Dit!quote:Op donderdag 6 april 2023 00:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kijk nog lekker even door, misschien is er nog 1% kans dat de hoofdelijke stemming wat leuks oplevert.
Mwoah in Frankrijk hebben ze er ook niet altijd heel veel vertrouwen inquote:Op donderdag 6 april 2023 00:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja deze volg ik wel. Ik kijk morgen wel wat er uit de rokende puinhopen herreist. Hopelijk geen Rutte V![]()
't Is toch ook treurig werkelijk. Ik heb het niet uitgezocht maar ik kan me niet voorstellen dat er in het beschaafde deel van de wereld (lees: Europa) nog een land is waar de regering het presteert om de voltallige oppositie met zoveel woede én vertrouwensissues in zich tegen het harnas te jagen als hier.
Maar ik ga nu ook lekker iets anders kijken, want ik ga hier ook heel slecht op ja
Ik eigenlijk ook niet in die 7.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:54 schreef Hamlapjes het volgende:
Niemand had zin in nog een kwartier schorsing
Ik heb uit voorzorg alvast nog een biertje open getrokken.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kijk nog lekker even door, misschien is er nog 1% kans dat de hoofdelijke stemming wat leuks oplevert.
Dat het verworpen zou worden was vanochtend al duidelijk en e.ea. is geen steek verder (gekomen).quote:
Glas plas was.quote:Op donderdag 6 april 2023 01:10 schreef Cyan9 het volgende:
Nou, dat was weer gezellig. Licht kan uit.
Ja eens.quote:Op donderdag 6 april 2023 01:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat het verworpen zou worden was vanochtend al duidelijk en e.ea. is geen steek verder (gekomen).
Wel vermakelijk maar heb met dit wel weer eventjes genoeg van politiek om te blijven zitten.
![]()
Tsja, waarom zou hij ook? Mensen blijven toch wel VVD stemmen omdat er zgn "geen alternatief is".quote:Op donderdag 6 april 2023 01:06 schreef BlackLining het volgende:
Onzinnig gehaat op Kaag hier. Als Wilders maar vaak genoeg heks zegt.
De hoofdkneuzen in deze wantoestand zijn Rutte en Hoekstra (en Bleker). Dat was al zo bij de formatie van Rutte 3.1.
Dat CU een beetje achterloopt ten opzichte van de realiteit is verder niet uit slechte wil, dus dat wil ik wel vergeven.
Ze kunnen ook niet veel anders meer natuurlijk, want iedereen heeft zich (bewust en in het geval van D66 terecht) de eigen hoek in geluld.
Kan me zo niet heugen wanneer de vlag er voor het laatst zo treurig bij gehangen heeft. Al dan niet op z'n kop.
Tegelijkertijd durf ik gerust te gaan slapen want de kans dat de eindverantwoordelijke hier lering uit gaat trekken lijkt me uitgesloten.
Man man man.
Als je wil stemmen op een partij die staat voor 'hey we houden je situatie zo lang en goed mogelijk zo' dan stem je op de VVD. En door het huidige politieke systeem is die groep voldoende om al jaren lang de premier te leveren.quote:Op donderdag 6 april 2023 01:21 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, waarom zou hij ook? Mensen blijven toch wel VVD stemmen omdat er zgn "geen alternatief is".
Het is een beetje alsof je heel hard "FOEI!" roept tegen je hond omdat hij op je kamerbreed tapijt heeft zitten schijten, terwijl je hem ondertussen een halve meter leverworst voert. Daar leert hij dus niks van. Sterker, de kans is groot dat hij de volgende keer niet alleen een drol legt, maar ook nog eens z'n poot op tilt tegen je dure luidsprekers.
Zou je dit toe willen lichten?quote:Op woensdag 5 april 2023 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat hier is gebeurd is staatsrechtelijk gewoon niet in de haak. Ik ben geen voorstander van de koning die zich inhoudelijk met de politieke gang van zaken bemoeit, maar als de koning hier zou ingrijpen en het kabinet zou ontslaan, zou ik dat wel steunen.
Dingen die nu kunnen versnellen en dus versneld budget voor vrijmaken (maar daar is wel toestemming van Brussel voor nodig, die dreigen de uitkoopregeling af te schieten), maar je niet vastpinnen op een eindjaartal omdat de provincies aangeven dat 2030 niet haalbaar is (zie bijvoorbeeld dit debat gister: https://frieschdagblad.nl(...)ngname-28348718.html) is toch samen prima te combineren? Snel beginnen en dan zien ze wel wanneer ze klaar zijn.quote:Op donderdag 6 april 2023 04:31 schreef alpeko het volgende:
Snapt iemand het nog? Na koortsig overleg vorige week was de boodschap pauzeknop. En nu heeft Rutte het over versnelling. Dat van vorige week was toch gewoon voor de bühne. Incl. het hele spel van het CDA. Hoekstra![]()
Snapt die man het wel. Er is meermaals duidelijk aangegeven dat er geen vertrouwen meer is dat dit kebinet nog iets gaat oplossenquote:Zelf denkt Rutte niet dat zijn kabinet vleugellam is nu GroenLinks/PvdA én BBB, de twee fracties in de nieuwe senaat die hij wellicht het hardst nodig heeft om aan meerderheden te komen, het vertrouwen hebben opgezegd. Hij gaat ervan uit dat dit alleen het stikstofbeleid betreft, omdat daar vorige week onduidelijkheid over is ontstaan. Dat hoeft nog niet te betekenen dat zij ook op andere terreinen geen zaken meer met hem willen doen, aldus de premier.
Die man snapt prima dat de oppositie nooit een kabinet kan laten vallen. Dat is de macht van 76. En aangezien dit kabinet al lang geen politieke ambities meer heeft, en alleen de ambitie om de eindstreep te halen, is dit genoeg.quote:Op donderdag 6 april 2023 07:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Snapt die man het wel. Er is meermaals duidelijk aangegeven dat er geen vertrouwen meer is dat dit kebinet nog iets gaat oplossen
Ik vraag me meer af wat Rutte drijft om koste wat kost te blijven zitten. Het is niet dat hij geen mogelijkheden heeft.quote:Op donderdag 6 april 2023 07:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Snapt die man het wel. Er is meermaals duidelijk aangegeven dat er geen vertrouwen meer is dat dit kebinet nog iets gaat oplossen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |