Nou dat lijkt me als daggast wel een stuk fijner. En voor het bruidspaar zelf ook. Anders ben je zo 20 uur in touw.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is echt geweldig tofOok dat het tot laat in de nacht door gaat. Eh, ochtend. Hier om middernacht lampen aan en broodjes met koffie
Er zijn geen daggasten. Je komt voor de hele rit of je komt niet. En het zijn geen kleine hoeveelheden mensen. Vorig jaar waren er al een man of 100-150. De broer die nu gaat trouwen is bij de vrijwillige brandweer en heeft een vrij brede vriendenkring. Daarnaast wordt zo ongeveer elk familielid inclusief aanhang en kinderen uitgenodigd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me als daggast wel een stuk fijner. En voor het bruidspaar zelf ook. Anders ben je zo 20 uur in touw.
Veel zinnigs komt er toch niet meer uit als iedereen bezopen is.
De dienst begon vorig jaar pas om 16 uur. Maar ja....toen moest G opeens op komen draven om te helpen met de bruidegom aankleden (voor de fotoshoot). En de hele dag in een pak he......met 35 graden. En normaal gesproken MOET je een stropdas om. Ik heb dat geweigerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:
ik kan me ook wel voorstellen dat je na zo'n lange dag wel moe bent, zeker als het zo heel warm is. Enige bruiloft in het buitenland die ik heb meegemaakt was in Engeland. Was niet héél veel anders dan hier. Wel dat iedereen heel verheugd was over de 'open bar', want dat was blijkbaar speciaal. Normaal moet je blijkbaar gewoon je eigen drankjes steeds afrekenen bij de bar als je op een bruiloft bent.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:08 schreef PdeHoog het volgende:
Die fotoshoots zijn trouwens vergelijkbaar met de Nederlandse shoots......van 20 jaar geleden of zo
Ik wil het ook wel komen halen hoor. Of plukken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Weten jullie hoeveel werk het plukken is?
Dat top ik heus niet af met een bezorgservice
Dat valt wel mee, maar niet mijn smaakquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]lekker nostalgisch
![]()
De trouwjurk ook?
Absoluut niet. Het blijft een rare verzameling van klinkers en medeklinkers die je op de meest onmogelijke manieren uitspreekt. En echt alles maar dan ook alles wordt verbogen. Het is nog erger dan Duits met alle naamvallen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:21 schreef AnneX het volgende:
Verbetert jouw Slowaaks ook later op de avond?
Even de moderator van dienst hier een handje geholpen…quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:14 schreef Kreator het volgende:
Is rups33 een klapjosti? Let op, rups33. Dat was geen vraag.
Volgens mij ben jij in de mijne aan het veranderenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja man! had wel eens een rondje door jouw moestuin willen lopen
Tenslotte ben je mijn grote voorbeeld
We zijn van plan om schofterig duur in Londen uit eten te gaan. Plus de reis, overnachten, lunchen bij Ottolenghi, etc.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo! Ben je van plan wat gasten uit te nodigen?
met iedereenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:pdehoog, leuk je hier weer even te zien. Zo'n bruiloft klinkt best briljant. Danst de bruid alleen met de hoogste bieder of met elke bieder?
Ik zag het. Ik weet het nog niet. Kom ik op terug.quote:
Is niet heel ver wegquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zag het. Ik weet het nog niet. Kom ik op terug.
De bruidegom mag zeker lekker gaan zitten met een fles slivovitchquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
met iedereenAls je maar betaalt
[..]
Ik zag het. Ik weet het nog niet. Kom ik op terug.
Ah, beterquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn van plan om schofterig duur in Londen uit eten te gaan. Plus de reis, overnachten, lunchen bij Ottolenghi, etc.
Nou, die blijft ook doorgaan. En die slivovitch is niet meer nodig. Je bent zo verrot na zolang in pak en dansen met iedereen dat alleen maar aan de drank ruiken al zorgt voor dronkenschapquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De bruidegom mag zeker lekker gaan zitten met een fles slivovitch
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, die blijft ook doorgaan. En die slivovitch is niet meer nodig. Je bent zo verrot na zolang in pak en dansen met iedereen dat alleen maar aan de drank ruiken al zorgt voor dronkenschapIk zag hem in de loop van de avond steeds vager uit zijn ogen gaan kijken
Goed brood met goede hamquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een boterham met rauwe ham en een restje Franse vissoep.
Ben je een beetje bijgekomen van afgelopen weekend?quote:
Jawel. Was echt tof.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je een beetje bijgekomen van afgelopen weekend?
Columnist in de Gelderlander schreef ook een leuke column eroverquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jawel. Was echt tof.
Vandaag ook al weer paar uur voor de baas gewerkt.
Ik ga volgend jaar weer als het aan mij ligtquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Columnist in de Gelderlander schreef ook een leuke column erover
Een Duits feestje is net andersom. Iedereen in net pak. Ook de kinderen. Stropdas is verplicht, ook voor de kinderen. De hele kleine mogen een vlinderdasje. Colbertje mag pas uit als het feestvarken deze zelf als eerst van het gezelschap uit doet. Wist deze Hollander nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:41 schreef yinu het volgende:
Ik ben wel eens op een Tsjechische bruiloft geweest, en dat komt ook wel overeen. C is op een Poolse bruiloft geweest en dat klonk ook vergelijkbaar. Met taart-drank-taart-drank-diner-drank… en dan begon het buffet pas!
Volgende keer bbq bij mij dusquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in de mijne aan het veranderen
[..]
Tja, shit happens. Had ook al eerder kunnen zijn natuurlijk.quote:
Dan had je halsoverkop teruggemoeten zeker?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, shit happens. Had ook al eerder kunnen zijn natuurlijk.
Dól op heel oude kaasquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:16 schreef Blues het volgende:
Wij kochten in een piepklein kaaswinkeltje in Hlem heeeel oude kaas (niet voor g) en mjammmie wat lekker.
Nu een lekker mango-ijsje
Ja, jammerquote:
Ook wel waarquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Alles behalve Maastricht en Zeeland is dichterbij
yup! Jross dacht dat ze nog niet bevroren genoeg zouden zijn, maar kon primaquote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:36 schreef Sarabi het volgende:
Ja, jammer
Wij zijn ondertussen weer thuis. De hele dag goed ingesmeerd maar toch een plekje op mijn been vergeten kennelijkMorgen extra op letten.
Hochzeitssuppe is toch met kip, asperge en Eierstich?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:17 schreef z80 het volgende:
Daarna eten. Klassieker is heldere rundvleessoep.
Serena nog gezien?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, jammer
Wij zijn ondertussen weer thuis. De hele dag goed ingesmeerd maar toch een plekje op mijn been vergeten kennelijkMorgen extra op letten.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]dit brengt herinneringen naar boven van een dagje strand. Ik had me bijna overal ingesmeerd. Behalve een stuk enkel. Je zag zelfs tot waar ik was gekomen met mijn gespreide vingers. Alles daaronder en omheen was knalrood. Goed spul joh, dat zonnebrandcreme.
De meesten hadden nauwelijks Engelse ponden bij zich, niemand van de NL clan wist dat je je drank 's middags moest betalen…quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Dat 2x diner achter elkaar, MadMasterEn idd zelf je drankjes betalen op een Engelse bruiloft op het welkomsdrankje na.
Ja, dat is best in op het moment, gratis zonnebrandcremequote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Sarabi het volgende:
![]()
Zeker goed spul
Er stonden trouwens op meerdere plekken gratis dispensers, vond ik wel netjes.
Oh, York. Niet New Yorkquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De meesten hadden nauwelijks Engelse ponden bij zich, niemand van de NL clan wist dat je je drank 's middags moest betalen…
Geen idee, misschien regionaal/deelstaat, hier stond de heldere soep op het menu. Ook bij de 93 jarige die nog eenmaal een groot feest wou geven. Waarbij de hele staat uitgenodigd was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hochzeitssuppe is toch met kip, asperge en Eierstich?
quote:
Is het in Nederland wel normaal om de bruid te zien voor de bruiloft?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:53 schreef MadMaster het volgende:
Een Nederlandse vriend trouwde met zijn Engelse bruid in York.
Aangezien er een flinke delegatie gasten uit Nederland afkomstig was, besloot het echtpaar om een combinatie van een Engelse én een Nederlandse bruiloft te doen.
De dienst was in de kerk, waar de bruid in een koets aan zouden komen.
Wij buiten wachten op de koets, maar dat mocht niet, want we mochten de bruid niet eerder zien dan de bruidegom, die al in de kerk was. Wij dus ook naar binnen voor de hallelujah's en zegeningen.
Daarna naar het restaurant, waar de Engelse receptie ook plaatsvond. Na een welkomstdrankje bleken andere drankjes voor eigen rekening te zijn…
Het diner was ook Engels, een beetje een traditioneel kerstdiner met plakken vlees, groente en aardappelen en een soort van kersttaart toe.
Vervolgens mochten de cadeaus (vooraf keurig via een wenslijstje gedeeld en afgestemd met de ceremoniemeester, geen geld of waardebonnen) overhandigd worden, die echter pas de volgende dag uitgepakt mochten worden tijdens de 'day after' tea sessie. Beetje jammer voor de Nederlandse gasten die de volgende dag al naar huis moesten en dus geen idee hadden wat het bruidspaar van hun cadeau vond.
Na het diner werden we verwacht op een boot die de rivier op en neer voer, waar een uit Nederland overgevlogen band de muziek verzorgde. Het Nederlandse deel van de bruiloft kon beginnen.
Om het schip te kunnen huren was het verplicht een buffet af te nemen, dus stond er een lading voedsel aan boord waar je half Engeland mee kon voeden, vlak nadat we ons diner achter onze kiezen hadden…
De drank was nu gratis en de Engelse dames vergrepen zich aan de gin/tonic en na een tijdje zelfs aan alles wat bewoog, waarbij de kleding steeds schaarser werd…
Na 3 keer heen en weer gevaren te zijn, was het feest voorbij en konden we naar onze B&B.
De volgende dag volgde dus de 'day after' tea sessie waar weer iedereen voor uitgenodigd was, waar het nauwelijks aangeraakte buffet van de vorige avond weer opgesteld stond en de cadeaus uiteindelijk uitgepakt werden.
Het meegenomen, door de spelers van het eerste team gesigneerde Ajax shirt met gelukwensen voor het bruidspaar en diverse andere cadeaus uit Nederland werden door de Engelsen niet begrepen, want die stonden immers niet op de wenslijst…
Het was een leuke, maar vreemde happening, met een ware cultuurclash voor beide partijen…
Volgens mij was het in ieder geval best lang de traditie dat de bruidegom de bruid bij haar ouderlijk huis kwam ophalen. Die foto’s ken ik in ieder geval uit de oude fotoalbums.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is het in Nederland wel normaal om de bruid te zien voor de bruiloft?
Ik ken ook alleen de versie waarbij je haar voor het eerst ziet bij de ceremonie.
Ik weet niet wat 'normaal' is, maar ik heb diverse bruiloften, meestal wel zonder kerkbezoek, meegemaakt waar we de bruid (al dan niet samen met de bruidegom) buiten op hebben gewacht. Vaak komen de bruid en bruidegom ook tegelijk aan bij het stadhuis o.i.d. in de bruidsauto…quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is het in Nederland wel normaal om de bruid te zien voor de bruiloft?
Ik ken ook alleen de versie waarbij je haar voor het eerst ziet bij de ceremonie.
Moeten nee, gaan ja. Dat is denk ik ook de reden waarom het niet eerder bekend is gemaakt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan had je halsoverkop teruggemoeten zeker?
Elke 1,5 uur door de keukenmachine laten hakken werkt fantastisch en scheelt een hoop moeite. Zo hebben we afgelopen week voor 30 man matcha sorbetijs en abrikozen kokosroomijs gemaaktquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon in de vriezer gooien en ieder half uur ofzo roeren. Maar dan heb je wel meer kans op ijskristallen.
Ben jij gescheiden?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn laatste bruiloft is al een poosje geleden maar ik heb alleen de versie meegemaakt waarbij de gom de bruid thuis ophaalde. Daar een foto momentje, verrassing, oh ah en zoenen en dan samen naar stsdhuis/kerk.
Is toch ook veel leuker als dat je je bruid pas in het stadhuis/ de kerk ziet en dan niks ‘mag’ omdat je in een ceremonie zit.
RIPquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:38 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik ga dus nu stiekem mijn tweede hooikoortstablet van de dag nemen.
@:Vanyel
Inmiddels drie huwelijken verder dus best wat ervaringquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Bruiloft vorig jaar, deels buiten, gom kwam in een mooie auto samen met zoonlief en ging op z’n plek staan, toen kwam bruid met dochter en opa die haar weggaf in een open wagen. Rest van de dag veel gezelligheid en een bbq, ‘s avonds een groot feest (binnen).Hoe was de catering op beide dagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
4 weken is net wat lang om met de restjes van het een het andere te cateren...quote:
Heel goed, wel twee verschillendequote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
4 weken is net wat lang om met de restjes van het een het andere te cateren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:11 schreef Lonaa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die fout heb ik ook een keer gemaakt. Toen heb ik maar niks gedronken, een beetje vijf pond betalen voor een colaatjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Dat 2x diner achter elkaar, MadMasterEn idd zelf je drankjes betalen op een Engelse bruiloft op het welkomsdrankje na.
Doe ‘s een linkje?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:11 schreef fietsie het volgende:
OK. Wie heeft er ook de nieuwe Whiskas reclame zitten terugspoelen en herkijken?
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]Kaas-hapjes enzo. Even wat schrapen en weer op een bordjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Hij was op tv; op youtube zie ik m nog niet.quote:
Ah, ik ga eens reclames kijken 😂quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hij was op tv; op youtube zie ik m nog niet.
Poes, wolletjes, rollen op de grond. En dan een geborduurd whiskaslogo
Dapper van je.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:38 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik ga dus nu stiekem mijn tweede hooikoortstablet van de dag nemen.
@:Vanyel
History Channelquote:
Honor and obeyquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:55 schreef MadMaster het volgende:
In 1998 zijn we getrouwd in Las Vegas, na al een flink aantal jaren samenwonen.
Geen gasten waren daarbij aanwezig, just the two of us.
In Nederland alle papieren bij het bevolkingsregister opgehaald en daarmee naar het Marriage Council in Las Vegas om in een soort van ondertrouw te gaan. Papieren bleken niet nodig, als je had gezegd dat je Mickey en Minnie Mouse was, was dat op dat moment ook goed geweest.
Daarna naar een wedding chapel gegaan om te trouwen.
We wilde bewijs hebben voor het thuisfront, die niks van onze trouwplannen wisten, dus daarvoor onze eigen videocamera meegenomen.
Op de vraag wanneer we wilde trouwen, was ons antwoord 'Nu…'.
Dat ging niet zo maar, zoals wij dachten op basis van de beelden die we van huwelijken daar hadden gezien. Dat moest ingepland worden, terwijl ze niks te doen hadden.
Dan konden we ons ook omkleden en eventueel in een limousine o.i.d. terugkomen. Dat was niet onze bedoeling, mijn polo, shorts en All Stars waren voldoende en mw. MM had ook haar eigen casual trouwtenue al aan.
Filmen kon wel, maar niet met onze eigen camera. Dat moest die van hun zijn, waarvoor natuurlijk betaald moest worden.
Uiteindelijk zijn we bij de burgerlijke stand in Vegas getrouwd, waar slechts een klerk en een huwelijksambtenaar in een saai hok voor je klaar zitten. Als er tenminste niemand in de wachtkamer voor je is.
Gevraagd of ze de 'plechtigheid' wilde filmen. Dat wilde ze niet, ook niet tegen betaling, maar na wat pleasen zou de klerk het filmen.
We dachten er met een simpel 'Yes, I do' vanaf te komen, maar we kregen het hele 'In sickness and health, in richness and poorness' etc. protocol voor onze kiezen.
Terwijl mw. MM die voorgezegde woorden herhaalde, keek ik naar de klerk en kwam ik er achter dat de camera niet aan stond. Het rode opnamelampje brandde niet.
Tijdens het uitspreken van de huwelijksgelofte van mw. MM heb ik daarom 'Sorry, interruption' gezegd, ben naar de klerk gegaan, heb de camera aangezet en heb daarna gevraagd 'Can we please do it all over again?'.
De verbouwereerde ambtenaar heeft daarna het hele circus opnieuw in gang gezet en na 5 minuten waren we getrouwd. Foto door de klerk laten nemen van ons onder de klok met datum en klaar waren we.
Daarna nog even met het huwelijkspapiertje naar het stadhuis voor een apostille van de gouverneur van de staat Nevada, waarmee we ons huwelijk in Nederland ook rechtsgeldig konden laten zijn.
Dit jaar zijn we 25 jaar getrouwd…
Even de Oostenrijkse bruiloft als voorbeeld. Er werden maar een paar mensen uitgenodigd (paar vrienden die niet in de buurt woonden) voor de rest kwam er familie (hoefden ook niet te betalen) en het hele dorp, paar honderd man en je weet echt niet wie er wel of niet komt en die betalen dus wel zelf. Bruiloften daar werden ook afgestemd zodat er niet 2 bruiloften van belangrijke families op 1 dag waren (er was ook maar 1 pastoor en een mini kerk)quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Onze trouwringen zijn alweer kwijt
De man bedacht geloof ik bij het ontbijt dattie toch zo'n ringmoment wilde, ondanks dat we ze nooit zouden dragen. Dus omweg gewandeld langs hipsterwinkeltje en ze daar opgepikt.
Verder snap ik voor geen meter dat wij dutchies als de gierigaards bekend staan met die rare Engelse vanzelfsprekendheden. Je zou het toch niet in je hoofd halen om mensen uit te nodigen en ze dan zelf te laten betalen, go away with me hoor!
oh schapen vachten! is dat dan met huid er aan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:05 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ziet eruit als vakantie, @:candaasje Veel plezier!
Ik heb gister twee schapenvachten verkocht via Marktplaats, straks even een gróte doos naar de pakketboer brengen
spannend!! hoe lang gaan ze er mee aan de slag?quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:44 schreef gcjoel het volgende:
Prachtig uitzicht Candaasje
Onze keuken komt vandaag![]()
2 dagen, dus vrijdag lekker de boel inruimenquote:Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
spannend!! hoe lang gaan ze er mee aan de slag?
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevildquote:Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
oh schapen vachten! is dat dan met huid er aan?
die hebben wij hier ook in de eetkameren ik zoek er nog 3
![]()
Hee, dat is m’n vaste leverancier. Ik heb er wel een stuk of zes van haar!quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevild
Ik heb een vriendin die handelt in (hele mooie) gelooide schapenvachten (met huid dus), verdient ze al jaren haar brood mee.
Hier: https://www.schapenvacht.nl
Je kan ze in een bergbeekje leggen en er zo goud mee winnen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat doen mensen met een schapenvacht eigenlijk?
op vrijen voor de open haard?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben er 2 voor op de stoelen tijdens het kamperen. Lekker warm.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
wij dus zo :quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
maar wat doen mensen dan met de vacht ZONDER huid er aan dan? wol maken?quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevild
Ik heb een vriendin die handelt in (hele mooie) gelooide schapenvachten (met huid dus), verdient ze al jaren haar brood mee.
Dora op laten slapen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
😂 Live of als in zoom of in Teams.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Jross had net zijn eerste vergadering ooit.
Ik: was het een echte vergadering, zo een waarbij alle informatie ook in een email had gekund?
Hij: ik geloof dat we alles wat gezegd is al lang als emails hebben gekregen.
Jeetje. Nou, alles wat van wol gemaakt wordt, wordt gemaakt zonder huid. Dus ongeveer alles behalve schapehuid-met-vacht maak je van een vacht zonder huid. Vacht-zonder-huid is dus eigenlijk gewoon 'een vacht': een vacht is dat deel wat niet 'huid' heet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar wat doen mensen dan met de vacht ZONDER huid er aan dan? wol maken?
Live en nee, ik vind hem redelijk accentloos eigenlijk. Zijn Nederlands dus. Engels accent is best wel posh Engels. Geen vreselijk dialect.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 Live of als in zoom of in Teams.
Spreekt Jross eigenlijk met een bbc accent?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
Groetjes terug vanuit Lezzet lunchroom.quote:
Ik was al bijna jaloers omdat ik dacht dat je lekker ergens in Frankrijk zatquote:
Geen ze. Eénquote:
Vriendin van me heeft ooit zelf een schapenvacht gevilt. Naar verluidt is het pokkewerk. Leverde wel een mooi vloerkleed op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Nou, alles wat van wol gemaakt wordt, wordt gemaakt zonder huid. Dus ongeveer alles behalve schapehuid-met-vacht maak je van een vacht zonder huid. Vacht-zonder-huid is dus eigenlijk gewoon 'een vacht': een vacht is dat deel wat niet 'huid' heet.
Van die dingen voor over je stoel of om je huisdier op te leggen of andere kleedjes-toepassingen wordt vaak een huid voor gebruikt, maar zelfs die zijn er ook van een vacht-zonder-huid, dan is er een soort nephuid aan gevilt die de vacht bijeen houdt. Voor wie wel een vacht in de vorm van een huid wil maar dan zonder huid (dus zonder dood beestendeel eraan).
Jij bent wel topfan he?quote:
quote:
Toch veel hooikoorst?quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zeker warm. Maar ik kan er ook voor kiezen om niet op het heetst van de dag te tuinieren in de volle zon natuurlijk.
Ik kon op Zakynthos geen pastitsio vinden. Dat is een ovenschotel met pasta, gehaktsaus, gegrilde aubergine en bechamel. Soort van lasagna. Op het eiland kocht ik alvast de speciale pasta die er doorheen moet en vandaag ga ik het eindelijk maken. We hebben zondag alvast de aubergines gegrild. Vandaag zocht ik een recept op. Er gaan helemaal geen aubergines in
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:08 schreef Candaasje het volgende:
Zo, tent staat sinds een half uurtje. Beschut, met zicht op de rivier beneden en plek voor de hangmatPrachtige route gereden door het indrukwekkende, rotsige binnenland.
Van die route (nog) geen foto’s, we verwachtten regen (maar ik denk dat ie uitblijft) dus redelijk doorgereden zonder te stoppen. We gaan daar deze week toch nog wel wandelen. Wel heel even tijd gemaakt om deze snoetjes te begroeten![]()
[ afbeelding ]
Er lopen we wel veel minder dan een jaar of… 5 geloof ik, terug.
En nog even een blik richting Porto, dat net rechts achter de berg ligt. Daar zitten we nu.
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dus dat pastitsio gewoon moussaka maar dan met pasta in plaats van aardappel wasquote:
Van Sevona naar Bastia. Terug andersom. (Genua kwam niet goed uit qua tijden met de terugtocht)quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef AnneX het volgende:
“Posh”![]()
Lucky’s recept mét/zónder aubergine.![]()
Corsica met uitzicht op zee!@:Candaasje welke boot namen jullie?
Wij deden eens Marseille - Ajaccio. Terug van Bastia.
Zaterdag as. wordt gebbq’ed aan de Lek.
Dan kan ik voor 6 mensen eens labne maken en groene asperges.
Volgens mij eigenlijk niet besteed aan deze barbaren. Nou, dan eten wij het zelf wel op.
Kalm an, succes!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Toch veel hooikoorst?
Ben even op de fiets weggeweest, bijna aangereden op een punt waar volgens mij dit jaar al 14 aanrijdingen zijn geweest (mensen begrijpen stopbord en haaientanden niet). Gelukkig weet ik dat het een gevaarlijk punt is, en fiets daar altijd heel langzaam.
Maar t was best wel warm. Straks ga ik weer naar fysiofitness. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhou.
Ik ga me echt niet over de kop werken, maar een eind fietsen in airco is vast aangenamer dan nu buiten. De arm oefeningen die ik heb gekregen gaan allemaal best goed. Kan alleen m'n arm niet recht omhoog krijgen. Wil ook weten of dat nog te vroeg is en dat ik meer geduld moet hebben of dat er een goede oefening voor is.quote:
Ontzettend mooi gewordenquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:49 schreef gcjoel het volgende:
Zometeen pizza eten uit de nieuwe keuken. We mogen alleen de ovens gebruiken vandaag.![]()
Keuken inruimen
Een van de redenen waarom wij (want kinderen) niet zo'n vlag hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter dat er eieren tegen mn huis zijn gegooid ergens tussen zondag en nu. Meest logische verklaring lijkt dat ze mis hebben gegooid en eigenlijk voor mijn buren bedoeld was, waar een regenboogvlag hangt. Er reden gisteren schijnbaar ook jongens langs op scooters die kankerhomo's riepen.
Ja dit. Moest glimlachen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel mooi dat de hele straat nu vlaggetjes gaat ophangen bij vlinder en niet dat de buren de vlag maar weg halen(en ja, misschien toch ook even de wijkagent op de hoogte brengen)
Als ik met mijn ziel onder mijn armen loop dan weet ik niet wat ik moet doen en voel ik me onrustig. Wat betekent het bij jou?quote:
Datzelfde gedrag wel. Ik weet niet wat ik wil, onrust, jankerig zonder directe aanleiding. Ik zit vlak voor menstruatie dus ik gooi het daar maar op. Maar uh, how about it.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik met mijn ziel onder mijn armen loop dan weet ik niet wat ik moet doen en voel ik me onrustig. Wat betekent het bij jou?
Als het na het bloedoffer nog niet over is weet je dat het niet hormonaal isquote:Op woensdag 14 juni 2023 19:33 schreef Lonaa het volgende:
Datzelfde gedrag wel. Ik weet niet wat ik wil, onrust, jankerig zonder directe aanleiding. Ik zit vlak voor menstruatie dus ik gooi het daar maar op. Maar uh, how about it.
Het is mijn #1 vierdaagsetraining motivatiequote:
Denk volgende week pasquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:54 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ontzettend mooi gewordenwanneer hebben jullie water?
Schattige gedachte, maar daar is geen capaciteit voor. En denk dat ze ook geen zin hebben zich door scootertuig uit te laten schelden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Alweer? Hopelijk komen jullie er via de camera erachter dat het echt van de overkant is. Dan kan de politie even een goed gesprek met ze houden.
Zo fijn dat jullie elkaar hier allemaal in steunen en er hetzelfde inzitten
Of bureau Halt of zo.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schattige gedachte, maar daar is geen capaciteit voor. En denk dat ze ook geen zin hebben zich door scootertuig uit te laten schelden.
Het rijdt scooter. Dan zou je in theorie niet bij Halt horenquote:
Het bloedoffer moet ff een beetje opschieten tjeez.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het na het bloedoffer nog niet over is weet je dat het niet hormonaal is
Ook schofterig lekker met aubergine dusquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De pastitsio was lekkerHet is maar goed dat ik ney gesport heb want ik heb een schofterig grote portie op.
Ik denk dat het zonder zelfs wat saai zou zijn. Moussaka is eigenlijk net wat lekkerder. Aardappels hebben toch meer smaak dan pasta.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook schofterig lekker met aubergine dus
Je kan ook gewoon een stoel pakken en genieten, veel leuker dan afwassenquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:39 schreef Candaasje het volgende:
Afwassen met fenomenaal uitzicht. Net daarna kleurden de bergtoppen rood door de ondergaande zon. je zou er bijna speciaal extra voor gaan afwassen![]()
[ afbeelding ]
Ja maar dat staat wat vreemd, zo in het sanitair gebouwquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een stoel pakken en genieten, veel leuker dan afwassen
quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben er 2 voor op de stoelen tijdens het kamperen. Lekker warm.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij dus zo : [ afbeelding ]
ze zijn wel van wisselende kwaliteit.. dus we willen de mindere kwalitaiten nog gaan vervangen![]()
quote:
All of the above.quote:
En dit dacht ik dus ookquote:
Walgelijke figuren die dit soort idiote acties uitvoeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Lieve reacties van jullie
Begin van de avond weer eieren.
…
Gezellig met alle andere kampeerders 😉quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar dat staat wat vreemd, zo in het sanitair gebouw
Eén van de buren heeft een ring deurbel maar die heeft ze helaas niet op camera staan (die pakt alleen de stoep mee en er staan auto's tussen stoep en straat). Verder voor zover we weten geen camera's helaas. Nu mijne dus, dus hopelijk gebeurt het natuurlijk helemaal niet meer, maar zo wel dan staat het iig op beeld. En dan hopelijk zodanig dat we er iets mee kunnen. En misschien schrikt de camera zelf al wel af.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Walgelijke figuren die dit soort idiote acties uitvoeren.
Misschien al besproken, maar hangen er verderop in jullie straat geen camera's?
Ik doneer alvast een symbolisch vlaggetje: 🏳🌈
Die had ik van zondagavond buiten zitten. Maar wel rare, normaal worden die plekken enorm enloop ik er lang mee. Nu zijn ze al weg en waren het minibultjes. Eén mug was mee het huis in gegaan en vond ik terug in de koelkastquote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Lieve reacties van jullie
Begin van de avond weer eieren. Dit keer hoorde ik het gebeuren. Net te laat om iets te zien. Vriendin van de buurvrouw met vlag zag het toevallig gebeuren, drie jongens op twee scooters, degene achterop gooide. Maar te snel om kenteken te kunnen zien helaas. We hebben wel een vermoeden dat één van hen van een huis aan de overkant is. Buurvrouw had vanochtend al melding gemaakt van eerste keer, ik heb vanmiddag ook weer melding gemaakt. Het zat ook op de auto van een andere buur die voor onze huizen stond, die gaat zo ook melding maken. Zou ook doorgezet worden naar bureau in de buurt en die gaan wat vaker surveilleren.
Heb nu ook de katten-camera boven gezet gericht op de straat, dus als het nog keer gebeurt staat het op camera. Nou is dat niet megagoede kwaliteit, maar als het idd iemand van de overkant is, dan zou dat iig wel te zien moeten zijn.
En ja, mijn buren zijnwe zitten met 9 huizen naast elkaar in een app en iedereen reageerde meteen hetzelfde. Super verdrietig dat dit gebeurt, en hop we hangen gewoon tussen alle lantaarnpalen extra vlaggetjes op. Gewoon de support is echt fijn. Buurvrouw is vanavond en ik geloof ook vannacht alleen en dat vindt ze altijd al iets minder fijn, maar nu al helemaal. Ik heb meteen al gezegd dat als ze zich onveilig voelt, ze me gewoon moet bellen vannacht, en toen we buiten even stonden te praten terwijl ik mijn & hun ramen schoon stond te maken kwamen er nog twee andere buren ook langs om te zeggen dat ze ook bij hen mag slapen/gewoon moet bellen als er iets is. Nogmaals,
![]()
voor mijn buren
En @:Vanyel ik snap heel goed dat jullie hierom geen vlag hebben. Buurvrouw zei ook al, als ik hem nu weghaal dan hebben zij 'gewonnen', maar er is ook zoiets als veilig wonen. Voor nu laten ze m hangen en voelen ze zich volgens mij ook wel erg gesupport door de buurt. Maar kan me ook voorstellen dat ze hem misschien toch weghalen als het nog een keer gebeurt. Want nu zijn het eieren, maar wat als het volgende keer een baksteen is? Daar maakt ze zich wel zorgen om.
Oh ik heb dit net gegoogled en het lijkt me heerlijk! Vooral met aubergine.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De pastitsio was lekkerHet is maar goed dat ik ney gesport heb want ik heb een schofterig grote portie op.
Fijn dat ze al weg zijn zeg.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die had ik van zondagavond buiten zitten. Maar wel rare, normaal worden die plekken enorm enloop ik er lang mee. Nu zijn ze al weg en waren het minibultjes. Eén mug was mee het huis in gegaan en vond ik terug in de koelkast
Ja YOLO we zijn alweer bijna bij 200?quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:27 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel Excuus, ik schreef bij #296 en toen bleek ik toch # 301
![]()
Open jezelf een nieuwe?
Van @gcjoel ‘s k&w topicquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja YOLO we zijn alweer bijna bij 200?
huu, dat blijft ellendigquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb de helft alweer kapot gekrabd in mn slaap.
https://www.permagard.co.uk/advice/health-risks-mouldquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:31 schreef Barreltje het volgende:
de muggen vonden mij gister tijdens mijn wekelijkse grasmaai rondje ook erg intressant. note to self : volgende keer iets met langere mouwen aan doen![]()
tevens een vraagje aan de medici ( of handiger in zoek machines) ik merk dat onze slaapkamer vrij vochtig is ( oud huid) en ik vroeg me af wat voor effect dat dan heeft op je gezondheid? als ik google dan kom ik vooral uit bij bedrijven die ventilatie aanbieden die zeggen dat het ongezond is, maar die dan niet uitleggen WAT er ongezond aan is..
voorlopig slapen we lekker met het raam open.. het is hier s nachts nog 12 graden dus dat is wel lekker ( en het huis warmt niet zo snel op, dat scheelt, oude bouwstijl)
Moet je F vragen wat voorzichtiger met je te zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Past goed bij de ziljoen blauwe plekken die ik heb.
Na 14 maanden in de vochtige caravan waren we allebei een keer bij de huisarts geweest vanwege een reactie op schimmel. Van een verkoudheid was ik 3 maanden ziek. Geen aanrader.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:31 schreef Barreltje het volgende:
de muggen vonden mij gister tijdens mijn wekelijkse grasmaai rondje ook erg intressant. note to self : volgende keer iets met langere mouwen aan doen![]()
tevens een vraagje aan de medici ( of handiger in zoek machines) ik merk dat onze slaapkamer vrij vochtig is ( oud huid) en ik vroeg me af wat voor effect dat dan heeft op je gezondheid? als ik google dan kom ik vooral uit bij bedrijven die ventilatie aanbieden die zeggen dat het ongezond is, maar die dan niet uitleggen WAT er ongezond aan is..
voorlopig slapen we lekker met het raam open.. het is hier s nachts nog 12 graden dus dat is wel lekker ( en het huis warmt niet zo snel op, dat scheelt, oude bouwstijl)
quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moet je F vragen wat voorzichtiger met je te zijn?
Ik moet zelf vooral wat voorzichtiger doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moet je F vragen wat voorzichtiger met je te zijn?
Is niet duidelijk wat het probleem is, maar de PVC nepparket heeft een aantal bellen waar vocht onderuit komt dat naar azijn ruiktquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vervelend al die muggenbeten.
Wat is er aan de hand @:Jan_Onderwater is het probleem duidelijk en makkelijk te herstellen?
ai, klinkt niet goed.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is niet duidelijk wat het probleem is, maar de PVC nepparket heeft een aantal bellen waar vocht onderuit komt dat naar azijn ruikt
Water bij de lijm gekomen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is niet duidelijk wat het probleem is, maar de PVC nepparket heeft een aantal bellen waar vocht onderuit komt dat naar azijn ruikt
In deze context niet ondenkbaar. Vloerverwarming? Of ook leidingen onder druk daar?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er een leiding in de vloer ligt die lekt
Sommige ambtenaren zijn voorzichtig met het geven van antwoorden, dan moeten ze het eerst uitzoeken. Ik hoop dat het antwoord van deze ambtenaar straks weer niet heel anders in elkaar steekt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Gesprek gehad met UWV. Fijne meneer, meedenkend en hij zit duidelijk meer in de materie dan de vorige dame. Kon op vragen ook meteen antwoord geven ipv "ik zoek het even op".
Leiding van verwarming of waterleidingquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
In deze context niet ondenkbaar. Vloerverwarming? Of ook leidingen onder druk daar?
Dat tweede is een minder leuk scenario; die eerste zullen ze vast vrij eenvoudig kunnen fixen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Leiding van verwarming of waterleiding
Wellicht was je de 1e ooit die uberhaupt reageerde op iets wat deze recruiter deed.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm Gisteren kreeg ik een mailtje van een recruiter voor een vacature. Onbereikbaar op de fiets dus dat heb ik haar laten weten. Krijg ik als reactie "Lief dat je reageerde". Lief????
Dat kan natuurlijkquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht was je de 1e ooit die uberhaupt reageerde op iets wat deze recruiter deed.
😳 hoor je ook per direct te reageren op een mail? Op een Whats app?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm Gisteren kreeg ik een mailtje van een recruiter voor een vacature. Onbereikbaar op de fiets dus dat heb ik haar laten weten. Krijg ik als reactie "Lief dat je reageerde". Lief????
Ik reageer altijd wel, de snelheid varieertquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
😳 hoor je ook per direct te reageren op een mail? Op een Whats app?
Oh water…wat een nachtmerrie. Hopelijk valt het mee.
Voor de bbq as. zaterdag een proofbatch van Ottolenghi’s asperges gemaakt vanmorgen.
Geen idee hiervoor, dat zwart geroosterde citroen schilletjes lekker zouden ruiken.
@:Kaatje1 is dat ook wat gebeurt in je droogmachine? dat het richting zwart gaat?
Whaaaaa post uit Australië.....vast een grote grijns op jullie gezichten. En die andere envelop, klote voor even, maar de foto's zijn om lang van te genieten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:39 schreef Blues het volgende:
Tegenstrijdige post op de mat hier
Brief en foto's uit Aus![]()
Boetes voor (iets) te hard snel rijden (paar km) in Luxemburg. Geflitst in een tunnel
Donequote:Op woensdag 14 juni 2023 22:27 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel Excuus, ik schreef bij #296 en toen bleek ik toch # 301
![]()
Open jezelf een nieuwe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:13 schreef Blues het volgende:
Vinted kerst shirt binnen.
Past prima (let niet op lelijke oude huis ma-flodderbroek)
Leuk! Beter (en luchtiger) dan mijn shirtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Vast niet zo duur als een tshirt dat ik vd week binnenkreeg. Gewoon wit met een klein logootje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had niet goed opgelet, bestel wel vaker van dit merk. 70 euro.. Voor een wit tshirt.
![]()
Ahh top! Ik heb deze week ook weer dingen zitten bestellen via VintedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien moet die ambtenaar soms wel wat voorzichtig zijn met het geven van antwoorden, juist om te voorkomen dat het later 'niet heel anders in elkaar steekt'...quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Sommige ambtenaren zijn voorzichtig met het geven van antwoorden, dan moeten ze het eerst uitzoeken. Ik hoop dat het antwoord van deze ambtenaar straks weer niet heel anders in elkaar steekt.
7 eurietjesquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vast niet zo duur als een tshirt dat ik vd week binnenkreeg. Gewoon wit met een klein logootje.
Had niet goed opgelet, bestel wel vaker van dit merk. 70 euro.. Voor een wit tshirt.
[ afbeelding ]
Ja precies en was echt op zoek naar lekker luchtig tshirt omdat ik aannneem dat het 13 juli a.s. lekker weer is op t strand.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk! Beter (en luchtiger) dan mijn shirt
Had je maar water!quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef Kreator het volgende:
Dat dan weer niet, nee. (geld als water)
Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggenquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Misschien moet die ambtenaar soms wel wat voorzichtig zijn met het geven van antwoorden, juist om te voorkomen dat het later 'niet heel anders in elkaar steekt'...
Het ging hier om bepaalde data en regelingen die hij uit zijn hoofd kende en kon uitrekenen. De vorige dame moest dat tijdens het gesprek opzoeken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Misschien moet die ambtenaar soms wel wat voorzichtig zijn met het geven van antwoorden, juist om te voorkomen dat het later 'niet heel anders in elkaar steekt'...
Rond gebreid of voor en achterkant aan elkaar genaaid?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vast niet zo duur als een tshirt dat ik vd week binnenkreeg. Gewoon wit met een klein logootje.
[ afbeelding ]
UWV is meer werkverschaffing dan dat het werk verschaft denk ik wel eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het ging hier om bepaalde data en regelingen die hij uit zijn hoofd kende en kon uitrekenen. De vorige dame moest dat tijdens het gesprek opzoeken.
Meneer even opgezocht en hij werkt er ook al meer dan 10 jaar. Toen zat de vorige dame waarschijnlijk nog op de basisschool.
Ook mijn vraag om vrijwilligerswerk te mogen doen. Zij wilde dat er eerst allemaal formulieren werden ingevuld voordat ik toestemming kreeg, deze meneer zei: Ik keur 99% goed dus begin maar gewoon. Maandag neem ik dus even contact op met vluchtelingenwerk
Ahh jammer!quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Niet door naar de volgende sollicitatieronde
"Interesse en ervaring sluiten niet genoeg aan op de functie-eisen"
He, verdorie. Wat ontzettend spijtig. Je leek juist wel de juiste kandidaatquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Dat zijn fijne paden, vooral dat ze breder zijn. Hier noemen ze dat snelfietspaden en steeds komt er een stukje pad bij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:22 schreef Isabeau het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)reant-en-doorfietser
Yes! Er komt helemaal fietspad tussen Beilen en Assen
Ach, da's jammerquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er best goede ervaringen mee. Via chat snel en duidelijk antwoord, via de mail in de werkmap ook. En ik ben natuurlijk (en gelukkig) niet op de hoogt van diverse terminologie en dat leggen ze ook duidelijk uit. Goed overleg ook over vacatures waar zij mee komen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
UWV is meer werkverschaffing dan dat het werk verschaft denk ik wel eens.
Dat is jammer, voor hun.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoera: met alle voorzichtigheid is asbest uit de schuur verwijderd, dubbel verpakt en naar de werf gebracht.Weer een stap.
Flut...quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou al blij zijn wanneer ik mijn eigen handschrift kon lezen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ook best mooi willen kunnen schrijven.
Tuurlijk even afreageren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:38 schreef Tele6 het volgende:
Mijn eerste neiging is JEZUS MENSEN DAN NIET IK WORD WEL PUTJESSCHEPPER . .
Laat ik eerst maar m'n huidige werk fatsoenlijk afmaken voor vandaag en me dan vanavond met het sporten afreageren
Balen zegquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Oeh, dat zijn leuke verrassingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:09 schreef AnneX het volgende:
Negen.honderd.zestig euro té veel belasting betaald.
Gossie.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh, dat zijn leuke verrassingen.
Ik zat net even op de naaikamer. Elin kwam daar nooit maar Nika altijd wel, die ging erbij zitten (op een afstandje). Maar nu kwam Elin er toch bij en ging op hetzelfde plekje liggen.
Ik zou zeker even uitgebreidere feedback vragen! Hier kun je helemaal niks mee, én lijkt ook niet echt passend bij de situatie.. misschien even bij je eigen baas informeel polsen eerst (die was ook betrokken bij de procedure toch?) en anders gewoon reageren op de mail waarin dat stond dat je graag een keer uitgebreider toegelicht krijgt wat er dan precies niet past aan je interesse en ervaring en of ze andere feedback hebben waar je van kunt leren voor een evt volgende keer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Ook eenquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer eens een afwijzing binnen. Moet nu wel even kijken wat ik nog aan sollicitaties heb uitstaan.
Heb je nu (meer) duidelijkheid over de periode tot aan aow?quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer eens een afwijzing binnen. Moet nu wel even kijken wat ik nog aan sollicitaties heb uitstaan.
Nee geen 100% duidelijkheid/zekerheid. Maar zoals deze meneer vertelde, een paar weken voor einde ww krijg ik een brief met aanwijzingen om iow aan te vragen. Het leek hem wel dat ik daarvoor in aanmerking kwam. Daarvoor moeten we dan maar gaan duimen. Ik moet wel blijven solliciteren natuurlijk, die vrijstelling bestaan volgens mij niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heb je nu (meer) duidelijkheid over de periode tot aan aow?
Zeker wat betreft sollicitatie verplichtingen, leeftijd en de markt.
Fijn, dat je aan vrijwilligerswerk kunt gaan.
Verder ook balen van de afwijzingen. Tuurlijk ligt dat niet aan jouw kunnen.
Their loss.
Ja, ik kan weinig anders. Vacature om te werken als secretaresse in een vleesverwerkingsbedrijf heb ik maar naast me neergelegd. Ik ben geen vegetarier maar dat gaat me een stapje te ver.quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:28 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 wat een gedoe! Afwachten dan… tot een werkgever positief reageert.
Echt balen, vooral omdat je er zelf niet echt invloed op hebt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik kan weinig anders. Vacature om te werken als secretaresse in een vleesverwerkingsbedrijf heb ik maar naast me neergelegd. Ik ben geen vegetarier maar dat gaat me een stapje te ver.
Hopelijk is het de komende tijd wat lekkerder weer, zodat ik weer kan gaan fietsen. Dat vond ik in de hitte geen fijn plan.
Interesse niet, waar slaat dat opquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:23 schreef Tele6 het volgende:
Toppppquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:22 schreef Isabeau het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)reant-en-doorfietser
Yes! Er komt helemaal fietspad tussen Beilen en Assen
Heh, gets. Wat zonde ook van de middag.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:44 schreef Blues het volgende:
Zit je de hele middag te wachten op de rioolman... bellen laat id middag af door een spoedje![]()
Nu maandag middag pas
Ja ik denk ook dat ze gewoon heel getalenteerde kandidaten hadden met perfect passende ervaring. Misschien een masterstudent die daar nu stage loopt waarvan ze eigenlijk al wisten dat ze die wilden hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zou zeker even uitgebreidere feedback vragen! Hier kun je helemaal niks mee, én lijkt ook niet echt passend bij de situatie.. misschien even bij je eigen baas informeel polsen eerst (die was ook betrokken bij de procedure toch?) en anders gewoon reageren op de mail waarin dat stond dat je graag een keer uitgebreider toegelicht krijgt wat er dan precies niet past aan je interesse en ervaring en of ze andere feedback hebben waar je van kunt leren voor een evt volgende keer.
Ensuper stom! Lekker afreageren vanavond op sport!
Ik kwam er twee weken geleden achter dat ik degene ken die vorig jaar de UD positie op mijn afdeling bij vorige uni heeft gekregen (waar ik 2e werd en waardoor ik daar weg moest). Die rondde haar PhD af vlak voor ik eraan begon, en heeft na haar PhD 7 jaar in het buitenland onderzoek gedaan en is de laatste 3 jaar ook ergens onderwijsdirecteur geweest daar. Toen begreep ik meteen waarom ik het niet was geworden. Zoiets kan het soms ook zijn, dat er gewoon een belachelijk goed passend/gekwalificeerd iemand reageert. Als ik dit destijds al had geweten, was ik er ook veel minder verdrietig over geweest - dan had ik meteen geweten dat t niet aan mijn kunnen lag, maar aan het feit dat de ander gewoon al een hele stap verder was.
Ik denk dat ze erop doelen dat ik niet genoeg klinische ervaring heb, want dat is wat ze in het gesprek ook al een beetje zeiden. Ik heb meer ervaring met fundamenteel onderzoek uit m'n BSc en MSc en onderzoeksstages. Waar ik ze toen op heb gewezen is dat ik nu 1,5 jaar in de klinische praktijk fulltime werk, maar dat maakte daar ook al niet zoveel indruk op ze geloof ik.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zat er nog eens over te denken @:Tele6, en vind het eigenlijk een vrij schofterige afwijzing voor na een gesprek. Dat je bij de brievenronde zo'n afwijzing stuurt snap ik, maar eerst iemand uitnodigen op gesprek en dan afwijzen met dat de interesse en ervaring niet aansluiten op de functie-eisen? Waarom nodig je diegene dan uit, dat lijkt me nou bij uitstek info die je uit een brief en cv kan halen..
@:Kaatje1 ik vind het echt rottig voor je dat het zo moeizaam gaat. Hopelijk kan het vrijwilligerswerk idd wel gewoon doorgaan!
@:Blues dat is ook stom zeg!
Ja dat vind ik ook een beetje raar hoor… hopelijk had ze dan wel de intentie om je even mee te nemen op een wandelingetje of naar een vergaderzaaltje ofzo.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze was op m'n werkplek langsgelopen toen ik 2 verdiepingen lager in een overleg zatdus misschien is dat waarom het nogal een haastig geformuleerd mailtje is. (En ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze me misgelopen is, want ik had er geen zin in gehad om dit te horen op m'n 8-persoons kantoor.)
[..]
Ik weet niets van jouw vakgebied maar het zou wel fijn zijn als ze het je iets beter uit zouden kunnen leggen.quote:Ik denk dat ze erop doelen dat ik niet genoeg klinische ervaring heb, want dat is wat ze in het gesprek ook al een beetje zeiden. Ik heb meer ervaring met fundamenteel onderzoek uit m'n BSc en MSc en onderzoeksstages. Waar ik ze toen op heb gewezen is dat ik nu 1,5 jaar in de klinische praktijk fulltime werk, maar dat maakte daar ook al niet zoveel indruk op ze geloof ik.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is jammer, voor hun.
Kun jij verder op je carrière pad. Tis wel even knudde om dat te horen, natuurlijk.
Lekker shirt hoor @:Blues helemaal passend bij een beach Xmas party.🎄
Even delen, gevonden in de doos bij de tapes/geluidsbanden.Ik dacht eerst dat ik getypt iets zag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoera: met alle voorzichtigheid is asbest uit de schuur verwijderd, dubbel verpakt en naar de werf gebracht.Weer een stap.
Ik vind het al knap hoe tekeningen zijn opgebouwd in AutoCAD.
In Inventor maak je in 2 muisklikken van een A2 een A0 en klopt direct alle bemating. In Acad is dat een stuk meer werk.
Ik moet er niet aan denken alles op papier te tekenen.Kranplätze müssen verdichtet sein
1 niet dringend maar een bevinding door de rioolman van 2 wk geleden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:00 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1![]()
@:Blueswas het een dringend rioolding? Ik hoop dat jullie het een beetje uithouden tot maandag
Wat fijn is dat hèquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:33 schreef Blues het volgende:
Ik zit lekker op een doodstil plekje op een bankje bij de vijver in het dorp met alleen maar vogelgeluidjes
Lekker, hoe lang heb je vakantie? Je gaat toch naar Duitsland?quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:24 schreef borisz het volgende:
Vakantie
Geslaagd evenement in de Westerliefde (voor niet Amsterdammers naast de Gashouder op het Westergasterrein) en daarna was er nog een etentje bij een restaurant verder op.
Morgenochtend beginnen in het Zwembad en daarna laatste inkopen doen.![]()
Balen Tele
Fijne vak!quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:24 schreef borisz het volgende:
Vakantie
Geslaagd evenement in de Westerliefde (voor niet Amsterdammers naast de Gashouder op het Westergasterrein) en daarna was er nog een etentje bij een restaurant verder op.
Morgenochtend beginnen in het Zwembad en daarna laatste inkopen doen.![]()
Balen Tele
Welke? Heb de laatste tijd snel keren naar Der Alte gekeken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:57 schreef Blues het volgende:
Wij kijken eine deutse krimi![]()
Het is er zo een waarvan je weet dat je naar bed moet maar toch nog 1 ep van wil zien
Hooguit dagje Akenquote:Op donderdag 15 juni 2023 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lekker, hoe lang heb je vakantie? Je gaat toch naar Duitsland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |