SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mensen die roepen dat we noeks uitlokken door Rusland zijn zin niet te geven kunnen dus rustig slapen!quote:Moscow slams ‘cynical speculation’ on use of nukes
“Our enemies are cynically speculating on this issue and trying to attribute to Russia non-existent intentions to use nuclear weapons in connection with what is happening in Ukraine,” Ryabkov said.
Heb op Twitter gestaan Bep.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 23:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Een noodsituatie simuleren in een Oekraïense kerncentrale. What could go wrong?!
Oekraïne zal binnenkort bij de EU horen volgens Medvedev!quote:In the first scenario, parts of Western Ukraine will come under the control of neighboring European Union states and eventually be annexed by them, Medvedev claimed. The remaining “no man’s land” wedged between Russia and the EU protectorate will become the “new Ukraine,” still striving to join NATO and posing a threat to Russia. In that case, he believes, the armed conflict will shortly reignite, likely becoming permanent with a risk of quickly escalating into a full-blown world war.
In the second scenario, Ukraine would get a government-in-exile but de-facto cease to exist, with control over its entire territory split between the EU and Russia. In that case, according to Medvedev, the risk of world war is “moderate,” but the “terrorist activity by Ukrainian neo-Nazis” on the territories annexed by the EU neighbors would drag on.
Medvedev said he would prefer the third scenario, in which Ukraine’s Western territories voluntarily join their EU neighbors, while the Eastern and some central regions exercise their “right for self-determination sealed in Article 1 of the UN Charter.”
Veel kogels moet je erdoorheen jagen hequote:Op vrijdag 26 mei 2023 23:28 schreef oheng het volgende:
Vrijdagavond matinee:
Kek promo filmpje van de 3e Assault Brigade, die nu ten zuiden van Bakhmut zit.
[ twitter ]
The Tank Museum video over de T-14 Armata:
Wat drinkt/rookt/snuift/injecteert die gast man?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 23:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oekraïne zal binnenkort bij de EU horen volgens Medvedev!
"Wat zet de directeur van een debatcentrum (56) ertoe aan om een random persoon die iemand urenlang lastig valt `aan te vallen`."quote:
Ach, het was een zwak optreden van die man. Dat kan je lastig ontkennen toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 00:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
"Wat zet de directeur van een debatcentrum (56) ertoe aan om een random persoon die iemand urenlang lastig valt `aan te vallen`."
Nog knap hoeveel geduld hij heeft.
Dat kan ik wel. Ik zie een geknipte versie uit handen van de urenlang treiterende doorgesnoven idioot.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 00:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, het was een zwak optreden van die man. Dat kan je lastig ontkennen toch?
Daar gaan we niet van verlost zijn. Het levert namelijk een hele hoop geld op voor de mensen die succesvol zijn en dus zullen we er meer van zien. Om maar niet te spreken dat dit soort gemaakte controverse een stuk goedkoper is dan een MrBeast die X duizend dollar geeft aan een random persoon.quote:En zuig youtubers... tja, zodra we van die aids verlost zijn. Dank ik als atheïst, God op mijn knietjes.
Ja man, je hebt het net gemist.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat tegenoffensief nou al begonnen?
Niet iedereen met een microfoon is een journalist. De interviewer is een radicale communist. Zie de website: https://leftlaser.com/quote:
"Historisch Russisch gebied-claim" /squote:
Heb je die versie voor mij? De uncut versie die ik ken laat dat beeld niet zien namelijk (wat betreft urenlang iig.)quote:Op zaterdag 27 mei 2023 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat kan ik wel. Ik zie een geknipte versie uit handen van de urenlang treiterende doorgesnoven idioot.
[..]
Niet. Sterker nog, ik zou Duitsland adviseren om Oekraïne binnen te vallen en het Amerikaanse regime aldaar te vervangen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Stel dat Oekraïne het wel was, hoe graag wil je zo'n land bij de EU hebben die niet te vertrouwen is?
West-Duitsland en Italië werden 6 jaar na beëindigen Tweede Wereldoorlog al lid van de EGKS.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:
Stel dat Oekraïne het wel was, hoe graag wil je zo'n land bij de EU hebben die niet te vertrouwen is?
Ja maar niet met Hitler en Mussolini nog aan het roer.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
West-Duitsland en Italië werden 6 jaar na beëindigen Tweede Wereldoorlog al lid van de EGKS.
zelfs rusland roept dat Oekraine dit niet heeft gedaan. Alle tekenen wijzen op rusland zelf (russiche boten voor de aanslag etc). Want nu ga je geloven dat oekraine de middelen heeft om dit soort missie ongezien te kunnen doen. Poetin zelf roept op dat het complete onzin is dat oekraine dit kan doen (waarom geloof ik Poetin hierin, omdat het een extreme vernedering zou zijn voor rusland als oekraine dit kon doen, en alle westerse leiders zouden dit zo zien, en dit prima kunnen herkennen, want gas was al afgesloten via dekanalen).quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:
Die ''journalist'' zet ook de volledige versie online, van 7 minuten, maar je ziet duidelijk dat daarin geknipt is.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 00:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
"Wat zet de directeur van een debatcentrum (56) ertoe aan om een random persoon die iemand urenlang lastig valt `aan te vallen`."
Nog knap hoeveel geduld hij heeft.
die man (Boris?) Werd in begin van de oorlog ook een keer ter ordeg geroepen, door iemand van Doema in dat programma, hij verwoorde vaak de opositie stem. maar twijfel of hij dit meent of is geacteerd, in de hoop om druk van eventuele onrusten in het binnenland te halen.quote:
quote:
Die reakties op die tweetsquote:
Gelukkig zie je wel dat elk van die wappiereacties, zelf een lading reacties krijgt van mensen die wel snappen hoe het zit.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die reakties op die tweets
Eigenlijk is het triestig dat die wappies zo gruwelijk diep in de fabeltjesfuik zitten
Nog erger is dat dat stemrecht heeft.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het triestig dat die wappies zo gruwelijk diep in de fabeltjesfuik zitten
Als het een complete vernedering is voor Rusland, zou je Poetin juist niet moeten geloven wanneer hij ontkent dat Oekraïne betrokken is.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Poetin zelf roept op dat het complete onzin is dat oekraine dit kan doen (waarom geloof ik Poetin hierin, omdat het een extreme vernedering zou zijn voor rusland als oekraine dit kon doen,
Het staat tussen aanhalingstekens, het is letterlijk een vertaalde quote uit de tweet eronder.quote:
Alle sociale media verbieden, dan is het leven een stuk beter. En rustiger.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik zie ook aardig wat accounts die de hele dag door dit soort reakties plaatsen en/of retweeten. Dan ben je of een soort twitterbot of psycho.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gelukkig zie je wel dat elk van die wappiereacties, zelf een lading reacties krijgt van mensen die wel snappen hoe het zit.
Medvedev is een parodie op een idioot.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 23:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oekraïne zal binnenkort bij de EU horen volgens Medvedev!
Tja ik sta nergens van te kijken. Oekraïne zelf is niet vies van een beetje corruptie, en dus kan alles waarheid of fictie zijn wat ze zeggen. Op het moment vertrouw ik beide kanten niet. Ik geloof wel dat Oekraïne de VS en Europa in iets groters willen meetrekken, met nadelige gevolgen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zelfs rusland roept dat Oekraine dit niet heeft gedaan. Alle tekenen wijzen op rusland zelf (russiche boten voor de aanslag etc). Want nu ga je geloven dat oekraine de middelen heeft om dit soort missie ongezien te kunnen doen. Poetin zelf roept op dat het complete onzin is dat oekraine dit kan doen (waarom geloof ik Poetin hierin, omdat het een extreme vernedering zou zijn voor rusland als oekraine dit kon doen, en alle westerse leiders zouden dit zo zien, en dit prima kunnen herkennen, want gas was al afgesloten via dekanalen).
Op moment je denkt dat er andere partijen bij betrokken zijn, wordt de kans al weer kleiner, aangezien dit soort zaken dan niet stil gehouden kunnen worden, binnen democratieen, zie het vele lekken in het westen.
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niet. Sterker nog, ik zou Duitsland adviseren om Oekraïne binnen te vallen en het Amerikaanse regime aldaar te vervangen.
Je legt hier juist uit waarom Rusland motief heeft om het als onzin af te doen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:03 schreef Korenfok het volgende:
Poetin zelf roept op dat het complete onzin is dat oekraine dit kan doen (waarom geloof ik Poetin hierin, omdat het een extreme vernedering zou zijn voor rusland als oekraine dit kon doen
2022:quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die kleine opgefokte pompbediende heeft een flink grote waffel voor iemand wiens leger helemaal naar de klote zal worden geschoten. Die bunkerbitch heeft behoorlijk wat kapsones. Mafkees.
Waarom zouden ze dat nog willen doen? Ze zijn nu prima in staat de Russen helemaal tot puinpoeder te slaan. De Russen krijgen binnenkort zo'n enorm pak slaag dat daarbij vergeleken de Slag bij Tushima een gloreuze overwinning was. Dus Europese landen het conflict intrekken hoeft niet meer. Oekraïne heef alleen de middelen nodig. Dan krijgen ze die toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:38 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Tja ik sta nergens van te kijken. Oekraïne zelf is niet vies van een beetje corruptie, en dus kan alles waarheid of fictie zijn wat ze zeggen. Op het moment vertrouw ik beide kanten niet. Ik geloof wel dat Oekraïne de VS en Europa in iets groters willen meetrekken, met nadelige gevolgen.
Slechts de belangrijkste 15% waar 20 trillion aan olie, gas, schaarse metalen voor de EV revolutie en supervruchtbare landbouwgrond zit waarmee we de wereld kunnen chanterenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef PluggieOD het volgende:
- als we 15% van de Ukraine mogen behouden is het vrede.
Dit is stompzinnige russische propaganda.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:
Nu ben ik geen fan van Piers Morgan.quote:
Iedereen met een beetje inzicht zei maanden geleden al dat het grondoffensief op zijn allervroegst in mei zou plaatsvinden, maar hoogstwaarschijnlijk later.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat tegenoffensief nou al begonnen?
Ze zullen zeker wachten tot alles wat ze nodig hebben ook gebruiksklaar is. Dat Rusland zwakker is blijkt wel uit het gesmeek om een wapenstilstand. Ze beginnen daar door te krijgen wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:16 schreef oheng het volgende:
Oekraine wordt sinds het begin van de oorlog met de dag sterker, rusland wordt zwakker.
Er is absoluut geen haast.
2024:quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
2022:
- we gaan Kiev innemen, Ukraine inlijven, erna Polen, de Baltische staten, Moldavie. Heel Europa zal in de kou zitten.
2023:
Behoorlijke stap terug al.
Wat is er stompzinnig aan het verhaal in Der Spiegel?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is stompzinnige russische propaganda.
Als Oekraine een russische leiding wil opblazen, dan zijn er meerdere russische olie en gas leidingen op Oekrainsch grondgebied die betere kandidaten zijn.
quote:[...]the erosion of the average Russian soldier's confidence is becoming contagious and is leading to fear. Like Ukrainian golden sunflower seeds being planted against the backdrop of a crisp blue Spring sky, seeds of doubt are being planted deep into the Russian's psyche be it in Moscow, border staging areas or in Bakhmut and Crimea.
The brilliance of Belgorod was in the daring. Daring to bravely challenge the Western-imposed rules of the war. Daring to audaciously deny Putin and his generals any sanctuary. Daring to win at all costs. Zelensky and his generals are masterfully keeping Gerasimov and the Kremlin off-balance, while seeking out an array of new Russian weaknesses to exploit alongside strategic and tactical targets to interdict.
Russia's day of reckoning is coming and will soon arrive. When it does, the smoldering fires of Bakhmut and Ukraine's heroic defense thereof, will be fully atoned for because of the critical time the 'City of Wine and Roses' gave Kyiv to prepare for its long anticipated counter offensive.
Excuus, ik dacht dat iedereen wel een beetje de tijdlijn van verdachten weet;quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je legt hier juist uit waarom Rusland motief heeft om het als onzin af te doen.
Jij kijkt naar het Oekrainsche moreel.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoiets publiceren en dan vervolgens weken gaan wachten lijkt me niet best voor het moreel.
Russische propaganda op een Belgische nieuwssite. Klinkt interessant.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is stompzinnige russische propaganda.
Als Oekraine een russische leiding wil opblazen, dan zijn er meerdere russische olie en gas leidingen op Oekrainsch grondgebied die betere kandidaten zijn.
Ik heb ergens het gevoel dat, zodra dat offensief komt, Russische soldaten massaal vluchten/overgeven, simpelweg omdat ze niet eens de wapens en achterliggende support hebben om zich te kunnen verdedigen. Wat ga je doen met je AK tegen een tank of IFV?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Jij kijkt naar het Oekrainsche moreel.
Ik denk dat je moet kijken naar het moreel van Ivan uit Blyatistok, die voor onbeperkte tijd in een loopgraaf zit te wachten op het Zwaard van Damocles dat boven zijn hoofd hangt. Of ie betaald krijgt, of bevoorraad wordt is nog maar de vraag.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het is natuurlijk nu de vraag: wie heeft de langste adem? Europa en de VS kan ook niet oneindig materieel/munitie/financiën blijven sponsoren. Het gesprek aangaan is natuurlijk het beste, maar dat zal niks worden voorlopig.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat nog willen doen? Ze zijn nu prima in staat de Russen helemaal tot puinpoeder te slaan. De Russen krijgen binnenkort zo'n enorm pak slaag dat daarbij vergeleken de Slag bij Tushima een gloreuze overwinning was. Dus Europese landen het conflict intrekken hoeft niet meer. Oekraïne heef alleen de middelen nodig. Dan krijgen ze die toch?
Bovendien: Rusland zelf krijgt ook genoeg van Iran. En van Noord-Korea. Zeuren die dat ze ergens in mee worden gesleurd? Ik heb nog geen Noord-Koreaan zien protesteren.
Omdat een simpele kosten baten analyse uitwijst dat met zo'n aanval Oekraine de support uit het westen kan verliezen, en daarmee de hele oorlog.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:31 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat is er stompzinnig aan het verhaal in Der Spiegel?
Dat idee heb ik ookquote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb ergens het gevoel dat, zodra dat offensief komt, Russische soldaten massaal vluchten/overgeven, simpelweg omdat ze niet eens de wapens en achterliggende support hebben om zich te kunnen verdedigen. Wat ga je doen met je AK tegen een tank of IFV?
Rusland is vandaag weer om een wapenstilstand aan het smeken. Het lijkt me dat Rusland naar adem hapt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:57 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het is natuurlijk nu de vraag: wie heeft de langste adem?
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:50 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Russische propaganda op een Belgische nieuwssite. Klinkt interessant.
Ze hoeven zich alleen maar terug te trekken uit Oekraïne en ze hebben hun wapenstilstand en vrede.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland is vandaag weer om een wapenstilstand aan het smeken. Het lijkt me dat Rusland naar adem hapt.
Yep. Daarom is het ook zo'n gelul dat de westerse landen willen dat de oorlog blijft voortduren. Nee. Één kleine kraalogige hakkendragende kutsmurf in het Kremlin bepaalt dat.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze hoeven zich alleen maar terug te trekken uit Oekraïne en ze hebben hun wapenstilstand en vrede.
Veel simpeler wordt het niet.
En het is ook een Rusland dat zich de laatste jaren nogal stevig bezighoudt met wat er op de zeebodem ligt en daar allerlei schepen en zelfs duikboten voor bouwt en dat allemaal loopt te kutten in de buurt van belangrijke leidingen en installaties, versus een vaag verhaal over Oekraïners die vanaf een zeilbootje duiken. Rara politiepetje...quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Aldus Isa.quote:Vice-minister van Buitenlandse Zaken van Rusland, Mikhail Galuzin benoemt de voorwaarden om de oorlog te stoppen:
1) Oekraïne legt wapens neer
2) Het Westen stopt met wapens leveren
3) Oekraïne weigert lid te worden van de EU en de NAVO.
4) De wereld accepteert de nieuwe territoriale realiteit: nieuwe gebieden van Rusland worden zodanig erkend.
Delusional piece of shits daar in Moskou.
En dat was dat neppe referendum door notabene de organisatoren zelf zo gekaapt dat het meer over de populariteit van de toen zittende regering ging dan over Oekraïne.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is met het leveren van steun.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
Nogmaals, wat klopt er niet aan dan? En dan specifiek het gedeelte van mijn quote dat je weggeknipt hebt?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Omdat een simpele kosten baten analyse uitwijst dat met zo'n aanval Oekraine de support uit het westen kan verliezen, en daarmee de hele oorlog.
Je kunt dit ook duidelijk zien aan het feit dat ze Belarus niet aangevallen hebben, ondanks dat dat land geholpen heeft met de invasie.
En ondertussen laten ze alle andere russische pijpleiding op Oekrainsch grondgebied met rust?
Dit is niets meer dan stompzinnige conspiracy shit van figuren die niks van strategie snappen.
Nice try.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
Dat referendum was inderdaad verschrikkelijk. Naast het feit dat nederland procentueel uit meer mensen bestaat die niet best zijn in bestuurlijke beslissingen nemen, is het ook raar een referendum doorslaggevend te laten zijn bij een lage opkomst.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
Europa heeft begin dit jaar de leiding genomen in het leveren van zware en langeafstandswapens. In het Witte Huis zitten ze nog steeds te dubben of ATACMS die 300 km kunnen vliegen misschien escalerend zouden kunnen zijn. Europa levert Stormshadows en SCALP kruisraketten met 250km bereik en ik denk dat Duitsland geen nee gaat zeggen op het verzoek de Taurus te leveren. Da's een kruisraket met 500km bereik voor de gewone versie. En 400km voor de lichtere versie voor Zuid-Korea.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is was met het leveren van steun.
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.quote:
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nice try.
Europa gaat helemaal de oorlog niet in. Hoe zou dat moeten gebeuren? Zelf troepen sturen doen we niet. Oekraïne vraagt daar ook niet om. Dus die optie kun je wegstrepen. Blijft de andere over: Rusland zorgt daarvoor. Maar Rusland gaat niks doen, die zijn op. Die kunnen niet meer. Die zitten er militair helemaal doorheen. Ze smeken om een wapenstilstand. En dan gaan ze er ineens voor zorgen dat Europese landen mee gaan vechten met Oekraïne? Zo geschift zijn ze in het Kremlin nou ook niet.
Nederland Noorwegen Denemarken zijn natuurlijk wel allemaal bouwvallen. Referenda ja of nee heeft niets te maken met 'bouwval'quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Ik weet niet of je hebt opgelet, maar er worden door Oekraïne al tijden aanvallen in Rusland gedaan. Van strategische bommenwerpers opblazen op vliegvelden tot drones op het dak van het Kremlin laten ploffen, doodleuk op klaarlichte dag de grens over scheuren en wat dorpen bezetten en het neerhalen van vliegtuigen en helikopters op 50km van de grens tot gewone artilleriebeschietingen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:41 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?
De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden?quote:
Rusland is corrupter, dus moet je daar beginnen met bombarderen.quote:
(ik was benieuwd naar de achtergrond van het 1984 boek)quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden?
Dan stoppen ze met hun invasie?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:41 schreef Fietsenrek het volgende:
zou Rusland anders kunnen gaan reageren.
Het systeem daar is niet te vergelijken met referenda hier. Daar moet en een meerderheid van de stemmers èn een meerderheid van de 26 kantons voor iets zijn voor iets wordt aangenomen. Verder heeft de overheid het recht een tegenvoorstel op een burgerinitiatief te zetten. Allemaal zaken die hier werden vergeten.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Dat is wekenlang slopende stress voor de Russen. En als ze uitgeput zijn van het wachten en elke nacht 14 keer wakker schrikken, dan komt dat offensief pas.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen zeker wachten tot alles wat ze nodig hebben ook gebruiksklaar is. Dat Rusland zwakker is blijkt wel uit het gesmeek om een wapenstilstand. Ze beginnen daar door te krijgen wat er gaat gebeuren.
Maar of het weken duurt? Dat filmpje van generaal Zaluzhnyi laat me denken dat het toch wel wat sneller kan gaan gebeuren. Zoiets publiceren en dan vervolgens weken gaan wachten lijkt me niet best voor het moreel.
als de brandstof op isquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is wekenlang slopende stress voor de Russen. En als ze uitgeput zijn van het wachten en elke nacht 14 keer wakker schrikken, dan komt dat offensief pas.
Ga je nou Zelensky met Hitler en Mussolini vergelijken?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja maar niet met Hitler en Mussolini nog aan het roer.
Natuurlijk hoort dat erbij. De Oekraïners maken er ook een partizanenstrijd van.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:10 schreef Ulx het volgende:
Yalta.
[ twitter ]
Ik vraag me af of het verzet in de gebieden nog speciale opdrachten gaat uitvoeren zodra de tanks in beweging komen. Lekker meer chaos veroorzaken achter de linies Spoorlijnen opblazen. Bommen laten ontploffen. Beetje schieten op passerende bussen en vrachtwagens met soldaten zodat ze of moeten stoppen of doorrijden met dode of gewonde soldaten aan boord.
Ik denk dat vlak voor ze beginnen elke spoorbrug in het zuiden richting de Krim een JDAM of raket zal koppen. En de Kerchbrug ook, als dat mogelijk is. Om een slechte dag voor de Russen nog een potje beroerder te maken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de brandstof op is
nog een paar fueldepots in de hens en gaan
quote:Oekraïne is klaar om zijn langverwachte tegenoffensief tegen de Russische strijdkrachten te lanceren. Dat heeft Oleksiy Danilov, secretaris van de Oekraïense Nationale Veiligheids- en Defensieraad, verteld aan BBC. Hij plakt er geen datum op, maar stelt dat de aanval “morgen, overmorgen of over een week” kan beginnen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-offensief~ad8047aa/
En juist dan zal Poetin een tandje opschalen. Zijn militaire locaties aangevallen in zijn land, met F16's van de EU gebruikt door Oekraïne. Maar goed, dat is speculatie natuurlijk. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hebt opgelet, maar er worden door Oekraïne al tijden aanvallen in Rusland gedaan. Van strategische bommenwerpers opblazen op vliegvelden tot drones op het dak van het Kremlin laten ploffen, doodleuk op klaarlichte dag de grens over scheuren en wat dorpen bezetten en het neerhalen van vliegtuigen en helikopters op 50km van de grens tot gewone artilleriebeschietingen.
Zolang het duidelijk militaire doelen zijn die ze in Rusland opblazen uiten we voor de vorm onze bezorgdheid. En zeggen we dat dat niet de afspraak was.
waarmee opschalen? Er is voor hem niets meer om te gebruiken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:56 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
En juist dan zal Poetin een tandje opschalen. Zijn militaire locaties aangevallen in zijn land, met F16's van de EU gebruikt door Oekraïne. Maar goed, dat is speculatie natuurlijk. Laten we hopen dat het niet zover komt.
Nee, ik wijs er op dat er voor (innige) samenwerking na een oorlog meestal eerst (aan een zijde) een andere regering komt. Dat was in ieder geval het geval in de door jouw aangedragen voorbeelden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:30 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ga je nou Zelensky met Hitler en Mussolini vergelijken?![]()
Hoe dan ook.. ik wilde maar aangeven dat die landen, ondanks hun wanpraktijken in het verleden, ook gewoon onderdeel mochten zijn van het project Europa.
Waarmee gaat hij opschalen dan? Hij heeft niet eens genoeg troepen om het complete front te bemannen. Hij moet troepen verplaatsen om voor grenswacht te gaan spelen. Rusland heeft niets meer.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:56 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
En juist dan zal Poetin een tandje opschalen. Zijn militaire locaties aangevallen in zijn land, met F16's van de EU gebruikt door Oekraïne. Maar goed, dat is speculatie natuurlijk. Laten we hopen dat het niet zover komt.
Ok. Maar goed, toetredingsprocedure EU duurt over het algemeen jaren (ik geloof dat het gemiddeld zelfs een decennium is). Dus de kans is sowieso klein dat Zelensky en co. dan nog aan de macht zijn.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, ik wijs er op dat er voor (innige) samenwerking na een oorlog meestal eerst (aan een zijde) een andere regering komt. Dat was in ieder geval het geval in de door jouw aangedragen voorbeelden.
Het was juist heel het idee van de EGKS om die landen erin te hebben om een oorlog te voorkomen. Totaal andere situatie dan de EU en Oekraïne. Laat staan dat de EU-lidmaatschap een gigantische impact op Oekraïne gaat hebben want miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:30 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ga je nou Zelensky met Hitler en Mussolini vergelijken?![]()
Hoe dan ook.. ik wilde maar aangeven dat die landen, ondanks hun wanpraktijken in het verleden, ook gewoon onderdeel mochten zijn van het project Europa.
Waarom zouden ze? Ze hebben net keihard gevochten voor hun land.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het was juist heel het idee van de EGKS om die landen erin te hebben om een oorlog te voorkomen. Totaal andere situatie dan de EU en Oekraïne. Laat staan dat de EU-lidmaatschap een gigantische impact op Oekraïne gaat hebben want miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.
Later we om te beginnen maar eens de grenzen sluiten voor Russische uitvreters.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
...miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.
Als de oorlog voorbij is, ze hypothetisch bij de EU zitten, en dan kan je naar het Westen als developer of bouwvakker en 5x meer verdienen dan in je eigen land wat op apengapen licht. Denk je dat iedereen dan zegt: 'nee ik wil niet 5x meer verdienen in een land waar het geen puinhoop is, ik wil mijn land opbouwen'. Heel veel mensen kiezen voor het geld.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Ze hebben net keihard gevochten voor hun land.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Later we om te beginnen maar eens de grenzen sluiten voor Russische uitvreters.
Dan nog denkt men eerst na.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Europa heeft begin dit jaar de leiding genomen in het leveren van zware en langeafstandswapens. In het Witte Huis zitten ze nog steeds te dubben of ATACMS die 300 km kunnen vliegen misschien escalerend zouden kunnen zijn. Europa levert Stormshadows en SCALP kruisraketten met 250km bereik en ik denk dat Duitsland geen nee gaat zeggen op het verzoek de Taurus te leveren. Da's een kruisraket met 500km bereik voor de gewone versie. En 400km voor de lichtere versie voor Zuid-Korea.
Dat zou jij doen dus. Anyway, met de herstelbetalingen en de hulpprojecten valt er daar waarschijnlijk ook een prima boterham te verdienen. De Krim schijnt een mooi vakantieoord te zijn. Genoeg wrakken voor duikers. Noem maar op.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is, ze hypothetisch bij de EU zitten, en dan kan je naar het Westen als developer of bouwvakker en 5x meer verdienen dan in je eigen land wat op apengapen licht. Denk je dat iedereen dan zegt: 'nee ik wil niet 5x meer verdienen in een land waar het geen puinhoop is, ik wil mijn land opbouwen'. Heel veel mensen kiezen voor het geld.
Kan best, maar als ze een Wirtschaftswunder voor elkaar krijgen, kan je daar beter blijven.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is, ze hypothetisch bij de EU zitten, en dan kan je naar het Westen als developer of bouwvakker en 5x meer verdienen dan in je eigen land wat op apengapen licht. Denk je dat iedereen dan zegt: 'nee ik wil niet 5x meer verdienen in een land waar het geen puinhoop is, ik wil mijn land opbouwen'. Heel veel mensen kiezen voor het geld.
Natuurlijk. "Helpt het Oekraïne de Russen uit hun land te trappen en kunnen we het zelf missen?"quote:
Als ze het goed doen, zonder corruptie en alles, dan duurt het alsnog minimaal 50 jaar wil je daar evenveel verdienen als hier.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan best, maar als ze een Wirtschaftswunder voor elkaar krijgen, kan je daar beter blijven.
Land biedt wel perspectief. Als het fatsoenlijk bestuurd wordt en de roofbaronnnen (west en oost) buiten de deur worden gehouden.
ik ben er geweest maar zo mooi is de Krim niet hoor, daar ligt het te hoog voor, maar je weet niet wat climate change kan doenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zou jij doen dus. Anyway, met de herstelbetalingen en de hulpprojecten valt er daar waarschijnlijk ook een prima boterham te verdienen. De Krim schijnt een mooi vakantieoord te zijn. Genoeg wrakken voor duikers. Noem maar op.
Je kaapt het topic niet hoorquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als ze het goed doen, zonder corruptie en alles, dan duurt het alsnog minimaal 50 jaar wil je daar evenveel verdienen als hier.
Er gaan elk jaar miljoenen Oost Europeanen naar West Europa vanwege werk, wat denk je dat de mensen in het armste land van Europa gaan doen dan?
Maar ik stop nu met de discussie om het topic niet te kapen.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Geen onredelijke eisen wat mij betreft.
Wie weet is de grens van de Krim rood geschilderd?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk. "Helpt het Oekraïne de Russen uit hun land te trappen en kunnen we het zelf missen?"
De rode lijnen van Poetin neemt men onderhand voor kennisgeving aan. Die komen er toch wel.
Die zijn er straks niet meerquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben er geweest maar zo mooi is de Krim niet hoor, daar ligt het te hoog voor, maar je weet niet wat climate change kan doen
veel dikke russen , modale russen
Yalta is mooi
------
Beach Feodosia
[ afbeelding ]
Het is geen 2x, het is 5x. Of nog wel meer. En vaak gaat de vrouw ook gewoon mee. En het merendeel zal wel blijven ja, maar hetgeen wat gaat vertrekken zijn de mensen die ze niet kunnen missen, de jeugd. Zeker nu ze natuurlijk al een hoop jeugd verliezen door de oorlog.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je kaapt het topic niet hoor
Kyiv was anders wel hard op weg om een oost-Europese versie van Silicon Valley te worden voor de oorlog. Een groot gedeelte van de kennis en infrastructuur is er nog. Lijkt me dat dit redelijk snel weer opgestart kan worden zodra de soldaten met de juiste opleiding/kennis weer terugkeren. En qua herbouwing, er is dan echt zat werk te doen voor ze. Let wel, een groot gedeelte van die Poolse, Roemenische/whatever welk land bouwvakkers ed niet alleen naar west-Europa komen voor slechts geld, het is ook omdat er hier werk is voor ze. Als ik kon kiezen tussen lager salaris maar wel iedere avond bij m'n vrouw en kinderen zijn, of 2X zoveel verdienen maar ze 9 maanden per jaar niet zien kies ik voor het eerste. En ik denk dat een merendeel er zo over denkt, but correct me if I'm wrong
"John Bull is a real bad neighbour, but Napoleon is a bully." was een uitspraak in 1815. Klopt dat Oekraine problemen had ja, maar als je ze laat stikken 'want corrupt' gaat de giftige dwerg in het Kremlin door, want we doen immer niks tegen hem. En eigenlijk is ie heel stom geweest. Oekraine was op weg weer in zijn handen te vallen, gewoon een corrupte stropop van een politicus steunen die Zelensky kon verslaan in de verkiezingen en alles was binnen een half jaar geregeld. Maar de giftige dwerg kreeg haast, en nu is Zelensky onsterfelijk, is iedereen pro Oekraine en Europa er van overtuigd dat we RU de eerste 50 jaar niet meer moeten vertrouwen. En dat heeft hij helemaal zelf geregeld. Een Kluns met hoofdletters is het, hartelijk dank.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
+ Finland is NAVO-lid geworden en Rusland heeft er 1.300 kilometer NAVO-grens bij.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:20 schreef Sabata het volgende:
[..]
"John Bull is a real bad neighbour, but Napoleon is a bully." was een uitspraak in 1815. Klopt dat Oekraine problemen had ja, maar als je ze laat stikken 'want corrupt' gaat de giftige dwerg in het Kremlin door, want we doen immer niks tegen hem. En eigenlijk is ie heel stom geweest. Oekraine was op weg weer in zijn handen te vallen, gewoon een corrupte stropop van een politicus steunen die Zelensky kon verslaan in de verkiezingen en alles was binnen een half jaar geregeld. Maar de giftige dwerg kreeg haast, en nu is Zelensky onsterfelijk, is iedereen pro Oekraine en Europa er van overtuigd dat we RU de eerste 50 jaar niet meer moeten vertrouwen. En dat heeft hij helemaal zelf geregeld. Een Kluns met hoofdletters is het, hartelijk dank.
We zullen het zien, maar voorlopig zie ik geen reden tot zorgenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is geen 2x, het is 5x. Of nog wel meer. En vaak gaat de vrouw ook gewoon mee. En het merendeel zal wel blijven ja, maar hetgeen wat gaat vertrekken zijn de mensen die ze niet kunnen missen, de jeugd. Zeker nu ze natuurlijk al een hoop jeugd verliezen door de oorlog.
Voor de oorlog, zonder EU, liep Oekraïne al leeg. Dat zal alleen maar erger worden als ze vrij verkeer van mensen hebben mochten ze bij de EU komen.
Het is voor zowel ons als Oekraone beter als ze nier bij de EU komen en we ze gewoon gaan helpen met allerlei pakketten en expertise.
Rare linker wang.quote:
Poetin: Hey Loeki. We gaan kernwapens in je land plaatsen!quote:
Volgens mij verdien je een EU schap niet ergens mee. En de EU moet kijken wat het beste is voor haar leden, daar hoort verdere uitbreiding niet bij. Er zijn genoeg mogelijkheden om Oekraïne te steunen. We moeten ook niet vergeten dat we de laatste jaren al genoeg gezeik hebben met Oost Europese Staten die toch wat anders denken dan west Europa.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als één land het verdient om bij EU te komen, na letterlijk voor hun vrijheid en democratie geknokt te hebben, is het Oekraïne wel.
Navo ja, EU, nu nog niet. Eerst de boel op orde krijgen. Voor je het weet hebben we een 2de Hongarije in de EU. En alleen maar omdat we nu medelijden met ze hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als één land het verdient om bij EU te komen, na letterlijk voor hun vrijheid en democratie geknokt te hebben, is het Oekraïne wel.
Idd. Voor de NAVO voegen ze duidelijk wat toe.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Navo ja, EU, nu nog niet. Eerst de boel op orde krijgen. Voor je het weet hebben we een 2de Hongarije in de EU. En alleen maar omdat we nu medelijden met ze hebben.
Ik ben niet anti-Oekraine-in-de-EU. Maar de gevolgen van een land in de EU zijn wel wat heftiger dan ze als NAVO land erbij hebben. Dus dat moeten we niet overhaast doen.
Maak je niet druk want het zal jaren duren voor dat Oekraïne lid wordt van de EU. Oekraïne zal eerst behoorlijk wat hervormingen moeten ondergaan voor ze EU lid kunnen worden. Ook moeten ze eerst alle Europese wetgeving invoeren voor ze lid kunnen worden dus dat gaat echt jaren duren. Dan zijn ze ook nog niet eens lid van Schengen wat betreft vrij reizen waar je in andere post druk over maakte. Bulgarije bijvoorbeeld is laats nog door Nederland geweigerd om lid te worden van Schengen. De EU kan het ook niet maken tegen over andere kandidaten lidstaten om Oekraïne in 1 keer lid te maken. Dus ik zou me er voorlopig niet al te druk over maken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je een EU schap niet ergens mee. En de EU moet kijken wat het beste is voor haar leden, daar hoort verdere uitbreiding niet bij. Er zijn genoeg mogelijkheden om Oekraïne te steunen. We moeten ook niet vergeten dat we de laatste jaren al genoeg gezeik hebben met Oost Europese Staten die toch wat anders denken dan west Europa.
Dit inderdaad. Dit is iets voor de lange termijn.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maak je niet druk want het zal jaren duren voor dat Oekraïne lid wordt van de EU. Oekraïne zal eerst behoorlijk wat hervormingen moeten ondergaan voor ze EU lid kunnen worden. Ook moeten ze eerst alle Europese wetgeving invoeren voor ze lid kunnen worden dus dat gaat echt jaren duren. Dan zijn ze ook nog niet eens lid van Schengen wat betreft vrij reizen waar je in andere post druk over maakte. Bulgarije bijvoorbeeld is laats nog door Nederland geweigerd om lid te worden van Schengen. De EU kan het ook niet maken tegen over andere kandidaten lidstaten om Oekraïne in 1 keer lid te maken. Dus ik zou me er voorlopig niet al te druk over maken.
Waarom moeten de Oost Europese staten naar de West Europese staten haar pijpen dansen? Het is toch de Europese Unie?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je een EU schap niet ergens mee. En de EU moet kijken wat het beste is voor haar leden, daar hoort verdere uitbreiding niet bij. Er zijn genoeg mogelijkheden om Oekraïne te steunen. We moeten ook niet vergeten dat we de laatste jaren al genoeg gezeik hebben met Oost Europese Staten die toch wat anders denken dan west Europa.
Ja dit lijkt me wel duidelijk. Rusland gaat nooit tot inkeer komen. Ze gaan hun wonden likken en gewoon verder met hetzelfde gedrag waar ze al eeuwen mee bezig zijn. Hopelijk gaan de Europeanen hun wederopbouw niet financieren. Zoals we eigenlijk deze oorlog voor hen hebben gefinancierd omdat we graag goedkope gas wilden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:55 schreef Ulx het volgende:
Ja, dat zal best. Of de hele zooi donderstraalt uit elkaar. Dat zien we dan wel weer.
[ twitter ]
Denk dat het slimmer is om optie 2 te kiezen ook al is het maar voor 1 jaar. Het opent gewoon een heleboel mogelijkheden. Misschien kan je daarna wel switchen naar een andere baan waarmee je 2,5x zoveel verdient. En daarmee de financiele mogelijkheden krijgt om vrouw en kinderen naar West Europa te halen. En met dat geld kan je ook af en toe over vliegen om ze een weekendje te bezoeken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:55 schreef Barbusse het volgende:
Kyiv was anders wel hard op weg om een oost-Europese versie van Silicon Valley te worden voor de oorlog. Een groot gedeelte van de kennis en infrastructuur is er nog. Lijkt me dat dit redelijk snel weer opgestart kan worden zodra de soldaten met de juiste opleiding/kennis weer terugkeren. En qua herbouwing, er is dan echt zat werk te doen voor ze. Let wel, een groot gedeelte van die Poolse, Roemenische/whatever welk land bouwvakkers ed niet alleen naar west-Europa komen voor slechts geld, het is ook omdat er hier werk is voor ze. Als ik kon kiezen tussen lager salaris maar wel iedere avond bij m'n vrouw en kinderen zijn, of 2X zoveel verdienen maar ze 9 maanden per jaar niet zien kies ik voor het eerste. En ik denk dat een merendeel er zo over denkt, but correct me if I'm wrong
Dat is dan een uitstekend voorbeeld van opbouwende, oftewel positieve kritiek!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:09 schreef Starhopper het volgende:
Loekie ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis?
Agree to disagree hier hoor. Ik zou dat niet willen. But that's just me.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat het slimmer is om optie 2 te kiezen ook al is het maar voor 1 jaar. Het opent gewoon een heleboel mogelijkheden. Misschien kan je daarna wel switchen naar een andere baan waarmee je 2,5x zoveel verdient. En daarmee de financiele mogelijkheden krijgt om vrouw en kinderen naar West Europa te halen. En met dat geld kan je ook af en toe over vliegen om ze een weekendje te bezoeken.
M-M-Monsterkill!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik las ook ergens anders 400 doden. Maar het is lastig tellen als je niet weet welk lichaamsdeel bij welke romp hoort.
Hier een overzicht.quote:
Als je optreedt in een SS-uniform zonder dat sprake is van satire of een of andere film over WO2 ben je sowieso wel af.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 21:47 schreef TLC het volgende:
Misselijk mannetje die Roger Waters
'Waters: Oekraïne lokte oorlog uit
Ook vanwege Waters' opvattingen over de oorlog in Oekraïne ligt hij al langer onder vuur. Zo zei hij in een speech bij de Verenigde Naties dat de Russische invasie was uitgelokt en schreef hij aan president Zelensky's echtgenote Olena Zelenska een open brief waarin hij waarschuwde voor Oekraïense "extreme nationalisten" die "het land op een pad naar een rampzalige oorlog" hadden gezet.'
(https://nos.nl/artikel/24(...)-uniform-van-de-hand)
Seniele vent in zijn nazi pakje![]()
Kloptquote:
Klopt daar gaat dat stukje met die nazi uniform ook over. Zijn mening over Oekraïne kan me gestolen worden maar dat dit zo opgeblazen wordt is een beetje sneu.quote:
Loekashenko heeft nooit actief aan de strijd mee willen doen. Dat is voor Poetin al snel een reden om hem een koffie verkeerd aan te bieden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:34 schreef Barbusse het volgende:
Als Putin Loekasjenko om laat leggen loopt hij een groot risico Belarus te verliezen als bondgenoot. Dus ik zie niet in waarom hij dat zou doen.
Hij zal ook wel moeilijk hebben gedaan over de kernbommen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Loekashenko heeft nooit actief aan de strijd mee willen doen. Dat is voor Poetin al snel een reden om hem een koffie verkeerd aan te bieden.
Wie weet hoeveel druk Poetin achter de schermen op hem heeft uitgeoefend.
Dan nog, Loekasjenko is in ieder geval iets. Als hij exit is, welke pro-Rus gaat hem opvolgen? Ik denk dat als Loekasjenko omvalt, Tsikhanouskaya als een heldin binnen wordt gehaald. En dan schuift Belarus in 1 keer richting west-Europa.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Loekashenko heeft nooit actief aan de strijd mee willen doen. Dat is voor Poetin al snel een reden om hem een koffie verkeerd aan te bieden.
Wie weet hoeveel druk Poetin achter de schermen op hem heeft uitgeoefend.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de Russen een puppetregime installeren.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan nog, Loekasjenko is in ieder geval iets. Als hij exit is, welke pro-Rus gaat hem opvolgen? Ik denk dat als Loekasjenko omvalt, Tsikhanouskaya als een heldin binnen wordt gehaald. En dan schuift Belarus in 1 keer richting west-Europa.
Ik zeg niet dat het verstandig is dat Poetin zoiets zou doen. Ik zeg dat het een actie is die past bij Poetin zijn gebruikelijke modus operandi. Dat zijn 2 heel verschillende zaken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan nog, Loekasjenko is in ieder geval iets. Als hij exit is, welke pro-Rus gaat hem opvolgen? Ik denk dat als Loekasjenko omvalt, Tsikhanouskaya als een heldin binnen wordt gehaald. En dan schuift Belarus in 1 keer richting west-Europa.
Ja, dat kunnen ze proberen natuurlijk. Maar met alle prutserij in Oekraïne, hebben ze daar de invloed nog wel voor denk je? En nogmaals; welke pro-Rus is geschikt om president te zijn van dat puppet regime? Ik kan me niet direct iemand voorstellen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de Russen een puppetregime installeren.
De Wit-Russen hebben helaas de fout gemaakt om in 2020 niet de wapens op te pakken en Lukashenko het land uit te jagen.
Kan. Dan is Putin een nog grotere idioot dan ik dacht.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verstandig is dat Poetin zoiets zou doen. Ik zeg dat het een actie is die past bij Poetin zijn gebruikelijke modus operandi. Dat zijn 2 heel verschillende zaken.
+ áls Putin Loekasjenko al om zou laten leggen dan zijn er gelegenheden die minder verdacht zijn dan tijdens een ontmoeting met hem in Moskou.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:34 schreef Barbusse het volgende:
Als Putin Loekasjenko om laat leggen loopt hij een groot risico Belarus te verliezen als bondgenoot. Dus ik zie niet in waarom hij dat zou doen.
Zoals gezegd verderop in die thread: je kunt de helft van je salaris geven aan je commandant. Dit is zeer, zeer wijdverbreid. Volgens mij kon je je oproep ook afkopen, maar dat was best wel prijzig, bijvoorbeeld 100.000 rubles ofzo.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Ja whatever, beter gevangenis dan dood in Ukraine
[ twitter ]
Ja, precies. Zorg dan dat hij een 'hartaanval' krijgt thuis in bed.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
+ áls Putin Loekasjenko al om zou laten leggen dan zijn er gelegenheden die minder verdacht zijn dan tijdens een ontmoeting met hem in Moskou.
De Zhabaquote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Girkin accuses Prigozhin of preparing for a coup in Russia. He says the insults towards the Russian army by Putin's cook are unacceptable, and signal a rift in the elites which Prigozhin will take advantage of with his private army that is being withdrawn from Bakhmut. Girkin adds that if Russia misses the upcoming counter-offensive, the political situation in the country may become unrecongisable by the end of summer.
[ twitter ]
DAt is wel een manier om een burgeroorlog te veroorzakenquote:
Geen idee, maar zou er een andere Rus belang kunnen hebben bij zijn dood?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik krijg een beetje Midden oosten vibes hiervan. Stoere boys die aan het schieten op niks zijn met een muziekje om het op te leuken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:41 schreef 3rr0r het volgende:
Beetje lukraak schieten lijkt het, zo kom je wel door je munitie heen...
[ twitter ]
Goede vraag, ik heb geen idee tbh. Maar zou dit zo zijn, diegene gaat dan wel direct de confrontatie met Putin aan.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen idee, maar zou er een andere Rus belang kunnen hebben bij zijn dood?
Dus Luka gaat naar Moskou, wordt plotseling onverklaarbaar doodziek, weet zich halsoverkop naar huis te slepen en overleefd wonderbaarlijk in een Wit Russisch ziekenhuis. Putin zegt Vova! We hebben ons gesprek vorige keer spijtig niet af kunnen maken, kom terug hierheen om er een einde aan te breien. En dan denkt Luka: "???, profit!!!".quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:21 schreef Starhopper het volgende:
Ooh, dit was blijkbaar na een ontmoeting met Poetin? Toevallig zeg![]()
[ twitter ]
Muziekje zet men er later onder he bij het online gooienquote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje Midden oosten vibes hiervan. Stoere boys die aan het schieten op niks zijn met een muziekje om het op te leuken.
Het zou mij verbazen als er zelfs ook maar Russen in de buurt zijn, omdat deze gasten recht overeind stilstaan op open terrein terwijl ze er alles aan doen om op te vallen.
Dat is schaars spul, wtf zijn ze aan het doen om het zo te verspillen...quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:41 schreef 3rr0r het volgende:
Beetje lukraak schieten lijkt het, zo kom je wel door je munitie heen...
[ twitter ]
Ja als ze niks anders voorhanden hebben zoals mortieren die je normaal inzet, en die Russen daar toch nodig bestookt moeten worden. Maar straks heb je wel tanks voor je neus en dan heb je nauwelijks meer iets om mee te schieten. Nou ja, lastig om over te oordelen adhv een filmpje, helemaal als leek, maar het komt apart over.quote:Op zondag 28 mei 2023 00:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat is schaars spul, wtf zijn ze aan het doen om het zo te verspillen...
"When you play the game of thrones, you either win or you die"quote:
Terugstootloze vuurmond.quote:Op zondag 28 mei 2023 00:08 schreef 3rr0r het volgende:
geen idee hoe dat Zweedse systeem werkt, is het een simpele grenade launcher?
Nog niet leek zijnde personen aanwezig die zoiets duiden kunnen?quote:Op zondag 28 mei 2023 00:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja als ze niks anders voorhanden hebben zoals mortieren die je normaal inzet, en die Russen daar toch nodig bestookt moeten worden. Maar straks heb je wel tanks voor je neus en dan heb je nauwelijks meer iets om mee te schieten. Nou ja, lastig om over te oordelen adhv een filmpje, helemaal als leek, maar het komt apart over.
Goh, dat stond ook in die tweet.quote:Op zondag 28 mei 2023 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
"When you play the game of thrones, you either win or you die"
Girkin beweert dat prigozhin bezig is met een coup
Als het in Belgorod is, zou het ook prima psyops van de Oekrainers kunnen zijn, beetje vuurtje tussen Russische MoD en Wagner opstoken.quote:
Of je wil juist aan iedereen laten zien: Het maakt niet uit wie je bent, als je niet goed naar Poetin luistert ga je dood.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
+ áls Putin Loekasjenko al om zou laten leggen dan zijn er gelegenheden die minder verdacht zijn dan tijdens een ontmoeting met hem in Moskou.
Raar ja. Je gaat je af vragen of hij nog keus heeft.quote:Op zondag 28 mei 2023 00:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus Luka gaat naar Moskou, wordt plotseling onverklaarbaar doodziek, weet zich halsoverkop naar huis te slepen en overleefd wonderbaarlijk in een Wit Russisch ziekenhuis. Putin zegt Vova! We hebben ons gesprek vorige keer spijtig niet af kunnen maken, kom terug hierheen om er een einde aan te breien. En dan denkt Luka: "???, profit!!!".
Vreemd.
Wat dacht je?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen idee, maar zou er een andere Rus belang kunnen hebben bij zijn dood?
Alsof Putin zich druk maakt over "onder verdachte omstandigheden".quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit ja. Rusland gaat natuurlijk pas aankondigen dat Loeki dood is als ze alles geregeld hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de Russen een puppetregime installeren.
De Wit-Russen hebben helaas de fout gemaakt om in 2020 niet de wapens op te pakken en Lukashenko het land uit te jagen.
quote:
alsof de bevolking nu nog iets te zeggen heeftquote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:34 schreef Barbusse het volgende:
Dat hebben ze wel gedaan maar Putin die kwam Luka "helpen" om president te blijvenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Nee, dat hebben ze niet. De opstand is altijd geweldloos gebleven. Daardoor kon het uiteindelijk ook relatief eenvoudig worden neergeslagen door een overmacht aan doorgesnoven knokploegen.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan maar Putin die kwam Luka "helpen" om president te blijven
nu zijn de russische militairen daar en gaat er niets meer aan vrije verkiezingen gebeuren
Lijkt me wel spannend voor Rusland. Ze hebben zich nog niet zo lang geleden enorm vergist in een land.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alsof de bevolking nu nog iets te zeggen heeft
Putin is de baas in wit rusland
komen er verkiezingen dan zoekt putin de "president" uit en gaat Luka het raam uit
ja als Putin Erdogan moet gaan "helpen", dan gaat Erdogan ook tzt het raam uit , idem Orbanquote:Op zondag 28 mei 2023 11:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijkt me wel spannend voor Rusland. Ze hebben zich nog niet zo lang geleden enorm vergist in een land.
Daarbij komen ze tegenwoordig dit zo sterk meer over.
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-huis~b1273b08/quote:Op zondag 28 mei 2023 11:36 schreef GrumpyFish het volgende:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar is het artikel in de Volkskrant over de HCSS van Rob de Wijk al voorbij gekomen?
Ja diequote:Op zondag 28 mei 2023 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-huis~b1273b08/
We hebben het niet over Erdogan?quote:Op zondag 28 mei 2023 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als Putin Erdogan moet gaan "helpen", dan gaat Erdogan ook tzt het raam uit , idem Orban
Onzin, Erdogan is al jaren niet meer de bitch van Putin.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als Putin Erdogan moet gaan "helpen", dan gaat Erdogan ook tzt het raam uit , idem Orban
Het besef dat een land met minder inwoners als Frankrijk en Duitsland samen en een economie ter grootte van die van de Benelux nu eenmaal geen grote rol op het geopolitieke toneel kan spelen moet alleen nog eens gaan indalen bij al die bejaarde ex-kgb-ers en hun maffiaatjes.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
2022:
- we gaan Kiev innemen, Ukraine inlijven, erna Polen, de Baltische staten, Moldavie. Heel Europa zal in de kou zitten.
2023:
Behoorlijke stap terug al.
Heeft die Albrecht zij. Excuses aangeboden voor het incident?quote:
Daar heb ik nog niks over gehoord.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heeft die Albrecht zij. Excuses aangeboden voor het incident?
als Erdo de verkiezingen verliest welquote:Op zondag 28 mei 2023 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onzin, Erdogan is al jaren niet meer de bitch van Putin.
Hij heeft Putin echt niet (meer) nodig.
Tegenwoordig eerder andersom.
Rusland is geen wereldmacht meer, moet afstand doen van zijn imperiale houding en verleden en zich schikken naar zijn nieuwe rol in de wereldorde.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het besef dat een land met minder inwoners als Frankrijk en Duitsland samen en een economie ter grootte van die van de Benelux nu eenmaal geen grote rol op het geopolitieke toneel kan spelen moet alleen nog eens gaan indalen bij al die bejaarde ex-kgb-ers en hun maffiaatjes.
Dit is toch gewoon een beetje treiteren en zuigen? Zeg maar wat Pownews 15 jaar geleden al deed? Heeft met journalistiek niet zo veel te maken hè.quote:
Nee stel je voor dat er kritische vragen worden gesteld.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een beetje treiteren en zuigen? Zeg maar wat Pownews 15 jaar geleden al deed? Heeft met journalistiek niet zo veel te maken hè.
"Ik stel gewoon vragen"quote:Op zondag 28 mei 2023 12:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee stel je voor dat er kritische vragen worden gesteld.
Dit heeft niks met serieuze journalistiek te maken. De actie van Albrecht is onprofessioneel maar iedereen die Rusland in dit conflict verdedigt is bij voorbaat al niet serieus te nemen.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Erdoğan is helaas nog steeds heel erg afhankelijk van Putin. Met name energie uiteraard. Maar ook als de Russen weer beginnen met het bombarderen van Idlib stromen de vluchtelingen weer richting Turkije. Maar door de oorlog in Oekraïne is Putin nu wel meer afhankelijker geworden van Erdogan. Ik kan me er alles bij voorstellen dat Erdogan Putin helpt bij het omzeilen van de vele sancties. Zo heeft Putin recentelijk miljarden gestort om de verkiezingscampagne van Erdogan te helpen. Ook heeft Putin ervoor gezorgd dat de Turken hun gasrekening van dit jaar pas komend jaar moeten betalen. De bromance tussen de twee gaat door.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onzin, Erdogan is al jaren niet meer de bitch van Putin.
Hij heeft Putin echt niet (meer) nodig.
Tegenwoordig eerder andersom.
Er wordt nergens over Rusland gesproken maar over NAVO.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit heeft niks met serieuze journalistiek te maken. De actie van Albrecht is onprofessioneel maar iedereen die Rusland in dit conflict verdedigt is bij voorbaat al niet serieus te nemen.
Ik kan me wel voorstellen dat een twitteraccount genaamd 'Russian Market' het liever over alles behalve Rusland heeft ja.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er wordt nergens over Rusland gesproken maar over NAVO.
"Kritische vragen", het meest gedevalueerde begrip in de Nederlandse taal sinds ongeveer begin 2020. Kritische vragen zijn goed, jammer dat het gros van de mensen die het over 'kritische vragen!' heeft geen flauw idee heeft wat kritische vragen eigenlijk zijn.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik vind het vooral humor dat de ''kritische vragen stellers'' nu zo blij zijn met een groep extreme linkse. Normaal is links altijd het as van het kwaad voor hun. Als je het twitter account ziet van die left laser is het gewoon een groep tankies.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Kritische vragen", het meest gedevalueerde begrip in de Nederlandse taal sinds ongeveer begin 2020. Kritische vragen zijn goed, jammer dat het gros van de mensen die het over 'kritische vragen!' heeft geen flauw idee heeft wat kritische vragen eigenlijk zijn.
En daarnaast stelt men alleen maar 'kritische' vragen over Oekraïne, maar is er richting Ruzland geen enkele kritiek.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Kritische vragen", het meest gedevalueerde begrip in de Nederlandse taal sinds ongeveer begin 2020. Kritische vragen zijn goed, jammer dat het gros van de mensen die het over 'kritische vragen!' heeft geen flauw idee heeft wat kritische vragen eigenlijk zijn.
Ja, al lang. Wat mij betreft treedt hij af, en blijft die tank er een extra maandje staan.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heeft die Albrecht zij. Excuses aangeboden voor het incident?
Jij bent er wel heel positief over de laatste tijd.quote:
Het gaat prima, anders zouden de Russen niet smeken om een wapenstilstand.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent er wel heel positief over de laatste tijd.
Moeten maar eens afwachten hoe het verloopt.
Zeker.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat prima, anders zouden de Russen niet smeken om een wapenstilstand.
Het is natuurlijk ook lekker om het clubje "we leveren zo veel en ze doen er niks mee en het offensief komt nooit dus laten we Poetin zijn zin maar geven"-figuren binnenkort niet meer te horen dreinen. Da's gewoon erg prettig.
Zeg ik ook niet. Je ziet dingen die er niet zijn.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeker.
Het moet allemaal nog wel gebeuren, en het zal zeker niet vlekkeloos gaan. Fouten gaan gemaakt worden.
Denk je niet dat door te roepen dat ze het Rus leger gaan neermaaien en redelijk probleemloos een gigi offensief opbraken die de orc terug drijft naar Rusland je de lat wat te hoog legt?
Maar de Russen zijn gedwongen om door te blijven pompen omdat anders hun leidingen kapot gaan als ze die stilzettenquote:Op zondag 28 mei 2023 12:55 schreef Slayage het volgende:
Ook de Saudis zien in dat de Russen niet te vertrouwen zijn. [ twitter ]
Putin gaat Luka terug roepen voor extra overleg bij een koppie theequote:
Hij is al terug. Hij ligt nu in het ziekenhuis, Veilig op de bovenste verdieping. Vlak bij het raam.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin gaat Luka terug roepen voor extra overleg bij een koppie thee
Misschien.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goede methode om de Russen hun eigen mijnenveld te laten beschieten.
Waarmee ze hun eigen positie ook weer weggeven.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Misschien.
Maar dat Russische bericht lijkt er ook rationeel mee om te gaan.
Als er plotseling brand ontstaat in je mijnenveld bereid je dan voor op een aanval.
En als de wind draait dan kun je degenen die gaan blussen nog meepakken met je artillerie.
o Jee , als ie maar geen zelfmoord pleegt danquote:Op zondag 28 mei 2023 14:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is al terug. Hij ligt nu in het ziekenhuis, Veilig op de bovenste verdieping. Vlak bij het raam.
quote:
quote:“It is a big idealistic mistake to think that Ukraine will prevail. Russia is 16 times bigger than Ukraine. We have enormous resources and we haven’t just started yet to act very seriously.
Oh. Nou. Leuk. Voor kennisgeving aangenomen.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rusland moet nog steeds echt beginnen met oorlog voeren:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Urals crude gaat voor circa $57 per vat de markt op. Omdat het onder de $60 is kan dat verscheept en verzekerd worden zonder al te veel problemen. De economie koelt af, Duitsland zit al in een recessie, hogere rentes en energieprijzen zijn gif voor de economie. De hoge voedselprijzen veroorzaken daarnaast al snel vraaguitval van aardolie in koopkracht arme landen en dat is de markt die juist snel groeit door bevolkings explosies. Oftwel de pricing power van aardolie komt steeds meer onder druk te staan. De versnelde transiitie naar EV's etc in het westen cs gooit daar nog een schepje bovenop.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:55 schreef Slayage het volgende:
Ook de Saudis zien in dat de Russen niet te vertrouwen zijn. [ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op zondag 28 mei 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:
Even de Russen naar de rivier laten kijken. Zouden ze toch willen oversteken? Toch maar weer troepen die kant op sturen? Of is dit niks? Wat moeten ze nou doen?
[ twitter ]Niet zo handig om dit soort dingen via Twitter te verspreiden tenzij het allemaal maar schijn is, want al Rusland dit zien moeten ze troepen verplaatsen straks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als ze alsnog willen oversteken is dit niet zo handing om te delen.Er staat nog een vraag voor u open!!
Het is juist handig. De ene na de andere brandstofdump en munitiedepot wordt opgeblazen. Spoorlijnen worden ook aangepakt. Ga je dan de Russen verleiden tot heen en weer geschuif van troepen veroorzaakt dat nog veel meer logistieke problemen. En hoe moeten ze weten waar langs de rivier ze moeten versterken? En bewegende eenheden zijn zichtbaar. Dus weet Oekraïne ook meer over de tegenstand.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet zo handig om dit soort dingen via Twitter te verspreiden tenzij het allemaal maar schijn is, want al Rusland dit zien moeten ze troepen verplaatsen straks.
Maar als ze alsnog willen oversteken is dit niet zo handing om te delen.
quote:Op zondag 28 mei 2023 15:22 schreef Ulx het volgende:
Even de Russen naar de rivier laten kijken. Zouden ze toch willen oversteken? Toch maar weer troepen die kant op sturen? Of is dit niks? Wat moeten ze nou doen?
[ twitter ]op weg naar transnistrieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mapsEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Opmerkelijk dat ze de Russen er nog steeds niet uitgetrapt hebben als ze het zo formidabel doen.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is juist handig. De ene na de andere brandstofdump en munitiedepot wordt opgeblazen. Spoorlijnen worden ook aangepakt. Ga je dan de Russen verleiden tot heen en weer geschuif van troepen veroorzaakt dat nog veel meer logistieke problemen. En hoe moeten ze weten waar langs de rivier ze moeten versterken? En bewegende eenheden zijn zichtbaar. Dus weet Oekraïne ook meer over de tegenstand.
Rusland heeft decennia-lang 100en miljarden meer geinvesteerd in hun leger dan Oekraine he. En heeft een stuk minder bevolking. Het is een wonder dat Rusland zo hard faalt.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat ze de Russen er nog steeds niet uitgetrapt hebben als ze het zo formidabel doen.
Opmerkelijk dat het tweede leger van de wereld zoveel moeite heeft met wat Oekraïense boeren die in hun vrije tijd een cursus schieten hebben gedaan in de UK.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat ze de Russen er nog steeds niet uitgetrapt hebben als ze het zo formidabel doen.
Nou dat is niet heel moeilijk ondanks dat het een brug is kan je deze niet overal en nergens plaatsen.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is juist handig. De ene na de andere brandstofdump en munitiedepot wordt opgeblazen. Spoorlijnen worden ook aangepakt. Ga je dan de Russen verleiden tot heen en weer geschuif van troepen veroorzaakt dat nog veel meer logistieke problemen. En hoe moeten ze weten waar langs de rivier ze moeten versterken? En bewegende eenheden zijn zichtbaar. Dus weet Oekraïne ook meer over de tegenstand.
Klopt maar Rusland gooit elke keer meer man in de strijd.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Troepen heen en weer laten schuiven is een aanval? Je zakt een beetje weg, je kunt toch beter dan dit?quote:Op zondag 28 mei 2023 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze doen het formidabel omdat ze nog altijd in aantal beschikbare soldaten 4 tot 5-maal minder strijdkrachten hebben en ook qua beschikbare fondsen, zelfs mét westerse steun veel minder geld hebben dan de russen bereid zijn in hun leger te stekenquote:Op zondag 28 mei 2023 17:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne kan nog veel meer oproepen hoor maar dat is blijkbaar niet nodig. Het werven van nieuwe soldaten hebben ze vorig jaar zelfs stop moeten zetten wegens enorm veel aanmeldingen.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar Rusland gooit elke keer meer man in de strijd.
300.000 man ik denk eerder een tussen de 1 en 2 miljoen manschappen.
Oekraïne kan niet veel meer oproepen.
Die zitten echt nagenoeg aan de limiet.
Rusland kan meer en meer bij halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |