Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op maandag 6 maart 2023 20:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch betaalde iemand er 44 miljard voor, waarvan er 15 miljard of zo als schuld in de boeken van Twitter zijn gezet.
quote:Op maandag 6 maart 2023 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat waarom het 44 miljard heeft gekost?
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduldquote:
Godzijdank, laten we het hopen.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduld
Vast! Net zo zeker als hij een tweede termijn zou winnen!quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduld
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..quote:Op maandag 6 maart 2023 21:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vast! Net zo zeker als hij een tweede termijn zou winnen!
De manier hoe er op je post gereageerd wordt spreekt boekdelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..
Waar zijn verkiezingen anders voorquote:Op maandag 6 maart 2023 21:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..
Mijn kritiek bedoel je?quote:
Zijn kritiek dan (waar ik het mee eens ben dus ook mijn kritiek). Sterker nog dat beperkt zich niet tot Musk of Trump. Sommige mensen kunnen op meerdere mensen tegelijk kritiek hebben. Knap he?quote:Op maandag 6 maart 2023 21:46 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Niet jouw kritiek, je haalt het van twitter.
Beloofd? Kan niet wachten.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..quote:Op maandag 6 maart 2023 21:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beloofd? Kan niet wachten.
Weer 4 jaar smullen van de shitshow.
Eens. Maar je hebt er toch geen invloed op, dus dan kan je er maar beter om lachen dan om huilen.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..
Betere kandidaten zijn er wel maar ze moeten wel een kans maken om te winnen natuurlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..
Eerst de bitchfight tussen Trump en DeSantis.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat heeft hij daar nou aan? Die zijn allemaal ontslagen.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Ongelofelijk woest.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
Motherfucker, houd je bek gewoon eens dicht. Met je "complete rewrite". Debiel. Je bent geen programmeur, laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Jeetje wat een woede.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
Motherfucker, houd je bek gewoon eens dicht. Met je "complete rewrite". Debiel. Je bent geen programmeur, laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Iedereen die een beetje verstand heeft van software development lacht Musk uit met z'n "complete rewrite". Nog daargelaten hoe een kleine API-wijziging catastrofale gevolgen kan hebben.quote:
Wat mij hier vooral opvalt is dat hij al maanden jengelt dat de Twitter code kut is en dat alles anders moet, maar dat er blijkbaar nog niks in die richting is gestart. Anders had hij gewoon wel gezegd dat er Real Soon Now een compleet vernieuwd Twitter komt. Maar hij gaat wel nieuwe features laten bouwen op dat brakke platform. Dan verzaak je als CEO behoorlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
Echt een goede baas om te hebbenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:02 schreef Tijn het volgende:
Deze thread is ook weer goud
https://twitter.com/iamharaldur/status/1632843191773716481
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je op Twitter aan je baas moet uitleggen wat je doet is al bizar, maar dat-ie dan reageert met "pics or it didn't happen"
sorry hoor, maar dit kan toch niet echt zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 12:02 schreef Tijn het volgende:
Deze thread is ook weer goud
https://twitter.com/iamharaldur/status/1632843191773716481
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je op Twitter aan je baas moet uitleggen wat je doet is al bizar, maar dat-ie dan reageert met "pics or it didn't happen"
Je zou het denken, maar het staat er toch echt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dit kan toch niet echt zijn?
Welnee hij heeft gewoon een enorm ego.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:56 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat draadje..
of het nu allemaal klopt of niet.
Maar hoe is het in godesvredesnaam mogelijk dat Musk aan het hoofd van zoveel grote bedrijven staat?.
Ik begin echt steeds meer het idee te krijgen dat Musk gewoon gebruikt word door mensen die uit de wind willen blijven maar wel dingen willen bereiken. (destabiliseren samenleving? de Russische zaak dienen?) Want deze man kan toch niet zelfstandig dit doen? Ze hebben hem geld en roem beloofd kan niet anders.
Ik denk dat het wel een genie is, maar dat dan wel zijn prijs heeft op andere zaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:56 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat draadje..
Maar hoe is het in godesvredesnaam mogelijk dat Musk aan het hoofd van zoveel grote bedrijven staat?.
Ik begin echt steeds meer het idee te krijgen dat Musk gewoon gebruikt word door mensen die uit de wind willen blijven maar wel dingen willen bereiken. (destabiliseren samenleving? de Russische zaak dienen?) Want deze man kan toch niet zelfstandig dit doen? Ze hebben hem geld en roem beloofd kan niet anders.
Volgens mij heeft Musk net als Trump NPD (Narcissistic Personality Disorder).quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een genie is, maar dat dan wel zijn prijs heeft op andere zaken.
Hij zal best een zeer hoog IQ hebben maar daar staat weer een laag EQ tegenover, en daarnaast is ie ook een autist.
Misschien is het beter voor hem als er een team tussen hem en twitter zou zitten maar dat kan ie niet handlen.
Zou me eerlijk gezegd niets verbazen dat de meeste miljardairs dat hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Musk net als Trump NPD (Narcissistic Personality Disorder).
Trump and Elon Musk are dangerous narcissists tailored to 2022 America
Er is iig een verband tussen dit soort persoonlijkheidsstoornissen en leidinggevenden. Ze komen in verhouding meer in dat soort functies terecht heb ik ooit ergens gelezen. Niet verwonderlijk idd.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zou me eerlijk gezegd niets verbazen dat de meeste miljardairs dat hebben.
Musk en Kushner waren samen bij het WK in Qatar, met weinig interesse in het voetbal zelf.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:56 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat draadje..
Hij maakt, als het allemaal waar is, goede en terechte kritiekpunten. Maar nu begint deze knakker behoorlijk in zichzelf te geloven met zijn quasi gevatte humorquote:
Dat soort mensen kan je maar beter kwijt dan rijk zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij maakt, als het allemaal waar is, goede en terechte kritiekpunten. Maar nu begint deze knakker behoorlijk in zichzelf te geloven met zijn quasi gevatte humor
[ twitter ]
Wat is het toch met jou en Trump overal in verweven in veel posts binnen dit topic?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Musk net als Trump NPD (Narcissistic Personality Disorder).
Trump and Elon Musk are dangerous narcissists tailored to 2022 America
Hell no.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:39 schreef Slayage het volgende:
Hebben we een nieuwe term?
"Toxic Muskulinity"
[ twitter ]
Dat vind ik ook wel humorquote:Op woensdag 8 maart 2023 00:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij maakt, als het allemaal waar is, goede en terechte kritiekpunten. Maar nu begint deze knakker behoorlijk in zichzelf te geloven met zijn quasi gevatte humor
[ twitter ]
Ik volg al jaren de Am. politiek, daar kan geen fictie als West Wing of House of Cards tegenop. Buitengewoon boeiend en makkelijk te volgen door de vele politieke kanalen die 24 uur per dag uitzenden nog afgezien van de (kwalitatief goede) beschikbare schrijvende pers.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat is het toch met jou en Trump overal in verweven in veel posts binnen dit topic?Vanwaar die obsessie met Trump, MAGA en Amerikaanse politiek eigenlijk? Oprechte vraag overigens.
Enfin the rest is history. Het was allemaal de schuld van de vorige leiding van Twitter en hij zag zijn kans schoon om Twitter over te nemen waardoor hij behalve het feit dat hij zelf voortaan invloed kon uitoefenen op kiezers, hij bovendien toegang had tot de interne informatie waarmee hij zijn gelijk wilde aantonen dat de verkiezingen van 2020 onrechtmatig beinvloed waren door de Democraten door het openbaar maken van de 'Twitter Files'. Dat is alleen nog niet gelukt omdat daar helemaal geen sprake van was. Hoewel de Reps deze week nog een poging gaan doen met een hearing in het Huis heb ik begrepen.quote:Musk has berated the president on Twitter, including as recently as late January after Biden met with General Motors CEO Mary Barra and Ford Motor CEO Jim Farley in a briefing with other corporate leaders to discuss the president's Build Back Better initiative, which has stalled in Congress. Musk, in a tweet, called Biden a "damp sock puppet in human form."
When asked at the time by CNBC about Musk's absence, Brian Deese, Biden's top economic advisor, said: "When it comes to electric vehicles, we want the United States to be the place where the electric vehicle revolution is driven. And where we gain more of the global export share and we're creating more good jobs here in America. So that's not not about any one individual company."
De gevatte humor van Elon God daarin tegen die slikken sommigen dan als zoete koek.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zijn IQ zal wel onder het gemiddelde liggen. EQ is minimaal. Omdat hij dom is is het uiteraard beter als hij anderen zijn werk voor hem laat doen. Zo werd hij ook rijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een genie is, maar dat dan wel zijn prijs heeft op andere zaken.
Hij zal best een zeer hoog IQ hebben maar daar staat weer een laag EQ tegenover, en daarnaast is ie ook een autist.
Misschien is het beter voor hem als er een team tussen hem en twitter zou zitten maar dat kan ie niet handlen.
Musk is / was absoluut een gehaaide ondernemer maar hij lijkt me niet iemand met een hoog IQ. Want zelfs met een hoog IQ en laag EQ weet je wat bepaalde gevolgen op handelen zijn, al was het niet uit emotioneel oogpunt maar uit het oogpunt van de wet, en ga je niet met plezier als een kleuter werknemers afpoeieren op twitter.quote:Op woensdag 8 maart 2023 08:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn IQ zal wel onder het gemiddelde liggen. EQ is minimaal. Omdat hij dom is is het uiteraard beter als hij anderen zijn werk voor hem laat doen. Zo werd hij ook rijk.
Lol.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:42 schreef Beathoven het volgende:
Musk is / was absoluut een gehaaide ondernemer maar hij lijkt me niet iemand met een hoog IQ.
wat ik me afvroeg, is musk al us citizen. was toch een geboren Zuid Afrikaan?quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk is / was absoluut een gehaaide ondernemer maar hij lijkt me niet iemand met een hoog IQ. Want zelfs met een hoog IQ en laag EQ weet je wat bepaalde gevolgen op handelen zijn, al was het niet uit emotioneel oogpunt maar uit het oogpunt van de wet, en ga je niet met plezier als een kleuter werknemers afpoeieren op twitter.
Hij is toevallig ondergedompelt in omgevingen waar anderen hem uitleg gaven over de techniek, en daarmee liep hij als verkoper rond.
Had hem wel graag in die laatste rol willen blijven zien want ik zag 'm graag wat bluffen met futuristische producten. Hij stond bij mij in het rijtje naast Steve Jobs, iemand die je erbij moet hebben als je als bedrijf exposure wilt voor wat je doet, al is dat nu niet meer zo.
Nu sterft ie straks mogelijk als de nieuwe Donald Trump van de social media, als hij daarna niet nog als Maga Republikein een carriere oppakt omdat hij verder nergens meer terecht kan. Ik zet daar een virtueel fictief bedrag op als er een weddenschap zou zijn over Musk's carriere. Good cop turned bad.
Volgen mij kan hij geen president worden maar wel andere functies vervullen zoals we ook bij swartzenegger gezien hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2023 09:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
wat ik me afvroeg, is musk al us citizen. was toch een geboren Zuid Afrikaan?
De advocaat kan gebeld hebben om verdere schade te beperken maar meneer Musk publiceert al z'n schrijven openbaar. Dat is voor zaken niet al te handig. Direct een 10-0 achterstand.quote:
quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hij doet zoals contractueel afgesproken dus niets bij Twitter omdat hij die 100 miljoen van z'n software verkoop als salaris ontvangt ipv contant in 1x.
En Musk was daar niet van op de hoogte 😂
[ afbeelding ]
Ik vind dat jij de rol van Musk in relatie tot de Amerikaanse politiek groter maakt dan het daadwerkelijk is. Twitter gekocht voor politieke doeleinde vind ik daarom ook een behoorlijk statement wat je niet hard kan maken. Musk en Twitter als organisatie zijn namelijk twee verschillende dingen. Musk geeft juist aan dat hij bij Twitter de politieke bias binnen de organisatie wilt verwijderen en zodoende een equal playing field wilt creëren voor zowel links als rechts. Musk zijn mening omtrent Twitter is dat Twitter JUIST buiten het politieke geneuzel om moet werken en zich conformeren aan de wet die op dat moment geldt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Het is niet vreemd dat ik de Am. politiek erbij haal, het is vreemd dat jij denkt dat de Am. politiek er niets mee te maken heeft.
Hee collega, wat toevalligquote:Op woensdag 8 maart 2023 11:19 schreef speknek het volgende:
Ik wou het eerder niet zeggen, maar als iemand die zes jaar lang Chief Legal Officer bij Twitter is geweest voordat ik zelf ben opgestapt, is dit allemaal toch wel zeer beschamend.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik vind dat jij de rol van Musk in relatie tot de Amerikaanse politiek groter maakt dan het daadwerkelijk is. Twitter gekocht voor politieke doeleinde vind ik daarom ook een behoorlijk statement wat je niet hard kan maken. Musk en Twitter als organisatie zijn namelijk twee verschillende dingen. Musk geeft juist aan dat hij bij Twitter de politieke bias binnen de organisatie wilt verwijderen en zodoende een equal playing field wilt creëren voor zowel links als rechts. Musk zijn mening omtrent Twitter is dat Twitter JUIST buiten het politieke geneuzel om moet werken en zich conformeren aan de wet die op dat moment geldt.
Dat Musk nu voor het eerst, na jarenlang openlijk "somewhere in between" te zijn, de kant van de republikeinen kiest in wat opzichtjes betekend imo niet dat hij van Twitter een republikeinse inslag als organisatie gaat maken, danwel een aangekochte tool is om die mening van Musk door te drukken.![]()
Daar heeft hij met zijn miljoenenpubliek de aankoop van Twitter niet voor nodig. Musk kan zonder de aankoop ook Twitteren om iedereen op te roepen om GOP te stemmen. Daarbij mag je Musk zijn tweets omtrent zijn jarenlange steun en donaties aan het democratische netwerk dan ook meenemen in je verhaal, maar volgens mij kijk je sec naar de laatste periode.
Maargoed, als jij overal politiek en achterdeurtjes ziet in hetgeen er gebeurd omtrent Twitter, dan zal je wel iets meer "wakker" zijn dan ik denk ik.
Gingen we toch al niet gelukkigquote:Op woensdag 8 maart 2023 21:07 schreef Marsenal het volgende:
Nou, we gaan voorlopig niet naar Mars, zie ik alweer.
Weet niet hoe ik deze moet opvatten. Ben je geen voorstander @Tijn ? Of heb je gewoonweg geen vertrouwen in Starship/Muskgod?quote:
Ik denk dat het totale luchtfietserij is.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weet niet hoe ik deze moet opvatten. Ben je geen voorstander @:Tijn ? Of heb je gewoonweg geen vertrouwen in Starship/Muskgod?
Ik hoop het wel eigenlijk, maar dan alleen als Musk meegaat, samen met al zijn fans. Maar dat zal allemaal wel ijdele hoop zijn.quote:
Ja grappig he? Nog maar weer eens dit draadje posten:quote:
Ja, dat is steeds de grap met dat Mars-verhaal. Musk wil alleen het transport doen. Wat mensen daar vervolgens gaan doen moet iemand anders maar verzinnen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoop het wel eigenlijk, maar dan alleen als Musk meegaat, samen met al zijn fans. Maar dat zal allemaal wel ijdele hoop zijn.
Omdat? Ik verwacht wel een grondige analyse als zo'n claim gemaakt wordt natuurlijk.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het totale luchtfietserij is.
Het plan is eerst om een basis op de maan te bouwen. En om daarmee te beginnen moet er eerst een ruimtestation om de maan komen. Vervolgens willen ze vanaf daar dan missies naar Mars gaan doen, dus er moet een ruimtestation om Mars komen. En dan vervolgens een habitat op het oppervlak van Mars. Pas als dat allemaal staat kun je gaan denken over het sturen van mensen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat? Ik verwacht wel een grondige analyse als zo'n claim gemaakt wordt natuurlijk.![]()
Dan moet je zeggen dat het in jouw optiek niet snel genoeg gaat, niet dat het totale lulkoek is waaraan gewerkt wordt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 23:10 schreef Tijn het volgende:
Het plan is eerst om een basis op de maan te bouwen. En om daarmee te beginnen moet er eerst een ruimtestation om de maan komen. Vervolgens willen ze vanaf daar dan missies naar Mars gaan doen, dus er moet een ruimtestation om Mars komen. En dan vervolgens een habitat op het oppervlak van Mars. Pas als dat allemaal staat kun je gaan denken over het sturen van mensen.
Ja dat zegt hij wel maar hij zegt wel meer dingen. Het fabeltje dat er zo'n bias was op Twitter voor politiek links was klopt ook gewoon niet:quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik vind dat jij de rol van Musk in relatie tot de Amerikaanse politiek groter maakt dan het daadwerkelijk is. Twitter gekocht voor politieke doeleinde vind ik daarom ook een behoorlijk statement wat je niet hard kan maken. Musk en Twitter als organisatie zijn namelijk twee verschillende dingen. Musk geeft juist aan dat hij bij Twitter de politieke bias binnen de organisatie wilt verwijderen en zodoende een equal playing field wilt creëren voor zowel links als rechts. Musk zijn mening omtrent Twitter is dat Twitter JUIST buiten het politieke geneuzel om moet werken en zich conformeren aan de wet die op dat moment geldt.
Dat Musk nu voor het eerst, na jarenlang openlijk "somewhere in between" te zijn, de kant van de republikeinen kiest in wat opzichtjes betekend imo niet dat hij van Twitter een republikeinse inslag als organisatie gaat maken, danwel een aangekochte tool is om die mening van Musk door te drukken.![]()
Daar heeft hij met zijn miljoenenpubliek de aankoop van Twitter niet voor nodig. Musk kan zonder de aankoop ook Twitteren om iedereen op te roepen om GOP te stemmen. Daarbij mag je Musk zijn tweets omtrent zijn jarenlange steun en donaties aan het democratische netwerk dan ook meenemen in je verhaal, maar volgens mij kijk je sec naar de laatste periode.
Maargoed, als jij overal politiek en achterdeurtjes ziet in hetgeen er gebeurd omtrent Twitter, dan zal je wel iets meer "wakker" zijn dan ik denk ik.
Van mij hoeft het niet sneller, hoor. Ik heb liever dat het goed gebeurt, want van mensen halsoverkop naar een andere planeet sturen wordt ook niemand beter. Maar dat betekent dat wij het wellicht allemaal niet gaan meemaken. De kans dat Elon Musk het nog meemaakt lijkt me bijzonder klein.quote:Op donderdag 9 maart 2023 00:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen dat het in jouw optiek niet snel genoeg gaat, niet dat het totale lulkoek is waaraan gewerkt wordt.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet sneller, hoor. Ik heb liever dat het goed gebeurt, want van mensen halsoverkop naar een andere planeet sturen wordt ook niemand beter. Maar dat betekent dat wij het wellicht allemaal niet gaan meemaken. De kans dat Elon Musk het nog meemaakt lijkt me bijzonder klein.
Waarom is het lulkoek dat het gaat gebeuren dan?quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het totale luchtfietserij is.
Scroll even wat verder terug. Het ging om "binnenkort".quote:Op donderdag 9 maart 2023 00:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]
Waarom is het lulkoek dat het gaat gebeuren dan?
Het gaat dan in jou optiek niet snel genoeg voor Musk om het mee te maken toch? Als je daarbij het idee hebt dat SpaceX Nasa nodig heeft om een bemande vlucht naar Mars te maken, waardoor het in jouw scenario omtrent spacestations dus langer duurt, dan snap ik dat je met de verkeerde informatie conclusies trekt waarom het nog zo lang gaat duren.quote:Op donderdag 9 maart 2023 00:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Scroll even wat verder terug. Het ging om "binnenkort".
Wedden voor een tientje dat er in 2040 nog niemand op Mars is geweest?quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
SpaceX zegt 2030, Nasa zegt 2040. Ik denk rond 2038. 15 jaartjes nog.
Dan is die joet niks meer waard. Duizend euro doen?quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wedden voor een tientje dat er in 2040 nog niemand op Mars is geweest?
Jaja op 19 januari om 03:14:07 UTC zeker.quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
SpaceX zegt 2030, Nasa zegt 2040. Ik denk rond 2038. 15 jaartjes nog.
2023 tientje gecorrigeerd voor inflatiequote:Op donderdag 9 maart 2023 01:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan is die joet niks meer waard. Duizend euro doen?
4:20 blaze it lolololquote:Op donderdag 9 maart 2023 01:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jaja op 19 januari om 03:14:07 UTC zeker.
Je zou er maar 100 euro opzetten bij de bookies.quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Deal. Tegen die tijd even afhandelen via DM? Weliswaar in de virtuele Fok Metaverse natuurlijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
2023 tientje gecorrigeerd voor inflatie
:07 gaat nog goed, :08 dan toch?quote:Op donderdag 9 maart 2023 01:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Want als er onderbouwde kritiek wordt geuit moet je je tegenstander dan maar wegzetten als vijand, ipv die kritiek te weerleggen of er iets mee te doen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:55 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Zal Musk middels een translator op Fok meelezen?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:55 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Iemand stelt de vraag of hij nog werknemer is bij de eigenaar, omdat hij geen antwoord krijgt van o.a. HR. In plaats van een antwoord krijgen, wordt, moet die persoon eerst publiekelijk verantwoorden wat-ie allemaal doet en wordt-ie vervolgens keihard publiekelijk vernederd door de eigenaar. Hij krijgt van de eigenaar te horen dat-ie toch niets doet, en dat-ie misbruikt van z'n zogenaamde handicap.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:55 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Hoezo spits je dit toe op een politieke stroming? Gebeuren dit soort dingen ook niet bij dom progressief?quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want als er onderbouwde kritiek wordt geuit moet je je tegenstander dan maar wegzetten als vijand, ipv die kritiek te weerleggen of er iets mee te doen.
Typische erg doorzichtige conservatieve dom rechtse amerikaanse logica.
Dan moet je dat niet doen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:55 schreef YStec het volgende:
Ik zou me echt uit me de ogen uit mijn kop schamen als ik nog überhaupt zo'n persoon kom verdedigen of goed praten of voordeel van de twijfel geef.
Het is geen onderbouwde kritiek, het zijn copy and pastes van twitteraars die een politieke oorlog aan t voeren zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want als er onderbouwde kritiek wordt geuit moet je je tegenstander dan maar wegzetten als vijand, ipv die kritiek te weerleggen of er iets mee te doen.
Typische erg doorzichtige conservatieve dom rechtse amerikaanse logica.
Hij gaat eerst even zijn eigen stad bouwenquote:Op woensdag 8 maart 2023 21:07 schreef Marsenal het volgende:
Nou, we gaan voorlopig niet naar Mars, zie ik alweer.
Grimes en Kanye West denken meequote:During an all-hands meeting of Boring employees last year, Mr. Davis said they would have to hold an election for mayor, according to text messages and people familiar with the meeting.
Mr. Musk, his former girlfriend, who is the singer Grimes, Kanye West and Mr. West's architectural designer discussed several times last year what a Musk town might look like, according to people familiar with the discussions. Those talks included broad ideas and some visual mock-ups, according to one of the people, but haven't resulted in concrete plans.
Zeg dat. Wat zetten die demmies zich weer voor schut zeg.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 02:49 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen heeft Jim Jordan in het Huis een tweede Twitter-hearing gehouden met oa Taibbi als getuige die weigerde te antwoorden op de vraag of Musk de bron is van zijn gecherrypickte Twitter Files. Diezelfde Musk die transparantie beloofde maar wiens personeel Trump's verzoeken mensen te bannen niet 'gevonden' heeft. Musk brandt daar zijn handen niet aan natuurlijk![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Hij vergeet er nog bij te vertellen dat Musk Jim Baker ontsloeg nadat hij vernam dat deze ex-FBI werknemer betrokken was bij het beoordelen van de informatie uit het Twitter-archief.
Een greep uit de hearing:
[ twitter ]
De uitspraak van de dag: "Hypocrisy is the hangover of an addiction to attention"![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was weer buitengewoon amusant![]()
Er zijn zoveel fragmenten die ik niet gepost heb. Waarom past deze niet in mijn informatieverspreiding?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zeg dat. Wat zetten die demmies zich weer voor schut zeg.Dit fragment had je ook wel kunnen includen in post overigens. Of nouja, past niet echt in je informatieverspreiding binnen dit topic natuurlijk.
![]()
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:09 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en de enigen die voor schut staan zijn de Republikeinen met dit politieke circus. Alsof er geen belangrijkere zaken te onderzoeken zijn dan Musk's kruistocht om aan te tonen hoe biased Twitter was in het voordeel van politiek rechts in de aanloop naar de verkiezingen waar totaal geen bewijs voor is.
Misschien kan @Kijkertje een apart Ron Filipowski fanclub topic aanmaken, waar ze haar infodump plaatst voor de liefhebbers. Het is zo eenzijdig als de pest.quote:Op zondag 12 maart 2023 00:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het zou eens tijd worden dat dit soort posts ook naar BNW verplaatst worden.
Zei de Elon Musk fanboy ...quote:Op zondag 12 maart 2023 02:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Misschien kan @:Kijkertje een apart Ron Filipowski fanclub topic aanmaken, waar ze haar infodump plaatst voor de liefhebbers. Het is zo eenzijdig als de pest.
Musk mag een mening hebben over het geheel daar heeft plaatsgevonden (wat overigens niet mijn mening is trouwens) en dat op Twitter ventileren. Dat is de vrijheid die je hebt op het platform.quote:Op zondag 12 maart 2023 02:39 schreef Kijkertje het volgende:
Maar heeft niks met politiek te maken hoor
Bannon gaat toch los op Musk?quote:Op zondag 12 maart 2023 00:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het zou eens tijd worden dat dit soort posts ook naar BNW verplaatst worden.
Musk zeg toch zelf dat een van redenen van kopen van twitter om freespeech te waarborgen en hij vond dat conservatieve geluiden te veel gedempd werden door beleid van twitter tegen fake news.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Musk mag een mening hebben over het geheel daar heeft plaatsgevonden (wat overigens niet mijn mening is trouwens) en dat op Twitter ventileren. Dat is de vrijheid die je hebt op het platform.
Ik geloof niet in jouw complottheorieën omtrent de aanschaf van Twitter. Doordat jij zo obsessief bezig bent met politiek, zie je niets anders dan politiek en link alles aan elkaar. Bewijs het maar dat Musk Twitter heeft gekocht voor "political gain'.
Zoals ik in voorgaande post al aangaf, mocht hij dat willen had hij daar de aankoop van Twitter niet voor nodig, 10 dezelfde simpele gratis tweets per dag voor 100 miljoen volgers heeft net zoveel effect.
Het belangrijkste is dat er een gelijk speelveld komt voor zowel links als rechts. Wie is Twitter om te bepalen wat "fake news" is? Zijn zij als organisatie dat? Of zijn wij als gebruikers dat? Musk leunt heel erg op community notes, wat in mijn optiek de beste keus is voor het platform. Twitter moet compleet neutraal, zonder politieke opvattingen, bestuurd worden. Niks meer en niks minder. Dat Musk tegenwoordig zelf de kant kiest van de GOP heeft daar dus niets mee te maken.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Musk zeg toch zelf dat een van redenen van kopen van twitter om freespeech te waarborgen en hij vond dat conservatieve geluiden te veel gedempd werden door beleid van twitter tegen fake news.
quote:Tesla CEO Elon Musk explained why he bought Twitter in a tweeted note in which he spoke about promoting a "digital town square" where various beliefs can be expressed within limitations.
"The reason I acquired Twitter is because it is important to the future of civilization to have a common digital town square, where a wide range of beliefs can be debated in a healthy manner without resorting to violence," he wrote in a tweet on Thursday, addressing advertisers.
"There is currently a great danger that social media will splinter into far right wing and far left wing echo chambers that generate more heat and divide our society," he said, adding that Twitter will be warm and welcoming under his ownership.
Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat er een gelijk speelveld komt voor zowel links als rechts. Wie is Twitter om te bepalen wat "fake news" is? Zijn zij als organisatie dat? Of zijn wij als gebruikers dat? Musk leunt heel erg op community notes, wat in mijn optiek de beste keus is voor het platform. Twitter moet compleet neutraal, zonder politieke opvattingen, bestuurd worden. Niks meer en niks minder. Dat Musk tegenwoordig zelf de kant kiest van de GOP heeft daar dus niets mee te maken.
[..]
Na drie keer je post te hebben gelezen snap ik er geen sikkepit van.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.
Maar ja, het is vrij simpel om fake news te merken alleen blokkeert dit conservatieve propaganda.
Dus je hele betoog komt erop neer, dat je met hem eens bent en daarom is het niet politiek gekleurd? want compleet politiek neutraal zijn bevoordeeld dus extemistische meningen, door leugens gelijk te stellen aan feiten.
Dit is juist heel politiek gekleurd.
Jij ziet Musk en Twitter als 1 orgaan. Een neutraal speelveld voor Twitter betekend dus niet dat Musk zich neutraal moet opstellen in zijn tweets. Dan zou zijn eigen mening ondermijnd worden omdat hij de eigenaar is.quote:Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.
Het dringt maar niet tot je door he? Als je (aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens toelaat op je platform over belangrijke zaken (zoals bv verkiezingen en COVID) onder het mom van 'free speech' is dat helemaal niet neutraal. Dat is juist de politieke agenda van de MAGA-Republikeinen. Het feit dat er in het Huis door Republikeinen nu hearings gehouden worden over die onderwerpen (met de bezielende medewerking van Musk's Twitter Files) bewijst dat.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Na drie keer je post te hebben gelezen snap ik er geen sikkepit van.Wie zegt dat ik het met Musk's visie op Covid eens ben dan?
Voor de duizendste keer, Musk is geen Twitter en Twitter is niet Musk.
[..]
Jij ziet Musk en Twitter als 1 orgaan. Een neutraal speelveld voor Twitter betekend dus niet dat Musk zich neutraal moet opstellen in zijn tweets. Dan zou zijn eigen mening ondermijnd worden omdat hij de eigenaar is.
Wat betreft fake news kan je je wellicht verdiepen in community notes.
Maar als jij denkt dat ik het met hem eens ben en daarom dus niet vind dat het politiek gekleurd is, dan snap je er echt geen reet van.
Hoezo is dat niet neutraal? Wie is Twitter als organisatie om dat te bepalen? Het enige wat Twitter moet doen, is handelen naar wat de wet zegt. Meer niet. Het welles-nietes spelletje moet niet gespeeld worden door de organisatie, maar door de samenleving. Die corrigeert waar nodig en plaatst een note waarin uitgelegd wordt waarom iemand gelijk of geen gelijk heeft.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:24 schreef Kijkertje het volgende:
Het dringt maar niet tot je door he? Als je (aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens toelaat op je platform over belangrijke zaken (zoals bv verkiezingen en COVID) onder het mom van 'free speech' is dat helemaal niet neutraal.
Je snapt het niet.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet neutraal? Wie is Twitter als organisatie om dat te bepalen? Het enige wat Twitter moet doen, is handelen naar wat de wet zegt. Meer niet. Het welles-nietes spelletje moet niet gespeeld worden door de organisatie, maar door de samenleving. Die corrigeert waar nodig en plaatst een note waarin uitgelegd wordt waarom iemand gelijk of geen gelijk heeft.
Je hebt het daarbij over belangrijke zaken wat betreft misinformatie. Mag je, in jouw optiek, als het gaat om "niet belangrijke" zaken, wel misinformatie plaatsen op Twitter? Mag ik bijvoorbeeld een tweet plaatsen waarin ik verkondig dat de aarde plat is op Twitter? Of dat ik een zusje hebt terwijl ik dat niet heb? Wat zijn mijn consequenties?
isquote:(aantoonbare) misinformatie, desinformatie en regelrechte leugens
quote:de politieke agenda van de MAGA-Republikeinen
Wat snap ik niet dan? Wat heeft dit met de discussie omtrent de neutraliteit van een social media platform en de rol/verantwoordelijkheiden die ze daarbij aannemen te maken?quote:Op zondag 12 maart 2023 17:55 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je snapt het niet.
[..]
is
[..][ afbeelding ]
Of jij wel of niet een zusje hebt of beweert dat de aarde plat is heeft geen verregaande gevolgen voor het welzijn van de (gehele) maatschappij. Het geloof van mensen in complottheorieen mbt de verkiezingen en COVID heeft dat wel in wettelijke regelgeving die daar vervolgens uit voortkomt.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet neutraal? Wie is Twitter als organisatie om dat te bepalen? Het enige wat Twitter moet doen, is handelen naar wat de wet zegt. Meer niet. Het welles-nietes spelletje moet niet gespeeld worden door de organisatie, maar door de samenleving. Die corrigeert waar nodig en plaatst een note waarin uitgelegd wordt waarom iemand gelijk of geen gelijk heeft.
Je hebt het daarbij over belangrijke zaken wat betreft misinformatie. Mag je, in jouw optiek, als het gaat om "niet belangrijke" zaken, wel misinformatie plaatsen op Twitter? Mag ik bijvoorbeeld een tweet plaatsen waarin ik verkondig dat de aarde plat is op Twitter? Of dat ik een zusje hebt terwijl ik dat niet heb? Wat zijn mijn consequenties?
M'n punt was dat wel duidelijk is hoe Kijkertje denktquote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat snap ik niet dan? Wat heeft dit met de discussie omtrent de neutraliteit van een social media platform en de rol/verantwoordelijkheiden die ze daarbij aannemen te maken?
Twitter moet MAGA-volk bannen? Twitter moet misinformatie-tweets verwijderen maar de user actief laten? Twitter moet niets doen?
Kortom, wat is je standpunt?
quote:Op zondag 12 maart 2023 18:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
M'n punt was dat wel duidelijk is hoe Kijkertje denktZe lijkt 2 vijanden te hebben: Trump/MAGA en Musk en grijpt elke mogelijkheid aan om die 2 met elkaar te verbinden. Of het nou relevant is of niet.
Mijn standpunt wat dat betreft is dat het niet aan een platform als Twitter is om te bepalen wat waar is en wat niet. Laat dat maar aan de gemeenschap over. Twitter moet hooguit doen wat de wet van haar verlangt: posts die in strijd zijn met de wet verwijderen en recidivisten blokkeren indien nodig.
Kortom, Twitter bemoeide zich met de inhoud wat betreft het waarheidsgehalte van de tweet. Het enige wat Twitter imo moet controleren, is dat de desbetreffende tweet in strijd is met de wet en op basis daarvan een handeling plegen. Zoals de huidige policy in elkaar steekt.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:27 schreef Kijkertje het volgende:
Niemand heeft het overigens over het verwijderen van tweets. Wat de vorige leiding deed was ze voor zien van waarschuwingen over het waarheidsgehalte ervan met verwijzingen naar bronnen die de (aantoonbare) feiten weergeven.
Waarheidsgehalte op grond van (aantoonbare) feiten. Mensen zoals jij kunnen maar moeilijk het onderscheid maken tussen feiten en meningen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kortom, Twitter bemoeide zich met de inhoud wat betreft het waarheidsgehalte van de tweet. Het enige wat Twitter imo moet controleren, is dat de desbetreffende tweet in strijd is met de wet en op basis daarvan een handeling plegen. Zoals de huidige policy in elkaar steekt.
Wel mooi dat je zelf in een complottheorie gelooft dat Musk Twitter heeft gekocht voor "political gain", en dit niet hard kan makenTijd om onder jouw posts maar een misinformatie-labeltje te plakken dan. Twitter 1.0 style
Vandaar dat zo'n labeltje bij jou voor mij van toepassing is.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarheidsgehalte op grond van (aantoonbare) feiten. Mensen zoals jij kunnen maar moeilijk het onderscheid maken tussen feiten en meningen.
Musk vind Eva een interessant dingetje vermoed ik. Dit is niet de eerste keer dat hij haar benaderdquote:
Tja er zijn nou eenmaal hele goede argumenten aan te voeren dat 'political gain' één van zijn beweegredenen was. Die opvatting wordt gesteund door feiten in de vorm van zijn eigen uitspraken/acties in het verleden, zijn misnoegen over Biden's beleid en zijn bemoeienissen met de politieke arena in het Congres dmv van zijn duidelijk (politiek) eenzijdig vrijgeven van interne informatie (de Twitter Files) waarvan ik al ruimschoots voorbeelden gepost heb (en nee die ga ik niet weer posten). Musk zelf beweerde bovendien dat Twitter niet 'neutraal' was en de Democraten teveel politieke invloed hadden uitgeoefend op het beleid?(zie Twitter Files tweets van Musk) Dat houdt toch in dat hij meer van dat rechts politieke geluid/misinformatie wil toelaten en dat bleek ook uit zijn acties, het weer toelaten van grotendeels politiek rechtse users die geband waren wegens het herhaaldelijk posten van aantoonbare leugens?quote:Op zondag 12 maart 2023 21:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vandaar dat zo'n labeltje bij jou voor mij van toepassing is.Misschien stuur je mij onbewust wel aan om te denken dat Musk Twitter heeft gekocht voor political gain.
Die complottheorie verdiend een labeltje imo.
Waar blijven je aantoonbare feiten @:Kijkertje ?
Je bent een discussie met jezelf aan het houden omtrent de aantoonbare onjuistheden die tweets al dan niet zouden hebbenDaar gaat het hier niet om. Ik vind persoonlijk ook dat Musk reinste onzin verkoopt als het gaat over Covid. Het gaat erom dat Twitter BV de tweet analyseert en hier eigenhandig een label onder plaatst. Ik vind dat Twitter zich daar niet mee moet bemoeien en dat de users middels community notes deze tweets eventueel kunnen corrigeren of nuanceren. Ook mijn flat earth tweet dus.
Hoe zou jij het aanpakken dan? Niet aankomen met het oude labeltjes-stelsel, want je "geest uit de fles" argument met dito Churchull () quote slaat dan ook kant nog wal.
Het liefst druk je als admin op de "delete user" knop he? Geef het maar gewoon toe. Toe maar.![]()
Kortom, je hebt geen aantoonbare feiten die aantonen dat Musk Twitter heeft gekocht voor political gain.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:54 schreef Kijkertje het volgende:
Tja er zijn nou eenmaal hele goede argumenten aan te voeren dat 'political gain' één van zijn beweegredenen was. Die opvatting wordt gesteund door feiten in de vorm van zijn uitspraken/acties in het verleden en zijn bemoeienissen met de politieke arena in het Congres dmv van zijn eenzijdig politiek gekleurde (mis-)informatie in de vorm van de Twitter Files die ik regelmatig gepost heb.
Ik heb mijn post nog een beetje bijgewerktquote:Op maandag 13 maart 2023 03:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kortom, je hebt geen aantoonbare feiten die aantonen dat Musk Twitter heeft gekocht voor political gain.Waar blijven de tweets van een zekere Ronnie Flippo als onderbouwing van je claim? @:Kijkertje
Je bewijsvoering zijn bij elkaar geraapte meninkjes van Musk omtrent wat onderwerpjes. Prima verder dat je die obsessieve link constant legt met politiek, MAGA en Trump, maar ik zou dit dan ook graag geflagged danwel genote zien.![]()
Aan je postgeschiedenis te zien hou je je er dagelijks flink mee bezig. Ik denk oprecht dat het hoog tijd wordt om een maandje of 3 te detoxen wat er overzees gebeurd op politiek vlak. Zal je oprecht goed doen.![]()
Je mag zeggen dat ik verblind ben door Musk adoratie, of dat ik niet wakker genoeg bent voor de waarheid, maar deze teksten omtrent "niet wakker genoeg zijn" heb ik de afgelopen jaren al meermaals voorbij zien komen.
Neutraal wil hier niet zeggen geen mening hebben, maar dat ook onzinnige anti vaccin meningen mogen. En als iemand het daar niet mee eens is, hij weer op de anti vaccine mening mag reageren.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wie is musk om te bepalen wat neutraal is. Zijn beeld is totaal niet neutraalm aangezien hij al anti vaccine en bullshit over covid rond bazuint.
Maar ja, het is vrij simpel om fake news te merken alleen blokkeert dit conservatieve propaganda.
Dus je hele betoog komt erop neer, dat je met hem eens bent en daarom is het niet politiek gekleurd? want compleet politiek neutraal zijn bevoordeeld dus extemistische meningen, door leugens gelijk te stellen aan feiten.
Dit is juist heel politiek gekleurd.
Dus Musk wil een totale nutcase website creeren alleen omdat totaal onzinnige meningen en verfieerbare leugens net zo serieus genomen zouden moeten worden als met feiten onderbouwde meningen.quote:Op maandag 13 maart 2023 07:43 schreef nomina het volgende:
[..]
Neutraal wil hier niet zeggen geen mening hebben, maar dat ook onzinnige anti vaccin meningen mogen.
waarom moest twitter neutraal zijn? Nu zijn ze ook niet neutraal: zie twitter files, zie musk zijn oproep reps te stemmen, zie hem openlijk opkomen voor conservatieven. Twitter is nu ook niet neutraal.quote:Op maandag 13 maart 2023 07:43 schreef nomina het volgende:
[..]
Neutraal wil hier niet zeggen geen mening hebben, maar dat ook onzinnige anti vaccin meningen mogen. En als iemand het daar niet mee eens is, hij weer op de anti vaccine mening mag reageren.
"Fake news" roepen en gebruiken is alleen maar een middel om misbruik van te maken.
Het mooie is dat juist jij met de argumenten moet komen waarom Musk Twitter heeft gekocht voor political gain. Niet ik. Je post is een boekwerk aan speculaties zonder daadwerkelijk met echte argumenten te komen.quote:Op maandag 13 maart 2023 06:38 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren meermaals persoonlijk 'advies' voorbij zien komen als de argumenten op waren
Nee, Twitter moet zich niet met de totaal onzinnige meningen en leugens bemoeien. Dat is aan de users om dit af te straffen danwel te accepteren middels notes. Daar is Birdwatch voor opgericht (onder het vorige management overigens) wat imo het juiste middel is.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus Musk wil een totale nutcase website creeren alleen omdat totaal onzinnige meningen en verfieerbare leugens net zo serieus genomen zouden moeten worden als met feiten onderbouwde meningen.
Musk mag met twitter doen en laten wat hem goeddunkt. Daarom concludeerde ik ook dat Musk een nutcase website wil creëren.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, Twitter moet zich niet met de totaal onzinnige meningen en leugens bemoeien. Dat is aan de users om dit af te straffen danwel te accepteren. Daar is Birdwatch voor opgericht (onder het vorige management overigens) wat imo het juiste middel is.
Het zijn toch maar wat meningen dat zou volgens de geleerden hier toch echt geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
Musk mag geen terroristen helpen door ze op Twitter reclame te laten maken.
Huh maar ik heb hier geleerd dat het Free Speech Walhalla van Musk boven alle wet- en regelgeving verheven stond. Waarom zou je anders reviewers, content moderators, en juristen massaal de deur wijzenquote:Op maandag 13 maart 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
Musk mag geen terroristen helpen door ze op Twitter reclame te laten maken.
[ twitter ]
Aldus @Rnie, de #1 veelposter in deze reeks.quote:Op maandag 13 maart 2023 03:13 schreef Rnie het volgende:
Aan je postgeschiedenis te zien hou je je er dagelijks flink mee bezig. Ik denk oprecht dat het hoog tijd wordt om een maandje of 3 te detoxen wat er overzees gebeurd op politiek vlak. Zal je oprecht goed doen.
Er zit hier toch op fok een statistiek man kan die van deze reeks niet een overzicht maken van de topposters zodat we dit zelf objectief kunnen vaststellen ipv wat meningen neer te plempen.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus @:Rnie, de #1 veelposter in deze reeks.
Dat kunnen we helemaal zelf:quote:Op maandag 13 maart 2023 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zit hier toch op fok een statistiek man kan die van deze reeks niet een overzicht maken van de topposters zodat we dit zelf objectief kunnen vaststellen ipv wat meningen neer te plempen.![]()
Dat valt toch wel mee, hij post maar 3 maal zoveel in dit topic als de persoon die hij beschuldigd van een obsessie te hebben.quote:
Klopt geen reet van joh.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat kunnen we helemaal zelf:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Elon Musk koopt belang van $ 3 miljard (9.2%) in Twitter" van 12-03-2022 t/m 12-03-2023
nr / aantal posts / gebruiker
001 1244 Rnie
002 1071 Ulx
003 0828 Tijn
004 0412 Kijkertje
005 0361 MoreDakka
005 0361 IndoorKite
007 0341 SnertMetChoco
008 0340 Tijger_m
009 0292 HowardRoark
010 0275 aTypisch
011 0264 YStec
012 0263 EttovanBelgie
013 0258 Beathoven
014 0243 loveli
015 0232 Lord-Ronddraai
016 0231 capricia
017 0215 slashdotter3
018 0211 Basp1
018 0211 Isdatzo
020 0210 ludovico
021 0207 Monolith
022 0183 ReplaR
023 0181 raptorix
024 0168 Chivaz
025 0163 Korenfok
026 0155 Eyjafjallajoekull
027 0143 Perrin
028 0132 weetjewel5
029 0131 xpompompomx
030 0127 Repentless
031 0110 Leandra
032 0105 Scorpie
033 0104 crystal_meth
034 0093 Heph844
035 0091 T.Durden
036 0076 Scrummie
037 0075 Momo
038 0073 TheoddDutchGuy
039 0072 Mr.Sandman
040 0071 VEM2012
041 0068 Lospedrosa
042 0067 speknek
043 0065 epicbeardman
044 0063 Glazenmaker
044 0063 tjoptjop
046 0060 icecreamfarmer_NL
047 0058 Jed1Gam
047 0058 Mano_
047 0058 koemleit
050 0056 KoosVogels
051 0055 Whiskers2009
052 0054 Sjemmert
053 0053 ExTec
054 0042 Aurelius
054 0042 YoungDriller
054 0042 Farenji
057 0040 livelink
058 0038 Ali_boo
059 0037 Nober
060 0036 Tocadisco
061 0035 Montov
062 0034 Kapitein_Scheurbuik
063 0033 BufferOverflow
064 0032 michaelmoore
064 0032 xzaz
064 0032 ThePlaneteer
067 0030 beantherio
068 0029 TheFreshPrince
069 0028 Straatcommando.
070 0027 -XOR-
070 0027 kladderadatsch
072 0026 George_of_the_Jungle
073 0024 Kaneelstokje
073 0024 Knipoogje
073 0024 AchJa
073 0024 Raw85
077 0023 Gehrman
077 0023 opgebaarde
077 0023 mcmlxiv
080 0022 BlackLining
081 0021 kipknots
081 0021 Gehenna
083 0020 Rode_Wijn
083 0020 Frikandelbroodje
083 0020 skysherrif
086 0019 Enchanter
086 0019 Nielsch
086 0019 Jojoke
086 0019 Jouska
090 0018 nixxx
090 0018 theunderdog
090 0018 Pokkehandtas
090 0018 Morri2
090 0018 Vis1980
095 0017 Papierversnipperaar
095 0017 Breekfast
095 0017 Za
095 0017 Treinhomo
095 0017 RegularOrange
100 0015 Aether
klik hier voor meer stats
Conclusie: geen woord aan gelogen.
Je mag voor een eerlijke vergelijking @Kijkertje haar posts in andere topics omtrent amerikaanse politiek, trump en MAGA bij dit aantal optellen hoor. Neem voor het aantal ook de onderwerpen mee die eigenlijk niets met amerikaanse politiek te maken hebben en het toch zo draait dat het er wel over moet gaan.quote:Op maandag 13 maart 2023 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee, hij post maar 3 maal zoveel in dit topic als de persoon die hij beschuldigd van een obsessie te hebben.![]()
Mooie verfieerbare feiten tegenover subjectieve meningen.
@Kijkertje houdt jou wel bezig hè? Over obsessies gesproken...quote:Op maandag 13 maart 2023 14:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je mag voor een eerlijke vergelijking @:Kijkertje haar posts in andere topics omtrent amerikaanse politiek, trump en MAGA bij dit aantal optellen hoor.
Jullie beginnen met een sterk staaltje whataboutism hoor. Ik reageer alleen maar op jullie aantijgingen.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
@:Kijkertje houdt jou wel bezig hè? Over obsessies gesproken...
Dat dit de zoveelste subjectieve mening van je is waarbij je met objectieve meetbare feiten weer op een leugen betrapt wordt.quote:
Aha, het moment waarop het benoemen van verifieerbare feiten een aantijging wordt.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jullie beginnen met een sterk staaltje whataboutism hoor. Ik reageer alleen maar op jullie aantijgingen.
Als jij nou even alle Amerikaanse politiek/Trump/Maga gerelateerde posts van Kijkertje bij elkaar raapt en die tegenover mijn 1200 posts binnen dit topic zet, dan leggen wij die verifieerbare feiten naast elkaar en beslissen we samen wie een nou een grotere obsessie botviert op Fok. Ik voor de Twittersaga onder Musk, of @Kijkertje voor Amerikaanse politiek/Trump/MAGA.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, het moment waarop het benoemen van verifieerbare feiten een aantijging wordt.
Voorspelbaarquote:
De dingen die ik geroepen heb, heb ik gewoon netjes onderbouwd. Waarom zou ik meedoen met jouw doelpalenverplaatsingquote:Op maandag 13 maart 2023 14:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
VoorspelbaarDingen roepen, maar als het erop aankomt de "ik heb toch niet met je geknikkert" kaart toepassen.
![]()
Als jij in deze vergelijking omtrent "obsessie over twee totaal verschillende onderwerpen" sec kijkt naar dit topic en het niet trekt over het gedrag buiten dit topic (wat je dus kan verifiëren...hoe mooi is dat!) op Fok, dan snap ik dat jij het voor je gevoel netjes hebt onderbouwd hoor.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
De dingen die ik geroepen heb, heb ik gewoon netjes onderbouwd
quote:De filosoof betuigt dat we ons leven radicaal kunnen vereenvoudigen en de samenleving kunnen verbeteren door gewoon de waarheid te vertellen in situaties waarin anderen vaak liegen.
Jij wil het weerleggen dan kom jij maar met bewijs.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als jij in deze vergelijking omtrent "obsessie over twee totaal verschillende onderwerpen" sec kijkt naar dit topic en het niet trekt over het gedrag buiten dit topic (wat je dus kan verifiëren...hoe mooi is dat!) op Fok, dan snap ik dat jij het voor je gevoel netjes hebt onderbouwd hoor.
Kom maar door met de vergelijking.
Ben je geen voorstander om misinformatie zoveel mogelijk te weren op Twitter dan? Of doel je echt op een kantoorbaan in San Fransisco?quote:
Twitter moet dat soort zaken gewoon zelf regelen. Niet gebruikers onbetaald het werk van Twitter laten oplossen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ben je geen voorstander om misinformatie zoveel mogelijk te weren op Twitter dan? Of doel je echt op een kantoorbaan in San Fransisco?
Ah, dus je wilt dat Musk zijn eigen bedrijf, eigenhandig aan de touwtjes trekt omtrent misinformatie? Lijkt mij zeer onverstandig. Een vergoeding voor exceptioneel "community-notes werk" zou ik wel geschikt vinden overigens.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Twitter moet dat soort zaken gewoon zelf regelen. Niet gebruikers onbetaald het werk van Twitter laten oplossen.
Het punt wat betreft community notes denk ik.quote:
Dat is nou juist wat Twitter zelf heel snel kan doen dmv 'flaggen'. Maar ja daar moet je wel experts voor in dienst hebben ...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het punt wat betreft community notes denk ik.
Als je je afvraagt of een note achteraf is (wat het logischerwijs is, je kan geen note plaatsen bij een niet verzonden tweet, net als een moderator hier geen actie kan uitvoeren als er nog niet iets is geplaatst), zou ik me eerst even inlezen als ik jou was.
Nee hoor, wat is er mis met toekomstige gerenommeerde community noters? Twijfel je aan de collectieve expertise van de samenleving? Die elkaar kunnen corrigeren waar nodig is? Hier op Fok gaat het al jaren relatief gezien goed wat betreft moderators die onbetaald werk verrichten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 00:48 schreef Kijkertje het volgende:
Maar ja daar moet je wel experts voor in dienst hebben
Mijn grootste bezwaar is dat tweets zelf niet geflagged worden en ik neem aan dat Musk dan ook zijn 'neutraliteit' wil doorvoeren onder de community noters? Of gaat iemand ze controleren op feitelijkheid? Als hij hetzelfde soort 'experts' gaat toelaten als hij deed met de Twitter Files heb ik er een hard hoofd in iddquote:Op woensdag 15 maart 2023 02:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee hoor, wat is er mis met toekomstige gerenommeerde community noters? Twijfel je aan de collectieve expertise van de samenleving? Die elkaar kunnen corrigeren waar nodig is? Hier op Fok gaat het al jaren relatief gezien goed wat betreft moderators die onbetaald werk verrichten.
Als de feiten de feiten zijn, zal de uitkomst wat betreft controversiële topics hetzelfde als bij Twitter 1.0. Twitter als organisatie heeft zich nu niet bemoeid met de "uitkomst", wat Twitter als organisatie voor beide kanten "biased-free" maakt. Dat is het hele punt.
Ja, maar je kan Musk niet van Twitter aftrappen dus ja, dan wordt het lastig om wat aan misinformatie te doenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ben je geen voorstander om misinformatie zoveel mogelijk te weren op Twitter dan? Of doel je echt op een kantoorbaan in San Fransisco?
Prima dat je Musk/Twitter dan het beleid wil laten uitvoeren wat betreft de misinformatie van tweets omtrent controversiële topics. Ik kies daar niet voor.quote:Op woensdag 15 maart 2023 03:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar is dat tweets zelf niet geflagged worden en ik neem aan dat Musk dan ook zijn 'neutraliteit' wil doorvoeren onder de community noters? Of gaat iemand ze controleren op feitelijkheid? Als hij hetzelfde soort 'experts' gaat toelaten als hij deed met de Twitter Files heb ik er een hard hoofd in idd![]()
Fok is niet te vergelijken, er niet voor niets een apart subforum als BNW
Het is gewoon raar als bedrijf om voor dat soort dingen afhankelijk te zijn van je klanten. Alsof bijvoorbeeld de Mac al hun schoonmakers ontslaat en zegt dat de klanten maar op moeten ruimen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Prima dat je Musk/Twitter dan het beleid wil laten uitvoeren wat betreft de misinformatie van tweets omtrent controversiële topics. Ik kies daar niet voor.
Natuurlijk wel een gratis big mac voor de expert schoonmaker als deze de wc schrobt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is gewoon raar als bedrijf om voor dat soort dingen afhankelijk te zijn van je klanten. Alsof bijvoorbeeld de Mac al hun schoonmakers ontslaat en zegt dat de klanten maar op moeten ruimen.
Alsof jij daar wat over te zeggen hebt, Musk doet gewoon wat hij wil en negeert jouw community notes als het hem uitkomt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Prima dat je Musk/Twitter dan het beleid wil laten uitvoeren wat betreft de misinformatie van tweets omtrent controversiële topics. Ik kies daar niet voor.
Wellicht handig om even de policy en de guidelines wat betreft community notes en het algoritme te lezen voordat je was raaskalt en misinformatie de wereld in slingert. Het klinkt als het begin van een complottheorie op deze manier.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof jij daar wat over te zeggen hebt, Musk doet gewoon wat hij wil en negeert jouw community notes als het hem uitkomt.
Je bedoelt de ah die de cassieres ontslaat en zegt dat we onze boodschappen zelf maar moeten scannen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is gewoon raar als bedrijf om voor dat soort dingen afhankelijk te zijn van je klanten. Alsof bijvoorbeeld de Mac al hun schoonmakers ontslaat en zegt dat de klanten maar op moeten ruimen.
Of Google die vraagt of we de informatie op Google Maps even willen bijwerken. Of grote webwinkels die vragen om reviews achter te laten. Het is allemaal gratis arbeid verricht door klanten in plaats van werknemers.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bedoelt de ah die de cassieres ontslaat en zegt dat we onze boodschappen zelf maar moeten scannen.
Weer dezelfde krakkemikkige bewering. Nee dat is het niet als mensen aantoonbare misinformatie blijven posten over maatschappelijk belangrijke aangelegenheden.quote:
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Weer dezelfde krakkemikkige bewering. Nee dat is het niet als mensen aantoonbare misinformatie blijven posten over maatschappelijk belangrijke aangelegenheden.
Het is ook geen censuur (in de zin van de wet), het is modereren en users (na waarschuwingen en met verwijzing naar de feiten) bannen omdat ze misinformatie blijven verspreiden is gewoon verantwoordelijk leiderschap.
Jezusquote:Op zondag 19 maart 2023 14:38 schreef Ronald het volgende:
Je krijgt nu automatisch een drol terug gemaild als je mailt naar press@twitter.com
Net getest, werkt nog echt ook
Goud.quote:Op zondag 19 maart 2023 14:38 schreef Ronald het volgende:
Je krijgt nu automatisch een drol terug gemaild als je mailt naar press@twitter.com
Net getest, werkt nog echt ook
quote:Op zondag 19 maart 2023 15:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
Goud.![]()
Fuck de "Twitter no longer has a communications department" artikeltjes. Je krijgt voortaan reactie, alleen niet de reactie waar je op hoopt
Wat zegt je hart @Kijkertje ? Weet Musk dit en doet hij express mee? Of neemt hij onwetend Joe Lonsdale zijn misinformatie-post als waarheid aan?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
Was deze al langsgekomen?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Musk vindt blijkbaar niet alleen dat zo'n meme posten het beste aan Community Noters kan worden overgelaten, hij vindt het ook nog eens zorgwekkend dat deze Twitter-troll daarvoor vervolgd wordt?
Of zat hij er weer eens gigantisch naast omdat hij geen flauw benul heeft waar het over gaat en daarmee dus meewerkt aan de verspreiding van misinformatie?
Allebei behoorlijk onverantwoordelijk als eigenaar van zo'n groot platform met miljoenen volgers![]()
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
Verwacht je nou een hele proza zodat je kan begrijpen hoe onprofessioneel en kinderachtig dit allemaal overkomt?
Dat je dit nog uit je mond krijgt en het gedrag van Musk verdedigt...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...
HHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:01 schreef YStec het volgende:
[..]
Dat je dit nog uit je mond krijgt en het gedrag van Musk verdedigt...
Echt joh...
Hier, een smiley die je begrijpt:
💩
ja maar die anderen doen debiel tegen mij dus ik mag toch ook debiel doenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:04 schreef YStec het volgende:
Ik kan het doen, want ik ben geen fucking CEO van een miljardenbedrijf. En ook niet eentje die jankt dat er adverteerders weggegaan zijn en zo.
Godverdomme. Memen op je persoonlijke account tot daaraan toe, maar dat je dan ook nog poepemoji's uitstuurt op een officiele mailadres voor contact.
De tering.
Deze man, wat een held!quote:
Of, ook een optie, je beantwoordt vragen van de pers gewoon. Kun je je wederhoor kwijt in de media, voor de balans enzo. Krijgt de lezer ook jouw kant van het verhaal mee. Iedereen wint.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan zou je je moeten afvragen hoe onprofessioneel de artikeltjes zijn omtrent Twitter de afgelopen maanden. Wie de bal kaatst...
Waarom zou een privaat bedrijf zich verplicht moeten voelen om de media te woord te staan? Het signaal is toch al maanden bekend dat Musk daar vooralsnog niet op zit te wachten?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of, ook een optie, je beantwoordt vragen van de pers gewoon. Kun je je wederhoor kwijt in de media, voor de balans enzo. Krijgt de lezer ook jouw kant van het verhaal mee. Iedereen wint.
Maar nee, meneer kiest er liever voor om iedereen een poep-smiley te mailen. En dan vervolgens wel verwachten dat mensen z'n website serieus nemen
Hij moet niks. Lekker drollen mailen, mag gewoon, het is een vrij land. Maar dan moet-ie ook niet zeuren over wat de pers schrijft.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou een privaat bedrijf zich verplicht moeten voelen om de media te woord te staan? Het signaal is toch al maanden bekend dat Musk daar vooralsnog niet op zit te wachten?
Als de mailbox, na het signaal, nog steeds vol komt te staan zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Wie bedoel je met de pers? Die smeuïge achterklap-pers van types zoals Platformer? Musk is namelijk veelvuldig op spaces & overige bijeenkomsten actief om zijn verhaal omtrent Twitter te doen. Dat interne zaken intern blijven en "de pers" verhaal wilt halen, een eigen narratief vormt omtrent luttele microzaken zoals het schrappen van het breakfast buffet en toch geen antwoord krijgt, is gewoon kinderlijk huilie huilie gedrag van de "pers" door constant te vermelden dat er geen communicatie-afdeling is.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij moet niks. Lekker drollen mailen, mag gewoon, het is een vrij land. Maar dan moet-ie ook niet zeuren over wat de pers schrijft.
Ja hoor, Twitter stuurt drollen terug en het is de pers die kinderachtig is. Kom op, manquote:Op dinsdag 21 maart 2023 23:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
kinderlijk huilie huilie gedrag van de "pers" door constant te vermelden dat er geen communicatie-afdeling is.
Hey Joe Biden, de "roddelpers" begint met kinderachtig stukjes zonder wederhoor te tikken omtrent het wel en wee binnen Twitter.quote:Op woensdag 22 maart 2023 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor, Twitter stuurt drollen terug en het is de pers die kinderachtig is. Kom op, man
'Yes, you are right'quote:
Gaat vanaf volgende week gebeuren:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:04 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk wereldwijd. Het wordt tijd om de oude geverifieerde blauwe vinkjes te verwijderen.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat vanaf volgende week gebeuren:
[ twitter ]
Volgens mij is het gewoon betalen en je krijgt 'm en mocht dan achteraf blijken dat er iets mis is met je account dan trekken ze het later weer in. Zo hadden prominente figuren binnen Al-Qaeda eerder een blauw vinkje voor zichzelf gekocht die ze nu weer kwijt zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vindt er nog wel verificatie plaats bij zo'n vinkje, maar dat je dan moet betalen. Of betaal je alleen voor het hebben van zo'n vinkje (en waarschijnlijk belangrijker: het boosten van je tweets)?
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel Russische nepfirmas zouden al in de startblokken staan.
Is Blue nou met of zonder verificatie van identiteit?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:04 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk wereldwijd. Het wordt tijd om de oude geverifieerde blauwe vinkjes te verwijderen.
quote:Blue checkmark
The blue checkmark means that an account has an active subscription to Twitter Blue and meets our eligibility requirements. Accounts that receive the blue checkmark as part of a Twitter Blue subscription will not undergo review to confirm that they meet the active, notable and authentic criteria that was used in the previous process.
https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/profile-labels
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat vanaf volgende week gebeuren:
[ twitter ]
Mja, Elon noemt het wel eens "payment verified", oftewel "doordat je betaald hebt, heb je bewezen dat je geen bot bent". Ik denk dat er genoeg bot-eigenaren best bereid zijn te betalen, maar goedquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
[..]
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.
Klopt dat?
Zo ja, dan vind ik het maar vreemd. Omdat er dan niets "verified" aan is. En omdat ik dacht te herinneren dat Musk juist 'mensen' wilde verifiëren op echtheid, o.a. om daarmee bots te weren.
"Verificatie" van persoon wordt niet meer adhv een blauwe badge vertoond. De blauwe badge toont alleen aan dat je een Blue user bent.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef YStec het volgende:
[..]
Zoals ik het lees betaal je voor Blue, en krijg je een vinkje zonder verificatie van identiteit. Pas bij goud en grijs vindt dat plaats.
Klopt dat?
Zo ja, dan vind ik het maar vreemd. Omdat er dan niets "verified" aan is. En omdat ik dacht te herinneren dat Musk juist 'mensen' wilde verifiëren op echtheid, o.a. om daarmee bots te weren.
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
"Verificatie" van persoon wordt niet meer adhv een blauwe badge vertoond. De blauwe badge toont alleen aan dat je een Blue user bent.
Stephen King heeft nu de oude blue, deze vervalt nu. Dat betekend dat iedereen een fake Stephen King account kan aanmaken met een blue badge. Omdat de legacy Blue is verdwenen, zal Stephen King dit niet leuk vinden en uiteraard aankloppen bij Twitter. Twitter zal hem vragen om een verificatie te sturen dat hij de echte Stephen King is. Het andere account zal dus gebanned worden (of gevraagd worden om een parodie-account te maken), maar de echte Stephen King krijgt gewoon geen gratis Blue badge.
Er zijn duizenden legacy blue users die een badge hebben zonder enige reden. Daar wilt Twitter dus nu vanaf.
https://help.twitter.com/(...)er-verified-accounts
Je vergeet een cruciaal detail: Elon Musk is $8 rijkerquote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:03 schreef YStec het volgende:
[..]
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.
Begrijp ik dat goed?
Nee. Je moet een ommeslag maken in het denken dat een blauw vinkje een verificatie van de persoon is. Het blauwe vinkje laat alleen maar zien dat het een betaalde user is, net als een fok abo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:03 schreef YStec het volgende:
[..]
Dus we weten nu al dat er misbruik van gemaakt gaat worden, we gaan ervan uit dat Twitter pas actie gaat ondernemen als de persoon waar het om gaat zich meldt bij Twitter - ondertussen is de schade allang aangericht, en pas als de persoon betaalt, gaat Twitter actie ondernemen.
Begrijp ik dat goed?
Er is wel degelijk een groot verschil met voorheen: vroeger was het niet zo eenvoudig om iemand na te doen en een blauw vinkje te krijgen. Dat blauwe vinkje was een manier om als gebruiker enig vertrouwen te hebben in het feit dat iemand is wie-ie zegt te zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee. Je moet een ommeslag maken in het denken dat een blauw vinkje een verificatie van de persoon is. Het blauwe vinkje laat alleen maar zien dat het een betaalde user is, net als een fok abo.
Ik kan namelijk nu ook een fake Stephen King Twitter account aanmaken, hem nadoen en een blue abo afsluiten. Mocht de echte Stephen King bezwaar maken bij Twitter, zal ik daarna geblokt worden wegens impersonificatie. Op dat gebied veranderd er niets tov afgelopen maanden. Het enige wat veranderd is dat de blue badge verdwijnt van de echte Stephen King.
correct.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een groot verschil met voorheen: vroeger was het niet zo eenvoudig om iemand na te doen en een blauw vinkje te krijgen. Dat blauwe vinkje was een manier om als gebruiker enig vertrouwen te hebben in het feit dat iemand is wie-ie zegt te zijn.
Dat is straks volledig het raam uit. Grote kans dat Stephen King geen blauw vinkje koopt. Maar iemand anders (die misschien ook echt Stephen King heet, of een parodie-account wil maken, of mensen wil oplichten) kan wel een blauw vinkje kopen. Dus als casual gebruiker heb je geen idee met wie je van doen hebt.
Ja, maar dan blijf je dus met het probleem zitten dat je niet weet met wie je van doen hebt. Dat probleem wordt niet opgelost door te weten wie er betaald heeft en wie niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
correct.
En dat idee moet je dus loslaten.Dat blauwe vinkje zegt alleen 8 dollar. Niet wie het is.
Oh eens hoor. Alleen vindt Twitter dat nu jouw probleem en niet het hare.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dan blijf je dus met het probleem zitten dat je niet weet met wie je van doen hebt. Dat probleem wordt niet opgelost door te weten wie er betaald heeft en wie niet.
Want?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:50 schreef capricia het volgende:
Twitter wordt volledig ongeloofwaardig, want je weet niet wie je tegenover je hebt.
De impersonificatie policy is toch nog van kracht? Waarom zou ik dan niet weten wie ik voor me heb? Als Stephen King de schrijver zegt dat hij is wie hij is, dan is dat door Twitter, op aangeven van Stephen King, geverifieerd, alleen is dat niet te zien aan de hand van een blauw vinkje.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in de post die je quote: "want je weet niet wie je tegenover je hebt".
Mijnheer King heeft daar wellicht helemaal geen zin in. Dus als gebruiker weet ik niet wie ik tegenover me heb.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
De impersonificatie policy is toch nog van kracht? Waarom zou ik dan niet weten wie ik voor me heb? Als Stephen King de schrijver zegt dat hij is wie hij is, dan is dat door Twitter, op aangeven van Stephen King, geverifieerd, alleen is dat niet te zien aan de hand van een blauw vinkje.
Kortom, Stephen King moet zichzelf verifiëren bij Twitter, net als dat Rnie zichzelf kan verifiëren. Geen onderscheid tussen de twee. Impersonificatie van Rnie mag niet, maar ook niet van Stephen King.
Dan niet, ook goed. Het kost hem niets hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijnheer King heeft daar wellicht helemaal geen zin in. Dus als gebruiker weet ik niet wie ik tegenover me heb.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan niet, ook goed. Het kost hem niets hoor.
Waarom zou hij dat allemaal in de gaten moeten gaan houden? Mss zit deze man helemaal niet eens op Twitter. En misschien interesseert het hem geen bal.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het kost hem klanten omdat voor gebruikers dadelijk niet duidelijk is wat nog serieus is en wat trollen zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan die wekelijks bij Twitter gaan melden dat iemand hem personificeert.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het kost hem klanten omdat voor gebruikers dadelijk niet duidelijk is wat nog serieus is en wat trollen zijn.
Insert poepsmiley.
Dat is de kern: Twitter schuift de verantwoordelijkheid nu af op de gebruikers. En vraagt er nog geld voor ookquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat allemaal in de gaten moeten gaan houden? Mss zit deze man helemaal niet eens op Twitter. En misschien interesseert het hem geen bal.
Punt blijft dat ik als gebruiker niet weet wie ik voor me heb.
Dit zou trouwens door een bepaalde groep als "woke" bestempeld worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:21 schreef YStec het volgende:
Wie gaat er nou de definitie van een symbooltje veranderen
Als blauwe vinkjes als woke gedrag trending zou worden in twitterland dan zal de antiwoke brigade dit weer snel willen afschaffen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:23 schreef YStec het volgende:
[..]
Dit zou trouwens door een bepaalde groep als "woke" bestempeld worden..
Waarom gebeurt dat nu op grote schaal niet dan? Waar zijn alle "celebs" en omhooggevallen types met een blauw statusbolletje die schade lijden doordat ze nu nagedaan worden? psst...omdat die accounts nu gebanned worden wegens het schenden van de impersonificatie regelquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet goed. Want oplichters maken er straks gretig gebruik van.
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat nu op grote schaal niet dan?
Gewoon omdenken, doe niet zo moeilijk man.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.
Want? Dat blauwe vinkje van dat fake account betekend dat hij geverifieerd Stephen King de schrijver is, en daardoor enorme schade kan ontstaan aan de echte stephen king? Terwijl er aangegeven wordt dat Blue geen verificatiemiddel meer is?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:41 schreef YStec het volgende:
[..]
Gewoon omdenken, doe niet zo moeilijk man.
Foto klopt, naam klopt, gebruikersnaam klopt... En de lieve meneer zegt zelfs dat-ie het echt is.quote:
Ik zou de gebruikersnaam met 'real' laten beginnen.quote:
Ja, maar die betalen voor blauw dus dan is het goedquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet goed. Want oplichters maken er straks gretig gebruik van.
Ah, RealElonMusk of zo? Dat mag toch zeker wel?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou de gebruikersnaam met 'real' laten beginnen.
Elon Musk nadoen ligt natuurlijk gevoelig, dat is al eerder gebleken. Maar het nadoen van celebrities die geen zin hebben in deze onzin en geen $8/maand willen betalen? Kan Twitter het iets schelen? Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, RealElonMusk of zo? Dat mag toch zeker wel?
Als je als "celebrity" geen 100 euro over hebt per jaar voor een marketingtool die je complete fandom al jaren kan bereiken, in de weet dat het met Twitter financieel niet echt denderend gaat, ben je voor mij een complete weggooier.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elon Musk nadoen ligt natuurlijk gevoelig, dat is al eerder gebleken. Maar het nadoen van celebrities die geen zin hebben in deze onzin en geen $8/maand willen betalen? Kan Twitter het iets schelen? Ik ben benieuwd.
Ik hoop oprecht dat ze daar flinke stappen in maken.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:20 schreef Rnie het volgende:
Het impersonificatie-probleem is prio 1. Maar zoals ik al zei, impersonificatie moet dusdanig opgelost worden dat als er een fake account aangemaakt wordt, die binnen 20 seconden offline gehaald moet worden.
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:49 schreef YStec het volgende:
In plaats van opschonen of opnieuw verifiëren, gaan we gewoon de definitie veranderen en abo's introduceren. Ja, waarom zou er weerstand zijn voor zo'n idee, het is gewoon briljant.
Wie heeft de definitie van dat vinkje veranderd?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stond![]()
Het probleem is niet het betalen per se. Het gaat erom dat er een probleem wordt gecreëerd door het bedrijf zelf, en er vervolgens voor de oplossing betaald moet worden door de gebruiker.quote:Maargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
En jij hebt natuurlijk dan als barmhartige Samaritaan het duurste abbonement hier op fok om deze Musk propaganda te vertellen. Of gaat dat tegen je gevoel in.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondMaargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
Als ze Twitter Blue duurder hadden gemaakt en daar extra features in hadden gestopt was er natuurlijk ook niet zoveel aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondMaargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
Even om verwarring te voorkomen, er zijn een paar termen die op elkaar lijken en door elkaar lijken te lopen. Aan de ene kant is/was er "verified", oftewel het blauwe vinkje. Dat betekende voorheen dat Twitter het voldoende bewezen achtte dat personen daadwerkelijk zijn wie ze zeggen dat ze zijn en gaf dergelijke accounts een blauw vinkje, zodat mensen wat duidelijkheid hadden over met wie ze van doen hadden op Twitter.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:47 schreef YStec het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak ik het heb herhaald inmiddels, maar als er nou naast Twitter Blue iets nieuws werd geïntroduceerd met een nieuwe betekenis, had ik er geen problemen mee.
Jij haalt Legacy verified en Blue door elkaar. Wat te snappen is. Daarom zeg ik ook dat je moet "omdenken". Dit wordt wat 1 april, als het geen grap is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:47 schreef YStec het volgende:
Wie heeft de definitie van dat vinkje verandert?
Dat Twitter van de oude verified-vinkjes af wil is sowieso geen grap. Of ze ook daadwerkelijk allemaal op 1 april verdwijnen betwijfel ik, maar dat ze op termijn worden weggehaald lijkt me een zekerheid.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij haalt Legacy verified en Blue door elkaar. Wat te snappen is. Daarom zeg ik ook dat je moet "omdenken". Dit wordt wat 1 april, als het geen grap is.
Idealistisch is het doel perfect, alleen het neigt naar voorkeursbehandelingen vanuit Twitter op basis van.....wat eigenlijk? Er klopte na jaren geen hout meer van. Er zat totaal geen logica in. Waarom zou jantje met bijvoorbeeld 4000 volgers een verified blauw vinkje mogen krijgen maar Tijn met 8000 volgers niet?quote:
Nee hoezo? Als gratis een van de opties is, dan mag ik toch een keuze maken wat voor mij het meest geschikt is? Bij @YStec kwam het in zijn post imo over alsof hij enige weerstand bood tegenover social media abonnementen. Maar dat heeft hij al ontkracht.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij hebt natuurlijk dan als barmhartige Samaritaan het duurste abbonement hier op fok om deze Musk propaganda te vertellen. Of gaat dat tegen je gevoel in.
Nee ik ben van de practice what you preach en de spiegel je hypocriete gedrag en logica clan. Dat dit soms wat confronterend voor hielelikkers van musk is kan ik niets aan doen.quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maargoed, @:capricia heeft volgens mij een vinkje en is naar mijn weten ook geen celebrity, dus waar trek je de grens wie wel of wie niet? Waarom mocht @:capricia een verificatie vinkje en ik niet? Ik kan toch ook nagedaan worden door een ander?
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie even niet wat mijn celebrity-status ertoe doet.
Maar wie gaat er dan Rnie nadoen en waarom? Dat is ook een grote vraag.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?*stampvoet*
Ja nou, gewoon, kan tochquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wie gaat er dan Rnie nadoen en waarom? Dat is ook een grote vraag.
Zo gaan we om met vragen:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?*stampvoet*
Ik stel een vraag omtrent de negatieve bijklank in de post van @YStec over social media abonnementen. Hij legt daarna netjes uit dat dat niet helemaal de bedoeling was van zijn post, maar meer de manier hoe het abonnement zonder verwarring vorm zou moeten krijgen. Maar jij concludeert dat ik een tegenstander ben van een gratis optie op Twitter, en mij verwijt dat ik gratis op Fok zit en daarom dus hypocriet gedrag vertoon? Zoiets? Kan er voor de rest ook geen kaas van maken anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee ik ben van de practice what you preach en de spiegel je hypocriete gedrag en logica clan. Dat dit soms wat confronterend voor hielelikkers van musk is kan ik niets aan doen.
Twitter is een kut-investering, maar aan de andere kant staat er ook niet echt een prijs op, omdat Twitter een goed instrument is meningen te sturen. Alle media nemen tweets over om er een nieuwsberichtje over te typen.quote:Op zondag 26 maart 2023 22:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Elon Musk zegt dat Twitter nu ongeveer 20 miljard dollar (omgerekend 18,55 miljard euro) waard is. In oktober betaalde Musk nog 44 miljard dollar voor het sociale netwerk.
Musk stuurde een e-mail aan alle werknemers waarin hij waarschuwde dat Twitter in een kwetsbare financiële positie verkeert. Daarbij waarschuwde hij dat het op een gegeven moment slechts vier maanden zou duren voordat het geld op zou raken.
Volgens Musk waren de "radicale veranderingen" die hij na zijn overname doorvoerde dan ook nodig om een faillissement te voorkomen. Er vonden onder meer massaontslagen plaats.
In de e-mail stond ook informatie over het nieuwe 'aandelen compensatie programma' voor Twitter-medewerkers. Zij ontvangen voortaan aandelen in X Corporation. Dat is de holdingmaatschappij die Musk gebruikte om het bedrijf te kopen.
De aandelen worden toegekend op basis van de waarde van 20 miljard dollar. Hoewel de waarde van het bedrijf is gehalveerd blijft Musk positief over Twitter. In zijn e-mail schreef hij dat Twitter op een dag 250 miljard dollar waard zal zijn.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |