abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2023 @ 00:48:24 #101
3542 Gia
User under construction
pi_208678190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 00:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kijk nog lekker even door, misschien is er nog 1% kans dat de hoofdelijke stemming wat leuks oplevert. :P
Dit!
pi_208678192
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2023 00:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja deze volg ik wel. Ik kijk morgen wel wat er uit de rokende puinhopen herreist. Hopelijk geen Rutte V |:)

't Is toch ook treurig werkelijk. Ik heb het niet uitgezocht maar ik kan me niet voorstellen dat er in het beschaafde deel van de wereld (lees: Europa) nog een land is waar de regering het presteert om de voltallige oppositie met zoveel woede én vertrouwensissues in zich tegen het harnas te jagen als hier.

Maar ik ga nu ook lekker iets anders kijken, want ik ga hier ook heel slecht op ja :7
Mwoah in Frankrijk hebben ze er ook niet altijd heel veel vertrouwen in
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 00:52:09 #103
375570 crew  Cyan9
pi_208678204
Lekker moties ontraden op de late avond.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 6 april 2023 @ 00:54:09 #104
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208678209
Niemand had zin in nog een kwartier schorsing :D
pi_208678210
Echt iedere keer weer kromme tenen van dat stomme gehinnik van Bergkamp om dingen die ofwel niet grappig zijn ofwel een gevolg van haar eigen gekluns is |:(
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208678211
De Kaaghoest is ook ineens over nu de druk er af is begrijp ik. Zo doorzichtig altijd bij Kaag.
  donderdag 6 april 2023 @ 00:55:13 #107
3542 Gia
User under construction
pi_208678214
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 00:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Niemand had zin in nog een kwartier schorsing :D
Ik eigenlijk ook niet in die 7.
pi_208678219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 00:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kijk nog lekker even door, misschien is er nog 1% kans dat de hoofdelijke stemming wat leuks oplevert. :P
Ik heb uit voorzorg alvast nog een biertje open getrokken. :9

Wel kut overigens dat als die 1% kans zometeen waarheid blijkt te worden.... dit is het laatste biertje wat ik nog in huis heb. Hoe moet ik dan gaan feesten??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208678226
HALLO DIE 7 MINUTEN ZIJN OM BERGKAMPJE!!! :(
vosss is de naam,
pi_208678244
Onzinnig gehaat op Kaag hier. Als Wilders maar vaak genoeg heks zegt.

De hoofdkneuzen in deze wantoestand zijn Rutte en Hoekstra (en Bleker }:| ). Dat was al zo bij de formatie van Rutte 3.1.

Dat CU een beetje achterloopt ten opzichte van de realiteit is verder niet uit slechte wil, dus dat wil ik wel vergeven.

Ze kunnen ook niet veel anders meer natuurlijk, want iedereen heeft zich (bewust en in het geval van D66 terecht) de eigen hoek in geluld.

Kan me zo niet heugen wanneer de vlag er voor het laatst zo treurig bij gehangen heeft. Al dan niet op z'n kop.

Tegelijkertijd durf ik gerust te gaan slapen want de kans dat de eindverantwoordelijke hier lering uit gaat trekken lijkt me uitgesloten.

Man man man.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208678249
59 voor 76 tegen. :'(
vosss is de naam,
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 01:10:55 #112
375570 crew  Cyan9
pi_208678254
Nou, dat was weer gezellig. Licht kan uit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 6 april 2023 @ 01:12:37 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_208678258
quote:
18s.gif Op donderdag 6 april 2023 01:08 schreef vosss het volgende:
59 voor 76 tegen. :'(
Dat het verworpen zou worden was vanochtend al duidelijk en e.ea. is geen steek verder (gekomen).
Wel vermakelijk maar heb met dit wel weer eventjes genoeg van politiek om te blijven zitten.
:z :Z
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_208678261
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2023 01:10 schreef Cyan9 het volgende:
Nou, dat was weer gezellig. Licht kan uit.
Glas plas was. :{
vosss is de naam,
pi_208678264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 01:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat het verworpen zou worden was vanochtend al duidelijk en e.ea. is geen steek verder (gekomen).
Wel vermakelijk maar heb met dit wel weer eventjes genoeg van politiek om te blijven zitten.
:z :Z
Ja eens.
vosss is de naam,
  donderdag 6 april 2023 @ 01:18:22 #116
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208678270
Maar goed, vrijwel de complete oppositie zegt het vertrouwen nu dus op, dan kunnen we toch door naar het volgende crisisoverleg voor de coalitie?
  donderdag 6 april 2023 @ 01:21:24 #117
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_208678276
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 01:06 schreef BlackLining het volgende:
Onzinnig gehaat op Kaag hier. Als Wilders maar vaak genoeg heks zegt.

De hoofdkneuzen in deze wantoestand zijn Rutte en Hoekstra (en Bleker }:| ). Dat was al zo bij de formatie van Rutte 3.1.

Dat CU een beetje achterloopt ten opzichte van de realiteit is verder niet uit slechte wil, dus dat wil ik wel vergeven.

Ze kunnen ook niet veel anders meer natuurlijk, want iedereen heeft zich (bewust en in het geval van D66 terecht) de eigen hoek in geluld.

Kan me zo niet heugen wanneer de vlag er voor het laatst zo treurig bij gehangen heeft. Al dan niet op z'n kop.

Tegelijkertijd durf ik gerust te gaan slapen want de kans dat de eindverantwoordelijke hier lering uit gaat trekken lijkt me uitgesloten.

Man man man.
Tsja, waarom zou hij ook? Mensen blijven toch wel VVD stemmen omdat er zgn "geen alternatief is".

