Ik zie geen reden dat het Kabinet uit eigen beweging gaat opstappen. Wat de provincies gaan doen is hun probleem, als ze geld van Den Haag willen gaan krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:12 schreef Cupfighter het volgende:
Het kabinet blijft zitten en doet natuurlijk weer niets behalve afwachten, aftreden durven ze niet want de kans is groot dat ze niet meer herkozen worden zeker bij CDA en D66
Dit gaat dus nog wel door tot diep in de nachtquote:Op woensdag 5 april 2023 23:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een kleine herhaling van (nieuwe) vragen door Kamerleden n.a.v. (onduidelijke) antwoorden uit de eerste termijn die het Kabinet weer op haar beurt moet beantwoorden dat eventueel weer gevolgd kan worden door een (afsluitende) 3e termijn. Daarna krijg je ws weer een serie aan moties waarover gestemd gaat worden.
En timmermans wil dat boeren methaan gaan produceren , dat kan dus alleen als de koeien binnestaan 24 /7quote:Op woensdag 5 april 2023 23:04 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In een andere topic gaf je aan dat vlees vooral niet duurder mocht worden. Het moest betaalbaar blijven voor lagere inkomens. Hoe zie je dat voor je als je tegelijkertijd met megastallen wilt stoppen?
Ik vrees namelijk dat jou idyllisch Brabant prachtige graskaasjes van weidekoeien gaat opleveren die voor dik geld op de Amsterdamse boerenmarkt worden verkocht aan hun woke clientèle, maar dat het niet te rijmen valt met kaas (of vlees) voor de massa. Zeker niet als we tegelijkertijd ons huidige consumptiepatroon vast blijven houden.
Ik gok een uurtje of 3quote:Op woensdag 5 april 2023 23:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dit gaat dus nog wel door tot diep in de nacht
Geld krijg je met een goed plan. Treuzelaars krijgen niets.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:27 schreef Gia het volgende:
Die 2030 staat toch alleen nog maar in een wetsvoorstel, toch? Dat komt (of is?) vast wel door de 2de kamer, maar ook door de 1ste?
En als dat geen wet wordt, dan blijft 2035 toch staan! Want dat staat al wél in een wet.
Valt toch niet te verkopen dat de provincies geen geld krijgen als ze niet sturen op 2030, want, tja, dan maar geen stikstofreductie.
Omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:28 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Geld krijg je met een goed plan. Treuzelaars krijgen niets.
Dus reduceren ze ook niets, als ze niets krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:28 schreef Maskerano het volgende:
Dan reduceert het kabinet daar. Zonder inspraak.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus reduceren ze ook niets, als ze niets krijgen.
En dan stapt er weer een milieuorganisatie naar de rechter en die zegt dat 2035 niet snel genoeg is en dan is het weer de schuld van Rutte en Kaag.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:27 schreef Gia het volgende:
Die 2030 staat toch alleen nog maar in een wetsvoorstel, toch? Dat komt (of is?) vast wel door de 2de kamer, maar ook door de 1ste?
En als dat geen wet wordt, dan blijft 2035 toch staan! Want dat staat al wél in een wet.
Valt toch niet te verkopen dat de provincies geen geld krijgen als ze niet sturen op 2030, want, tja, dan maar geen stikstofreductie.
Dat zou misschien werken als niet iedereen al weet dat dit kabinet rond de zomer valt.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:28 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Ze moeten wel want dat is dan de wet !!!quote:Op woensdag 5 april 2023 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus reduceren ze ook niets, als ze niets krijgen.
Even wat lijntjes trekken om het vol te houden.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar blijft iedereen? Of is het hommeles achter de schermen?
Nee. Kabinet kan provincies passeren. Vergunningen intrekken. Provincies zijn overbodig.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze moeten wel want dat is dan de wet !!!
Zie hier de clusterfuck.
Duurt wel lang inderdaad, er missen nog heel wat mensen.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar blijft iedereen? Of is het hommeles achter de schermen?
Roep ik al jaren, veel te veel onnodige bestuurslagen in dit land. Geld kan beter besteed worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:43 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Nee. Kabinet kan provincies passeren. Vergunningen intrekken. Provincies zijn overbodig.
Die kan je dan wel opdoekenwanneer het Kabinet meent zelf daar de uitvoering van Kabinetsbeleid ter hand te nemen. Laat ik nog maar in het midden waartoe dat gaat leiden. Een omgekeerde vlag zal er niets bij zijn.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:43 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Nee. Kabinet kan provincies passeren. Vergunningen intrekken. Provincies zijn overbodig.
Tot 15 minuten geleden.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:45 schreef vosss het volgende:
Net thuis van werk. Tot hoe laat schorsing?
Maar hoezo staatsrechtelijk onjuist?quote:Op woensdag 5 april 2023 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat hier is gebeurd is staatsrechtelijk gewoon niet in de haak. Ik ben geen voorstander van de koning die zich inhoudelijk met de politieke gang van zaken bemoeit, maar als de koning hier zou ingrijpen en het kabinet zou ontslaan, zou ik dat wel steunen.
Het CDA werd hard aangepakt, maar waarschijnlijk levert het niet zo veel op.quote:
Als provincies niet willen uitvoeren, moet het wel zo. Chantage moet je negeren. Met terroristen onderhandel je niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die kan je dan wel opdoekenwanneer het Kabinet meent zelf daar de uitvoering van Kabinetsbeleid ter hand te nemen. Laat ik nog maar in het midden waartoe dat gaat leiden. Een omgekeerde vlag zal er niets bij zijn.
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuwsquote:Op woensdag 5 april 2023 23:51 schreef vosss het volgende:
Iemand een link waarbij het geluid wel synchroon loopt?
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op woensdag 5 april 2023 23:51 schreef vosss het volgende:
Dit is een Youtube/TikTok debat en niets meer dan dat.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:49 schreef TweedeKlum het volgende:
En weer een complete dag verspild, ik dacht dat ze door hadden dat het anders moest gezien de verkiezingsuitslag?![]()
Niet dat ik dat ook maar een seconde geloofde.
Thanksquote:Op woensdag 5 april 2023 23:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuws
Tegenwoordig is elk debat dat, over inhoud gaat het al lang niet meer.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is een Youtube/TikTok debat en niets meer dan dat.
Het systeem is zo ingericht dat in principe alles kan zo lang je maar een (minimale) meerderheid hebt.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:55 schreef Cyan9 het volgende:
Heerma zegt doodleuk dat het nog wel wat maanden kan duren voordat ze actie ondernemen. Niet serieus te nemen.
Klopt, maar kom dan niet aan dat er niet vertraagd wordt.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het systeem is zo ingericht dat in principe alles kan zo lang je maar een (minimale) meerderheid hebt.
Het is nofi, het spel en de manier om het vloeibaar te houden. Communicatie en gesprekstechniek.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:51 schreef Zorro het volgende:
Waarom moet iedereen steeds zeggen "ik ben het eens met..." En vervolgens weer dat verhaal herhalen wat die ander zei.
Met gewijzigde aanpak wordt het wat korter in de nacht. Ik d8 eerder 03u00 en gok nu op 02u00.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:54 schreef superniger het volgende:
Diep in de nacht of stoppen ze om 24:00?
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuwsquote:Op woensdag 5 april 2023 23:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wtf nos stopt de livestream ineens😭😭😭
quote:Op woensdag 5 april 2023 23:51 schreef vosss het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |