abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209596032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat ze er vaag over deden op de persconferentie.
Ja dat snap ik wel duidelijk kan niemand zijn toch?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:52:28 #277
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over die geluiden? Eerder was er een expert aan het woord die zei dat zulke geluiden ook geproduceerd kunnen worden door losse metalen onderdelen van de Titanic. Tja. Het lijkt me een beetje een strohalm, eerlijk gezegd.
Viel mij ook op idd. Het komt op mij over dat ze niet te veel hoop willen wekken. En gisteren toen ze die geluiden dus al gehoord hadden, hebben ze er bij de persconferentie ook al geen melding van gemaakt.

Dit is een hele complexe missie zeiden ze iedere keer. Het lijkt erop dat we moeten snappen dat ze er alles aan doen, dat het heel complex is,
pi_209596042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over die geluiden? Eerder was er een expert aan het woord die zei dat zulke geluiden ook geproduceerd kunnen worden door losse metalen onderdelen van de Titanic. Tja. Het lijkt me een beetje een strohalm, eerlijk gezegd.
Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd, het zou standaard zijn om op het uur of half uur te kloppen en enkele mensen in die duikboot zullen goed weten wat te doen.
Dat maakt toch dat als de geluiden inderdaad met een dergelijk interval zijn en wellicht morsecode dat het niet door metalen delen komt.

Of wellicht is dat verhaal over kloppen opgeblazen...
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:53:50 #279
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596058
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen en kiezen er bewust voor om niet 100% transparant te zijn.

Ongetwijfeld met een bepaald doel dus.

En dat geeft bij mij een beetje een somber gevoel...
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:54:38 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209596071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:53 schreef Tengano het volgende:
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen.
Iedereen weet altijd meer dan ze vertellen, Hans.

Je gaat niet alles op tafel leggen. Jammer voor FOK!-detectives....
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:55:01 #281
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209596078
Verbaast me dat Elon "how can i make this about me?" Musk nog niks van zich heeft laten horen.
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:55:53 #282
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen weet altijd meer dan ze vertellen, Hans.

Je gaat niet alles op tafel leggen. Jammer voor FOK!-detectives....
Hoezo? Wat maakt het uit als ze wel open en transparant zijn. Wat is er mis met de waarheid?

Wat is dan het ergste dat er kan gebeuren als ze dat vertellen.

En voor jou heet ik gewoon meneer Tengano trouwens.
pi_209596107
quote:
Ze weten gewoon meer dan dat ze vertellen en kiezen er bewust voor om niet 100% transparant te zijn.

Wat zouden ze meer moeten weten? Net zo veel als jij en ik.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209596125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hoezo? Wat maakt het uit als ze wel open en transparant zijn. Wat is er mis met de waarheid?

Wat is dan het ergste dat er kan gebeuren als ze dat vertellen.

En voor jou heet ik gewoon meneer Tengano trouwens.
Die zijn verloren en dood. Tja
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:00:45 #285
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:57 schreef Soury het volgende:
Wat zouden ze meer moeten weten? Net zo veel als jij en ik.
Ze zouden kunnen bevestigen of het daadwerkelijk om het half uur was. Hij zei dat hij dat niet precies wist. Dat is gelul natuurlijk. Voor het onderzoek is dat juist harstikke cruciale informatie zodat je weet dat het een daadwerkelijk berekend en gepland geluid is overeenkomstig met regels voor noodgevallen in zo'n situatie.

Hij zei gewoon alsof ze nog geen idee hebben of dit geluid wel van die sub afkomstig was. Hij bleef maar herhalen dat ze het afgegeven hadden, er experts naar keken en dat ze vooral zoeken in die omgeving waar het geluid vandaan kwam.

Ze zijn gewoon bewust vaag en zo kun je als Fok! detective gewoon je werk niet goed doen.
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:01:04 #286
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209596164
quote:

Wappie gespot
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:06:23 #287
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209596228
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 19:43 schreef Za het volgende:

[..]
In die kleine capsule zit toch niet afdoende zuurstof voor zoveel uren voor 5 man.

Hoe zit dit precies?
Flessen zuurstof. En een chemische scrubber die CO2 absorbeert.
Ze moeten minder zuurstof meenemen dan een duiker zou nodig hebben, want de meeste zuurstof adem je weer uit, bij een duiker gaat die verloren, in een duikboot niet.
are we infinite or am I alone
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:09:48 #288
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209596266
Maar goed, hoe ga je dat kolereding naar boven halen vanaf verpletterende diepte?
Ik kan alleen maar een kabel met een gigantische magneet voor de geest halen die een beetje als een drone te besturen is met kleine propellertjes zodat ie aanklikt. Iemand anders nog suggesties?
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:11:36 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596295
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Maar goed, hoe ga je dat kolereding naar boven halen vanaf verpletterende diepte?
Dit moet genoeg zijn:

quote:
Product description

It is a specially developed double-sided magnet. It consists of a durable steel body, which is surface treated for longer life, and a strong neodymium magnet, which is up to 6 times stronger than a ferrite magnet. It has an active surface on two sides and each has a holding force of 1000 kg. It glides well along the bottom of a lake, river or pond and effectively captures the surrounding metal objects.

Unlike a single-sided magnet, this magnet has two active sides, with which you can collect metal objects more efficiently. The magnet is supplied with a suspension eye which is connected to the magnet by means of a thread. A rope or chain can be attached to the hanging eye and the magnet is ready for an adventurous search for treasures in the water. It is recommended to choose a rope or chain with sufficient force, able to tighten the magnet together with the catch weighing 2000 kg.

In addition to helping you find treasures in the water, you can use the magnet for other purposes. It is also ideal for finding fallen tools or sewage wrenches, finding keys in the grass or cleaning wells from scrap metal.

Don't forget your safety! The holding force of the magnet is so great that it could cause serious injuries due to improper handling. The magnet can attract metal objects from a great distance and at high speed.

Make sure that no part of the human body gets between the magnet and the metal object. This would result in devastating injuries. Never stand under a magnet with attached scrap metal. There is a risk of spontaneous release of the transferred material and personal injury. This magnet must not be used as a load magnet for carrying metal objects in production plants.

The stated holding force of the magnet is determined at room temperature (20 ° C) in contact with a mild structural steel material with a polished surface at least 30 mm thick per stroke perpendicular to the surface (1 kg ? 10 N). In exceptional cases, the difference in holding force may be -10% of the stated values, but in general this value will be exceeded. The holding force acting on the shear is about 1/3 of the stated holding force of the magnet under the above-mentioned conditions. As the thickness of the material to be attached decreases, so does the holding force of the magnet.

https://www.magnety.eu/magnet-fishing/fishing-magnet-2-x-1000-kg/

pi_209596307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze moeten minder zuurstof meenemen dan een duiker zou nodig hebben, want de meeste zuurstof adem je weer uit, bij een duiker gaat die verloren, in een duikboot niet.
Maar dan adem je dezelfde ruftzuurstof in uit andermans bek :r
pi_209596330
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kan alleen maar een kabel met een gigantische magneet voor de geest halen die een beetje als een drone te besturen is met kleine propellertjes zodat ie aanklikt. Iemand anders nog suggesties?
4 km kabel ? Ok dat gaat um niet worden
pi_209596393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit moet genoeg zijn:
[..]

Werkt die magneet ook met de titanium huid?
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:17:16 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209596399
quote:
Ballast verwijderen of drijfvermogen toevoegen aan de sub zelf als ie nog intact is, dan dobbert ie vanzelf omhoog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:17:20 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209596400
quote:
Magneet.. is tricky aangezien ding veel rondingen heeft kan dit er zo weer afglijden.

Lijkt me verschrikkelijke dood.
Idee om cyanide capsules aan boord te doen.
Als situatie volledig hopeloos is zoals nu en zoals met de Koersk.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209596401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Flessen zuurstof? Zuurstof wordt giftig onder water. Een gesloten systeem bestaat overigens ook, dan adem je het niet uit. Maar op die diepte heb je een druk die je lichaam niet aan kan. En de zuurstof uit een normale mix ook al niet. Het zal dus sowieso in het bootje blijven zijn, en die op de een of andere manier bergen. Maar ze hebben amper nog lucht aan boord, dus al zouden ze ze nu vinden wordt het een uitdaging
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:18:52 #296
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:16 schreef Basp1 het volgende:
Werkt die magneet ook met de titanium huid?
Nee, maar ik gok dat er ook wel wat ijzeren componenten op dat ding zitten. Als het alleen maar RVS is, dan hebben ze pech inderdaad en dan valt deze optie af.
pi_209596425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ballast verwijderen of drijfvermogen toevoegen aan de sub zelf als ie nog intact is, dan dobbert ie vanzelf omhoog.
Dat ding had diverse mogelijkheden om naar boven te komen wellicht dobberen ze ergens
pi_209596433
Dat wordt een (hans) duikersklok naar 4km diepte, good luck
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_209596442
quote:
12s.gif Op woensdag 21 juni 2023 20:17 schreef Pheno het volgende:

[..]
Flessen zuurstof? Zuurstof wordt giftig onder water. Een gesloten systeem bestaat overigens ook, dan adem je het niet uit. Maar op die diepte heb je een druk die je lichaam niet aan kan. En de zuurstof uit een normale mix ook al niet. Het zal dus sowieso in het bootje blijven zijn, en die op de een of andere manier bergen. Maar ze hebben amper nog lucht aan boord, dus al zouden ze ze nu vinden wordt het een uitdaging
Zuurstof wordt giftig bij te hoge concentratie of te hoge luchtdruk. Maar de druk in de cabine is gewoon zelfde als op zeeniveau.
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:21:31 #300
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209596453
Beste en snelste optie om hem naar boven te krijgen:

Ter plaatse gaan er er inflatable reddingsboeien aan vast maken die dat ding als een raket naar boven helpen. Bij voorkeur heel simpel; met zo'n vismaagneet dus en anders moet je pielen en hopen dat je ergens iets gemakkelijk aan vast kunt maken.

Dat ding naar boven slepen met een ROV duurt te lang en is meer risicovol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')