abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209301279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
En het is ook een Rusland dat zich de laatste jaren nogal stevig bezighoudt met wat er op de zeebodem ligt en daar allerlei schepen en zelfs duikboten voor bouwt en dat allemaal loopt te kutten in de buurt van belangrijke leidingen en installaties, versus een vaag verhaal over Oekraïners die vanaf een zeilbootje duiken. Rara politiepetje...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209301352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:21:22 #78
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209301368
Je zou bijna zeggen; nuken dat land!
Yea, she's on crack.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:22:52 #79
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209301383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
Yea, she's on crack.
pi_209301399
quote:
Vice-minister van Buitenlandse Zaken van Rusland, Mikhail Galuzin benoemt de voorwaarden om de oorlog te stoppen:
1) Oekraïne legt wapens neer
2) Het Westen stopt met wapens leveren
3) Oekraïne weigert lid te worden van de EU en de NAVO.
4) De wereld accepteert de nieuwe territoriale realiteit: nieuwe gebieden van Rusland worden zodanig erkend.

Delusional piece of shits daar in Moskou.
Aldus Isa.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:24:37 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301420
.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2023 13:25:22 ]
pi_209301426
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
En dat was dat neppe referendum door notabene de organisatoren zelf zo gekaapt dat het meer over de populariteit van de toen zittende regering ging dan over Oekraïne. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-05-2023 14:16:17 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:28:25 #84
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209301488
quote:

[..]
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is met het leveren van steun.
Ook in de toekomst moeten we oppassen met het verdragen sluiten of het toelaten treden tot de EU, NAVO.
Voorlopig is de steun en het opties bekijken beter dan Oekraïne negeren waarna de kans op corruptie en Russische inmenging weer groter wordt.

Ongeacht hoe je erin staat, Oekraïne komt positief over wat betreft de oorlog en het doorvoeren van veranderingen. Natuurlijk is er een lange weg te gaan, maar zo zijn er wel meer langen binnen de EU waar het beter kan.
pi_209301494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:57 schreef oheng het volgende:

[..]
Omdat een simpele kosten baten analyse uitwijst dat met zo'n aanval Oekraine de support uit het westen kan verliezen, en daarmee de hele oorlog.

Je kunt dit ook duidelijk zien aan het feit dat ze Belarus niet aangevallen hebben, ondanks dat dat land geholpen heeft met de invasie.

En ondertussen laten ze alle andere russische pijpleiding op Oekrainsch grondgebied met rust?

Dit is niets meer dan stompzinnige conspiracy shit van figuren die niks van strategie snappen.
Nogmaals, wat klopt er niet aan dan? En dan specifiek het gedeelte van mijn quote dat je weggeknipt hebt?

Dat jij het persoonlijk een stomme actie zou vinden lijkt me nou niet bepaald doorslaggevend.
pi_209301513
quote:

[..]
Nice try.

Europa gaat helemaal de oorlog niet in. Hoe zou dat moeten gebeuren? Zelf troepen sturen doen we niet. Oekraïne vraagt daar ook niet om. Dus die optie kun je wegstrepen. Blijft de andere over: Rusland zorgt daarvoor. Maar Rusland gaat niks doen, die zijn op. Die kunnen niet meer. Die zitten er militair helemaal doorheen. Ze smeken om een wapenstilstand. En dan gaan ze er ineens voor zorgen dat Europese landen mee gaan vechten met Oekraïne? Zo geschift zijn ze in het Kremlin nou ook niet.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:32:23 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209301550
Gaat het beginnen? *O* *O* *O* *O*

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:32:34 #88
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209301553
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Dat referendum was inderdaad verschrikkelijk. Naast het feit dat nederland procentueel uit meer mensen bestaat die niet best zijn in bestuurlijke beslissingen nemen, is het ook raar een referendum doorslaggevend te laten zijn bij een lage opkomst.

Mocht men in de toekomst er nog eens aan willen beginnen, in godsnaam pas zaken veranderen bij 70% voor ofzo.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:33:14 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:33:34 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209301575
Referenda zijn sowieso kut.
pi_209301624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is was met het leveren van steun.

Europa heeft begin dit jaar de leiding genomen in het leveren van zware en langeafstandswapens. In het Witte Huis zitten ze nog steeds te dubben of ATACMS die 300 km kunnen vliegen misschien escalerend zouden kunnen zijn. Europa levert Stormshadows en SCALP kruisraketten met 250km bereik en ik denk dat Duitsland geen nee gaat zeggen op het verzoek de Taurus te leveren. Da's een kruisraket met 500km bereik voor de gewone versie. En 400km voor de lichtere versie voor Zuid-Korea.
pi_209301647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:33 schreef xzaz het volgende:
Referenda zijn sowieso kut.
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_209301674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nice try.

Europa gaat helemaal de oorlog niet in. Hoe zou dat moeten gebeuren? Zelf troepen sturen doen we niet. Oekraïne vraagt daar ook niet om. Dus die optie kun je wegstrepen. Blijft de andere over: Rusland zorgt daarvoor. Maar Rusland gaat niks doen, die zijn op. Die kunnen niet meer. Die zitten er militair helemaal doorheen. Ze smeken om een wapenstilstand. En dan gaan ze er ineens voor zorgen dat Europese landen mee gaan vechten met Oekraïne? Zo geschift zijn ze in het Kremlin nou ook niet.
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?
pi_209301677
Volgens mij zit er gewoon een westers/Europees serieus onderzoeksteam de explosie van nordstream te onderzoeken, dit ism de veiligigheidsdienst.
Om daar nu zo te schreeuwen Russische propaganda is een beetje raar ook.
Vakman pur sang
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:47:09 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209301739
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Nederland Noorwegen Denemarken zijn natuurlijk wel allemaal bouwvallen. Referenda ja of nee heeft niets te maken met 'bouwval'
pi_209301775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:41 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?
Ik weet niet of je hebt opgelet, maar er worden door Oekraïne al tijden aanvallen in Rusland gedaan. Van strategische bommenwerpers opblazen op vliegvelden tot drones op het dak van het Kremlin laten ploffen, doodleuk op klaarlichte dag de grens over scheuren en wat dorpen bezetten en het neerhalen van vliegtuigen en helikopters op 50km van de grens tot gewone artilleriebeschietingen.

Zolang het duidelijk militaire doelen zijn die ze in Rusland opblazen uiten we voor de vorm onze bezorgdheid. En zeggen we dat dat niet de afspraak was.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:51:21 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:52:18 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209301788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:53:52 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209301811
quote:
Oekraïne is een corrupt land
Rusland is corrupter, dus moet je daar beginnen met bombarderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:54:58 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301826
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden? _O-
(ik was benieuwd naar de achtergrond van het 1984 boek)

ClaudeInstant AI:
=======================
Saying the opposite of what you mean, or engaging in "doublespeak," has historically been used by authoritarian or totalitarian regimes for propaganda purposes. Some real world examples that inspired Orwell include:

• The Nazi Ministry of Propaganda - Led by Joseph Goebbels, the Nazi propaganda ministry engaged in widespread deception and distortion of facts. They used phrases like "Final Solution" to refer to the genocide of Jews, when the true meaning was the opposite.

• Soviet Communist propaganda - The communist rulers of the Soviet Union frequently used misleading language and euphemisms. Terms like "re-education camps" were used to described forced labor camps for political prisoners.

• 1984's similarities to Stalin's Soviet Union - Orwell modeled some aspects of the totalitarian regime in 1984 on Stalin's USSR. This included the use of inverted language and newspeak to conceal the true nature of the regime from citizens.

• Wartime propaganda - During both World Wars, governments on all sides engaged in propaganda that used euphemistic or inverted language. They sought to manipulate public perception and generate support for the conflict.

• Totalitarian regimes throughout history - Authoritarian rulers from Caesar to Mao have historically used propaganda, inverted language and deception as tools of social control. They realized that controlling language and naming could influence perception and thinking.

Orwell was inspired by these and other real world examples of "doublespeak" as he sought to create a believable vision of a dystopian, totalitarian future in 1984. He saw how governments had used misleading language and euphemisms throughout history, and he extrapolated that tendency to an extreme in his novel.

So historical cases of inverted, misleading or euphemistic language used by authoritarian and totalitarian regimes likely informed Orwell's naming of the ministries with opposites in 1984 - like the "Ministry of Truth" and "Ministry of Love".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')