Het is een beetje alsof je heel hard "FOEI!" roept tegen je hond omdat hij op je kamerbreed tapijt heeft zitten schijten, terwijl je hem ondertussen een halve meter leverworst voert. Daar leert hij dus niks van. Sterker, de kans is groot dat hij de volgende keer niet alleen een drol legt, maar ook nog eens z'n poot op tilt tegen je dure luidsprekers.
pi_208678281
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2023 01:21 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Tsja, waarom zou hij ook? Mensen blijven toch wel VVD stemmen omdat er zgn "geen alternatief is".

Het is een beetje alsof je heel hard "FOEI!" roept tegen je hond omdat hij op je kamerbreed tapijt heeft zitten schijten, terwijl je hem ondertussen een halve meter leverworst voert. Daar leert hij dus niks van. Sterker, de kans is groot dat hij de volgende keer niet alleen een drol legt, maar ook nog eens z'n poot op tilt tegen je dure luidsprekers.
Als je wil stemmen op een partij die staat voor 'hey we houden je situatie zo lang en goed mogelijk zo' dan stem je op de VVD. En door het huidige politieke systeem is die groep voldoende om al jaren lang de premier te leveren.

Als je denkt te stemmen voor je portfolio/hypotheekwaarde dan is de keuze vaak makkelijk gemaakt
pi_208678487
Snapt iemand het nog? Na koortsig overleg vorige week was de boodschap pauzeknop. En nu heeft Rutte het over versnelling. Dat van vorige week was toch gewoon voor de bühne. Incl. het hele spel van het CDA. Hoekstra :')
pi_208678656
Is er nog over de verkiezingsuitslag gedebateerd of ging het alleen over stikstof?
pi_208678729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat hier is gebeurd is staatsrechtelijk gewoon niet in de haak. Ik ben geen voorstander van de koning die zich inhoudelijk met de politieke gang van zaken bemoeit, maar als de koning hier zou ingrijpen en het kabinet zou ontslaan, zou ik dat wel steunen.
Zou je dit toe willen lichten?
pi_208678741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 04:31 schreef alpeko het volgende:
Snapt iemand het nog? Na koortsig overleg vorige week was de boodschap pauzeknop. En nu heeft Rutte het over versnelling. Dat van vorige week was toch gewoon voor de bühne. Incl. het hele spel van het CDA. Hoekstra :')
Dingen die nu kunnen versnellen en dus versneld budget voor vrijmaken (maar daar is wel toestemming van Brussel voor nodig, die dreigen de uitkoopregeling af te schieten), maar je niet vastpinnen op een eindjaartal omdat de provincies aangeven dat 2030 niet haalbaar is (zie bijvoorbeeld dit debat gister: https://frieschdagblad.nl(...)ngname-28348718.html) is toch samen prima te combineren? Snel beginnen en dan zien ze wel wanneer ze klaar zijn.

Mij lijkt snel beginnen ook belangrijker dan snel klaar zijn, eerlijk gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208678745
quote:
Zelf denkt Rutte niet dat zijn kabinet vleugellam is nu GroenLinks/PvdA én BBB, de twee fracties in de nieuwe senaat die hij wellicht het hardst nodig heeft om aan meerderheden te komen, het vertrouwen hebben opgezegd. Hij gaat ervan uit dat dit alleen het stikstofbeleid betreft, omdat daar vorige week onduidelijkheid over is ontstaan. Dat hoeft nog niet te betekenen dat zij ook op andere terreinen geen zaken meer met hem willen doen, aldus de premier.
Snapt die man het wel. Er is meermaals duidelijk aangegeven dat er geen vertrouwen meer is dat dit kebinet nog iets gaat oplossen :')
  donderdag 6 april 2023 @ 07:17:49 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208678796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Snapt die man het wel. Er is meermaals duidelijk aangegeven dat er geen vertrouwen meer is dat dit kebinet nog iets gaat oplossen :')
Die man snapt prima dat de oppositie nooit een kabinet kan laten vallen. Dat is de macht van 76. En aangezien dit kabinet al lang geen politieke ambities meer heeft, en alleen de ambitie om de eindstreep te halen, is dit genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208678833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me meer af wat Rutte drijft om koste wat kost te blijven zitten. Het is niet dat hij geen mogelijkheden heeft.
  donderdag 6 april 2023 @ 07:31:10 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208678852
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik vraag me meer af wat Rutte drijft om koste wat kost te blijven zitten. Het is niet dat hij geen mogelijkheden heeft.
Geen opvolgers die komende verkiezingen goed gaan scoren?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_208678872
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat hij er oprecht van overtuigd is dat niemand zo’n goede premier is als hijzelf, en dat zonder hem het land in chaos zal vervallen. Ofzo.
pi_208678888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die man snapt prima dat de oppositie nooit een kabinet kan laten vallen. Dat is de macht van 76. En aangezien dit kabinet al lang geen politieke ambities meer heeft, en alleen de ambitie om de eindstreep te halen, is dit genoeg.
Nou ja, als de oppositie besluit om vanaf vandaag alles tegen te houden in de senaat, dan kunnen ze morgen naar Willy.

Ik denk wel dat de belangrijkste oppositiepartijen nu klaar zijn met het steunen van dit kabinet. Maar goed dat zei ik na 1 april 2021 ook, en na een week was alles weer bij het oude :')
  donderdag 6 april 2023 @ 08:12:14 #129
346939 Janneke141
pi_208679006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou ja, als de oppositie besluit om vanaf vandaag alles tegen te houden in de senaat, dan kunnen ze morgen naar Willy.
Maar dat zullen partijen als GL en PvdA niet zo snel doen. Als er iets voorbij komt waar ze het in principe mee eens zijn, dan gaan ze dat niet wegstemmen om Rutte te stangen. Dat is meer PVV-tactiek.

En dan nog. Als ze zelf niet naar Willy willen, dan hoeven ze ook niet naar Willy. Alleen als de eenheid echt breekt dan is het einde kabinet.
pi_208679058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dat zullen partijen als GL en PvdA niet zo snel doen. Als er iets voorbij komt waar ze het in principe mee eens zijn, dan gaan ze dat niet wegstemmen om Rutte te stangen. Dat is meer PVV-tactiek.

En dan nog. Als ze zelf niet naar Willy willen, dan hoeven ze ook niet naar Willy. Alleen als de eenheid echt breekt dan is het einde kabinet.
Precies, en dat weet Rutte, dus kunnen ze voorlopig door.

Het draait allang niet meer om geloofwaardigheid of integere politiek, maar om machtsbehoud. Deze slag hebben ze gewonnen, maar dit soort spelletjes zijn precies waarom er amper vertrouwen meer is in de gevestigde partijen.
pi_208679118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 07:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat hij er oprecht van overtuigd is dat niemand zo’n goede premier is als hijzelf, en dat zonder hem het land in chaos zal vervallen. Ofzo.
De klassieke val waar alle leiders die lang aan de macht zijn in trappen.
pi_208679151
Ik denk trouwens dat het sinds gisteravond definitief einde verhaal is voor het CDA, ik zie dit niet meer goed komen met de partij.

Ik had het vooraf niet verwacht maar Hoekstra is afgegleden van serieuze kandidaat voor het premierschap naar de man die de partij eigenhandig de nek heeft omgedraaid omdat hij koste wat kost een ministerspost wou.
pi_208679162
Aan de andere kant, heeft Rutte wel een punt als hij zegt dat een val van het kabinet de besluitvorming over de stikstof crisis enkel maar vertraagd. Denk dat je dan sowieso 2 jaar vertraging op gaat lopen, nog afgezien van de inhoudelijke discussie over het stikstof die je sowieso moet voeren.

(nog even afgezien van de huidige peilingen die ook wel van invloed zijn op de bereidwilligheid om een kabinet al dan niet voort te zetten)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208679180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 06:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je dit toe willen lichten?
Simpel. Hoewel Rutte anders beweert, is er geen sprake van eenheid van kabinetsbeleid. CDA steunt het coalitieakkoord tegelijk wel en niet. Dus het kabinet is wel maar ook niet gevallen. Rutte moet als regeringsleider zorg dragen voor de eenheid van kabinetsbeleid en Hoekstra tot de orde roepen. Dat doet hij niet, want als het CDA nu kleur moet bekennen valt het kabinet, worden het CDA en D66 gedecimeerd en is Rutte het premierschap waarschijnlijk kwijt.

Er wordt hier voor eigen gewin een loopje genomen met de regels en ik vind dat een kwalijke zaak.
pi_208679196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan de andere kant, heeft Rutte wel een punt als hij zegt dat een val van het kabinet de besluitvorming over de stikstof crisis enkel maar vertraagd. Denk dat je dan sowieso 2 jaar vertraging op gaat lopen, nog afgezien van de inhoudelijke discussie over het stikstof die je sowieso moet voeren.

(nog even afgezien van de huidige peilingen die ook wel van invloed zijn op de bereidwilligheid om een kabinet al dan niet voort te zetten)
Onzin. Dit is een het eeuwige VVD-frame van stabiel landsbestuur. Ten eerste gebeurt er nu op vele dossiers ook al niets. Ten tweede hebben we een jaar lang een demissionair kabinet gehad terwijl er een pandemie gaande was, en dat ging allemaal prima.
pi_208679278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onzin. Dit is een het eeuwige VVD-frame van stabiel landsbestuur. Ten eerste gebeurt er nu op vele dossiers ook al niets. Ten tweede hebben we een jaar lang een demissionair kabinet gehad terwijl er een pandemie gaande was, en dat ging allemaal prima.
Een pandemie (of bijvoorbeeld oorlog), zijn uitzonderings situaties, en die vallen dus een beetje buiten het demissionair / missionaire status debat.

Vermoed dat de stikstof, Groningen, en de toeslagen wel geparkeerd gaan worden als het kabinet zal vallen, dus ga je geheid vertraging oplopen.

Op zich begrijp ik wel dat men Rutte en de VVD weg wil om wat voor reden dan ook, maar de vraag blijft dan, verwachten we zoveel meer van een kabinet van een andere samenstelling die een vertraging door de val van een kabinet rechtvaardigt ?
  donderdag 6 april 2023 @ 08:59:06 #137
346939 Janneke141
pi_208679279
quote:

Om te voorkomen dat we niet verder kunnen, kunnen we niet verder.
pi_208679292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Om te voorkomen dat we niet verder kunnen, kunnen we niet verder.
True, maar momenteel liggen de partijen die een coalitie vormen (of getalsmating kunnen vormen), zo ver uit elkaar, dat er bijna geen beleid te maken valt, dus de vraag is of een andere coalitie wel heel ver verder gaat komen.....
pi_208679369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
True, maar momenteel liggen de partijen die een coalitie vormen (of getalsmating kunnen vormen), zo ver uit elkaar, dat er bijna geen beleid te maken valt, dus de vraag is of een andere coalitie wel heel ver verder gaat komen.....
Dan wordt het tijd om antwoord op die vraag te zoeken. 1 ding weten we wél zeker; dit kabinet gaat weinig beleid (meer) maken.
pi_208679378
quote:

[..]
Probleem zijn de dramatische peilingen voor de coalitiepartijen. In elk ander scenario was dit einde oefening geweest.

D66 zakt hier ook door het ijs wat mij betreft. Veel geblaat over verantwoordelijkheid nemen, nieuw leiderschap en wat al niet, maar puntje bij paaltje kiezen zij ook gewoon voor machtsbehoud.
pi_208679402
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan wordt het tijd om antwoord op die vraag te zoeken. 1 ding weten we wél zeker; dit kabinet gaat weinig beleid (meer) maken.
Na het indienen van de MvW lijkt de optie zoals voorgesteld door Volt, dus CDA eruit trappen en vervangen door GL en PvdA in ieder geval geen optie meer. Het CDA moet akkoord met 2030 en anders valt het kabinet en krijgen we verkiezingen. Meer smaken zijn er niet, het is allemaal uitstel van executie.
pi_208679434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Na het indienen van de MvW lijkt de optie zoals voorgesteld door Volt, dus CDA eruit trappen en vervangen door GL en PvdA in ieder geval geen optie meer. Het CDA moet akkoord met 2030 en anders valt het kabinet en krijgen we verkiezingen. Meer smaken zijn er niet, het is allemaal uitstel van executie.
Denk dat je het hier wel goed verwoord. Vraag is wat de peilingen gaan doen, als D66 nog dieper zakt gedurende de vertraging van het CDA, heb je kans dat D66 toch weer gaat toegeven aan het CDA, en op die manier een val van het kabinet afwimpeld.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:14:28 #143
346939 Janneke141
pi_208679441
quote:

[..]
Die vraag is terecht, maar geen argument om dan maar verder te gaan met iets dat óók niet werkt.

En zeg eens eerlijk, denk jij dat de vier kopstukken van de coalitiepartijen met alle mogelijke kunstgrepen het kabinet in de lucht houden met het oog op het landsbelang - of toch vooral omdat dat voor hun eigen partij of positie het beste idee is?
pi_208679515
quote:

[..]
L'État, c'est moi.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:21:12 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Probleem zijn de dramatische peilingen voor de coalitiepartijen. In elk ander scenario was dit einde oefening geweest.

D66 zakt hier ook door het ijs wat mij betreft. Veel geblaat over verantwoordelijkheid nemen, nieuw leiderschap en wat al niet, maar puntje bij paaltje kiezen zij ook gewoon voor machtsbehoud.
En waarom moet het kabinet precies opstappen dan? Er is een meerderheid in de 2e kamer en die heeft een mandaat voor 4 jaar. De uitslagen bij andere verkiezingen zijn daarin niet zo relevant. De Amerikaanse president gaat ook niet weg als de tussentijdse verkiezingen tegenvallen. Dus jouw voortdurende gedram en gescheld is op niets gebaseerd. Vooral op een ernstig gebrek aan kennis over ons politieke systeem.
pi_208679532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En waarom moet het kabinet precies opstappen dan? Er is een meerderheid in de 2e kamer en die heeft een mandaat voor 4 jaar. De uitslagen bij andere verkiezingen zijn daarin niet zo relevant. De Amerikaanse president gaat ook niet weg als de tussentijdse verkiezingen tegenvallen. Dus jouw voortdurende gedram en gescheld is op niets gebaseerd. Vooral op een enrsig gebrek aan kennis over ons politieke systeem.
Ben je het er niet eens dat ze zoveel mogelijk spelletjes en andere gekkigheid doen om aan de macht te blijven? Als jouw partij op de rem blijft trappen komt er op een gegeven moment nieuwe verkiezingen.
pi_208679552
quote:

[..]
Hij is een hele goede premier, en ik zou ook niemand weten die het beter zou doen.
Hij is een hele oprechte man die gewoon zijn best doet, en het gaat ook heel goed.

Dus ik snap het ook wel. En voor Nederland is het ook wel even beter dat hij nog 10 jaar blijft.
pi_208679569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hij is een hele goede premier, en ik zou ook niemand weten die het beter zou doen.
Hij is een hele oprechte man die gewoon zijn best doet, en het gaat ook heel goed.

Dus ik snap het ook wel. En voor Nederland is het ook wel even beter dat hij nog 10 jaar blijft.
:D :R
  donderdag 6 april 2023 @ 09:25:54 #149
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208679570
quote:

[..]
En waarom moet het kabinet precies opstappen dan? Er is een meerderheid in de 2e kamer en die heeft een mandaat voor 4 jaar. De uitslagen bij andere verkiezingen zijn daarin niet zo relevant. De Amerikaanse president gaat ook niet weg als de tussentijdse verkiezingen tegenvallen. Dus jouw voortdurende gedram en gescheld is op niets gebaseerd. Vooral op een ernstig gebrek aan kennis over ons politieke systeem.
Omdat er geen beleid gemaakt wordt wellicht? Lijkt me toch de primaire taak van een kabinet, ze roepen van alles maar concreet gebeurt er niets. Puur en alleen vanwege electorale motieven blijft men zitten.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208679582
quote:

[..]
Wat de Amerikaanse politiek ermee te maken heeft zie ik niet. Wat ik wel zie zijn 4 partijen waarvan er 1 het coalitieakkoord niet meer steunt. Dan is er toch geen sprake van eenheid van kabinetsbeleid?

Dit is een kunstgreep om verkiezingen te voorkomen en verder niks.
pi_208679584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Onzin, deze peilingen zijn sowieso niet belangrijk geweest. Lage opkomst, onbelangrijke verkiezingen.
Daar gaat niemand om vallen.

Daarnaast als je dan ook nog eens bekijkt waarom mensen op een BBB stemden is dat puur een anti-verhaal.
En niet om serieuze redenen.

quote:

Daarnaast kun je er wel een ander kabinet neerzetten, maar die zijn ook wettelijk verplicht het stikstof verhaal op te pakken.
Dus wat willen ze dan? Elke maand een motie van wantrouwen doen en het kabinet wegstemmen, om dat volgende maand weer te doen en de maand daarop etc etc?
Simpelweg omdat elk kabinet moet.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:28:25 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ben je het er niet eens dat ze zoveel mogelijk spelletjes en andere gekkigheid doen om aan de macht te blijven? Als jouw partij op de rem blijft trappen komt er op een gegeven moment nieuwe verkiezingen.
Natuurlijk zal een regering vde voorkeur hebben om intact te blijven. Iedere partij heeft immers enkele zwaar bevochten punten en/of posities binnen gehaald die ze willen binnen halen waarmee ze hun plannen willen realiseren. Er is immers wel meer dan stikstof.

Dus volstrekt legitiem dat het kabinet eerst gaat proberen of ze met deze situatie kunnen dealen voor ze opstappen. Dus al dat gescheld en gedram van Spablauw slaat nergens op.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:29:23 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Omdat er geen beleid gemaakt wordt wellicht? Lijkt me toch de primaire taak van een kabinet, ze roepen van alles maar concreet gebeurt er niets. Puur en alleen vanwege electorale motieven blijft men zitten.
Er wordt zeker wel beleid gemaakt. Ze maken wetten en dienen die in. Als er geen beleid werd gemaakt zouden die boeren ook niet zo boos zijn.
pi_208679609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, dank. Maar daar iets van vinden staat tegenwoordig blijkbaar gelijk aan “schelden en drammen” :')
  donderdag 6 april 2023 @ 09:30:15 #155
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208679611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er wordt zeker wel beleid gemaakt. Ze maken wetten en dienen die in. Als er geen beleid werd gemaakt zouden die boeren ook niet zo boos zijn.
Gerommel in de marge. Het land zit op slot en en dat zsm veranderen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 6 april 2023 @ 09:30:46 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat de Amerikaanse politiek ermee te maken heeft zie ik niet. Wat ik wel zie zijn 4 partijen waarvan er 1 het coalitieakkoord niet meer steunt. Dan is er toch geen sprake van eenheid van kabinetsbeleid?

Dit is een kunstgreep om verkiezingen te voorkomen en verder niks.
Coalitieakkoorden kunnen ook heronderhandeld worden. Vooralsnog is er geen conclusie dat ze er niet uit komen. Dus je praat enorm voor je beurt.
pi_208679623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het probleem is nu ook juist dat er geen beleid gemaakt wordt. Boeren weten niet waar ze aan toe zijn.

Daarnaast om beleid te maken heb je de EK nodig en dat ligt met de huidge verkiezingsuitslag wel lastig.
pi_208679632
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Coalitieakkoorden kunnen ook heronderhandeld worden. Vooralsnog is er geen conclusie dat ze er niet uit komen. Dus je praat enorm voor je beurt.
Volgens mij heeft het CDA gisteren gezegd dat 2030 eruit moet. D66 heeft gezegd dat 2030 niet onderhandelbaar is.

Ze hebben alleen de crisis een paar weken vooruit geschoven in de hoop dat BBB door z’n hoeven zakt.
pi_208679658
Welke andere coalitie is er te vormen die voortgang kan boeken op het stikstofdossier? Her inruilen van CDA voor PvdA en GL zou electorale zelfmoord zijn voor VVD, die zullen daar nooit aan beginnen.
Volgens mij is de huidige coalitie dus de enige optie. Dat veel oppositiepartijen een grote mond hebben, maar in de praktijk niet bereid/in staat lijken te zijn om zélf in een coalitie te stappen helpt natuurlijk niet. En dat zal ook niet veranderen, want de komende jaren is er voor politici vooral slecht nieuws te brengen. We lopen immers tegen alle denkbare grenzen aan in ons kleine landje, bij een continu toenemende immigratie.

Wat is trouwens het plan B als Brussel de voorgenomen uitkoopregeling afkeurt?
  donderdag 6 april 2023 @ 09:35:51 #160
346939 Janneke141
pi_208679675
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij heeft het CDA gisteren gezegd dat 2030 eruit moet. D66 heeft gezegd dat 2030 niet onderhandelbaar is.

Ze hebben alleen de crisis een paar weken vooruit geschoven in de hoop dat BBB door z’n hoeven zakt.
Maak daar maar een paar maanden van. Tot na de formatie van 12 provinciebesturen gebeurt er weinig of niks meer op dit terrein, en daarna krijg je opnieuw de rituele dans waar Den Haag zegt dat de provincies aan zet zijn, en de provincies counteren dat ze dan toch echt kaders (en geld) van de regering nodig hebben.

En aangezien de achterban van drie van de vier coalitiepartijen bij meerderheid helemaal niet zo'n haast heeft met het stikstofdossier vinden die dit allemaal wel prima (modus operandi van de afgelopen paar decennia) en is alleen D66 gepiepeld, maar die kunnen electoraal ook geen kant uit want ze worden geslacht bij de volgende verkiezingen en ze hebben een politiek leider met de maatschappelijke voelsprieten van een zeecontainer.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:36:36 #161
346939 Janneke141
pi_208679686
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Welke andere coalitie is er te vormen die voortgang kan boeken op het stikstofdossier?
Geen, maar dat komt vooral omdat er iets moet waar helemaal geen electorale meerderheid voor bestaat.
pi_208679705
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:

En dan?

Dan moet het volgende kabinet verplicht wat doen aan stikstof en gaan de terror boeren ook weer janken.
En dan heb je incompetente partijen zoals BBB erbij, dus dan kun je al helemaal geen reet en heb je een stuurloos land.
pi_208679716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het probleem is nu ook juist dat er geen beleid gemaakt wordt. Boeren weten niet waar ze aan toe zijn.

Daarnaast om beleid te maken heb je de EK nodig en dat ligt met de huidge verkiezingsuitslag wel lastig.
Boeren weten al tientallen jaren waar ze aan toe zijn.
De boeren weigeren er echter iets aan te doen en krijgen vingers aangereikt door gekken zoals de BBB alsof er niets gedaan zou hoeven te worden.

Dat is dus precies het probleem. De regeringen hebben al tientallen jaren het stikstof verhaal naast zich neergelegd waardoor er nu hard opgetreden MOET worden.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:39:50 #164
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208679722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En dan?

Dan moet het volgende kabinet verplicht wat doen aan stikstof en gaan de terror boeren ook weer janken.
En dan heb je incompetente partijen zoals BBB erbij, dus dan kun je al helemaal geen reet en heb je een stuurloos land.
Wellicht maar het is nu ook stuurloos.
pi_208679724
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen, maar dat komt vooral omdat er iets moet waar helemaal geen electorale meerderheid voor bestaat.
Die meerderheid is er wel en zit er.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:40:34 #166
346939 Janneke141
pi_208679732
Ah, Bianca in het topic. Tijd om even koffie te gaan halen.
pi_208679736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:39 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wellicht maar het is nu ook stuurloos.
Nee hoor, het huidige kabinet doet het heel goed.
En heeft ook de ballen gevonden om gevoelige onderwerpen aan te pakken.
pi_208679739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, Bianca in het topic. Tijd om even koffie te gaan halen.
Sorry hoor dat sommige mensen de feiten wel durven te benoemen ;)
pi_208679746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee hoor, het huidige kabinet doet het heel goed.
En heeft ook de ballen gevonden om gevoelige onderwerpen aan te pakken.
Noem eens een paar concrete dossiers waarop vooruitgang is geboekt?
  donderdag 6 april 2023 @ 09:43:54 #170
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208679755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sorry hoor dat sommige mensen de feiten wel durven te benoemen ;)
Ja, noem die feiten eens op? Ik ben zeer benieuwd. :')
  donderdag 6 april 2023 @ 09:46:00 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De plannen van Christianne van der Wal zijn gewoon beleid. Dus als ze met beleid komen is het kennelijk ook al niet goed.

Veel boze schreeuwers willen gewoon helemaal niets.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:47:41 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679784
quote:

[..]

Ja zo beginnen onderhandelingen altijd. Als je meteen gaat toegeven valt er niets te onderhandelen.

Dus de komende tijd moet blijken of de coalitie hier een oplossing vind. Zo niet dan kunnen ze opstappen. Maar daar is vooralsnog helemaal geen sprake van dus je bent voor je beurt aan het drammen.
pi_208679798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
drammen
:')
  donderdag 6 april 2023 @ 09:56:06 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
:')
Ja zo kun je die voortdurende op niets gebaseerde posts dat het kabinet weg moet wel noemen.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:56:17 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208679861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus al dat gescheld en gedram van Spablauw slaat nergens op.
Doe eens even een paar quotes dan van dat 'gescheld en gedram' van spa, hexa?

Het enige wat ik zie is een gefrustreerde d66'ert die geen enkel inhoudelijk argument weet te plaatsen over het behoud van het kabinet waarin z'n kleine partijtje nog zit. Dat is het enige waar je je aan kan vasthouden.

cda en d66 houden elkaar ruziënd in balans, vorige week rare uitvallen naar elkaar, gisteren geen enkele overeenstemming in wat het doel is. De enige reden waarom dit kabinet zichzelf nog niet heeft opgeblazen, is dat het totaal niet uitkomt voor alle betrokken partijen. Dat weet je zelf ook wel. Want in de peilingen blijft er weinig meer over van je partijtje bij een eventuele TK verkiezing. Lekker plucheplakken. Nieuw elan hoor.

Maareh, nogmaals, hierbij een verzoek om met quotes te komen van spa's gescheld en gedram.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 09:57:10 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208679867
quote:

[..]

Hij wil alleen maar dat zijn favo partijtje in vakkie k kan blijven joh.
Thats it.

Alleen daar komt hij en zijn partijtje niet voor uit.
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 09:58:28 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208679884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja zo beginnen onderhandelingen altijd. Als je meteen gaat toegeven valt er niets te onderhandelen.

Dus de komende tijd moet blijken of de coalitie hier een oplossing vind. Zo niet dan kunnen ze opstappen. Maar daar is vooralsnog helemaal geen sprake van dus je bent voor je beurt aan het drammen.
Dit zijn geen onderhandelingen meer.
Niet meer sinds de aanvallen van vorige week naar elkaar. Het openbare uitkafferen in de kamer.

Goed huwelijk man!
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 10:04:47 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208679959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe eens even een paar quotes dan van dat 'gescheld en gedram' van spa, hexa?

Het enige wat ik zie is een gefrustreerde d66'ert die geen enkel inhoudelijk argument weet te plaatsen over het behoud van het kabinet waarin z'n kleine partijtje nog zit. Dat is het enige waar je je aan kan vasthouden.

cda en d66 houden elkaar ruziënd in balans, vorige week rare uitvallen naar elkaar, gisteren geen enkele overeenstemming in wat het doel is. De enige reden waarom dit kabinet zichzelf nog niet heeft opgeblazen, is dat het totaal niet uitkomt voor alle betrokken partijen. Dat weet je zelf ook wel. Want in de peilingen blijft er weinig meer over van je partijtje bij een eventuele TK verkiezing. Lekker plucheplakken. Nieuw elan hoor.

Maareh, nogmaals, hierbij een verzoek om met quotes te komen van spa's gescheld en gedram.
Het kabinet is eindig dus ik zou niet weten wat dat voor zin heeft. Er is gewoon geen directe aanleiding waarom een kabinet weg moet vanwege de slechte uitslag van een andere verkiezing.

Verder is de shitload aan op niets gebaseerde posts dat het kabinet weg zou moeten kun je wel als gedram zien. Maar inderdaad hij blijft het netjes verwoorden dus dat gescheld klopt bij nader inzien niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit zijn geen onderhandelingen meer.
Niet meer sinds de aanvallen van vorige week naar elkaar. Het openbare uitkafferen in de kamer.

Goed huwelijk man!
Tja een beetje knokken heb je wel vaker. Er is nog steeds geen conclusie dat er geen oplossing is.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:10:56 #179
346939 Janneke141
pi_208680013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:04 schreef Hexagon het volgende:
Het kabinet is eindig dus ik zou niet weten wat dat voor zin heeft. Er is gewoon geen directe aanleiding waarom een kabinet weg moet vanwege de slechte uitslag van een andere verkiezing.

Als ie dit zo formalistisch benadert, dan begrijp ik wel dat je dit kabinet nog steeds een warm hart toedraagt.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:14:12 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208680040
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als ie dit zo formalistisch benadert, dan begrijp ik wel dat je dit kabinet nog steeds een warm hart toedraagt.
Ik vind het beleidsmatig best een prima kabinet. Buiten stikstof hoor ik ook verder nooit inhoudelijk waarom het beleid nou zo slecht zou zijn.

En verder houd ik ook niet van het verzinnen van nieuwe regels zoals dat een kabinet weg zou moeten op basis van een slechte verkiezingsuitslag in een andere bestuurslaag.
pi_208680052
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Welke andere coalitie is er te vormen die voortgang kan boeken op het stikstofdossier? Her inruilen van CDA voor PvdA en GL zou electorale zelfmoord zijn voor VVD, die zullen daar nooit aan beginnen.
Volgens mij is de huidige coalitie dus de enige optie. Dat veel oppositiepartijen een grote mond hebben, maar in de praktijk niet bereid/in staat lijken te zijn om zélf in een coalitie te stappen helpt natuurlijk niet. En dat zal ook niet veranderen, want de komende jaren is er voor politici vooral slecht nieuws te brengen. We lopen immers tegen alle denkbare grenzen aan in ons kleine landje, bij een continu toenemende immigratie.

Wat is trouwens het plan B als Brussel de voorgenomen uitkoopregeling afkeurt?
Ik weet niet of dat zo is. Je kunt je dan wel presenteren als normale, constructieve rechtse partij. Dat het stikstofprobleem getackeld moet worden zit er ook bij de VVD wel in.

Zoveel serieus alternatief is er niet meer op rechts. CDA is wel klaar, misschien JA21 nog maar dat lijkt ook niet echt lekker op gang te komen.

Ik weet niet of vasthouden aan CDA, want dat doen ze nu, de juiste weg is voor de VVD.

D66-VVD-GL-PvdA. Dat zou nou eens mooi zijn.
Kaag I ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208680071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Noem eens een paar concrete dossiers waarop vooruitgang is geboekt?
Stikstof, al is het te weinig. Maar na vijftien jaar niks doen is alles al veel, en Van der Wal is de beste VVD minister in tijden.
pi_208680178
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:15 schreef BlackLining het volgende:

Kaag I ^O^
Not sure if serious, maar als dit de nieuwe coalitie moet worden dan denk ik dat eventuele verkiezingen uitwijzen dat deze coalitie geen meerderheid gaat vormen. En dat is nog los van het feit of er een regeerakkoord op kan worden gesteld met deze 4 partijen. Als dát gebeurd dan is de VVD ook wel uitgespeeld. Maar dan is in ieder geval voor iedereen duidelijk waar het VVD, of liever gezegd Mark Rutte om te doen is.

Voor zover dat nog niet bekend was.
pi_208680183
quote:
Daar had het op uit moeten draaien maar dat wilde VVD absoluut niet. Had het ons dit gedoe bespaard. De volgende verkiezingen gaat dat ook niet meer lukken, denk ik zo. Of er moeten gekke dingen gebeuren. Van die partijen zie ik alleen bij de PvdA nog ruimte voor zetelwinst (als ze Kuiken loslaten). GL blijft een echt klein specifiek electoraat houden. D66 heeft een probleem. Juist met Kaag. Die gaat echt geen premier meer worden. Die zie ik niet terugkeren.
pi_208680213
Dames en heren, hou het aub inhoudelijk en niet op elkaar? Verder nog even een reminder dat naamsverbasteringen bij de policy verboden zijn.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:41:09 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208680301
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Stikstof, al is het te weinig. Maar na vijftien jaar niks doen is alles al veel, en Van der Wal is de beste VVD minister in tijden.
Het gaat ook gewoon nergens over

-Stikstof blokkeert bouwambities

Zeurende burger: "Weeeeeeeh kutkabinet. Het kabinet doet niets!!!"

-Kabinet komt met stikstof plan

Zeurende burger: "Weeeeeeeh kutkabinet. We stemmen op BBB want boeren zijn zo zielig"

-Kabinet kan door verkiezingsuitslag minder doorpakken

Zeurende burger: "Weeeeeeeh kutkabinet. Er is geen vooruitgang"

Met sommige mensen valt gewoon geen soep te koken. Overal zijn ze tegen.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:43:50 #187
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208680323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De plannen van Christianne van der Wal zijn gewoon beleid. Dus als ze met beleid komen is het kennelijk ook al niet goed.

Veel boze schreeuwers willen gewoon helemaal niets.
Papieren beleid, in de praktijk gebeurt er niets.
pi_208680347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Omdat provincies en boeren inspraak willen. En dat krijgen.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:47:16 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208680363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja ze krijgen de kans van jou niet eens om het ten uitvoer te brengen. :')
pi_208680369
quote:

[..]

Kaag I
Een mens mag wat te dromen hebben, moet je maar denken :P
  donderdag 6 april 2023 @ 10:47:54 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208680370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat er op een zeer belangrijk inhoud punt geen overeenstemming is en daardoor het land langer stil blijft staan dan nodig. Het landsbelang wordt ter zijde geschoven op het moment vanwege 1 ding: pluche plakken voor een aantal egocentrische machtswellustelingen.
Nieuw bestuurscultuurtje hoor...
quote:
Verder is de shitload aan op niets gebaseerde posts dat het kabinet weg zou moeten kun je wel als gedram zien. Maar inderdaad hij blijft het netjes verwoorden dus dat gescheld klopt bij nader inzien niet.

Frustratie dus van jouw kant. Prima hoor.
Kan het wel begrijpen als je pluchepartij tot voor kort wat in de melk te brokkelen had, maar nu rollebollend over straat gaat met coalitiepartners en de pure wanhoop nabij is vanwege de dreiging om gedecimeerd te worden.
quote:
[..]
Tja een beetje knokken heb je wel vaker. Er is nog steeds geen conclusie dat er geen oplossing is.
Beetje knokken kan, niet zoals je medepartijlid de groot en cda'er geurts 2 weken een aanvaring hadden. In het openbaar Dan zie je in het openbaar dat het huwelijk gewoon op de klippen gaat lopen.
Goed sfeertje hoor, aan de keukentafel als je op straat elkaar staat uit te kafferen. Stelletje tokkies.
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 10:48:42 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208680376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het beleidsmatig best een prima kabinet.
Komt ook alleen maar om 1 ding dat jij die mening hebt:
Dat d66 er lid van is.
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 10:51:55 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208680408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind het beleidsmatig best een prima kabinet. Buiten stikstof hoor ik ook verder nooit inhoudelijk waarom het beleid nou zo slecht zou zijn.

En verder houd ik ook niet van het verzinnen van nieuwe regels zoals dat een kabinet weg zou moeten op basis van een slechte verkiezingsuitslag in een andere bestuurslaag.
Puur beleidsmatig zijn ze inderdaad eindelijk eens een linksere weg ingeslagen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:52:44 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208680418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat er op een zeer belangrijk inhoud punt geen overeenstemming is en daardoor het land langer stil blijft staan dan nodig. Het landsbelang wordt ter zijde geschoven op het moment vanwege 1 ding: pluche plakken voor een aantal egocentrische machtswellustelingen.
Nieuw bestuurscultuurtje hoor...
Er is nog geen conclusie getrokken dat het onoplosbaar is. Dus volstrekt voorbarig.

quote:
Frustratie dus van jouw kant. Prima hoor.
Kan het wel begrijpen als je pluchepartij tot voor kort wat in de melk te brokkelen had, maar nu rollebollend over straat gaat met coalitiepartners en de pure wanhoop nabij is vanwege de dreiging om gedecimeerd te worden.
Verkiezingen komen toch wel een keer dus lijkt me een onzinnig argument.
pi_208680453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er is nog geen conclusie getrokken dat het onoplosbaar is. Dus volstrekt voorbarig.
Feitelijk gezien klopt dat. Er is inderdaad geen conclusie getrokken. Maar op basis van wat er gisteren is gezegd, is er maar 1 conclusie mogelijk. Namelijk: het CDA accepteert 2030 of stapt eruit. Alleen zodra iemand dat uitspreekt valt het kabinet.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:56:38 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208680458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Alleen het kabinet zelf ziet het niet, de rest van het land de afgelopen 3 weken al.
Dat is dus niet voorbarig, dat is een chronisch gebrek aan zelfreflectie en angst.
quote:
Verkiezingen komen toch wel een keer dus lijkt me een onzinnig argument.
Doe maar zo snel mogelijk. 2 jaar langer het land stil laten staan is totaal onnodig.
En voor wat? De reet van het kabinet? Zodat ze die stoelen in vakkie k lekker warm kunnen houden?

Hoe zie je voor je dat dit nog rechtgetrokken gaat worden dan?
1947-2016
  donderdag 6 april 2023 @ 10:58:33 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208680480
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Feitelijk gezien klopt dat. Er is inderdaad geen conclusie getrokken. Maar op basis van wat er gisteren is gezegd, is er maar 1 conclusie mogelijk. Namelijk: het CDA accepteert 2030 of stapt eruit. Alleen zodra iemand dat uitspreekt valt het kabinet.
Blijkbaar ziet men toch nog een ruimte om eruit te komen. Dus zolang het CDA jouw dictaat niet uitvoert is men nog in gesprek.
pi_208680493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Blijkbaar ziet men toch nog een ruimte om eruit te komen. Dus zolang het CDA jouw dictaat niet uitvoert is men nog in gesprek.
Laat maar. We worden het niet eens.
  donderdag 6 april 2023 @ 10:59:38 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208680498
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Of iemand zegt dat d66 water bij de wijn moet doen.
Maar dat accepteren zij weer niet, gezien alle statements en stappen zij er uit.

Want wel later dan 2030 is gezichtsverlies, want je laat blijken totaal niet sterk te staan in je 'zo sterk gebrachte' standpunten.

Of we blijven 2 jaar doormodderen en plucheplakken, wat totaal niet in het belang is van het land, enkel voor de personen in het kabinet.
1947-2016
pi_208680522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of iemand zegt dat d66 water bij de wijn moet doen.
Maar dat accepteren zij weer niet, gezien alle statements en stappen zij er uit.

Want wel later dan 2030 is gezichtsverlies, want je laat blijken totaal niet sterk te staan in je 'zo sterk gebrachte' standpunten.

Of we blijven 2 jaar doormodderen en plucheplakken, wat totaal niet in het belang is van het land, enkel voor de personen in het kabinet.
D66 wil geen water bij de wijn doen? Maar is wel pluche plakker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')