Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op maandag 6 maart 2023 20:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch betaalde iemand er 44 miljard voor, waarvan er 15 miljard of zo als schuld in de boeken van Twitter zijn gezet.
quote:Op maandag 6 maart 2023 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat waarom het 44 miljard heeft gekost?
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduldquote:
Godzijdank, laten we het hopen.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduld
Vast! Net zo zeker als hij een tweede termijn zou winnen!quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Binnenkort zijn er weer verkiezingen in de US en stappen ze weer over naar Trump, nog 'even'geduld
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..quote:Op maandag 6 maart 2023 21:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vast! Net zo zeker als hij een tweede termijn zou winnen!
De manier hoe er op je post gereageerd wordt spreekt boekdelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..
Waar zijn verkiezingen anders voorquote:Op maandag 6 maart 2023 21:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de verkiezingen, niet dat ie gaat winnen/verliezen..
Mijn kritiek bedoel je?quote:
Zijn kritiek dan (waar ik het mee eens ben dus ook mijn kritiek). Sterker nog dat beperkt zich niet tot Musk of Trump. Sommige mensen kunnen op meerdere mensen tegelijk kritiek hebben. Knap he?quote:Op maandag 6 maart 2023 21:46 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Niet jouw kritiek, je haalt het van twitter.
Beloofd? Kan niet wachten.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..quote:Op maandag 6 maart 2023 21:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beloofd? Kan niet wachten.
Weer 4 jaar smullen van de shitshow.
Eens. Maar je hebt er toch geen invloed op, dus dan kan je er maar beter om lachen dan om huilen.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..
Betere kandidaten zijn er wel maar ze moeten wel een kans maken om te winnen natuurlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 21:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik hoop liever dat beide partijen betere kandidaten naar voren schuiven dan dit..
Eerst de bitchfight tussen Trump en DeSantis.quote:Op maandag 6 maart 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat heeft hij daar nou aan? Die zijn allemaal ontslagen.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Ongelofelijk woest.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
Motherfucker, houd je bek gewoon eens dicht. Met je "complete rewrite". Debiel. Je bent geen programmeur, laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Jeetje wat een woede.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:35 schreef YStec het volgende:
Motherfucker, houd je bek gewoon eens dicht. Met je "complete rewrite". Debiel. Je bent geen programmeur, laat de mensen praten die weten waar ze het over hebben.
Iedereen die een beetje verstand heeft van software development lacht Musk uit met z'n "complete rewrite". Nog daargelaten hoe een kleine API-wijziging catastrofale gevolgen kan hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |