Dat zijn mooie stukken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn! Want op die anderhalf uur slaap telkens ga je het natuurlijk niet lang volhouden.
Hier gaat het ook steeds een beetje beter. Afgelopen nacht sliep ze van 19:00u tot 3:30u.
Hier ook. Met vier weken al! Typische pijn en bloedverlies (had ik natuurlijk sws nog wel, maar had toch het idee dat het Anders was) en zes weken later weer. Sindsdien niks! En we zitten alweer op bijna 9 maand. Niet dat ik het erg mis 😉. Ik geef wel bv en zit aan de minipil. Dat zou wel meespelen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 16:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat zijn mooie stukken.
Uiteraard was het de afgelopen nachten weer bal, zul je altijd zien
Qua menstruatie, ik dacht dat ik er een had vrij snel na de bevalling, maar daarna is het niet meer teruggekomen, dus misschien was het ook nog wel gewoon een restje kraambloed toen.
Nee, maar hij ruikt jullie geur natuurlijk wel. En jullie doen het vast net iets anders dan je zus.quote:Op zondag 26 maart 2023 09:55 schreef alpeko het volgende:
Eerste keer een avondje uit zonder baby. Zus, zwager en neefje kwamen bij ons logeren en oppassen. Ook de nacht nam mijn zus voor de rekening. Normaal huilt ie ‘s nachts nooit maar je raadt het al… Paniek had ie na zijn nachtvoeding. En toen ik kwam kijken kalmeerde hij uiteindelijk. Vanmorgen ook dikke tranen en meteen ontspanning toen mijn vriendin hem pakte. Eenkennigheid is wat vroeg voor 9 weken.
Hij kent niemand beter dan jouw vriendin hè, hij heeft 9 maanden in haar geleefd. Dus allicht dat haar fysieke aanwezigheid hem rust geeft.quote:Op zondag 26 maart 2023 09:55 schreef alpeko het volgende:
Eerste keer een avondje uit zonder baby. Zus, zwager en neefje kwamen bij ons logeren en oppassen. Ook de nacht nam mijn zus voor de rekening. Normaal huilt ie ‘s nachts nooit maar je raadt het al… Paniek had ie na zijn nachtvoeding. En toen ik kwam kijken kalmeerde hij uiteindelijk. Vanmorgen ook dikke tranen en meteen ontspanning toen mijn vriendin hem pakte. Eenkennigheid is wat vroeg voor 9 weken.
quote:Op zondag 26 maart 2023 10:36 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar hij ruikt jullie geur natuurlijk wel. En jullie doen het vast net iets anders dan je zus.
De prul. Eind mei gaan we het nog een keertje proberen. Maar dan echt een hele dag. Zullen dan wel zorgen dat we onze geur ook achter laten bij hem. We vonden het best lastig om weg te zijn zonder hem maar wel ook goed om te doen. Zullen hem straks nog ook 2x per week naar KDV moeten brengenquote:Op zondag 26 maart 2023 12:58 schreef Bami het volgende:
[..]
Hij kent niemand beter dan jouw vriendin hè, hij heeft 9 maanden in haar geleefd. Dus allicht dat haar fysieke aanwezigheid hem rust geeft.
Eind mei is hij ook alweer een stuk groter gelukkig. Komt vast goed! En dat naar het kdv brengen is even wennen idd. De eerste keer moest ik ook huilen, maar ze heeft het hier erg naar haar zin dus nu breng ik haar met plezier.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
De prul. Eind mei gaan we het nog een keertje proberen. Maar dan echt een hele dag. Zullen dan wel zorgen dat we onze geur ook achter laten bij hem. We vonden het best lastig om weg te zijn zonder hem maar wel ook goed om te doen. Zullen hem straks nog ook 2x per week naar KDV moeten brengen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja het huilen nu was een uur na bedtijd, dus plas was het probleem nog niet volgens mij.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tink89 het volgende:
En 's nachts een keer extra verschonen? Of slaapt Pukje door?
Smeer je de shea ook echt tussen haar billen?
Zou een luier een maat groter kunnen helpen (wat meer ruimte voor plas, dus droger...)?
Dit is wat baby's doen... denk je net lekker een ritme te hebben, gooien ze de boel weer om. Vaak hangt het samen met een ontwikkeling die ze doormaken (leren rollen, geluidjes maken, straks leren lopen ofzo) of met fysiek ongemak (tandjes, oortjes, etc).quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:11 schreef Vermecelli het volgende:
Na ruim een maand goede nachten (slechts 1x voeden en verder doorslapen) zit er nu een kink in de kabel.. Sinds 2 dagen komt onze kleine ineens elke 4/5 uur ipv 6, waardoor we precies 2x aan de bak moeten 's nachts en de ochtendfles een slechte timing heeft.
Hopelijk tijdelijk.. Want ik ben weer als vanouds lekker veel wakker 's nachts en dat had ik juist een beetje achter me gelaten.
Als bescherming voor de nacht kun je nog een extra vette creme proberen, zoals cetomacrogol of vaseline/paraffine.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:50 schreef Bami het volgende:
[..]
Eind mei is hij ook alweer een stuk groter gelukkig. Komt vast goed! En dat naar het kdv brengen is even wennen idd. De eerste keer moest ik ook huilen, maar ze heeft het hier erg naar haar zin dus nu breng ik haar met plezier.
Pukje lijkt pijn rondom/in haar bilspleet te hebben. Voor de nacht smeren we haar billen altijd in met shea butter als beschermlaagje tegen de plasluier waar ze urenlang inligt. De laatste dagen begint ze al te gillen als we haar op de commode leggen ‘s avonds, afgelopen nacht was drama en een uur geleden werd ze ook huilend wakker. Werd stil toen de luier uit ging en moest weer heeeel hard huilen toen de zetpil erin ging.
Ze had een schimmeltje de afgelopen weken, die behandeling is net klaar maar we gaan maar wel even met haar langs de huisarts. Mijn hart brak echt een beetje van hoe hard ze aan het gillen was.
Hier nog iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het viel mijn man al op dat de huid daar in de buurt nog onrustig en rood was, en soort van pukkeltjes leek te hebben.
Overdag is er geen vuiltje aan de lucht en voor de schimmelbehandeling deden we ook al dat insmeren met shea en dat was ook altijd prima.
Restjes melk die mee terug komen van de opvang gebruik ik in badjes, men zegt dat het heel goed is voor de huid.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:55 schreef Smart_ass het volgende:
Wat doen jullie met ongebruikte ontdooide melk? Gisteravond melk in de koelkast gezet voor het geval dat, maar niet nodig gehad. Weggooien voelt altijd zo zonde na de moeite die erin gestoken is.
Door het warme eten om dat dunner te maken.quote:Op woensdag 29 maart 2023 20:55 schreef Smart_ass het volgende:
Wat doen jullie met ongebruikte ontdooide melk? Gisteravond melk in de koelkast gezet voor het geval dat, maar niet nodig gehad. Weggooien voelt altijd zo zonde na de moeite die erin gestoken is.
Je kan kijken of er nog mensen interesse in hebben als donormelk, als je daar voor open staat? Is een facebookgroep voor en naar ik begrijp geven mensen dan nog best 'oude' melk aan hun kinderen.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:11 schreef Tink89 het volgende:
In bad, pannenkoek van bakken, pap van maken (die blijft wel dun) of met tranen weggooien.
Ik heb nog een liter of twee in de vriezer die nooit meer op gaat, maar ik ben nog niet zo ver dat ik het allemaal door het putje kan gooien.
Njah, het ligt allemaal al meer dan een jaar in de vriezer in niet altijd logische hoeveelheden (flesjes van 20 en flesjes van 200 ml door elkaar enzo). Een deel is koemelkvrij, een deel niet... ik wacht even tot de kleine van een vriendin volgende week ofzo geboren is en als zij het niet nodig heeft, ga ik het beetje bij beetje in bad gooien bij de kids.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Je kan kijken of er nog mensen interesse in hebben als donormelk, als je daar voor open staat? Is een facebookgroep voor en naar ik begrijp geven mensen dan nog best 'oude' melk aan hun kinderen.
Ik meld me weleens aan en dan kijk ik wel of er vraag is :-Dquote:Op donderdag 30 maart 2023 11:07 schreef Bami het volgende:
Helemaal koemelkvrij is best wat vraag naar.Maar ik snap je hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |