abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209049600
Mnoh. Pukje kruipt sinds dit weekend en ik vind het ZO SCHATTIG. O+ O+
pi_209056347
Onze dochter is ook weer lekker aan het spoken geslagen. Elke 2/3 uur wakker. Meestal is ze zo druk met worstelen dat ze zichzelf langzaam verplaatst in bed. Vannacht lag ze gedraaid helemaal aan de kop kant met d'r hoofd tegen de zijkant van het bed. Huilen, mocht papa haar bevrijden :')
pi_209057598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:53 schreef alpeko het volgende:
@:Mathijz beterschap voor jullie kleine. Al wat op aan het knappen?

Tijd voor nog maar weer eens een update over Stef. 3,5 maand inmiddels. Vorige week maandag weer controle gehad voor z'n hartje. Gaat me te ver om de foto die we daar namen te delen maar hij lag er lachend toen ie vol plakkertjes aangesloten lag voor een hartfilmpje. Diagnose is nog steeds een VSD (gaatje in de hartkamerwand) en een afwijking aan de longslagaderklep. Maar gaatje leek minder bloed door te laten en die klep zorgde wel voor een vernauwing maar vooralsnog ruim binnen de marges van ingrijpen. Enigszins geruststellend. Zeker omdat ie er geen enkele last van heeft. Hij zal voorlopig wel onder controle blijven. Over 3 maanden terug. Kijken of ie het dan nog steeds zo leuk vindt ;)

We zien hem echt groeien. Grijpt dingen. Kan zelf met z'n rammelaar spelen. Houdt zijn hoofdje keurig recht op als je hem op de buik legt. Blijft ook netjes zitten als je hem in de bank neerzet. Kijkt met interesse toe als jij aan het eten bent. Slaapt heel goed. Ook op vreemde plekken. Op KDV begonnen met wennen aan slapen zonder inbakeren. Dat is nog lastig maar komt goed. Spuugt de laatste dagen minder. Is enorm vrolijk. Ligt je bijna altijd met een big smile in bed op te wachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groet van een trotse papa
Ja hij gaat weer goed, was 3 dagen bal maar nu weer goed. Zitten inmiddels in de fase dat alleen pappa en mamma goed zijn en de rest is huilen. Gisteren op een bruiloftsjubileum wat slaaptekort opgelopen dus nu maar even bijslapen.
pi_209059991
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:41 schreef Vermecelli het volgende:
Onze dochter is ook weer lekker aan het spoken geslagen. Elke 2/3 uur wakker. Meestal is ze zo druk met worstelen dat ze zichzelf langzaam verplaatst in bed. Vannacht lag ze gedraaid helemaal aan de kop kant met d'r hoofd tegen de zijkant van het bed. Huilen, mocht papa haar bevrijden :')
Zo grappig in welke posities ze zichzelf soms weten te manoeuvreren _O-
Rosie ligt ook vaak helemaal dwars aan het hoofdeinde, met de voetjes door de spijlen. Het zal wel een geborgen gevoel geven.
pi_209063798
Ik vraag me soms af hoe ik dit kind in vredesnaam op bed kan krijgen :')
Ze wil al de hele week niet naar bed 's avonds. Dan is ze wakker van 15 tot 22 ofzo. Kan iemand haar de memo geven dat baby's slaap nodig hebben please ;(
pi_209067925
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Ze wil al de hele week niet naar bed 's avonds. Dan is ze wakker van 15 tot 22 ofzo. Kan iemand haar de memo geven dat baby's slaap nodig hebben please ;(
Sprongetje? Niet moe genoeg? Als ze het eerder wel deed, zal het wel iets tijdelijks zijn..
pi_209068387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:18 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Sprongetje? Niet moe genoeg? Als ze het eerder wel deed, zal het wel iets tijdelijks zijn..
Moe genoeg zou ze wel moeten zijn, uiterlijk 7u uit bed en overdag 2 dutjes.
Het zal wel weer tijdelijk zijn ja. Tot nu toe komt er alleen nooit iets beters voor terug als er weer een fase is afgelopen maar neemt alleen maar haar slaapbehoefte verder af. :P

Soms heb ik bijna de neiging om mijn zuurverdiende geld maar aan zo'n slaap expert te geven.
Als iemand de gouden tip heeft om je baby 's avonds naar bed te brengen (en erin te houden voor meer dan 2 uur) voor je zelf bijna omvalt hoor ik het graag. Zou afbouwen van de nachtvoedingen helpen of is 7 maanden nog te jong?
pi_209071394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het zal wel weer tijdelijk zijn ja. Tot nu toe komt er alleen nooit iets beters voor terug als er weer een fase is afgelopen maar neemt alleen maar haar slaapbehoefte verder af. :P

Soms heb ik bijna de neiging om mijn zuurverdiende geld maar aan zo'n slaap expert te geven.
Als iemand de gouden tip heeft om je baby 's avonds naar bed te brengen (en erin te houden voor meer dan 2 uur) voor je zelf bijna omvalt hoor ik het graag. Zou afbouwen van de nachtvoedingen helpen of is 7 maanden nog te jong?
Lastig om de gouden tip te geven. Wij hebben ook heel lang moeten zoeken maar ineens klopte het en werd ze op dezelfde momenten heel erg voorspelbaar. Nu weten we precies wanneer ze naar bed wilt, voeding wil, enz.

Dat je zelf bijna omvalt komt waarschijnlijk omdat je al wekenlang te kort slaapt. Als je fit zou zijn geweest had je meer puf gehad om de kleine langer in bed te houden en het ritme er in te slijpen.

Denk vooral aan je eigen herstel en wees creatief, dan komt de rest later vanzelf wel.
pi_209071832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hier zijn de nachten niet zò erg, maar hetzelfde spookt door mijn hoofd. Ik wil sowieso de nachtvoeding afbouwen. Hoe zien jullie nachten eruit? Hier gaat ze rond 18:30/19:00u slapen en dan verloopt de nacht op één van de volgende manieren:
- Ze wordt wakker rond 23:00u en dan vaak nog een keer rond 3:00/4:00u, of
- Ze wordt wakker na middernacht (rond 0:30/1:00/2:00u) en slaapt dan door tot 6:30/7:00u.

Ik weet dat dit voor veel mensen best meevalt maar ik begin het slecht te trekken nu. Als ik nou af en toe mee naar bed kon om 20:00u om bij te slapen zou ik het nog wel even vol kunnen houden maar ik moet studeren voor een heel groot staatsexamen en ik ben sowieso gelimiteerd tot de avonduren (en momenteel val ik binnen een uur boven mijn boeken in slaap :') ).
Met 9 maanden (en met 7 volgens mij ook) zouden ze geen nachtvoeding meer nodig moeten hebben toch? Qua voeding in elk geval?
pi_209072117
Ik volg het eea aan holistische slaapcoaches op instagram en die geven aan dat nachtvoedingen nodig/nuttig zijn tm 18 maanden en raden dus aan om pas nà 18 maanden nachtvoedingen af te bouwen.

Voor zulke nachten zou ik tekenen idd, haha. Maar kan me voorstellen dat met zulke verplichtingen erbij het wel heftig is.

@Lokasenna Ik zou iig geen slaaptrainer maar een holistische slaapcoach doen, die kijken over het algemeen beter naar verschillende randgebieden die slaap beïnvloeden ipv alleen naar het slapen zelf. Klinkt wel echt heel pittig zo, dus kan me voorstellen dat je er graag hulp bij wilt. :*
pi_209072380
18 maanden :'( :D . Ik ben niet zo holistisch ingesteld denk ik.

Hopelijk komt er snel verbetering in Loka!
pi_209072749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:10 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Lastig om de gouden tip te geven. Wij hebben ook heel lang moeten zoeken maar ineens klopte het en werd ze op dezelfde momenten heel erg voorspelbaar. Nu weten we precies wanneer ze naar bed wilt, voeding wil, enz.

Dat je zelf bijna omvalt komt waarschijnlijk omdat je al wekenlang te kort slaapt. Als je fit zou zijn geweest had je meer puf gehad om de kleine langer in bed te houden en het ritme er in te slijpen.

Denk vooral aan je eigen herstel en wees creatief, dan komt de rest later vanzelf wel.
Wekenlang is een optimistische aanname :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Hier zijn de nachten niet zò erg, maar hetzelfde spookt door mijn hoofd. Ik wil sowieso de nachtvoeding afbouwen. Hoe zien jullie nachten eruit? Hier gaat ze rond 18:30/19:00u slapen en dan verloopt de nacht op één van de volgende manieren:
- Ze wordt wakker rond 23:00u en dan vaak nog een keer rond 3:00/4:00u, of
- Ze wordt wakker na middernacht (rond 0:30/1:00/2:00u) en slaapt dan door tot 6:30/7:00u.

Ik weet dat dit voor veel mensen best meevalt maar ik begin het slecht te trekken nu. Als ik nou af en toe mee naar bed kon om 20:00u om bij te slapen zou ik het nog wel even vol kunnen houden maar ik moet studeren voor een heel groot staatsexamen en ik ben sowieso gelimiteerd tot de avonduren (en momenteel val ik binnen een uur boven mijn boeken in slaap :') ).
Met 9 maanden (en met 7 volgens mij ook) zouden ze geen nachtvoeding meer nodig moeten hebben toch? Qua voeding in elk geval?
Ja af en toe kunnen bijslapen lijkt me ook zalig. Ik doe ben net als jij met een opleiding bezig maar het is best zwaar om ermee aan de slag te gaan als je je steeds een wrak voelt.

Ons soort van ritme is de laatste tijd:
7 wakker, voeding
9 fruithap
10-11 slapen, daarna voeding
12 boterham
14-15 slapen, daarna voeding
17 avondeten
19 nog een voeding en vanaf dan proberen naar bed te brengen :+
Ergens tussen 20 en 23 lukt het :')
(en die tijd zou ik eigenlijk wel graag gebruiken om nog een beetje tot mezelf te komen en af en toe wat voor de studie te doen)
En dan elke 2 tot 3 uur wakkere baby, dat is gelukkig wel iets beter dan het eerder was. Niet dat ze veel nodig heeft om weer in slaap te vallen, meestal is het even aanleggen en ze valt direct weer in slaap, volgens mij drinkt ze niet eens noemenswaardige hoeveelheden. Maar steeds die onderbrekingen vind ik wel vervelend worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:04 schreef Bami het volgende:
Ik volg het eea aan holistische slaapcoaches op instagram en die geven aan dat nachtvoedingen nodig/nuttig zijn tm 18 maanden en raden dus aan om pas nà 18 maanden nachtvoedingen af te bouwen.

Voor zulke nachten zou ik tekenen idd, haha. Maar kan me voorstellen dat met zulke verplichtingen erbij het wel heftig is.

@:Lokasenna Ik zou iig geen slaaptrainer maar een holistische slaapcoach doen, die kijken over het algemeen beter naar verschillende randgebieden die slaap beïnvloeden ipv alleen naar het slapen zelf. Klinkt wel echt heel pittig zo, dus kan me voorstellen dat je er graag hulp bij wilt. :*
Ik snap best dat het voor je kindje het beste is om onbeperkt toegang tot de tap te hebben maar voor mijn eigen gezondheid lijkt het me misschien niet haalbaar om tot 18 maanden door te gaan zoals nu. :@
En nachtvoedingen afbouwen zou misschien een eerste stap naar afbouwen van de bv kunnen zijn, zit steeds vaker te denken dat ik daar misschien wel aan toe ben. Ik ga daar nog even goed over nadenken als ik me wat beter voel in elk geval.
Welke accounts volg je zoal?
pi_209073200
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:48 schreef Lokasenna het volgende:
Allereerst sterkte gewenst. Lastig om tips te geven van afstand. Er is geen ei van Columbus. De onze is een stuk jonger maar we hebben ook flink getobd en hij vond slaap ook een tijd maar een overbodig iets. Dachten we.

Slaapsignalen zul je inmiddels wel herkennen denk ik? Dat ging oa bij ons mis in het begin. Hielden we hem bij ons totdat ie rustig werd maar was juist de onrust (hoofdje draaien) voor hem het teken dat ie wilde liggen. Was ie al te ver over zijn slaap heen.

Vast slaapritueel heeft ons ook geholpen. Gordijnen dichtdoen. Wat lieve woordjes van zijn knuffels, liedje zingen. Doen we alleen in de avond. Zodat ie weet dat de nacht nu begint. Af en toe nog even terug om te kalmeren. Laten we hem wel liggen, zeggen we niks maar aaien we hem nog even over zijn wangen of voorhoofd.

Hij is nu ziek en werd gister in paniek wakker om 21u. Doet ie nooit. Kreeg weinig lucht. Gekalmeerd en 2 uur later wakker gemaakt voor de voeding en daarna werd ie pas om 6:30 wakker.

Kan natuurlijk net zo goed dat er een fysieke oorzaak is. Stuitligging of lastige bevalling wellicht? Osteopaat vertelde ons alert te zijn op latere slaapproblemen die terug te herleiden zijn naar de zwangerschap of bevalling. Geen slecht idee om hulp te zoeken.

Jezelf iig niks kwalijk nemen.
pi_209073464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wekenlang is een optimistische aanname :'(
[..]
Ja af en toe kunnen bijslapen lijkt me ook zalig. Ik doe ben net als jij met een opleiding bezig maar het is best zwaar om ermee aan de slag te gaan als je je steeds een wrak voelt.

