abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:55:10 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209301829
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:41 schreef Fietsenrek het volgende:
zou Rusland anders kunnen gaan reageren.
Dan stoppen ze met hun invasie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209301847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Het systeem daar is niet te vergelijken met referenda hier. Daar moet en een meerderheid van de stemmers èn een meerderheid van de 26 kantons voor iets zijn voor iets wordt aangenomen. Verder heeft de overheid het recht een tegenvoorstel op een burgerinitiatief te zetten. Allemaal zaken die hier werden vergeten.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 14:00:23 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301901
twitter
pi_209301966
Yalta.

twitter

Ik vraag me af of het verzet in de gebieden nog speciale opdrachten gaat uitvoeren zodra de tanks in beweging komen. Lekker meer chaos veroorzaken achter de linies Spoorlijnen opblazen. Bommen laten ontploffen. Beetje schieten op passerende bussen en vrachtwagens met soldaten zodat ze of moeten stoppen of doorrijden met dode of gewonde soldaten aan boord.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 14:19:00 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209302054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zullen zeker wachten tot alles wat ze nodig hebben ook gebruiksklaar is. Dat Rusland zwakker is blijkt wel uit het gesmeek om een wapenstilstand. Ze beginnen daar door te krijgen wat er gaat gebeuren.
Maar of het weken duurt? Dat filmpje van generaal Zaluzhnyi laat me denken dat het toch wel wat sneller kan gaan gebeuren. Zoiets publiceren en dan vervolgens weken gaan wachten lijkt me niet best voor het moreel.
Dat is wekenlang slopende stress voor de Russen. En als ze uitgeput zijn van het wachten en elke nacht 14 keer wakker schrikken, dan komt dat offensief pas.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 mei 2023 @ 14:21:05 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209302071
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat is wekenlang slopende stress voor de Russen. En als ze uitgeput zijn van het wachten en elke nacht 14 keer wakker schrikken, dan komt dat offensief pas.
als de brandstof op is

nog een paar fueldepots in de hens en gaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209302170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:57 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja maar niet met Hitler en Mussolini nog aan het roer.
Ga je nou Zelensky met Hitler en Mussolini vergelijken? :D

Hoe dan ook.. ik wilde maar aangeven dat die landen, ondanks hun wanpraktijken in het verleden, ook gewoon onderdeel mochten zijn van het project Europa.
pi_209302177
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:10 schreef Ulx het volgende:
Yalta.

[ twitter ]

Ik vraag me af of het verzet in de gebieden nog speciale opdrachten gaat uitvoeren zodra de tanks in beweging komen. Lekker meer chaos veroorzaken achter de linies Spoorlijnen opblazen. Bommen laten ontploffen. Beetje schieten op passerende bussen en vrachtwagens met soldaten zodat ze of moeten stoppen of doorrijden met dode of gewonde soldaten aan boord.
Natuurlijk hoort dat erbij. De Oekraïners maken er ook een partizanenstrijd van.
pi_209302197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als de brandstof op is

nog een paar fueldepots in de hens en gaan
Ik denk dat vlak voor ze beginnen elke spoorbrug in het zuiden richting de Krim een JDAM of raket zal koppen. En de Kerchbrug ook, als dat mogelijk is. Om een slechte dag voor de Russen nog een potje beroerder te maken.
pi_209302261
quote:
Oekraïne is klaar om zijn langverwachte tegenoffensief tegen de Russische strijdkrachten te lanceren. Dat heeft Oleksiy Danilov, secretaris van de Oekraïense Nationale Veiligheids- en Defensieraad, verteld aan BBC. Hij plakt er geen datum op, maar stelt dat de aanval “morgen, overmorgen of over een week” kan beginnen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-offensief~ad8047aa/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209302262
twitter

Hopla. Gaan ze weer.

Zou Oekraine deze gebieden trouwens mogen houden volgens het Russische voorstel? Of is dat weer anders?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2023 14:42:28 ]
pi_209302328
Breaking, Poetin valt Rusland binnen
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
Vakman pur sang
pi_209302402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik weet niet of je hebt opgelet, maar er worden door Oekraïne al tijden aanvallen in Rusland gedaan. Van strategische bommenwerpers opblazen op vliegvelden tot drones op het dak van het Kremlin laten ploffen, doodleuk op klaarlichte dag de grens over scheuren en wat dorpen bezetten en het neerhalen van vliegtuigen en helikopters op 50km van de grens tot gewone artilleriebeschietingen.

Zolang het duidelijk militaire doelen zijn die ze in Rusland opblazen uiten we voor de vorm onze bezorgdheid. En zeggen we dat dat niet de afspraak was.
En juist dan zal Poetin een tandje opschalen. Zijn militaire locaties aangevallen in zijn land, met F16's van de EU gebruikt door Oekraïne. Maar goed, dat is speculatie natuurlijk. Laten we hopen dat het niet zover komt.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 15:00:45 #115
64288 Bensel
Ladderzat
pi_209302456
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
En juist dan zal Poetin een tandje opschalen. Zijn militaire locaties aangevallen in zijn land, met F16's van de EU gebruikt door Oekraïne. Maar goed, dat is speculatie natuurlijk. Laten we hopen dat het niet zover komt.
waarmee opschalen? Er is voor hem niets meer om te gebruiken.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_209302503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:30 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Hoe dan ook.. ik wilde maar aangeven dat die landen, ondanks hun wanpraktijken in het verleden, ook gewoon onderdeel mochten zijn van het project Europa.
Nee, ik wijs er op dat er voor (innige) samenwerking na een oorlog meestal eerst (aan een zijde) een andere regering komt. Dat was in ieder geval het geval in de door jouw aangedragen voorbeelden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209302612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Waarmee gaat hij opschalen dan? Hij heeft niet eens genoeg troepen om het complete front te bemannen. Hij moet troepen verplaatsen om voor grenswacht te gaan spelen. Rusland heeft niets meer.
pi_209302725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 15:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, ik wijs er op dat er voor (innige) samenwerking na een oorlog meestal eerst (aan een zijde) een andere regering komt. Dat was in ieder geval het geval in de door jouw aangedragen voorbeelden.
Ok. Maar goed, toetredingsprocedure EU duurt over het algemeen jaren (ik geloof dat het gemiddeld zelfs een decennium is). Dus de kans is sowieso klein dat Zelensky en co. dan nog aan de macht zijn.
pi_209303014
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 14:30 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Het was juist heel het idee van de EGKS om die landen erin te hebben om een oorlog te voorkomen. Totaal andere situatie dan de EU en Oekraïne. Laat staan dat de EU-lidmaatschap een gigantische impact op Oekraïne gaat hebben want miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.
pi_209303040
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het was juist heel het idee van de EGKS om die landen erin te hebben om een oorlog te voorkomen. Totaal andere situatie dan de EU en Oekraïne. Laat staan dat de EU-lidmaatschap een gigantische impact op Oekraïne gaat hebben want miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.
Waarom zouden ze? Ze hebben net keihard gevochten voor hun land.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 16:04:27 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209303058
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]
...miljoenen oekrainers zullen dan naar het Westen komen ipv hun land op te bouwen.
Later we om te beginnen maar eens de grenzen sluiten voor Russische uitvreters.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209303139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Ze hebben net keihard gevochten voor hun land.
Als de oorlog voorbij is, ze hypothetisch bij de EU zitten, en dan kan je naar het Westen als developer of bouwvakker en 5x meer verdienen dan in je eigen land wat op apengapen licht. Denk je dat iedereen dan zegt: 'nee ik wil niet 5x meer verdienen in een land waar het geen puinhoop is, ik wil mijn land opbouwen'. Heel veel mensen kiezen voor het geld.
pi_209303146
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 16:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Later we om te beginnen maar eens de grenzen sluiten voor Russische uitvreters.
Dat sowieso.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 16:11:13 #124
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209303198
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Europa heeft begin dit jaar de leiding genomen in het leveren van zware en langeafstandswapens. In het Witte Huis zitten ze nog steeds te dubben of ATACMS die 300 km kunnen vliegen misschien escalerend zouden kunnen zijn. Europa levert Stormshadows en SCALP kruisraketten met 250km bereik en ik denk dat Duitsland geen nee gaat zeggen op het verzoek de Taurus te leveren. Da's een kruisraket met 500km bereik voor de gewone versie. En 400km voor de lichtere versie voor Zuid-Korea.
Dan nog denkt men eerst na.
pi_209303214
In de Volkskrant een artikel over het gebrek aan financiële transparantie bij het Haags Centrum voor Strategische Studies, het centrum opgericht door Rob de Wijk.

Wel achter een betaalmuur:
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-huis~b1273b08/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')