abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208171113
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
• Smart_ass: Blossom, augustus
• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september
• Automatic_, Pixel, 20 december
pi_208171308
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:40 schreef Vermecelli het volgende:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
pi_208173945
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:54 schreef Mathijz het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
Ja zolang je met KV niet boven het maximale uit kan, dan is dat prima.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208175318
Zo, prikjes zitten er weer in.
Consultatiebureau stats 68 cm en ruim 8 kilo. :P
pi_208175828
quote:
Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?

Andere vraag, welke tips hebben jullie voor een kind die om de haverklap de speen uitspuugt en deze terug wil, precies als je net lekker in bed ligt? Ik probeer nog wel eens tactisch iets voor te leggen zoals een knuffeltje ofzo. Dat ze wel even d'r best moet doen voor ze de speen echt kwijt is. In de hoop dat ze dan al in slaap is gevallen voor ze 'm mist.
Ik zou nooit met een hongerig kind lopen ijsberen door de kamer.. Maar goed, hier is de jongste dan ook echt een tijger en schreeuwt alles bij elkaar als hij honger heeft.

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Shine bright like a diamond.
pi_208176644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:56 schreef June. het volgende:

[..]

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
pi_208177196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:15 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
Dat is waar, toen lag onze kleine nog bij ons in de cosleeper naast mij. Dus met 1 hand had ik de speen teruggegeven..
pi_208177341
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
pi_208177681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:29 schreef Ericr het volgende:
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
pi_208177698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
pi_208177780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
Een stukje verdwaald weefsel en we weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Neuroloog komt nog. Mri waarschijnlijk en nog een echo.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 28-02-2023 15:21:38 ]
pi_208178556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
pi_208178563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Een stukje verdwaald weefsel en weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.
Klinkt spannend! Wel fijn dat het so far goed gaat, gefeliciteerd!
pi_208179232
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
pi_208179314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:05 schreef Bami het volgende:

[..]
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
Viel mee, veel beter dan vorige keer in elk geval. Beetje huilen maar snel weer getroost.

Bij het cb een afspraak verzetten is best een uitdaging ja, zo heb ik de kinkhoestprik uiteindelijk pas bij 33 weken kunnen halen. :')
pi_208191753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

Ja, die beginnen te komen! Beentjes waren altijd al stevig maar nu beginnen er ook wel extra vetjes te komen op haar armen enzo. Ze gaat qua lengte en gewicht ook super gelijk op met haar zus, heel grappig :D.
pi_208197590
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
pi_208201282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:31 schreef Lokasenna het volgende:
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
pi_208202190
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 02-03-2023 10:01:04 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:47:15 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208202484
Wat fijn! Het is allemaal zoooo zoeken, maar klinkt alsof jullie goed op weg zijn ^O^
pi_208203418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:12 schreef Bami het volgende:

[..]
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Kijk, dat zijn de betere verrassingen!
pi_208205391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:20 schreef alpeko het volgende:
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst
Super nieuws, goed bezig
pi_208206121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Oh wat naar! Fijn dat je dit weekend wat kan bijslapen. Lijkt me echt zwaar icm werk. Hier afgelopen vannacht net als bij Bami een betere nacht. Ik hoorde haar om 22:45u alweer maar dat was letterlijk één kreetje en toen sliep ze weer. Toen kwam ze om 3:00u en toen rond 7:00u weer. Wat een verademing tov 3x per nacht zeg. Hopelijk zet dit door maar ja fokwet natuurlijk. |:(
pi_208206254
quote:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Gister morgen om 6u en vanmorgen om 8u aan zijn ochtend voeding. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
pi_208206278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
Dat probleem hebben wij ook gehad, maar onze dame accepteert niet als wij te weinig van de fles geven. Dan is het gewoon krijsen tot de standaard 180cc er in gaat. We hebben daardoor noodgedwongen ons ritme wel eens moeten aanpassen, maar ach het is een baby en laat het maar op zijn beloop :).
pi_208206300
Onze dame (nu bijna 3 maanden) is de afgelopen nachten ineens een stuk stabieler. Rond 18:30 is ze helemaal kapot en moet ze nodig naar bed. Dan is het om 19:00 de fles er in en dan slaapt ze zo in tot 01:00. Dan 1x voeden, haar rustig terugleggen, en dan is ze er pas om 06:00 weer.

De afgelopen 5 nachten zijn zo heerlijk verlopen. Mijn vrouw en ik nemen het er van om weer wat slaap in te halen. Dus wij liggen om 21:00 al en komen er ook pas rond 07:00 weer uit. Heerlijk O+.

Er gaan ongetwijfeld wel weer eens onrustige nachten komen, maar deze hebben we alvast weer in de pocket.
pi_208206317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:51 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Dat probleem hebben wij ook gehad, maar onze dame accepteert niet als wij te weinig van de fles geven. Dan is het gewoon krijsen tot de standaard 180cc er in gaat. We hebben daardoor noodgedwongen ons ritme wel eens moeten aanpassen, maar ach het is een baby en laat het maar op zijn beloop :).
Dat laatste is ook sowieso prima. Ben ook benieuwd of ie het bij ons blijft volhouden. Zolang je nog verlof hebt is het ook prima te doen om mee te bewegen. Als je beiden moet gaan werken, kun je niet anders. Duurt hier nog tot eind mei.
pi_208206358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat laatste is ook sowieso prima. Ben ook benieuwd of ie het bij ons blijft volhouden. Zolang je nog verlof hebt is het ook prima te doen om mee te bewegen. Als je beiden moet gaan werken, kun je niet anders. Duurt hier nog tot eind mei.
Mijn vrouw begint van deze maand weer. Ik ben ondertussen alweer bijna 2 maanden aan het werk. Zal wel even spannend worden, maar ik merk wel dat mijn vrouw er ook aan toe is. Die vier muren beginnen ook op d'r af te komen.

En ook dan.. De komende 4 jaar zullen ups en downs kennen. D'r eerste tandje, d'r eerste griepje/koortsje, een zoveelste sprongetje.. We zien wel.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:08:30 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_208206473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:57 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Mijn vrouw begint van deze maand weer. Ik ben ondertussen alweer bijna 2 maanden aan het werk. Zal wel even spannend worden, maar ik merk wel dat mijn vrouw er ook aan toe is. Die vier muren beginnen ook op d'r af te komen.

En ook dan.. De komende 4 20 jaar zullen ups en downs kennen. D'r eerste tandje, d'r eerste griepje/koortsje, een zoveelste sprongetje.. We zien wel.
:D
disclaimer
pi_208209452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Gister morgen om 6u en vanmorgen om 8u aan zijn ochtend voeding. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Voeden op verzoek is ook op verzoek van de moeder hè. :D Ik deed dat heel vaak en doe het nog steeds regelmatig, voor vertrek nog even aanleggen. Heb het geluk dat Pukje vrijwel altijd wel in is voor wat melk. In de kraamtijd deed ik dan de zelfbenoemde ‘top-up’ dus bewust binnen 1 a anderhalf uur na de laatste voeding opnieuw aanleggen en als ze dan daarna in slaap viel liet ze er meestal 3+ uur tussen en sliep ze ook dat hele stuk. Ideaal voor de uitjes die we gepland hadden!

Nu is het nog steeds zonder vast ritme maar is een voeding veel sneller voorbij, dus dat doe ik makkelijk even tussen de bedrijven door. Maar bij twijfel over of iets lekker uit gaat komen leg ik haar nog steeds vaak een keertje extra aan. Vind dat echt heel relaxed aan voeden op verzoek versus een vast ritme. :D
pi_208209479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat balen zeg, dat de nachten juist nu hè aan het werk bent weer slechter zijn geworden. ;( Bijna weekend gelukkig!
pi_208209485
Onze jongen is vandaag met mama naar de eerste cursusdag van babymassage gegaan. Na 4 avonden ontroostbaarheid is hij nu heerlijk rustig. *;
pi_208212002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:46 schreef Bami het volgende:
zelfbenoemde ‘top-up’
Hier noemen we het aftanken :D

Over ritme doe ik even geen uitspraken
pi_208214239
Ik voed overdag eigenlijk grotendeels op mijn verzoek, probeer om de 3 uur aan te bieden en dan drinkt zo ook wel wat, maar ze vraagt er niet zelf om, pas na 4 a 5 uur. Volgens mij drinkt ze het liefst de hele dag zo weinig mogelijk, want daar is de nacht toch voor? :')
Geen idee wat je daaraan kan doen. Ik hoop dat het vaste voedsel wat gaat helpen de calorieën naar overdag te verplaatsen.
pi_208215745
De fokwet werkt blijkbaar ook als je zegt er geen uitspraken over te doen.

We hadden deze week overdag een mooi ritme alleen snachts nog wat vaker wakker dan wenselijk. Gisteren L uit logeren gebracht dus ik dacht mooi even bijslapen maar nu was S de hele nacht aan het spoken.
pi_208217735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:21 schreef Elleska het volgende:
De fokwet werkt blijkbaar ook als je zegt er geen uitspraken over te doen.

We hadden deze week overdag een mooi ritme alleen snachts nog wat vaker wakker dan wenselijk. Gisteren L uit logeren gebracht dus ik dacht mooi even bijslapen maar nu was S de hele nacht aan het spoken.
Dat is wel heel flauw van de fokwet. :(
pi_208220676
Ja wat flauw inderdaad!

De voedingsmomentjes worden wel steeds lastiger en korter hier met een ronddansende peuter erbij en een (daardoor) afgeleide baby. Merkte ook dat de luiers wat droger werden, maar ze drinkt wel echt goed wat water bij nu ook tijdens de eetmomentjes. Nu alleen nog fruit vinden dat ze lekker vindt.. :D.
pi_208221675
Alles wat er om haar heen gebeurt is interessanter dan drinken natuurlijk :D

Ik ben nog op zoek naar een fijne drinkbeker om mee te beginnen. Iemand aanraders?
pi_208221785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:17 schreef Lokasenna het volgende:

Ik ben nog op zoek naar een fijne drinkbeker om mee te beginnen. Iemand aanraders?
Munchkin bekers
pi_208222151
Wij hebben de Munchkin 360 ja. Lekt niet. Bij Bubbles duurde het wel eventjes voordat ze ‘m door had, Blossom snapte ‘m gelijk. Zijn ook wel redelijk hufter proof want dit is dus de tweede ronde dat ze gebruikt worden :P.
pi_208222333
Thanks, dan ga ik die proberen!
pi_208230164
Flinker kater hier. Controle van de heupjes in ziekenhuis gehad. Routine vanwege de stuitligging. Thuis komen met de diagnose hartafwijking. Ze hoorden opeens een hartruis. VSD. Gaatje in de wand van de kamers. Wel iets dat nog dicht kan groeien in de eerste levensjaren en hij ondervindt er geen hinder van op dit moment.

Hij was zo van slag na het onderzoek. Helemaal overprikkeld. Was thuis lastig stil te krijgen het slaapje daarna. Maar het is hem wel gelukt en net heeft ie het keurig volgehouden. Om 19u30 de fles gehad en om 00:30 pas weer wakker. Trots op onze kleine vent. Dat ie er maar overheen mag groeien.

:{
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:12:13 #43
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208231314
Och gussie! Dat is zeker schrikken. Anderzijds fijn dat je er nu achterkomt. Moet je daarvoor ook nog een keer terug op controle?

En qua heupjes? Of hoor je dat nog?
Wij gaan ook. Onze dochter heeft kort in stuit gelegen, dus heeft er recht op. CB zag niks geks, maar we doen het gewoon voor de zekerheid.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:13:46 #44
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208231330
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben de Munchkin 360 ja. Lekt niet. Bij Bubbles duurde het wel eventjes voordat ze ‘m door had, Blossom snapte ‘m gelijk. Zijn ook wel redelijk hufter proof want dit is dus de tweede ronde dat ze gebruikt worden :P.
Hadden wij ook. Tenzij hij ergens op drukt, dan lekt hij wel haha. In begin toen hebben we een tuitbeker van Avent gebruikt en de Munchkin wel aangeboden.
pi_208231750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:12 schreef automatic_ het volgende:
Och gussie! Dat is zeker schrikken. Anderzijds fijn dat je er nu achterkomt. Moet je daarvoor ook nog een keer terug op controle?

En qua heupjes? Of hoor je dat nog?
Wij gaan ook. Onze dochter heeft kort in stuit gelegen, dus heeft er recht op. CB zag niks geks, maar we doen het gewoon voor de zekerheid.
Over 6 wkn terug voor een scan van de heupen en daarna ook meteen weer een hart echo. Al kan het 1 tot 2 jaar duren voordat een gaatje zelf dichtgaat. Alleen als het gat groot is en het zijn groei hindert zullen ze eerder tot actie over gaan.

We moeten maar snel met hem naar het casino. Iets van 3% ligt de laatste weken nog in stuit en iets van 0,3% wordt geboren met een hartafwijking.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 04-03-2023 10:04:22 ]
pi_208233658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:17 schreef Lokasenna het volgende:

Mijn dochter kon met 6 maanden echt nog niets met de Munchkin. Een gewone rietjesbeker ging toen beter. Of gewoon wat laten oefenen met een klein cupje/bekertje? Ze zitten dan toch nog bij jou op schoot.
pi_208257145
Dat is wel schrikken @alpeko!
Hopelijk groeit hij er inderdaad overheen. En houden ze het goed in de gaten in de tussentijd.

Ik heb een tuitbeker en een munchkin gehaald van het weekend. De munchkin snapt ze nog niks van, de tuitbeker gaat wel goed. Rietjesbeker zal ik ook eens proberen. :P

Wij hebben vandaag wel een bijzondere dag gehad, Rosie werd vanmorgen opgedragen bij mij in de kerk. Ze was lekker vrolijk tijdens het hele gebeuren. Alle familie was gekomen om te kijken, daarna nog wat bij ons thuis gegeten. Daarna heeft ze volledig afgedraaid een paar uur bij me op schoot liggen slapen. :D
pi_208266519
Sterkte Alpeko, lastig nieuws. Gelukkig gaat jullie kleintje er aardig mee om
pi_208266527
Wij waren gisteren 2 uurtjes in de Pannenkoekenboerderij, we hebben het geweten. Tot half 12 was de kleine onrustig en prikkels aan het verwerken. We hebben haar het eerste deel van de nacht maar tussen ons in laten liggen, en na de middernacht fles terug naar d'r eigen bed. Dat ging aardig goed gelukkig!
pi_208288944
Hier komt ondertussen toch echt het eerste tandje door! :D

En mijn baby heeft een spray tan :') :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:07 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208289033
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest hier hardop om lachen, hoe komt het zo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:33:24 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_208289228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zie het als dubbelvla :7
disclaimer
pi_208289264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Geen idee, ik keek naar beneden en zag het ineens :D. Nu had grote zus volgens mij ook altijd wel een lichter hoofd dan haar lichaam, dus het is vast een familietrekje.
pi_208289310
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
Wat een krullenbos heeft ze! O+
pi_208289418
Over kapsels gesproken, mijn baby heeft een soort hanekam. :P

pi_208289704
Haha heel cute! Leuk shirtje ook!
pi_208356335
Vandaag is onze dame voor de eerste keer 'wennen' bij de gastouder. Heeel gek gevoel om je kind bij een ander achter te laten. Dat wennen zal wel meer van toepassing zijn voor de ouders dan voor het kind zelf..
pi_208357498
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:21 schreef Vermecelli het volgende:
Vandaag is onze dame voor de eerste keer 'wennen' bij de gastouder. Heeel gek gevoel om je kind bij een ander achter te laten. Dat wennen zal wel meer van toepassing zijn voor de ouders dan voor het kind zelf..
Ja gek gevoel he! Het went wel een beetje maar het blijft raar.
Hopelijk heeft ze het goed naar haar zin vandaag.
pi_208363860
Pfff ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat in etappes van anderhalf uur slapen, het duurt nu ook al zo lang. Ik lig ook vaak al om 20 uur in bed maar zelfs als ik de volgende dag tot 8 uur mag blijven liggen voel ik me nog steeds niet uitgerust.
pi_208364473
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
Pfff ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat in etappes van anderhalf uur slapen, het duurt nu ook al zo lang. Ik lig ook vaak al om 20 uur in bed maar zelfs als ik de volgende dag tot 8 uur mag blijven liggen voel ik me nog steeds niet uitgerust.
Oeh, ja. Dat lijkt me heel zwaar. Geen tips hier verder. Hier word ook niet doorgeslapen. Maar (meestal) wel langer dan dat!
pi_208367240
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
Wordt ze elke anderhalf uur wakker?! Jeetje wat killing, kan me voorstellen dat je dan niet uitgerust wakker wordt nee.. lig je net weer te slapen, word je weer wakker… hoelang gaat dit al zo?
pi_208367378
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wordt ze elke anderhalf uur wakker?! Jeetje wat killing, kan me voorstellen dat je dan niet uitgerust wakker wordt nee.. lig je net weer te slapen, word je weer wakker… hoelang gaat dit al zo?
Elke 2 uur ongeveer, meestal hebben we een halfuur nodig voor ik weer kan gaan slapen.
Rond 2 maanden was er een tijdje dat ze soms 4 uur achter elkaar sliep. Op die mooie weken na duurt het al haar hele leven :')
pi_208367379
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:13 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Oeh, ja. Dat lijkt me heel zwaar. Geen tips hier verder. Hier word ook niet doorgeslapen. Maar (meestal) wel langer dan dat!
Hopelijk blijft die van jou ook snel wat langer liggen!
pi_208367421
Wat gebeurt er als ze wakker wordt? Begint ze dan te huilen? Leg je haar telkens aan ook dan? Echt honger zou ze niet moeten kunnen hebben toch, elke twee uur? :o
pi_208367548
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 02:02 schreef Smart_ass het volgende:
Wat gebeurt er als ze wakker wordt? Begint ze dan te huilen? Leg je haar telkens aan ook dan? Echt honger zou ze niet moeten kunnen hebben toch, elke twee uur? :o
Meestal is het gas waar ze wakker van wordt. Dan ligt ze te draaien en te schoppen, er komt een harde scheet en dan begint ze hard te huilen. Meestal leg ik haar uiteindelijk aan om rustig te krijgen, maar ze drinkt dan bijna niks.
pi_208367657
Poeh wat pittig zeg Loka. Ik vind het al jammer dat we nog op 2 nachtvoedingen zitten, maar daar zitten iig vaak wel 2 blokken van 3 uur slaap omheen.

Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is waardoor ze zoveel last heeft van lucht in haar buik? Lijkt me wel de moeite waard om eens met een (huis)arts te overleggen, want dit is voor jullie alledrie niet leuk. :{
pi_208367747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 06:40 schreef Bami het volgende:
Poeh wat pittig zeg Loka. Ik vind het al jammer dat we nog op 2 nachtvoedingen zitten, maar daar zitten iig vaak wel 2 blokken van 3 uur slaap omheen.

Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is waardoor ze zoveel last heeft van lucht in haar buik? Lijkt me wel de moeite waard om eens met een (huis)arts te overleggen, want dit is voor jullie alledrie niet leuk. :{
Volgens de arts op het cb klonk het niet als iets abnormaals, verder zijn er namelijk geen allergie symptomen. Ze raadde wel aan minder nachtvoedingen te doen om haar buik meer rust te geven, maar dat vind ik nog best een uitdaging, om haar zonder weer rustig te krijgen :P
Haar vader (en zijn moeder) hebben prikkelbare darm dus misschien is het wel een familiekwaal. ;(
pi_208367785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 07:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Volgens de arts op het cb klonk het niet als iets abnormaals, verder zijn er namelijk geen allergie symptomen. Ze raadde wel aan minder nachtvoedingen te doen om haar buik meer rust te geven, maar dat vind ik nog best een uitdaging, om haar zonder weer rustig te krijgen :P
Haar vader (en zijn moeder) hebben prikkelbare darm dus misschien is het wel een familiekwaal. ;(
Misschien probiotica proberen dan? Tijdens de kraamtijd leek dat hier wel te helpen met krampjes.

Ik hoop iig heel erg voor jullie dat het snel beter wordt!

Wij hebben spruw. :X Qua klachten valt het redelijk mee gelukkig, maar wat een gedoe zeg!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:29:37 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208367848
Infacol kan eventueel helpen bij darmkrampjes, @Lokasenna. Het is geen wondermiddel maar hier werkte het wel beter dan niets :Y

In ieder geval hopen dat het snel beter gaat! Lijkt me inderdaad heel slopend :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:59:59 #70
208890 June.
Seriously?
pi_208368012
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 07:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Infacol kan eventueel helpen bij darmkrampjes, @:Lokasenna. Het is geen wondermiddel maar hier werkte het wel beter dan niets :Y

In ieder geval hopen dat het snel beter gaat! Lijkt me inderdaad heel slopend :*
Dat bevat dat wel weer zoetstof en parabenen.. Probiotica zou ik ook niet doen, met bv krijg je een prima evenwichtige darmflora. Bovendien moet je het dan blijven geven, want als je het stopt dan verdwijnt het effect weer..

Wel lastig @Lokasenna, waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd ook. Hier hielp inderdaad om er toch echt minimaal 3u tussen te laten voordat ik/we een volgende voeding gaven. En tijd helpt ook enorm, het wordt echt beter. Op een gegeven moment hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd, dat hielp ook al. Eerder wilde ik dat niet omdat hij nog zovaak kwam, maar toch maar geprobeerd en zowaar sliep hij ineens beter.. Of ik werd niet wakker van elk klein kreuntje;)

Zojuist wakker geworden en draak heeft ineens doorgeslapen.. Afgelopen 9 maanden minstens 2x een voeding nog. Rare wezens die baby's. Volgens de fokwet zal het komende nacht wel weer bal zijn.
pi_208368173
Ja ik nam wel zelf de probiotica, met het idee dat het dan via de borstvoeding wel bij Pukje zou komen. Misschien was het ook gewoon placebo hoor. :D
pi_208368426
De tips zijn inderdaad lief maar denk niet dat er veel over is dat nog niet geprobeerd is.
Dus we wachten maar gewoon af tot het beter wordt, en af en toe even spuien hier. :P
Misschien dat het nog iets gaat helpen als ze wat meer gaat eten 's avonds, dat ze wat langer verzadigd blijft. Overdag gaat het namelijk wel beter nu ze wat vast voedsel binnen krijgt.

Vervelend van de spruw @Bami !
Inderdaad een heel gedoe met schoonmaken etc.
pi_208368433
Hier is slapen momenteel ook ruk. Overdag slaapjes van precies 3kwartier dus de functie om slaapjes te koppelen is stuk. Snachts slapen we samen, dan hoef ik niet steeds helemaal wakker te worden.
Voorheen ging slapen beter dus hopelijk is het gewoon een update met een nieuwe slaapritme. Bijna 8 maand dus overgang van 3 naar 2 slaapjes zou kunnen.
pi_208372158
Wel heftig hoor Lokasenna, zo veel en vaak wakker zijn ‘s nachts. Hopelijk komt er snel verbetering! Het lijkt alsof dit topic sowieso niet vol zit met super slapende baby’s :P.
pi_208372259
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Wel heftig hoor Lokasenna, zo veel en vaak wakker zijn ‘s nachts. Hopelijk komt er snel verbetering! Het lijkt alsof dit topic sowieso niet vol zit met super slapende baby’s :P.
Nou ja... de onze. 's Nachts slaapt ie super goed. Zijn we heel blij mee. Overdag is het wisselend. Hij is vaak gewoon te wakker en wil dan spelen of nabijheid. Zit ie gerust een uur in de wipstoel met grote ogen.

Komt langzaam iets van ritme in. Nu meestal rond 18u wel wakker. Vaak maar uurtje slaap gehad dan. Dan wil ie erbij zijn. Gister het een beetje weten te rekken tot een voeding om 19u. Waren bang dat ie dan al vroeg in de nacht zou komen en daarna vroeg in de ochtend nogmaals. Maar nee. Meneer sliep van 20u tot 03u. En daarna nog van 4u tot 8u.

Moet er wel bij zeggen dat we gestopt zijn met borstvoeding. Enerzijds tot verdriet van mijn vriendin. Ze wilde graag maar had geen zin in een hele kermis. Productie liep terug nadat we tijdje terug al één avondvoeding hadden omzet naar fles. Het kreeg uiteindelijk structureel te weinig binnen. Nu zit ie volledig op de fles. 5 per dag. Het geeft ook wel weer wat extra rust en structuur. Hij clustert niet meer en doet het geweldig.

Zondag 2 maanden. Zal nu rond de 5 kilo zijn.
pi_208373020
Oh wat heerlijk is dat! Fijn! Onze oudste sliep ook al heel snel van 19:00u-3:00u en dan weer tot 7:30u ofzo. Genieten :P.
pi_208375990
Heftig hoor, Lokasenna :{
pi_208375997
Heeft iemand nog de Babboe voucher van de prenatal? Ik heb die in al mijn wijsheid weggegooid want ik ging echt geen bakfiets kopen :'(
pi_208380845
Ik kan je helaas niet helpen Bertha!

Ik daarnet midden in de nacht baby verschoond want haar slaapzak was nat op luierhoogte dus ik dacht dat ze doorgelekt was, maar haar romper en broekje waren gewoon droog. :? Zou het zweet geweest zijn dan? Snap er niets van :P.
pi_208385361
Ik heb dat setje bonnen nog wel ergens liggen, zal thuis eens kijken of ik die nog kan vinden.

Dat heb ik ook wel eens gehad, natte slaapzak met een droge luier. Ninja plas :P
pi_208405000
Sprongetje 2 is aan,de baby is al een paar dagen aanhangering maar we hadden theaterkaartjes en daarvoor oppas geregeld. Spannend was het wel om hem op tijd slapend in bed te krijgen.

Na 3 keer borstvoeding een flesje toe en is hij uiteindelijk tóch in slaap gevallen. Met spanning naar het theater maar baby heeft 5 minuten geprutteld en daarna tot 01:00 uur geslapen. O+
pi_208417491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou ja... de onze. 's Nachts slaapt ie super goed. Zijn we heel blij mee. Overdag is het wisselend. Hij is vaak gewoon te wakker en wil dan spelen of nabijheid. Zit ie gerust een uur in de wipstoel met grote ogen.

Komt langzaam iets van ritme in. Nu meestal rond 18u wel wakker. Vaak maar uurtje slaap gehad dan. Dan wil ie erbij zijn. Gister het een beetje weten te rekken tot een voeding om 19u. Waren bang dat ie dan al vroeg in de nacht zou komen en daarna vroeg in de ochtend nogmaals. Maar nee. Meneer sliep van 20u tot 03u. En daarna nog van 4u tot 8u.

Moet er wel bij zeggen dat we gestopt zijn met borstvoeding. Enerzijds tot verdriet van mijn vriendin. Ze wilde graag maar had geen zin in een hele kermis. Productie liep terug nadat we tijdje terug al één avondvoeding hadden omzet naar fles. Het kreeg uiteindelijk structureel te weinig binnen. Nu zit ie volledig op de fles. 5 per dag. Het geeft ook wel weer wat extra rust en structuur. Hij clustert niet meer en doet het geweldig.

Zondag 2 maanden. Zal nu rond de 5 kilo zijn.
De FOK! wet…. Hij krijgt sinds afgelopen 2 dagen 5 x een fles van 200 ml ipv 165 ml. Je zou dan verwachten dat ie langer slaapt. Maar opeens komt ie ook in de nacht nu gewoon om de 4 of 5 uur. Waardoor ie vandaag vermoedelijk op 6 flessen uit gaat komen. Wat officieel te veel is. Hij kreeg nu om 1u, 5u en de verwachting is dan dat we op 9u, 13u-14u, 17-18u en 22u uit gaan komen.

Hij lijkt naar een ander ritme toe te bewegen. Normaal was de laatste voeding rond 19/20u. En dan pas rond 2u de nachtvoeding maar we lijken vandaag toe te kruipen naar de laatste voeding om 22u. En dan nog ergens rond 3u en zo rond de ochtend.

Meebewegen? Afgelopen dagen proberen we een beetje te rekken maar hij wil echt eten. Dan maar even een oogje dichtknijpen en die 6 x vandaag laten gebeuren. Dat is bijna onontkoombaar als ie meerdere uren gaat schuiven.
pi_208418129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:36 schreef alpeko het volgende:

[..]
De FOK! wet…. Hij krijgt sinds afgelopen 2 dagen 5 x een fles van 200 ml ipv 165 ml. Je zou dan verwachten dat ie langer slaapt. Maar opeens komt ie ook in de nacht nu gewoon om de 4 of 5 uur. Waardoor ie vandaag vermoedelijk op 6 flessen uit gaat komen. Wat officieel te veel is. Hij kreeg nu om 1u, 5u en de verwachting is dan dat we op 9u, 13u-14u, 17-18u en 22u uit gaan komen.

Hij lijkt naar een ander ritme toe te bewegen. Normaal was de laatste voeding rond 19/20u. En dan pas rond 2u de nachtvoeding maar we lijken vandaag toe te kruipen naar de laatste voeding om 22u. En dan nog ergens rond 3u en zo rond de ochtend.

Meebewegen? Afgelopen dagen proberen we een beetje te rekken maar hij wil echt eten. Dan maar even een oogje dichtknijpen en die 6 x vandaag laten gebeuren. Dat is bijna onontkoombaar als ie meerdere uren gaat schuiven.
Het probleem om niet boven de liter uit te komen hebben wij ook gehad. In overleg met consultatiebureau is 1.1 liter niet gelijk verboden.
pi_208418154
Ook onze dame (3 maanden en 1 week oud) is nu wel met een nieuw ritme begonnen. Overdag flessen van 210cc, en voor het slapen gaan (18:30/19:00) nog 1x 150cc. En dan slaapt ze als een blok tot 03:00. Dan nog een keer 150cc om haar maagje niet helemaal vol te gieten, en dan slaapt ze weer tot 08:00. :)

Die kleine hoeveelheden 's nachts is echt fijn. Ze is na 10 minuten uitbuiken alweer klaar om terug naar bed te gaan. Vannacht lag ik na 30 min alweer in bed na een nachtvoeding.
pi_208424426
Doen ze goed, mijn baby gaat altijd kotsen als ze meer dan 160cc drinkt :P
pi_208426956
Hier flesjes van 100cc dus ik vind dit allemaal gigantisch klinken. _O- Lijkt me wel lastig, zo puzzelen om niet op teveel uit te komen enzo.

Pukje heeft de laatste dagen de gewoonte om 3 dutjes van een half uur te doen en daar dan de hele dag op door te komen. Ik vraag me ernstig af of ze ooit consistent langere dutjes gaat doen. Maar tussendoor is ze verder wel gewoon gezellig, dus vooruit dan maar. :D Vandaag zijn we weer wezen zwemmen en dat vindt ze wel echt heeeel erg leuk, zo lief om te zien!
pi_208453061
Leuk is dat ja, om je baby te zien spetteren O+
Qua grootte flesjes, Rosie heeft een soort 'sweet spot' rond de 150cc hebben we ontdekt, minder vindt ze te weinig en blijft ze wat zeuren maar van meer moet ze overgeven :P
Hoewel het overgeven wel een stuk minder is sinds ze hapjes eet.
De hapjes gaan nu lekker, ze eet zo een kleine banaan of peer op, en broodkorsten vindt ze ook leuk.
pi_208490647
We hebben toch de voeding wat afgebouwd. Hij overvoedde zichzelf gewoon. Nu weer terug op 165 ml x 5 en af en toe een kleine fles borstvoeding als ie hangry is. We zitten nu weer op 750-800 ml per dag wat keurig past bij zijn gewicht van 5 kilo.

En we zijn begonnen met vaste voedingsmomenten. Voor de laatste avondvoeding en de eerste in de ochtend maken we hem daarvoor wakker. In de nacht krijgt hij afhankelijk van het tijdstip een kleiner flesje als dat te dicht op de 7u voeding zit. In de hoop dat hij uiteindelijk zonder die kan. Vooralsnog redt ie het van 22u tot 4u/4u30. Heel netjes. Nadeel is wel dat we later naar bed gaan en hij van 19/22u nog aan het spoken is en veel nabijheid nodig heeft. Blijft een moeilijk momentje maar dat komt vanzelf. Hij doet echt zijn best. Valt ons op dat ie hard heen en weer beweegt met zijn hoofdje. We dachten eerst onrust en dan probeerde we steeds zijn speentje er toch weer in te stoppen maar hij doet dat om zichzelf in slaap te wringen.

Iemand nog positieve of juist negatieve ervaringen met bepaalde merken voeding? We begonnen met Nutrilon maar zijn ook vanwege de erg hoge prijs begonnen met bijmengen AH maar gister wisten ze ons te vertellen dat ze niet zeker weten of dat nog terug in de handel kwam. Was zowel online als bij de lokale AH niet meer te verkrijgen. Dus we hebben nu gekozen voor Hero. Dat mengen we dan weer bij de Nutrilon die we nog hebben maar volgens mij heeft ie weinig moeite met alle wisselingen. Hij heeft in 2 maanden borstvoeding gehad, daarna een mix en nu af en toe nog restjes borstvoeding uit de vriezer. En ook al 3 verschillende soorten spenen. Zolang het maar vult :D
pi_208490936
Hier bij twee kinderen een prima ervaring met Hero ^O^
pi_208494902
Wat is het voordeel van voeding mixen ipv gewoon één merk?

Hier komen de twee ondertandjes door :D. Eten gaat ook steeds beter. We naderen de 8 maanden, vind het steeds leuker worden nu O+. Een goede vriendin van me is volgende maand uitgerekend en ik merk dat ik het super fijn vind dat het eerste halfjaar alweer ruim achter ons ligt :D.
pi_208494922
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:16 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het voordeel van voeding mixen ipv gewoon één merk?
Geen maar met het idee om niet in 1x over te stappen van de ene naar de andere voeding en omdat we niet een pot willen weggooien. Uiteindelijk wordt het nu dus Hero maar we moeten nog af van 2 andere merken waarvan die van AH gewoon niet of slecht leverbaar is dus dat is sowieso geen optie meer.
pi_208495126
Geleidelijk uitfaseren dus :P. Is sowieso zonde (en veel te duur) om gewoon maar weg te gooien inderdaad.
pi_208503386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:43 schreef alpeko het volgende:
We hebben toch de voeding wat afgebouwd. Hij overvoedde zichzelf gewoon. Nu weer terug op 165 ml x 5 en af en toe een kleine fles borstvoeding als ie hangry is. We zitten nu weer op 750-800 ml per dag wat keurig past bij zijn gewicht van 5 kilo.

En we zijn begonnen met vaste voedingsmomenten. Voor de laatste avondvoeding en de eerste in de ochtend maken we hem daarvoor wakker. In de nacht krijgt hij afhankelijk van het tijdstip een kleiner flesje als dat te dicht op de 7u voeding zit. In de hoop dat hij uiteindelijk zonder die kan. Vooralsnog redt ie het van 22u tot 4u/4u30. Heel netjes. Nadeel is wel dat we later naar bed gaan en hij van 19/22u nog aan het spoken is en veel nabijheid nodig heeft. Blijft een moeilijk momentje maar dat komt vanzelf. Hij doet echt zijn best. Valt ons op dat ie hard heen en weer beweegt met zijn hoofdje. We dachten eerst onrust en dan probeerde we steeds zijn speentje er toch weer in te stoppen maar hij doet dat om zichzelf in slaap te wringen.

Iemand nog positieve of juist negatieve ervaringen met bepaalde merken voeding? We begonnen met Nutrilon maar zijn ook vanwege de erg hoge prijs begonnen met bijmengen AH maar gister wisten ze ons te vertellen dat ze niet zeker weten of dat nog terug in de handel kwam. Was zowel online als bij de lokale AH niet meer te verkrijgen. Dus we hebben nu gekozen voor Hero. Dat mengen we dan weer bij de Nutrilon die we nog hebben maar volgens mij heeft ie weinig moeite met alle wisselingen. Hij heeft in 2 maanden borstvoeding gehad, daarna een mix en nu af en toe nog restjes borstvoeding uit de vriezer. En ook al 3 verschillende soorten spenen. Zolang het maar vult :D
Alleen maar fijn dat je een baby hebt die alles lust!
De mijne maakte het ook weinig uit of ze kv of bv, vers of bevroren kreeg en uit welke fles, als het maar melk was. :P
Nu is ze wel wat kieskeuriger geworden. Soms na een dag flesjes doet ze ook moeilijk aan de borst omdat ze dan zelf het werk moet doen. :')
pi_208503650
Nog maar één weekje en dan voer ik de babylijst aan :lijstje: :+

Wat een voeding wordt hier gegeven trouwens, wij tikken sinds een paar dagen pas de 210 ml aan. Daarvoor was het afwisselend 150/180 en zelfs dat werd niet altijd opgedronken.
pi_208505401
Gaat de hoeveelheid melk niet naar beneden naar mate er meer vast voedsel wordt gegeten dan? Of juist omhoog want meer melk in minder flessen?

@Lokasenna hoe gaat met bij jullie met slapen ondertussen?
pi_208506174
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:48 schreef Smart_ass het volgende:
Gaat de hoeveelheid melk niet naar beneden naar mate er meer vast voedsel wordt gegeten dan? Of juist omhoog want meer melk in minder flessen?

@:lokasenna hoe gaat met bij jullie met slapen ondertussen?
Het lijkt weer wat de goede kant op te gaan! Nog genoeg nachten dat ze spookt en alleen maar tegen mij aan wil slapen, maar het gaat wel steeds vaker goed in het ledikant en ik kon deze week zelfs een paar keer 3 uur achter elkaar slapen. Daarvoor moest ik wel tegelijk met de baby naar bed, maar het was het waard :P
pi_208507304
Fijn! Want op die anderhalf uur slaap telkens ga je het natuurlijk niet lang volhouden :P.
Hier gaat het ook steeds een beetje beter. Afgelopen nacht sliep ze van 19:00u tot 3:30u *O* .
pi_208520264
Afgelopen nacht was het 0:00u en 5:00u :P.

Volgens mij zit mijn eerste menstruatie er weer aan te komen :'( .
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:51:38 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208522864
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:55 schreef Smart_ass het volgende:
Afgelopen nacht was het 0:00u en 5:00u :P.

Volgens mij zit mijn eerste menstruatie er weer aan te komen :'( .
Mehhhh. Hoe lang ben je er dan vanaf geweest?

Hier was het er al 3maanden na de bevalling :{
En dat met volledige borstvoeding :'( Al was dat destijds bij m’n zoontje ook haha.

Zolang ze hier (overdag) in een bedje kan slapen, gaat het goed. Maar op een andere plek is vaak gen succes.
De nachten zijn ook prima. Vaak tussen 19 en 20 naar bed & dan komt ze tussen 2 en 3.
pi_208530230
Ruim 7 maanden, dus ik mag niet klagen :P. Heeft verder ook nog niet doorgezet, maar wel wat symptomen dat het eraan zit te komen. Drie maanden is inderdaad al wel weer erg snel :'( .

Oh dat klinkt goed. Hier kwam ze gisteravond rond 23:00u weer en toen pas vanochtend om 7:00u _O_ . Voor het eerst dat ik zo’n 8u achtereen heb slapen :D.
pi_208532630
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn! Want op die anderhalf uur slaap telkens ga je het natuurlijk niet lang volhouden :P.
Hier gaat het ook steeds een beetje beter. Afgelopen nacht sliep ze van 19:00u tot 3:30u *O* .
Dat zijn mooie stukken. _O_
Uiteraard was het de afgelopen nachten weer bal, zul je altijd zien :P

Qua menstruatie, ik dacht dat ik er een had vrij snel na de bevalling, maar daarna is het niet meer teruggekomen, dus misschien was het ook nog wel gewoon een restje kraambloed toen.
pi_208536989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Dat zijn mooie stukken. _O_
Uiteraard was het de afgelopen nachten weer bal, zul je altijd zien :P

Qua menstruatie, ik dacht dat ik er een had vrij snel na de bevalling, maar daarna is het niet meer teruggekomen, dus misschien was het ook nog wel gewoon een restje kraambloed toen.
Hier ook. Met vier weken al! Typische pijn en bloedverlies (had ik natuurlijk sws nog wel, maar had toch het idee dat het Anders was) en zes weken later weer. Sindsdien niks! En we zitten alweer op bijna 9 maand. Niet dat ik het erg mis 😉. Ik geef wel bv en zit aan de minipil. Dat zou wel meespelen.
pi_208540595
Eerste keer een avondje uit zonder baby. Zus, zwager en neefje kwamen bij ons logeren en oppassen. Ook de nacht nam mijn zus voor de rekening. Normaal huilt ie ‘s nachts nooit maar je raadt het al… Paniek had ie na zijn nachtvoeding. En toen ik kwam kijken kalmeerde hij uiteindelijk. Vanmorgen ook dikke tranen en meteen ontspanning toen mijn vriendin hem pakte. Eenkennigheid is wat vroeg voor 9 weken.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:36:21 #104
208890 June.
Seriously?
pi_208540915
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:55 schreef alpeko het volgende:
Eerste keer een avondje uit zonder baby. Zus, zwager en neefje kwamen bij ons logeren en oppassen. Ook de nacht nam mijn zus voor de rekening. Normaal huilt ie ‘s nachts nooit maar je raadt het al… Paniek had ie na zijn nachtvoeding. En toen ik kwam kijken kalmeerde hij uiteindelijk. Vanmorgen ook dikke tranen en meteen ontspanning toen mijn vriendin hem pakte. Eenkennigheid is wat vroeg voor 9 weken.
Nee, maar hij ruikt jullie geur natuurlijk wel. En jullie doen het vast net iets anders dan je zus.
pi_208542444
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:55 schreef alpeko het volgende:
Hij kent niemand beter dan jouw vriendin hè, hij heeft 9 maanden in haar geleefd. Dus allicht dat haar fysieke aanwezigheid hem rust geeft. :D
pi_208543244
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef June. het volgende:

[..]
Nee, maar hij ruikt jullie geur natuurlijk wel. En jullie doen het vast net iets anders dan je zus.
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:58 schreef Bami het volgende:

[..]
Hij kent niemand beter dan jouw vriendin hè, hij heeft 9 maanden in haar geleefd. Dus allicht dat haar fysieke aanwezigheid hem rust geeft. :D
De prul. Eind mei gaan we het nog een keertje proberen. Maar dan echt een hele dag. Zullen dan wel zorgen dat we onze geur ook achter laten bij hem. We vonden het best lastig om weg te zijn zonder hem maar wel ook goed om te doen. Zullen hem straks nog ook 2x per week naar KDV moeten brengen :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 26-03-2023 14:22:18 ]
pi_208561672
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]
[..]
De prul. Eind mei gaan we het nog een keertje proberen. Maar dan echt een hele dag. Zullen dan wel zorgen dat we onze geur ook achter laten bij hem. We vonden het best lastig om weg te zijn zonder hem maar wel ook goed om te doen. Zullen hem straks nog ook 2x per week naar KDV moeten brengen :'(
Eind mei is hij ook alweer een stuk groter gelukkig. Komt vast goed! En dat naar het kdv brengen is even wennen idd. De eerste keer moest ik ook huilen, maar ze heeft het hier erg naar haar zin dus nu breng ik haar met plezier. :D

Pukje lijkt pijn rondom/in haar bilspleet te hebben. Voor de nacht smeren we haar billen altijd in met shea butter als beschermlaagje tegen de plasluier waar ze urenlang inligt. De laatste dagen begint ze al te gillen als we haar op de commode leggen ‘s avonds, afgelopen nacht was drama en een uur geleden werd ze ook huilend wakker. Werd stil toen de luier uit ging en moest weer heeeel hard huilen toen de zetpil erin ging.
Ze had een schimmeltje de afgelopen weken, die behandeling is net klaar maar we gaan maar wel even met haar langs de huisarts. Mijn hart brak echt een beetje van hoe hard ze aan het gillen was. ;(
Hier nog iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het viel mijn man al op dat de huid daar in de buurt nog onrustig en rood was, en soort van pukkeltjes leek te hebben. :?

Overdag is er geen vuiltje aan de lucht en voor de schimmelbehandeling deden we ook al dat insmeren met shea en dat was ook altijd prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bami op 27-03-2023 22:09:44 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:03:54 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208563966
En 's nachts een keer extra verschonen? Of slaapt Pukje door?

Smeer je de shea ook echt tussen haar billen?

Zou een luier een maat groter kunnen helpen (wat meer ruimte voor plas, dus droger...)?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208564025
We worden sinds zondag rijkelijk beloond met een stralende lach. Dan vergeet je idd snel alle slechte dagen. Hij heeft zichzelf een uur vermaakt in de wipstoel met alleen maar kijken naar mij :@

O+ Wat een dropje is het dan...
SPOILER
pi_208564446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tink89 het volgende:
En 's nachts een keer extra verschonen? Of slaapt Pukje door?

Smeer je de shea ook echt tussen haar billen?

Zou een luier een maat groter kunnen helpen (wat meer ruimte voor plas, dus droger...)?
Nouja het huilen nu was een uur na bedtijd, dus plas was het probleem nog niet volgens mij.
Man doet deze luier altijd dus die smeert.
Als ik het idee had dat de plas het probleem was dan zou nog een keer verschonen zeker wel een optie zijn, alleen dan is ze mega wakker en ben ik dus ook veel langer wakker dus dat doe ik liever niet als het niet helpend/nodig is.

Maargoed, even afwachten maar wat de huisarts ervan zegt.
pi_208564856
Na ruim een maand goede nachten (slechts 1x voeden en verder doorslapen) zit er nu een kink in de kabel.. Sinds 2 dagen komt onze kleine ineens elke 4/5 uur ipv 6, waardoor we precies 2x aan de bak moeten 's nachts en de ochtendfles een slechte timing heeft.

Hopelijk tijdelijk.. Want ik ben weer als vanouds lekker veel wakker 's nachts en dat had ik juist een beetje achter me gelaten :').
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:55:16 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208565875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:11 schreef Vermecelli het volgende:
Na ruim een maand goede nachten (slechts 1x voeden en verder doorslapen) zit er nu een kink in de kabel.. Sinds 2 dagen komt onze kleine ineens elke 4/5 uur ipv 6, waardoor we precies 2x aan de bak moeten 's nachts en de ochtendfles een slechte timing heeft.

Hopelijk tijdelijk.. Want ik ben weer als vanouds lekker veel wakker 's nachts en dat had ik juist een beetje achter me gelaten :').
Dit is wat baby's doen... denk je net lekker een ritme te hebben, gooien ze de boel weer om. Vaak hangt het samen met een ontwikkeling die ze doormaken (leren rollen, geluidjes maken, straks leren lopen ofzo) of met fysiek ongemak (tandjes, oortjes, etc).

Succes...
pi_208566848
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:50 schreef Bami het volgende:

[..]
Eind mei is hij ook alweer een stuk groter gelukkig. Komt vast goed! En dat naar het kdv brengen is even wennen idd. De eerste keer moest ik ook huilen, maar ze heeft het hier erg naar haar zin dus nu breng ik haar met plezier. :D

Pukje lijkt pijn rondom/in haar bilspleet te hebben. Voor de nacht smeren we haar billen altijd in met shea butter als beschermlaagje tegen de plasluier waar ze urenlang inligt. De laatste dagen begint ze al te gillen als we haar op de commode leggen ‘s avonds, afgelopen nacht was drama en een uur geleden werd ze ook huilend wakker. Werd stil toen de luier uit ging en moest weer heeeel hard huilen toen de zetpil erin ging.
Ze had een schimmeltje de afgelopen weken, die behandeling is net klaar maar we gaan maar wel even met haar langs de huisarts. Mijn hart brak echt een beetje van hoe hard ze aan het gillen was. ;(
Hier nog iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het viel mijn man al op dat de huid daar in de buurt nog onrustig en rood was, en soort van pukkeltjes leek te hebben. :?

Overdag is er geen vuiltje aan de lucht en voor de schimmelbehandeling deden we ook al dat insmeren met shea en dat was ook altijd prima.
Als bescherming voor de nacht kun je nog een extra vette creme proberen, zoals cetomacrogol of vaseline/paraffine.
pi_208586047
Wat doen jullie met ongebruikte ontdooide melk? Gisteravond melk in de koelkast gezet voor het geval dat, maar niet nodig gehad. Weggooien voelt altijd zo zonde na de moeite die erin gestoken is :P.
pi_208586523
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:55 schreef Smart_ass het volgende:
Wat doen jullie met ongebruikte ontdooide melk? Gisteravond melk in de koelkast gezet voor het geval dat, maar niet nodig gehad. Weggooien voelt altijd zo zonde na de moeite die erin gestoken is :P.
Restjes melk die mee terug komen van de opvang gebruik ik in badjes, men zegt dat het heel goed is voor de huid.

Als er nog een gedeelte van de melk bevroren is (slushie structuur geldt daar ook voor) dan kan je het weer opnieuw invriezen is mij verteld.

Eventueel zou pasteuriseren en dan opnieuw invriezen ook kunnen, maar persoonlijk zou ik dan eerder voor een badje kiezen. :D
pi_208586558
Ohja; conclusie van de huisarts is dat we beter zinkzalf kunnen smeren want Pukje heeft vrij dikke rollen bij haar billen en bovenbenen maar wel een gevoelige huid, en dan houdt de shea het iets te vochtig wat smetkans en risico op terugkeer schimmels geeft.
En na die avond heeft ze natuurlijk ook niet meer zo ontzettend hard gehuild, dus zal wel een tijdelijke hickup zijn geweest ofzo. Huisarts heeft haar wel meteen even helemaal gecheckt, ik vond het fijn dat we zo toch serieus genomen werden met onze relatief vage klacht. :+
pi_208587286
Ik ga inderdaad voor het badje denk ik, of eventueel zometeen verwerken in een papje :Y.

Fijn! En zinkzalf is inderdaad een goede voor luieruitslag enzo. Hopelijk werkt het. En fijn dat het na die ene nacht in elk geval niet meer zo erg is geweest. Hier wordt het ook steeds roder tussen de billetjes want meer eten en meer poepen. Hopelijk krijgt ze er geen last van.
pi_208588413
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:55 schreef Smart_ass het volgende:
Door het warme eten om dat dunner te maken.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:11:18 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208589005
In bad, pannenkoek van bakken, pap van maken (die blijft wel dun) of met tranen weggooien.

Ik heb nog een liter of twee in de vriezer die nooit meer op gaat, maar ik ben nog niet zo ver dat ik het allemaal door het putje kan gooien.
pi_208589018
verwerken in eten inderdaad
pannenkoekjes van bakken en die eventueel weer invriezen
pi_208589051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:11 schreef Tink89 het volgende:
pap van maken (die blijft wel dun)
Daar heb ik met biobim pap geen last van. Dat wordt dik genoeg om te lepelen.
pi_208589059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:11 schreef Tink89 het volgende:
In bad, pannenkoek van bakken, pap van maken (die blijft wel dun) of met tranen weggooien.

Ik heb nog een liter of twee in de vriezer die nooit meer op gaat, maar ik ben nog niet zo ver dat ik het allemaal door het putje kan gooien.
Je kan kijken of er nog mensen interesse in hebben als donormelk, als je daar voor open staat? Is een facebookgroep voor en naar ik begrijp geven mensen dan nog best 'oude' melk aan hun kinderen.
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:25:23 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208589108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:18 schreef Bami het volgende:

[..]
Je kan kijken of er nog mensen interesse in hebben als donormelk, als je daar voor open staat? Is een facebookgroep voor en naar ik begrijp geven mensen dan nog best 'oude' melk aan hun kinderen.
Njah, het ligt allemaal al meer dan een jaar in de vriezer in niet altijd logische hoeveelheden (flesjes van 20 en flesjes van 200 ml door elkaar enzo). Een deel is koemelkvrij, een deel niet... ik wacht even tot de kleine van een vriendin volgende week ofzo geboren is en als zij het niet nodig heeft, ga ik het beetje bij beetje in bad gooien bij de kids.
pi_208589539
Helemaal koemelkvrij is best wat vraag naar. :D Maar ik snap je hoor!
  donderdag 30 maart 2023 @ 11:10:04 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208589557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:07 schreef Bami het volgende:
Helemaal koemelkvrij is best wat vraag naar. :D Maar ik snap je hoor!
Ik meld me weleens aan en dan kijk ik wel of er vraag is :-D
pi_208592522
Heb er geprobeerd pap van te maken maar ik vond dat het wat zurig begon te ruiken dus het is uiteindelijk alsnog in de gootsteen beland :P.

Het tijdperk van de minidrolletjes is aangebroken maar ze stinken erger dan die van peuter :D.
pi_208592992
Ik vind moedermelk vaak ook echt stinken als het meer dan een dag in de koelkast heeft gestaan. :@
Gelukkig maakt het Rosie weinig uit. :D

En er verdwijnen hier ook regelmatig restjes in de gootsteen, ik ben er niet zo aan gehecht eerlijk gezegd dus heb daar weinig moeite mee.
pi_208593515
Ik heb er ook alleen maar moeite mee omdat ik een gruwelijke hekel heb aan kolven. Maar dat doe ik dan eigenlijk ook nooit dus ik mag eigenlijk niet klagen :P. Dit was het laatste beetje melk dat in de vriezer lag haha.
pi_208596483
Zojuist overstroomde het opvangbakje van de kolf. Na een paar dagen van ziekte is de melkproductie weer terug.
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:31:44 #130
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208597033
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:55 schreef Mathijz het volgende:
Zojuist overstroomde het opvangbakje van de kolf. Na een paar dagen van ziekte is de melkproductie weer terug.
Fijn! Is altijd weer even spannend
pi_208607630
Net voor het laatst mijn baby op bed gelegd (tenminste, als ie nu voor de gein eens gewoon doorslaapt). Mijn lieve kleine baby die zo vrolijk is en het overdag zo goed doet, maar in de nacht zo veel aandacht en energie vraagt. Ik heb van deze vent meer genoten dan van zijn grote broer als baby. Toch kijk ik uit naar komend jaar en hoop in dat het iets makkelijker mag worden.

En de foto's worden niet zo geweldig want hij heeft de waterpokken flink te pakken :')
pi_208609841
Ahh wat vervelend van de waterpokken!!
Maar gefeliciteerd met je dreumes O+.
pi_208621065
Gefeliciteerd B.ertha O+

Hier ook een zieke baby. Flinke koorts, snipverkouden en wat vlekjes in het gezicht. Maar omdat het er maar een paar zijn, twijfel ik of het nu waterpokken zijn of dat de vlekjes gewoon toeval zijn.
pi_208634173
Gefeliciteerd B.ertha! Wat sneu van de waterpokken :{

Ik kom hier na een korte pauze weer binnenvallen :'). Vrijdagavond is na een vlotte bevalling onze dochter J. geboren. Ze doet het heel goed tot nu toe O+

[ Bericht 15% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 02-04-2023 22:45:39 ]
pi_208634310
Ahw wat een moppie. Gefeliciteerd O+ !
  zondag 2 april 2023 @ 19:47:31 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208634503
Gefeliciteerd!!!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208634812
Och kijk nou. O+ Gefeliciteerd! Leuke naam ook, de jongste dochter van mijn beste vriendin heet hetzelfde. :D
pi_208636644
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 20:16 schreef Bami het volgende:
Och kijk nou. O+ Gefeliciteerd! Leuke naam ook, de jongste dochter van mijn beste vriendin heet hetzelfde. :D
Grappig haha! Het was echt bizar met de naam, beide families, een nichtje en een vriendin hadden die naam afzonderlijk van elkaar verwacht :')
pi_208638483
Dat is wel bijzonder ja. :D
Ook nooit hints laten vallen?
pi_208638643
Ik ben trouwens helemaal klaar met mensen die beweren dat ik zo'n makkelijke baby heb. :')
Ze zien haar alleen overdag, laat ze zelf maar eens een nacht voor deze makkelijke baby zorgen dan. :P
pi_208640779
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 09:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben trouwens helemaal klaar met mensen die beweren dat ik zo'n makkelijke baby heb. :')
Ze zien haar alleen overdag, laat ze zelf maar eens een nacht voor deze makkelijke baby zorgen dan. :P
_O- Dat is valsspelen idd.

Mijn schoonmoeder vroeg van de week of Pukje al op haar eigen kamer slaapt, dus man zei van niet want waarom zouden we, helemaal zolang ze nog twee nachtvoedingen krijgt. “Oh maar 2x wakker worden is wel heel veel, ze is een half jaar dan moet ze echt wel door gaan slapen!”
Ik zou tekenen voor 2x wakker worden. Het zijn 2 voedingen, maar rustig 5x wakker hoor. Merk dat ik dan altijd mijn baby wil verdedigen omdat ik het geen eerlijke verwachting vind dat ze “al door zou moeten slapen”.

Maar het gaat nog steeds niet veel beter bij jullie dan? ;(
pi_208641059
Nog niet echt verandering nee. Nu ze ziek is helemaal drama.
En ja herkenbaar dat commentaar op 's nachts veel wakker worden, al lokt het bij mij vooral zelfmedelijden uit _O-
  maandag 3 april 2023 @ 14:24:11 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208641599
Inmiddels is mijn jongste 2, maar ik heb weleens staan huilen omdat hij zo slecht sliep en dan nog kreeg ik van mensen als antwoord op mijn wanhoop te horen dat ik toch zelf kinderen gewild hadden en dat ik nog wel zou gaan missen dat hij alleen maar vastgehouden en gewiegd wilde worden. Ik had enkel een knuffel en een kwartiertje tijd voor mezelf nodig, geen commentaar...

Dus vanuit mij een welgemeend: sterkte! Het is kut. Hang in there en trek aan de bel bij mensen die je kunnen helpen met bijvoorbeeld een warme maaltijd, een nachtje bijslapen, een uurtje oppas zodat je kunt slapen enz... Het wordt beter, echt. Maar daar heb je nu even niks aan. En mocht een van jullie in de buurt van Roermond/Weert wonen en ik kan iets voor je doen: let me know!
pi_208644471
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 13:09 schreef Bami het volgende:

[..]
_O- Dat is valsspelen idd.

Mijn schoonmoeder vroeg van de week of Pukje al op haar eigen kamer slaapt, dus man zei van niet want waarom zouden we, helemaal zolang ze nog twee nachtvoedingen krijgt. “Oh maar 2x wakker worden is wel heel veel, ze is een half jaar dan moet ze echt wel door gaan slapen!”
Ik zou tekenen voor 2x wakker worden. Het zijn 2 voedingen, maar rustig 5x wakker hoor. Merk dat ik dan altijd mijn baby wil verdedigen omdat ik het geen eerlijke verwachting vind dat ze “al door zou moeten slapen”.

Maar het gaat nog steeds niet veel beter bij jullie dan? ;(
Ik vind dat een bijzondere vraag, waarom moet jouw kindje naar een eigen kamer? Net als "Voed je nog steeds zelf?". Die krijg ik ook regelmatig Wat is de relevantie van die vraag?
pi_208647144
De vraag over voeden krijg ik ook wel eens maar niet op een negatieve manier.

De vraag of er op eigen kamer wordt geslapen heb ik ook wel eens gehad, het ligt er dan aan wie de vraag stelt hoe ik hem beantwoord. S start de nacht op eigen kamer en verhuist als hij wakker wordt naar de co-sleeper.
Wanneer ik negatief gedoe verwacht laat ik het laatste deel weg en bevestig gewoon dat hij op eigen kamer slaapt want dat doet hij immers. Toen hij enkel in de co-sleeper sliep was mijn antwoord dan dat hij in eigen bed slaapt. De co-sleeper is immers ook zijn eigen bed dus niets gelogen maar mensen die willen horen dat kinderen op eigen kamer slapen horen iets anders.
pi_208649856
Van het voeden vind ik het niet erg als ze het vragen, ik ben zelf ook regelmatig verbaasd dat ik nog niet gestopt ben :P
Van tevoren zei ik steeds dat ik zou afbouwen als ik weer ging werken, maar blijkbaar ben ik niet zo goed in loslaten. _O-
pi_208678563
Rosie heeft me aangestoken.
Ik snap nu waarom ze zo boos was de hele week, snipverkouden, hoofdpijn, spierpijn en mijn stem maakt geen geluid meer. Dat laatste had zij dan weer geen last van
:P
pi_208678797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 05:29 schreef Lokasenna het volgende:
Rosie heeft me aangestoken.
Ik snap nu waarom ze zo boos was de hele week, snipverkouden, hoofdpijn, spierpijn en mijn stem maakt geen geluid meer. Dat laatste had zij dan weer geen last van
:P
Dat zou ook wel heel zielig zijn, haha. Maar herkenbaar, wij waren pas ook ziek en toen verwonderde ik me er nog over hoe blij Pukje steeds is ondanks alle verkoudheden enzo.

Slaapt ze wel wat langer wanneer ze ziek is, of dat ook niet?

Pukje was vannacht alleen wakker voor 2 voedingen en niet ook nog tussendoor. Viel dan wel weer aanzienlijk moeilijker in slaap na de voedingen dan dat ik gewend ben, maar alsnog werd ik een stuk lekkerder wakker!
pi_208679751
Nou er kunnen maar weinig lachjes af momenteel, grotendeels is ze boos. Ze is wel sneller moe, en slaapt dus vaker, maar niet langer. :P
Vannacht ging het wel weer gelukkig. Maar toen ze het weekend koorts had was het terror, hele nacht af en aan huilen.

Klinkt als een aardige nacht! Dat ze er maar een gewoonte van mag maken :D
pi_208691807
Yes! Na 2 weken rommelen weer (slaapregressie?) een goede nacht gehad. Echt bizar hoe strak onze dame op de tijd zit. 2 weken precies kwam ze om 23:30 al voor de voeding (wat vervelend is, want dan komt ze rond 05:00 weer en die willen we pas om 07:00 geven), en vanaf 04:00 klaarwakker, huilend in bed. Dan maar aanrommelen, soms bij ons in bed, en nog wat slaap sprokkelen.

Nu eindelijk kwam ze pas om 03:30 afgelopen nacht. Heerlijk om weer eens 6 uur aaneengesloten te hebben geslapen. :')
pi_208696084
Fijn dat ze dat zo goed volhoudt en dat jullie weer een fijn ritme hebben gevonden!

Misschien moeten wij ook eens wat strakker op de tijden proberen te gaan zitten, misschien doet meer voorspelbaarheid Rosie wel goed, ze gaat nu vaak in de protest modus tegen voedingen en dutjes.
Probleem met een vast ritme is hier wel dat ik er op vrije dagen liever niet om 5.30 uit ga, haha.
pi_208734966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:49 schreef Lokasenna het volgende:
Fijn dat ze dat zo goed volhoudt en dat jullie weer een fijn ritme hebben gevonden!

Misschien moeten wij ook eens wat strakker op de tijden proberen te gaan zitten, misschien doet meer voorspelbaarheid Rosie wel goed, ze gaat nu vaak in de protest modus tegen voedingen en dutjes.
Probleem met een vast ritme is hier wel dat ik er op vrije dagen liever niet om 5.30 uit ga, haha.
Hoe oud is Rosie dan? Het is voor ons bijna lastig om van haar ritme af te wijken aangezien haar (eet) behoeftes luid en duidelijk zijn. Slapen overdag moeten we nog wel echt sturen. Haar naar bed brengen voordat de vermoeidheid toeslaat, anders ben je 3x zo lang bezig met haar naar bed te krijgen.
pi_208744362
Zou ik binnenkort weer eens een baby hebben zonder fysieke klachten? Ze is al maanden op en af (maar dus eigenlijk continu) verkouden, heeft nu weer een vaginale schimmel en last van haar darmen. Ik vind het zo sneu. -O-
pi_208748511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:23 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Hoe oud is Rosie dan? Het is voor ons bijna lastig om van haar ritme af te wijken aangezien haar (eet) behoeftes luid en duidelijk zijn. Slapen overdag moeten we nog wel echt sturen. Haar naar bed brengen voordat de vermoeidheid toeslaat, anders ben je 3x zo lang bezig met haar naar bed te krijgen.
Ruim 6 maanden. Er voor de vermoeidheid bij zijn is inderdaad belangrijk! Maar best lastig als je baby ook humeurig wordt als je haar op bed probeert te leggen als ze nog geen zin heeft :P

Verder heeft de dame hier dus geen zin meer om overdag te drinken en al helemaal niet sinds ze weer dat fruit bestaat. :')
Maar misschien gaat het met vaste tijden wel beter dan op verzoek, we zullen het eens proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:22 schreef Bami het volgende:
Zou ik binnenkort weer eens een baby hebben zonder fysieke klachten? Ze is al maanden op en af (maar dus eigenlijk continu) verkouden, heeft nu weer een vaginale schimmel en last van haar darmen. Ik vind het zo sneu. -O-
Ja zielig hè zo'n zieke baby!
Iedereen zegt dat je het er gratis bij krijgt als ze naar de opvang gaan, maar sneu is het wel. Beterschap voor Pukje. Onze griep is net over maar de snotneus zal wel blijven. :P
pi_208750189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ruim 6 maanden. Er voor de vermoeidheid bij zijn is inderdaad belangrijk! Maar best lastig als je baby ook humeurig wordt als je haar op bed probeert te leggen als ze nog geen zin heeft :P

Verder heeft de dame hier dus geen zin meer om overdag te drinken en al helemaal niet sinds ze weer dat fruit bestaat. :')
Maar misschien gaat het met vaste tijden wel beter dan op verzoek, we zullen het eens proberen.
[..]
Ja zielig hè zo'n zieke baby!
Iedereen zegt dat je het er gratis bij krijgt als ze naar de opvang gaan, maar sneu is het wel. Beterschap voor Pukje. Onze griep is net over maar de snotneus zal wel blijven. :P
Ja en ook al zegt iedereen dat het erbij hoort, ik had toch wel iets meer/langere pauzes verwacht.

De schimmel en ontsteking als gevolg daarvan is nu zo erg dat ze het uitgilt zodra het doekje de huid daar aanraakt. ;( We hebben gelukkig vandaag een nieuw zalfje gekregen van de huisarts, dus hopelijk knapt het nu snel op.

Haha fruit gaat er wel goed in bij Rosie ja?
pi_208751565
Voeden gaat dramatisch inmiddels. Eerst van Difrax S speentje overgestapt naar de M omdat ie anders 45 tot 60 min bezig was met een fles. Dat ging weer te snel. 1-2-3 speentje op stand I zit er beetje tussenin. Ging beter maar nu wordt ook dat een rommel en heeft ie de fles soms met 5 min leeg en dan komt alles er daarna weer uit. Terug naar de S. 45 min verder maar nog steeds heel veel spugen. Waardeloos. Vandaag 4 pakjes versleten. Iemand nog waardevolle tips? Zou het met andere voeding beter kunnen gaan? Het wordt eigenlijk alleen maar erger ipv minder. Bijna 3 maanden oud inmiddels.
pi_208752816
Is het geen ander probleem met het S speentje waardoor het drinken ineens zo langzaam gaat en bij de andere te snel?
Ik ben niet bekend met difrax dus ik kan je niet op specifieke dingen wijzen maar hier zorgde een niet goed werkende speen voor traag drinken.
pi_208753351
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:13 schreef Elleska het volgende:
Is het geen ander probleem met het S speentje waardoor het drinken ineens zo langzaam gaat en bij de andere te snel?
Ik ben niet bekend met difrax dus ik kan je niet op specifieke dingen wijzen maar hier zorgde een niet goed werkende speen voor traag drinken.
We hebben 5 van die speentjes dus dat zal het niet zijn. Het is ook aan de borst een langzame drinker geweest. Het wisselt nu vooral sterk waardoor we niet goed weten met welke speen we deze keer het beste af zijn. Vorige week zat ie op een nette 20 minuten met de 1-2-3 speen. Deze week op minder dan 10.
pi_208753481
Dr brown speen zou je nog kunnen proberen, die passen ook op difrax flessen, misschien dat je dan met ertussenin uitkomt.
pi_208753503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:16 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja en ook al zegt iedereen dat het erbij hoort, ik had toch wel iets meer/langere pauzes verwacht.

De schimmel en ontsteking als gevolg daarvan is nu zo erg dat ze het uitgilt zodra het doekje de huid daar aanraakt. ;( We hebben gelukkig vandaag een nieuw zalfje gekregen van de huisarts, dus hopelijk knapt het nu snel op.

Haha fruit gaat er wel goed in bij Rosie ja?
Klinkt wel heel sneu van de schimmel, hopelijk snel verbetering met deze zalf.

Jazeker, dat hebben we dan alvast gemeen, ik zou zelf ook het liefst de hele dag fruit eten :D
pi_208758678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
Dr brown speen zou je nog kunnen proberen, die passen ook op difrax flessen, misschien dat je dan met ertussenin uitkomt.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
We hebben 5 van die speentjes dus dat zal het niet zijn. Het is ook aan de borst een langzame drinker geweest. Het wisselt nu vooral sterk waardoor we niet goed weten met welke speen we deze keer het beste af zijn. Vorige week zat ie op een nette 20 minuten met de 1-2-3 speen. Deze week op minder dan 10.
Gebruik een fles van Dr Brown. Die werken bij ons top. Onze kraamverzorgster adviseerde het omdat onze kleine met een Difrax te snel dronk en dus met boeren alles er weer uit gooide.

Nu drinkt onze kleine 210cc per voeding, en met een nr 1 tuit doet ze er ±20 min over, met een nr 2 tuit ±10min. Lekker snel, maar als ze teveel lucht hapt groter risico op boeren en spugen.
pi_208759320
@alpeko Je zou je ook nog kunnen verdiepen in therapeutisch flesvoeden, waarbij voor jullie dan met name het gedeelte van de fles wat horizontaler houden zou kunnen helpen met hoe snel een fles op is denk ik.

Pukje drinkt bij ons thuis binnen 10 minuten haar fles leeg met de P speen, op de opvang doet ze er met de P speen 30-40 minuten over. :? Dus daar gebruiken ze nu fase 1, want dat was wel heel erg lang.
pi_208768870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 14:15 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
[..]
Gebruik een fles van Dr Brown. Die werken bij ons top. Onze kraamverzorgster adviseerde het omdat onze kleine met een Difrax te snel dronk en dus met boeren alles er weer uit gooide.

Nu drinkt onze kleine 210cc per voeding, en met een nr 1 tuit doet ze er ±20 min over, met een nr 2 tuit ±10min. Lekker snel, maar als ze teveel lucht hapt groter risico op boeren en spugen.
We gaan het proberen met een Dr Brown flesje. CB kwam aanzetten met johannesbroodpitmeel maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in. Dan kom je weer in een cirkeltje met krampen en verstoppingen i.p.v. spugen. Dat pad hebben we al bewandeld en dat gaf toen veel meer gedoe. Hij is nu meestal vrolijk ondanks het gespuug... tenzij ie zo weinig drinkt dat ie hangry blijft. Ik laat het weten.

Met de Difrax S speen die we er nu maar weer op hebben gezet drinkt ie juist heel langzaam maar nog komt er heel veel terug. Golven soms. Dan denk ik meer aan teveel lucht erbij dan te snel en teveel tegelijk drinken. Proberen waard. Lees verschillende verhalen van mensen waarbij de fles verschil maakte terwijl CB zegt dat dat niks uitmaakt :?
pi_208769331
Soort fles kan heel veel verschil maken, ze gebruiken immers allemaal andere spenen en ventielen.
Ik zou in dit geval ook zeker niet met johannesbroodpitmeel gaan klooien

Het kan zijn dat hij nu helemaal in de war is met alle verschillende melkstromen en het wennen aan een nieuwe speen even tijd nodig heeft.
pi_208769784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 11:40 schreef alpeko het volgende:

[..]
We gaan het proberen met een Dr Brown flesje. CB kwam aanzetten met johannesbroodpitmeel maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in. Dan kom je weer in een cirkeltje met krampen en verstoppingen i.p.v. spugen. Dat pad hebben we al bewandeld en dat gaf toen veel meer gedoe. Hij is nu meestal vrolijk ondanks het gespuug... tenzij ie zo weinig drinkt dat ie hangry blijft. Ik laat het weten.

Met de Difrax S speen die we er nu maar weer op hebben gezet drinkt ie juist heel langzaam maar nog komt er heel veel terug. Golven soms. Dan denk ik meer aan teveel lucht erbij dan te snel en teveel tegelijk drinken. Proberen waard. Lees verschillende verhalen van mensen waarbij de fles verschil maakte terwijl CB zegt dat dat niks uitmaakt :?
Mijn hack bij onze kleine is direct na het weghalen van de fles (indien leeg) een speentje teruggeven zodat ze:
- Niet huilt omdat het eten op is
- Ze de boel niet onder spuugt als je haar naar je schouder tilt om uit te buiken
- Als je de speen tegen je schouder drukt zodat de kleine 'm niet kan uitspugen boert ze met haar mond dicht (of iig afgesloten door het zuigreflex) en dus geen golven
- Minimaal een kwartiertje volhouden en daarna verder uitbuiken in de wipstoel of 's nachts in bed
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:56:09 #166
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_208772407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Mijn hack bij onze kleine is direct na het weghalen van de fles (indien leeg) een speentje teruggeven zodat ze:
- Ze de boel niet onder spuugt als je haar naar je schouder tilt om uit te buiken
- Als je de speen tegen je schouder drukt zodat de kleine 'm niet kan uitspugen boert ze met haar mond dicht (of iig afgesloten door het zuigreflex) en dus geen golven
- Minimaal een kwartiertje volhouden en daarna verder uitbuiken in de wipstoel of 's nachts in bed
Hack noem je dat? Ze zouden er bij Guantanamo Bay trots op zijn.

Lekker vol stoppen en vervolgens lekker dicht duwen. Hoe zou jij het vinden als je mond dicht geduwd wordt als er wat omhoog komt? }:|

Misschien gewoon wat minder erin persen. En wat vaker voeden.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_208772616
Het teruglopen van melk ligt bij jonge babies meer aan het feit dat de afsluiting tussen maag en slokdarm nog niet zo ontwikkeld is en de slokdarm heel kort dan altijd aan overvoeden. En zuigen (en daarmee slikken) zorgt ervoor dat het binnen blijft. Maar ik zou even goed geen speen in een mond forceren nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 14-04-2023 21:14:25 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208772624
Goede binnenkomer :W :+ mijn babyjongen is nu vier weken oud en ik lees hier af en toe een beetje mee.
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:10:07 #169
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208774050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Oei. Dat vind best heftige dingen eigenlijk :@
Als het eruit moet, moet het eruit… Logisch dat je dat niet blij van wordt, maar goed… Het is een fase zullen we maar zeggen.

En ja, ik heb makkelijk praten want ik heb geen spuger of boerder.
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:11:13 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208774055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:21 schreef Clubsoda het volgende:
Goede binnenkomer :W :+ mijn babyjongen is nu vier weken oud en ik lees hier af en toe een beetje mee.
Welkom!
pi_208777441
Sinds gisteravond begonnen met Dr. Brown fles en speen. De voeding van 18:30 met fase I speen gegeven. Ca 20 minuten voor 150 ml. Netjes. Wel werd ie te moe halverwege. En daarna dan onrustig/gefrustreerd omdat ie meer wil en dat niet lukt. Daar lijkt het op.

De avondvoeding met fase II speen gegeven. Iets meer geklok maar over de hele rit was tempo nu iets van 50ml per 5 min. Geen gespuug gehad. Na de nachtvoeding om 5:30 (halve fles/100ml) wel. En na de ochtendvoeding om 7:20 ook weer veel spugen. Ook daar halve fles met fase I. Nu zagen we met Difrax wel zelfde patroon. Weinig spugen in de avond en nacht. Veel in de ochtend. Hij spuugt nu nog steeds veel terwijl hij 2 uur terug maar 100 ml op heeft.

Kortom nog niet veel verandering behalve dat ie iets netter lijkt te drinken maar we geven het nog de tijd. Hij blijft er vrolijk bij lachen iig. En zit nu met nog 4 dagen te gaan tot de 3 maanden op bijna 6 kg.
pi_208778502
Als ze goed groeien en happy zijn is spugen niet zo erg toch?
Rosie heeft ook heel wat af gespuugd de eerste maanden, maar behalve veel wasgoed leverde dat geen problemen op. Als het omhoog kwam en ze het weer doorslikte had ze er wel veel last van, dus eigenlijk had ik liever dat ze het er dan maar uit gooide.
pi_208778668
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:00 schreef Lokasenna het volgende:
Als ze goed groeien en happy zijn is spugen niet zo erg toch?
Rosie heeft ook heel wat af gespuugd de eerste maanden, maar behalve veel wasgoed leverde dat geen problemen op. Als het omhoog kwam en ze het weer doorslikte had ze er wel veel last van, dus eigenlijk had ik liever dat ze het er dan maar uit gooide.
Tuurlijk maar als het te voorkomen is met kleine aanpassingen dan scheelt dat wat was. Woe heeft ie 5 pakjes versleten :D En we hebben zonder wasmachine gezeten van zo-di ;( Slechte timing.
pi_208778882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Tuurlijk maar als het te voorkomen is met kleine aanpassingen dan scheelt dat wat was. Woe heeft ie 5 pakjes versleten :D En we hebben zonder wasmachine gezeten van zo-di ;( Slechte timing.
Een spuugbaby hebben en geen wasmachine is wel een nachtmerrie ja :D
Het kan in elk geval geen kwaad om wat verschillende flesjes te proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik gaf wel af en toe gekolfde voeding zodat er niet te veel tegelijk gedronken werd maar vond dat niet vol te houden om de hele tijd te doen, dus uiteindelijk maar neergelegd bij het spugen, het is vanzelf overgegaan.
pi_208780679
Ik vond het spugen van onze baby de eerste maanden wel heel vervelend eigenlijk :@. Ja, het is natuurlijk maar een kwestie van tig keer verschonen per dag en heel veel wassen, maar na de vijfde keer verschonen op één dag begon ik dat wel echt vervelend te vinden. En ik vond het uiteraard vervelend voor baby zelf.
Onze pediatrician zei altijd dat het vanaf 6 maanden beduidend minder zou worden, en ik moet zeggen dat het hier met 5,5e maand bijna van de één op de andere dag stopte. Ze spuugde vanaf toen echt nauwelijks meer. Dus ik snap je frustratie wel hoor, @alpeko , maar hopelijk is het met een paar maanden over (hoewel dat natuurlijk nu als een eeuwigheid klinkt :P).
pi_208781059
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 15:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vond het spugen van onze baby de eerste maanden wel heel vervelend eigenlijk :@. Ja, het is natuurlijk maar een kwestie van tig keer verschonen per dag en heel veel wassen, maar na de vijfde keer verschonen op één dag begon ik dat wel echt vervelend te vinden. En ik vond het uiteraard vervelend voor baby zelf.
Onze pediatrician zei altijd dat het vanaf 6 maanden beduidend minder zou worden, en ik moet zeggen dat het hier met 5,5e maand bijna van de één op de andere dag stopte. Ze spuugde vanaf toen echt nauwelijks meer. Dus ik snap je frustratie wel hoor, @:alpeko , maar hopelijk is het met een paar maanden over (hoewel dat natuurlijk nu als een eeuwigheid klinkt :P).
Frustratie is een groot woord. Het is onhandig. Vriendin die er geregeld alleen mee thuis is, wordt er soms beetje moedeloos van.

Over een maand met hapjes beginnen. Dat kan al eea doen. We weten dat het over gaat en ik zie hem liever lachend spugen dan krijsen van de krampjes. Dat lijkt achter de rug op een slechte dag na eens in de aantal weken.
pi_208783805
Vervelend dat spugen! Ik heb nooit spugers gehad maar mijn baby HAAT omkleden (sowieso kleren uit, kraamweek was verschonen al krijsen) dus in dit geval voor ieders oren hier maar goed ook :')

Hoe is het trouwens bij jullie met de eczeem @Smart_ass?

Nog een fenomeen wat ik niet ken: Mijn 2 weken oude baby wil sinds deze week niet meer in haar wieg in de nacht (overdag wel) maar alleen bij mij liggen (zelfs man is niet goed genoeg), is dat een tijdelijk huidhonger-probleem of? :'). Ze ligt in een co-sleeper naast mij (nouja dat is de bedoeling), en ze kan zich helemaal overstuur huilen maar ik wil ook graag gewoon liggen zeg maar :P, voor iemand herkenbaar of tips?

Onze dreumes slaapt sinds ze buisjes heeft (met 39w zwangerschap van J. ) na maanden slaapgedoe eindelijk goed, krijg je dit _O-
  zaterdag 15 april 2023 @ 21:30:49 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208784215
Fleur, ik weet niet beter. Mijn oudste sliep aangekoppeld in de cosleeper, tot we na ruim 2 maanden zijn begonnen met in haar eigen bed leggen. Toen werd het alsnog aangekoppeld in slaap vallen en daarna heel, heel, heel erg voorzichtig in bed leggen. Dat lukte vaker niet dan wel en ik viel regelmatig met haar aan de borst in de stoel op de babykamer in slaap. Niet heel veilig of comfortabel. Ik krijg nu nog een naar gevoel als ik aan die nachten denk..

De jongste heeft het eerste half jaar alleen maar bovenop mij geslapen. Niet ideaal, niet de veiligste oplossing, maar de enige manier waarop we überhaupt sliepen. Zonder dekbed btw, ik lag op een voedingskussen in een vest met een deken tot m'n middel. Baby op mijn borst met z'n eigen dekentje. Soms heel koud, heel slecht voor je rug en heel kut. Maar naast me was, zelfs aangekoppeld, niet dichtbij genoeg.
pi_208784271
's nachts in de co-sleeper lukt hier alleen bij slapend overhevelen en dan wenst meneer dat zijn hand vastgehouden wordt :') O+ overdag begin ik er niet aan, dan slaapt hij op ons of in de draagzak.
  zaterdag 15 april 2023 @ 22:09:24 #180
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208784695
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nog een fenomeen wat ik niet ken: Mijn 2 weken oude baby wil sinds deze week niet meer in haar wieg in de nacht (overdag wel) maar alleen bij mij liggen (zelfs man is niet goed genoeg), is dat een tijdelijk huidhonger-probleem of? :'). Ze ligt in een co-sleeper naast mij (nouja dat is de bedoeling), en ze kan zich helemaal overstuur huilen maar ik wil ook graag gewoon liggen zeg maar :P, voor iemand herkenbaar of tips?

Zeer herkenbaar! Hier heb ik ook tot 6-8weken met haar op mij geslapen. Ivm keizersnede bleef ik toch wel stil liggen. Ze is een buikslaper kwamen we achter en sinds we haar op haar buik leggen, ging het prima. Zodra ze (nu 16w) op haar rug in bed ligt, gaat ze al meteen mopperen. In de wagen ook vaak protest.

En ja, daar zijn de meningen over verdeeld en ik vond het eng in het begin :) maar goed, op mij vond ik ook niet altijd veilig.
pi_208789995
Hier gaat het mij inderdaad ook om de veiligheid dat ik me er niet prettig bij voel. De andere kinderen hebben ook wel eens zulke nachten gehad maar zo’n mamaplakker als deze is nieuw :P. Nouja hopelijk pakt ze haar wieg binnenkort wel..
pi_208790392
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend dat spugen! Ik heb nooit spugers gehad maar mijn baby HAAT omkleden (sowieso kleren uit, kraamweek was verschonen al krijsen) dus in dit geval voor ieders oren hier maar goed ook :')

Hoe is het trouwens bij jullie met de eczeem @:Smart_ass?

Onze dreumes slaapt sinds ze buisjes heeft (met 39w zwangerschap van J. ) na maanden slaapgedoe eindelijk goed, krijg je dit _O-
Dat maakt het spugen inderdaad ook vervelend vind ik, niet per se het spugen an sich maar het tig keer moeten verschonen en een baby hebben die daar haat aan heeft. Gelukkig ligt dat nu weer achter ons :P.

Eczeem is helemaal weg! Heerlijk zacht babyhuidje nu. De jeuk aan haar benen is helaas nog niet helemaal weg maar al wel een stuk minder ook. Daar smeer ik wel nog iets voor wanneer ze naar bed gaat zodat ze daar ‘s nachts geen last van heeft. Lief dat je het vraagt!

Verder geen ervaring met een plakker hier. Lijkt me inderdaad lastig want ik heb samen slapen nooit gewild/gedurfd dus wat doe je dan he! Hopelijk is het een korte fase!
pi_208799608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:56 schreef MikeyMan het volgende:

[..]
Hack noem je dat? Ze zouden er bij Guantanamo Bay trots op zijn.

Lekker vol stoppen en vervolgens lekker dicht duwen. Hoe zou jij het vinden als je mond dicht geduwd wordt als er wat omhoog komt? }:|

Misschien gewoon wat minder erin persen. En wat vaker voeden.
Zo heftig reageren is ook weer niet nodig. Ons voedingsschema is afgestemd op adviezen van het CJG dus we persen niets. Onze kleine heeft de neiging om veel te spugen (en dan ook echt veel), waardoor ze juist eerder weer nieuwe voeding wil. Met deze methode hebben we iets meer controle en minder natte kleding/doeken/
pi_208799634
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:51 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Zo heftig reageren is ook weer niet nodig. Ons voedingsschema is afgestemd op adviezen van het CJG dus we persen niets. Onze kleine heeft de neiging om veel te spugen (en dan ook echt veel), waardoor ze juist eerder weer nieuwe voeding wil. Met deze methode hebben we iets meer controle en minder natte kleding/doeken/
Aanvullend hierop, het is door het boeren dat er golven mee komen. Nu kan ze haar boeren kwijt zonder een plens melk terug te geven. Er zijn geen slechte signalen dat ze het niet prettig vind om het terug te moeten nemen. Integendeel, ze lacht na de voeding alleen maar.
pi_208805825
Hier komt en gaat de plakkerigheid in periodes dus het is wel een tijdelijk ding maar het blijft niet per se weg. :P
Nu weer een fase dat ze alleen tegen mij aan in bed wil slapen en dat het in eigen bedje echt niet gaat.
Sowieso hebben we wel weer een lastige slaap fase. Vandaag ook, dutje van 10 tot 11, dutje van half 3 tot 3, en as we speak nog steeds een wakkere baby op schoot. En dan in de nacht ook elk uur voorbij zien komen. Echt hoor, veeg me op. :')
pi_208814080
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
Hier komt en gaat de plakkerigheid in periodes dus het is wel een tijdelijk ding maar het blijft niet per se weg. :P
Nu weer een fase dat ze alleen tegen mij aan in bed wil slapen en dat het in eigen bedje echt niet gaat.
Sowieso hebben we wel weer een lastige slaap fase. Vandaag ook, dutje van 10 tot 11, dutje van half 3 tot 3, en as we speak nog steeds een wakkere baby op schoot. En dan in de nacht ook elk uur voorbij zien komen. Echt hoor, veeg me op. :')
Sterkte! Dat klinkt heftig :{

Hier af en aan. Einde middag/begin avond is ze helemaal gebroken en rijp voor een fles en bedje. Maar dan moet hangen en wurgen rekken omdat ze anders 's ochtends te vroeg wakker is. Vanmorgen was ze er om 05:45 al helemaal klaar mee, dus een vroege ochtend en 2 ochtendslaapjes moeten inlassen. Ze is nu ook ineens tijdens cyclussen soms even wakker en huilende omdat ze de speen kwijt is. Letterlijk speentje er weer in, 3 seconden later valt ze gelijk weer in slaap.

Ben benieuwd of hetgeen wat jou bezig houdt ons ook nog te wachten staat. :P
pi_208814318
@Lokasenna Pukje heeft blijkbaar gedacht dat goed voorbeeld goed doet volgen, ze is sinds 8u wakker en heeft welgeteld twee dutjes van een half uur gedaan. :')
Gaat het bij jullie vandaag wat beter met slapen?
pi_208814921
Mijn zoon is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. Helemaal vol van alle indrukken. Zal hij hopenlijk lekker op slapen vannacht. ;)
pi_208823006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:55 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Sterkte! Dat klinkt heftig :{

Hier af en aan. Einde middag/begin avond is ze helemaal gebroken en rijp voor een fles en bedje. Maar dan moet hangen en wurgen rekken omdat ze anders 's ochtends te vroeg wakker is. Vanmorgen was ze er om 05:45 al helemaal klaar mee, dus een vroege ochtend en 2 ochtendslaapjes moeten inlassen. Ze is nu ook ineens tijdens cyclussen soms even wakker en huilende omdat ze de speen kwijt is. Letterlijk speentje er weer in, 3 seconden later valt ze gelijk weer in slaap.

Ben benieuwd of hetgeen wat jou bezig houdt ons ook nog te wachten staat. :P
5.45 staat hier sowieso al de wekker om op tijd op werk te zijn, maar dan heeft de baby er meestal nog geen zin in. :D
Zal wel meevallen hoor als ze nu redelijk slaapt! Misschien nog een extra (kort) dutje inlassen in de namiddag als ze het anders niet redt?
Hier was het slapen altijd al vrij slecht, de keren langer dan 3 uur slapen zijn nog op een hand te tellen en inmiddels maanden geleden :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:23 schreef Bami het volgende:
@:Lokasenna Pukje heeft blijkbaar gedacht dat goed voorbeeld goed doet volgen, ze is sinds 8u wakker en heeft welgeteld twee dutjes van een half uur gedaan. :')
Gaat het bij jullie vandaag wat beter met slapen?
Nee he, hopelijk maakt ze er geen gewoonte van. :P
Nog steeds zo verkouden?

Ja het ging iets beter, de dutjes waren iets langer. Wel weer tot 21 uur wakker geweest met twee dutjes, maar ze had er geen humeur bij dus dan maakt het me ook niet zoveel uit. En geen ontroostbaar huilen vannacht, gewoon even drinken en terug slapen ipv een uur met huilende baby op schoot. Zo zielig als je baby zich duidelijk niet lekker voelt maar je kunt er niets tegen doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 17:42 schreef Mathijz het volgende:
Mijn zoon is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. Helemaal vol van alle indrukken. Zal hij hopenlijk lekker op slapen vannacht. ;)
Was het allemaal goed gegaan? Toch spannend zo'n eerste dag.
pi_208826904
Wtf, eerste nacht in ruim 4 maanden helemaal doorgeslapen.
pi_208832856
:'( :'( :'(
Ik ben er even zo ontzettend klaar mee. Al anderhalve week heeft Pukje (met af een toe een nachtje pauze) weer poepluiers in de nacht. Dat is op zich niet zo’n probleem, maar haar daarna weer in slaap krijgen is zo’n drama. Ik ben nu anderhalf uur verder na de nachtvoeding die de poepluier veroorzaakte.
En overdag slaapt ze ook al 2 dagen ruk. Morgen in het daglicht is het vast allemaal wel weer oké, maar nu in de nacht wil ik dit echt even niet meer. ;(
pi_208832916
:W de nachtploeg. Wat rot @Bami, zo lang aan het prutsen -O- sterkte!
pi_208833360
Hoi nachtploeg! Normaal zit ik ‘s nachts nooit op mijn telefoon omdat ik dan lastiger weer in slaap val, maar gisteren trok ik het echt niet meer.

Ik ga vanavond maar met Pukje mee naar bed ofzo, want op deze hoeveelheid slaap functioneer ik niet zo lekker. Ik heb vannacht ook echt heel hard liggen huilen. 🙈
pi_208833517
Sterkte @Bami We leven met je mee al helpt je dat niks.

In huize alpeko is het ook met tijden pittig hoewel we als ik verhalen als de jouwe lees we niet mogen klagen. Ik zit vandaag na 3 dagen thuis weer op kantoor en dat zie ik als rust. Heb mama een beetje ontlast. Moederschap is een zware taak zo ook met de hormonen erbij en alle onzekerheden die erbij komen kijken.

Gister heeft Stef zijn eerste 2 prikjes gehad. Hard huilen maar snel weer gekalmeerd. Wordt nu wel wat paniekeriger wakker gistermiddag en vannacht maar hij heeft het keurig gedaan. Trots op hem. Komende maandag ziekenhuis ivm de heupjes en zijn hartje. Op CB vond ze de ruis niet of moeilijk waarneembaar dus wellicht is het gaatje ook al dicht maar goed, dat is wel dezelfde die vlak voor het ziekenhuisconsult waar ze dit als bijvangst constateerde, het ook niet had opgemerkt. Het was geen typische ruis iig. In het ziekenhuis waren er ook 3 artsen voor nodig alvorens we bij de cardioloog zaten.

Vrijdag zijn eerste dagje wennen bij het KDV. Ben benieuwd hoe ie dat vindt. Hij was iig goed aan het lachen naar zijn mentor. Ik denk dat een andere omgeving hem wel goed doet. En voor mama is het ook wel even goed.
pi_208850676
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 08:56 schreef alpeko het volgende:
Sterkte @:Bami We leven met je mee al helpt je dat niks.

In huize alpeko is het ook met tijden pittig hoewel we als ik verhalen als de jouwe lees we niet mogen klagen. Ik zit vandaag na 3 dagen thuis weer op kantoor en dat zie ik als rust. Heb mama een beetje ontlast. Moederschap is een zware taak zo ook met de hormonen erbij en alle onzekerheden die erbij komen kijken.

Gister heeft Stef zijn eerste 2 prikjes gehad. Hard huilen maar snel weer gekalmeerd. Wordt nu wel wat paniekeriger wakker gistermiddag en vannacht maar hij heeft het keurig gedaan. Trots op hem. Komende maandag ziekenhuis ivm de heupjes en zijn hartje. Op CB vond ze de ruis niet of moeilijk waarneembaar dus wellicht is het gaatje ook al dicht maar goed, dat is wel dezelfde die vlak voor het ziekenhuisconsult waar ze dit als bijvangst constateerde, het ook niet had opgemerkt. Het was geen typische ruis iig. In het ziekenhuis waren er ook 3 artsen voor nodig alvorens we bij de cardioloog zaten.

Vrijdag zijn eerste dagje wennen bij het KDV. Ben benieuwd hoe ie dat vindt. Hij was iig goed aan het lachen naar zijn mentor. Ik denk dat een andere omgeving hem wel goed doet. En voor mama is het ook wel even goed.
Dat gaat hard! Kan me nog herinneren dat je binnen kwam met een pasgeboren zoon. Succes met de nieuwe fase. Weer aan het werk is voor papa en mama een fikse verandering maar dat is na 2 weken alweer gewend.

Ook een wendag bij het KDV is nuttig, maar wennen is meer voor de ouders van toepassing merkte ik. Mijn vrouw was de hele dag in tranen omdat ze onze kleine miste. Nu heeft dat zijn ritme gevonden en voelt het prima.
pi_208855355
Sterkte @Bami , zulke nachten kunnen zo lang en hopeloos lijken.

En kind naar de opvang, ik kan er nog steeds niet echt aan wennen eigenlijk, vind het toch elke ochtend weer rot om bij de baby weg te moeten en tel de laatste uren van de dag wel af.
pi_208860037
We hebben denk ik een groeispurt achter de rug. Veel maat 74 zit alweer krap dus ik moet weer gaan shoppen :P
Hopelijk was dit dan ook de reden voor het extra matige slapen de afgelopen weken.
pi_208861949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:35 schreef Lokasenna het volgende:
We hebben denk ik een groeispurt achter de rug. Veel maat 74 zit alweer krap dus ik moet weer gaan shoppen :P
Hopelijk was dit dan ook de reden voor het extra matige slapen de afgelopen weken.
Zo dan, dat gaat hard! Ondanks dat Pukje 70cm is en bijna 9 kilo, gaan wij pas net de overstap naar maat 74 maken. :D
Maar jullie gebruiken wasbare luiers toch? Daar zijn wij nu ook wat mee aan het uitproberen en dan merk je wel dat iig broekjes al veel sneller krap zitten.

Het nu slechter slapen lijkt iig wel een beetje aan de leeftijd te liggen, een moeder van een leeftijdsgenootje op de opvang zei het ook al haha.
pi_208865425
Maand 4 nu. De slaapregressie is ingekicked.. pittig wel, hij sliep zo goed in de nacht en nu drama. En overdag oververmoeid zijn, maar niet toe willen geven aan de slaap
pi_208866215
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 13:56 schreef Bami het volgende:

[..]
Zo dan, dat gaat hard! Ondanks dat Pukje 70cm is en bijna 9 kilo, gaan wij pas net de overstap naar maat 74 maken. :D
Maar jullie gebruiken wasbare luiers toch? Daar zijn wij nu ook wat mee aan het uitproberen en dan merk je wel dat iig broekjes al veel sneller krap zitten.

Het nu slechter slapen lijkt iig wel een beetje aan de leeftijd te liggen, een moeder van een leeftijdsgenootje op de opvang zei het ook al haha.
Ja met de wasbare luiers gaat het wel extra hard! Is toch een heel pakket om die kleine billetjes.
Wat voor systeem hebben jullie om te proberen?

Het zal ook wel een slaapregressie leeftijd zijn ja. Maar soms moeilijk om dat te herkennen als het slapen sowieso al niet zo lekker loopt. :')

Ik vind het de laatste tijd ook een uitdaging worden om een dagje weg te gaan met Rosie. Ze doet namelijk geen oog meer dicht tijdens het rijden en op een andere plek dan thuis in bed gaat het ook zeer moeizaam. Mijn moeder woont bijna 2 uur verderop en ze blijft gewoon stug wakker. En dan jengelen op de achterbank natuurlijk want ze is wel moe.
pi_208866226
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:10 schreef TommyL0204 het volgende:
Maand 4 nu. De slaapregressie is ingekicked.. pittig wel, hij sliep zo goed in de nacht en nu drama. En overdag oververmoeid zijn, maar niet toe willen geven aan de slaap
Jullie ook sterkte!
pi_208866480
Hier ook wasbare luiers. Hij is net wat uit de newborn maten gegroeid. Nu weer wat andere systemen en merken uitproberen (vrouw werkt bij een bedrijf die wasbare luiers verkoopt, dus af en toe een leen pakket mee haha)
pi_208869644
We dachten laatst, laten we de appie luiers eens proberen. Geen succes, alles onder :')
pi_208883828
Kruidvat luiers doen het bij ons toch nog prima. We merken wel dat bij de spuitpoep luiers de boel nog wel kan uitlopen over de rug, daar heeft Pampers blijkbaar betere luiers voor maar die zijn dan ook een stuk duurder. Die extreme poepluiers zijn bij ons zeldzaam gelukkig
pi_208883847
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:10 schreef TommyL0204 het volgende:
Sterkte, die hadden wij ook. Duurde ongeveer 2 weken voor ze daar doorheen was. Bij ons kwam ze heel vroeg op de avond al voor de 'nacht' voeding (23:00), en vanaf 04:00 tot 07:00 was erg rommelig. Veel huilen tussendoor, vaak een speentje geven en dan sliep ze weer 30 mins, ellende dus :P. Wij gingen zelf ook maar weer gelijk op tijd naar bed om ook aan onze eigen rust te komen.
pi_208883859
Onze dame heeft d'r eerste verkoudheid te pakken. Last van de keel, schorre stem en veel hoesten. Arm kind kan d'r longen nog niet echt schoon schrapen en daardoor lopen de dagen rommelig. Ze hoest zichzelf wakker, kan moeilijker uit d'r neus ademen dus de flessen zijn ook rommelig. Gister hadden we vier dagslaapjes nodig omdat ze steeds veel te kort sliep.

Tot nu toe heeft de nachtslaap er nog niet onder geleden, maar je ziet aan d'r dat ze het niet naar haar zin heeft. :{
pi_208887587
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:09 schreef TommyL0204 het volgende:
Hier ook wasbare luiers. Hij is net wat uit de newborn maten gegroeid. Nu weer wat andere systemen en merken uitproberen (vrouw werkt bij een bedrijf die wasbare luiers verkoopt, dus af en toe een leen pakket mee haha)
Leuk dat je zo alles kunt uitproberen :D
Al een favoriet?
  maandag 24 april 2023 @ 17:03:05 #209
208890 June.
Seriously?
pi_208887941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:24 schreef Lokasenna het volgende:
Sterkte @:Bami , zulke nachten kunnen zo lang en hopeloos lijken.

En kind naar de opvang, ik kan er nog steeds niet echt aan wennen eigenlijk, vind het toch elke ochtend weer rot om bij de baby weg te moeten en tel de laatste uren van de dag wel af.
Dat heb ik echt helemaal niet, even helemaal rust op het werk :D :@
  maandag 24 april 2023 @ 17:05:30 #210
208890 June.
Seriously?
pi_208887966
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:58 schreef Vermecelli het volgende:
Kruidvat luiers doen het bij ons toch nog prima. We merken wel dat bij de spuitpoep luiers de boel nog wel kan uitlopen over de rug, daar heeft Pampers blijkbaar betere luiers voor maar die zijn dan ook een stuk duurder. Die extreme poepluiers zijn bij ons zeldzaam gelukkig
Hier vind ik die luiers zo naar urine stinken, helemaal als ze iets ouder zijn en de luier wat langer dragen.
Etos is hier the way to go! Die zitten net als de pampers wat hoger op de rug, kan net het verschil maken :P
pi_208888445
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Leuk dat je zo alles kunt uitproberen :D
Al een favoriet?
Meerdere. Qua merken ben ik fan van Little Lamb, Petit Lulu en Popolini. De voorgevormde luiers. Eventueel naar hartelust bij te boosteren. We hebben nu ook wat katoenen vouwluiers van Buuh. Ook erg fijn. Iets meer werk, maar absorbeert als een malle. En voor de nacht soms een wollen overbroekje. Kans op doorlekken is dan zo goed als nihil. Maar dan moet je wel lanoliseren qua onderhoud
pi_208908608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:24 schreef Lokasenna het volgende:
Sterkte @:Bami , zulke nachten kunnen zo lang en hopeloos lijken.

Oh dat heb ik helemaal niet. :D Ik vind het juist wel fijn om even niet zo verantwoordelijk te zijn voor haar en gewoon te 'relaxen 'op het werk. :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:55 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ja met de wasbare luiers gaat het wel extra hard! Is toch een heel pakket om die kleine billetjes.
Wat voor systeem hebben jullie om te proberen?

Het zal ook wel een slaapregressie leeftijd zijn ja. Maar soms moeilijk om dat te herkennen als het slapen sowieso al niet zo lekker loopt. :')

Ik vind het de laatste tijd ook een uitdaging worden om een dagje weg te gaan met Rosie. Ze doet namelijk geen oog meer dicht tijdens het rijden en op een andere plek dan thuis in bed gaat het ook zeer moeizaam. Mijn moeder woont bijna 2 uur verderop en ze blijft gewoon stug wakker. En dan jengelen op de achterbank natuurlijk want ze is wel moe.
Het is een pakket met echt vanalles, wat je dan 3 weken mag gebruiken. Wat gebruiken jullie voor luiers?

Oh dat is wel lastig zeg! Pukje slaapt onderweg vaak juist het best, en al helemaal in de auto.
pi_208908624
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:05 schreef June. het volgende:

[..]
Hier vind ik die luiers zo naar urine stinken, helemaal als ze iets ouder zijn en de luier wat langer dragen.
Etos is hier the way to go! Die zitten net als de pampers wat hoger op de rug, kan net het verschil maken :P
Wij hebben ook Etos inderdaad! Kruidvat vond ik toen ze newborn was wel fijner, met het elastiek op de rug. Maar nu bevalt Etos erg goed. :Y
pi_208910213
De pasvorm dan de Etos luiers beviel bij ons niet. kruidvat newborn wel.
Wij hebben nu Lidl luiers maar gebruiken inmiddels 90-99% wasbaar dus geen idee of het nu echt goede luiers zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:58 schreef Vermecelli het volgende:
Het stuk bij de rug dubbelvouwen naar binnen toe dan heb je een extra lekgoot.
pi_208930629
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:34 schreef Elleska het volgende:
De pasvorm dan de Etos luiers beviel bij ons niet. kruidvat newborn wel.
Wij hebben nu Lidl luiers maar gebruiken inmiddels 90-99% wasbaar dus geen idee of het nu echt goede luiers zijn.
[..]
Het stuk bij de rug dubbelvouwen naar binnen toe dan heb je een extra lekgoot.
Goede tip :)
pi_208934287
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:53 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Meerdere. Qua merken ben ik fan van Little Lamb, Petit Lulu en Popolini. De voorgevormde luiers. Eventueel naar hartelust bij te boosteren. We hebben nu ook wat katoenen vouwluiers van Buuh. Ook erg fijn. Iets meer werk, maar absorbeert als een malle. En voor de nacht soms een wollen overbroekje. Kans op doorlekken is dan zo goed als nihil. Maar dan moet je wel lanoliseren qua onderhoud
Voor de nacht zoek ik nog iets lek proofs, maar wolbroekjes werken wel goed dus, dan ga ik die eens proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:49 schreef Bami het volgende:

[..]
Oh dat heb ik helemaal niet. :D Ik vind het juist wel fijn om even niet zo verantwoordelijk te zijn voor haar en gewoon te 'relaxen 'op het werk. :@
[..]
Het is een pakket met echt vanalles, wat je dan 3 weken mag gebruiken. Wat gebruiken jullie voor luiers?

Oh dat is wel lastig zeg! Pukje slaapt onderweg vaak juist het best, en al helemaal in de auto.
Ja de eerste uren vind ik het nog wel prima, maar na een tijdje mis ik haar toch. En ik vind het best heftig die dagen, om half 6 de wekker, half 7 moet iedereen de deur uit, rond 4 uur/half 5 weer thuis met de baby en uiteindelijk heb je als ze op bed ligt pas weer een rustmoment. Mijn werk vind ik eigenlijk ook niet echt wat je noemt rustig :P

Wij hebben nu totsbots voorgevormde luiers met overbroekjes van elskbar en little lamb. Van totsbots hadden we een newbornpakket via marktplaats en dat beviel goed dus daarna maat 2 zelf aangeschaft.
pi_208934490
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Voor de nacht zoek ik nog iets lek proofs, maar wolbroekjes werken wel goed dus, dan ga ik die eens proberen.
[..]
Ja de eerste uren vind ik het nog wel prima, maar na een tijdje mis ik haar toch. En ik vind het best heftig die dagen, om half 6 de wekker, half 7 moet iedereen de deur uit, rond 4 uur/half 5 weer thuis met de baby en uiteindelijk heb je als ze op bed ligt pas weer een rustmoment. Mijn werk vind ik eigenlijk ook niet echt wat je noemt rustig :P

Wij hebben nu totsbots voorgevormde luiers met overbroekjes van elskbar en little lamb. Van totsbots hadden we een newbornpakket via marktplaats en dat beviel goed dus daarna maat 2 zelf aangeschaft.
Jouw werk zal wel een stuk drukker zijn inderdaad!

Ik hoor hele goede verhalen over wolbroekjes om lekkage in de nacht te voorkomen idd, vanuit ons leenpakket hebben wij er nu ook één liggen maar ivm de luieruitslag nog niet geprobeerd.

Pukje is nu in volle verkenningsmodus, en heeft ontdekt ze op haar knieën kan zitten. Mega schattig, maar dan moet je ook echt ogen in je achterhoofd hebben zeg. Ze valt zo vaak nu. :@ Net ook terwijl man met haar was, ik hoorde op mijn werkkamer een verdieping hoger de bonk van haar hoofd op het speelkleed. Nu heeft ze een bult. :X
pi_208935116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:00 schreef Bami het volgende:

[..]
Jouw werk zal wel een stuk drukker zijn inderdaad!

Ik hoor hele goede verhalen over wolbroekjes om lekkage in de nacht te voorkomen idd, vanuit ons leenpakket hebben wij er nu ook één liggen maar ivm de luieruitslag nog niet geprobeerd.

Pukje is nu in volle verkenningsmodus, en heeft ontdekt ze op haar knieën kan zitten. Mega schattig, maar dan moet je ook echt ogen in je achterhoofd hebben zeg. Ze valt zo vaak nu. :@ Net ook terwijl man met haar was, ik hoorde op mijn werkkamer een verdieping hoger de bonk van haar hoofd op het speelkleed. Nu heeft ze een bult. :X
Wat leuk dat ze al zo op avontuur gaat :D
Maar wel opletten ja. Zal wel niet se laatste bult zijn :P

Rosie is nog lekker stationair.
Ze rolt wel soms, maar meestal heeft ze weinig zin. Ze gebruikt het rollen vooral 's nachts om aan te geven dat ze wil drinken :')
Nog even en ze doet ook zelf alvast mijn shirt omhoog denk ik, haha.
pi_208985609
Onze baby is ziekjes, hoewel hij van de koorts weinig last lijkt te hebben en wel goed slaapt spuugde die alles uit. ;(
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:25:04 #220
208890 June.
Seriously?
pi_208988437
Dat vallen en loslaten, ik vind dat ook wel een ding. Mijn oudste was heel lang een soort van liggende zeester en heel voorzichtig dus toen had ik dat probleem eigenlijk niet zo. Dit exemplaar daarentegen.. Hier dus ook al meerdere bulten en blauwe plekken. Gelukkig heeft ie nog maar 1 tand dus daar hoef ik me nog niet zoveel zorgen om te maken :')

En spugen vind ik naarder dan poep en plas. Bah. Nog vervelender als je dan ook meteen het hele bed incl tijk kan verschonen.
pi_208998313
@Mathijz beterschap voor jullie kleine. Al wat op aan het knappen?

Tijd voor nog maar weer eens een update over Stef. 3,5 maand inmiddels. Vorige week maandag weer controle gehad voor z'n hartje. Gaat me te ver om de foto die we daar namen te delen maar hij lag er lachend toen ie vol plakkertjes aangesloten lag voor een hartfilmpje. Diagnose is nog steeds een VSD (gaatje in de hartkamerwand) en een afwijking aan de longslagaderklep. Maar gaatje leek minder bloed door te laten en die klep zorgde wel voor een vernauwing maar vooralsnog ruim binnen de marges van ingrijpen. Enigszins geruststellend. Zeker omdat ie er geen enkele last van heeft. Hij zal voorlopig wel onder controle blijven. Over 3 maanden terug. Kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt ;)

We zien hem echt groeien. Grijpt dingen. Kan zelf met z'n rammelaar spelen. Houdt zijn hoofdje keurig recht op als je hem op de buik legt. Blijft ook netjes zitten als je hem in de bank neerzet. Kijkt met interesse toe als jij aan het eten bent. Slaapt heel goed. Ook op vreemde plekken. Op KDV begonnen met wennen aan slapen zonder inbakeren. Dat is nog lastig maar komt goed. Spuugt de laatste dagen minder. Is enorm vrolijk. Ligt je bijna altijd met een big smile in bed op te wachten.
SPOILER
Groet van een trotse papa
pi_208999078
Fijn dat het zo goed gaat, @alpeko! Wat hier goed tegen berg hielp was de zalf van Dr Leenarts. Nu met korting bij Etos. https://www.etos.nl/produ(...)pHr4qUgaAmYJEALw_wcB
pi_209000288
Wat een droppie, alpeko!

Mijn dochter had bij de 3 maanden-controle op het CB een licht hoorbaar ruisje op het hart. Komt vaak voor, maar we werden toch naar de kinderarts verwezen om het te laten checken. Ze kreeg idd met 3,5 maand ook dat onderzoek, die plakkers waren toen prima. Omdat het zo nauwelijks waarneembaar was en het echt een muzikaal ruisje was, hoefden we pas vlak voor haar eerste verjaardag terug voor de laatste controle. Die was gelukkig helemaal goed, ruisje was weg. Maar die plakkers op doen daarentegen... :') Wat een gebrul. En ja, een kind van bijna 1 zo vasthouden dat alles blijft zitten, is best een opgave. Laten we hopen dat die van jullie bij 6,5 maand nog wat rustiger is. :p
pi_209001933
Wat een nieuwsgierige snoet. O+
Die zalf werkte hier ook uitstekend. Duurde alleen een paar wasbeurten voor alles weer uit de haartjes gewassen was. :P
pi_209017307
Ahh kijk hem nou, met zijn mooie HEMA pakje. :D O+

Ik met mijn goede gedrag moedermelkpannenkoekjes gebakken voor Pukje. Heeft ze er alleen maar aan gelikt. :')
pi_209049600
Mnoh. Pukje kruipt sinds dit weekend en ik vind het ZO SCHATTIG. O+ O+
pi_209056347
Onze dochter is ook weer lekker aan het spoken geslagen. Elke 2/3 uur wakker. Meestal is ze zo druk met worstelen dat ze zichzelf langzaam verplaatst in bed. Vannacht lag ze gedraaid helemaal aan de kop kant met d'r hoofd tegen de zijkant van het bed. Huilen, mocht papa haar bevrijden :')
pi_209057598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:53 schreef alpeko het volgende:
@:Mathijz beterschap voor jullie kleine. Al wat op aan het knappen?

Tijd voor nog maar weer eens een update over Stef. 3,5 maand inmiddels. Vorige week maandag weer controle gehad voor z'n hartje. Gaat me te ver om de foto die we daar namen te delen maar hij lag er lachend toen ie vol plakkertjes aangesloten lag voor een hartfilmpje. Diagnose is nog steeds een VSD (gaatje in de hartkamerwand) en een afwijking aan de longslagaderklep. Maar gaatje leek minder bloed door te laten en die klep zorgde wel voor een vernauwing maar vooralsnog ruim binnen de marges van ingrijpen. Enigszins geruststellend. Zeker omdat ie er geen enkele last van heeft. Hij zal voorlopig wel onder controle blijven. Over 3 maanden terug. Kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt ;)

We zien hem echt groeien. Grijpt dingen. Kan zelf met z'n rammelaar spelen. Houdt zijn hoofdje keurig recht op als je hem op de buik legt. Blijft ook netjes zitten als je hem in de bank neerzet. Kijkt met interesse toe als jij aan het eten bent. Slaapt heel goed. Ook op vreemde plekken. Op KDV begonnen met wennen aan slapen zonder inbakeren. Dat is nog lastig maar komt goed. Spuugt de laatste dagen minder. Is enorm vrolijk. Ligt je bijna altijd met een big smile in bed op te wachten.
SPOILER
Groet van een trotse papa
Ja hij gaat weer goed, was 3 dagen bal maar nu weer goed. Zitten inmiddels in de fase dat alleen pappa en mamma goed zijn en de rest is huilen. Gisteren op een bruiloftsjubileum wat slaaptekort opgelopen dus nu maar even bijslapen.
pi_209059991
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:41 schreef Vermecelli het volgende:
Onze dochter is ook weer lekker aan het spoken geslagen. Elke 2/3 uur wakker. Meestal is ze zo druk met worstelen dat ze zichzelf langzaam verplaatst in bed. Vannacht lag ze gedraaid helemaal aan de kop kant met d'r hoofd tegen de zijkant van het bed. Huilen, mocht papa haar bevrijden :')
Zo grappig in welke posities ze zichzelf soms weten te manoeuvreren _O-
Rosie ligt ook vaak helemaal dwars aan het hoofdeinde, met de voetjes door de spijlen. Het zal wel een geborgen gevoel geven.
pi_209063798
Ik vraag me soms af hoe ik dit kind in vredesnaam op bed kan krijgen :')
Ze wil al de hele week niet naar bed 's avonds. Dan is ze wakker van 15 tot 22 ofzo. Kan iemand haar de memo geven dat baby's slaap nodig hebben please ;(
pi_209067925
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Ze wil al de hele week niet naar bed 's avonds. Dan is ze wakker van 15 tot 22 ofzo. Kan iemand haar de memo geven dat baby's slaap nodig hebben please ;(
Sprongetje? Niet moe genoeg? Als ze het eerder wel deed, zal het wel iets tijdelijks zijn..
pi_209068387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:18 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Sprongetje? Niet moe genoeg? Als ze het eerder wel deed, zal het wel iets tijdelijks zijn..
Moe genoeg zou ze wel moeten zijn, uiterlijk 7u uit bed en overdag 2 dutjes.
Het zal wel weer tijdelijk zijn ja. Tot nu toe komt er alleen nooit iets beters voor terug als er weer een fase is afgelopen maar neemt alleen maar haar slaapbehoefte verder af. :P

Soms heb ik bijna de neiging om mijn zuurverdiende geld maar aan zo'n slaap expert te geven.
Als iemand de gouden tip heeft om je baby 's avonds naar bed te brengen (en erin te houden voor meer dan 2 uur) voor je zelf bijna omvalt hoor ik het graag. Zou afbouwen van de nachtvoedingen helpen of is 7 maanden nog te jong?
pi_209071394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het zal wel weer tijdelijk zijn ja. Tot nu toe komt er alleen nooit iets beters voor terug als er weer een fase is afgelopen maar neemt alleen maar haar slaapbehoefte verder af. :P

Soms heb ik bijna de neiging om mijn zuurverdiende geld maar aan zo'n slaap expert te geven.
Als iemand de gouden tip heeft om je baby 's avonds naar bed te brengen (en erin te houden voor meer dan 2 uur) voor je zelf bijna omvalt hoor ik het graag. Zou afbouwen van de nachtvoedingen helpen of is 7 maanden nog te jong?
Lastig om de gouden tip te geven. Wij hebben ook heel lang moeten zoeken maar ineens klopte het en werd ze op dezelfde momenten heel erg voorspelbaar. Nu weten we precies wanneer ze naar bed wilt, voeding wil, enz.

Dat je zelf bijna omvalt komt waarschijnlijk omdat je al wekenlang te kort slaapt. Als je fit zou zijn geweest had je meer puf gehad om de kleine langer in bed te houden en het ritme er in te slijpen.

Denk vooral aan je eigen herstel en wees creatief, dan komt de rest later vanzelf wel.
pi_209071832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hier zijn de nachten niet zò erg, maar hetzelfde spookt door mijn hoofd. Ik wil sowieso de nachtvoeding afbouwen. Hoe zien jullie nachten eruit? Hier gaat ze rond 18:30/19:00u slapen en dan verloopt de nacht op één van de volgende manieren:
- Ze wordt wakker rond 23:00u en dan vaak nog een keer rond 3:00/4:00u, of
- Ze wordt wakker na middernacht (rond 0:30/1:00/2:00u) en slaapt dan door tot 6:30/7:00u.

Ik weet dat dit voor veel mensen best meevalt maar ik begin het slecht te trekken nu. Als ik nou af en toe mee naar bed kon om 20:00u om bij te slapen zou ik het nog wel even vol kunnen houden maar ik moet studeren voor een heel groot staatsexamen en ik ben sowieso gelimiteerd tot de avonduren (en momenteel val ik binnen een uur boven mijn boeken in slaap :') ).
Met 9 maanden (en met 7 volgens mij ook) zouden ze geen nachtvoeding meer nodig moeten hebben toch? Qua voeding in elk geval?
pi_209072117
Ik volg het eea aan holistische slaapcoaches op instagram en die geven aan dat nachtvoedingen nodig/nuttig zijn tm 18 maanden en raden dus aan om pas nà 18 maanden nachtvoedingen af te bouwen.

Voor zulke nachten zou ik tekenen idd, haha. Maar kan me voorstellen dat met zulke verplichtingen erbij het wel heftig is.

@Lokasenna Ik zou iig geen slaaptrainer maar een holistische slaapcoach doen, die kijken over het algemeen beter naar verschillende randgebieden die slaap beïnvloeden ipv alleen naar het slapen zelf. Klinkt wel echt heel pittig zo, dus kan me voorstellen dat je er graag hulp bij wilt. :*
pi_209072380
18 maanden :'( :D . Ik ben niet zo holistisch ingesteld denk ik.

Hopelijk komt er snel verbetering in Loka!
pi_209072749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:10 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Lastig om de gouden tip te geven. Wij hebben ook heel lang moeten zoeken maar ineens klopte het en werd ze op dezelfde momenten heel erg voorspelbaar. Nu weten we precies wanneer ze naar bed wilt, voeding wil, enz.

Dat je zelf bijna omvalt komt waarschijnlijk omdat je al wekenlang te kort slaapt. Als je fit zou zijn geweest had je meer puf gehad om de kleine langer in bed te houden en het ritme er in te slijpen.

Denk vooral aan je eigen herstel en wees creatief, dan komt de rest later vanzelf wel.
Wekenlang is een optimistische aanname :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Hier zijn de nachten niet zò erg, maar hetzelfde spookt door mijn hoofd. Ik wil sowieso de nachtvoeding afbouwen. Hoe zien jullie nachten eruit? Hier gaat ze rond 18:30/19:00u slapen en dan verloopt de nacht op één van de volgende manieren:
- Ze wordt wakker rond 23:00u en dan vaak nog een keer rond 3:00/4:00u, of
- Ze wordt wakker na middernacht (rond 0:30/1:00/2:00u) en slaapt dan door tot 6:30/7:00u.

Ik weet dat dit voor veel mensen best meevalt maar ik begin het slecht te trekken nu. Als ik nou af en toe mee naar bed kon om 20:00u om bij te slapen zou ik het nog wel even vol kunnen houden maar ik moet studeren voor een heel groot staatsexamen en ik ben sowieso gelimiteerd tot de avonduren (en momenteel val ik binnen een uur boven mijn boeken in slaap :') ).
Met 9 maanden (en met 7 volgens mij ook) zouden ze geen nachtvoeding meer nodig moeten hebben toch? Qua voeding in elk geval?
Ja af en toe kunnen bijslapen lijkt me ook zalig. Ik doe ben net als jij met een opleiding bezig maar het is best zwaar om ermee aan de slag te gaan als je je steeds een wrak voelt.

Ons soort van ritme is de laatste tijd:
7 wakker, voeding
9 fruithap
10-11 slapen, daarna voeding
12 boterham
14-15 slapen, daarna voeding
17 avondeten
19 nog een voeding en vanaf dan proberen naar bed te brengen :+
Ergens tussen 20 en 23 lukt het :')
(en die tijd zou ik eigenlijk wel graag gebruiken om nog een beetje tot mezelf te komen en af en toe wat voor de studie te doen)
En dan elke 2 tot 3 uur wakkere baby, dat is gelukkig wel iets beter dan het eerder was. Niet dat ze veel nodig heeft om weer in slaap te vallen, meestal is het even aanleggen en ze valt direct weer in slaap, volgens mij drinkt ze niet eens noemenswaardige hoeveelheden. Maar steeds die onderbrekingen vind ik wel vervelend worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:04 schreef Bami het volgende:
Ik volg het eea aan holistische slaapcoaches op instagram en die geven aan dat nachtvoedingen nodig/nuttig zijn tm 18 maanden en raden dus aan om pas nà 18 maanden nachtvoedingen af te bouwen.

Voor zulke nachten zou ik tekenen idd, haha. Maar kan me voorstellen dat met zulke verplichtingen erbij het wel heftig is.

@:Lokasenna Ik zou iig geen slaaptrainer maar een holistische slaapcoach doen, die kijken over het algemeen beter naar verschillende randgebieden die slaap beïnvloeden ipv alleen naar het slapen zelf. Klinkt wel echt heel pittig zo, dus kan me voorstellen dat je er graag hulp bij wilt. :*
Ik snap best dat het voor je kindje het beste is om onbeperkt toegang tot de tap te hebben maar voor mijn eigen gezondheid lijkt het me misschien niet haalbaar om tot 18 maanden door te gaan zoals nu. :@
En nachtvoedingen afbouwen zou misschien een eerste stap naar afbouwen van de bv kunnen zijn, zit steeds vaker te denken dat ik daar misschien wel aan toe ben. Ik ga daar nog even goed over nadenken als ik me wat beter voel in elk geval.
Welke accounts volg je zoal?
pi_209073200
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Allereerst sterkte gewenst. Lastig om tips te geven van afstand. Er is geen ei van Columbus. De onze is een stuk jonger maar we hebben ook flink getobd en hij vond slaap ook een tijd maar een overbodig iets. Dachten we.

Slaapsignalen zul je inmiddels wel herkennen denk ik? Dat ging oa bij ons mis in het begin. Hielden we hem bij ons totdat ie rustig werd maar was juist de onrust (hoofdje draaien) voor hem het teken dat ie wilde liggen. Was ie al te ver over zijn slaap heen.

Vast slaapritueel heeft ons ook geholpen. Gordijnen dichtdoen. Wat lieve woordjes van zijn knuffels, liedje zingen. Doen we alleen in de avond. Zodat ie weet dat de nacht nu begint. Af en toe nog even terug om te kalmeren. Laten we hem wel liggen, zeggen we niks maar aaien we hem nog even over zijn wangen of voorhoofd.

Hij is nu ziek en werd gister in paniek wakker om 21u. Doet ie nooit. Kreeg weinig lucht. Gekalmeerd en 2 uur later wakker gemaakt voor de voeding en daarna werd ie pas om 6:30 wakker.

Kan natuurlijk net zo goed dat er een fysieke oorzaak is. Stuitligging of lastige bevalling wellicht? Osteopaat vertelde ons alert te zijn op latere slaapproblemen die terug te herleiden zijn naar de zwangerschap of bevalling. Geen slecht idee om hulp te zoeken.

Jezelf iig niks kwalijk nemen.
pi_209073464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wekenlang is een optimistische aanname :'(
[..]
Ja af en toe kunnen bijslapen lijkt me ook zalig. Ik doe ben net als jij met een opleiding bezig maar het is best zwaar om ermee aan de slag te gaan als je je steeds een wrak voelt.

Ons soort van ritme is de laatste tijd:
7 wakker, voeding
9 fruithap
10-11 slapen, daarna voeding
12 boterham
14-15 slapen, daarna voeding
17 avondeten
19 nog een voeding en vanaf dan proberen naar bed te brengen :+
Ergens tussen 20 en 23 lukt het :')
(en die tijd zou ik eigenlijk wel graag gebruiken om nog een beetje tot mezelf te komen en af en toe wat voor de studie te doen)
En dan elke 2 tot 3 uur wakkere baby, dat is gelukkig wel iets beter dan het eerder was. Niet dat ze veel nodig heeft om weer in slaap te vallen, meestal is het even aanleggen en ze valt direct weer in slaap, volgens mij drinkt ze niet eens noemenswaardige hoeveelheden. Maar steeds die onderbrekingen vind ik wel vervelend worden.
[..]
Ik snap best dat het voor je kindje het beste is om onbeperkt toegang tot de tap te hebben maar voor mijn eigen gezondheid lijkt het me misschien niet haalbaar om tot 18 maanden door te gaan zoals nu. :@
En nachtvoedingen afbouwen zou misschien een eerste stap naar afbouwen van de bv kunnen zijn, zit steeds vaker te denken dat ik daar misschien wel aan toe ben. Ik ga daar nog even goed over nadenken als ik me wat beter voel in elk geval.
Welke accounts volg je zoal?
Ja je leest vaak dat mensen dan samen slapen omdat ze dan doorslapen direct na het aanleggen dus het nauwelijks voelt als een onderbreking. Dat wordt hem hier ook niet. Maar 2 nachtvoedingen tussen 20u en 7u is voor mij meestal wel prima te doen, dus ik voel nog geen noodzaak er iets aan te veranderen.
Ik volg liefde van een moeder, the gentle Kidd en studio dodo by liesl. Volg trouwens ook slaapmoon, maar vind die persoonlijk wat minder fijn dan de andere drie. De eerste drie hebben iig ook allemaal persoonlijke coaching trajecten, van de laatste weet ik dat niet zeker.
pi_209073476
Hoe gaat de vaste voeding @Lokasenna ?
Hier ging dat met 8 maand ineens als een speer waardoor er minder druk op de borstvoeding komt te liggen. Nog niet bezig met afbouwen maar toch maakt het verschil.

Nachtvoedingen afbouwen ga ik wel bewust doen maar pas na 1 jaar. Met de eerste ben ik daar bijna aan onderdoor gegaan en dat zou ik nu graag voor zijn. Een baby heeft dan misschien nog nachtvoedingen nodig maar bovenal een ouder dus eraan onder doorgaan is geen goed plan.
pi_209087471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:02 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja je leest vaak dat mensen dan samen slapen omdat ze dan doorslapen direct na het aanleggen dus het nauwelijks voelt als een onderbreking. Dat wordt hem hier ook niet. Maar 2 nachtvoedingen tussen 20u en 7u is voor mij meestal wel prima te doen, dus ik voel nog geen noodzaak er iets aan te veranderen.
Ik volg liefde van een moeder, the gentle Kidd en studio dodo by liesl. Volg trouwens ook slaapmoon, maar vind die persoonlijk wat minder fijn dan de andere drie. De eerste drie hebben iig ook allemaal persoonlijke coaching trajecten, van de laatste weet ik dat niet zeker.
We slapen meestal wel samen en ik kan me van de meeste nachtvoedingen maar weinig herinneren omdat ik nog in de slaapstand sta en ik meestal mijn bed niet uit hoef :+
Maar zonder fort van kussens kan ik niet liggend voeden dus ga er altijd wel voor zitten.
Ik zal eens kijken of er nog iets handigst tussen staat wat ze zeggen, dank je.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:03 schreef Elleska het volgende:
Hoe gaat de vaste voeding @:Lokasenna ?
Hier ging dat met 8 maand ineens als een speer waardoor er minder druk op de borstvoeding komt te liggen. Nog niet bezig met afbouwen maar toch maakt het verschil.

Nachtvoedingen afbouwen ga ik wel bewust doen maar pas na 1 jaar. Met de eerste ben ik daar bijna aan onderdoor gegaan en dat zou ik nu graag voor zijn. Een baby heeft dan misschien nog nachtvoedingen nodig maar bovenal een ouder dus eraan onder doorgaan is geen goed plan.
Vaste voeding gaat heel goed, ze eet vooral flink wat fruit, heb ook wel het idee dat ze minder is gaan drinken. Sowieso is ze zeer snel afgeleid en zal ze niet snel zelf om voeding vragen (alles is zo interessant), vandaar dat ik overdag nu op schema aanbied. Ik kan het daardoor wel wat beter loslaten wanneer ze slecht drinkt, ik weet dat ze daarnaast nog genoeg vocht binnenkrijgt via de hapjes. Maar even kijken of ik van de gelegenheid gebruik ga maken om wat af te bouwen. Maar zou het daarvoor wel fijn vinden als ze nog iets beter de fles pakt.

Inderdaad belangrijk om niet over je grenzen te gaan! Maar ook wel lastig om te herkennen wanneer het moment daar is, het kan er soms zo insluipen dat je te veel van je lichaam vraagt.

Ik merk ook dat ik zo vaak ziek ben, weerstand is helemaal naar de knoppen. Deels vast door de opvang, maar ik denk dat niet kunnen uitrusten/bijkomen ook funest is.
pi_209088196
Je pakt inderdaad alle kinderziektes mee. Dat heeft de natuur vast goed bedacht want zo geef moeder de baby een boost antistoffen maar leuk is anders.
pi_209117760
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:37 schreef alpeko het volgende:

[..]
Allereerst sterkte gewenst. Lastig om tips te geven van afstand. Er is geen ei van Columbus. De onze is een stuk jonger maar we hebben ook flink getobd en hij vond slaap ook een tijd maar een overbodig iets. Dachten we.

Slaapsignalen zul je inmiddels wel herkennen denk ik? Dat ging oa bij ons mis in het begin. Hielden we hem bij ons totdat ie rustig werd maar was juist de onrust (hoofdje draaien) voor hem het teken dat ie wilde liggen. Was ie al te ver over zijn slaap heen.

Vast slaapritueel heeft ons ook geholpen. Gordijnen dichtdoen. Wat lieve woordjes van zijn knuffels, liedje zingen. Doen we alleen in de avond. Zodat ie weet dat de nacht nu begint. Af en toe nog even terug om te kalmeren. Laten we hem wel liggen, zeggen we niks maar aaien we hem nog even over zijn wangen of voorhoofd.

Hij is nu ziek en werd gister in paniek wakker om 21u. Doet ie nooit. Kreeg weinig lucht. Gekalmeerd en 2 uur later wakker gemaakt voor de voeding en daarna werd ie pas om 6:30 wakker.

Kan natuurlijk net zo goed dat er een fysieke oorzaak is. Stuitligging of lastige bevalling wellicht? Osteopaat vertelde ons alert te zijn op latere slaapproblemen die terug te herleiden zijn naar de zwangerschap of bevalling. Geen slecht idee om hulp te zoeken.

Jezelf iig niks kwalijk nemen.
Tof om te lezen hoeveel vastigheid jullie al hebben ingebouwd zo snel. Kan me nog herinneren dat je hier binnenkwam net na de geboorte, compleet zoekende :P
pi_209117778
Onze dame is vanmorgen voor het eerst omgerold! Nu 5 maanden oud, ik denk dat ze al 1.5 maand aan het oefenen was maar het lukte steeds net niet. Vanmorgen lag ze op het kleed, ineens de boel bij elkaar schreeuwen. Lag ze hoor, op dr buik met een grote grijns.
pi_209153615
Vandaag zijn we met de baby uit varen geweest.
Ze keek haar ogen uit naar iedereen die voorbij kwam. :D
pi_209166431
Hoort eigenlijk wel een foto bij.

O+
pi_209166549
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:54 schreef Lokasenna het volgende:
Hoort eigenlijk wel een foto bij.

[ afbeelding ]

O+
Mnoh zo blij. O+
pi_209197801
De eerste oefenhapjes zijn een succes bij Stef. Gister nog wat onwennig en een vies gezicht. Vandaag bleef ie maar vragen om een nieuw hapje.
pi_209200294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 17:16 schreef alpeko het volgende:
De eerste oefenhapjes zijn een succes bij Stef. Gister nog wat onwennig en een vies gezicht. Vandaag bleef ie maar vragen om een nieuw hapje.
Wat leuk!

Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst. O+ Ik denk dat ik het nog leuker vond dan zij haha.
pi_209203990
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 20:37 schreef Bami het volgende:

[..]
Wat leuk!

Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst. O+ Ik denk dat ik het nog leuker vond dan zij haha.
Normale dingen zijn opeens weer bijzonder met een kleine O+
pi_209205360
Lijkt me ook heerlijk op de fiets met baby. O+

Ik had ineens een nacht zonder nachtvoeding, wtf. Baby lag wel de hele nacht tegen me aan geplakt, maar blijkbaar geen trek, ze bleef lekker tegen mijn buik liggen tot de wekker weer ging. :P
pi_209207376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:

Ik had ineens een nacht zonder nachtvoeding, wtf. Baby lag wel de hele nacht tegen me aan geplakt, maar blijkbaar geen trek, ze bleef lekker tegen mijn buik liggen tot de wekker weer ging. :P
Haha ja ik ook 1 nacht gehad, onze kleine ligt op de eigen kamer dus ik was bang dat ik haar de hele nacht niet gehoord had. Maar die lag lekker 12 uur achter elkaar te tukken.
pi_209209838
Wij hebben vandaag de babyspa gedaan. Floaten. Hij vond het heerlijk. Di al een fotoshoot. Leuk weekje vrij zo. Genieten van ons gezinnetje.

SPOILER

[ Bericht 35% gewijzigd door alpeko op 21-05-2023 10:20:08 ]
pi_209220832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 14:52 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Haha ja ik ook 1 nacht gehad, onze kleine ligt op de eigen kamer dus ik was bang dat ik haar de hele nacht niet gehoord had. Maar die lag lekker 12 uur achter elkaar te tukken.
Haha 12 uur is wel heel lang, heerlijk :P
Dit was eerder 6. Maar ik voelde me toch weer even minder een wrak, voor één dag _O-
pi_209239177
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 19:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Haha 12 uur is wel heel lang, heerlijk :P
Dit was eerder 6. Maar ik voelde me toch weer even minder een wrak, voor één dag _O-
Onze slaapuren zit wel goed de laatste 2/3 maanden. Kleine gaat om 19:00 slapen, komt vaak tussen 23:00 en 01:00 voor een voeding, dat duurt een halfuurtje en daarna weer slapen tot 06:30. Dan begint ze 's ochtends wel te mekkeren, zeker als we niet op tijd bij haar zijn.

Zondagochtend, compleet gedraaid en op de buik in bed gerold:
pi_209244127
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Onze slaapuren zit wel goed de laatste 2/3 maanden. Kleine gaat om 19:00 slapen, komt vaak tussen 23:00 en 01:00 voor een voeding, dat duurt een halfuurtje en daarna weer slapen tot 06:30. Dan begint ze 's ochtends wel te mekkeren, zeker als we niet op tijd bij haar zijn.

Zondagochtend, compleet gedraaid en op de buik in bed gerold:
[ link | afbeelding ]
Tel je zegeningen :D
En wat een nieuwsgierig koppie.

Meeste nachten ligt onze baby ongeveer iets langer in bed als wij zelf, denk zo'n 8 a 9 uur met een paar onderbrekingen, dan heeft ze het wel weer gehad. Ben benieuwd of ze nog eens meer een slaapkop wordt :P

Vandaag zijn we eerst lekker in het zwembad geweest. En daarna Rosie bij de schoonouders gebracht zodat ik een paar uur rustig kon studeren.
Als we van tevoren iets leuks doen helpt dat een beetje tegen het schuldgevoel :')
Ik weet dat het niet nodig is want ze vindt het er geweldig, maar voel me toch altijd zo rot om haar weg te brengen.
pi_209254143
Deze week een midweekje vakantiepark, vandaag voor het eerst wezen zwemmen. Wat een genot om hem zo te zien lachen.
  woensdag 24 mei 2023 @ 10:57:17 #258
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209261549
Ik word zooooo moe van al het snot hè. Ben je er net vanaf en dan begint het weer.
pi_209345742
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:43 schreef alpeko het volgende:
Wij hebben vandaag de babyspa gedaan. Floaten. Hij vond het heerlijk. Di al een fotoshoot. Leuk weekje vrij zo. Genieten van ons gezinnetje.

SPOILER
Leuk he dat floaten? Die van mij is 2 weken geleden geweest. In het begin even spannend als de 'kraag' om gaat, maar spartelde en dreef lekker in het rond. Geinig om te zien
pi_209345843
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:18 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Leuk he dat floaten? Die van mij is 2 weken geleden geweest. In het begin even spannend als de 'kraag' om gaat, maar spartelde en dreef lekker in het rond. Geinig om te zien
We hebben nu ook zelf zo’n ring. Gekregen van collega. Dus hij gaat dit weekend mee in de hottub
pi_209347287
Heerlijk om ze in het water te zien. O+

Hier is het weer wat rustiger met slapen/drinken gelukkig. Vond 6-7 maanden echt een slopende fase. Nu hebben we wat relaxtere nachten zonder huilen. Wel nog een paar keer wakker en om 5 uur/half 6 is de dag wel echt begonnen maar zo vind ik het wel weer te doen.
pi_209357898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:56 schreef Lokasenna het volgende:
Heerlijk om ze in het water te zien. O+

Vond 6-7 maanden echt een slopende fase. Nu hebben we wat relaxtere nachten zonder huilen.
Slaapregressie? Daar zitten wij nu midden in :{ . Pittige periode inderdaad. Deze nacht veel huilen en onrustig. Overdag nog best prima. Maar rustig slapen als hij in de avond naar bed gaat? Ho maar ;(
pi_209390747
Lekker een half uurtje gedobberd vandaag. Onze gup.

SPOILER
Hij heeft vandaag ook al zittend in de TripTrap zijn hapje op. Eigenlijk veel te vroeg. 4,5 maand. Maar in de newborn opzet doet ie maar één ding. Dat is zelf omhoog komen. Fysio vond het prima om hem dan maar voor die korte momenten zittend te laten eten. Hij keek er zo trots bij

SPOILER
pi_209400810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 04:25 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Slaapregressie? Daar zitten wij nu midden in :{ . Pittige periode inderdaad. Deze nacht veel huilen en onrustig. Overdag nog best prima. Maar rustig slapen als hij in de avond naar bed gaat? Ho maar ;(
Weet niet of het echt een slaapregressie was, ze was vooral aaneengesloten ziek waardoor het allemaal niet zo lekker liep.

Sterkte ermee! Lastig als ze in de avond niet willen (blijven) slapen. Als je ooit een oplossing vindt, houd ik me aanbevolen :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:37 schreef alpeko het volgende:
Lekker een half uurtje gedobberd vandaag. Onze gup.

SPOILER
Hij heeft vandaag ook al zittend in de TripTrap zijn hapje op. Eigenlijk veel te vroeg. 4,5 maand. Maar in de newborn opzet doet ie maar één ding. Dat is zelf omhoog komen. Fysio vond het prima om hem dan maar voor die korte momenten zittend te laten eten. Hij keek er zo trots bij

SPOILER
Wat kan hij al goed zitten! Vindt hij het al wat, de hapjes?
pi_209401761
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Weet niet of het echt een slaapregressie was, ze was vooral aaneengesloten ziek waardoor het allemaal niet zo lekker liep.

Sterkte ermee! Lastig als ze in de avond niet willen (blijven) slapen. Als je ooit een oplossing vindt, houd ik me aanbevolen :P
[..]
Wat kan hij al goed zitten! Vindt hij het al wat, de hapjes?
Hij is dolenthousiast. Knap lastig om hem nog aan de fles te krijgen vandaag. Hij heeft al van alles op afgelopen 2 wkn. Erwten, bonen, wortels, bloemkool, tomaten, paprika, pompoen, avocado, banaan (ook icm pindakaas), nectarine, watermeloen, meloen, aardbei, appel. Alles gaat er met smaak in.

We hebben nog peer, courgette, broccoli en later ei en aardappel in de planning. En dan al wat vlees of vis erbij. Het is echt een vlugge met veel dingen. Fysio zei al: die gaat snel zijn met zitten. Hij heeft zo die drang en is ook zo sterk.

Nu nog leren slapen zonder inbakeren :'( Dat is wel een gedoe nog. Deed het dagen best goed maar nu toch weee terug bij af. Erg onrustig. Zeker als we zijn niet dominante hand de vrijheid geven. Afgelopen nacht vaak wakker. Slaapt ie wel snel weer met hulp en hij is relaxed dan. Vaak zelfs te blij. Maar lijkt alsof ie nu ook even de controle over rechts war kwijt is. Volgende week weer opnieuw proberen. Komt goed. Hij moet nog net wat stappen zetten.
pi_209413712
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hij is dolenthousiast. Knap lastig om hem nog aan de fles te krijgen vandaag. Hij heeft al van alles op afgelopen 2 wkn. Erwten, bonen, wortels, bloemkool, tomaten, paprika, pompoen, avocado, banaan (ook icm pindakaas), nectarine, watermeloen, meloen, aardbei, appel. Alles gaat er met smaak in.

We hebben nog peer, courgette, broccoli en later ei en aardappel in de planning. En dan al wat vlees of vis erbij. Het is echt een vlugge met veel dingen. Fysio zei al: die gaat snel zijn met zitten. Hij heeft zo die drang en is ook zo sterk.

Nu nog leren slapen zonder inbakeren :'( Dat is wel een gedoe nog. Deed het dagen best goed maar nu toch weee terug bij af. Erg onrustig. Zeker als we zijn niet dominante hand de vrijheid geven. Afgelopen nacht vaak wakker. Slaapt ie wel snel weer met hulp en hij is relaxed dan. Vaak zelfs te blij. Maar lijkt alsof ie nu ook even de controle over rechts war kwijt is. Volgende week weer opnieuw proberen. Komt goed. Hij moet nog net wat stappen zetten.
Ben benieuwd of hij inderdaad snel gaat zitten! Rosie is vorige week op de opvang voor het eerst zelf gaan zitten vanaf buik, zeiden de dames daar. Ze heeft het alleen thuis nog niet opnieuw gedaan dus ik moet ze maar op hun woord geloven. :P
  maandag 5 juni 2023 @ 20:18:36 #267
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209413868
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:37 schreef alpeko het volgende:

SPOILER
Wauw!

Hier blijven de kaken stevig op elkaar als er een hapje komt.
pi_209413960
Soms zou ik mijn baby wel willen ruilen voor eentje die slaapt van 19 tot 7 in plaats van 21 tot 5 met onderbrekingen. ;(
Maar goed, ben al emotioneel geïnvesteerd in dit exemplaar. O+

@automatic_ al minder last van het snot?
pi_209414129
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Lokasenna het volgende:
Soms zou ik mijn baby wel willen ruilen voor eentje die slaapt van 19 tot 7 in plaats van 21 tot 5 met onderbrekingen. ;(

@:automatic_ al minder last van het snot?
Poeh dat is ook wel pittig ja. Hier is het meestal ergens tussen half 8 - half 9 dat ik haar weg kan leggen en dan slaapt ze vaak ook tot half 8. Maar wel met legio onderbrekingen.

Maar erg herkenbaar dat je toch teveel emotioneel geïnvesteerd bent. :P

Hier gaat eten steeds beter, slapen is nog steeds meh maar ze ontwikkelt zich prima. Gaat zelfstandig zitten, kruipt, staat (aan dingen, niet niet zelfstandig) en begint nu zelfs al op dingen te klimmen als de rand laag genoeg is.

Dus nouja, dan snap ik wel dat je nog nachtvoedingen nodig hebt. :+
pi_209414149
Flauw trouwens dat ze dat trucje thuis nog niet herhaald heeft Loka!

En die kan echt al heel goed zitten @alpeko ! Leuk dat hij zo geniet van het eten. O+
pi_209414452
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:18 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Wauw!

Hier blijven de kaken stevig op elkaar als er een hapje komt.
Er komen inmiddels al jaloerse blikken als je aan een toetje of ijsje zit. Hij is zich erg bewust al van dat wij aan het eten zijn. Slimmerd is het.
pi_209417211
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Poeh dat is ook wel pittig ja. Hier is het meestal ergens tussen half 8 - half 9 dat ik haar weg kan leggen en dan slaapt ze vaak ook tot half 8. Maar wel met legio onderbrekingen.

Maar erg herkenbaar dat je toch teveel emotioneel geïnvesteerd bent. :P

Hier gaat eten steeds beter, slapen is nog steeds meh maar ze ontwikkelt zich prima. Gaat zelfstandig zitten, kruipt, staat (aan dingen, niet niet zelfstandig) en begint nu zelfs al op dingen te klimmen als de rand laag genoeg is.

Dus nouja, dan snap ik wel dat je nog nachtvoedingen nodig hebt. :+
Hopelijk krijgen wij ook ooit een fase waarin het kind eerder naar bed gaat dan ikzelf. _O-
Wat is Pukje een snelle zeg! Inderdaad logisch dat ze wat extra brandstof nodig heeft.

Ik had zo'n mat van foam tegels gekregen laatst, ik dacht dat dat leuk voor Rosie zou zijn om te oefenen met bewegen enzo. Maar ze is alleen maar bezig met die mat uit elkaar halen de hele dag en blijft dan tevreden slopend op haar plek liggen. _O-

pi_209419345
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Hopelijk krijgen wij ook ooit een fase waarin het kind eerder naar bed gaat dan ikzelf. _O-
Wat is Pukje een snelle zeg! Inderdaad logisch dat ze wat extra brandstof nodig heeft.

Ik had zo'n mat van foam tegels gekregen laatst, ik dacht dat dat leuk voor Rosie zou zijn om te oefenen met bewegen enzo. Maar ze is alleen maar bezig met die mat uit elkaar halen de hele dag en blijft dan tevreden slopend op haar plek liggen. _O-

[ afbeelding ]
Dat hoop ik ook voor jullie! Was hier wel een waardevolle ontwikkeling, weer even met zijn tweeën wakker zijn enzo.

Hahahahaha. Is ook wel heel goed vermaak natuurlijk. Wat een bos haar heeft ze zeg, heerlijk. O+
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:54:19 #274
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209424249
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Lokasenna het volgende:

@:automatic_ al minder last van het snot?
Het snot is weer weg! Maaaaaar zal eind van de week weer wel terug zijn haha.
pi_209453200
Ondanks dat ik de nachten van een paar maanden geleden mis, ben ik wel echt gek op mijn baby. O+ Ze heeft nu 1 tandje, dat is ook echt meeega schattig.
pi_209496268
Onze kleine is ineens een stuk beweeglijker in bed. Eigenlijk sliep ze standaard op de rug, maar nu ineens beweegt ze het hele bed door en slaapt ze zowel op dr zij, buik en rug. Tijd om het bedje maar eens te gaan verlagen want ze weet de bedrand al steeds beter te vinden.
pi_209497602
Ohja, bedje verlagen, moeten wij ook gaan doen naar de laagste stand.

Houden jullie baby's het nog een beetje vol in de warmte?
Rosie doet haar best maar ze is wel echt veel aan het jengelen en wil het liefst de halve dag in bed liggen.
pi_209497676
Stef is snel huilerig zo met dit weer. Maar ook snel te troosten. Doet het goed. Slaapt inmiddels - gelukkig maar met dit weer - ook zonder inbakeren. Al vallen we soms nog terug op 1 handje inbakeren omdat ie onrustig kan zijn overdag met slapen.

Mama is sinds vorige week weer aan het werk gegaan. De di sta ik er helemaal alleen voor maar dat gaat best goed. Soms zijn 2 extra handen wel handig met de hapjes. Vorige week zat alles onder de pindakaas met banaan. Incl ik zelf.

We hebben wel zijn ritme aangepast. Normaal ging ie om 7u na de fles terug het bed in voor nog 1,5 - 2 uur aan slaap. Maar dat kan nu niet meer vanwege werk op meerdere dagen. Hij heeft alleen besloten dat ie dan graag van 7u tot aan zijn volgende fles wakker wil zijn :D Op KDV ook. En daar is ie dan nog gewoon gezellig ook. Hier minder maar in bed was het afgelopen dagen echt krijsen. Dus dan maar niet. Maar vandaag pikte hij het wel. Heb wel de fruithap voor het slapen gegeven. Lijkt bijna alsof ie boos wordt dat ie zonder eten naar bed moet :D
pi_209497825
Bij ons binnen is het niet mega warm, dus wij merken weinig aan Pukje. Ze lijkt de laatste dagen wel weer iets betere nachten te maken waarbij ze ook makkelijker weer terug in haar cosleeper ledikant te leggen is, dat is wel fijn!
  donderdag 15 juni 2023 @ 06:36:13 #280
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209518225
Wij hebben gister ons nieuwe meisje mogen verwelkomen! :D E. is geboren met een geplande keizersnede na een vorige spoed keizersnede. Wat een ontspannen ervaring! En we hadden ook nog eens het hoogststaande team, omdat alle junior werknemers aan het staken waren vandaag!

En ze doet het geweldig! Ze is zo lief en klein en veel lichter dan J. met haar 3270 gram! Bij mijn laatste groei scan met net 37 weken schatten ze haar 3300, klopte dus niets van! Heerlijk petite dus!

Onze familie van vier is nu compleet! Ben zo benieuwd hoe haar grote broer gaat reageren (2j4m). Denk dat het een schokje wordt dat ze nog niet meteen een speelmaatje zal zijn! Haha!!

SPOILER
pi_209518342
Ohhh zo klein. O+
Hele leuke naam ook, zo wilde ik vroeger altijd mijn toekomstige dochter noemen. :D Welkom! En wat dat de bevalling zo’n positieve ervaring was.
pi_209518603
@Bienelientjee gefeliciteerd. Succes met het herstel en geniet van jullie gezinsuitbreiding. Leuke naam idd. Stond bij ons ook op de shortlist voor als het een meisje was geweest. Ik heb geen andere ervaring dan keizersnede maar het was idd heel zorgeloos. Ja oke, een beetje dan. Ik was er zelf niet bij (bewuste keuze ivm grote kans op flauwvallen dan :@ en daar heeft niemand wat aan... je kan ook niet even een luchtje scheppen op een OK) dus dan moest ik wachten op een telefoontje. Maar voor mama was het heel ontspannen op de prik na.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:04:33 #283
318361 Bienelientjee
pi_209519559
Ughhh, moet verplicht drie keer plassen na katheter. Eerste keer binnen zes uur nadat ze hem eruit gehaald hebbeb. Ik net eindelijk moeten plassen. Met pijn en moeite naar de wc. Pies ik letterlijk naast het opvang bakje, dus het telt niet, stomme regeltjes! :D
pi_209521483
Wat lijkt ze veel op haar grote broer in die onderste foto zeg! Gefeliciteerd!
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:21:32 #285
318361 Bienelientjee
pi_209532329
Wij zijn verliefd! :D J. nog niet helemaal, vooral als ze huilt, haha! Maar mijn man is druk met hem bezig 1 op 1 aandacht.

Maar wat een verschil met onze zoon joh! J. was twee weken over datum, maar meteen vanaf het begin echt wakkere perioden. E. slaapt, drinkt haar fles, is misschien net twee/drie minuten wakker en slaapt gewoon weer door! Moet haar wakker maken om te eten. Maar neem aan dat dat ook gewoon normaal is?! :D J. was vanaf het begin zo anders!
pi_209540692
Mooi meisje, gefeliciteerd. O+
Fijn dat het zo'n rustige ervaring was!
Dat slaperige is wel herkenbaar van de eerste weken, mijn 38 weken baby werd pas rond week 3 een beetje wakker. :P
pi_209540727
Gefeliciteerd! Hier was dat ook zo, ik heb de eerste twee-drie weken ook 's nachts de wekker moeten zetten om iedere drie uur te voeden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:40:19 #288
318361 Bienelientjee
pi_209540981
Wij hebben vannacht de "derde nacht baby terror" doorstaan! :D Haha. Vreselijk maar op de een of andere manier zo veel beter te handelen de tweede keer! Je lacht erom (en dat deed mijn litteken toch zo zeer, haha!)

Ze wou maar eten, eten, eten. Niet slapen. Ze bleef maar poepen, poepen, poepen. Niet slapen. Ik kon weinig doen vanwege de pijn. Wij geven flesvoeding, maar mijn borsten zijn klaar voor melk en hard en vol en drie keer zo groot en pijnlijk. Wat een nacht! Gelukkig sliep J. er doorheen!

En dan slapen we eindelijk drie heerlijke hemelse uurtjes en worden we zelfs wakker om 8 uur met J. ook nog slapende.

Met een keuken vol mieren......

:D Zucht!
pi_209572822
Wij hebben op 7 juni ons eerste kindje mogen verwelkomen. Dochtertje Archimini, afgekort B. De meest bijzonder ervaring uit ons leven, zo mooi en zo verliefd al op dat kleine mensje.

B. is met 39 weken geboren en 3010gr, sommige kleding maatje 50 is echt groot.😜 De bevalling ging snel en het respect voor mijn vriendin is alleen maar nog groter geworden, fantastisch om te zien hoe ze dat heeft gedaan.

Eerste 12 dagen zijn wel intens geweest. Alles gaat goed, B. drinkt lekker en groeit goed. Maar gebroken nachten hakken er toch wel in. En we hadden nooit van regeldagen gehoord. Dat hebben we gemerkt de afgelopen 3 dagen.
Van lekker zelf slapen na de voeding en om de 3 uur voeden naar constant huilen om extra voeding en liefst bij je willen slapen. Mijn vriendin voelde zich een behoorlijke melkkoe.

Sinds gisteren gaat het wat beter. Bedje strak indekken met armpjes naar beneden zorgt ervoor dat ze beter in haar bedje slaapt. Gelukkig heb ik 4 weken verlof, kunnen we samen wennen aan de nieuwe situatie. 🙂
pi_209576089
Iemand hier nog tips? Stef is gister 5 maanden geworden maar we zitten nog steeds op 6 flesvoedingen per dag. Waarvan er 2 halfjes zijn (die van 's nachts ca 4u en die van 7u).

We willen liefst naar 4 natuurlijk maar ik krijg nou niet de indruk dat hij het heeft aan gaat geven. Ondanks dat hij al wel iedere dag een fruithap en een groentehapje krijgt. Schema is nu nog dit:

4:00 90 ml voeding; wordt zelf wakker rond deze tijd.
7:00 de overige 90ml. Tegenwoordig zelf al wakker op dat moment
9:00 fruithap
10:30-11:00 180 ml
14:30-15:00 180ml
17:00 groentehap
18:30 180 ml
en dan de laatste die is heel random. Soms komt ie zelf al rond 22u. Soms maakten we hem zelf wakker rond 22:30. Geen idee hoe lang ie zou slapen zonder te wekken. Vannacht stond onze wekker om 23:30 en toen sliep hij nog. Vroeger - is al even geleden - deden we alles op verzoek en werd dat soms pas 2u00. Maar liefst willen we ook niet veel nachtvoeding geven. Die van 4u moet er bij voorkeur vanaf maar dat lukt nog niet en bij voorkeur hogen we die dus ook niet op. We proberen nu rond 18u30 meer te geven. Maar er is niet echt een handleiding voor. Slaapregressie helpt niet mee want hij wordt nu ook snel wakker na de nachtvoeding. Vanmorgen viel hij daarna nog wel 2x 45 min in slaap maar afgelopen 2 dagen was ie gewoon klaar om 5:30. En alsnog dolblij en vrolijk wakker tot ca. 9 op KDV. 8)7
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:40:35 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209576384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:13 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier nog tips? Stef is gister 5 maanden geworden maar we zitten nog steeds op 6 flesvoedingen per dag. Waarvan er 2 halfjes zijn (die van 's nachts ca 4u en die van 7u).

We willen liefst naar 4 natuurlijk maar ik krijg nou niet de indruk dat hij het heeft aan gaat geven. Ondanks dat hij al wel iedere dag een fruithap en een groentehapje krijgt. Schema is nu nog dit:

4:00 90 ml voeding; wordt zelf wakker rond deze tijd.
7:00 de overige 90ml. Tegenwoordig zelf al wakker op dat moment
9:00 fruithap
10:30-11:00 180 ml
14:30-15:00 180ml
17:00 groentehap
18:30 180 ml
en dan de laatste die is heel random. Soms komt ie zelf al rond 22u. Soms maakten we hem zelf wakker rond 22:30. Geen idee hoe lang ie zou slapen zonder te wekken. Vannacht stond onze wekker om 23:30 en toen sliep hij nog. Vroeger - is al even geleden - deden we alles op verzoek en werd dat soms pas 2u00. Maar liefst willen we ook niet veel nachtvoeding geven. Die van 4u moet er bij voorkeur vanaf maar dat lukt nog niet en bij voorkeur hogen we die dus ook niet op. We proberen nu rond 18u30 meer te geven. Maar er is niet echt een handleiding voor. Slaapregressie helpt niet mee want hij wordt nu ook snel wakker na de nachtvoeding. Vanmorgen viel hij daarna nog wel 2x 45 min in slaap maar afgelopen 2 dagen was ie gewoon klaar om 5:30. En alsnog dolblij en vrolijk wakker tot ca. 9 op KDV. 8)7
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...
pi_209576456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...
Ja goeie vraag. Ik heb geen idee wat normaal is. Maar op sites met schema's zie je vaak vanaf 4 maanden 5. Vanaf 6 maanden 4.
pi_209576728
Rosie zit ook nog op 6 voedingen en die is 9 maanden :P
Ook al krijgt ze nu ernaast 4 goede maaltijden op een dag (twee keer boterham, fruithap, en avondeten).
Zou me er niet druk om maken. Zo lang je niet boven het maximum totaal uitkomt en hij gewoon blij is.
pi_209576924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:18 schreef Lokasenna het volgende:
Rosie zit ook nog op 6 voedingen en die is 9 maanden :P
Ook al krijgt ze nu ernaast 4 goede maaltijden op een dag (twee keer boterham, fruithap, en avondeten).
Zou me er niet druk om maken. Zo lang je niet boven het maximum totaal uitkomt en hij gewoon blij is.
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:47:35 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209576953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.
Maar ook daarbij: nou en als hij die fles niet leegdrinkt of later toch nog wat meer wil? Dat geeft eigenlijk niks... Baby's kunnen over het algemeen prima aangeven dat ze honger of dorst hebben. Ik zou proberen om wat minder naar schemaatjes van internet of het cb te kijken en je baby te volgen. Die geeft volgens mij prima aan wat hij nodig heeft. Heb vertrouwen in jezelf en in zijn signalen. En nee, dat betekent niet dat je hem dagenlang niks te drinken moet geven ofzo, maar wel dat hij best mag aangeven dat het genoeg is. Of dat hij een keertje meer lust. Als hij bv zou krijgen, zou je dit ook allemaal niet weten en misschien wel volledig op verzoek voeden en dat is helemaal prima.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:49:29 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209576976
Op de crèche is alles anders.

Verder eens met mijn voorgangers: ik zou niet actief het aantal flessen verminderen (en dus de hoeveelheid per fles vermeerderen) als hij dat niet zelf aangeeft. Dan went hij aan een enorme plons in zijn buik en je wil zelf ook wel graag elke zoveel uur wat drinken toch? Baby’s geven vaak prima zelf aan waar ze aan toe zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209577119
Eens met de rest :Y ze gaan echt allemaal uiteindelijk stoppen met flessen melk drinken :P En geen mens heeft altijd om precies dezelfde tijd dezelfde hoeveelheid honger en dorst, dus ook kinderen niet. Zeker met dit warme weer snap ik wel dat hij liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt.

Ik vind met vijf maanden al twee structurele momenten met vaste voeding echt al heel wat ook. Toen mijn oudste een baby was, begon je pas met hapjes toen bij zes maanden, die leefde met vijf maanden op zes-acht melkvoedingen per dag. Die vroege voedselintroductie heeft alles met allergieën te maken, melk blijft het eerste jaar de hoofdvoeding. Overigens hebben fruit en groente minder calorieën dan melk, dus je kunt niet direct zomaar een melkvoeding vervangen door een hapje zonder ergens anders voor die calorieën te compenseren.
pi_209577227
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
Eens met de rest :Y ze gaan echt allemaal uiteindelijk stoppen met flessen melk drinken :P En geen mens heeft altijd om precies dezelfde tijd dezelfde hoeveelheid honger en dorst, dus ook kinderen niet. Zeker met dit warme weer snap ik wel dat hij liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt.

Ik vind met vijf maanden al twee structurele momenten met vaste voeding echt al heel wat ook. Toen mijn oudste een baby was, begon je pas met hapjes toen bij zes maanden, die leefde met vijf maanden op zes-acht melkvoedingen per dag. Die vroege voedselintroductie heeft alles met allergieën te maken, melk blijft het eerste jaar de hoofdvoeding. Overigens hebben fruit en groente minder calorieën dan melk, dus je kunt niet direct zomaar een melkvoeding vervangen door een hapje zonder ergens anders voor die calorieën te compenseren.
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.

Met oog op allergieën is dat tegenwoordig wel het advies. Binnenkort krijgt ie ook pasta en kip of vis. Doet hem ook goed qua reflux trouwens. Maar we realiseren ons dat niet ieder kind zo goed wil eten. Je merkt aan alles bij hem dat hij er van geniet.
pi_209577335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:13 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.

Met oog op allergieën is dat tegenwoordig wel het advies. Binnenkort krijgt ie ook pasta en kip of vis. Doet hem ook goed qua reflux trouwens. Maar we realiseren ons dat niet ieder kind zo goed wil eten. Je merkt aan alles bij hem dat hij er van geniet.
Dat snap en dat is super toch, dat hij zo lekker eet ^O^ ik bedoelde vooral te zeggen dat alle regels over hoe baby's horen te eten ook aan veranderende inzichten onderhevig zijn terwijl baby's hetzelfde blijven :P en dat de jouwe al flinke stappen zet in de overstap naar vast voedsel en dat ik hem in jouw situatie niet zou willen forceren om minder melk te drinken. Want ook als hij nog acht flessen melk per dag kreeg was het 'normaal'.

Ik ben wel benieuwd hoor, ik vind de mijne echt nog heel klein om over een maand te beginnen met hapjes. Hij vindt zelf de vitamines op een lepeltje al een idiote aangelegenheid :+ maar samen eten is ook zo ontzettend leuk O+
pi_209577352
Ik gooi m wel even dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')