Ons soort van ritme is de laatste tijd:
7 wakker, voeding
9 fruithap
10-11 slapen, daarna voeding
12 boterham
14-15 slapen, daarna voeding
17 avondeten
19 nog een voeding en vanaf dan proberen naar bed te brengen :+
Ergens tussen 20 en 23 lukt het :')
(en die tijd zou ik eigenlijk wel graag gebruiken om nog een beetje tot mezelf te komen en af en toe wat voor de studie te doen)
En dan elke 2 tot 3 uur wakkere baby, dat is gelukkig wel iets beter dan het eerder was. Niet dat ze veel nodig heeft om weer in slaap te vallen, meestal is het even aanleggen en ze valt direct weer in slaap, volgens mij drinkt ze niet eens noemenswaardige hoeveelheden. Maar steeds die onderbrekingen vind ik wel vervelend worden.
[..]
Ik snap best dat het voor je kindje het beste is om onbeperkt toegang tot de tap te hebben maar voor mijn eigen gezondheid lijkt het me misschien niet haalbaar om tot 18 maanden door te gaan zoals nu. :@
En nachtvoedingen afbouwen zou misschien een eerste stap naar afbouwen van de bv kunnen zijn, zit steeds vaker te denken dat ik daar misschien wel aan toe ben. Ik ga daar nog even goed over nadenken als ik me wat beter voel in elk geval.
Welke accounts volg je zoal?
Ja je leest vaak dat mensen dan samen slapen omdat ze dan doorslapen direct na het aanleggen dus het nauwelijks voelt als een onderbreking. Dat wordt hem hier ook niet. Maar 2 nachtvoedingen tussen 20u en 7u is voor mij meestal wel prima te doen, dus ik voel nog geen noodzaak er iets aan te veranderen.
Ik volg liefde van een moeder, the gentle Kidd en studio dodo by liesl. Volg trouwens ook slaapmoon, maar vind die persoonlijk wat minder fijn dan de andere drie. De eerste drie hebben iig ook allemaal persoonlijke coaching trajecten, van de laatste weet ik dat niet zeker.
pi_209073476
Hoe gaat de vaste voeding @Lokasenna ?
Hier ging dat met 8 maand ineens als een speer waardoor er minder druk op de borstvoeding komt te liggen. Nog niet bezig met afbouwen maar toch maakt het verschil.

Nachtvoedingen afbouwen ga ik wel bewust doen maar pas na 1 jaar. Met de eerste ben ik daar bijna aan onderdoor gegaan en dat zou ik nu graag voor zijn. Een baby heeft dan misschien nog nachtvoedingen nodig maar bovenal een ouder dus eraan onder doorgaan is geen goed plan.
pi_209087471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:02 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja je leest vaak dat mensen dan samen slapen omdat ze dan doorslapen direct na het aanleggen dus het nauwelijks voelt als een onderbreking. Dat wordt hem hier ook niet. Maar 2 nachtvoedingen tussen 20u en 7u is voor mij meestal wel prima te doen, dus ik voel nog geen noodzaak er iets aan te veranderen.
Ik volg liefde van een moeder, the gentle Kidd en studio dodo by liesl. Volg trouwens ook slaapmoon, maar vind die persoonlijk wat minder fijn dan de andere drie. De eerste drie hebben iig ook allemaal persoonlijke coaching trajecten, van de laatste weet ik dat niet zeker.
We slapen meestal wel samen en ik kan me van de meeste nachtvoedingen maar weinig herinneren omdat ik nog in de slaapstand sta en ik meestal mijn bed niet uit hoef :+
Maar zonder fort van kussens kan ik niet liggend voeden dus ga er altijd wel voor zitten.
Ik zal eens kijken of er nog iets handigst tussen staat wat ze zeggen, dank je.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:03 schreef Elleska het volgende:
Hoe gaat de vaste voeding @:Lokasenna ?
Hier ging dat met 8 maand ineens als een speer waardoor er minder druk op de borstvoeding komt te liggen. Nog niet bezig met afbouwen maar toch maakt het verschil.

Nachtvoedingen afbouwen ga ik wel bewust doen maar pas na 1 jaar. Met de eerste ben ik daar bijna aan onderdoor gegaan en dat zou ik nu graag voor zijn. Een baby heeft dan misschien nog nachtvoedingen nodig maar bovenal een ouder dus eraan onder doorgaan is geen goed plan.
Vaste voeding gaat heel goed, ze eet vooral flink wat fruit, heb ook wel het idee dat ze minder is gaan drinken. Sowieso is ze zeer snel afgeleid en zal ze niet snel zelf om voeding vragen (alles is zo interessant), vandaar dat ik overdag nu op schema aanbied. Ik kan het daardoor wel wat beter loslaten wanneer ze slecht drinkt, ik weet dat ze daarnaast nog genoeg vocht binnenkrijgt via de hapjes. Maar even kijken of ik van de gelegenheid gebruik ga maken om wat af te bouwen. Maar zou het daarvoor wel fijn vinden als ze nog iets beter de fles pakt.

Inderdaad belangrijk om niet over je grenzen te gaan! Maar ook wel lastig om te herkennen wanneer het moment daar is, het kan er soms zo insluipen dat je te veel van je lichaam vraagt.

Ik merk ook dat ik zo vaak ziek ben, weerstand is helemaal naar de knoppen. Deels vast door de opvang, maar ik denk dat niet kunnen uitrusten/bijkomen ook funest is.
pi_209088196
Je pakt inderdaad alle kinderziektes mee. Dat heeft de natuur vast goed bedacht want zo geef moeder de baby een boost antistoffen maar leuk is anders.
pi_209117760
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:37 schreef alpeko het volgende:

[..]
Allereerst sterkte gewenst. Lastig om tips te geven van afstand. Er is geen ei van Columbus. De onze is een stuk jonger maar we hebben ook flink getobd en hij vond slaap ook een tijd maar een overbodig iets. Dachten we.

Slaapsignalen zul je inmiddels wel herkennen denk ik? Dat ging oa bij ons mis in het begin. Hielden we hem bij ons totdat ie rustig werd maar was juist de onrust (hoofdje draaien) voor hem het teken dat ie wilde liggen. Was ie al te ver over zijn slaap heen.

Vast slaapritueel heeft ons ook geholpen. Gordijnen dichtdoen. Wat lieve woordjes van zijn knuffels, liedje zingen. Doen we alleen in de avond. Zodat ie weet dat de nacht nu begint. Af en toe nog even terug om te kalmeren. Laten we hem wel liggen, zeggen we niks maar aaien we hem nog even over zijn wangen of voorhoofd.

Hij is nu ziek en werd gister in paniek wakker om 21u. Doet ie nooit. Kreeg weinig lucht. Gekalmeerd en 2 uur later wakker gemaakt voor de voeding en daarna werd ie pas om 6:30 wakker.

Kan natuurlijk net zo goed dat er een fysieke oorzaak is. Stuitligging of lastige bevalling wellicht? Osteopaat vertelde ons alert te zijn op latere slaapproblemen die terug te herleiden zijn naar de zwangerschap of bevalling. Geen slecht idee om hulp te zoeken.

Jezelf iig niks kwalijk nemen.
Tof om te lezen hoeveel vastigheid jullie al hebben ingebouwd zo snel. Kan me nog herinneren dat je hier binnenkwam net na de geboorte, compleet zoekende :P
pi_209117778
Onze dame is vanmorgen voor het eerst omgerold! Nu 5 maanden oud, ik denk dat ze al 1.5 maand aan het oefenen was maar het lukte steeds net niet. Vanmorgen lag ze op het kleed, ineens de boel bij elkaar schreeuwen. Lag ze hoor, op dr buik met een grote grijns.
pi_209153615
Vandaag zijn we met de baby uit varen geweest.
Ze keek haar ogen uit naar iedereen die voorbij kwam. :D
pi_209166431
Hoort eigenlijk wel een foto bij.

O+
pi_209166549
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:54 schreef Lokasenna het volgende:
Hoort eigenlijk wel een foto bij.

[ afbeelding ]

O+
Mnoh zo blij. O+
pi_209197801
De eerste oefenhapjes zijn een succes bij Stef. Gister nog wat onwennig en een vies gezicht. Vandaag bleef ie maar vragen om een nieuw hapje.
pi_209200294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 17:16 schreef alpeko het volgende:
De eerste oefenhapjes zijn een succes bij Stef. Gister nog wat onwennig en een vies gezicht. Vandaag bleef ie maar vragen om een nieuw hapje.
Wat leuk!

Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst. O+ Ik denk dat ik het nog leuker vond dan zij haha.
pi_209203990
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 20:37 schreef Bami het volgende:

[..]
Wat leuk!

Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst. O+ Ik denk dat ik het nog leuker vond dan zij haha.
Normale dingen zijn opeens weer bijzonder met een kleine O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')