oh schapen vachten! is dat dan met huid er aan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:05 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ziet eruit als vakantie, @:candaasje Veel plezier!
Ik heb gister twee schapenvachten verkocht via Marktplaats, straks even een gróte doos naar de pakketboer brengen
spannend!! hoe lang gaan ze er mee aan de slag?quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:44 schreef gcjoel het volgende:
Prachtig uitzicht Candaasje
Onze keuken komt vandaag![]()
2 dagen, dus vrijdag lekker de boel inruimenquote:Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
spannend!! hoe lang gaan ze er mee aan de slag?
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevildquote:Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
oh schapen vachten! is dat dan met huid er aan?
die hebben wij hier ook in de eetkameren ik zoek er nog 3
![]()
Hee, dat is m’n vaste leverancier. Ik heb er wel een stuk of zes van haar!quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevild
Ik heb een vriendin die handelt in (hele mooie) gelooide schapenvachten (met huid dus), verdient ze al jaren haar brood mee.
Hier: https://www.schapenvacht.nl
Je kan ze in een bergbeekje leggen en er zo goud mee winnen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat doen mensen met een schapenvacht eigenlijk?
op vrijen voor de open haard?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben er 2 voor op de stoelen tijdens het kamperen. Lekker warm.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
wij dus zo :quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
maar wat doen mensen dan met de vacht ZONDER huid er aan dan? wol maken?quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee darrrrrrling, m'nn schapen zijn geschoren, niet gevild
Ik heb een vriendin die handelt in (hele mooie) gelooide schapenvachten (met huid dus), verdient ze al jaren haar brood mee.
Dora op laten slapen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
😂 Live of als in zoom of in Teams.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Jross had net zijn eerste vergadering ooit.
Ik: was het een echte vergadering, zo een waarbij alle informatie ook in een email had gekund?
Hij: ik geloof dat we alles wat gezegd is al lang als emails hebben gekregen.
Jeetje. Nou, alles wat van wol gemaakt wordt, wordt gemaakt zonder huid. Dus ongeveer alles behalve schapehuid-met-vacht maak je van een vacht zonder huid. Vacht-zonder-huid is dus eigenlijk gewoon 'een vacht': een vacht is dat deel wat niet 'huid' heet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
maar wat doen mensen dan met de vacht ZONDER huid er aan dan? wol maken?
Live en nee, ik vind hem redelijk accentloos eigenlijk. Zijn Nederlands dus. Engels accent is best wel posh Engels. Geen vreselijk dialect.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 Live of als in zoom of in Teams.
Spreekt Jross eigenlijk met een bbc accent?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:34 schreef sigme het volgende:
Groetjes terug vanuit Lezzet lunchroom.quote:
Ik was al bijna jaloers omdat ik dacht dat je lekker ergens in Frankrijk zatquote:
Geen ze. Eénquote:
Vriendin van me heeft ooit zelf een schapenvacht gevilt. Naar verluidt is het pokkewerk. Leverde wel een mooi vloerkleed op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Nou, alles wat van wol gemaakt wordt, wordt gemaakt zonder huid. Dus ongeveer alles behalve schapehuid-met-vacht maak je van een vacht zonder huid. Vacht-zonder-huid is dus eigenlijk gewoon 'een vacht': een vacht is dat deel wat niet 'huid' heet.
Van die dingen voor over je stoel of om je huisdier op te leggen of andere kleedjes-toepassingen wordt vaak een huid voor gebruikt, maar zelfs die zijn er ook van een vacht-zonder-huid, dan is er een soort nephuid aan gevilt die de vacht bijeen houdt. Voor wie wel een vacht in de vorm van een huid wil maar dan zonder huid (dus zonder dood beestendeel eraan).
Jij bent wel topfan he?quote:
quote:
Toch veel hooikoorst?quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zeker warm. Maar ik kan er ook voor kiezen om niet op het heetst van de dag te tuinieren in de volle zon natuurlijk.
Ik kon op Zakynthos geen pastitsio vinden. Dat is een ovenschotel met pasta, gehaktsaus, gegrilde aubergine en bechamel. Soort van lasagna. Op het eiland kocht ik alvast de speciale pasta die er doorheen moet en vandaag ga ik het eindelijk maken. We hebben zondag alvast de aubergines gegrild. Vandaag zocht ik een recept op. Er gaan helemaal geen aubergines in
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:08 schreef Candaasje het volgende:
Zo, tent staat sinds een half uurtje. Beschut, met zicht op de rivier beneden en plek voor de hangmatPrachtige route gereden door het indrukwekkende, rotsige binnenland.
Van die route (nog) geen foto’s, we verwachtten regen (maar ik denk dat ie uitblijft) dus redelijk doorgereden zonder te stoppen. We gaan daar deze week toch nog wel wandelen. Wel heel even tijd gemaakt om deze snoetjes te begroeten![]()
[ afbeelding ]
Er lopen we wel veel minder dan een jaar of… 5 geloof ik, terug.
En nog even een blik richting Porto, dat net rechts achter de berg ligt. Daar zitten we nu.
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dus dat pastitsio gewoon moussaka maar dan met pasta in plaats van aardappel wasquote:
Van Sevona naar Bastia. Terug andersom. (Genua kwam niet goed uit qua tijden met de terugtocht)quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef AnneX het volgende:
“Posh”![]()
Lucky’s recept mét/zónder aubergine.![]()
Corsica met uitzicht op zee!@:Candaasje welke boot namen jullie?
Wij deden eens Marseille - Ajaccio. Terug van Bastia.
Zaterdag as. wordt gebbq’ed aan de Lek.
Dan kan ik voor 6 mensen eens labne maken en groene asperges.
Volgens mij eigenlijk niet besteed aan deze barbaren. Nou, dan eten wij het zelf wel op.
Kalm an, succes!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Toch veel hooikoorst?
Ben even op de fiets weggeweest, bijna aangereden op een punt waar volgens mij dit jaar al 14 aanrijdingen zijn geweest (mensen begrijpen stopbord en haaientanden niet). Gelukkig weet ik dat het een gevaarlijk punt is, en fiets daar altijd heel langzaam.
Maar t was best wel warm. Straks ga ik weer naar fysiofitness. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhou.
Ik ga me echt niet over de kop werken, maar een eind fietsen in airco is vast aangenamer dan nu buiten. De arm oefeningen die ik heb gekregen gaan allemaal best goed. Kan alleen m'n arm niet recht omhoog krijgen. Wil ook weten of dat nog te vroeg is en dat ik meer geduld moet hebben of dat er een goede oefening voor is.quote:
Ontzettend mooi gewordenquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:49 schreef gcjoel het volgende:
Zometeen pizza eten uit de nieuwe keuken. We mogen alleen de ovens gebruiken vandaag.![]()
Keuken inruimen
Een van de redenen waarom wij (want kinderen) niet zo'n vlag hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter dat er eieren tegen mn huis zijn gegooid ergens tussen zondag en nu. Meest logische verklaring lijkt dat ze mis hebben gegooid en eigenlijk voor mijn buren bedoeld was, waar een regenboogvlag hangt. Er reden gisteren schijnbaar ook jongens langs op scooters die kankerhomo's riepen.
Ja dit. Moest glimlachen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel mooi dat de hele straat nu vlaggetjes gaat ophangen bij vlinder en niet dat de buren de vlag maar weg halen(en ja, misschien toch ook even de wijkagent op de hoogte brengen)
Als ik met mijn ziel onder mijn armen loop dan weet ik niet wat ik moet doen en voel ik me onrustig. Wat betekent het bij jou?quote:
Datzelfde gedrag wel. Ik weet niet wat ik wil, onrust, jankerig zonder directe aanleiding. Ik zit vlak voor menstruatie dus ik gooi het daar maar op. Maar uh, how about it.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik met mijn ziel onder mijn armen loop dan weet ik niet wat ik moet doen en voel ik me onrustig. Wat betekent het bij jou?
Als het na het bloedoffer nog niet over is weet je dat het niet hormonaal isquote:Op woensdag 14 juni 2023 19:33 schreef Lonaa het volgende:
Datzelfde gedrag wel. Ik weet niet wat ik wil, onrust, jankerig zonder directe aanleiding. Ik zit vlak voor menstruatie dus ik gooi het daar maar op. Maar uh, how about it.
Het is mijn #1 vierdaagsetraining motivatiequote:
Denk volgende week pasquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:54 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ontzettend mooi gewordenwanneer hebben jullie water?
Schattige gedachte, maar daar is geen capaciteit voor. En denk dat ze ook geen zin hebben zich door scootertuig uit te laten schelden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Alweer? Hopelijk komen jullie er via de camera erachter dat het echt van de overkant is. Dan kan de politie even een goed gesprek met ze houden.
Zo fijn dat jullie elkaar hier allemaal in steunen en er hetzelfde inzitten
Of bureau Halt of zo.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schattige gedachte, maar daar is geen capaciteit voor. En denk dat ze ook geen zin hebben zich door scootertuig uit te laten schelden.
Het rijdt scooter. Dan zou je in theorie niet bij Halt horenquote:
Het bloedoffer moet ff een beetje opschieten tjeez.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het na het bloedoffer nog niet over is weet je dat het niet hormonaal is
Ook schofterig lekker met aubergine dusquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De pastitsio was lekkerHet is maar goed dat ik ney gesport heb want ik heb een schofterig grote portie op.
Ik denk dat het zonder zelfs wat saai zou zijn. Moussaka is eigenlijk net wat lekkerder. Aardappels hebben toch meer smaak dan pasta.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook schofterig lekker met aubergine dus
Je kan ook gewoon een stoel pakken en genieten, veel leuker dan afwassenquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:39 schreef Candaasje het volgende:
Afwassen met fenomenaal uitzicht. Net daarna kleurden de bergtoppen rood door de ondergaande zon. je zou er bijna speciaal extra voor gaan afwassen![]()
[ afbeelding ]
Ja maar dat staat wat vreemd, zo in het sanitair gebouwquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een stoel pakken en genieten, veel leuker dan afwassen
quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben er 2 voor op de stoelen tijdens het kamperen. Lekker warm.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij dus zo : [ afbeelding ]
ze zijn wel van wisselende kwaliteit.. dus we willen de mindere kwalitaiten nog gaan vervangen![]()
quote:
All of the above.quote:
En dit dacht ik dus ookquote:
Walgelijke figuren die dit soort idiote acties uitvoeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Lieve reacties van jullie
Begin van de avond weer eieren.
…
Gezellig met alle andere kampeerders 😉quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar dat staat wat vreemd, zo in het sanitair gebouw
Eén van de buren heeft een ring deurbel maar die heeft ze helaas niet op camera staan (die pakt alleen de stoep mee en er staan auto's tussen stoep en straat). Verder voor zover we weten geen camera's helaas. Nu mijne dus, dus hopelijk gebeurt het natuurlijk helemaal niet meer, maar zo wel dan staat het iig op beeld. En dan hopelijk zodanig dat we er iets mee kunnen. En misschien schrikt de camera zelf al wel af.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Walgelijke figuren die dit soort idiote acties uitvoeren.
Misschien al besproken, maar hangen er verderop in jullie straat geen camera's?
Ik doneer alvast een symbolisch vlaggetje: 🏳🌈
Die had ik van zondagavond buiten zitten. Maar wel rare, normaal worden die plekken enorm enloop ik er lang mee. Nu zijn ze al weg en waren het minibultjes. Eén mug was mee het huis in gegaan en vond ik terug in de koelkastquote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Lieve reacties van jullie
Begin van de avond weer eieren. Dit keer hoorde ik het gebeuren. Net te laat om iets te zien. Vriendin van de buurvrouw met vlag zag het toevallig gebeuren, drie jongens op twee scooters, degene achterop gooide. Maar te snel om kenteken te kunnen zien helaas. We hebben wel een vermoeden dat één van hen van een huis aan de overkant is. Buurvrouw had vanochtend al melding gemaakt van eerste keer, ik heb vanmiddag ook weer melding gemaakt. Het zat ook op de auto van een andere buur die voor onze huizen stond, die gaat zo ook melding maken. Zou ook doorgezet worden naar bureau in de buurt en die gaan wat vaker surveilleren.
Heb nu ook de katten-camera boven gezet gericht op de straat, dus als het nog keer gebeurt staat het op camera. Nou is dat niet megagoede kwaliteit, maar als het idd iemand van de overkant is, dan zou dat iig wel te zien moeten zijn.
En ja, mijn buren zijnwe zitten met 9 huizen naast elkaar in een app en iedereen reageerde meteen hetzelfde. Super verdrietig dat dit gebeurt, en hop we hangen gewoon tussen alle lantaarnpalen extra vlaggetjes op. Gewoon de support is echt fijn. Buurvrouw is vanavond en ik geloof ook vannacht alleen en dat vindt ze altijd al iets minder fijn, maar nu al helemaal. Ik heb meteen al gezegd dat als ze zich onveilig voelt, ze me gewoon moet bellen vannacht, en toen we buiten even stonden te praten terwijl ik mijn & hun ramen schoon stond te maken kwamen er nog twee andere buren ook langs om te zeggen dat ze ook bij hen mag slapen/gewoon moet bellen als er iets is. Nogmaals,
![]()
voor mijn buren
En @:Vanyel ik snap heel goed dat jullie hierom geen vlag hebben. Buurvrouw zei ook al, als ik hem nu weghaal dan hebben zij 'gewonnen', maar er is ook zoiets als veilig wonen. Voor nu laten ze m hangen en voelen ze zich volgens mij ook wel erg gesupport door de buurt. Maar kan me ook voorstellen dat ze hem misschien toch weghalen als het nog een keer gebeurt. Want nu zijn het eieren, maar wat als het volgende keer een baksteen is? Daar maakt ze zich wel zorgen om.
Oh ik heb dit net gegoogled en het lijkt me heerlijk! Vooral met aubergine.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De pastitsio was lekkerHet is maar goed dat ik ney gesport heb want ik heb een schofterig grote portie op.
Fijn dat ze al weg zijn zeg.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die had ik van zondagavond buiten zitten. Maar wel rare, normaal worden die plekken enorm enloop ik er lang mee. Nu zijn ze al weg en waren het minibultjes. Eén mug was mee het huis in gegaan en vond ik terug in de koelkast
Ja YOLO we zijn alweer bijna bij 200?quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:27 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel Excuus, ik schreef bij #296 en toen bleek ik toch # 301
![]()
Open jezelf een nieuwe?
Van @gcjoel ‘s k&w topicquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja YOLO we zijn alweer bijna bij 200?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |