een week in zijn broek scheet maar het toch heeft gedaan. Er was nogal een lijstquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat duiken in een duikboot naar een diepte waar dat ding niet voor goedgekeurd is, het lijkt me dat je moet tekenen dat het bedrijf nergens voor aansprakelijk is
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:24 schreef HyperViper het volgende:
Die mensen in dat ding zullen de spanning wel voelen nu. Tijd begint te dringen.
quote:US Coast Guard official says search will continue 'as long as opportunity for survival'
The US Coast Guard's Rear Admiral John Mauger - who is heading up the search for Titan - said teams will continue to search for the submersible "as long as there's an opportunity for survival", the BBC is reporting.
Mr Mauger told CBS News the underwater noises detected yesterday are a "target" of the operation, though the source of the sounds is unknown.
He noted there are a lot of metal objects at the wreck site, with further analysis needed to understand the science behind it.
Mr Mauger said the search is complex and crews involved in the international rescue effort are working hard.
Neem dat alles maar met een grote zak zout.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:14 schreef Tengano het volgende:
In die video hoor ik dus dat er al twee ROV's geimplodeerd zijn (check zelf op 1:09) tijdens het zoeken op de zeebodem omdat ze die diepte niet aankonden.
Dat hebben ze bij de briefing mogelijk achterwege gelaten om geen verder verontrustende signalen af te geven.
En zelfs Biden schijnt er nu bij betrokken te zijn.
Of Save Our Socks, Shoot on Sitequote:
Ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat het niet betrouwbaar isquote:
Zit hij er ook in?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:14 schreef Tengano het volgende:
En zelfs Biden schijnt er nu bij betrokken te zijn.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg dat het niet betrouwbaar is
Wie gaat het anders betalen? Zal wel iets in de waiver staan die ze getekend hebben. Ik baseer me hier ook op de papieren die je moet tekenen als je gaat scuba-duiken. Als je daar een ongeluk krijgt ben je in principe ook zelf 100 procent verantwoordelijk, en de kosten kunnen heel erg hoog oplopen.quote:
Precies, niet betrouwbaar.quote:
Save Our Shipquote:Op woensdag 21 juni 2023 15:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Of Save Our Socks, Shoot on Site
Technisch gezien staat het helemaal nergens voor
quote:The expression "Save Our Ship" was probably coined by sailors to signal for help from a vessel in distress.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |