Mijnheer King heeft daar wellicht helemaal geen zin in. Dus als gebruiker weet ik niet wie ik tegenover me heb.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
De impersonificatie policy is toch nog van kracht? Waarom zou ik dan niet weten wie ik voor me heb? Als Stephen King de schrijver zegt dat hij is wie hij is, dan is dat door Twitter, op aangeven van Stephen King, geverifieerd, alleen is dat niet te zien aan de hand van een blauw vinkje.
Kortom, Stephen King moet zichzelf verifiëren bij Twitter, net als dat Rnie zichzelf kan verifiëren. Geen onderscheid tussen de twee. Impersonificatie van Rnie mag niet, maar ook niet van Stephen King.
Dan niet, ook goed. Het kost hem niets hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijnheer King heeft daar wellicht helemaal geen zin in. Dus als gebruiker weet ik niet wie ik tegenover me heb.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan niet, ook goed. Het kost hem niets hoor.
Waarom zou hij dat allemaal in de gaten moeten gaan houden? Mss zit deze man helemaal niet eens op Twitter. En misschien interesseert het hem geen bal.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het kost hem klanten omdat voor gebruikers dadelijk niet duidelijk is wat nog serieus is en wat trollen zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan die wekelijks bij Twitter gaan melden dat iemand hem personificeert.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het kost hem klanten omdat voor gebruikers dadelijk niet duidelijk is wat nog serieus is en wat trollen zijn.
Insert poepsmiley.
Dat is de kern: Twitter schuift de verantwoordelijkheid nu af op de gebruikers. En vraagt er nog geld voor ookquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat allemaal in de gaten moeten gaan houden? Mss zit deze man helemaal niet eens op Twitter. En misschien interesseert het hem geen bal.
Punt blijft dat ik als gebruiker niet weet wie ik voor me heb.
Dit zou trouwens door een bepaalde groep als "woke" bestempeld worden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:21 schreef YStec het volgende:
Wie gaat er nou de definitie van een symbooltje veranderen
Als blauwe vinkjes als woke gedrag trending zou worden in twitterland dan zal de antiwoke brigade dit weer snel willen afschaffen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:23 schreef YStec het volgende:
[..]
Dit zou trouwens door een bepaalde groep als "woke" bestempeld worden..
Waarom gebeurt dat nu op grote schaal niet dan? Waar zijn alle "celebs" en omhooggevallen types met een blauw statusbolletje die schade lijden doordat ze nu nagedaan worden? psst...omdat die accounts nu gebanned worden wegens het schenden van de impersonificatie regelquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet goed. Want oplichters maken er straks gretig gebruik van.
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom gebeurt dat nu op grote schaal niet dan?
Gewoon omdenken, doe niet zo moeilijk man.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.
Want? Dat blauwe vinkje van dat fake account betekend dat hij geverifieerd Stephen King de schrijver is, en daardoor enorme schade kan ontstaan aan de echte stephen king? Terwijl er aangegeven wordt dat Blue geen verificatiemiddel meer is?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat celebrities nu nog een oud blauw vinkje hebben. De situatie verandert aanzienlijk zodra de echte Stephen King geen blauw vinkje meer heeft en een nep-account dat ook Stephen King heet wel.
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:41 schreef YStec het volgende:
[..]
Gewoon omdenken, doe niet zo moeilijk man.
Foto klopt, naam klopt, gebruikersnaam klopt... En de lieve meneer zegt zelfs dat-ie het echt is.quote:
Ik zou de gebruikersnaam met 'real' laten beginnen.quote:
Ja, maar die betalen voor blauw dus dan is het goedquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet goed. Want oplichters maken er straks gretig gebruik van.
Ah, RealElonMusk of zo? Dat mag toch zeker wel?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou de gebruikersnaam met 'real' laten beginnen.
Elon Musk nadoen ligt natuurlijk gevoelig, dat is al eerder gebleken. Maar het nadoen van celebrities die geen zin hebben in deze onzin en geen $8/maand willen betalen? Kan Twitter het iets schelen? Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, RealElonMusk of zo? Dat mag toch zeker wel?
Als je als "celebrity" geen 100 euro over hebt per jaar voor een marketingtool die je complete fandom al jaren kan bereiken, in de weet dat het met Twitter financieel niet echt denderend gaat, ben je voor mij een complete weggooier.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elon Musk nadoen ligt natuurlijk gevoelig, dat is al eerder gebleken. Maar het nadoen van celebrities die geen zin hebben in deze onzin en geen $8/maand willen betalen? Kan Twitter het iets schelen? Ik ben benieuwd.
Ik hoop oprecht dat ze daar flinke stappen in maken.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:20 schreef Rnie het volgende:
Het impersonificatie-probleem is prio 1. Maar zoals ik al zei, impersonificatie moet dusdanig opgelost worden dat als er een fake account aangemaakt wordt, die binnen 20 seconden offline gehaald moet worden.
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondquote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:49 schreef YStec het volgende:
In plaats van opschonen of opnieuw verifiëren, gaan we gewoon de definitie veranderen en abo's introduceren. Ja, waarom zou er weerstand zijn voor zo'n idee, het is gewoon briljant.
Wie heeft de definitie van dat vinkje veranderd?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stond![]()
Het probleem is niet het betalen per se. Het gaat erom dat er een probleem wordt gecreëerd door het bedrijf zelf, en er vervolgens voor de oplossing betaald moet worden door de gebruiker.quote:Maargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
En jij hebt natuurlijk dan als barmhartige Samaritaan het duurste abbonement hier op fok om deze Musk propaganda te vertellen. Of gaat dat tegen je gevoel in.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondMaargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
Als ze Twitter Blue duurder hadden gemaakt en daar extra features in hadden gestopt was er natuurlijk ook niet zoveel aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter Blue was er al ruimschoots voordat Musk aan het roer stondMaargoed, wat is er mis met het introduceren van social media abonnementen? Gaat het tegen je gevoel in om voor iets te betalen?
Even om verwarring te voorkomen, er zijn een paar termen die op elkaar lijken en door elkaar lijken te lopen. Aan de ene kant is/was er "verified", oftewel het blauwe vinkje. Dat betekende voorheen dat Twitter het voldoende bewezen achtte dat personen daadwerkelijk zijn wie ze zeggen dat ze zijn en gaf dergelijke accounts een blauw vinkje, zodat mensen wat duidelijkheid hadden over met wie ze van doen hadden op Twitter.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:47 schreef YStec het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak ik het heb herhaald inmiddels, maar als er nou naast Twitter Blue iets nieuws werd geïntroduceerd met een nieuwe betekenis, had ik er geen problemen mee.
Jij haalt Legacy verified en Blue door elkaar. Wat te snappen is. Daarom zeg ik ook dat je moet "omdenken". Dit wordt wat 1 april, als het geen grap is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:47 schreef YStec het volgende:
Wie heeft de definitie van dat vinkje verandert?
Dat Twitter van de oude verified-vinkjes af wil is sowieso geen grap. Of ze ook daadwerkelijk allemaal op 1 april verdwijnen betwijfel ik, maar dat ze op termijn worden weggehaald lijkt me een zekerheid.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij haalt Legacy verified en Blue door elkaar. Wat te snappen is. Daarom zeg ik ook dat je moet "omdenken". Dit wordt wat 1 april, als het geen grap is.
Idealistisch is het doel perfect, alleen het neigt naar voorkeursbehandelingen vanuit Twitter op basis van.....wat eigenlijk? Er klopte na jaren geen hout meer van. Er zat totaal geen logica in. Waarom zou jantje met bijvoorbeeld 4000 volgers een verified blauw vinkje mogen krijgen maar Tijn met 8000 volgers niet?quote:
Nee hoezo? Als gratis een van de opties is, dan mag ik toch een keuze maken wat voor mij het meest geschikt is? Bij @YStec kwam het in zijn post imo over alsof hij enige weerstand bood tegenover social media abonnementen. Maar dat heeft hij al ontkracht.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jij hebt natuurlijk dan als barmhartige Samaritaan het duurste abbonement hier op fok om deze Musk propaganda te vertellen. Of gaat dat tegen je gevoel in.
Nee ik ben van de practice what you preach en de spiegel je hypocriete gedrag en logica clan. Dat dit soms wat confronterend voor hielelikkers van musk is kan ik niets aan doen.quote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maargoed, @:capricia heeft volgens mij een vinkje en is naar mijn weten ook geen celebrity, dus waar trek je de grens wie wel of wie niet? Waarom mocht @:capricia een verificatie vinkje en ik niet? Ik kan toch ook nagedaan worden door een ander?
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie even niet wat mijn celebrity-status ertoe doet.
Maar wie gaat er dan Rnie nadoen en waarom? Dat is ook een grote vraag.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?*stampvoet*
Ja nou, gewoon, kan tochquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wie gaat er dan Rnie nadoen en waarom? Dat is ook een grote vraag.
Zo gaan we om met vragen:quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom jij wel een blauw vinkje en Rnie niet?*stampvoet*
Ik stel een vraag omtrent de negatieve bijklank in de post van @YStec over social media abonnementen. Hij legt daarna netjes uit dat dat niet helemaal de bedoeling was van zijn post, maar meer de manier hoe het abonnement zonder verwarring vorm zou moeten krijgen. Maar jij concludeert dat ik een tegenstander ben van een gratis optie op Twitter, en mij verwijt dat ik gratis op Fok zit en daarom dus hypocriet gedrag vertoon? Zoiets? Kan er voor de rest ook geen kaas van maken anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee ik ben van de practice what you preach en de spiegel je hypocriete gedrag en logica clan. Dat dit soms wat confronterend voor hielelikkers van musk is kan ik niets aan doen.
Twitter is een kut-investering, maar aan de andere kant staat er ook niet echt een prijs op, omdat Twitter een goed instrument is meningen te sturen. Alle media nemen tweets over om er een nieuwsberichtje over te typen.quote:Op zondag 26 maart 2023 22:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Elon Musk zegt dat Twitter nu ongeveer 20 miljard dollar (omgerekend 18,55 miljard euro) waard is. In oktober betaalde Musk nog 44 miljard dollar voor het sociale netwerk.
Musk stuurde een e-mail aan alle werknemers waarin hij waarschuwde dat Twitter in een kwetsbare financiële positie verkeert. Daarbij waarschuwde hij dat het op een gegeven moment slechts vier maanden zou duren voordat het geld op zou raken.
Volgens Musk waren de "radicale veranderingen" die hij na zijn overname doorvoerde dan ook nodig om een faillissement te voorkomen. Er vonden onder meer massaontslagen plaats.
In de e-mail stond ook informatie over het nieuwe 'aandelen compensatie programma' voor Twitter-medewerkers. Zij ontvangen voortaan aandelen in X Corporation. Dat is de holdingmaatschappij die Musk gebruikte om het bedrijf te kopen.
De aandelen worden toegekend op basis van de waarde van 20 miljard dollar. Hoewel de waarde van het bedrijf is gehalveerd blijft Musk positief over Twitter. In zijn e-mail schreef hij dat Twitter op een dag 250 miljard dollar waard zal zijn.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |