abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208171113
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
• Smart_ass: Blossom, augustus
• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september
• Automatic_, Pixel, 20 december
pi_208171308
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:40 schreef Vermecelli het volgende:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
pi_208173945
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:54 schreef Mathijz het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
Ja zolang je met KV niet boven het maximale uit kan, dan is dat prima.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208175318
Zo, prikjes zitten er weer in.
Consultatiebureau stats 68 cm en ruim 8 kilo. :P
pi_208175828
quote:
Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?

Andere vraag, welke tips hebben jullie voor een kind die om de haverklap de speen uitspuugt en deze terug wil, precies als je net lekker in bed ligt? Ik probeer nog wel eens tactisch iets voor te leggen zoals een knuffeltje ofzo. Dat ze wel even d'r best moet doen voor ze de speen echt kwijt is. In de hoop dat ze dan al in slaap is gevallen voor ze 'm mist.
Ik zou nooit met een hongerig kind lopen ijsberen door de kamer.. Maar goed, hier is de jongste dan ook echt een tijger en schreeuwt alles bij elkaar als hij honger heeft.

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Shine bright like a diamond.
pi_208176644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:56 schreef June. het volgende:

[..]

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
pi_208177196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:15 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
Dat is waar, toen lag onze kleine nog bij ons in de cosleeper naast mij. Dus met 1 hand had ik de speen teruggegeven..
pi_208177341
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
pi_208177681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:29 schreef Ericr het volgende:
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
pi_208177698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
pi_208177780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
Een stukje verdwaald weefsel en we weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Neuroloog komt nog. Mri waarschijnlijk en nog een echo.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 28-02-2023 15:21:38 ]
pi_208178556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
pi_208178563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Een stukje verdwaald weefsel en weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.
Klinkt spannend! Wel fijn dat het so far goed gaat, gefeliciteerd!
pi_208179232
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
pi_208179314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:05 schreef Bami het volgende:

[..]
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
Viel mee, veel beter dan vorige keer in elk geval. Beetje huilen maar snel weer getroost.

Bij het cb een afspraak verzetten is best een uitdaging ja, zo heb ik de kinkhoestprik uiteindelijk pas bij 33 weken kunnen halen. :')
pi_208191753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

Ja, die beginnen te komen! Beentjes waren altijd al stevig maar nu beginnen er ook wel extra vetjes te komen op haar armen enzo. Ze gaat qua lengte en gewicht ook super gelijk op met haar zus, heel grappig :D.
pi_208197590
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
pi_208201282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:31 schreef Lokasenna het volgende:
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
pi_208202190
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 02-03-2023 10:01:04 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:47:15 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208202484
Wat fijn! Het is allemaal zoooo zoeken, maar klinkt alsof jullie goed op weg zijn ^O^
pi_208203418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:12 schreef Bami het volgende:

[..]
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Kijk, dat zijn de betere verrassingen!
pi_208205391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:20 schreef alpeko het volgende:
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst
Super nieuws, goed bezig
pi_208206121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Oh wat naar! Fijn dat je dit weekend wat kan bijslapen. Lijkt me echt zwaar icm werk. Hier afgelopen vannacht net als bij Bami een betere nacht. Ik hoorde haar om 22:45u alweer maar dat was letterlijk één kreetje en toen sliep ze weer. Toen kwam ze om 3:00u en toen rond 7:00u weer. Wat een verademing tov 3x per nacht zeg. Hopelijk zet dit door maar ja fokwet natuurlijk. |:(
pi_208206254
quote:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Gister morgen om 6u en vanmorgen om 8u aan zijn ochtend voeding. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
pi_208206278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
Dat probleem hebben wij ook gehad, maar onze dame accepteert niet als wij te weinig van de fles geven. Dan is het gewoon krijsen tot de standaard 180cc er in gaat. We hebben daardoor noodgedwongen ons ritme wel eens moeten aanpassen, maar ach het is een baby en laat het maar op zijn beloop :).
pi_208206300
Onze dame (nu bijna 3 maanden) is de afgelopen nachten ineens een stuk stabieler. Rond 18:30 is ze helemaal kapot en moet ze nodig naar bed. Dan is het om 19:00 de fles er in en dan slaapt ze zo in tot 01:00. Dan 1x voeden, haar rustig terugleggen, en dan is ze er pas om 06:00 weer.

De afgelopen 5 nachten zijn zo heerlijk verlopen. Mijn vrouw en ik nemen het er van om weer wat slaap in te halen. Dus wij liggen om 21:00 al en komen er ook pas rond 07:00 weer uit. Heerlijk O+.

Er gaan ongetwijfeld wel weer eens onrustige nachten komen, maar deze hebben we alvast weer in de pocket.
pi_208206317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:51 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Dat probleem hebben wij ook gehad, maar onze dame accepteert niet als wij te weinig van de fles geven. Dan is het gewoon krijsen tot de standaard 180cc er in gaat. We hebben daardoor noodgedwongen ons ritme wel eens moeten aanpassen, maar ach het is een baby en laat het maar op zijn beloop :).
Dat laatste is ook sowieso prima. Ben ook benieuwd of ie het bij ons blijft volhouden. Zolang je nog verlof hebt is het ook prima te doen om mee te bewegen. Als je beiden moet gaan werken, kun je niet anders. Duurt hier nog tot eind mei.
pi_208206358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat laatste is ook sowieso prima. Ben ook benieuwd of ie het bij ons blijft volhouden. Zolang je nog verlof hebt is het ook prima te doen om mee te bewegen. Als je beiden moet gaan werken, kun je niet anders. Duurt hier nog tot eind mei.
Mijn vrouw begint van deze maand weer. Ik ben ondertussen alweer bijna 2 maanden aan het werk. Zal wel even spannend worden, maar ik merk wel dat mijn vrouw er ook aan toe is. Die vier muren beginnen ook op d'r af te komen.

En ook dan.. De komende 4 jaar zullen ups en downs kennen. D'r eerste tandje, d'r eerste griepje/koortsje, een zoveelste sprongetje.. We zien wel.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:08:30 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_208206473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:57 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Mijn vrouw begint van deze maand weer. Ik ben ondertussen alweer bijna 2 maanden aan het werk. Zal wel even spannend worden, maar ik merk wel dat mijn vrouw er ook aan toe is. Die vier muren beginnen ook op d'r af te komen.

En ook dan.. De komende 4 20 jaar zullen ups en downs kennen. D'r eerste tandje, d'r eerste griepje/koortsje, een zoveelste sprongetje.. We zien wel.
:D
disclaimer
pi_208209452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Gister morgen om 6u en vanmorgen om 8u aan zijn ochtend voeding. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Voeden op verzoek is ook op verzoek van de moeder hè. :D Ik deed dat heel vaak en doe het nog steeds regelmatig, voor vertrek nog even aanleggen. Heb het geluk dat Pukje vrijwel altijd wel in is voor wat melk. In de kraamtijd deed ik dan de zelfbenoemde ‘top-up’ dus bewust binnen 1 a anderhalf uur na de laatste voeding opnieuw aanleggen en als ze dan daarna in slaap viel liet ze er meestal 3+ uur tussen en sliep ze ook dat hele stuk. Ideaal voor de uitjes die we gepland hadden!

Nu is het nog steeds zonder vast ritme maar is een voeding veel sneller voorbij, dus dat doe ik makkelijk even tussen de bedrijven door. Maar bij twijfel over of iets lekker uit gaat komen leg ik haar nog steeds vaak een keertje extra aan. Vind dat echt heel relaxed aan voeden op verzoek versus een vast ritme. :D
pi_208209479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat balen zeg, dat de nachten juist nu hè aan het werk bent weer slechter zijn geworden. ;( Bijna weekend gelukkig!
pi_208209485
Onze jongen is vandaag met mama naar de eerste cursusdag van babymassage gegaan. Na 4 avonden ontroostbaarheid is hij nu heerlijk rustig. *;
pi_208212002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:46 schreef Bami het volgende:
zelfbenoemde ‘top-up’
Hier noemen we het aftanken :D

Over ritme doe ik even geen uitspraken
pi_208214239
Ik voed overdag eigenlijk grotendeels op mijn verzoek, probeer om de 3 uur aan te bieden en dan drinkt zo ook wel wat, maar ze vraagt er niet zelf om, pas na 4 a 5 uur. Volgens mij drinkt ze het liefst de hele dag zo weinig mogelijk, want daar is de nacht toch voor? :')
Geen idee wat je daaraan kan doen. Ik hoop dat het vaste voedsel wat gaat helpen de calorieën naar overdag te verplaatsen.
pi_208215745
De fokwet werkt blijkbaar ook als je zegt er geen uitspraken over te doen.

We hadden deze week overdag een mooi ritme alleen snachts nog wat vaker wakker dan wenselijk. Gisteren L uit logeren gebracht dus ik dacht mooi even bijslapen maar nu was S de hele nacht aan het spoken.
pi_208217735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:21 schreef Elleska het volgende:
De fokwet werkt blijkbaar ook als je zegt er geen uitspraken over te doen.

We hadden deze week overdag een mooi ritme alleen snachts nog wat vaker wakker dan wenselijk. Gisteren L uit logeren gebracht dus ik dacht mooi even bijslapen maar nu was S de hele nacht aan het spoken.
Dat is wel heel flauw van de fokwet. :(
pi_208220676
Ja wat flauw inderdaad!

De voedingsmomentjes worden wel steeds lastiger en korter hier met een ronddansende peuter erbij en een (daardoor) afgeleide baby. Merkte ook dat de luiers wat droger werden, maar ze drinkt wel echt goed wat water bij nu ook tijdens de eetmomentjes. Nu alleen nog fruit vinden dat ze lekker vindt.. :D.
pi_208221675
Alles wat er om haar heen gebeurt is interessanter dan drinken natuurlijk :D

Ik ben nog op zoek naar een fijne drinkbeker om mee te beginnen. Iemand aanraders?
pi_208221785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:17 schreef Lokasenna het volgende:

Ik ben nog op zoek naar een fijne drinkbeker om mee te beginnen. Iemand aanraders?
Munchkin bekers
pi_208222151
Wij hebben de Munchkin 360 ja. Lekt niet. Bij Bubbles duurde het wel eventjes voordat ze ‘m door had, Blossom snapte ‘m gelijk. Zijn ook wel redelijk hufter proof want dit is dus de tweede ronde dat ze gebruikt worden :P.
pi_208222333
Thanks, dan ga ik die proberen!
pi_208230164
Flinker kater hier. Controle van de heupjes in ziekenhuis gehad. Routine vanwege de stuitligging. Thuis komen met de diagnose hartafwijking. Ze hoorden opeens een hartruis. VSD. Gaatje in de wand van de kamers. Wel iets dat nog dicht kan groeien in de eerste levensjaren en hij ondervindt er geen hinder van op dit moment.

Hij was zo van slag na het onderzoek. Helemaal overprikkeld. Was thuis lastig stil te krijgen het slaapje daarna. Maar het is hem wel gelukt en net heeft ie het keurig volgehouden. Om 19u30 de fles gehad en om 00:30 pas weer wakker. Trots op onze kleine vent. Dat ie er maar overheen mag groeien.

:{
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:12:13 #43
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208231314
Och gussie! Dat is zeker schrikken. Anderzijds fijn dat je er nu achterkomt. Moet je daarvoor ook nog een keer terug op controle?

En qua heupjes? Of hoor je dat nog?
Wij gaan ook. Onze dochter heeft kort in stuit gelegen, dus heeft er recht op. CB zag niks geks, maar we doen het gewoon voor de zekerheid.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:13:46 #44
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208231330
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben de Munchkin 360 ja. Lekt niet. Bij Bubbles duurde het wel eventjes voordat ze ‘m door had, Blossom snapte ‘m gelijk. Zijn ook wel redelijk hufter proof want dit is dus de tweede ronde dat ze gebruikt worden :P.
Hadden wij ook. Tenzij hij ergens op drukt, dan lekt hij wel haha. In begin toen hebben we een tuitbeker van Avent gebruikt en de Munchkin wel aangeboden.
pi_208231750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:12 schreef automatic_ het volgende:
Och gussie! Dat is zeker schrikken. Anderzijds fijn dat je er nu achterkomt. Moet je daarvoor ook nog een keer terug op controle?

En qua heupjes? Of hoor je dat nog?
Wij gaan ook. Onze dochter heeft kort in stuit gelegen, dus heeft er recht op. CB zag niks geks, maar we doen het gewoon voor de zekerheid.
Over 6 wkn terug voor een scan van de heupen en daarna ook meteen weer een hart echo. Al kan het 1 tot 2 jaar duren voordat een gaatje zelf dichtgaat. Alleen als het gat groot is en het zijn groei hindert zullen ze eerder tot actie over gaan.

We moeten maar snel met hem naar het casino. Iets van 3% ligt de laatste weken nog in stuit en iets van 0,3% wordt geboren met een hartafwijking.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 04-03-2023 10:04:22 ]
pi_208233658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:17 schreef Lokasenna het volgende:

Mijn dochter kon met 6 maanden echt nog niets met de Munchkin. Een gewone rietjesbeker ging toen beter. Of gewoon wat laten oefenen met een klein cupje/bekertje? Ze zitten dan toch nog bij jou op schoot.
pi_208257145
Dat is wel schrikken @alpeko!
Hopelijk groeit hij er inderdaad overheen. En houden ze het goed in de gaten in de tussentijd.

Ik heb een tuitbeker en een munchkin gehaald van het weekend. De munchkin snapt ze nog niks van, de tuitbeker gaat wel goed. Rietjesbeker zal ik ook eens proberen. :P

Wij hebben vandaag wel een bijzondere dag gehad, Rosie werd vanmorgen opgedragen bij mij in de kerk. Ze was lekker vrolijk tijdens het hele gebeuren. Alle familie was gekomen om te kijken, daarna nog wat bij ons thuis gegeten. Daarna heeft ze volledig afgedraaid een paar uur bij me op schoot liggen slapen. :D
pi_208266519
Sterkte Alpeko, lastig nieuws. Gelukkig gaat jullie kleintje er aardig mee om
pi_208266527
Wij waren gisteren 2 uurtjes in de Pannenkoekenboerderij, we hebben het geweten. Tot half 12 was de kleine onrustig en prikkels aan het verwerken. We hebben haar het eerste deel van de nacht maar tussen ons in laten liggen, en na de middernacht fles terug naar d'r eigen bed. Dat ging aardig goed gelukkig!
pi_208288944
Hier komt ondertussen toch echt het eerste tandje door! :D

En mijn baby heeft een spray tan :') :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:07 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208289033
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest hier hardop om lachen, hoe komt het zo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:33:24 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_208289228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zie het als dubbelvla :7
disclaimer
pi_208289264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Geen idee, ik keek naar beneden en zag het ineens :D. Nu had grote zus volgens mij ook altijd wel een lichter hoofd dan haar lichaam, dus het is vast een familietrekje.
pi_208289310
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:14 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
Wat een krullenbos heeft ze! O+
pi_208289418
Over kapsels gesproken, mijn baby heeft een soort hanekam. :P

pi_208289704
Haha heel cute! Leuk shirtje ook!
pi_208356335
Vandaag is onze dame voor de eerste keer 'wennen' bij de gastouder. Heeel gek gevoel om je kind bij een ander achter te laten. Dat wennen zal wel meer van toepassing zijn voor de ouders dan voor het kind zelf..
pi_208357498
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:21 schreef Vermecelli het volgende:
Vandaag is onze dame voor de eerste keer 'wennen' bij de gastouder. Heeel gek gevoel om je kind bij een ander achter te laten. Dat wennen zal wel meer van toepassing zijn voor de ouders dan voor het kind zelf..
Ja gek gevoel he! Het went wel een beetje maar het blijft raar.
Hopelijk heeft ze het goed naar haar zin vandaag.
pi_208363860
Pfff ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat in etappes van anderhalf uur slapen, het duurt nu ook al zo lang. Ik lig ook vaak al om 20 uur in bed maar zelfs als ik de volgende dag tot 8 uur mag blijven liggen voel ik me nog steeds niet uitgerust.
pi_208364473
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
Pfff ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat in etappes van anderhalf uur slapen, het duurt nu ook al zo lang. Ik lig ook vaak al om 20 uur in bed maar zelfs als ik de volgende dag tot 8 uur mag blijven liggen voel ik me nog steeds niet uitgerust.
Oeh, ja. Dat lijkt me heel zwaar. Geen tips hier verder. Hier word ook niet doorgeslapen. Maar (meestal) wel langer dan dat!
pi_208367240
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
Wordt ze elke anderhalf uur wakker?! Jeetje wat killing, kan me voorstellen dat je dan niet uitgerust wakker wordt nee.. lig je net weer te slapen, word je weer wakker… hoelang gaat dit al zo?
pi_208367378
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wordt ze elke anderhalf uur wakker?! Jeetje wat killing, kan me voorstellen dat je dan niet uitgerust wakker wordt nee.. lig je net weer te slapen, word je weer wakker… hoelang gaat dit al zo?
Elke 2 uur ongeveer, meestal hebben we een halfuur nodig voor ik weer kan gaan slapen.
Rond 2 maanden was er een tijdje dat ze soms 4 uur achter elkaar sliep. Op die mooie weken na duurt het al haar hele leven :')
pi_208367379
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:13 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Oeh, ja. Dat lijkt me heel zwaar. Geen tips hier verder. Hier word ook niet doorgeslapen. Maar (meestal) wel langer dan dat!
Hopelijk blijft die van jou ook snel wat langer liggen!
pi_208367421
Wat gebeurt er als ze wakker wordt? Begint ze dan te huilen? Leg je haar telkens aan ook dan? Echt honger zou ze niet moeten kunnen hebben toch, elke twee uur? :o
pi_208367548
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 02:02 schreef Smart_ass het volgende:
Wat gebeurt er als ze wakker wordt? Begint ze dan te huilen? Leg je haar telkens aan ook dan? Echt honger zou ze niet moeten kunnen hebben toch, elke twee uur? :o
Meestal is het gas waar ze wakker van wordt. Dan ligt ze te draaien en te schoppen, er komt een harde scheet en dan begint ze hard te huilen. Meestal leg ik haar uiteindelijk aan om rustig te krijgen, maar ze drinkt dan bijna niks.
pi_208367657
Poeh wat pittig zeg Loka. Ik vind het al jammer dat we nog op 2 nachtvoedingen zitten, maar daar zitten iig vaak wel 2 blokken van 3 uur slaap omheen.

Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is waardoor ze zoveel last heeft van lucht in haar buik? Lijkt me wel de moeite waard om eens met een (huis)arts te overleggen, want dit is voor jullie alledrie niet leuk. :{
pi_208367747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 06:40 schreef Bami het volgende:
Poeh wat pittig zeg Loka. Ik vind het al jammer dat we nog op 2 nachtvoedingen zitten, maar daar zitten iig vaak wel 2 blokken van 3 uur slaap omheen.

Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is waardoor ze zoveel last heeft van lucht in haar buik? Lijkt me wel de moeite waard om eens met een (huis)arts te overleggen, want dit is voor jullie alledrie niet leuk. :{
Volgens de arts op het cb klonk het niet als iets abnormaals, verder zijn er namelijk geen allergie symptomen. Ze raadde wel aan minder nachtvoedingen te doen om haar buik meer rust te geven, maar dat vind ik nog best een uitdaging, om haar zonder weer rustig te krijgen :P
Haar vader (en zijn moeder) hebben prikkelbare darm dus misschien is het wel een familiekwaal. ;(
pi_208367785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 07:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Volgens de arts op het cb klonk het niet als iets abnormaals, verder zijn er namelijk geen allergie symptomen. Ze raadde wel aan minder nachtvoedingen te doen om haar buik meer rust te geven, maar dat vind ik nog best een uitdaging, om haar zonder weer rustig te krijgen :P
Haar vader (en zijn moeder) hebben prikkelbare darm dus misschien is het wel een familiekwaal. ;(
Misschien probiotica proberen dan? Tijdens de kraamtijd leek dat hier wel te helpen met krampjes.

Ik hoop iig heel erg voor jullie dat het snel beter wordt!

Wij hebben spruw. :X Qua klachten valt het redelijk mee gelukkig, maar wat een gedoe zeg!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:29:37 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208367848
Infacol kan eventueel helpen bij darmkrampjes, @Lokasenna. Het is geen wondermiddel maar hier werkte het wel beter dan niets :Y

In ieder geval hopen dat het snel beter gaat! Lijkt me inderdaad heel slopend :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:59:59 #70
208890 June.
Seriously?
pi_208368012
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 07:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Infacol kan eventueel helpen bij darmkrampjes, @:Lokasenna. Het is geen wondermiddel maar hier werkte het wel beter dan niets :Y

In ieder geval hopen dat het snel beter gaat! Lijkt me inderdaad heel slopend :*
Dat bevat dat wel weer zoetstof en parabenen.. Probiotica zou ik ook niet doen, met bv krijg je een prima evenwichtige darmflora. Bovendien moet je het dan blijven geven, want als je het stopt dan verdwijnt het effect weer..

Wel lastig @Lokasenna, waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd ook. Hier hielp inderdaad om er toch echt minimaal 3u tussen te laten voordat ik/we een volgende voeding gaven. En tijd helpt ook enorm, het wordt echt beter. Op een gegeven moment hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd, dat hielp ook al. Eerder wilde ik dat niet omdat hij nog zovaak kwam, maar toch maar geprobeerd en zowaar sliep hij ineens beter.. Of ik werd niet wakker van elk klein kreuntje;)

Zojuist wakker geworden en draak heeft ineens doorgeslapen.. Afgelopen 9 maanden minstens 2x een voeding nog. Rare wezens die baby's. Volgens de fokwet zal het komende nacht wel weer bal zijn.
pi_208368173
Ja ik nam wel zelf de probiotica, met het idee dat het dan via de borstvoeding wel bij Pukje zou komen. Misschien was het ook gewoon placebo hoor. :D
pi_208368426
De tips zijn inderdaad lief maar denk niet dat er veel over is dat nog niet geprobeerd is.
Dus we wachten maar gewoon af tot het beter wordt, en af en toe even spuien hier. :P
Misschien dat het nog iets gaat helpen als ze wat meer gaat eten 's avonds, dat ze wat langer verzadigd blijft. Overdag gaat het namelijk wel beter nu ze wat vast voedsel binnen krijgt.

Vervelend van de spruw @Bami !
Inderdaad een heel gedoe met schoonmaken etc.
pi_208368433
Hier is slapen momenteel ook ruk. Overdag slaapjes van precies 3kwartier dus de functie om slaapjes te koppelen is stuk. Snachts slapen we samen, dan hoef ik niet steeds helemaal wakker te worden.
Voorheen ging slapen beter dus hopelijk is het gewoon een update met een nieuwe slaapritme. Bijna 8 maand dus overgang van 3 naar 2 slaapjes zou kunnen.
pi_208372158
Wel heftig hoor Lokasenna, zo veel en vaak wakker zijn ‘s nachts. Hopelijk komt er snel verbetering! Het lijkt alsof dit topic sowieso niet vol zit met super slapende baby’s :P.
pi_208372259
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Wel heftig hoor Lokasenna, zo veel en vaak wakker zijn ‘s nachts. Hopelijk komt er snel verbetering! Het lijkt alsof dit topic sowieso niet vol zit met super slapende baby’s :P.
Nou ja... de onze. 's Nachts slaapt ie super goed. Zijn we heel blij mee. Overdag is het wisselend. Hij is vaak gewoon te wakker en wil dan spelen of nabijheid. Zit ie gerust een uur in de wipstoel met grote ogen.

Komt langzaam iets van ritme in. Nu meestal rond 18u wel wakker. Vaak maar uurtje slaap gehad dan. Dan wil ie erbij zijn. Gister het een beetje weten te rekken tot een voeding om 19u. Waren bang dat ie dan al vroeg in de nacht zou komen en daarna vroeg in de ochtend nogmaals. Maar nee. Meneer sliep van 20u tot 03u. En daarna nog van 4u tot 8u.

Moet er wel bij zeggen dat we gestopt zijn met borstvoeding. Enerzijds tot verdriet van mijn vriendin. Ze wilde graag maar had geen zin in een hele kermis. Productie liep terug nadat we tijdje terug al één avondvoeding hadden omzet naar fles. Het kreeg uiteindelijk structureel te weinig binnen. Nu zit ie volledig op de fles. 5 per dag. Het geeft ook wel weer wat extra rust en structuur. Hij clustert niet meer en doet het geweldig.

Zondag 2 maanden. Zal nu rond de 5 kilo zijn.
pi_208373020
Oh wat heerlijk is dat! Fijn! Onze oudste sliep ook al heel snel van 19:00u-3:00u en dan weer tot 7:30u ofzo. Genieten :P.
pi_208375990
Heftig hoor, Lokasenna :{
pi_208375997
Heeft iemand nog de Babboe voucher van de prenatal? Ik heb die in al mijn wijsheid weggegooid want ik ging echt geen bakfiets kopen :'(
pi_208380845
Ik kan je helaas niet helpen Bertha!

Ik daarnet midden in de nacht baby verschoond want haar slaapzak was nat op luierhoogte dus ik dacht dat ze doorgelekt was, maar haar romper en broekje waren gewoon droog. :? Zou het zweet geweest zijn dan? Snap er niets van :P.
pi_208385361
Ik heb dat setje bonnen nog wel ergens liggen, zal thuis eens kijken of ik die nog kan vinden.

Dat heb ik ook wel eens gehad, natte slaapzak met een droge luier. Ninja plas :P
pi_208405000
Sprongetje 2 is aan,de baby is al een paar dagen aanhangering maar we hadden theaterkaartjes en daarvoor oppas geregeld. Spannend was het wel om hem op tijd slapend in bed te krijgen.

Na 3 keer borstvoeding een flesje toe en is hij uiteindelijk tóch in slaap gevallen. Met spanning naar het theater maar baby heeft 5 minuten geprutteld en daarna tot 01:00 uur geslapen. O+
pi_208417491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou ja... de onze. 's Nachts slaapt ie super goed. Zijn we heel blij mee. Overdag is het wisselend. Hij is vaak gewoon te wakker en wil dan spelen of nabijheid. Zit ie gerust een uur in de wipstoel met grote ogen.

Komt langzaam iets van ritme in. Nu meestal rond 18u wel wakker. Vaak maar uurtje slaap gehad dan. Dan wil ie erbij zijn. Gister het een beetje weten te rekken tot een voeding om 19u. Waren bang dat ie dan al vroeg in de nacht zou komen en daarna vroeg in de ochtend nogmaals. Maar nee. Meneer sliep van 20u tot 03u. En daarna nog van 4u tot 8u.

Moet er wel bij zeggen dat we gestopt zijn met borstvoeding. Enerzijds tot verdriet van mijn vriendin. Ze wilde graag maar had geen zin in een hele kermis. Productie liep terug nadat we tijdje terug al één avondvoeding hadden omzet naar fles. Het kreeg uiteindelijk structureel te weinig binnen. Nu zit ie volledig op de fles. 5 per dag. Het geeft ook wel weer wat extra rust en structuur. Hij clustert niet meer en doet het geweldig.

Zondag 2 maanden. Zal nu rond de 5 kilo zijn.
De FOK! wet…. Hij krijgt sinds afgelopen 2 dagen 5 x een fles van 200 ml ipv 165 ml. Je zou dan verwachten dat ie langer slaapt. Maar opeens komt ie ook in de nacht nu gewoon om de 4 of 5 uur. Waardoor ie vandaag vermoedelijk op 6 flessen uit gaat komen. Wat officieel te veel is. Hij kreeg nu om 1u, 5u en de verwachting is dan dat we op 9u, 13u-14u, 17-18u en 22u uit gaan komen.

Hij lijkt naar een ander ritme toe te bewegen. Normaal was de laatste voeding rond 19/20u. En dan pas rond 2u de nachtvoeding maar we lijken vandaag toe te kruipen naar de laatste voeding om 22u. En dan nog ergens rond 3u en zo rond de ochtend.

Meebewegen? Afgelopen dagen proberen we een beetje te rekken maar hij wil echt eten. Dan maar even een oogje dichtknijpen en die 6 x vandaag laten gebeuren. Dat is bijna onontkoombaar als ie meerdere uren gaat schuiven.
pi_208418129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:36 schreef alpeko het volgende:

[..]
De FOK! wet…. Hij krijgt sinds afgelopen 2 dagen 5 x een fles van 200 ml ipv 165 ml. Je zou dan verwachten dat ie langer slaapt. Maar opeens komt ie ook in de nacht nu gewoon om de 4 of 5 uur. Waardoor ie vandaag vermoedelijk op 6 flessen uit gaat komen. Wat officieel te veel is. Hij kreeg nu om 1u, 5u en de verwachting is dan dat we op 9u, 13u-14u, 17-18u en 22u uit gaan komen.

Hij lijkt naar een ander ritme toe te bewegen. Normaal was de laatste voeding rond 19/20u. En dan pas rond 2u de nachtvoeding maar we lijken vandaag toe te kruipen naar de laatste voeding om 22u. En dan nog ergens rond 3u en zo rond de ochtend.

Meebewegen? Afgelopen dagen proberen we een beetje te rekken maar hij wil echt eten. Dan maar even een oogje dichtknijpen en die 6 x vandaag laten gebeuren. Dat is bijna onontkoombaar als ie meerdere uren gaat schuiven.
Het probleem om niet boven de liter uit te komen hebben wij ook gehad. In overleg met consultatiebureau is 1.1 liter niet gelijk verboden.
pi_208418154
Ook onze dame (3 maanden en 1 week oud) is nu wel met een nieuw ritme begonnen. Overdag flessen van 210cc, en voor het slapen gaan (18:30/19:00) nog 1x 150cc. En dan slaapt ze als een blok tot 03:00. Dan nog een keer 150cc om haar maagje niet helemaal vol te gieten, en dan slaapt ze weer tot 08:00. :)

Die kleine hoeveelheden 's nachts is echt fijn. Ze is na 10 minuten uitbuiken alweer klaar om terug naar bed te gaan. Vannacht lag ik na 30 min alweer in bed na een nachtvoeding.
pi_208424426
Doen ze goed, mijn baby gaat altijd kotsen als ze meer dan 160cc drinkt :P
pi_208426956
Hier flesjes van 100cc dus ik vind dit allemaal gigantisch klinken. _O- Lijkt me wel lastig, zo puzzelen om niet op teveel uit te komen enzo.

Pukje heeft de laatste dagen de gewoonte om 3 dutjes van een half uur te doen en daar dan de hele dag op door te komen. Ik vraag me ernstig af of ze ooit consistent langere dutjes gaat doen. Maar tussendoor is ze verder wel gewoon gezellig, dus vooruit dan maar. :D Vandaag zijn we weer wezen zwemmen en dat vindt ze wel echt heeeel erg leuk, zo lief om te zien!
pi_208453061
Leuk is dat ja, om je baby te zien spetteren O+
Qua grootte flesjes, Rosie heeft een soort 'sweet spot' rond de 150cc hebben we ontdekt, minder vindt ze te weinig en blijft ze wat zeuren maar van meer moet ze overgeven :P
Hoewel het overgeven wel een stuk minder is sinds ze hapjes eet.
De hapjes gaan nu lekker, ze eet zo een kleine banaan of peer op, en broodkorsten vindt ze ook leuk.
pi_208490647
We hebben toch de voeding wat afgebouwd. Hij overvoedde zichzelf gewoon. Nu weer terug op 165 ml x 5 en af en toe een kleine fles borstvoeding als ie hangry is. We zitten nu weer op 750-800 ml per dag wat keurig past bij zijn gewicht van 5 kilo.

En we zijn begonnen met vaste voedingsmomenten. Voor de laatste avondvoeding en de eerste in de ochtend maken we hem daarvoor wakker. In de nacht krijgt hij afhankelijk van het tijdstip een kleiner flesje als dat te dicht op de 7u voeding zit. In de hoop dat hij uiteindelijk zonder die kan. Vooralsnog redt ie het van 22u tot 4u/4u30. Heel netjes. Nadeel is wel dat we later naar bed gaan en hij van 19/22u nog aan het spoken is en veel nabijheid nodig heeft. Blijft een moeilijk momentje maar dat komt vanzelf. Hij doet echt zijn best. Valt ons op dat ie hard heen en weer beweegt met zijn hoofdje. We dachten eerst onrust en dan probeerde we steeds zijn speentje er toch weer in te stoppen maar hij doet dat om zichzelf in slaap te wringen.

Iemand nog positieve of juist negatieve ervaringen met bepaalde merken voeding? We begonnen met Nutrilon maar zijn ook vanwege de erg hoge prijs begonnen met bijmengen AH maar gister wisten ze ons te vertellen dat ze niet zeker weten of dat nog terug in de handel kwam. Was zowel online als bij de lokale AH niet meer te verkrijgen. Dus we hebben nu gekozen voor Hero. Dat mengen we dan weer bij de Nutrilon die we nog hebben maar volgens mij heeft ie weinig moeite met alle wisselingen. Hij heeft in 2 maanden borstvoeding gehad, daarna een mix en nu af en toe nog restjes borstvoeding uit de vriezer. En ook al 3 verschillende soorten spenen. Zolang het maar vult :D
pi_208490936
Hier bij twee kinderen een prima ervaring met Hero ^O^
pi_208494902
Wat is het voordeel van voeding mixen ipv gewoon één merk?

Hier komen de twee ondertandjes door :D. Eten gaat ook steeds beter. We naderen de 8 maanden, vind het steeds leuker worden nu O+. Een goede vriendin van me is volgende maand uitgerekend en ik merk dat ik het super fijn vind dat het eerste halfjaar alweer ruim achter ons ligt :D.
pi_208494922
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:16 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het voordeel van voeding mixen ipv gewoon één merk?
Geen maar met het idee om niet in 1x over te stappen van de ene naar de andere voeding en omdat we niet een pot willen weggooien. Uiteindelijk wordt het nu dus Hero maar we moeten nog af van 2 andere merken waarvan die van AH gewoon niet of slecht leverbaar is dus dat is sowieso geen optie meer.
pi_208495126
Geleidelijk uitfaseren dus :P. Is sowieso zonde (en veel te duur) om gewoon maar weg te gooien inderdaad.
pi_208503386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:43 schreef alpeko het volgende:
We hebben toch de voeding wat afgebouwd. Hij overvoedde zichzelf gewoon. Nu weer terug op 165 ml x 5 en af en toe een kleine fles borstvoeding als ie hangry is. We zitten nu weer op 750-800 ml per dag wat keurig past bij zijn gewicht van 5 kilo.

En we zijn begonnen met vaste voedingsmomenten. Voor de laatste avondvoeding en de eerste in de ochtend maken we hem daarvoor wakker. In de nacht krijgt hij afhankelijk van het tijdstip een kleiner flesje als dat te dicht op de 7u voeding zit. In de hoop dat hij uiteindelijk zonder die kan. Vooralsnog redt ie het van 22u tot 4u/4u30. Heel netjes. Nadeel is wel dat we later naar bed gaan en hij van 19/22u nog aan het spoken is en veel nabijheid nodig heeft. Blijft een moeilijk momentje maar dat komt vanzelf. Hij doet echt zijn best. Valt ons op dat ie hard heen en weer beweegt met zijn hoofdje. We dachten eerst onrust en dan probeerde we steeds zijn speentje er toch weer in te stoppen maar hij doet dat om zichzelf in slaap te wringen.

Iemand nog positieve of juist negatieve ervaringen met bepaalde merken voeding? We begonnen met Nutrilon maar zijn ook vanwege de erg hoge prijs begonnen met bijmengen AH maar gister wisten ze ons te vertellen dat ze niet zeker weten of dat nog terug in de handel kwam. Was zowel online als bij de lokale AH niet meer te verkrijgen. Dus we hebben nu gekozen voor Hero. Dat mengen we dan weer bij de Nutrilon die we nog hebben maar volgens mij heeft ie weinig moeite met alle wisselingen. Hij heeft in 2 maanden borstvoeding gehad, daarna een mix en nu af en toe nog restjes borstvoeding uit de vriezer. En ook al 3 verschillende soorten spenen. Zolang het maar vult :D
Alleen maar fijn dat je een baby hebt die alles lust!
De mijne maakte het ook weinig uit of ze kv of bv, vers of bevroren kreeg en uit welke fles, als het maar melk was. :P
Nu is ze wel wat kieskeuriger geworden. Soms na een dag flesjes doet ze ook moeilijk aan de borst omdat ze dan zelf het werk moet doen. :')
pi_208503650
Nog maar één weekje en dan voer ik de babylijst aan :lijstje: :+

Wat een voeding wordt hier gegeven trouwens, wij tikken sinds een paar dagen pas de 210 ml aan. Daarvoor was het afwisselend 150/180 en zelfs dat werd niet altijd opgedronken.
pi_208505401
Gaat de hoeveelheid melk niet naar beneden naar mate er meer vast voedsel wordt gegeten dan? Of juist omhoog want meer melk in minder flessen?

@Lokasenna hoe gaat met bij jullie met slapen ondertussen?
pi_208506174
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:48 schreef Smart_ass het volgende:
Gaat de hoeveelheid melk niet naar beneden naar mate er meer vast voedsel wordt gegeten dan? Of juist omhoog want meer melk in minder flessen?

@:lokasenna hoe gaat met bij jullie met slapen ondertussen?
Het lijkt weer wat de goede kant op te gaan! Nog genoeg nachten dat ze spookt en alleen maar tegen mij aan wil slapen, maar het gaat wel steeds vaker goed in het ledikant en ik kon deze week zelfs een paar keer 3 uur achter elkaar slapen. Daarvoor moest ik wel tegelijk met de baby naar bed, maar het was het waard :P
pi_208507304
Fijn! Want op die anderhalf uur slaap telkens ga je het natuurlijk niet lang volhouden :P.
Hier gaat het ook steeds een beetje beter. Afgelopen nacht sliep ze van 19:00u tot 3:30u *O* .
pi_208520264
Afgelopen nacht was het 0:00u en 5:00u :P.

Volgens mij zit mijn eerste menstruatie er weer aan te komen :'( .
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:51:38 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208522864
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:55 schreef Smart_ass het volgende:
Afgelopen nacht was het 0:00u en 5:00u :P.

Volgens mij zit mijn eerste menstruatie er weer aan te komen :'( .
Mehhhh. Hoe lang ben je er dan vanaf geweest?

Hier was het er al 3maanden na de bevalling :{
En dat met volledige borstvoeding :'( Al was dat destijds bij m’n zoontje ook haha.

Zolang ze hier (overdag) in een bedje kan slapen, gaat het goed. Maar op een andere plek is vaak gen succes.
De nachten zijn ook prima. Vaak tussen 19 en 20 naar bed & dan komt ze tussen 2 en 3.
pi_208530230
Ruim 7 maanden, dus ik mag niet klagen :P. Heeft verder ook nog niet doorgezet, maar wel wat symptomen dat het eraan zit te komen. Drie maanden is inderdaad al wel weer erg snel :'( .

Oh dat klinkt goed. Hier kwam ze gisteravond rond 23:00u weer en toen pas vanochtend om 7:00u _O_ . Voor het eerst dat ik zo’n 8u achtereen heb slapen :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')