abonnement Unibet Coolblue
pi_209300406
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:03 schreef Korenfok het volgende:
Poetin zelf roept op dat het complete onzin is dat oekraine dit kan doen (waarom geloof ik Poetin hierin, omdat het een extreme vernedering zou zijn voor rusland als oekraine dit kon doen
Je legt hier juist uit waarom Rusland motief heeft om het als onzin af te doen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:48:51 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:50:18 #53
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_209300459
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Die kleine opgefokte pompbediende heeft een flink grote waffel voor iemand wiens leger helemaal naar de klote zal worden geschoten. Die bunkerbitch heeft behoorlijk wat kapsones. Mafkees.
2022:
- we gaan Kiev innemen, Ukraine inlijven, erna Polen, de Baltische staten, Moldavie. Heel Europa zal in de kou zitten.

2023:
- als we 15% van de Ukraine mogen behouden is het vrede.

Behoorlijke stap terug al.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 11:52:34 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209300491
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:38 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Tja ik sta nergens van te kijken. Oekraïne zelf is niet vies van een beetje corruptie, en dus kan alles waarheid of fictie zijn wat ze zeggen. Op het moment vertrouw ik beide kanten niet. Ik geloof wel dat Oekraïne de VS en Europa in iets groters willen meetrekken, met nadelige gevolgen.
Waarom zouden ze dat nog willen doen? Ze zijn nu prima in staat de Russen helemaal tot puinpoeder te slaan. De Russen krijgen binnenkort zo'n enorm pak slaag dat daarbij vergeleken de Slag bij Tushima een gloreuze overwinning was. Dus Europese landen het conflict intrekken hoeft niet meer. Oekraïne heef alleen de middelen nodig. Dan krijgen ze die toch?

Bovendien: Rusland zelf krijgt ook genoeg van Iran. En van Noord-Korea. Zeuren die dat ze ergens in mee worden gesleurd? Ik heb nog geen Noord-Koreaan zien protesteren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:53:26 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209300501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef PluggieOD het volgende:

- als we 15% van de Ukraine mogen behouden is het vrede.
Slechts de belangrijkste 15% waar 20 trillion aan olie, gas, schaarse metalen voor de EV revolutie en supervruchtbare landbouwgrond zit waarmee we de wereld kunnen chanteren O-)
pi_209300507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:28 schreef Fietsenrek het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F

Stel dat Oekraïne het wel was, hoe graag wil je zo'n land bij de EU hebben die niet te vertrouwen is?
Dit is stompzinnige russische propaganda.
Als Oekraine een russische leiding wil opblazen, dan zijn er meerdere russische olie en gas leidingen op Oekrainsch grondgebied die betere kandidaten zijn.
pi_209300554
quote:
Nu ben ik geen fan van Piers Morgan.
Dit doet hij goed.
En het toont aan hoe Volkomen de Russen van het padje zijn, ver ver ver van de werkelijkheid.
pi_209300691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dat tegenoffensief nou al begonnen?
Iedereen met een beetje inzicht zei maanden geleden al dat het grondoffensief op zijn allervroegst in mei zou plaatsvinden, maar hoogstwaarschijnlijk later.

De voorbereidingen zijn wel begonnen; de infrastructuur en informatievoorziening worden nu aangevallen (zie de aanval op de Ivan Khurs).

Persoonlijk denk ik dat de inzet van de nieuwe brigades nog weken op zich laat wachten.

Oekraine wordt sinds het begin van de oorlog met de dag sterker, rusland wordt zwakker.

Er is absoluut geen haast.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 12:17:52 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209300703
twitter


Artillerie wordt behoorlijk aangepakt de laatste weken. Iets van 350 posities had ik ergens gelezen. Veel stellingen met mortieren daarbij, dat wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 12:23:46 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209300762
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:16 schreef oheng het volgende:

Oekraine wordt sinds het begin van de oorlog met de dag sterker, rusland wordt zwakker.

Er is absoluut geen haast.
Ze zullen zeker wachten tot alles wat ze nodig hebben ook gebruiksklaar is. Dat Rusland zwakker is blijkt wel uit het gesmeek om een wapenstilstand. Ze beginnen daar door te krijgen wat er gaat gebeuren.
Maar of het weken duurt? Dat filmpje van generaal Zaluzhnyi laat me denken dat het toch wel wat sneller kan gaan gebeuren. Zoiets publiceren en dan vervolgens weken gaan wachten lijkt me niet best voor het moreel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 12:25:43 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209300776
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
2022:
- we gaan Kiev innemen, Ukraine inlijven, erna Polen, de Baltische staten, Moldavie. Heel Europa zal in de kou zitten.

2023:
- als we 15% van de Ukraine mogen behouden is het vrede.

Behoorlijke stap terug al.
2024:
- als we Moskou kunnen behouden is het vrede.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209300826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit is stompzinnige russische propaganda.
Als Oekraine een russische leiding wil opblazen, dan zijn er meerdere russische olie en gas leidingen op Oekrainsch grondgebied die betere kandidaten zijn.
Wat is er stompzinnig aan het verhaal in Der Spiegel?

Dat er sporen van explosieven gevonden zijn op de Andromeda lijkt inmiddels wel aannemelijk. En de Duitsers zijn weer op dat spoor gezet door een tip van een Westerse inlichtingendienst. Nu zijn er dus, naast de link tussen de Andromeda en die rijke Oekrainer, nog meer bewijzen die wijzen op Oekraine.

Dan nog kan het natuurlijk een vals spoor zijn, vakkundig opgezet door de Russen. Maar het wegzetten als ‘stompzinnige propaganda’ lijkt me een beetje makkelijk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 12:32:51 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209300839
The Brilliance of Belgorod
quote:
[...]the erosion of the average Russian soldier's confidence is becoming contagious and is leading to fear. Like Ukrainian golden sunflower seeds being planted against the backdrop of a crisp blue Spring sky, seeds of doubt are being planted deep into the Russian's psyche be it in Moscow, border staging areas or in Bakhmut and Crimea.

The brilliance of Belgorod was in the daring. Daring to bravely challenge the Western-imposed rules of the war. Daring to audaciously deny Putin and his generals any sanctuary. Daring to win at all costs. Zelensky and his generals are masterfully keeping Gerasimov and the Kremlin off-balance, while seeking out an array of new Russian weaknesses to exploit alongside strategic and tactical targets to interdict.

Russia's day of reckoning is coming and will soon arrive. When it does, the smoldering fires of Bakhmut and Ukraine's heroic defense thereof, will be fully atoned for because of the critical time the 'City of Wine and Roses' gave Kyiv to prepare for its long anticipated counter offensive.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209300881
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je legt hier juist uit waarom Rusland motief heeft om het als onzin af te doen.
Excuus, ik dacht dat iedereen wel een beetje de tijdlijn van verdachten weet;

pijp kapot;
- wat is er aan de hand
- sabotage wel of niet?

+ nog een ontploffing
- het is dus sabotage
westen: wie heeft dit gedaan, rusland?

russisch trollen en supporters:
- VS, noorwegen hebbenhet gedaan, het is de vs die rusland en Eu iuit elkaar.

allerlei bewijzen en beschuldigingen richting elkaar op basis van allerlei motieven wie iedereen heeft.

- Dan onstaan speculaties in het verhaal dat Oekraine misschien mede verantwoordelijk is. het verhaal begint op zijn loop te gaan.

* er wordt meer gespeculeerd dat oekraine het heeft gedaan.

Rusland:
Oh, kut; pers conferentie Poetin: Nee iedereen, zelfs vliegende spaghetti monsters zijn verdacht. Iedereen kan het het gedaan hebben. iedereen behalve Oekraine.
pi_209300940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zoiets publiceren en dan vervolgens weken gaan wachten lijkt me niet best voor het moreel.
Jij kijkt naar het Oekrainsche moreel.

Ik denk dat je moet kijken naar het moreel van Ivan uit Blyatistok, die voor onbeperkte tijd in een loopgraaf zit te wachten op het Zwaard van Damocles dat boven zijn hoofd hangt. Of ie betaald krijgt, of bevoorraad wordt is nog maar de vraag.
pi_209301009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit is stompzinnige russische propaganda.
Als Oekraine een russische leiding wil opblazen, dan zijn er meerdere russische olie en gas leidingen op Oekrainsch grondgebied die betere kandidaten zijn.
Russische propaganda op een Belgische nieuwssite. Klinkt interessant.
pi_209301038
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Jij kijkt naar het Oekrainsche moreel.

Ik denk dat je moet kijken naar het moreel van Ivan uit Blyatistok, die voor onbeperkte tijd in een loopgraaf zit te wachten op het Zwaard van Damocles dat boven zijn hoofd hangt. Of ie betaald krijgt, of bevoorraad wordt is nog maar de vraag.
Ik heb ergens het gevoel dat, zodra dat offensief komt, Russische soldaten massaal vluchten/overgeven, simpelweg omdat ze niet eens de wapens en achterliggende support hebben om zich te kunnen verdedigen. Wat ga je doen met je AK tegen een tank of IFV?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209301104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat nog willen doen? Ze zijn nu prima in staat de Russen helemaal tot puinpoeder te slaan. De Russen krijgen binnenkort zo'n enorm pak slaag dat daarbij vergeleken de Slag bij Tushima een gloreuze overwinning was. Dus Europese landen het conflict intrekken hoeft niet meer. Oekraïne heef alleen de middelen nodig. Dan krijgen ze die toch?

Bovendien: Rusland zelf krijgt ook genoeg van Iran. En van Noord-Korea. Zeuren die dat ze ergens in mee worden gesleurd? Ik heb nog geen Noord-Koreaan zien protesteren.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het is natuurlijk nu de vraag: wie heeft de langste adem? Europa en de VS kan ook niet oneindig materieel/munitie/financiën blijven sponsoren. Het gesprek aangaan is natuurlijk het beste, maar dat zal niks worden voorlopig.

Noord-Koreanen zitten al bedwelmd onder de sancties lol. Plus de inwoners krijgen alleen hun eigen 'onafhankelijke nieuwszender' te zien, dus in hoeverre ze afweten van de situatie?
pi_209301115
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat is er stompzinnig aan het verhaal in Der Spiegel?


Omdat een simpele kosten baten analyse uitwijst dat met zo'n aanval Oekraine de support uit het westen kan verliezen, en daarmee de hele oorlog.

Je kunt dit ook duidelijk zien aan het feit dat ze Belarus niet aangevallen hebben, ondanks dat dat land geholpen heeft met de invasie.

En ondertussen laten ze alle andere russische pijpleiding op Oekrainsch grondgebied met rust?

Dit is niets meer dan stompzinnige conspiracy shit van figuren die niks van strategie snappen.
pi_209301121
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik heb ergens het gevoel dat, zodra dat offensief komt, Russische soldaten massaal vluchten/overgeven, simpelweg omdat ze niet eens de wapens en achterliggende support hebben om zich te kunnen verdedigen. Wat ga je doen met je AK tegen een tank of IFV?
Dat idee heb ik ook :Y
Daarnaast worden ze in krijgsgevangenschap stukken beter behandeld dan in hun eigen leger _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:03:42 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209301191
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:57 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het is natuurlijk nu de vraag: wie heeft de langste adem?
Rusland is vandaag weer om een wapenstilstand aan het smeken. Het lijkt me dat Rusland naar adem hapt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209301227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:50 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Russische propaganda op een Belgische nieuwssite. Klinkt interessant.
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
pi_209301231
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209301249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland is vandaag weer om een wapenstilstand aan het smeken. Het lijkt me dat Rusland naar adem hapt.
Ze hoeven zich alleen maar terug te trekken uit Oekraïne en ze hebben hun wapenstilstand en vrede.
Veel simpeler wordt het niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:11:53 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209301267
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ze hoeven zich alleen maar terug te trekken uit Oekraïne en ze hebben hun wapenstilstand en vrede.
Veel simpeler wordt het niet.
Yep. Daarom is het ook zo'n gelul dat de westerse landen willen dat de oorlog blijft voortduren. Nee. Één kleine kraalogige hakkendragende kutsmurf in het Kremlin bepaalt dat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209301279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
En het is ook een Rusland dat zich de laatste jaren nogal stevig bezighoudt met wat er op de zeebodem ligt en daar allerlei schepen en zelfs duikboten voor bouwt en dat allemaal loopt te kutten in de buurt van belangrijke leidingen en installaties, versus een vaag verhaal over Oekraïners die vanaf een zeilbootje duiken. Rara politiepetje...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209301352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Met journalistiek onderzoek is niets mis. Maar ieder gerucht aangrijpen als strohalm om Oekraine in een kwaad daglicht te zetten omdat je een aanhanger bent van een megalomane fascist, wel.
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:21:22 #78
503043 Kukelecucktsju10
00001010010001110011011
pi_209301368
Je zou bijna zeggen; nuken dat land!
KAAS OVER BEEF, KAPSALON
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:22:52 #79
503043 Kukelecucktsju10
00001010010001110011011
pi_209301383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
KAAS OVER BEEF, KAPSALON
pi_209301399
quote:
Vice-minister van Buitenlandse Zaken van Rusland, Mikhail Galuzin benoemt de voorwaarden om de oorlog te stoppen:
1) Oekraïne legt wapens neer
2) Het Westen stopt met wapens leveren
3) Oekraïne weigert lid te worden van de EU en de NAVO.
4) De wereld accepteert de nieuwe territoriale realiteit: nieuwe gebieden van Rusland worden zodanig erkend.

Delusional piece of shits daar in Moskou.
Aldus Isa.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:24:37 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301420
.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2023 13:25:22 ]
pi_209301426
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
En dat was dat neppe referendum door notabene de organisatoren zelf zo gekaapt dat het meer over de populariteit van de toen zittende regering ging dan over Oekraïne. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-05-2023 14:16:17 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:28:25 #84
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209301488
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is met het leveren van steun.
Ook in de toekomst moeten we oppassen met het verdragen sluiten of het toelaten treden tot de EU, NAVO.
Voorlopig is de steun en het opties bekijken beter dan Oekraïne negeren waarna de kans op corruptie en Russische inmenging weer groter wordt.

Ongeacht hoe je erin staat, Oekraïne komt positief over wat betreft de oorlog en het doorvoeren van veranderingen. Natuurlijk is er een lange weg te gaan, maar zo zijn er wel meer langen binnen de EU waar het beter kan.
pi_209301494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:57 schreef oheng het volgende:

[..]
Omdat een simpele kosten baten analyse uitwijst dat met zo'n aanval Oekraine de support uit het westen kan verliezen, en daarmee de hele oorlog.

Je kunt dit ook duidelijk zien aan het feit dat ze Belarus niet aangevallen hebben, ondanks dat dat land geholpen heeft met de invasie.

En ondertussen laten ze alle andere russische pijpleiding op Oekrainsch grondgebied met rust?

Dit is niets meer dan stompzinnige conspiracy shit van figuren die niks van strategie snappen.
Nogmaals, wat klopt er niet aan dan? En dan specifiek het gedeelte van mijn quote dat je weggeknipt hebt?

Dat jij het persoonlijk een stomme actie zou vinden lijkt me nou niet bepaald doorslaggevend.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:29:55 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209301513
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik ben geen fervent aanhanger van Poetin noch van Oekraïne/Zelensky. Ik bekijk dingen vanaf de zijkant. Oekraïne is een corrupt land, en sinds de inval van Rusland is iedereen ineens pro-Oekraïne. En dat is ook niet erg, maar vergeet niet dat er niet super lang geleden een referendum is gehouden over de associatie-overeenkomst tussen EU en Oekraïne in Nederland. En daar waren de meeste tegen.
Wat ik met het bericht wou aantonen is dat niet altijd Oekraïne het liefste jongetje in de klas is in deze oorlog en dat Zelensky ons, de EU, zo de oorlog mee ik kan trekken.
Nice try.

Europa gaat helemaal de oorlog niet in. Hoe zou dat moeten gebeuren? Zelf troepen sturen doen we niet. Oekraïne vraagt daar ook niet om. Dus die optie kun je wegstrepen. Blijft de andere over: Rusland zorgt daarvoor. Maar Rusland gaat niks doen, die zijn op. Die kunnen niet meer. Die zitten er militair helemaal doorheen. Ze smeken om een wapenstilstand. En dan gaan ze er ineens voor zorgen dat Europese landen mee gaan vechten met Oekraïne? Zo geschift zijn ze in het Kremlin nou ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:32:23 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209301550
Gaat het beginnen? *O* *O* *O* *O*

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:32:34 #88
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209301553
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:22 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
2/3 van de Nederlandse stemgerechtigden gingen niet eens naar de stembus, because they couldn't give a damn.
Dat referendum was inderdaad verschrikkelijk. Naast het feit dat nederland procentueel uit meer mensen bestaat die niet best zijn in bestuurlijke beslissingen nemen, is het ook raar een referendum doorslaggevend te laten zijn bij een lage opkomst.

Mocht men in de toekomst er nog eens aan willen beginnen, in godsnaam pas zaken veranderen bij 70% voor ofzo.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:33:14 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:33:34 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209301575
Referenda zijn sowieso kut.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:37:35 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209301624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Precies de redenen waarom europa voorzichtig is was met het leveren van steun.

Europa heeft begin dit jaar de leiding genomen in het leveren van zware en langeafstandswapens. In het Witte Huis zitten ze nog steeds te dubben of ATACMS die 300 km kunnen vliegen misschien escalerend zouden kunnen zijn. Europa levert Stormshadows en SCALP kruisraketten met 250km bereik en ik denk dat Duitsland geen nee gaat zeggen op het verzoek de Taurus te leveren. Da's een kruisraket met 500km bereik voor de gewone versie. En 400km voor de lichtere versie voor Zuid-Korea.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209301647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:33 schreef xzaz het volgende:
Referenda zijn sowieso kut.
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_209301674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nice try.

Europa gaat helemaal de oorlog niet in. Hoe zou dat moeten gebeuren? Zelf troepen sturen doen we niet. Oekraïne vraagt daar ook niet om. Dus die optie kun je wegstrepen. Blijft de andere over: Rusland zorgt daarvoor. Maar Rusland gaat niks doen, die zijn op. Die kunnen niet meer. Die zitten er militair helemaal doorheen. Ze smeken om een wapenstilstand. En dan gaan ze er ineens voor zorgen dat Europese landen mee gaan vechten met Oekraïne? Zo geschift zijn ze in het Kremlin nou ook niet.
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?
pi_209301677
Volgens mij zit er gewoon een westers/Europees serieus onderzoeksteam de explosie van nordstream te onderzoeken, dit ism de veiligigheidsdienst.
Om daar nu zo te schreeuwen Russische propaganda is een beetje raar ook.
Vakman pur sang
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:47:09 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209301739
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zwitserland is inderdaad een armenhuis en bouwval. Het bakt er niets van met al die referenda.
Nederland Noorwegen Denemarken zijn natuurlijk wel allemaal bouwvallen. Referenda ja of nee heeft niets te maken met 'bouwval'
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 13:51:00 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209301775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:41 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Als Oekraïne de F16's krijgt en ze zouden op Russisch grondgebied aanvallen (wat ik hoop en aanneem van niet), zou Rusland anders kunnen gaan reageren. Tot nu allemaal loze dreigingen wat ze uiten, maar wanneer gaan ze wel over tot andere acties?
Ik weet niet of je hebt opgelet, maar er worden door Oekraïne al tijden aanvallen in Rusland gedaan. Van strategische bommenwerpers opblazen op vliegvelden tot drones op het dak van het Kremlin laten ploffen, doodleuk op klaarlichte dag de grens over scheuren en wat dorpen bezetten en het neerhalen van vliegtuigen en helikopters op 50km van de grens tot gewone artilleriebeschietingen.

Zolang het duidelijk militaire doelen zijn die ze in Rusland opblazen uiten we voor de vorm onze bezorgdheid. En zeggen we dat dat niet de afspraak was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:51:21 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:52:18 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209301788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:53:52 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209301811
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Fietsenrek het volgende:
Oekraïne is een corrupt land
Rusland is corrupter, dus moet je daar beginnen met bombarderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:54:58 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209301826
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De aanvallende partij eist staking van vijandelijkheden? _O-
(ik was benieuwd naar de achtergrond van het 1984 boek)

ClaudeInstant AI:
=======================
Saying the opposite of what you mean, or engaging in "doublespeak," has historically been used by authoritarian or totalitarian regimes for propaganda purposes. Some real world examples that inspired Orwell include:

• The Nazi Ministry of Propaganda - Led by Joseph Goebbels, the Nazi propaganda ministry engaged in widespread deception and distortion of facts. They used phrases like "Final Solution" to refer to the genocide of Jews, when the true meaning was the opposite.

• Soviet Communist propaganda - The communist rulers of the Soviet Union frequently used misleading language and euphemisms. Terms like "re-education camps" were used to described forced labor camps for political prisoners.

• 1984's similarities to Stalin's Soviet Union - Orwell modeled some aspects of the totalitarian regime in 1984 on Stalin's USSR. This included the use of inverted language and newspeak to conceal the true nature of the regime from citizens.

• Wartime propaganda - During both World Wars, governments on all sides engaged in propaganda that used euphemistic or inverted language. They sought to manipulate public perception and generate support for the conflict.

• Totalitarian regimes throughout history - Authoritarian rulers from Caesar to Mao have historically used propaganda, inverted language and deception as tools of social control. They realized that controlling language and naming could influence perception and thinking.

Orwell was inspired by these and other real world examples of "doublespeak" as he sought to create a believable vision of a dystopian, totalitarian future in 1984. He saw how governments had used misleading language and euphemisms throughout history, and he extrapolated that tendency to an extreme in his novel.

So historical cases of inverted, misleading or euphemistic language used by authoritarian and totalitarian regimes likely informed Orwell's naming of the ministries with opposites in 1984 - like the "Ministry of Truth" and "Ministry of Love".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')